abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96641324
Vorige: [Dieetclub] # 316 Gezond eten, dat bestaat!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings*O* We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks;

Djenneke

pi_96641362
...en hier weer verder!
pi_96641457
Ik ben totaal geen alcoholdrinker dus dat scheelt dan wel weer in de calorieen. ;) Flessen met alcoholische dranken staan hier te verstoffen of ik nou aan het afvallen ben of niet. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_96641591
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:26 schreef trovey het volgende:
Ik ben totaal geen alcoholdrinker dus dat scheelt dan wel weer in de calorieen. ;) Flessen met alcoholische dranken staan hier te verstoffen of ik nou aan het afvallen ben of niet. :')
Dat scheelt. Ik heb een keer uitgerekend dat ik 4 liter bier in een week op had en een halve liter wijn. Nu was dat wel een week met veel feestjes, maar toch :D
pi_96641737
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:28 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat scheelt. Ik heb een keer uitgerekend dat ik 4 liter bier in een week op had en een halve liter wijn. Nu was dat wel een week met veel feestjes, maar toch :D
Loze calorieen hè? ;) Nu moet je ook niet alles willen afschaffen wat je lekker vindt maar neem dan van die kleine flesjes wijn b.v. i.p.v. meteen een volle fles (want die moet leeg ander gaat die slecht worden O-) ). Ik heb dat me chocolade, ook zo'n zondige calorieenbom. :')
Optimist tot in de kist
pi_96641879
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:32 schreef trovey het volgende:

[..]

Loze calorieen hè? ;) Nu moet je ook niet alles willen afschaffen wat je lekker vindt maar neem dan van die kleine flesjes wijn b.v. i.p.v. meteen een volle fles (want die moet leeg ander gaat die slecht worden O-) ). Ik heb dat me chocolade, ook zo'n zondige calorieenbom. :')
Goeie tips!
Dat van dat 'het moet op' heb ik heel erg :@
Van huis uit meegekregen dat weggooien zonde is, de pannen werden uitgelikt bij wijze van.
Moet ik echt afleren!
pi_96642170
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:35 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Goeie tips!
Dat van dat 'het moet op' heb ik heel erg :@
Van huis uit meegekregen dat weggooien zonde is, de pannen werden uitgelikt bij wijze van.
Moet ik echt afleren!
Weggooien hoeft in principe ook niet, je moet alleen wel leren dat het niet dezelfde dag nog op moet. Ik heb hier ook vaak restjes pasta etc. maar dat is dan echt voor de volgende dag en niet om 's nachts nog weg te kanen. Voor chocolade werkt dat bij mij dan niet.....dat moet op :'( daarom neem ik het nu maar even helemaal niet. :P Jij moet met wijn inderdaad die kleine flesjes nemen (en dan ook maar eentje in huis hebben)...dan is op echt op maar heb je toch genoten van je drankje zonder teveel te nemen en je schuldig te voelen. ;) Het voorstel van mijn dietiste om 1 blokje chocolade te nemen en de rest bij een kennis neer te leggen zodat ik niet in de verleiding kom ging me te ver :') , kans is trouwens ook aanwezig dat ik die kennis daarmee ook kwel want die kan overal vanaf blijven zodra de verpakking nog maar gesloten is. >:)
Optimist tot in de kist
pi_96642182
Maar waarom dan niet alleen minderen met de drank?
Waarom de helft van goede voedzaam eten laten staan?
pi_96642223
Ik ben even weg, ik moet me even recht laten trekken bij de fysio. :') :W
Optimist tot in de kist
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:43:33 #10
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96642238
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:54 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Jouw lijstje komt volgens mij trouwens ook niet boven de 1500 kcal uit? Het ziet er allemaal wel heel verantwoord uit :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:57 schreef Sarabi het volgende:
@ Ender_W jouw lijstje is ook niet veel hoor ;)
De hoeveelheden maken wel iets goed :p Niet dat het kilo's zijn, maar wel groter als normaal :)
Live life to the Ender :D
pi_96642344
komkommer en paprika en sla en zo vind ik meer vulling en vitamientjes dan dat je het mee kan tellen in de kcal op een dag.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:51:19 #12
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_96642532
Huh, waarom staat dit topic nou ineens weer niet automatisch in MyAT? Bij deze dus wel ;)
Spoilers!
pi_96642635
als er een nieuw topic aangemaakt wordt in de reeks moet je dus op topic open nieuw deel volgen.

blijkbaar is dat niet gedaan (of via mobiel geopend, daar is die optie nog niet)

dus vriendelijk verzoek als t weer gefixt is: alleen op knop : open nieuw deel klikken als je het topic gesloten hebt! Als je via je mobiel fokt zeg dat dan even, dan kan iemand anders die niet mobiel fokt een nieuw deel openen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:58:48 #14
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96642882
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:46 schreef DarkElf het volgende:
komkommer en paprika en sla en zo vind ik meer vulling en vitamientjes dan dat je het mee kan tellen in de kcal op een dag.
Daarom ook de sneetjes brood, plus dat het een halve krop is, dus dat komt wel goed :), en het is natuurlijk ook nog de bedoeling dat er wat vanaf gaat he :)
pi_96643189
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:58 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Daarom ook de sneetjes brood, plus dat het een halve krop is, dus dat komt wel goed :), en het is natuurlijk ook nog de bedoeling dat er wat vanaf gaat he :)
klopt maar die appel telt al niet mee, want kom op: 1 hap !
of je een hele of een halve krop sla doet t blijft vooral water wat je eet.

100 gram eikenbladslamelange van de appie is bijv maar 13 kcal :)

ik vind dat je echt erg weinig eet. Tuurlijk wil je afvallen en je doet zeker je best om goeie dingen te eten :) maar tis gewoon te weinig.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:34:43 #16
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96644202
Positief dat je "bezorgd" bent, maar volgens de diëtiste is het goed wat ik doe qua hoeveelheden en eetpatroon. En ik neem aan dat ook de diëtiste het beste met me voorheeft. Die kwam ook met de tip van het aanvullen met maïs. En er brood naast te eten.

Tevens 1 hap, dat heb ik niet eens gered, die ging er namelijk meteen weer uit :o.
Maar had sowieso al het idee om deze vanavond alsnog te verorberen (Koelkast vol natuurlijk), dus daar ben ik niet zo bang voor.

Vandaag is ook een redelijk inactieve dag, dus dan heb je ook minder nodig (in mijn beleving). Morgen als er weer gesport wordt, dan pak ik weer wat anders/extra's omdat er dan ook meer gevraagd wordt.
pi_96644324
vies is dat idd, een hap uit een melige appel, brr :D

nou ja zolang je je er goed bij voelt en idd die diëtiste zou t wel weten (niet naar mijn persoonlijke mening over diëtistes vragen dan *grin :P en ja er zijn ook goeie ;) ) ik zou t er niet op redden iig denk ik :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:46:25 #18
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96644638
Wat ook positief meewerkt met het voorkomen van de hongergevoelens is dat ik toch ook wel veel drink op een dag. Waardoor je toch ook een meer gevuld gevoel heb.
Ik heb overigens over de meeste diëtistes waarschijnlijk dezelfde mening als jij, want ik heb er ook geen echt hoge pet van op. Alleen over deze had ik veel positieve verhalen gehoord dat ik toch maar een keer langs ben gegaan en ze heeft wel een paar goede handvaten gegeven. En ik zie het alleen maar als een beetje extra begeleiding/stok achter de deur.
pi_96644712
(water/thee enzo) drinken is idd goed :)

Nou mooi dat je iemand hebt waarbij t wel goed voelt en idd ze zijn gewoon een stok achter de deur, dat kan zeker helpen :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:52:32 #20
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96644916
inmiddels ben ik ook al een beetje een "ervaringsdeskundige" :P
  woensdag 11 mei 2011 @ 17:42:16 #21
244933 trovey
Nachtoele
pi_96658179
Ik ben wel; tevreden over mijn dietiste :D ....en iedereen is een ervaringsdeskundige want iedereen eet :+ maar een dietiste heeft dat diploma niet bij een pakje boter gekregen dus ik neem zonder meer aan dat ze meer weet over voeding dan ik ook al beschouw ik mezelf door de jaren heen als aardig kundig....net als de rest van 16 miljoen Nederlanders. :Y) Het is inderdaad ook een stok achter de deur...geen excuses meer en uitvluchten omdat je jezelf alleen maar controleert :{w maar met de billen bloot elke keer op de weegschaal.....niet letterlijk dan maar wel zonder schoenen want elke ons telt. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 12 mei 2011 @ 07:27:26 #22
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96684064
Bij mij vooral zonder schoenen, anders werkt de weegschaal niet (Aangezien deze ook vet- en vochtpercentage meet), maar dat deed ik altijd al.
Ik moet bekennen dat ik betwijfel of ik nog vaak naar haar toe zal gaan, aangezien het de laatste paar keren elke keer hetzelfde was (ja het gaat goed, ga zo door, langzaam wat meer koolhydraten terugbrengen etc). En het is een vriendelijk mens, maar om nou geld te blijven wegbrengen voor steeds hetzelfde advies is net zoiets als water naar de zee dragen.

En met ervaringsdeskundige bedoelde ik meer dat ik van 130 kg af ben gevallen naar 110 kg. Maar dat soort resultaten hebben heel veel mensen hier :).

PS: thuis natuurlijk wel met de billen bloot op de weegschaal en thuis zit ook de grootste stok achter de deur (lees motivator) en dat is mijn vriendin ;)
pi_96688719
Of je moet blijven gaan is jouw keuze maar wat verwacht je verder dan van je dietiste wat ze verder doet? Afvallen is nou eenmaal een langdurige kwestie en voorlopig zit je op een bepaald niveau waarbij zij blijkbaar niets anders kan zeggen. ;) Ik denk zelf dat het verstandiger is om toch onder begeleiding te blijven staan omdat zij je toch advies kan geven wat je fout aan het doen bent. Wellicht is het, in jouw geval, beter om de hoeveelheid tijd tussen twee bezoeken te verlengen zodat je minder het gevoel hebt steeds hetzelfde te horen? Dat je vriendin je motivator is is leuk maar ze is natuurlijk geen dietiste die je weer op de goede weg kan helpen als je het even niet ziet zitten of wat fout aan het doen bent. :P
Optimist tot in de kist
  donderdag 12 mei 2011 @ 14:57:24 #24
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96698701
Er zitten nu al 8 tot 10 weken tussen een bezoek. En ze weet me elke keer weer te vertellen dat ik het allemaal "zo goed in de gaten heb" en "ze niet veel extra's meer weet te vertellen" Vandaar de twijfel. Het is een leuk mens en meestal ook gezellig, maar of dat reden genoeg is :P
pi_96708207
Gewoon in overleg of b.v. 12 weken geen beter idee is in jouw situatie. Bij mij was het vorig jaar om de ongeveer 8 weken maar omdat we nu weegmomenten hebben (dus meer bezoekjes uit de toegestane tijd kunnen persen :') ) mag ik nu om de 5-6 weken komen. :P
Optimist tot in de kist
pi_96708630
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:42 schreef Sarabi het volgende:
Maar waarom dan niet alleen minderen met de drank?
Waarom de helft van goede voedzaam eten laten staan?
Omdat we in een vrij land wonen en volwassenen mogen afvallen zoals ze dat willen. Bovendien duurt het in een land als Nederland behoorlijk lang voordat je iets als een viamine tekort ofzo oploopt.

Ik vond je opmeking in het vorige topic ''Is er iemand in dit topic die wel normaal eet'' niet zo tof overigens. Leuk dat je blijvend bent afgevallen, maar om nou als een verzuurde ex roker dit soort opmerkingen te plaatsen :N
pi_96709047
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:57 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Omdat we in een vrij land wonen en volwassenen mogen afvallen zoals ze dat willen. Bovendien duurt het in een land als Nederland behoorlijk lang voordat je iets als een viamine tekort ofzo oploopt.

Ik vond je opmeking in het vorige topic ''Is er iemand in dit topic die wel normaal eet'' niet zo tof overigens. Leuk dat je blijvend bent afgevallen, maar om nou als een verzuurde ex roker dit soort opmerkingen te plaatsen :N
Volgens mij zijn er in Nederland juist maar erg weinig mensen die voldoende vitamines binnen krijgen.
En ik schrik wel als ik zie hoe de mensen in dit topic eten, vandaar die opmerking.
Als je geen advies wil moet je hier ook niet posten.
pi_96709137
Rustig dames. :* Kalm aan maar. ;)
Optimist tot in de kist
pi_96709176
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:06 schreef trovey het volgende:
Rustig dames. :* Kalm aan maar. ;)
Van weinig eten word je een beetje sjaggie ;)
pi_96709329
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er in Nederland juist maar erg weinig mensen die voldoende vitamines binnen krijgen.
En ik schrik wel als ik zie hoe de mensen in dit topic eten, vandaar die opmerking.
Ik kan mij niet herinneren dat er in het vorige topic gevraagd is naar jouw advies over de eetpatronen hier. Dit is volgens mij een topic om elkaar te helpen/steunen en helpen bij het afvallen, en ik zie niet hoe een opmerking als ''is er iemand in dit topic die wel normaal eet'' daarbij helpt.
pi_96709343
:') , daarom moeten we elkaar maar steunen *; en niet aanvallen :P ....love and peace w/
Optimist tot in de kist
pi_96709396

:P
Optimist tot in de kist
pi_96709479
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:10 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ik kan mij niet herinneren dat er in het vorige topic gevraagd is naar jouw advies over de eetpatronen hier. Dit is volgens mij een topic om elkaar te helpen/steunen en helpen bij het afvallen, en ik zie niet hoe een opmerking als ''is er iemand in dit topic die wel normaal eet'' daarbij helpt.
Het leuke van een discussieforum is dat je er ook niet om hoeft te vragen, als je je etenspatronen hier neer zet kan je opmerkingen verwachten.
Steunen is leuk maar iemand die zijn lichaam kapot aan het maken is schiet ook niets op met steun.
pi_96709489
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:11 schreef trovey het volgende:
[ afbeelding ]
Hippie :P
pi_96709558
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hippie :P
Nu wel even. ;)
Optimist tot in de kist
pi_96709689
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik stel je advies ook wel op prijs, maar ik ben het niet met je eens dat het Margriet Streep-je-slank-plan ongezond is of een crashdieet. En zeker niet dat je er tekorten van zou krijgen. Zo weinig is 1300 kcal niet, zeker niet als je flink wat reserves hebt die je kwijt kan. En je komt er niet van in de spaarstand en bovendien eet je weer meer zodra je op gewicht bent.
En het systeem is verder zo ingericht, dat je gedwongen wordt hoogwaardige voeding te eten (anders zitten je vakjes te snel vol). Verder vond ik die opmerking van je over of er nog iemand in het topic was die wél normaal eet, ook niet zo geslaagd. 'Normaal' in jouw ogen wil niet zeggen dat dat ook meteen de onbetwiste waarheid is....maar we hoeven er ook geen ruzie om te maken :)
pi_96709835
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:17 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik stel je advies ook wel op prijs, maar ik ben het niet met je eens dat het Margriet Streep-je-slank-plan ongezond is of een crashdieet. En zeker niet dat je er tekorten van zou krijgen. Zo weinig is 1300 kcal niet, zeker niet als je flink wat reserves hebt die je kwijt kan. En je komt er niet van in de spaarstand en bovendien eet je weer meer zodra je op gewicht bent.maken :)
Maar dit vind ik dus persoonlijk al echt schokkend, 1300kcal is gewoon wel weinig (en dan rekenen we jouw intensief sporten er nog geen eens bij).
Je krijgt zeker niet alles binnen wat je nodig hebt (daar hebben oude reserves niets mee te maken), maar goed dat is allemaal al gezegd ;)
pi_96710428
Ik ga eten...tortelini :9 deel 2....... van gisteren. :')
Optimist tot in de kist
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:56:32 #39
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96746094
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:11 schreef trovey het volgende:
[ afbeelding ]
go trovey
_O_
pi_96756217
Zo. En nu heb ik er genoeg van.

Ik wil graag in de OP, wil iemand met ticker daarin zetten?

