sorry, ik heb zomaar een greep genomenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:04 schreef kwiwi het volgende:
Ik mis het hoesje van mirjam in de OP, ze was er zo trots op
Thanks! Die eigenwijze kat mocht verder slapen bovenop haar krabpaalquote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:13 schreef Kniertje22 het volgende:
@Muck: je loper is erg mooi geworden! Staat mooi zo op de schouw. (Gelukkig heb je 'm nog afgekregen ondanks die eigenwijze kat die erop lag.)
Oh, ik ben zo blij dat je het vraagtquote:Misschien een domme vraag hoor, maar doen jullie die kleuren van bloemen en vierkanten gewoon random? Of zoek je het wel zo uit dat je geen 2 dezelfde bloemen hebt (of juist wel)? Ik ben zelf nogal van structuren en dat 't allemaal moet kloppen enzo (beetje rare tic), dus ik zou geneigd zijn er toch een soort terugkerend patroon qua kleuren in te maken... Maar zoals die loper ziet er gewoon lekker 'spontaan' uit.
Ik herken het patroon in die laatstequote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:55 schreef Muck het volgende:
[..]
Thanks! Die eigenwijze kat mocht verder slapen bovenop haar krabpaal
[..]
Oh, ik ben zo blij dat je het vraagt
Mijn vriend noemt me regelmatig een halve autist, omdat ik van gekleurde tabblaadjes houd en mijn M&M's graag in de 'goede' volgorde eet
Ik heb de kleuren voor de loper dus euh, semi-at-random gekozen, er zitten geen twee dezelfde bloemen in. Ik heb eerst berekend dat er 120 mogelijkheden waren, zodat ik zeker wist dat er geen twee dezelfde waren. Daarna heb ik gewoon gekeken welke kleuren ik al even niet meer gebruikt had en gecontroleerd of die combinatie niet al voorkwam
Zo, en nu ga ik mijn kleurpotloden op volgorde leggen
Edit: ik kan ook nog steeds heel blij worden van dit kussentje wat ik anderhalf jaar geleden gemaakt heb
Regelmaat en logische kleurverbanden
[ afbeelding ]
Gestructureerd-at-random dus.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:55 schreef Muck het volgende:
Oh, ik ben zo blij dat je het vraagt
Mijn vriend noemt me regelmatig een halve autist, omdat ik van gekleurde tabblaadjes houd en mijn M&M's graag in de 'goede' volgorde eet
Ik heb de kleuren voor de loper dus euh, semi-at-random gekozen, er zitten geen twee dezelfde bloemen in. Ik heb eerst berekend dat er 120 mogelijkheden waren, zodat ik zeker wist dat er geen twee dezelfde waren. Daarna heb ik gewoon gekeken welke kleuren ik al even niet meer gebruikt had en gecontroleerd of die combinatie niet al voorkwam![]()
quote:Zo, en nu ga ik mijn kleurpotloden op volgorde leggen
Zo zou ik het inderdaad ook doen! Dit lijkt toch ook wel weer mooi hoor. Twijfel, twijfel...quote:Edit: ik kan ook nog steeds heel blij worden van dit kussentje wat ik anderhalf jaar geleden gemaakt heb
Regelmaat en logische kleurverbanden
[ afbeelding ]
Klopt helemaalquote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:36 schreef Kniertje22 het volgende:
Bij 5 kleuren heb je voor de eerste toer keuze uit 5. Als je kleur wisselt heb je nog keuze uit 4, daarna uit 3, enz.
Volgens mij (als ik het me goed herinner van wiskunde vroeger) moet je dan de getallen vermenigvuldigen, dus 5x4x3x2(x1). Dan kom je op 120 verschillende combinaties.
Ik vind het wel wat weg hebben van een cupcakeje (ver wegquote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:15 schreef Muck het volgende:
Hmm, mijn gehaakte taartpuntje lijkt meer op een hysterische braakbal
[ afbeelding ]
Ik ga nog even verder oefenen
Oh ja, tuurlijk!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:16 schreef bietel het volgende:
Hangt er ook vanaf hoeveel rijen je haakt:
Ik had 6 kleuren, 3 rijen en kwam op 120 combinaties:
Per rij 1: 6 combinaties, want 6 kleuren, per rij 2: 5 combinaties, want al 1 vaste kleur in gebruik, per rij 3: 4 combinaties, want al 2 vaste kleuren in gebruik.
Dus: 6x5x4=120
Kniertje: Je berekening klopt dus grotendeels, alleen moet je dan nog rekening houden met hoeveel rijen je haakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:52 schreef Muck het volgende:
Dank jullie
Ik moet telkens lachen als ik het ding zie liggen
En euh, ik kwam dit tegen toen ik een patroon zocht op ravelry
[ afbeelding ]![]()
Euhm... ja dus. Die skip ik evenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
geen domme vraag hoorquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:16 schreef EsseEi het volgende:
hahaha die baarmoederwie bedenkt dat nou :S
misschien een domme vraag, maar wat zijn menstrual cups?
Lyssa leuk konijntje!vind de oogjes een beetje laag zitten, lijkt ie heel sip door, maar vind hem ook wel weer heel schattig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:18 schreef Muck het volgende:
Ahaaaaaaaaaa! Nou snap ik de vorm ook beter! Dacht dat het een tasje was voor maandverband of tamponsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:52 schreef Muck het volgende:
Dank jullie
Ik moet telkens lachen als ik het ding zie liggen
En euh, ik kwam dit tegen toen ik een patroon zocht op ravelry
[ afbeelding ]![]()
Lol! Toevallig kwam ik dit vandaag op Regretsy tegen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij beide cowls hebben ze baby alpaca en haaknaald 5 gebruikt. Ik vermoed dat de 2e misschien wat losser is gehaakt. Die ziet er in ieder geval soepeler uit.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:26 schreef SunshineFlower het volgende:
Op ravelry ben ik dit patroon van een sjaal tegen gekomen:
http://www.ravelry.com/patterns/library/cardiff-cowl
Nou wil ik deze dus gaan maken, maar ik heb geen idee wat voor wol/katoen je hier voor moet gebruiken. Ik heb hier alleen maar van die standaard dikte wol/katoen liggen en volgens mij moet je voor deze dikker spul hebben..? Of zeg ik nu iets doms...![]()
Bij de foto's is de 2e sjaal anders van structuur (pluiziger), iemand enig idee wat voor wol ik hiervoor moet kopen en waar je dit het beste online kan bestellen?