[ Bericht 31% gewijzigd door Lonaa op 13-05-2011 17:04:36 ]
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 17:02:22 #41
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96756379
Waar heb je genoeg van... de ticker, of van wat anders?
pi_96756395
link tussen [img ] [/img] zetten ;) alleen de lange link dus, van http:// tot aan .png :)
Ja doei.
pi_96756463
Mijn ontdekking van vandaag: http://www.sport-en-dieet.nl/assets/files/voedingsschema.xls
Een digitaal voedingsschema die ook kan rekenen. *O*
pi_96756535
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:02 schreef motorbloempje het volgende:
link tussen [img ] [/img] zetten ;) alleen de lange link dus, van http:// tot aan .png :)
Gedaan, ik dacht dat je een html nodig had. :@

En waar ik genoeg van heb? Een jaar geleden ben ik bijna 30 kilo afgevallen.
Inmiddels is er weer 20 terug. |:(
pi_96767671
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Gedaan, ik dacht dat je een html nodig had. :@

En waar ik genoeg van heb? Een jaar geleden ben ik bijna 30 kilo afgevallen.
Inmiddels is er weer 20 terug. |:(
Welkom ^O^

Ga je ''alleen'' proberen af te vallen of doe je dit onder begleiding?
pi_96770024
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:15 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Welkom ^O^

Ga je ''alleen'' proberen af te vallen of doe je dit onder begleiding?
Alleen. :)

De vorige keer heb ik het ietwat ongezond gedaan (ik heb de neiging door te slaan, beide richtingen op), maar ik denk dat ik nu goed genoeg in m'n vel zit om het 'goed' te doen. :)
pi_96785099
Hi

Gewoon ff laten weten dat ik nog bezig ben, dat het goed gaat en dat ik mij prima voel !
Gisteren de uitslage van alle bloedonderzoeken gehad en geen tekorten in vitamines of mineralen en mijn cholesterol was een punt gezakt !! (van 5 naar 4) Bloeddruk was top (110/70) dus de huisarts was meer dan tevreden ! Daar op de weegschaal was er ook 18 kg af !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:23:13 #48
244933 trovey
Nachtoele
pi_96787405

Muks!!!!!! *O* *O* *O*
Optimist tot in de kist
pi_96787493
Ha! Er was een kilo af vanochtend.
Niet helemaal eerlijk natuurlijk, aangezien het gister eind v/d middag was, maar het begin van het ritme is er, zeg maar.

En het blijft zo ontzettend stimulerend om die cijfertjes lager te zien dan de dag ervoor. :)
pi_96787494
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 08:55 schreef Muks het volgende:
Hi

Gewoon ff laten weten dat ik nog bezig ben, dat het goed gaat en dat ik mij prima voel !
Gisteren de uitslage van alle bloedonderzoeken gehad en geen tekorten in vitamines of mineralen en mijn cholesterol was een punt gezakt !! (van 5 naar 4) Bloeddruk was top (110/70) dus de huisarts was meer dan tevreden ! Daar op de weegschaal was er ook 18 kg af !
Wat goed ^O^

Ik ben nu een weekje bezig en er is een kilo af. Nu kan ik nogal schommelen dus dat zegt niet zoveel. Maar ik ga gewoon door. Straks weer stappen met Leslie.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:33:18 #51
244933 trovey
Nachtoele
pi_96787676
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:27 schreef Lonaa het volgende:
Ha! Er was een kilo af vanochtend.
Niet helemaal eerlijk natuurlijk, aangezien het gister eind v/d middag was, maar het begin van het ritme is er, zeg maar.

En het blijft zo ontzettend stimulerend om die cijfertjes lager te zien dan de dag ervoor. :)
Gewoon doorgaan. ;) Ik kan van kwartier op kwartier 3 ons schelen. :') maar na een paar dagen merk je echt wel dat er definitief een bepaald gewicht af is.
Optimist tot in de kist
pi_96787829
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:33 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon doorgaan. ;) Ik kan van kwartier op kwartier 3 ons schelen. :') maar na een paar dagen merk je echt wel dat er definitief een bepaald gewicht af is.
Klopt, maar desalniettemin is het voor je gevoel een lekker begin.
Als je besluit er echt genoeg van te hebben en af te willen vallen, bekijkt wat je start gewicht is, eet de hele dag 'netjes', en de volgende ochtend is er 1 of 2 kg bij volgens de weegschaal, is dat toch ietsje minder motiverend voor mij. :P
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:44:13 #53
244933 trovey
Nachtoele
pi_96787960
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Klopt, maar desalniettemin is het voor je gevoel een lekker begin.
Als je besluit er echt genoeg van te hebben en af te willen vallen, bekijkt wat je start gewicht is, eet de hele dag 'netjes', en de volgende ochtend is er 1 of 2 kg bij volgens de weegschaal, is dat toch ietsje minder motiverend voor mij. :P
;) alhoewel dat bij mij ook kan voorkomen i.v.m. vocht vasthouden en het diureticum wat ik moet slikken. :P Hop, twee kilo erbij in 1 dag >:) ...gelukkig weet ik dan wel dat ik die twee kilo weer kan uitplassen. :')
Optimist tot in de kist
pi_96788579
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:44 schreef trovey het volgende:

[..]

;) alhoewel dat bij mij ook kan voorkomen i.v.m. vocht vasthouden en het diureticum wat ik moet slikken. :P Hop, twee kilo erbij in 1 dag >:) ...gelukkig weet ik dan wel dat ik die twee kilo weer kan uitplassen. :')
Whehe, ja, herkebaar.
Ik ben vanochtend lekker naar de wc geweest, dat hielp ook. :')

Maar nou iets anders, wat betreft ons avondeten.

Ik ben nog steeds op zoek naar goede, niet te vette dingen om te eten.
Meestal bestaat ons eten uit gebakken aardappels, vlees en groente. Zonder jus (smerig) soms met een zelfgemaakt sausje in de groentes (met smeerkaas. :X )
De andere dagen bestaan uit pasta met saus, of rijst met groente en vlees.
Voor de 'makkelijk' gaat er een pizza in de oven, heel af en toe de snackbar aan de overkant, of een broodje shoarma. Gebakken ei/roerei behoort ook tot de mogelijkheden.

Het enige 'gezonde' recept dat ik in al die tijd heb opgeslagen in m'n hoofd is een biefstuksalade, met, je raadt het al, biefstuk en sla. :')
  zaterdag 14 mei 2011 @ 12:21:10 #55
244933 trovey
Nachtoele
pi_96788921
Ik eet in pricipe dezelfde dingen als daarvoor maar maak ze anders klaar met andere woorden zonder/weinig vet, geen sausjes/rode saus i.p.v. dingen als roomsaus, mayo etc. Als ik gebakken aardappels eet dan gaan ze zonder vet in de oven, krieltjes zijn daar b.v. heel geschikt voor. Vlees gril ik op de combigrill of oven en ik probeer vlees te nemen wat niet vet is maar wat de portemonee ook kan trekken. Verder veel groente (uiteraard zonder allerlei sausjes) en als ik iets neem van fritesaus/mayo dan neem ik de minder/halfvol soorten en een klein beetje. Ik eeeet mijn avondmaatlijd van een ontbijtbordje (dan lijkt het of je een normale portie eet maar je eet minder :P ) en eet langzamer dan eerst zodat het gevoel van verzadiging ook eerder kan intreden zodat je minder eet. Sausje van smeerkaas kun je doen maar neem dan de 20+ versie en niet de volvette versie en doe het niet elke dag, dan kan het best af en toe. ;) Ik zou wel proberen om het "afhaalvoedsel"te vermijden zolang je nog aan het afvallen bent, maak dan eventueel eens een pasta- of ander gerecht wat je kan invriezen zodat je altijd een "makkelijke"maaltijd bij de hand hebt. Juist dat afhaalvoedsel kan behoorlijk vet zijn, zeker zoiets als shoarma. :') Voor een ei geldt precies hetzelfde als vlees, met zo weinig mogelijk vet bakken.

Hier werkt het op die manier uitstekend, mijn "4x per week avondeten meeeter" valt er zelfs van af terwijl hij dat eigenlijk niet nodig heeft. :P
Optimist tot in de kist
pi_96790115
In deze periode is het nog makkelijker om slank te eten. Wat dacht je van maaltijdsalades?
Ik heb er gister nog een gemaakt, eikenbladsla met gerookte kipfilet, avocado, selderij, walnoten en roquefort. Dat vult enorm! Tuurlijk neem je dan weinig walnoten en kaas, vanwege de kcal. Maar ze weglaten en alleen voor magere producten kiezen, daar geloof ik niet in.
pi_96790325
Eerlijk gezegd wil ik ook nog steeds wel een beetje 'lekker' eten.

Vanavond wordt het toch de gebakken aardappels, met weinig boter, kipfilet en verse spinazie met knoflook. En eignelijk wil ik ook wel een beetje kerriesaus bij m'n kippie.

Ik moet wel zeggen dat ik niet zo heel veel eet, als avondeten. :)

Morgen ga ik voor de biefstuksalade. Biefstuk bakken, in reepjes snijden, veel sla, rood uitje aanbakken, courgette erdoor, en een dressing van magere yoghurt/kwark.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:33:33 #58
244933 trovey
Nachtoele
pi_96795409
Ik eet ook lekker :') maar lekker zal voor iedereen anders zijn. :P Ik ben altijd al gewend geweest om zonder veel sausjes en andere extra's te eten dus misschien ben ik het al zo gewend dat ik niet beter weet. :P

En maaltijdsalades O+
Optimist tot in de kist
pi_96795867
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:10 schreef Lonaa het volgende:
Eerlijk gezegd wil ik ook nog steeds wel een beetje 'lekker' eten.

Vanavond wordt het toch des gebakken aardappels, met weinig boter, kipfilet en verse spinazie met knoflook. En eignelijk wil ik ook wel een beetje kerriesaus bij m'n kippie.

Ik moet wel zeggen dat ik niet zo heel veel eet, als avondeten. :)

Morgen ga ik voor de biefstuksalade. Biefstuk bakken, in reepjes snijden, veel sla, rood uitje aanbakken, courgette erdoor, en een dressing van magere yoghurt/kwark.
Wat lekker eten betreft snap ik je, verder denk ik qua eten hetzelfde als cinna. Ik geloof net als haar niet zo in koolhydraten enzo, maar geloof ook dat als je minder eet dan dat je verbruikt dat je afvalt.

Aardappels in boter is lekker, is het niet een idee om een beetje boter (minder dan dat je normaal gebruikt) te bakken in een pan, die warme boter over de aardappelen gieten in een schaal dan goe husselen, om ze vervolgens af te bakken in de oven?
En voor die saus bijv. voor jezelf een aparte hoeveelheid in een bakje doen (desnoods afgewogen) en van jezelf eisen dat je het daarmee doet?
Ik heb sinds ik begonnen ben met afvallen een keukenweegschaal gekoch, dat helpt enorm. Soms mag je meer eten van dingen dan je denkt ;)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:50:39 #60
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96795982
Ik heb 't moeilijk mensen, help mij eens wat leuk verantwoord broodbeleg te verzinnen?

Wat ik al wel gebruik is het volgende:
- Sandwich spread komkommer
- 20+ smeerkaas
- 20+ kaas*
- dun Boursin light*
- komkommer en tomaat, peper
- cottage cheese/huttenkäse*
- Philadelphia light*

* = vind ik eigenlijk vies.

Ik zoek ook wat afwisseling ;(
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:55:18 #61
244933 trovey
Nachtoele
pi_96796111
Boursin of Philidelpia light in een dun laag en daarop komkommer en tomaat en een paar flitsels 20+ kaas en dan even in de oven om te laten smelten. :9 Chips, nu heb ik honger. :(
Optimist tot in de kist
pi_96796273
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:50 schreef eleusis het volgende:
Ik heb 't moeilijk mensen, help mij eens wat leuk verantwoord broodbeleg te verzinnen?

- 20+ smeerkaas
- 20+ kaas*
- dun Boursin light*
- Philadelphia light*

Wat vind je lekker dan? Ik heb gewoon volvette kaas op de ene boterham (ongv 22 gram) en salami ofzo iets op de andere (genoeg om een hele boterham mee te bedekken, ook iets van rond de 22 gram). Volgens mij kan je gewoon vet beleg op je bammetjes doen zolang je niet een half pakje salami erop doet. Iets wat ik nogal vaak zie in mijn omgeving :+
pi_96796340
@Eleusis: Filet Américain is ook mager. En what about zoet? Appelstroop en jam -zonder toegevoegde suiker- en honing leveren weinig kcal (wel relatief veel fructose, maar ik geloof inderdaad niet echt in een koolhydraatbeperkt dieet).
En je kan je boterham natuurlijk ook beleggen met aardbeien of tomaat (met een héél klein beetje suiker is heerlijk).
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:02:46 #64
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96796381
Ow sorry ik was vergeten te zeggen dat ik vega ben :P Dus veel makkelijke dingetjes zoals plakje magere kip om het 'aan te kleden' en wat hartigs te geven vallen af... Lastige is, je komt al snel uit bij kaas :(

Wat ik lekker vind: KAAS, KAAS KAAS KAAS. VETTE KAAS. BRIE. CAMEMBERT. MMMMMM. Verder heb ik me nooit zo verdiept in beleg. :@
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_96796432
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:00 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Volgens mij kan je gewoon vet beleg op je bammetjes doen zolang je niet een half pakje salami erop doet. Iets wat ik nogal vaak zie in mijn omgeving :+
Ja, precies. Pindakaas eet ik ook gewoon, maar ik doe er maar 15 gr. op. Dat is minder dan je denkt. Een hele dikke laag pindakaas met boter levert zo een 400 kcal, en dat is minus de boterham!
Mijn ogen zijn wat dat betreft behoorlijk opengegaan sinds ik een nauwkeurige digitale keukenweegschaal heb.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:07:14 #66
244933 trovey
Nachtoele
pi_96796521
Ligt natuurlijk er ook een beetje aan in welke mate je daarnaast de calorieën zit te verbranden of het handig is om "gewoon"beleg te blijven gebruiken. ;) Ik mag het in ieder geval niet, maar genoeg keuze buiten de vette vleeswaren hoor....lekker pittige gedroogde hamsoorten of rookvlees vind ik net zo lekker. :9
Optimist tot in de kist
pi_96796593
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:02 schreef eleusis het volgende:
Ow sorry ik was vergeten te zeggen dat ik vega ben :P Dus veel makkelijke dingetjes zoals plakje magere kip om het 'aan te kleden' en wat hartigs te geven vallen af...

Wat ik lekker vind: KAAS, KAAS KAAS KAAS. VETTE KAAS. BRIE. CAMEMBERT. MMMMMM. Verder heb ik me nooit zo verdiept in beleg. :@
Nou ik heb ff de calorieen getelt, omdat jij het niet doet :6 Twee sneetjes brood met een plak volvette kaas (gemiddeld wegen die voorgesneden dingen 22 gram) is 255 kcal. Jij als lange man mag daar zeker wat van hebben, is het niet een idee om sandwichspread op je bammetje aan te kleden met voorgesneden kool? Mager en vult als een malle.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:10:53 #68
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96796653
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:09 schreef MalaCocinera het volgende:
Nou ik heb ff de calorieen getelt, omdat jij het niet doet :6 Twee sneetjes brood met een plak volvette kaas (gemiddeld wegen die voorgesneden dingen 22 gram) is 255 kcal. Jij als lange man mag daar zeker wat van hebben, is het niet een idee om sandwichspread op je bammetje aan te kleden met voorgesneden kool? Mager en vult als een malle.
Nou zeg! Hoef je niet boos te worden, :( !