Alvast heel erg bedankt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 juni 2011 11:05 schreef EsseEi het volgende:
Mirjam ik heb 'm nu letterlijk vertaald, hopelijk kom je er dan wel uit. Geen idee wat het wordt, dus geen idee of het kloptmaar lijkt me wel logisch. Je werkt weer in rondjes vanuit een ketting, net als bij dat telefoon hoesje
bedasnkt! helaas moet ik vandag werken, dus morgen ka ik er an beginnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en serieus bedankt dat je de moeite wilt nemen het voor me te vertalen![]()
Nee dit is pass the piggies, nou ja piggyquote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:12 schreef Lyssa het volgende:
Is dat mijn patroon?hoe vond je het varkentje om te maken?
sanne, ik denk niet dat een belletje erin veel kwaad kan hoor. ik doe ze meestal in zo'n 'surprise-ei' capsule, zodat de rinkel niet helemaal gedempt wordt door de vulling. maar dan nog blijft er in verhouding vaak maar een heel zacht gerinkel over hoor. toch vind ik het wel een extra dimensie geven, zo'n belletje erin. ik ben benieuwd of het lukt om je kubus mooi recht te krijgen (ik kan me voorstellen dat 't al snel bollig wordt, misschien is 't nog nodig om de zijkanten te verstevigen op de een of andere manier).quote:Op zondag 26 juni 2011 10:52 schreef Sanne het volgende:
Ik ben begonnen aan een kubus voor de beeb die onderweg is. Zes lapjes haken, aan elkaar zetten, vulling erin, en misschien een belletje. Of is dat te gevaarlijk voor een baby? Nou dan zonder belletje. En ik zie ineens het nut wel om diertjes te maken. Zat naar jullie werk te kijken, vind het leuk, maar dacht "wat moet ik met die troep?". Nu heb ik een mooie bestemming. Beertje, poesje, artis de partis, varkentje. Kan nog wel even vooruit met alle inspiratie.
Voor de vulling van een kubus kun je makkelijk een kubusvormig stuk schuimplastic gebruiken. Als je dan een "verrassingsei met belletje"erin wil doen, haal je een stukje schuimplastic uit het midden.quote:Op zondag 26 juni 2011 12:09 schreef trui het volgende:
[..]
sanne, ik denk niet dat een belletje erin veel kwaad kan hoor. ik doe ze meestal in zo'n 'surprise-ei' capsule, zodat de rinkel niet helemaal gedempt wordt door de vulling. maar dan nog blijft er in verhouding vaak maar een heel zacht gerinkel over hoor. toch vind ik het wel een extra dimensie geven, zo'n belletje erin. ik ben benieuwd of het lukt om je kubus mooi recht te krijgen (ik kan me voorstellen dat 't al snel bollig wordt, misschien is 't nog nodig om de zijkanten te verstevigen op de een of andere manier).
Oh, prachtigquote:Op zondag 26 juni 2011 20:51 schreef trui het volgende:
ja, 9 juli gaat door.maar borduren, ik begrijp nooit zo goed wat daar nou de lol van is...!
vanochtend heb ik een kussensloop van een gehaakt randje voorzien. de bedoeling is om er nog zo een te doen en ook de bijbehorende dekbedhoes nog een randje te geven. ik denk wel dat ik nog wat ga variëren in 't soort randje.
[ afbeelding ]
verder ben ik druk bezig de groen-roze-paarse afrikaansebloemen tas in elkaar te zetten.
Valt wel mee hoor, die vraag is precies wat me tot nu toe heeft tegengehouden.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:43 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik ben vast een ontzettende zeurpiet als ik me afvraag hoe mooi dat blijft na vaak wassen![]()
quote:Op zondag 26 juni 2011 20:51 schreef trui het volgende:
ja, 9 juli gaat door.maar borduren, ik begrijp nooit zo goed wat daar nou de lol van is...!
vanochtend heb ik een kussensloop van een gehaakt randje voorzien. de bedoeling is om er nog zo een te doen en ook de bijbehorende dekbedhoes nog een randje te geven. ik denk wel dat ik nog wat ga variëren in 't soort randje.
[ afbeelding ]
verder ben ik druk bezig de groen-roze-paarse afrikaansebloemen tas in elkaar te zetten.
Mooie kleurtjes! Een echte zomerse tasquote:Op maandag 27 juni 2011 12:59 schreef Herfstblad het volgende:
Schilderen op nummer vind ik ook best leuk. Maar bij mij lijken de plaatjes toch nooit exact.![]()
De Lucy bag:
[ afbeelding ]
Ooooh, dan is het na het geven niet meer jouw probleemquote:Op zondag 26 juni 2011 23:38 schreef trui het volgende:
nou ja, zonder iemand voor 't hoofd te willen stoten, maar bij haken heb ik toch meer 't gevoel dat ik iets 'nieuws' maak. borduren vind ik meestal niet veel meer dan een nogal omslachtige vorm van het pixelmatig reproduceren van een plaatje. ik vind 't altijd wel heel knap hoor, als iemand daar het doorzettingsvermogen voor heeft, maar ik zou zelf het eindresultaat niet belonend genoeg vinden om dat er voor over te hebben.
muck, ik heb geen idee of 't mooi blijft na wassen. ik gebruik er gemerceriseerd katoen voor, we zullen zien. het is wel relatief snel klaar, voor een gehaakt kadootje.
Ohhhh, ik ben stiekem een heel klein beetje verliefdquote:Op maandag 27 juni 2011 12:59 schreef Herfstblad het volgende:
Schilderen op nummer vind ik ook best leuk. Maar bij mij lijken de plaatjes toch nooit exact.![]()
De Lucy bag:
[ afbeelding ]
ik ook, maar ik verwacht eigenlijk dat 't net zoals ander katoen reageert: het zal er wel iets verwassener gaan uitzien, maar dat hoeft niet heel erg te zijn. toch?quote:Op maandag 27 juni 2011 15:40 schreef Muck het volgende:
Nee, zonder dolle, ik ben heel benieuwd hoe het blijft
Nee, dat kan juist wel mooi zijn denk ikquote:Op maandag 27 juni 2011 15:42 schreef trui het volgende:
[..]
ik ook, maar ik verwacht eigenlijk dat 't net zoals ander katoen reageert: het zal er wel iets verwassener gaan uitzien, maar dat hoeft niet heel erg te zijn. toch?
Okee, dit is mafquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:13 schreef annelotje het volgende:
Leuk kussen! En leuke tissuedoos. Die wil ik ook nog een keer maken.
Ik heb zondag een high tea gehad en wilde net als esseei sleutelhangers van taartjes geven aan mn gasten. Ik heb het wel 10x geprobeerd maar kreeg het niet mooi voor elkaar. Ik snap er geen fluit van haha. Toen heb ik heb maar opgegeven maar het zat me niet lekker dat ik niets had. Ik heb het toen maar over een andere boeg gegooid:
[ afbeelding ]
En dit is de eetbare variant:
[ afbeelding ]
Deze doet me trouwens ook denken aan een legomannetje/vrouwtjequote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:46 schreef Muck het volgende:
[..]
Okee, dit is maf![]()
Kijk eens wat ik gisteren gemaakt heb
[ afbeelding ]
Sorry voor de laat-op-de-avond-telefoon-pic
Haha, vooral vanwege de kleurtjes wel een beetje jaquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Deze doet me trouwens ook denken aan een legomannetje/vrouwtje
Dat vond ik juist leukquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:21 schreef trui het volgende:
het 'hoedje' is relatief groot, misschien speelt dat mee?
Jaquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:23 schreef annelotje het volgende:
Dat is echt toevallig Muck!
Ik heb deze gemaakt: http://www.ravelry.com/patterns/library/amigurumi-cupcake
ik brei ook nog steeds hoorquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:18 schreef Sanne het volgende:
Haken gaat niet zo lekker. Mijn artritis laait behoorlijk op. Ik denk dat ik beter kan gaan breien, maar dat topic is zo stil.
Hoe doe je dat logo er op maken? Haak je dat, of maas je dat later?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:55 schreef beefcake het volgende:
Leuke dingen zijn er weer gemaakt!
Vooral de tas van herfstblad en het kussen van Tan vind ik erg mooi!
Ik ben nog steeds bezig met iPad hoes (gebroken wit met een zwart apple logo) voor mijn man. Ik haak graag 's avonds, maar ik zie mijn zwarte steken heel slecht bij kunstlicht. En overdag denk ik er vaak weer niet aan om mijn haakwerkje te pakken
Ik haak het, iedere toer twee keer van kleur wisselen. Ik word er soms gek vanquote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:01 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Hoe doe je dat logo er op maken? Haak je dat, of maas je dat later?
Ben benieuwd naar het eindresultaat!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:09 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ik haak het, iedere toer twee keer van kleur wisselen. Ik word er soms gek van
Ik ook!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:55 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Zo te zien zijn dat gewoon meerdere ( in dit geval dubbele) stokjes in één steek, staat ook zo in het patroon trouwens: "crochet 3 dtr in next ch"= haak drie dubbele stokjes in de volgende vastequote:Op woensdag 29 juni 2011 02:12 schreef Danaîdes het volgende:
Kan iemand mij http://www.garnstudio.com(...)r=93&d_id=35&lang=en
zeggen hoe deze steek heet? Of het mij heel simpel uitleggen?
Snap er niet veel van en ik weet niet hoe die steek heet dus ik kan het ook niet op YouTube opzoeken hoe ik het moet doen (zo leer ik het mezelf altijd aan =[)
Dankjulliewel!
Bij Garnstudio kun je ook de Nederlandse taal selecteren!quote:Op woensdag 29 juni 2011 02:12 schreef Danaîdes het volgende:
Kan iemand mij http://www.garnstudio.com(...)r=93&d_id=35&lang=en
zeggen hoe deze steek heet? Of het mij heel simpel uitleggen?
Snap er niet veel van en ik weet niet hoe die steek heet dus ik kan het ook niet op YouTube opzoeken hoe ik het moet doen (zo leer ik het mezelf altijd aan =[)
Dankjulliewel!
Uiteraardquote:Op woensdag 29 juni 2011 09:05 schreef trui het volgende:
ah leuk, bijou! wordt 't weer zo'n enooorme?
Hoe stevig is zo'n tas eigenlijk? Gaat dat niet uitzakken?quote:de groen-roze-paarse tas die ik aan 't maken ben is bijna klaar. wat een werk was dat nog, het haken van de bodem en bovenrand. hij wordt behoorlijk groot. heb nog geen foto, ben nu op m'n werk. ik wil 'm ook nog gaan voeren.
als je 'm voert met niet-rekbare stof valt het wel mee met dat uitzakken. en verder hangt 't ook af van het garen en de steek die je kiest. vasten zijn een stuk steviger dan stokjes. vervilten zorgt ook voor heel stevige tassen (maar houd wel rekening met een sterke krimp.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:09 schreef Bijou het volgende:
Hoe stevig is zo'n tas eigenlijk? Gaat dat niet uitzakken?
Leuk modelquote:Op woensdag 29 juni 2011 09:12 schreef trui het volgende:
[..]
als je 'm voert met niet-rekbare stof valt het wel mee met dat uitzakken. en verder hangt 't ook af van het garen en de steek die je kiest. vasten zijn een stuk steviger dan stokjes. vervilten zorgt ook voor heel stevige tassen (maar houd wel rekening met een sterke krimp.).
die ik nu maak is qua model vergelijkbaar met deze.
Ik vroeg me af wat iemand in vredesnaam met een haakbroekje zou moeten, en ik had al de wildste fantasieën, tot ik wat beter keekquote:Op woensdag 29 juni 2011 09:01 schreef Bijou het volgende:
Heb dit weekend een haakboekje gekregenNieuwe deken is inmiddels al in wording
Ik heb een strook van de voeringstof in de band van mijn tas genaaid, zodat hij niet uitzaktquote:Op woensdag 29 juni 2011 12:20 schreef trui het volgende:
ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik de hengsels ga maken. ik heb ook nog kant&klare hengsels liggen namelijk, maar waarschijnlijk vind ik gehaakte hier toch mooier bij. ik zou ze kunnen voeren inderdaad. ik weet ook van sommige mensen hier die wel eens om iets stevigs heen gehaakt hebben bij wijze van versteviging van de schouderband. je zou een schouderband van een oude tas kunnen gebruiken bijv. of gewoon een stuk stevige stof.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.haken is cool
quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:06 schreef trui het volgende:
dat kost je wel meer garen (en tijd) he. maar dan heb je wel een minder uitzakkende tas.