Voorgesneden kool, I like. Wordt een soort hamburger dan. :9

En inderdaad, pindakaas kan er ook wel in blijven, mits geen dikke klodderlaag en niet te gek maken...
pi_96796674
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:07 schreef trovey het volgende:
Ligt natuurlijk er ook een beetje aan in welke mate je daarnaast de calorieën zit te verbranden of het handig is om "gewoon"beleg te blijven gebruiken. ;) Ik mag het in ieder geval niet, maar genoeg keuze buiten de vette vleeswaren hoor....lekker pittige gedroogde hamsoorten of rookvlees vind ik net zo lekker. :9
Mijn dieet is op normale dagen 1825 kcal te gebruiken en daarnaast een lichte workout dvd te doen. In dat dieet past makkelijk 4 tot 6 bammetjes met volvet beleg :9
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:12:32 #70
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96796714
Wat is jullie mening over beschuitjes trouwens, ik vind volkorenbeschuit echt niet te kanen, maar gewoon beschuit heerlijk (op zijn tijd). Kan ik dat gewone beschuit dan maar beter laten staan, of heeft 't toch wel zijn nut?
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:13:17 #71
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_96796740
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:02 schreef eleusis het volgende:
Ow sorry ik was vergeten te zeggen dat ik vega ben :P Dus veel makkelijke dingetjes zoals plakje magere kip om het 'aan te kleden' en wat hartigs te geven vallen af... Lastige is, je komt al snel uit bij kaas :(

Ik eet ook geen vlees en ben normaal niet zo van de vegetarische burgers e.d., maar ik vind de AH vegetarische gerookte ham (broodbeleg) erg lekker. Je houdt van kaas, wellicht ook van geitenkaas? Ik vind deze lekker (terwijl ik juist niet zo van kaas hou normaal, behalve hütenkäse):
Your body. Your soul. Your rituals.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:14:07 #72
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96796776
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:13 schreef Rituals het volgende:
Ik eet ook geen vlees en ben normaal niet zo van de vegetarische burgers e.d., maar ik vind de AH vegetarische gerookte ham (broodbeleg) erg lekker. Je houdt van kaas, wellicht ook van geitenkaas? Ik vind deze lekker (terwijl ik juist niet zo van kaas hou normaal, behalve hütenkäse):
Klinkt goed, ga ik zo gelijk halen. Of geitenkaas nou wel/niet goed was, ben ik even vergeten, maar als het wel goed is, ben ik spekkoper: erg lekker wel.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:14:30 #73
244933 trovey
Nachtoele
pi_96796789
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:11 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Mijn dieet is op normale dagen 1825 kcal te gebruiken en daarnaast een lichte workout dvd te doen. In dat dieet past makkelijk 4 tot 6 bammetjes met volvet beleg :9
Bij mij dus absoluut niet ;) ...met jouw aantal calorieen zit ik al bijna aan datgene wat ik normaal mag eten zonder af te vallen....tja 40+...dan ga je minder nodig hebben dus je calorieverbruik moet je ook minderen. :P
Optimist tot in de kist
pi_96796928
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:12 schreef eleusis het volgende:
Wat is jullie mening over beschuitjes trouwens, ik vind volkorenbeschuit echt niet te kanen, maar gewoon beschuit heerlijk (op zijn tijd). Kan ik dat gewone beschuit dan maar beter laten staan, of heeft 't toch wel zijn nut?
Als je het lekker vind moet je het gewoon eten, 100 gram beschuit bevat 380 kcal (weet niet hoeveel er in een pak gaat). Lust je trouwens knackbrood? AH heeft van het huismerk, knackbrood drie soorten met pitjes (zonnebloem, pompoenpitten enzo). Zo lekker met philadelphia! En vanwege de variatie in de samenstelling van die knackbrod dingen hoef je niet met verschillend beleg te zeulen.

Verder raad ik je aan om smeerkaas ofzo van de turk te kopen smaakt anders dan eru, nog een variatie in smaak.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:19:07 #75
244933 trovey
Nachtoele
pi_96796958
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:12 schreef eleusis het volgende:
Juist lekker volkorenbeschuit. :9 Ik mag wel beschuit van de dietiste maar wel volkorenbeschuit dus. :') 's Morgens 2 volkorenbeschuit met een beetje halvarine en hagelslag....mijn vaste ontbijt. c_/
Optimist tot in de kist
pi_96796975
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:14 schreef trovey het volgende:

[..]

Bij mij dus absoluut niet ;) ...met jouw aantal calorieen zit ik al bijna aan datgene wat ik normaal mag eten zonder af te vallen....tja 40+...dan ga je minder nodig hebben dus je calorieverbruik moet je ook minderen. :P
1825 kcal is mijn onderhoud als ik 57 kilo zou wegen, ik weeg op dit moment 74 kilo :P
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:20:43 #77
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_96797008
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:14 schreef eleusis het volgende:

[..]

Klinkt goed, ga ik zo gelijk halen. Of geitenkaas nou wel/niet goed was, ben ik even vergeten, maar als het wel goed is, ben ik spekkoper: erg lekker wel.
Niet alle AH's hebben de vegetarische gerookte ham trouwens (bij mij alleen de AH XL). De meeste AH's hebben wel vegetarische boterhamworst, shii-take filet, paté en gebraden gehakt met bieslook, maar die vind ik allemaal een stuk minder lekker. Van dat rijtje vind ik de vegetarische gebraden gehakt met bieslook het lekkerste, maar goed, dat is een kwestie van smaak natuurlijk :P.
Your body. Your soul. Your rituals.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:22:03 #78
244933 trovey
Nachtoele
pi_96797047
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:19 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

1825 kcal is mijn onderhoud als ik 57 kilo zou wegen, ik weeg op dit moment 74 kilo :P
Dan met er nog wat af. :P Of ik een streefgewicht ga halen is de vraag maar ik probeer zo laag mogelijk te komen...als 40+-er kom ik toch niet meer in maatje 36...zeker omdat ik daar eigenlijk nooit in gepast hebt. :')
Optimist tot in de kist
pi_96797155
Zonnatura had/heeft vegatarische pate's, ik vond de champignon smaak wel goed te nassen :9

@ trovey ik ga de 57 kilo echt niet halen hoor, het is voor mij gewoon de bedoeling om dit dieet de rest va me leven vast te houden ;) voelt trouwens helemaal niet als een dieet.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:27:11 #80
244933 trovey
Nachtoele
pi_96797202
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:25 schreef MalaCocinera het volgende:
Zonnatura had/heeft vegatarische pate's, ik vond de champignon smaak wel goed te nassen :9

@ trovey ik ga de 57 kilo echt niet halen hoor, het is voor mij gewoon de bedoeling om dit dieet deze levenswijze de rest va me leven vast te houden ;) voelt trouwens helemaal niet als een dieet.
Even aangepast. ;)
Optimist tot in de kist
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:57:31 #81
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96800376
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:20 schreef Rituals het volgende:

[..]

Niet alle AH's hebben de vegetarische gerookte ham trouwens (bij mij alleen de AH XL). De meeste AH's hebben wel vegetarische boterhamworst, shii-take filet, paté en gebraden gehakt met bieslook, maar die vind ik allemaal een stuk minder lekker. Van dat rijtje vind ik de vegetarische gebraden gehakt met bieslook het lekkerste, maar goed, dat is een kwestie van smaak natuurlijk :P.
Helaas, de onze had niet de vega-gero-ham, dus ik ben idd voor de standaard vega-gebraden gehakt gegaan. En veel andere dingetjes ook.

Helemaal geen chips gekocht :o

Ik ben benieuwd hoe dat gaat deze week. :P
  zaterdag 14 mei 2011 @ 18:01:14 #82
244933 trovey
Nachtoele
pi_96800509
Hier zo ook even aan het brood...geroosterd (want uit diepvries en dan lust ik het niet anders :P )...eens zien wat erop gaat :9 . In ieder geval weer flink beweging gehad...zo'n voorjaarsschoonmaak (Lees je huis leeghalen) is een erg goede krachttraining c.q. cardio. :')
Optimist tot in de kist
  zaterdag 14 mei 2011 @ 18:36:09 #83
244933 trovey
Nachtoele
pi_96801790
Het gaat een tosti worden met light kruidenkaas en rookvlees. c_/
Optimist tot in de kist
  zaterdag 14 mei 2011 @ 21:16:06 #84
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_96808900
Het schijnt dat geroosterd brood sneller verteert dan normaal brood, je zou dan eerder honger krijgen.

Ik vind de tomaat lente-ui sandwichspread prima te eten trouwens, net als de tomaat olijf smeerkaas van eru. En ik koop van die zakjes rauwkost die ik op al mijn hartige beleg doe. Ik heb erg veel moeite met gewoon brood eten, daarom sloeg ik de lunch vaak over en kreeg daarna vreetbuien. Nu eet ik bijna elke dag afbakbroodjes, maar ik wissel ook wel af met volkoren eierkoeken, wentelteefjes, rijstwafels, etc.
Spoilers!
pi_96811606
bedankt voor de lieve reacties !! Ga nu mijn bed in want ik ben zo koud als wat.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_96811735
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 21:56 schreef Muks het volgende:
bedankt voor de lieve reacties !! Ga nu mijn bed in want ik ben zo koud als wat.
Slaap lekker!
pi_96827994
Das gelukt ;) Nadeel van afvallen vind ik het koud hebben, normaal kan ik niet in de zon zitten maar nu grijp ik elk zonnestraaltje vast om in te staan, zitten of liggen, zo koud ben ik. De douche is ook mijn beste vriend net als mijn kruik... maar t is voor het goede doel !
  zondag 15 mei 2011 @ 09:51:31 #88
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96828469
@Muks, en heb je het alweer wat warmer??

Ik zie toch veel gekke dingen in de topic.....vegetarische ham, gehakt, boterhamworst etc. Wat klopt daar niet :P. Maar scheelt dit veel in calorieën en prijs? Want ik moet bekennen dat ik er nooit naar gekeken heb.
Tevens heb ik vaak het idee dat zelfs de meest vetarme kaas vetter is dan het meeste vleesbeleg. Daarom heb ik de kaas ook een beetje afgeschaft. (vooral ook omdat de vetarme soorten (op maaslander na) echt niet binnen te houden zijn.) Is dat een waanidee of valt dat wel mee. (niet dat ik het erg mis overigens)
pi_96829151
quote:
5s.gif Op zondag 15 mei 2011 09:51 schreef Ender_W het volgende:
@Muks, en heb je het alweer wat warmer??

Tevens heb ik vaak het idee dat zelfs de meest vetarme kaas vetter is dan het meeste vleesbeleg. Daarom heb ik de kaas ook een beetje afgeschaft. (vooral ook omdat de vetarme soorten (op maaslander na) echt niet binnen te houden zijn.) Is dat een waanidee of valt dat wel mee. (niet dat ik het erg mis overigens)
Nee, je hebt gelijk. In een (voorgesneden) plak volvette Goudse kaas zitten 100 kcal en in een plak 30+-kaas zitten 70 kcal. Dat is nog best veel aangezien er in kipfilet 30 kcal zitten en in achterham zelfs maar 20. Ik vind magere kaas trouwens echt niet te kanen. Het is ook troep. Probeer er maar eens een tosti van te maken, het wil niet smelten. Het lijkt net plastic en zo smaakt 't ook :r
  zondag 15 mei 2011 @ 11:12:26 #90
244933 trovey
Nachtoele
pi_96830145
De enige lightkaas die te pruimen is is de light rookkaas van de Aldi, de rest is :r .
Optimist tot in de kist
  zondag 15 mei 2011 @ 11:56:40 #91
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96831345
Ik ben officieel 48 uur op dieet en het gaat nog goed _O_

Gister bij het songfestival wel een (miniem) schaaltje nootjes gegeten maar dat is alles.
pi_96831496
quote:
7s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:56 schreef eleusis het volgende:

Gister bij het songfestival wel een (miniem) schaaltje nootjes gegeten maar dat is alles.
wel, wel, wel, 48 hele uren! We zijn trots op je mijn zoon :7
pi_96831823
Goed zo! Ik had ook wel zin in wat lekkers en heb wat Melba-toastjes gehad met filet A.

Ik ben na 7 dagen nu 1 kilo kwijt. Heb geen moment honger gehad. Gemiddeld heb ik 1600 kcal per dag genomen (paar uitschietertjes in vloeibare vorm :@), en heb ik er dagelijks 266 kcal afgesport (hou het bij door kcal te tellen en met een hartslagmeter). Denk dat ik me de komende weken aan deze formule ga houden :Y .

[ Bericht 22% gewijzigd door cinnamongirl op 15-05-2011 12:31:23 ]
  zondag 15 mei 2011 @ 12:40:12 #94
244933 trovey
Nachtoele
pi_96832616
quote:
7s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:56 schreef eleusis het volgende:

Doorgaan...vooral doorgaan. :P
Optimist tot in de kist
pi_96835344
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:50 schreef eleusis het volgende:

- 20+ smeerkaas
- 20+ kaas*
- dun Boursin light*
- Philadelphia light*

Hüttenkase kun je eventueel combineren met tomaat en avocado. Avocado bevat onverzadigde vetten. De andere kazen zou ik eigenlijk proberen te vermijden.

Nog een aantal andere alternatieven:

- Kipfilet
- Kalkoenfilet
- Fricandeau
- Rosbief
- Houmous (ook onverzadigde vetten)
- Plakje zalm (gezonde vetten)

Ik hoop dat je er iets aan hebt :)
pi_96835519
20+ kaas is prima te eten, maar dan moet je wel de goede uitzoeken ;) De pittige van slankie is prima te eten, net als de 20+ kaas van de kaaswinkel hier.

kwa warmte gaat het iets beter met vest, sokken en kachel aan :Y
  zondag 15 mei 2011 @ 14:53:20 #97
244933 trovey
Nachtoele
pi_96838612
quote:
2s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:51 schreef Muks het volgende:
20+ kaas is prima te eten, maar dan moet je wel de goede uitzoeken ;) De pittige van slankie is prima te eten, net als de 20+ kaas van de kaaswinkel hier.

kwa warmte gaat het iets beter met vest, sokken en kachel aan :Y
Maar ik blijf het idee houden dat ik plastic zit te eten. :P Liever heb ik dan een heel kleine beetje oude/overjarige kaas maar dan volvet dan een normale plak 20+kaas, oude kaas: veel smaak en geen plastic _O_ Mijn dietiste blijft echter hameren op 20-30+kaas dus ik kom tegenwoordig niet meer verder dan de 20+smeerkaas die dan wel te eten is met heel af en toe een uitslipper naar de oude kaas, ik heb het echt een jaar zitten te proberen om het lekker te vinden. :')
Optimist tot in de kist
pi_96874009
Ik vind oude kaas ook top en zal het straks echt wel eten, . Maar kwa vet is het gewoon niet slim, maar ja, ik wil straks ook genieten !

Shake in de koelkast hier, dus zo pudding eten :D
pi_96874659
Ik ben over de helft *O* Voor mijn eerste doel dan, daarna moeten er nog meer kilo's af, maar dat is veel minder belangrijk, dan het eerste doel van 40kg eraf. Vanochtend op de weegschaal 20.2 kg eraf... nog 19.8 te gaan. Had meer kunnen zijn als ik niet zo had gesnackt dit weekend. Zo zonde en stom vind ik dat van mezelf. Ik heb echt erg veel moeite om op het juiste pad te blijven momenteel. Waar het het eerste half jaar vanzelf ging, moet ik mezelf nu zo'n beetje iedere dag streng toespreken om daadwerkelijk te sporten en niet teveel te snaaien.
pi_96874899
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 08:31 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik ben over de helft *O* Voor mijn eerste doel dan, daarna moeten er nog meer kilo's af, maar dat is veel minder belangrijk, dan het eerste doel van 40kg eraf. Vanochtend op de weegschaal 20.2 kg eraf... nog 19.8 te gaan. Had meer kunnen zijn als ik niet zo had gesnackt dit weekend. Zo zonde en stom vind ik dat van mezelf. Ik heb echt erg veel moeite om op het juiste pad te blijven momenteel. Waar het het eerste half jaar vanzelf ging, moet ik mezelf nu zo'n beetje iedere dag streng toespreken om daadwerkelijk te sporten en niet teveel te snaaien.
Wow!
Gefeliciteerd.!