Ik heb een kruidvat haaknaald over, dubbel zeg maar, want ik had twee van die pakketjes. Zal ik er eentje in een envelop stoppen voor je? Kun je t proberenquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:53 schreef Tyler-Girl het volgende:
hahah nou ik heb net het filmpje in de OP al bekeken.....maar ik heb (nog) geen haaknaald laat staan garen. Moet mijn moeder ff vragen of zij toevallig nog een haaknaald heeft liggen, dan hoef ik die niet apart aan te schaffen voor het geval ik er echt niets van kan.
En 9 juli kan ik helaas niet, moet werken (lijkt me wel leuk zo'n meet...nog nooit gedaan, maar hoor ook nooit echt bij de "kliekjes" die wel meeten)
*Yachiru meldt!*quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:37 schreef carlaevelien het volgende:
[ afbeelding ]
Door deze Perry ben ik hier terecht gekomen. Ik wilde graag Perry haken, en ging googelen naar een patroon. Maar dat heb ik niet gevonden en heb hem dus zelf ontworpen. Nu wilde ik weten of ik, met weer googelen, bij mijn eigen Perry terecht kwam. En zo vond ik een topic in dit forum, waarin iemand (Yachiru) ook een eigen Perry gemaakt had. De foto's die zij geplaatst heeft zijn echter niet meer te zien. En ik ben toch zo nieuwsgierig! Dus heb ik me aangemeld en hoop op een reactie.
Ik vind m er anders heel hip uitzien zo hoor truiquote:Op donderdag 30 juni 2011 09:16 schreef trui het volgende:
even een fotootje van de tas in wording. er moet nog een stuk paars bovenaan komen, en dan dus nog hengsels.
[ afbeelding ]
onderkant:
[ afbeelding ]
ik ben achteraf niet zo heel gelukkig met het mixen van de kleurtjes. een egale achtergrond (oftewel het buitenste randje van elke zeshoek in dezelfde kleur haken) wordt toch mooier. maar ja, weer wat geleerd (de eerste 20 blommen voor de volgende tas liggen alweer klaar.lang leve het treinreizen
).
Als je de naald echt over hebt wil ik hem wel hebben jaquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb een kruidvat haaknaald over, dubbel zeg maar, want ik had twee van die pakketjes. Zal ik er eentje in een envelop stoppen voor je? Kun je t proberen
Sweet met die kraaltjes zoquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:34 schreef Muck het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb er nog wat cupcakes bijgehaakt, dan kunnen ze gezellig samen op een schaaltje staan
quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:50 schreef Tyler-Girl het volgende:
Die cupcakeswat schattig! Ikke wil ook
Ik heb trouwens de eerste vervelende opmerking al te pakken.....Gisteren mijn vriend: wat moet je met een haaknaald?
Ik: haken...
hij: wat ga je haken
Ik: een uiltje
hij: een uiltje??? Je bent niet goed wijs....wat zal je vader daar van zeggen...
ik: zeg maar dat ik vast aan het oefenen ben voor mijn oma zijn....![]()
![]()
Ik ben nog niet eens begonnen en ik wordt al uitgelachen. Haken is toch allang geen ouwe lullen sport meer??!!!
Hebben jullie daar ook last van of ligt het gewoon aan mijn omgeving
Mijn deken wordt helemaal wit, met verschillende steken. Weer eens wat andersquote:Op donderdag 30 juni 2011 15:14 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat ga je met al dat wit doen?
Maar verder
Wordt uit een stuk. De kleurtjes worden andere dekens denk ik, en nog wat andere feestelijke projectjes die ik in mijn hoofd hebquote:Op donderdag 30 juni 2011 15:15 schreef trui het volgende:
dat ziet er goed uit! ik ben benieuwd naar 't patroon dat je gekozen hebt! ga je weer kleine lapjes aan elkaar maken of wordt 't een deken uit 1 stuk?
Hier kan ik best wel kwaad om worden, bij voorbaat al het plezier bij iemand weghalen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:50 schreef Tyler-Girl het volgende:
Die cupcakeswat schattig! Ikke wil ook
Ik heb trouwens de eerste vervelende opmerking al te pakken.....Gisteren mijn vriend: wat moet je met een haaknaald?
Ik: haken...
hij: wat ga je haken
Ik: een uiltje
hij: een uiltje??? Je bent niet goed wijs....wat zal je vader daar van zeggen...
ik: zeg maar dat ik vast aan het oefenen ben voor mijn oma zijn....![]()
![]()
hahah, de mijne zit de hele avond met een koptelefoon op (ja kei gezelligquote:Op donderdag 30 juni 2011 15:15 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
![]()
Mijn vriend zegt niets als ik haak, hij geniet gewoon van de rust
hmm...meerderen en minderen??? ook maar ff opzoeken dusquote:Op donderdag 30 juni 2011 15:24 schreef Lyssa het volgende:
Reacties lopen nogal uit een,merk ik. Sommige vinden het niets, maar ondertussen lopen er al wel 10 collega's met een gehaakt eendje/varkentje aan de sleutelhanger
Verder is het qua steken ook belangrijk goed te oefenen met het meerderen en minderen. Met name met knuffeletjes.
meerderen is doorgaans heel simpel: 2 steken in 1 steek uit de vorige toer maken. minderen is het omgekeerde: van twee steken 1 maken, en dat kan op verschillende manieren. er zijn goede tutorials voor hoor, dus even zoeken op increase en decrease (met de betreffende steeknaam erbij) en je hebt een voorbeeld.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:31 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
hahah, de mijne zit de hele avond met een koptelefoon op (ja kei gezellig) dus ik mag hem toch niet storen
[..]
hmm...meerderen en minderen??? ook maar ff opzoeken dus
Hier zouden zo ook niet lang overleven hoorquote:Op donderdag 30 juni 2011 12:05 schreef annelotje het volgende:
Leuk Muck! Maar goed dat het geen echte zijn. Die zouden vast niet zo lang op een schaaltje staan. (bij mij niet althans hihi)
We rekenen de gemiddelde leeftijd deze keer wel even uit, en dan kan dat in de OP jaquote:Op donderdag 30 juni 2011 18:57 schreef Bijou het volgende:
Misschien moet het maar eens in de OP
27 hier
Het herkenbaar, hier doet m'n vriend het ookquote:Op donderdag 30 juni 2011 15:29 schreef Bijou het volgende:
[..]
Hier kan ik best wel kwaad om worden, bij voorbaat al het plezier bij iemand weghalen.
Niets van aantrekken, lekker haken!
Laat maar vallen want het komt er toch wel van het geeft niet of je rent.... lalala...quote:ik ben toch echt niet zo blij met de kleurtjes, net wat te schreeuwerig en 'Doe Maar'. maarja, ik ga 't nu ook niet meer uithalen.
heb je hier wat aan ? http://karinaandehaak.blo(...)afrikaans-bloem.htmlquote:Op donderdag 30 juni 2011 20:08 schreef MissN het volgende:
heeft iemand een nederlandse beschrijving van de afrikaanse bloem? mijn engelse is een beetje vaag!
World of Warcraft en World of Woolcraft, vind ik allebei leuk ;Dquote:En ik noem het haken zelf m'n "oudevrouwenhobby"Af en toe plaats ik een fotootje op facebook en dan krijg ik altijd heel veel "vind ik leuks", dus volgens mij vinden de meesten het wel leuk. Die diegenen die het suf vinden... nouja, ik vind voetbal en world of warcraft suf, zeur ik toch ook niet over
Doe mij maar "world of Woolcraft"
huh? hoezo niet dan?quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
30 (en zo stom geweest om net mijn nagels te lakken, nu kan ik vanavond niet haken)
Dank je!quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:02 schreef Whoopdidoo het volgende:
@sunshine, ik zal even kijken.
Ch 84. Being careful not to twist, join with sl st in beg ch.
Rnd 1: Ch 3 (counts as 1st dc here and throughout), dc in next ch, sk 2 ch, (3 dc, ch 1, 3 dc) in next ch, sk 2 ch, * dc into next 2 ch, sk 2 ch, (3 dc, ch 1, 3 dc) in next ch, sk 2 ch; rep from * around, join with sl st in top of beg ch-3.
Rnd 2: Ch 3, dc in next dc, sk 2 dc, dc in next dc, ch 1, (dc, ch 1, dc) in ch-sp, ch 1, dc in next dc, sk 2 dc, * dc in next 2 dc, sk 2 dc, dc in next dc, ch 1, (dc, ch 1, dc) in ch-sp, ch 1, dc in next dc, sk 2 dc; rep from * around, join with sl st in top of beg ch-3.
Rnd 3: Ch 3, dc in next dc, sk next ch-sp, (2 dc, ch 3, 2 dc) in next ch-sp, sk next ch-sp and dc, * dc in next 2 dc, sk next ch-sp, (2 dc, ch 3, 2 dc) in next ch-sp, sk next ch-sp and dc; rep from * around, join with sl st in top of beg
Als eerst maak je 84 lossen Ch zijn lossen, daar maak je een ring van door een halve vaste aan de eerste losse te oen.
ronde 1: 3 losse (staat gelijk aan 1 stokje, dc is een stokje), stokje in volgende losse, 2 losse overslaan, (3 stokjes,1 losse, 3 stokjes) allemaal in 1 losse, 2 losse overslaan, * stokje in volgende 2 losse, 2 losse overslaan, (3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes) in volgende losse, 2 losse overslaan * Wat tussen sterretjes staat herhalen tot je weer bij het begin bent, dan halve vaste in bovenste losse van die eerste 3 losse(die voor het eerste stokje)
Hoop dat je er zo verder uitkomt!
Oh wauw, die ziet er al gaaf uit!quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:05 schreef kwiwi het volgende:
Onderstaand het begin van de pastelkleurige mand die ik aan het haken ben om al m'n garen in te gooien. En een bolletje erin ter beeldvorming van de grootte
Maar wat een werk heeOok al wil ik de rand niet al te hoog maken omdat ie anders misschien niet goed rechtop blijft staan... Ik denk dat dit weer zoiets is waar ik aan begonnen ben en dat nooit af komt
Kan me nooit langer dan 2 dagen op een haakwerkje concentreren
[ afbeelding ]
Ik zou je graag willen helpen maar ken de Nederlandse haaktermen nietquote:Op donderdag 30 juni 2011 23:05 schreef SunshineFlower het volgende:
Pfff, ik ben niet slecht in engels, maar haakpatronen vertalen is toch wel even wat anders... Kan iemand het een stukje verder vertalen voor mij, want het lukt me niet om het zelf duidelijk te vertalen...![]()
Dit stuk moet ik nog hebben:
[..]
Sorry als ik jullie hiermee lastig val, maar ik kom er zelf echt niet uit
Gaat het om specifieke afkortingen waar je niet uitkomt?quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:05 schreef SunshineFlower het volgende:
Pfff, ik ben niet slecht in engels, maar haakpatronen vertalen is toch wel even wat anders... Kan iemand het een stukje verder vertalen voor mij, want het lukt me niet om het zelf duidelijk te vertalen...![]()
Dit stuk moet ik nog hebben:
Rnd 2: Ch 3, dc in next dc, sk 2 dc, dc in next dc, ch 1, (dc, ch 1, dc) in ch-sp, ch 1, dc in next dc, sk 2 dc, * dc in next 2 dc, sk 2 dc, dc in next dc, ch 1, (dc, ch 1, dc) in ch-sp, ch 1, dc in next dc, sk 2 dc; rep from * around, join with sl st in top of beg ch-3.
Rnd 3: Ch 3, dc in next dc, sk next ch-sp, (2 dc, ch 3, 2 dc) in next ch-sp, sk next ch-sp and dc, * dc in next 2 dc, sk next ch-sp, (2 dc, ch 3, 2 dc) in next ch-sp, sk next ch-sp and dc; rep from * around, join with sl st in top of beg ch.