Ik zit hier ook met mijn sportkleren al aan, moed te verzamelen om naar de sportschool te gaan.
Ben alle excuses voor en tegen aan het verzinnen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 16 mei 2011 @ 08:51:29 #101
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96874904
Paarsbeestje wat goed :D *O* *O* *O*

Oh enne Muks, ik ben stik en stikjaloers op je... Ik ben net zoveel afgevallen als jij alleen doe ik er al ruim een half jaar over :P

Het dieet valt me trouwens steeds makkelijker, ik zweer dus bij koolhydraatbeperkt. Ben nog nooit zo makkelijk vol te houden afgevallen als nu. Bovendien voel ik mezelf er echt heel erg goed bij ook. Ik denk dat het echt per persoon verschillend is welk dieet het beste bij je past. Dit past heel goed bij mij blijkbaar ;)

Inmiddels alweer bijna 7 kilo lichter dan toen ik zwanger werd... Als ik vanaf het einde van m'n zwangerschap ga rekenen is dat maar liefst 30 kilo minder :o

Enfin, vanaf dag 1 afvallen nu 18 kilo... *O*

Nog 800 gram tot de eerste echte belangrijke mijlpaal. Naar de 2 cijfers toe én onder BMI 40. Met een week of 2 is het feest in huize fluugs dus :P De beloning is een uitgebreide kleurbehandeling bij een (té) dure kapper... O+
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_96874956
Heeft er trouwens iemand ervaring of dietistes altijd verstand hebben van de wisselwerking tussen medicijnen en gewicht? Nu na 4 maanden en 2 kg verlies is de motivatie wel een beetje op. Gelukkig niet verder aangekomen, maar dat is toch alles. Ben in ieder geval vanaf het begin van de medicijnen 15 kg aangekomen. (1 per maand)
Ik heb geen zin om naar een dietiste te gaan die mij vertelt wat ik al weet, maar geen ervaring heeft met medicatie
  maandag 16 mei 2011 @ 08:59:27 #103
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96875014
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 08:51 schreef seasushi het volgende:

[..]

Wow!
Gefeliciteerd.!

Ik zit hier ook met mijn sportkleren al aan, moed te verzamelen om naar de sportschool te gaan.
Ben alle excuses voor en tegen aan het verzinnen.
Er zijn geen excuses, hup gaan, hop hop, ben je al op weg :P. En na die tijd heb je een lekker voldaan gevoel... het maakt je dag .....

@Seasushi ik denk dat je dan moet informeren. Er zullen er vast wel zijn, maar lang niet allemaal dat ze ervaring met medicijnen hebben.
pi_96875059
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2011 08:59 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Er zijn geen excuses, hup gaan, hop hop, ben je al op weg :P. En na die tijd heb je een lekker voldaan gevoel... het maakt je dag .....

Dit had ik nodig. even een externe motivator... Dank.
pi_96875641
Muks, Paarsbeestje, Flugeltje en anderen die tientallen kilo's moeten afvallen: mijn respect hebben jullie. Ik vind het echt knap dat jullie gemotiveerd blijven ondanks het feit dat het best een lange weg is. Dit motiveert mij ook weer. Meestal gooi ik na 3 kilo ofzo de handdoek alweer in de ring maar nu hou ik vol.

@Seasushi: kun je het niet met je arts/internist bespreken dan?
pi_96877430
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2011 08:59 schreef Ender_W het volgende:

[..]

De eerste 10 minuten @Ender_W vervloekt, :( daarna me het snot voor de ogen getraind. Dadelijk even douchen, een bakje fruit en mijn dag kan beginnen. :*
  maandag 16 mei 2011 @ 10:43:16 #107
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96877465
@seasushi: Geen dank :P
pi_96881049
Paarsbeestje, Flugeltje knap gedaan zeg !! Op de helft ben ik nog niet, maar dat schiet wel op !

Koolhydraat arm was hier ook een optie, maar door de begeleiding die ik nu krijg, vind ik dit toch veel fijner. Elke week iemand die je even oppept en je veer in je **** steekt is fijn. En ik weet nu om te gaan met snaaibuien, emoties en zo. En das al heel wat.
  maandag 16 mei 2011 @ 12:41:30 #109
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_96882122
Flugeltje en PaarsBeestje netjes hoor *O* Jezelf niet al te vermanend toespreken dat er meer af had kunnen zijn, jullie zijn gewoon goed bezig ^O^
  maandag 16 mei 2011 @ 12:57:36 #110
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96882680
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:41 schreef MalaCocinera het volgende:
Flugeltje en PaarsBeestje netjes hoor *O* Jezelf niet al te vermanend toespreken dat er meer af had kunnen zijn, jullie zijn gewoon goed bezig ^O^
Ik spreek mezelf niet vermanend toe :P

Ik ben alleen stikjaloers op Muks, das wat anders :+
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 16 mei 2011 @ 13:08:51 #111
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96883014
Yay! Mijn eerste kilo is er al af! *O*
  maandag 16 mei 2011 @ 13:20:07 #112
244933 trovey
Nachtoele
pi_96883445
Sinds gisteren er ineens weer 8 ons bij. :') Het blijft lachen met dat vocht vasthouden..

:+ :+
Optimist tot in de kist
pi_96885227
_O-

Iedereen is hier dolenthousiast over mijn gewichtsverlies, terwijl ik mezelf alleen maar op m'n flikker geef dat ik teveel geschranst heb :Y) Eigenlijk is dat niet eerlijk tov mezelf, maar ik weet gewoon dat ik beter kan en ook beter zou moeten doen. Ik sport te weinig en heb momenteel gewoon vreselijk de neiging om 's avonds te gaan snaaien. Gewoon dom dus.. :P

Flugel: Jij gaat ook lekker hoor! *O* Muks gaat ook lekker *O*

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:20 schreef trovey het volgende:
Sinds gisteren er ineens weer 8 ons bij. :') Het blijft lachen met dat vocht vasthouden..

[ afbeelding ]
:+ :+
Trovey, je hebt er in ieder geval gezellig balonnen bij... _O- En binnen 1 dag kan het natuurlijk vreselijk wisselen, dus eigenlijk zou je het per week moeten bekijken.
pi_96885542
Trovey eet je dan ineens te veel zout ofzo? want als je die diurectiva slikt zou je technisch gezien toch niet te veel vocht vast mogen houden. en zo fluctueren in vocht is ook niet goed voor je lichaam zei mijn nefroloog bijvoorbeeld.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 16 mei 2011 @ 14:53:55 #115
217702 Lonaa
Honger!
pi_96886991
Bah, vandaag is een ramp.

Morgen wordt ons hondenbeest geopereerd en ben echt op van de spanning. :{
Ik merk dat 'gezond' eten dan niet meer de prioriteit is.
  maandag 16 mei 2011 @ 15:02:05 #116
244933 trovey
Nachtoele
pi_96887310
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:07 schreef PaarsBeestje het volgende:
_O-

Iedereen is hier dolenthousiast over mijn gewichtsverlies, terwijl ik mezelf alleen maar op m'n flikker geef dat ik teveel geschranst heb :Y) Eigenlijk is dat niet eerlijk tov mezelf, maar ik weet gewoon dat ik beter kan en ook beter zou moeten doen. Ik sport te weinig en heb momenteel gewoon vreselijk de neiging om 's avonds te gaan snaaien. Gewoon dom dus.. :P

Flugel: Jij gaat ook lekker hoor! *O* Muks gaat ook lekker *O*

[..]

Trovey, je hebt er in ieder geval gezellig balonnen bij... _O- En binnen 1 dag kan het natuurlijk vreselijk wisselen, dus eigenlijk zou je het per week moeten bekijken.
Weet ik, maar ik kan het niet laten. :P
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:16 schreef DarkElf het volgende:
Trovey eet je dan ineens te veel zout ofzo? want als je die diurectiva slikt zou je technisch gezien toch niet te veel vocht vast mogen houden. en zo fluctueren in vocht is ook niet goed voor je lichaam zei mijn nefroloog bijvoorbeeld.
Bij mij zijn zulke dingen heel normaal, ik ben waanzinnig goed in vocht vasthouden...echt, hongersnoden en grote droogtes hebben geen vat op mij. :7 Het is helaas alleen jammer dat ik in een land woon waar we tegenwoordig die dingen niet meer hebben want ik zou het perfect doen in Afrika...ik ben niet kapot te krijgen. 8-)
Serieus: ik weet dat het vreemd is maar het maakt het feit dat mijn bloeddruk heen en weer schiet wel verklaarbaar. Het is bij ons waarschijnlijk iets wat in de genen zit, mijn moeder was van hetzelfde laken een pak...de vrouwen in onze familie zijn gewoon waterbommen. :')
Optimist tot in de kist
  maandag 16 mei 2011 @ 15:03:15 #117
244933 trovey
Nachtoele
pi_96887353
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:53 schreef Lonaa het volgende:
Bah, vandaag is een ramp.

Morgen wordt ons hondenbeest geopereerd en ben echt op van de spanning. :{
Ik merk dat 'gezond' eten dan niet meer de prioriteit is.
:* , blijft rottig als een geliefd huisdier wat mankeert.
Optimist tot in de kist
  maandag 16 mei 2011 @ 17:03:23 #118
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96892686
quote:
Bij mij zijn zulke dingen heel normaal, ik ben waanzinnig goed in vocht vasthouden...echt, hongersnoden en grote droogtes hebben geen vat op mij. :7 Het is helaas alleen jammer dat ik in een land woon waar we tegenwoordig die dingen niet meer hebben want ik zou het perfect doen in Afrika...ik ben niet kapot te krijgen. 8-)
Serieus: ik weet dat het vreemd is maar het maakt het feit dat mijn bloeddruk heen en weer schiet wel verklaarbaar. Het is bij ons waarschijnlijk iets wat in de genen zit, mijn moeder was van hetzelfde laken een pak...de vrouwen in onze familie zijn gewoon waterbommen. :')
Dus jij bent dat.... in de reclame van Sprite ???? :P
  maandag 16 mei 2011 @ 19:49:46 #119
244933 trovey
Nachtoele
pi_96901542
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:03 schreef Ender_W het volgende:

[..]

:7 :Y)
Optimist tot in de kist
pi_96927789
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:03 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Klinkt mij meer als een kameel ;) O-)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:20:57 #121
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96929961
Gisteravond laat had ik ineens een bijna niet te stoppen vreetaanval :') Het is bizar wat je hoofd je kan wijsmaken. Gelukkig heb ik het kunnen beperken tot twee beschuitjes.
pi_96930089
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:20 schreef eleusis het volgende:
Gisteravond laat had ik ineens een bijna niet te stoppen vreetaanval :') Het is bizar wat je hoofd je kan wijsmaken. Gelukkig heb ik het kunnen beperken tot twee beschuitjes.
Bij mij zaten er opeens 2 cupcakes in mijn buikje. Ik heb gemerkt dat een proefbaksel maken niet handig is als je wilt afvallen.
Ik heb ze er daarna meteen afgesport. En damn, dat kostte me 45 minuten zweten :o
Dat kan ik dus maar beter niet meer doen...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:27:06 #123
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_96930188
Ik heb mezelf beloond gisteren met een enorme caloriebom: een broodje met 3 soorten kaas bij Panini op het Binnenwegplein in Rotterdam. Ik had het verdiend want ik heb een baantje geregeld en ik ben na een half jaar gezeur en gezeik eindelijk weer begonnen met mijn scriptie. Ik ga dus maar even niet op de weegschaal. Ik heb wel echt genoten van dat broodje tijdens de finale uitzending van een van mijn favoriete programma's, wat zijn die dingen goddelijk zeg. Gisteren was echt een goede dag!
Straks naar de tandarts dus dan kan ik vandaag moeilijk eten ;)
Spoilers!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:31:35 #124
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96930370
Lekker :9

Net even 1/3 komkommer soldaat gemaakt. Daar gaan we de oorlog wel mee winnen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:08:12 #125
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_96933860
zo, even een vet weekje gehad. Als in..slecht gegeten, nu weer op het goede spoor want de weegschaal was nog steeds overwegend positief, dus we gaan gewoon vrolijk door :P
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 mei 2011 @ 12:20:01 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96934332
Ik ga zo weer bij de boer kijken wat ze allemaal aan groente en fruit hebben liggen :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:22:39 #127
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_96934416
wij hadden gisteravond een aardbei-mango fruitsalade! Superlekker,
ik las daarnet het laatste deel van het vorige topic door, en ik moet wel zeggen dat ik ook moeite moet doen om aan de 1600 kcal te komen hoor.
Ik moet het van mezelf ook echt wel halen, omdat te weinig gewoon zo funest is voor je metabolisme en ik dat al aardig heb verpest in de afgelopen 10 jaar, en ik merk ook dat met meer, maar niet teveel eten het afvallen wel gaat
zo..zijspoor, maar okee..
ik word zo blij van mijn ticker-konijntje in de OP :#
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:55:32 #128
345246 JewishIsraeliFront
Naqba! Gewoon omdat het kan.
pi_96946217
Ik ben een tijdje geleden begonnen met Dieeten samen met sporten gezien het feit dat ik een buik begon te krijgen. Mijn grootste boosdoener was het drinken van Drank zoals Cola. Daar ben ik dus van af gestapt.

Mijn eetpatroon is als volgt.

S'ochtends (8 uur): Bruine boterham met kipfilet
Rond 9 uur ga ik sporten
Snack (10 uur): stukje fruit
Lunch (12 uur): broodje met Kip (gegrild) tomaat, komkommer.
Snack (3 uur): Meestal een banaan.
Avond eten (6 uur): Kan varieren van een salade met komkommer, tomaten, ui. Maar soms maak ik me een pasta (volkoren).

Zoals ik al zei drink ik haast nooit meer cola en drink ongeveer 2 liter aan water per dag. Daarnaast eet ik ook soms van die 0.1% vet kwark van de Lidl.

Ik zou graag nog wat tips van mensen willen horen om mijn dieet te kunnen verbeteren.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:07:49 #129
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96946763
Dieet klinkt al vrij minimalistisch... Hoe lang ben je bezig en gaat het niet snel genoeg?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:09:14 #130
345246 JewishIsraeliFront
Naqba! Gewoon omdat het kan.
pi_96946836
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:07 schreef eleusis het volgende:
Dieet klinkt al vrij minimalistisch... Hoe lang ben je bezig en gaat het niet snel genoeg?
Ben net een maand bezig en ik zie al best snel vorderingen.
Alleen ben ik wel benieuwd of andere mensen hier anders tegenaan kijken.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:22:17 #131
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_96947446
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:55 schreef JewishIsraeliFront het volgende:
Ik ben een tijdje geleden begonnen met Dieeten samen met sporten gezien het feit dat ik een buik begon te krijgen. Mijn grootste boosdoener was het drinken van Drank zoals Cola. Daar ben ik dus van af gestapt.

Rond 9 uur ga ik sporten
Avond eten (6 uur): Kan varieren van een salade met komkommer, tomaten, ui. Maar soms maak ik me een pasta (volkoren).

Zoals ik al zei drink ik haast nooit meer cola en drink ongeveer 2 liter aan water per dag. Daarnaast eet ik ook soms van die 0.1% vet kwark van de Lidl.

Ik zou graag nog wat tips van mensen willen horen om mijn dieet te kunnen verbeteren.
Is dit om ff snel het buikie weg te werken of voor de rest van je leven?
pi_96947546
quote:

Rond 9 uur ga ik sporten

Erg weinig, ik neem aan dat je een man bent?
Zeker in combinatie met sport is het weinig
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:33:11 #133
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_96947982
Daar ben ik weer eens :o Lang niet gepost..

Ik las dat muks al veel kwijt is *O* You go girl *O*

Ik ben vorige week bij de diëtiste geweest, niks erbij en niks eraf. We zijn tot de conclusie gekomen dat mijn lijf sporten nodig heeft wil het kunnen afvallen, laat ik daar nou niet de motivatie voor hebben :( Ik bedenk me elke keer ik wil weer gaan skaten of naar de sportschool maar het doen :N
Over 2 maanden weer terug, hopelijk vind ik ook snel de motivatie om weer te gaan sporten, vond het namelijk wel altijd heerlijk om te doen..

Verder heb ik wel terug gelezen, maar er is weinig blijven hangen. Las wel nog iets over alcohol, geen last van, ik drink maar zelden, ik merk wel dat veel water drinken helpt bij cravings..
Verder ben ik de helft al weer vergeten van wat ik gelezen heb :D
Be happy with the little things in life
pi_96948315
Is er niemand waar je samen mee kan gaan sporten droomvrouwtje? soms wil dat wel helpen
Of dagelijks een flinke wandeling maken met iemand
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:44:16 #135
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_96948505
Ik ging in het begin met een vriendin sporten, maar die kan niet meer mee, ik wil ook gewoon alleen kunnen gaan, is gezellig hoor met een iemand samen, maar je motivatie raakt een beetje kwijt als je dan ineens alleen moet
pi_96948834
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:44 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik ging in het begin met een vriendin sporten, maar die kan niet meer mee, ik wil ook gewoon alleen kunnen gaan, is gezellig hoor met een iemand samen, maar je motivatie raakt een beetje kwijt als je dan ineens alleen moet
Dat is waar :)
Dan moet je een sport vinden die je echt heel leuk vind, ik merk dat het gaan dan ook een stuk makkelijker is
Zo merk ik ook dat ik hardlopen niet zo leuk vind, ik doe het wel maar ook af en toe een week niet.
Terwijl ik wel elke week minstens 3 uur dans, dat ik dus een stuk leuker vind :D
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:39:00 #137
244933 trovey
Nachtoele
pi_96951203
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:06 schreef seasushi het volgende:

[..]

Klinkt mij meer als een kameel ;) O-)
Ik heb wel twee bulten. :Y)
Optimist tot in de kist
pi_96976314
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:39 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb wel twee bulten. :Y)
_O-
pi_96976435
Thx droomvrouwtje ! Balen dat je vriendin niet meer meekan. Hier ga ik tenminste 2x per week met een vriendin fietsen, met een andere vriendin wandel ik eens per week, tafeltennis ik met manlief 1x per week en de andere dagen zorg ik voor beweging door de fysio. Kortom 5-6x per week doe ik iets. Gelukkig is er achtervang als iemand niet kan, dat scheelt wel enorm en op advies van de fysio en dieetist las ik elke 3 weken een week in waar in ik minder beweeg (max 30 min per dag) was iets met stofwisseling of zo
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:36:55 #140
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_96984919
zo :D ondanks mijn ontzettende gesnoep alsnog een kilo eraf :D
ik ben een beetje huiverig want ik begin deze week aan een nieuw anticonceptie-middel en ben superbang dat ik daarvan aan ga komen, maar ja...het is dan maar niet anders
ik zit nu op een gemiddelde van een kilo per 10 dagen :)
pi_96985071
quote:

Rond 9 uur ga ik sporten

Het is al vaker gezegd, maar het is vèèl te weinig. Zeker voor een man die ook nog eens elke dag sport....
Ja doei.
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:04:30 #142
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_96988348
Mijn god, dat waren 3 zware miles. Ik ben echt compleet uitgeput, normaal heb ik dat nooit zo erg. Het zal morgen wel weer over zijn, maar nu heb ik echt nergens meer zin in terwijl ik normaal gesproken energie krijg van sporten.
Spoilers!
pi_96990671
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn god, dat waren 3 zware miles. Ik ben echt compleet uitgeput, normaal heb ik dat nooit zo erg. Het zal morgen wel weer over zijn, maar nu heb ik echt nergens meer zin in terwijl ik normaal gesproken energie krijg van sporten.
kan iemand mij nu eens uitleggen waar dat miles over gaat, of waar ik daar meer over kan vinden?
miles op google : 683000000 hits :{
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:36:56 #144
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96992104
1 mile is toch ongeveer 1,6 km?? toch?
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:50:37 #145
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_96992741
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:02 schreef seasushi het volgende:

[..]

kan iemand mij nu eens uitleggen waar dat miles over gaat, of waar ik daar meer over kan vinden?
miles op google : 683000000 hits :{
De miles waar wij het over hebben is een manier van thuis sporten voor de tv met de DVD's van Leslie Sansone, Walk at Home. Leslie staat daarop gedurende 1, 2, 3, 4 of 5 miles te lopen op de plaats en het is de bedoeling dat je meedoet. Het is heel simpel en Leslie is heel vrolijk en dat werkt aanstekelijk en verslavend. Je loopt in verschillende tempo's en je doet slechts 1 pasje per keer, het is dus geen dansen. Je krijgt er een enorme conditie van en je kunt het ook combineren met gewichtjes of een strechband.

Voorbeeldje van een zwaarder stukje uit een 5 mile DVD:
Spoilers!
pi_96993988
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

De miles waar wij het over hebben is een manier van thuis sporten voor de tv met de DVD's van Leslie Sansone, Walk at Home. Leslie staat daarop gedurende 1, 2, 3, 4 of 5 miles te lopen op de plaats en het is de bedoeling dat je meedoet. Het is heel simpel en Leslie is heel vrolijk en dat werkt aanstekelijk en verslavend. Je loopt in verschillende tempo's en je doet slechts 1 pasje per keer, het is dus geen dansen. Je krijgt er een enorme conditie van en je kunt het ook combineren met gewichtjes of een strechband.

Voorbeeldje van een zwaarder stukje uit een 5 mile DVD:
Het lijkt een beetje op een oefening uit de WII fit :)
Ik heb er 2 gedownload, dus vanavond maar eens uitproberen
pi_96993998
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij mij verschilt het ook. Ik doe elke dag sowieso 3 miles. Soms huppel ik erdoorheen en doe ik er nog eentje achteraan, en soms slaat de verzuring en/of vermoeidheid snel toe en kom ik er met moeite doorheen. Aan de andere kant is dit de enige 'sport' die ik elke dag kan opbrengen.
Naar buiten gaan of naar de sportschool kan ik echt niet dagelijks opbrengen.
pi_96997095
Verdomme ik wil Parkour gaan beoefenen maar moet eerst gewicht verliezen. Fast food kan ik helaas niet laten staan. :{

Heb de spieren wel maar nu het gewicht nog. :P

Oh en wat gebeurt er als je 6 glazen water per dag drinkt?
Van weinig water tot 6 glazen per dag. Want dat doe ik nu al een week.

[ Bericht 16% gewijzigd door Skillstorm op 18-05-2011 18:17:51 ]
pi_96999474
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:02 schreef Skillstorm het volgende:

Je gaat meer pissen.
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:24:50 #150
244933 trovey
Nachtoele
pi_97001096
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:02 schreef Skillstorm het volgende:
Verdomme ik wil Parkour gaan beoefenen maar moet eerst gewicht verliezen. Fast food kan ik helaas niet laten staan. :{

Heb de spieren wel maar nu het gewicht nog. :P

Je kunt je bivak opslaan op het toilet. :+
Optimist tot in de kist
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:55:46 #151
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97006184
ik heb ook miles ergens opgedoken gedownload! Alleen nog niet de moed om er aan te beginnen, haha. Dat doen we wel als vriendjelief ochtenddienst heeft volgende week :P kan ik tenminste de 1e paar keer ongezien lopen in de woonkamer :P
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:01:30 #152
244933 trovey
Nachtoele
pi_97006502
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:55 schreef RandomMoron het volgende:
ik heb ook miles ergens opgedoken gedownload! Alleen nog niet de moed om er aan te beginnen, haha. Dat doen we wel als vriendjelief ochtenddienst heeft volgende week :P kan ik tenminste de 1e paar keer ongezien lopen in de woonkamer :P
Hij staat hier ook te downloaden opgedoken te worden. O-) Eens zien of ik verder kom dan 100 meter. :')
Optimist tot in de kist
pi_97007064
*O* Iedereen aan de miles *O*

Zojuist 4 miles gedaan *) Ongelovelijk hoe mijn conditie is verbeterd sinds februari toen ik begonnen ben met Leslie's miles..

Trovey: Misschien zou je de gentle walk (1 mile) van Leslie kunnen proberen. Dat is een wat langzamer tempo dan de andere en dan kun je het misschien opbouwen naar de snellere 1 miles (en dan verder).
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:14:52 #154
244933 trovey
Nachtoele
pi_97007351
Ik ben die geloof ik ook aan het downloaden opduikelen. ;) We merken het wel...horen jullie niets meer van mij dan was het geen goed idee. :+
Optimist tot in de kist
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:24:44 #155
217702 Lonaa
Honger!
pi_97007955
Ik ben ook aan het opduikelen. Morgen maar eens proberen. 8-)

Hoewel ik op dit moment uitgeput ben door alle zorg voor de hond. Ze mag zelf weinig lopen, en we wonen op 3 hoog, zonder lift.

Kortom, 4 x per dag gaat ze op de arm (17 kg) 3 etages mee naar beneden, naar de overkant van de straat, neerzetten, plassen, oppakken en weer 3 etages op de arm omhoog.

En dan hebben we nog Indy, die 'gewoon' 3x per dag mag wandelen. :P
pi_97016692
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben ook aan het opduikelen. Morgen maar eens proberen. 8-)

Hoewel ik op dit moment uitgeput ben door alle zorg voor de hond. Ze mag zelf weinig lopen, en we wonen op 3 hoog, zonder lift.

Kortom, 4 x per dag gaat ze op de arm (17 kg) 3 etages mee naar beneden, naar de overkant van de straat, neerzetten, plassen, oppakken en weer 3 etages op de arm omhoog.

En dan hebben we nog Indy, die 'gewoon' 3x per dag mag wandelen. :P
Klim naar beneden via het balkon= parkour.

En ziet er ook nog eens stoer uit.
pi_97020392
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:42 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Klim naar beneden via het balkon= parkour.

En ziet er ook nog eens stoer uit.
Das zeker waar, maar met een hond op de arm, nou, ik weet niet hoor.
Zonder hond doe ik dat natuurlijk dagelijks. 8-)
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:27:54 #158
244933 trovey
Nachtoele
pi_97022677
Mijn eetlust is ineens weg :') ...net een telefoontje gehad voor buurtbemiddeling i.v.m. een probleem met mijn buurman (die er net woont)....foetsie weg eetlust. Ik ben echt slecht in dit soort dingen. :')

Ik ga even aan de valeriaan, ik sta werkelijk hier te mezelf op te vreten. :')

[ Bericht 18% gewijzigd door trovey op 19-05-2011 10:36:50 ]
Optimist tot in de kist
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:51:15 #159
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_97023388
Wij hebben gisteren shoarma besteld wegens omstandigheden. Ik voelde me de hele dag al ellendig en opgeblazen en had dus 's avonds een pita kebab en een pita kaas met wat patat. Het smaakte voor geen meter en ik heb vannacht een uur wakker gelegen van de krampen (tot huilens toe) en daarna nog 3 kwartier op de wc. Ben nu nog misselijk. Bah. Gisteren was een kutdag, maar ik had enigszins tijd daarvoor. Maar straks moet ik naar de uni voor mijn scriptie dus ik heb absoluut geen tijd om me kut te voelen. Eens kijken of de miles vandaag beter vallen. Zo niet, dan toch!
Spoilers!
pi_97023879
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:27 schreef trovey het volgende:
Mijn eetlust is ineens weg :') ...net een telefoontje gehad voor buurtbemiddeling i.v.m. een probleem met mijn buurman (die er net woont)....foetsie weg eetlust. Ik ben echt slecht in dit soort dingen. :')

Ik ga even aan de valeriaan, ik sta werkelijk hier te mezelf op te vreten. :')
Valeriaan is in ieder geval calorie arm...... :Y)
Maar succes.
pi_97025092
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:10 schreef PaarsBeestje het volgende:
*O* Iedereen aan de miles *O*
Kunnen we nu toch nog onze eigenste ''Mile High'' club starten :7
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:51:43 #162
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_97025580
quote:
6s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:39 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

_O-
Spoilers!
pi_97028939
quote:

[..]

:D Het wordt wel stomvervelend op een gegeven moment, en haar gekakel met die stem die door merg en been gaat is ook niet bevorderlijk. Maar ik heb daar iets op gevonden. Ik heb ontdekt dat het prima samengaat met tv-kijken. Ik zet mijn laptop dus gewoon naast de tv en ga aan de slag. De pasjes zijn zo simpel dat ik makkelijk de aandacht bij de tv kan houden.
pi_97029177
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:28 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

:D Het wordt wel stomvervelend op een gegeven moment, en haar gekakel met die stem die door merg en been gaat is ook niet bevorderlijk. Maar ik heb daar iets op gevonden. Ik heb ontdekt dat het prima samengaat met tv-kijken. Ik zet mijn laptop dus gewoon naast de tv en ga aan de slag. De pasjes zijn zo simpel dat ik makkelijk de aandacht bij de tv kan houden.
Ik doe geen Leslie, aangezien ik op doordeweekse dagen 1 mile en op vrije dagen 2 mile doe vind ik het wel meevallen. Laat lekker mijn gedachten de vrije loop zeg maar :P
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:22:58 #165
244933 trovey
Nachtoele
pi_97030968
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:06 schreef seasushi het volgende:

[..]

Valeriaan is in ieder geval calorie arm...... :Y)
Maar succes.
Bedankt, zal het nodig hebben met die buur (die inmiddels ook al ruzie heeft met een andere buur, toch knap van hem om binnen 6 maanden met twee directe buren overhoop te liggen :+ )
Optimist tot in de kist
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:55:29 #166
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_97032115
Ik vind Leslie eigenlijk helemaal niet stomvervelend, ik vind haar wel gezellig. Maar ik probeer wel zoveel mogelijk af te wisselen, dat zal er ook mee te maken hebben. Gelukkig is Leslie een goede zakenvrouw en heeft ze een hele berg dvd's gemaakt ;)
Spoilers!
pi_97035966

Gister 100 van deze gedaan zonder pauze.

Vandaag kan ik alleen lopen met veel pijn en moeite.
;(
pi_97036434
Maandag ga ik beginnen met modifast 3.2.2, ik ben het beu om constant op een plateua te blijven hangen en het gewicht gaat er toch niet vanaf, hoeveel ik ook beweeg en gezond eet.

Ik ga dit in combinatie met WW doen. Mijn gewicht is redelijk stabiel (afgezien van het vocht dat zorgt dat ik elke keer 2 kilo heen en weer schommel). Als ik na een tijd flink afval, probeer ik met WW op gewicht te blijven. Ik zal dan ook een stuk minder punten hebben, dus dat scheelt ook weer "eten om aan de punten te komen".

Cambridge heb ik ook aan zitten denken, een klasgenoot heeft dat ook gedaan en is nog steeds haar 20 kilo kwijt. Van Modifast ook het een en ander gehoord en omdat het niet alleen maar shakes zijn (eerder 10 kg kwijt 15 erbij (slechte begeleiding van dietiste), lijkt me dat beter dan alleen puur modifast weer (shakes).

En anders toch maar eens naar de internist luisteren en een GBP aanvragen, maar daar zit ik echt niet op te wachten, want ik eet niet te veel -.-/. Ook niet te weinig overigens, gewoon normaal, wat je nodig hebt op een dag.

Iemand anders die moeite heeft met afvallen doordat je geen galblaas hebt en een schildklier die de ene keer normaal werkt, de andere keer langzaam, maar geen pilletjes daarvoor?

We zullen zien (en veroordeel asjeblieft niet, ik heb echt teveel gedaan om af te proberen vallen, maar het stagneert elke keer, modifast was de vorige keer het enige wat hielp om af te vallen, maar shakes alleen was niet goed. Dus ik ga dit een gokje wagen en hopelijk goed nieuws na een tijdje!)
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:43:26 #169
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97036588
Ik ben benieuwd of het helpt die Modifast... Heb er naar zitten te kijken, maar 't is niet goedkoop allemaal.

Afgelopen weekend ben ik begonnen met echt streng zijn. Moet me nog wegen.

Geen ervaring met galblaas en schildklier... Veel sterkte!!
pi_97036600
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:39 schreef joyvke het volgende:
Maandag ga ik beginnen met modifast 3.2.2, ik ben het beu om constant op een plateua te blijven hangen en het gewicht gaat er toch niet vanaf, hoeveel ik ook beweeg en gezond eet.

Ik ga dit in combinatie met WW doen. Mijn gewicht is redelijk stabiel (afgezien van het vocht dat zorgt dat ik elke keer 2 kilo heen en weer schommel). Als ik na een tijd flink afval, probeer ik met WW op gewicht te blijven. Ik zal dan ook een stuk minder punten hebben, dus dat scheelt ook weer "eten om aan de punten te komen".

Cambridge heb ik ook aan zitten denken, een klasgenoot heeft dat ook gedaan en is nog steeds haar 20 kilo kwijt. Van Modifast ook het een en ander gehoord en omdat het niet alleen maar shakes zijn (eerder 10 kg kwijt 15 erbij (slechte begeleiding van dietiste), lijkt me dat beter dan alleen puur modifast weer (shakes).

En anders toch maar eens naar de internist luisteren en een GBP aanvragen, maar daar zit ik echt niet op te wachten, want ik eet niet te veel -.-/. Ook niet te weinig overigens, gewoon normaal, wat je nodig hebt op een dag.