Rnd 4: Ch 3, dc in next dc, (3 dc, ch 1, 3 dc) in ch-sp, sk 2 dc, * dc in next 2 dc, (3 dc, ch 1, 3 dc) in ch-sp, sk 2 dc; rep from * around, join with sl st in top of beg ch 3.
Rnds 5-10: Rep Rnds 2-4 twice. Fasten off.
Working along opposite side of foundation ch, join yarn with sl st under the right dc of any 2 dc group.
Rep Rnds 1-10, lining up sts in Rnd 1 with the sts on the opposite side. Fasten off.
FINISHING
Weave in ends.
Sorry als ik jullie hiermee lastig val, maar ik kom er zelf echt niet uit
quote:
Dat klopt zo. De volgende stap is dat je wat tussen haakjes staat haakt in de ruimte van de losse, om de losse heen als het ware.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:33 schreef SunshineFlower het volgende:
Nou ik heb dit stukje vertaald:
Ronde 2: 3 losse, stokje in volgende stokje, 2 overslaan, stokje in volgende stokje, 1 losse,
Maar ik heb geen idee of het klopt en ik kwam daar ook niet verder...
O ja, over garen kopen gesproken.. Is er ergens een winkel die (bijna) alleen maar garen verkoopt? Maakt niet uit waar in Nederland die zit. Ik wil namelijk een keer een hele stapel gekleurd garen kopen. Tot nu toe heb ik alleen winkels gevonden waar ik overal een paar kleuren vandaan kon halen, maar dan was het nooit precies hetzelfde soort garen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:02 schreef BuupWerk het volgende:
Vraagje...ik wil een pakket haak garen kopen...met alle kleurtjes...weten jullie waar ik dit kan kopen ?
ik denk dat je wat te moeilijk zoekt. het gaat erom dat je om te beginnen een soort 'nepstokje' maakt van 3 lossen. als je helemaal rond bent moet je het rondje sluiten door 'm ergens in de top van dat nepstokje vast te maken. dat is alles. dus de bovenste van die 3 lossen. ze zijn bijna niet meer te herkennen als lossen inderdaad, maar als je 'm gewoon ergens bovenaan inhaakt is 't wel goed hoor, zeker bij dit patroon. gaandeweg leer je beter te herkennen waar je 'm precies in moet steken, is mijn ervaring.quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:03 schreef Bloempje. het volgende:
Hmmm, ik heb een klein probleempje. Ik probeer deze GS te maken:
http://attic24.typepad.co(...)n-granny-square.html
Maar het gaat meteen al foutIk doe gewoon keurig volgens het patroontje, maar als ik de tweede kleur toe wil voegen en dus verder wil gaan haken, heb ik maar 6 van die 'chain-1 spaces' zoals het in het patroon beschreven staat. De andere twee zitten onder de laatste steken die ik gehaakt heb. Wat doe ik hier fout?
Ik heb het al eerder gehad en toen maar opgegeven, maar ik moet dit toch kunnen haken zeg
.
Edit: dit deel van het patroon kan dus niet echt bij mij:
Make a sl st into the 3rd chain of your initial chain-3 to join, finish off (picture below)
Omdat het de eerste drie chains niet meer te zien zijn
*zucht*
Geen ideequote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:36 schreef trui het volgende:
sunshine flower, is het een amerikaans of een brits/australisch patroon? dat maakt nogal wat uit voor de betekenis van 'double crochet' bijvoorbeeld.
Ja, dat snap ik wel. Maar die 3 lossen zijn er dus echt niet meerquote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:29 schreef trui het volgende:
[..]
ik denk dat je wat te moeilijk zoekt. het gaat erom dat je om te beginnen een soort 'nepstokje' maakt van 3 lossen. als je helemaal rond bent moet je het rondje sluiten door 'm ergens in de top van dat nepstokje vast te maken. dat is alles. dus de bovenste van die 3 lossen. ze zijn bijna niet meer te herkennen als lossen inderdaad, maar als je 'm gewoon ergens bovenaan inhaakt is 't wel goed hoor, zeker bij dit patroon. gaandeweg leer je beter te herkennen waar je 'm precies in moet steken, is mijn ervaring.
Sorry, ik snap hem niet. Er staat: (dc, ch 1, dc) in ch-sp. Dat betekent toch: (stokje, 1 losse, stokje) in losse- ? Maar wat betekent die sp dan?quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:36 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat klopt zo. De volgende stap is dat je wat tussen haakjes staat haakt in de ruimte van de losse, om de losse heen als het ware.
Ja, precies die bedoel ikquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:24 schreef trui het volgende:
bloempje: het gaat niet om de lossen die samen de ring vormen, maar om het opstaande rijtje lossen. dus NA het dichtmaken van de ring maak je toch een nieuw rijtje lossen? die komen als 't goed is niet onder andere steken terecht. en anders moet je de boel even een beetje opschuiven, zodat je ze er weer onderuit kunt trekken.
Dank je!! We zijn van plan die muur nog een kleurtje te geven, maar er moet nog zo ontzettend veel gebeuren in dit huis, dat dat een van de laatste dingen zal zijnquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:02 schreef EsseEi het volgende:
wat een leuke schoorsteenmantel Muck!
En naast dat we eerst bijna in dezelfde straat woonde, zijn we blijkbaar ook nog dezelfde dag jarig! Morgen is mijn 23,5e verjaardag namelijk!
Trui, waar zit modylaine (ofzo) ergens in Utrecht? (gaat ook wel even googlen)
Deze wol staat ook op eBay, voor 1,38 euro per bol! Daar komen natuurlijk de verzendkosten nog overheen....quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:34 schreef kirsten. het volgende:
kwiwi; ik haal de wol die ik nu gebruik voor m'n deken ( dezelfde wol die attic24 wel eens gebruikt) uit engeland. Daar koop ik gelijk een pakket van een aantal kleuren, ik zal even voor je kijken. Ze hebben naast dat pakket ook nog superveel kleuren (shrimp)
http://www.masonsneedlecr(...)295&products_id=1395
Deze koop ik 'vaak'. Het totaal van dat pakket + verzenden ligt wel op 40/42 euro, maar ik vind het hele lekkere wol en ach, omgerekend is het iets van 2.50 per bol en op zo'n bol zit ong. 300m dacht ik.
ha, precies mijn gedachte!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:25 schreef Kniertje22 het volgende:
Leuke cupcakes Muck!Maar...waar is je loper gebleven?