Iemand anders die moeite heeft met afvallen doordat je geen galblaas hebt en een schildklier die de ene keer normaal werkt, de andere keer langzaam, maar geen pilletjes daarvoor?

We zullen zien (en veroordeel asjeblieft niet, ik heb echt teveel gedaan om af te proberen vallen, maar het stagneert elke keer, modifast was de vorige keer het enige wat hielp om af te vallen, maar shakes alleen was niet goed. Dus ik ga dit een gokje wagen en hopelijk goed nieuws na een tijdje!)
Drink je ook veel water?
Als het goed is verhoogt 6 glazen water je verbranding tijdelijk met 30% :Y
6 glazen per dag dus.
pi_97036773
Ik drink heel veel water. Speciaal kleine flesjes water waar ik er minstens 3 (1,5 liter) van moet drinken. Het werkt de eerste week, daarna val ik niet meer af. :) En groene thee probeer ik ook minstens 1 keer per dag te drinken (ben niet zo kapot van warme dranken, al helemaal niet in de zomer!)

quote:
Ik ben benieuwd of het helpt die Modifast... Heb er naar zitten te kijken, maar 't is niet goedkoop allemaal.

Afgelopen weekend ben ik begonnen met echt streng zijn. Moet me nog wegen.

Geen ervaring met galblaas en schildklier... Veel sterkte!!
Heb nu voor 2 weken een pakketje voor 67 euro, het is niet goedkoop, maar goed, als het werkt ben ik al blij in ieder geval ;).

Ik zag het op je profiel dat je wat was afgevallen! Goed bezig man hopelijk blijft het zo doorzetten :D.
pi_97037130
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:47 schreef joyvke het volgende:
Ik drink heel veel water. Speciaal kleine flesjes water waar ik er minstens 3 (1,5 liter) van moet drinken. Het werkt de eerste week, daarna val ik niet meer af. :) En groene thee probeer ik ook minstens 1 keer per dag te drinken (ben niet zo kapot van warme dranken, al helemaal niet in de zomer!)

[..]

Heb nu voor 2 weken een pakketje voor 67 euro, het is niet goedkoop, maar goed, als het werkt ben ik al blij in ieder geval ;).

Ik zag het op je profiel dat je wat was afgevallen! Goed bezig man hopelijk blijft het zo doorzetten :D.
Oke, ziet er dus naar uit dat je alles al doet. Blijven doorzetten en nooit opgeven. Vooral muziek opzetten tijdens het sporten= meer motivatie.
pi_97040383
joyvke, modifast is erg duur, dat cambridge dieet moet je daar ook aanvullende supplementen gebruiken? Zo nee, waarom probeer je dat niet eerst?
pi_97048561
quote:

[..]

Dat hoop ik dan toch weer niet met Leslie te doen... 8-)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind Leslie eigenlijk helemaal niet stomvervelend, ik vind haar wel gezellig. Maar ik probeer wel zoveel mogelijk af te wisselen, dat zal er ook mee te maken hebben. Gelukkig is Leslie een goede zakenvrouw en heeft ze een hele berg dvd's gemaakt ;)
Ik vind haar ook echt gezellig.. het pept me regelmatig gewoon op dat gezellige getetter van haar O+ En filmpjes zat inderdaad..

Vandaag 3 miles gedaan (de Burn Body Fat variant met gewichten). Dit keer 2kg gewichten gebruikt. De halve pond gewichten merk ik nauwelijks meer en 1kg gewichten was ook niet uitdagend genoeg meer. Ik verberg ze nog met een flinke hoeveelheid spekkies, maar volgens mij ben ik toch wel heel erge spiertjes aan het kweken *)

Deze week al 15 miles gedaan, morgen hoef ik niet van mezelf, maar met het weekend erbij hoop ik toch wel de 20 te halen. Hopelijk zie ik het resultaat van in de inspanningen maandag op de weegschaal en zit ik weer op het goede spoor.
pi_97048779
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:06 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Dat hoop ik dan toch weer niet met Leslie te doen... 8-)

Ze ziet er anders verdomd goed uit voor haar leeftijd :7
pi_97048784
Ik heb hier 5 miles (5 mile fat burning) in 1 uur en 8 minuten?
Morgen eens kijken hoeveel minuten ik dat vol ga houden.
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:10:24 #177
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_97052429
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:11 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ze ziet er anders verdomd goed uit voor haar leeftijd :7
Jij steelt mijn grapje! oO<
Spoilers!
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:11:20 #178
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_97052490
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:11 schreef seasushi het volgende:
Zo, jij gaat er gelijk goed voor! Ik ben eerst met een 1 mile begonnen en daarna met de Hearth Helathy 2 mile, toen een normale 2 mile, etc.
Spoilers!
pi_97055931
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:11 schreef seasushi het volgende:
Ik kon dat vanaf het begin volhouden, en ik ben echt niet sportief. Ben liever lui dan moe, en de enige beweging die ik normaal dagelijks krijg is 2 x een kwartier fietsen van en naar het werk.

Heb er vanavond 4 gedaan van die video!
  donderdag 19 mei 2011 @ 23:25:09 #180
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97056993
beh, vandaag lange werkdag en vanwege de vele sollicitaties en uitloop van sollicitaties kon ik pas om 17.00 lunchen. En normaal heb ik wel eten bij, maar nu heb ik dus van ontbijt tot 17.00 niets gegeten. Killing voor je verbranding :S

uiteindelijk om 17 een soepje gegeten met een broodje en kruidenboter en ik had een taartje toe want een collega gaat weg.

Volgende keer toch maar weer wat meenemen.
pi_97059974
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:25 schreef MalaCocinera het volgende:
joyvke, modifast is erg duur, dat cambridge dieet moet je daar ook aanvullende supplementen gebruiken? Zo nee, waarom probeer je dat niet eerst?
Cambridge is ongeveer net zo duur, maar dan moet je om de paar weken een eetweek doen geloof ik. Ik heb voor mezelf het idee dat ik dat niet moet doen. En voor zover ik begrepen heb moet je perse je CB stuff bij een consulente halen anders krijg je geen begeleiding.

edit: ik heb nu ook de miles video's. Hoe gaat dat in z'n werk eigenlijk? Doe je 1 keer 1 mile programma, of doe je alles in 1 keer (1 uur ofzo).
pi_97062388
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 00:37 schreef joyvke het volgende:

[..]

Cambridge is ongeveer net zo duur, maar dan moet je om de paar weken een eetweek doen geloof ik. Ik heb voor mezelf het idee dat ik dat niet moet doen. En voor zover ik begrepen heb moet je perse je CB stuff bij een consulente halen anders krijg je geen begeleiding.

edit: ik heb nu ook de miles video's. Hoe gaat dat in z'n werk eigenlijk? Doe je 1 keer 1 mile programma, of doe je alles in 1 keer (1 uur ofzo).
CB kun je idd alleen bij een consulent kopen, dit ivm de begeleiding die je krijgt en aangezien het onder een low card dieet valt, wat je niet zonder begeleiding mag doen, is dat ook niet zo gek natuurlijk. Omdat het een totaal voeding is, heb je geen supplementen nodig, dit is ook goed terug te zien in mijn bloeduitslagen waarin geen tekorten zijn geconstateerd.
Elke 4e, 5e of 6e week heb je een eetweek waarin je naast je 3 CB producten ook een maaltijd van 300 kcal eet, zonder koolhydraten.

Kosten liggen rond de 50,- per week, wil je nog speciale drank (je mag nl geen producten met citroenzuur ) dan moet je nog 15,- extra neertellen, maar met dat potje doe ik al meer dan 7 weken en is nu halverwege !

Meer info is op www.cambridgedieet.nl te vinden. Je mag mij ook PB-en met je vragen.
pi_97063270
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Zo, jij gaat er gelijk goed voor! Ik ben eerst met een 1 mile begonnen en daarna met de Hearth Helathy 2 mile, toen een normale 2 mile, etc.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 23:05 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik kon dat vanaf het begin volhouden, en ik ben echt niet sportief. Ben liever lui dan moe, en de enige beweging die ik normaal dagelijks krijg is 2 x een kwartier fietsen van en naar het werk.

Heb er vanavond 4 gedaan van die video!
Ik zie door de bomen leslie niet meer..
dus als ik het goed begrijp cinnamon heb jij vandaag een dikke 4 uur gemiled? of tot mile 4 gegaan? :?
pi_97064065
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:47 schreef seasushi het volgende:

[..]

[..]

Ik zie door de bomen leslie niet meer..
dus als ik het goed begrijp cinnamon heb jij vandaag een dikke 4 uur gemiled? of tot mile 4 gegaan? :?
Ik heb gister de 5 mile fat burning-DVD gedaan, die jij dus ook hebt. Deze DVD -maar ook al haar andere- zijn opgedeeld in miles. Je kan dus kiezen hoeveel miles je doet. Van de 5 mile-DVD doe ik, als ik tijd heb, alle 5 de miles. Dat duurt een uur. Maar gister had ik daar geen zin in en deed ik er 4 :)

Er is weer een halve kilo af, yay! -2 kilo in 12 dagen!
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:33:50 #185
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_97064140
Ik was me steeds aan het afvragen wat dat walk a mile was, even zoeken op YouTube en ik kwam ze tegen, heb net een mile gedaan, was goed te doen.. Hoe vaak doen jullie dit??
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 mei 2011 @ 09:37:07 #186
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97064221
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:43 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Drink je ook veel water?
Als het goed is verhoogt 6 glazen water je verbranding tijdelijk met 30% :Y
6 glazen per dag dus.
Daar zou ik graag eens een bron van zien :)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:03:55 #187
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_97065035
Ik ben ook benieuwd naar die bron...aangezien er naar mijn weten vrij weinig energie uit water gehaald kan worden :P

Tevens weer weegmoment :(.... niets erbij, niets eraf...(alweer). Nou ja, niet aangekomen, maar het is jammer....
pi_97065801
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:03 schreef Ender_W het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar die bron...aangezien er naar mijn weten vrij weinig energie uit water gehaald kan worden :P

Tevens weer weegmoment :(.... niets erbij, niets eraf...(alweer). Nou ja, niet aangekomen, maar het is jammer....
http://health.howstuffwor(...)loss/question447.htm

Kort uitgelegd: het lichaam verbruikt energie om die plens water te verwerken, omdat het lichaam weer terug op temperatuur moet komen (de temperatuur van water ligt onder de lichaamstemperatuur). Als je een kleine 2 liter water per dag drinkt, levert dat een extra verbruik op van 70 kcal. Bij deze berekening is uitgegaan van een temperatuur van 1 graad Celsius van de vloeistof (het hoeft natuurlijk geen water te zijn!) en 37 graad Celcius lichaamstemperatuur.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 mei 2011 @ 10:47:49 #189
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97066305
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:33 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

http://health.howstuffwor(...)loss/question447.htm

Kort uitgelegd: het lichaam verbruikt energie om die plens water te verwerken, omdat het lichaam weer terug op temperatuur moet komen (de temperatuur van water ligt onder de lichaamstemperatuur). Als je een kleine 2 liter water per dag drinkt, levert dat een extra verbruik op van 70 kcal. Bij deze berekening is uitgegaan van een temperatuur van 1 graad Celsius van de vloeistof (het hoeft natuurlijk geen water te zijn!) en 37 graad Celcius lichaamstemperatuur.
70 cal... dat is nog iets anders als 30% :)
pi_97066506
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:33 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik was me steeds aan het afvragen wat dat walk a mile was, even zoeken op YouTube en ik kwam ze tegen, heb net een mile gedaan, was goed te doen.. Hoe vaak doen jullie dit??
Ik doe er minimaal 3 per dag. Het hangt van de DVD af hoelang 1 mile duurt. Soms doe je er 1 in 12 mins, soms in 15 mins.
pi_97066548
Ik heb net voor het uitproberen even water tot 1 graad afgekoeld en opgedronken.... dat is niet fijn. :{ . en natuurlijk meteen opdrinken, anders warmt het weer op.
pi_97066754
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:47 schreef Sjeen het volgende:

[..]

70 cal... dat is nog iets anders als 30% :)
Aan de andere kant, als je nou per dag:
-2 liter koud water drinkt >70 kcal
-5 kopjes groene thee drinkt>70 kcal
-cayennepeper eet>10 kcal

dan zit je toch op 150 kcal extra verbrande kcal per dag.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 mei 2011 @ 11:02:34 #193
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97066790
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:01 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Aan de andere kant, als je nou per dag:
-2 liter koud water drinkt >70 kcal
-5 kopjes groene thee drinkt>70 kcal
-cayennepeper eet>10 kcal

dan zit je toch op 150 kcal extra verbrande kcal per dag.
mja... ik zit al op ongeveer 2 liter water en 5 koppen thee per dag, helpt geen flikker :')
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:08:47 #194
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_97071305
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:33 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik doe walkin pilates van stott pilates, ik vind dat Leslie alleen maar alledaagse moves doet en dat het puur gaat om kcals te verbranden. (Maar goed ik had maar een dvd van Leslie). Bij stott gaat het ook om de spieren losmaken etc. en wordt er ook nadruk gelegd op hoe je de beweging doet (als ik zie hoe sommige mensen de beweging uitvoeren bij Leslie :X).
Van stott doe ik dagelijks one mile en in het weekend enzo 2 mile. Verder doe ik er pilates oefeningen bij, niet meer degene die bij de walking pilates dvd's komen.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:09:03 #195
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97073986
okee, die laatste heb ik besteld op dvd, kon even geen download vinden en 10 euro inc. verzenden vind ik prima. Ik kan geen groene thee meer zien want ik word er zo misselijk van :(
sinds ik gestopt ben met groene thee drinken heb ik geen last meer van misselijkheid en een raar onbestemd gevoel in mijn maag.

Nu slik ik de super green tea fat burner van de kruidvat :P die was in de aanbieding..
zit ook nog wat andere dingen in die je verbranding zouden moeten stimuleren zoals peper en zoethout.
En er zit ook peterselie in.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:16:20 #196
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_97079186
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:09 schreef RandomMoron het volgende:
okee, die laatste heb ik besteld op dvd, kon even geen download vinden en 10 euro inc. verzenden vind ik prima.
Ik hoop niet voor je dat je the secret to weight loss dvd's besteld hen :+ Volgens diverse review sites, zijn dit niet de dvd's die je moet hebben als je wilt afvallen. Ik gebruik ze wel overigens, het zijn mijn favoriete dvd's :P Ik ben er sinds vorig jaar juni 9 kilo mee afgevallen (weeg nu 74 kilo).
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:02:08 #197
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97118327
Ben nu acht weken bezig geweest en er is in totaal nu 10 kilo pure vet weg. Wel 6 kilo spiermassa erbij gekomen, dat maakt niet zoveel uit.

Betekend dat ik op de helft zit wat betreft mijn voorlopig streven *O*
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_97119474
Zo.... alle kleding maat 54/52/50/48 is de kast uit... alleen nog 46 en kleiner in de kast. 2 vuilniszakken (van die grote voor puin) vol, weggegeven aan iemand die het kon gebruiken
Nu nog over 6 shirtjes, 4 lekkere broeken en wat kortere broeken.....
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:48:55 #199
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_97119550
Super Muks en Juicyhil, jullie zijn echt goed bezig!
Spoilers!
pi_97119600
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 15:02 schreef Juicyhil het volgende:
Ben nu acht weken bezig geweest en er is in totaal nu 10 kilo pure vet weg. Wel 6 kilo spiermassa erbij gekomen, dat maakt niet zoveel uit.

Betekend dat ik op de helft zit wat betreft mijn voorlopig streven *O*
Gaaf !! Gefeliciteerd !
  zaterdag 21 mei 2011 @ 18:49:46 #201
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97126110
Dankjewel *O*

Alleen ik had iedere twee weken een afspraak met fitnessinstructeur om de voortgang te bespreken. Maar hij heeft gezegd dat hij dat niet meer kan doen omdat ze ook personal training hebben, en ik dus niks betaalde voor die afspraken van 10 minuten. :P Maja, dan ga ik wel gewoon op eigen houtje verder.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 19:18:38 #202
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_97127165
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 18:49 schreef Juicyhil het volgende:
Dankjewel *O*

Alleen ik had iedere twee weken een afspraak met fitnessinstructeur om de voortgang te bespreken. Maar hij heeft gezegd dat hij dat niet meer kan doen omdat ze ook personal training hebben, en ik dus niks betaalde voor die afspraken van 10 minuten. :P Maja, dan ga ik wel gewoon op eigen houtje verder.
Ach, je bent op de goede weg nu dus het lukt je vast zelf.
Spoilers!
pi_97151926
Goed bezig :)!