(Of heb je meerdere schoorsteenmantels?)
het zit aan de lijnmarktquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:02 schreef EsseEi het volgende:
Trui, waar zit modylaine (ofzo) ergens in Utrecht? (gaat ook wel even googlen)
Daar zat ik de eerste keer ook mee.. Ik haak vanaf de 'buitenkant' (dus dat ik steeds de buitenkant voor me zie in plaats van de binnenkant tijdens het haken), dan vind ik het steken het mooiste tot hun recht komen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:41 schreef Lyssa het volgende:
Mariyette, zou je een foto kunnen maken van je tas binnenstebuiten? (van zoals je hem nu hebt?) er is altijd een discussie over welke kant je aan de buitenkant doet en volgens mij doe jij het andere dan wat ik doe en ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet als je m dan vouwt zoals ik het heb! Als je niet wil, mag ook hoor
Ik heb er stiekem tweequote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:25 schreef Kniertje22 het volgende:
Leuke cupcakes Muck!Maar...waar is je loper gebleven?
(Of heb je meerdere schoorsteenmantels?)
Zoals in mijn webshop?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:32 schreef SunshineFlower het volgende:
Allemaal leuke decoratie dingentjes voor in huis/tuin en eventueel nog wat andere spulletjes
Het werkt op zich wel fijn, alleen vind ik het jammer dat je geen plaatjes aan je frontpage kunt toevoegen, behalve je banner. Zo zou ik het bijvoorbeeld handiger vinden om logo's van paypal en Ideal te plaatsen, zodat in een keer duidelijk is dat dat de mogelijjkheden zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:10 schreef SunshineFlower het volgende:
Nee, bij een groothandel vandaan en eventueel als ik vind dat ik goed genoeg ben (nu nog lang niet), ga ik misschien zelfgemaakte dingen verkopen.
Even een offtopic vraag, werkt mijnwebwinkel fijn of zijn er dingen die tegen vallen?
Ah goed om te horen, want ik vond deze er het makkelijkste uitzienquote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:13 schreef Muck het volgende:
[..]
Het werkt op zich wel fijn, alleen vind ik het jammer dat je geen plaatjes aan je frontpage kunt toevoegen, behalve je banner. Zo zou ik het bijvoorbeeld handiger vinden om logo's van paypal en Ideal te plaatsen, zodat in een keer duidelijk is dat dat de mogelijjkheden zijn.
Verder werkt het ongelofelijk makkelijk
Ik heb de gratis versie. Mocht het goed gaan lopen, kan ik altijd nog over naar de betaaldequote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:18 schreef SunshineFlower het volgende:
[..]
Ah goed om te horen, want ik vond deze er het makkelijkste uitzien
Heb je die gratis versie of de betaalde? En loopt het goed bij jou met de verkoop?
Ik ben benieuwd hoe mijn sjaal er uit gaat zien... Tot nu toe kan er nog niet echt een sjaal in zien
http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/stekenmarkeerringen.aspquote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:40 schreef mariyette het volgende:
Iemand een idee waar ik zgn. stitchmarkers vandaan kan halen? Op de markt en bij de fourniturenwinkel niet geslaagd net. Nu nog maar even aanprutsen met paperclip om toeren van de uil te tellen. Andere geweldige oplossingen zijn ook welkom!
Hobbydoos heeft ze. (Alle fourniturenzaken hier in de buurt trouwens ook)quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:40 schreef mariyette het volgende:
Iemand een idee waar ik zgn. stitchmarkers vandaan kan halen? Op de markt en bij de fourniturenwinkel niet geslaagd net. Nu nog maar even aanprutsen met paperclip om toeren van de uil te tellen. Andere geweldige oplossingen zijn ook welkom!
Penelope Craft heeft hele mooie stitch markers. Zit in Amsterdam bij Leidseplein in de buurt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:44 schreef kwiwi het volgende:
Ohh, wat een leuke kleurtjes zeg!!!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:44 schreef Sanne het volgende:
Mijn 6 lapjes voor de kubus zijn af. Heb alleen geen vulling of belletje nog, dus aan elkaar zetten heeft weinig zin. Ze zijn wel heel schattig geworden. Hoe ik die hoeken ga verstevigen weet ik nog niet maar ik kan ze aan twee kanten aan elkaar zetten. Behalve die laatste dan.
[ afbeelding ]
Toch grappig hoe iedereen een eigen stijl aanhoudt. Zoals ik jouw werk zie, haak je door 1 lusje, terwijl ik door 2 lusjes haak en heb jij de kant die ik buiten heb aan de binnenkant!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:40 schreef mariyette het volgende:
Lyssa, is dit wat je bedoelde??
Zo zit ie voor mij binnenstebuiten:
[ afbeelding ]
En moet ik straks als ie hoog genoeg is nog heel veel draadjes wegwerken....
[ afbeelding ]
Ik gebruik altijd gewoon een los draadje (van zo'n 20 cm.) om de toeren te markeren...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:40 schreef mariyette het volgende:
In één woord prachtigquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:02 schreef TwistedDarling het volgende:
Dus bij deze mijn huge-ass sprei, die ein-de-lijk af is. Pfieuw, wat een werk.
[ afbeelding ]
Oefening baart kunst hoor, een paar maanden geleden kon ik het ook nog nietquote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:46 schreef Tyler-Girl het volgende:
ben bezig met oefenen....valt nog best tegen en heb ook nog niet het idee dat het er uitziet zoals het zou moeten....het is nog een rommeltje....nog maar ff verder oefenen dus.
Die sprei!! Daar past echt maar één smiley bij:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:02 schreef TwistedDarling het volgende:
hallo!
Lang niet meer mee gepost hier, maar ik lurk nog altijd mee, want iedereen hier maakt altijd van die leuke dingen. Laatste maanden weinig gehaakt, druk druk druk, maar tussendoor heb ik wel aan m'n sprei gewerkt. en afgelopen week ook weer wat kleinere projectjes gedaan. Nu ik vakantie heb toch wat meer tijd en ook weer eens wat inspiratie om te haken.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oefening baart kunst hoor, een paar maanden geleden kon ik het ook nog niet
[..]