Voelt zeker super fijn om die kleding maten weg te 'gooien'! Hoop dat het hier hetzelfde is binnenkort ^^. (48 > 38), we gaan hopen en onze best doen!

Juicy, echt super voor je dat het zo goed gaat!
  zondag 22 mei 2011 @ 13:49:07 #204
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_97152334
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:37 schreef joyvke het volgende:
Goed bezig :)!

Voelt zeker super fijn om die kleding maten weg te 'gooien'! Hoop dat het hier hetzelfde is binnenkort ^^. (48 > 38), we gaan hopen en onze best doen!

Juicy, echt super voor je dat het zo goed gaat!
Heb je al een keuze gemaakt tusseb modifast of cambridge dieet?
pi_97156133
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:49 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Heb je al een keuze gemaakt tusseb modifast of cambridge dieet?
Ja modifast, morgen beginnen met het 3.2.2 systeem, heb al het een en ander uitgeprint aan wat ik wel en niet mag zodat ik het makkelijk kan terugvinden als ik de lichtere dagen heb :).
  zondag 22 mei 2011 @ 16:07:01 #206
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_97157389
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 15:39 schreef joyvke het volgende:

[..]

Ja modifast, morgen beginnen met het 3.2.2 systeem, heb al het een en ander uitgeprint aan wat ik wel en niet mag zodat ik het makkelijk kan terugvinden als ik de lichtere dagen heb :).
Sterkte, het lijkt me niet makkelijk namelijk!
pi_97185172
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:07 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Sterkte, het lijkt me niet makkelijk namelijk!
Dankje! Het scheelt dat je dit keer ook groentes/ fruit mag. Het is niet de intensieve versie waar je alleen maar shakes mag, dat was erg zwaar, maar dat was na een week ook goed te doen als je er aan gewend bent :).
pi_97193040
Succes ! Hoe gaat het tot nu toe ?
  maandag 23 mei 2011 @ 12:48:57 #209
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_97195145
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:49 schreef Muks het volgende:
Hoe gaat jou dieet eigenlijk? Moet je nog lang?
  maandag 23 mei 2011 @ 14:48:15 #210
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_97200394
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:48 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Een dieet is toch levenslang??
  maandag 23 mei 2011 @ 15:00:43 #211
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97200863
quote:
5s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:48 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Nee hoor. Je moet je voedingspatroon aanpassen voor de rest van je leven.
  maandag 23 mei 2011 @ 15:03:01 #212
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_97200955
quote:
5s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:48 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet de bedoeling te zijn van modifast en cambridge dieeten. Daarvan is het volgens mij de bedoeling dat je nadat dieet je levenspatroon aanpast.
pi_97201441
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:49 schreef Muks het volgende:
Vanochtend een shake + yoghurt, tussendoortje zo'n reep, als lunch weer een shake, wat komkommer en magere melk (zat vol van de komkommer dus een bordje yoghurt kon ik er echt niet bijproppen). Straks weer een reepje en dan vanavond weer shake, yoghurt and bloemkool en dan is de eerste dag voorbij.

Moet wel zeggen in tegenstelling tot modifast intense is mijn maag niet aan het verkrampen, maar s'ochtends yoghurt vind mijn maag tot nu toe niet zo'n succes!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:16:55 #214
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_97244268
quote:
6s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:03 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet de bedoeling te zijn van modifast en cambridge dieeten. Daarvan is het volgens mij de bedoeling dat je nadat dieet je levenspatroon aanpast.
Waarom doet men dat dan daarvoor niet??
  Licht Ontvlambaar dinsdag 24 mei 2011 @ 13:29:51 #215
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97244717
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:16 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Omdat je in sommige gevallen een kickstart nodig hebt, maar hee, dit is allemaal al uitgebreid besproken een paar topics terug :)

Ik ben gisteren gaan rennen, maar het was me niet gegund... iPod leeg, dus geen muziek en Runkeeper is een stom programma :') Morgen weer een kans, maar dan wel met Evy O+
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:53:04 #216
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_97245454
Je kan toch ook rennen zonder Evy/Ipod??

En ik zal dan geen oude-koeien-die-ik-me-niet-kan-herinneren-uit-de-sloot-halen-gedrag gaan vertonen O-)
pi_97245798
ik vind rennen zonder muziek ook gewoon ronduit kut :') dan loop ik echt niet lekker :@
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 24 mei 2011 @ 14:37:37 #218
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97246971
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:53 schreef Ender_W het volgende:
Je kan toch ook rennen zonder Evy/Ipod??

En ik zal dan geen oude-koeien-die-ik-me-niet-kan-herinneren-uit-de-sloot-halen-gedrag gaan vertonen O-)
kan zeker, heb ook gedaan gisteren want ik moest en zou rennen... maar het blijft kut. En ik doe niet graag dingen die ik extreem kut vind :P
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:48:55 #219
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_97247400
Misschien is een extreme kut dan beter .... (sorry, flauwer wordt het niet). Maar ik geef je gelijk. Hardlopen zonder muziek wordt zeker niet leuker. Al denk ik wel dat ik mijn iPod in de sloot ga flikkeren. Na 4 keer evy is hij er klaar mee en moet hij weer aan het stroom dat schiet echt niet op. (Als ik iets met accu heb wil ik er ook lang mee doen...... 2,5 uur is zeker niet lang genoeg.) Zeker niet voor zo'n duur ding }:| ..... Apple is out :W Creative Zen kom er maar in :D :P

ps, vanavond weer naar de dieet-consulente (klinkt duurder denk ik), ik ben benieuwd. Zal wel weer tegenvallen. Haar schaal is altijd vervelender als die van ons. Nou ja, 5kg af = 5 kg af (sinds januari) Dan maakt de weegschaal niet uit.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 15:04:28 #220
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_97248045
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:16 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Plus het is nogal makkelijk, ik haat koken en afwassen. Dus als ontbijjtje een modifast shake, op het werk uitgebreide lunch (4 bruine bammetjes, grote salade), bij thuiskomst een shake en zakje rauwkost/stoomgroente. En ipv van die repen als tussendoortje een appel en banaan, ik zou er voor tekenen :Y. Alleen jammer dat die shakes uit zoete smaken bestaan, dat ga ik waarschijnlijk moeilijk wegkrijgen.
pi_97249111
quote:
6s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:03 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]
quote:
Ik moet naar schatting nu nog 20 weken, nou ja 19, deze week zit er morgen op.
Das tot oktober voor de snelle rekenaars ;)

Na het dieet ga je weer langzaam maar zeker over op gewone, gezonde voeding, waarbij de uitgangspunten de maaltijdschijf is. Uiteindelijk zullen de meeste mensen na het dieet weer normaal kunnen eten, met af en toe een uitschieter met een verjaardag, zak patat of zo iets. Om daarna door een 'balansdag' op gewicht te blijven.
Deze periode duurt minimaal nog 6 weken maar hoe langer je bent bezig geweest met afvallen, hoe langer de periode van het weer afbouwen (van CB) en het opbouwen van gewone voeding duurt. Versneld kan, maar de resultaten daarvan zijn duidelijk minder, mensen vallen eerder terug.
En ergens vind ik dat logisch, je lijf is zolang ontwent van gewone voeding dat het niet meer dan logisch is dat je het ook weer stap voor stap introduceert. Zo kun je ook ontdekken wat voor jou bijv producten zijn waar je al dan niet van aankomt.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 15:42:53 #222
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_97249690
@Muks, waarschijnlijk is het je 100 keer gevraagd. Maar ik zit net op de site van Cambridge te kijken. Maar hoe zit het met de rest van je leefstijl...hou je genoeg energie in je lijf om bijvoorbeeld 3 keer in de week hard te blijven lopen. En kan je ook een keer extra eten omdat je verwacht het nodig te hebben. (Moet in juli nog een keer 125 km fietsen door het Limburgs landschap.) Op een 500 kcal lijkt me dat niet verstandig, dus zal er extra brandstof bij moeten.
pi_97252821
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:42 schreef Ender_W het volgende:
@Muks, waarschijnlijk is het je 100 keer gevraagd. Maar ik zit net op de site van Cambridge te kijken. Maar hoe zit het met de rest van je leefstijl...hou je genoeg energie in je lijf om bijvoorbeeld 3 keer in de week hard te blijven lopen. En kan je ook een keer extra eten omdat je verwacht het nodig te hebben. (Moet in juli nog een keer 125 km fietsen door het Limburgs landschap.) Op een 500 kcal lijkt me dat niet verstandig, dus zal er extra brandstof bij moeten.
met 500 kcal 125 km fietsen zou ik persoonlijk niet doen, maar een consulent kan je daarin wellicht beter adviseren.
Ik heb energie genoeg om elke dag 1- 1,5 uur te bewegen/sporten. Vele meiden die bijna klaar zijn lopen idd hard dus ook dat kan maar dat mag ik zelf nog niet. Ik fiets nu elke dag een anderhalf uur en ik tafeltennis elke week een uur. Binnenkort ga ik ook zwemmen en wil ik weer gaan volleyballen of badmintonnen.
pi_97254375
Hé!

Dat ik dit topic niet eerder gezien heb.. :@
Ben sindskort bezig om er 10kg af te krijgen. Veel kleren passen niet meer en wil graag wat gewicht kwijt. (Onzeker gevoel geeft het mij).

Heb momenteel een BMI van 27. Ben een half jaar geleden met hardlopen maar dit is toch niks voor mij. Mijn dag ziet er ongeveer zo uit:

- Smorgens brood (chocoladepasta of ham/kaas)
- Fietsen naar school (20min heen en 20min terug)
- Smiddags 3/4 sneetjes brood en wat koekjes zoals LU time out.
- Als avond eten eet ik vaak groente/aardappels en drink daarbij veel melk.

Verder snoep ik best veel, dus daarmee stoppen is al een grote stap in de goede richting!

Hebben jullie tips hoe ik goed en blijvend kan afvallen? _O_
pi_97257654
Mag ik vragen hoe oud je bent ? Aangezien je het hebt over school ? (maar goed dat zou ik ook kunnen doen aangezien ik dr werk ;) )

Je menu ziet er goed uit, maar ik mis fruit, drinken van water en een tussendoortje smiddags
pi_97258913
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:42 schreef Muks het volgende:
Mag ik vragen hoe oud je bent ? Aangezien je het hebt over school ? (maar goed dat zou ik ook kunnen doen aangezien ik dr werk ;) )

Je menu ziet er goed uit, maar ik mis fruit, drinken van water en een tussendoortje smiddags
Ben 21! ;)

Water ben ik sinds gister mee begonnen. Dronk veel ijsthee (zonder prik) of andere koolzuurhoudende dranken. Fruit ontbreekt inderdaad nog. :@
pi_97264192
hihi
hou eens een eetdagboekje bij, met wat je precies eet, Leg dat dan hier eens voor, genoeg mensen hier die je kunnen helpen.
pi_97265038
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:28 schreef Yrck het volgende:
Hé!

Dat ik dit topic niet eerder gezien heb.. :@
Ben sindskort bezig om er 10kg af te krijgen. Veel kleren passen niet meer en wil graag wat gewicht kwijt. (Onzeker gevoel geeft het mij).

Heb momenteel een BMI van 27. Ben een half jaar geleden met hardlopen maar dit is toch niks voor mij. Mijn dag ziet er ongeveer zo uit:

- Smorgens brood (chocoladepasta of ham/kaas)
- Fietsen naar school (20min heen en 20min terug)
- Smiddags 3/4 sneetjes brood en wat koekjes zoals LU time out.
- Als avond eten eet ik vaak groente/aardappels en drink daarbij veel melk.

Verder snoep ik best veel, dus daarmee stoppen is al een grote stap in de goede richting!

Hebben jullie tips hoe ik goed en blijvend kan afvallen? _O_
en stoppen met die LU zooi :)

Hieronder wat voorbeeldjes:

Ontbijt: gekookte eitjes, kwark, omelet, etc.
Brood: volkoren
Beleg: pindakaas, kipfilet, filet americain, kaas (maakt niet zoveel uit wat voor kaas, als 't maar lekkere kaas is)
Tussendoor: gekookt eitje/omeletreepjes, paprika in reepjes, halve avocado met wat peper, zout en citroensap, vis, roggebrood, kwark, yoghurt
Avondeten: véééééél groente, wat vlees en wat pasta/rijst/aardappelen/pita/etc. Zelf eet ik per avondmaaltijd meestal 75 gram rijst/pasta/aardappel (ongekookt gewogen) en dan dus >400 gram groente (gegrild/gewokt) erbij en vaak kipfilet en rundergehakt.
Voor lekkere tips: Ainsley Harriot - Snel en Slank, zeker de chicken chili fajita's zijn een aanrader, maar ook de couscous, de noodles en nou ja, eigenlijk alles wel!

NIET eten: ontbijtkoek, 'repen' zoals Fruitkicks, LU koekjes en dergelijken, eigenlijk alle producten waarvan de producenten zeggen dat het 'zo verschrikkelijk goed is'. Houd het gewoon bij pure producten, daar zit het minste rotzooi in.

Bewegen: probeer veel te bewegen. Neem het liefst de fiets, ook als je wat verder moet. Als je in een huis of gebouw met trappen woont/werkt: neem de trap ipv de lift als je niet op de 20e etage hoeft te zijn ;)
Hardlopen is niet je ding zeg je, nou ja, dat kan! Er zijn nog genoeg andere dingen, zoals zwemmen, spinnen, fietsen, maar ook groepslessen in een (universitair) sportcentrum zoals BOM (bewegen op muziek), Zumba, Body Workout, Kickfit, etc. Probeer 2 keer in de week te sporten, zou ik zeggen.

Regelmaat: Bouw regelmaat in in je dagen! Zelf heb ik een nagenoeg vast schema met dezelfde dingen die ik eet en regelmatig afwissel, zoals:

Ontbijt: volle griekse yoghurt met honing/ omelet
Tussendoor: roggebrood met pindakaas (de Lidl heeft handige pakjes roggebrood die NIET droog zijn!)
Lunch: kwark/yoghurt met honing/ omelet/ salade van sperziebonen, tonijn, rode ui en tomaat
Tussendoor: fruit
Tussendoor: als ik nog behoefte heb, zeker als ik moet sporten
Sporten: ik spin, zwem en loop hard, afwisselend, meestal voor het avondeten. Zwemmen meestal erna
Avondeten: 75gram ongewogen 'basis' zoals pasta/rijst/aardappel of 2 grote of 3 kleine wraps. Dit met veel groente en niet al te veel vlees: m'n partner en ik doen samen met 1 kipfilet of 200 gram gehakt! Vaak eten we ook vegetarisch en geregeld iets met vis.

Leer jezelf aan om dingen van te voren klaar te maken :)
bijvoorbeeld mijn sperziebonen salade/omelet, die maak ik vaak de avond van tevoren al klaar, of soms sta ik 's ochtends wat eerder op. Het kost je helemaal niet zoveel energie en geeft je best veel voldoening! Koken kan héél leuk en fijn zijn. Zeker als je 'het' op een gegeven moment een beetje doorkrijgt.

Succes iig :)
Ja doei.
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:51:29 #229
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97299996
Ach, ga naar Engeland :6
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_97305899
Ik wil zo graag ;(
Maar het lukt niet echt :') die knop wil nog niet volledig om
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:05:52 #231
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97305960
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:04 schreef LovelyLady het volgende:
Ik wil zo graag ;(
Maar het lukt niet echt :') die knop wil nog niet volledig om
Wat wil niet?
Hoe wil je het? En wat doe je nu?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_97306210
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:05 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Wat wil niet?
Hoe wil je het? En wat doe je nu?
Ik wil graag afvallen maar alles schort er aan, mijn lichaam wat niet wil, de energie die ik eigenlijk niet heb....
En nu let ik gewoon op wat ik eet... en dat drinken dat is ook een hel zeg... 2 dagen wel vol weten te houden en minimaal 1,5 liter weten te drinken, maar vandaag kom ik niet verder dan 2 koppen koffie een glas optimel en een glas dubbelfris
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2011 19:11:17 ]
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:15:22 #233
244933 trovey
Nachtoele
pi_97306591
Even janken (niets ergs aan) en weer verder dan. ;) :*
Lichaam wat niet mee meewerken weet ik helaas alles van maar als je wilt afvallen rest er maar één ding en dat is afvallen met de mogelijkheden die je lichaam je geeft....voor de ene persoon is dat intensief sporten elke dag terwijl de andere niet verder komt dan een flinke wandeling maar als je maar wat doet, dat is het belangrijkste.

Vanmiddag twee rokjes gekocht bij de Hema als zijnde past het niet dan groei ik er vanzelf wel in. :P Ze passen *O* , sterker nog, ik denk dat ik morgen nog even er eentje ophaal in een kleinere maat want deze maat zit me over een paar maanden echt te ruim. :')

[ Bericht 9% gewijzigd door trovey op 25-05-2011 19:37:35 ]
Optimist tot in de kist
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:35:25 #234
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97307699
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:09 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik wil graag afvallen maar alles schort er aan, mijn lichaam wat niet wil, de energie die ik eigenlijk niet heb....
En nu let ik gewoon op wat ik eet... en dat drinken dat is ook een hel zeg... 2 dagen wel vol weten te houden en minimaal 1,5 liter weten te drinken, maar vandaag kom ik niet verder dan 2 koppen koffie een glas optimel en een glas dubbelfris
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opletten en bewuste keuzes maken. Drinken, tja, als je een halve kg groente naar binnen werkt dan heb je ook weer meer vocht.
Niemand schrijft voor dat je zoveel moet drinken.
Bewuste keuzes maken, ZELF NADENKEN.
Als je elke dag voldoende eet van het goede dan pas je het langzamerhand aan in je normale patroon.
Gaat het een dag niet goed? Dan is echt niet alles verloren! Je weet dat je een slechte dag hebt gehad, dan weet je ook dat je daarna weer fijn verder kunt met volkorenbrood, groente, zuivel e.d. :)
pi_97309492
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

en stoppen met die LU zooi :)

Hieronder wat voorbeeldjes:

Ontbijt: gekookte eitjes, kwark, omelet, etc.
Brood: volkoren
Beleg: pindakaas, kipfilet, filet americain, kaas (maakt niet zoveel uit wat voor kaas, als 't maar lekkere kaas is)
Tussendoor: gekookt eitje/omeletreepjes, paprika in reepjes, halve avocado met wat peper, zout en citroensap, vis, roggebrood, kwark, yoghurt
Avondeten: véééééél groente, wat vlees en wat pasta/rijst/aardappelen/pita/etc. Zelf eet ik per avondmaaltijd meestal 75 gram rijst/pasta/aardappel (ongekookt gewogen) en dan dus >400 gram groente (gegrild/gewokt) erbij en vaak kipfilet en rundergehakt.
Voor lekkere tips: Ainsley Harriot - Snel en Slank, zeker de chicken chili fajita's zijn een aanrader, maar ook de couscous, de noodles en nou ja, eigenlijk alles wel!

NIET eten: ontbijtkoek, 'repen' zoals Fruitkicks, LU koekjes en dergelijken, eigenlijk alle producten waarvan de producenten zeggen dat het 'zo verschrikkelijk goed is'. Houd het gewoon bij pure producten, daar zit het minste rotzooi in.

Bewegen: probeer veel te bewegen. Neem het liefst de fiets, ook als je wat verder moet. Als je in een huis of gebouw met trappen woont/werkt: neem de trap ipv de lift als je niet op de 20e etage hoeft te zijn ;)
Hardlopen is niet je ding zeg je, nou ja, dat kan! Er zijn nog genoeg andere dingen, zoals zwemmen, spinnen, fietsen, maar ook groepslessen in een (universitair) sportcentrum zoals BOM (bewegen op muziek), Zumba, Body Workout, Kickfit, etc. Probeer 2 keer in de week te sporten, zou ik zeggen.

Regelmaat: Bouw regelmaat in in je dagen! Zelf heb ik een nagenoeg vast schema met dezelfde dingen die ik eet en regelmatig afwissel, zoals:

Ontbijt: volle griekse yoghurt met honing/ omelet
Tussendoor: roggebrood met pindakaas (de Lidl heeft handige pakjes roggebrood die NIET droog zijn!)
Lunch: kwark/yoghurt met honing/ omelet/ salade van sperziebonen, tonijn, rode ui en tomaat
Tussendoor: fruit
Tussendoor: als ik nog behoefte heb, zeker als ik moet sporten
Sporten: ik spin, zwem en loop hard, afwisselend, meestal voor het avondeten. Zwemmen meestal erna
Avondeten: 75gram ongewogen 'basis' zoals pasta/rijst/aardappel of 2 grote of 3 kleine wraps. Dit met veel groente en niet al te veel vlees: m'n partner en ik doen samen met 1 kipfilet of 200 gram gehakt! Vaak eten we ook vegetarisch en geregeld iets met vis.

Leer jezelf aan om dingen van te voren klaar te maken :)
bijvoorbeeld mijn sperziebonen salade/omelet, die maak ik vaak de avond van tevoren al klaar, of soms sta ik 's ochtends wat eerder op. Het kost je helemaal niet zoveel energie en geeft je best veel voldoening! Koken kan héél leuk en fijn zijn. Zeker als je 'het' op een gegeven moment een beetje doorkrijgt.

Succes iig :)
Bedankt voor de tips! Heb hier veel aan! :)

Zal bewust op mijn voeding letten (minder vet, minder suiker en meer water drinken) en verder een vast patroon proberen te krijgen.

De vorige keer afvallen duurde 1 week :@ .. Vond het niet snel genoeg gaan dus zag er het nut niet van in.. :{ Mede doordat ik elke dag fiets en niks afval..
pi_97311828
Net een half uurtje gelopen... *auw*
maar ik moet maar eens doorzetten hierin...
Misschien een stomme vraag maar misschien zijn goede loopschoenen wel nuttig :@ ipv mijn nike air max gympen?
pi_97312969
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:59 schreef LovelyLady het volgende:
Misschien een stomme vraag maar misschien zijn goede loopschoenen wel nuttig :@ ipv mijn nike air max gympen?
Van de renners om ik heen hoor ik dat loopschoenen niet iets is waarop je moet bezuinigen. Liever loopkleding van het kruidvat en schoenen van runnersworld ofzo :P
pi_97313381
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:18 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Van de renners om ik heen hoor ik dat loopschoenen niet iets is waarop je moet bezuinigen. Liever loopkleding van het kruidvat en schoenen van runnersworld ofzo :P
Ja maar ik ren niet, dat lijkt me ook beter van niet eigenlijk nog... ivm mijn gewicht
Maar heb je dan ook 'hardloop' schoenen nodig
pi_97314151
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:26 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ja maar ik ren niet, dat lijkt me ook beter van niet eigenlijk nog... ivm mijn gewicht
Maar heb je dan ook 'hardloop' schoenen nodig
Schat wat doe je dan :P Ik zal wel een ''domme'' allochtoon zijn, maar hardlopen en rennen is toch hetzelfde :? Doe je dit buiten of binnen?
pi_97314588
quote:
6s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:40 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Schat wat doe je dan :P Ik zal wel een ''domme'' allochtoon zijn, maar hardlopen en rennen is toch hetzelfde :? Doe je dit buiten of binnen?
Ik ren niet, ik loop :@
pi_97314739
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:47 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik ren niet, ik loop :@
Okay ...... :? Je hebt toch niet last van iets ofzo? Het lijkt mij dat Nike's prima volstaan voor een alledaagse beweging als lopen.
pi_97314828
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:50 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Okay ...... :? Je hebt toch niet last van iets ofzo? Het lijkt mij dat Nike's prima volstaan voor een alledaagse beweging als lopen.
Ja ik heb last van overgewicht...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2011 21:51:33 ]
pi_97315060
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:51 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ja ik heb last van overgewicht...
:')
Hoe heb je ''auw'' dan? Jij was toch volgens mij best wel sportief? Ik kan me jou nog van vorig jaar herinneren, en toen sportte je regelmatig. Ben je daarmee gestopt en ben je nu weer *opeens* begonnen?
Loop je op een harde ondergrond? Dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor de gewrichten, afhankelijk van je overgewicht natuurlijk. Beter een grasveldje ofzo.
pi_97315293
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:55 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

:')
Hoe heb je ''auw'' dan? Jij was toch volgens mij best wel sportief? Ik kan me jou nog van vorig jaar herinneren, en toen sportte je regelmatig. Ben je daarmee gestopt en ben je nu weer *opeens* begonnen?
Loop je op een harde ondergrond? Dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor de gewrichten, afhankelijk van je overgewicht natuurlijk. Beter een grasveldje ofzo.
Mijn heup is een zwakke plek.. ik ben verre weg van sportief :')
Ik probeerde regelmatig te fietsen maar mijn heup vind dat gewoon niet tof... dus dat fietsen op de hometrainer laat ik even voor wat het is...
En ja ik loop op de stoep/weg/fietspad... op een grasveldje lopen zet geen zoden aan de dijk...
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 mei 2011 @ 22:01:49 #245
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97315433
Zo :) lopen met Evy is echt veel fijner O+
pi_97315759
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:59 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Mijn heup is een zwakke plek.. ik ben verre weg van sportief :')
Ik probeerde regelmatig te fietsen maar mijn heup vind dat gewoon niet tof... dus dat fietsen op de hometrainer laat ik even voor wat het is...
En ja ik loop op de stoep/weg/fietspad... op een grasveldje lopen zet geen zoden aan de dijk...
Ik weet niet wat je bedoeld met ''geen zoden aan de dijk'' maar overgewicht hebben, last hebben van je heup en dan sporten op een harde ondergrond lijkt mij verre van wenselijk. Misschien is het dan toch handig om naar zo een speciaalzaak te gaan, want daar kijken ze naar hoe je loopt. Grote kans dat jij om je heup minder te belasten, onbewust ''anders'' beweegt. Zij kunnen je veel beter adviseren.

Is zwemmen geen optie? Lijkt me veel gezonder voor je, maar ja bij de aquajogging schijn je tussen de fossielen te drijven (al die ouwetjes van dagen die hun gewrichten moeten ontzien) :+
pi_97315948
quote:
5s.gif Op woensdag 25 mei 2011 22:07 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je bedoeld met ''geen zoden aan de dijk'' maar overgewicht hebben, last hebben van je heup en dan sporten op een harde ondergrond lijkt mij verre van wenselijk. Misschien is het dan toch handig om naar zo een speciaalzaak te gaan, want daar kijken ze naar hoe je loopt. Grote kans dat jij om je heup minder te belasten, onbewust ''anders'' beweegt. Zij kunnen je veel beter adviseren.

Is zwemmen geen optie? Lijkt me veel gezonder voor je, maar ja bij de aquajogging schijn je tussen de fossielen te drijven (al die ouwetjes van dagen die hun gewrichten moeten ontzien) :+
grasveldjes hier in de buurt zijn niet zo groot. dan heeft dat weinig nut.
Minimaal een half uur stevig doorlopen dat is voor mij minimaal een begin anders kan je net zo goed niet bewegen.
Dat mijn heup zeer doet heeft overigens niets te maken met overgewicht, daar had ik al last van.
En idd misschien is naar een speciaalzaak niet eens zo'n slecht idee
Zwemmen zou ook een optie kunnen zijn maar vraag me af of je daarmee wel 'afvalt'
Je hoeft niet perse te aquajoggen toch? je kan toch ook baantjes zwemmen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2011 22:11:07 ]
pi_97316157
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 22:10 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

grasveldjes hier in de buurt zijn niet zo groot. dan heeft dat weinig nut.
Minimaal een half uur stevig doorlopen dat is voor mij minimaal een begin anders kan je net zo goed niet bewegen.
Dat mijn heup zeer doet heeft overigens niets te maken met overgewicht, daar had ik al last van.
En idd misschien is naar een speciaalzaak niet eens zo'n slecht idee
Zwemmen zou ook een optie kunnen zijn maar vraag me af of je daarmee wel 'afvalt'
Je hoeft niet perse te aquajoggen toch? je kan toch ook baantjes zwemmen?

Ik kan niet zwemmen :+ Maar als je ervoor zorgt dat die baantjes op een cardiovascular level doet dan verbrand je zeker calorieen!

*een ex heeft gehad die op hoog nivo zwom, man wat had hij een goddelijk lichaam
pi_97316226
cardiocascular level?
  woensdag 25 mei 2011 @ 22:15:37 #250
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_97316227
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:59 schreef LovelyLady het volgende:
Ik zou inderdaad kijken naar wandelschoenen :Y Hoeven niet duur te zijn en lopen vele malen beter dan gewone schoenen ;) Loop ze goed in, laat je goed voorlichten en je hebt jaren plezier van een paar wandelschoenen.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_97316335
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 22:15 schreef LovelyLady het volgende:
cardiocascular level?
Sorry, ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen in het Nederlands :')
pi_97316370
quote:
11s.gif Op woensdag 25 mei 2011 22:17 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Sorry, ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen in het Nederlands :')
Oke nou bedankt tot zover
  donderdag 26 mei 2011 @ 00:01:05 #253
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_97321681
Over dat meer water drinken, volgens mij is dat gewoon een andere levensstijl die je aan moet meten. Mijn ouders drinken netjes bij het ontbijt een bak thee, om 11 uur een kopje koffie, om 12.30 een glas melk bij de lunch, etc. Ze gaan er echt voor zitten en drinken op gezette tijden. Ik vind dat echt zo belachelijk, je hebt dorst of je hebt dat niet en het doet er niet toe welk tijdstip het is.

Ik drink denk ik zo'n 3 liter water, thee en spa rood per dag. Ok, dat is bizar veel en niet mogelijk voor de meeste mensen maar ik heb dat gewoon nodig (nee, ik heb geen diabetes en ja daar ben ik vaak op getest ;) .
Maar ik heb mezelf ook veel aangeleerd denk ik. Ik heb altijd en eeuwig een flesje water in mijn tas. Als ik sta de wachten bij de kassa neem ik een slok, een voor het stoplicht, bij de tram, in de tram, na het tillen van boodschappentassen, noem maar op. Ik zet thee met potten (thermoskan) tegelijk, mijn fles spa staat naast de bank of bij de pc. Ik denk dat als je zo een beetje gaat leven, je meer zult drinken want je hoeft je dorst nooit uit te stellen.
Spoilers!
  donderdag 26 mei 2011 @ 00:26:52 #254
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97322635
Spa rood is god _O_ Samen met radijs.
pi_97325194
Spa rood is zout ! En eigenlijk is het helemaal niet goed om daar veel van te drinken ;)
Gewoon kraan water is ook goed genoegg.
Ik drink 3 liter water per dag + thee (3 mokken van 0,4 l) Veel maar dat deed ik al voor ik ging afvallen, toen dronk ik zeker 2,5 l per dag, als het niet meer was.
pi_97325426
Ik kom meestal wel aan 1,5 liter, maar dan houd het ook echt op!

Resultaat: 1.6 kilo eraf so far! Hopelijk blijft dit naar beneden doorzetten :D.
pi_97325598
:( hier veel te fanatiek in de sportschool geweest en geholpen met een verhuizing. Nu al een week pijn in mijn rug die doorstraalt naar mijn bil en bovenbenen. Nu dus meedoen met de rugscholing. Dat is niet veel vetverbranding enzo.
pi_97325824
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 07:51 schreef joyvke het volgende:
Ik kom meestal wel aan 1,5 liter, maar dan houd het ook echt op!

Resultaat: 1.6 kilo eraf so far! Hopelijk blijft dit naar beneden doorzetten :D.
Netjes *O* _O_

Ik drink ook zo'n 1,5 a 2 liter per dag totaal waarvan minimaal 1 liter aan thee, althans i doe een poging :D

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2011 08:22:20 ]
pi_97326397
Dag 17, en ik heb 2,5 kilo eraf. Ik merk dat het nu anders is dan bij andere keren.
Kleding zit nu echt veel losser, lichaam is strakker. Ik denk dat het door het sporten komt (3 miles per dag). Heb echt het idee dat veel van die 2,5 kilo puur vet is.

Ik heb gelukkig ook maar weinig honger