Die sprei!! Daar past echt maar één smiley bij:
Oh, en ik ben even heel erg trots, het is me eindelijk gelukt! Ik heb een bloem gehaakt
[ afbeelding ]
Niks speciaals verder, maar ik ben gaan haken omdat ik bloemen wilde haken, en nu is het gelukt
Wowquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:02 schreef TwistedDarling het volgende:
[ afbeelding ]
toen ik granny driehoekjes heb gemaakt voor een slinger heb ik deze gebruikt:quote:Op zaterdag 2 juli 2011 01:37 schreef Bijou het volgende:
hulp gevraagd....
Ik wil graag driehoekjes haken die los komen te hangen, maar nu gaan de hoeken krullen en in het midden staat het bol
Iemand een tip hoe ik dit op kan lossen? Een losse rand er omheen haken oid?
[ afbeelding ]
Ik heb een ketting losse van 2 draadjes tegelijk gehaakt, dat is vrij stevig geworden. Was met die dikste wol van de wibra trouwens (saskia?), met dunner garen moet je er misschien nog een rij vaste bij doen..quote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:08 schreef Bijou het volgende:
Thnx, ga ik dat eens proberen!
Heb jij ook zo'n ketting van lossen gemaakt om het aan op te hangen? Lijkt me niet heel stevig namelijk, bleef dat hangen?
De tip die ik kreeg is om met de 'verkeerde' kant naar je toe een toer vasten te haken De tip komt van een tutorial over tunesisch haken. Dat krult ook zo vreselijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 01:37 schreef Bijou het volgende:
hulp gevraagd....
Ik wil graag driehoekjes haken die los komen te hangen, maar nu gaan de hoeken krullen en in het midden staat het bol
Iemand een tip hoe ik dit op kan lossen? Een losse rand er omheen haken oid?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:02 schreef trui het volgende:
ik heb gisteren deze Cartman gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat heb ik als ringtone als er een sms binnenkomtquote:
Haha, hij is geweldig!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:02 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zeg lekker niksquote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:42 schreef EsseEi het volgende:
Help, heb een nieuw idee bedacht! Van dat boek 200 Crochet Blocks ieder blok maken, en daar dan een deken van maken! Dames: praat me hiervan af!
Ik zeg: gewoon doen!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:42 schreef EsseEi het volgende:
oeeh leuke bloempjesvind die kleuren echt tof!
Help, heb een nieuw idee bedacht! Van dat boek 200 Crochet Blocks ieder blok maken, en daar dan een deken van maken! Dames: praat me hiervan af! dat is veel te veel werk! en blokken aan elkaar zetten is niet leuk!
(maar ik zie het voor me en vind het tof, allemaal verschillende blokken, rommelig enzomaar wel zelfde kleuren natuurlijk, en ik hoef niet 100 keer hetzelfde te haken)
Ik heb een ketting van lossen gemaakt, maar wel met 2 draden door elkaar (dus zegmaar met 2 draden tegelijk haken). Dat werd behoorlijk stevig hoor. (edit; net zoals Kwiwi dus). Ik heb trouwens wel 'verschuifbare' gemaakt, dus zegmaar de draad door de bovenste ruimtes van de clusters heen en weer gezigzagd.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:08 schreef Bijou het volgende:
Thnx, ga ik dat eens proberen!
Heb jij ook zo'n ketting van lossen gemaakt om het aan op te hangen? Lijkt me niet heel stevig namelijk, bleef dat hangen?
Leuke bloemetjes Gup!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Cartman
Met z'n tweeen
[ afbeelding ]
Ik maakte alleen in het geel al een fout, waardoor deze 5-en-een-half blad heeft
Ik wil het wel erger maken: Ik wil wel met je meedoen? Ik weet alleen niet of ik ieder blok ga doen, maar daar komen we wel uitquote:Help, heb een nieuw idee bedacht! Van dat boek 200 Crochet Blocks ieder blok maken, en daar dan een deken van maken! Dames: praat me hiervan af! dat is veel te veel werk! en blokken aan elkaar zetten is niet leuk!
(maar ik zie het voor me en vind het tof, allemaal verschillende blokken, rommelig enzomaar wel zelfde kleuren natuurlijk, en ik hoef niet 100 keer hetzelfde te haken)
Die sprei: ...WAUW ...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:02 schreef TwistedDarling het volgende:
hallo!
Lang niet meer mee gepost hier, maar ik lurk nog altijd mee, want iedereen hier maakt altijd van die leuke dingen. Laatste maanden weinig gehaakt, druk druk druk, maar tussendoor heb ik wel aan m'n sprei gewerkt. en afgelopen week ook weer wat kleinere projectjes gedaan. Nu ik vakantie heb toch wat meer tijd en ook weer eens wat inspiratie om te haken.
[ afbeelding ]
En mijn versie van de african flower ball, voor de kleine kinderen van vrienden en familie. Inclusief een aantal belletjes in de vulling zodat ze leuk rinkelen. En ze zijn ook gevoerd zodat de vulling er niet uitkomt puilen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De shawl is mooi geworden!!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:35 schreef EsseEi het volgende:
ohhh dat is wel gaaf, op dat schip!ennuhh: hetzelfde project maken ook leuk ^^
had bedacht dat het wel een lange termijn project werd, als in: iedere dag een blok. maar plus de dagen dat ik niet kan wordt dat wel een jaar
Maar zat door het boek te kijken (ik heb m stiekem niet, maar op internet) en staan sommige dingen ook als blok geteld maar dan is het gewoon andere kleur combinatie. Best flauw dus
Dus uiteindleijk wordt ie nog iets van 125 blokken ofzo
De shawl is af! Fotos worden nu vanaf telefoon gemaild naar mezelf, dus even wachten tot ze er zijnzooo ze zijn er de fotos! Heb trouwens nog niet de draadjes afgewerkt: geen naald bij me. En heb zelfs nog beetje wol over!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kleuren kloppen iets beter op de foto waar ik 'm om heb.
Oh en was helemaal vergeten te reageren op Cartman! Gaaf joh!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |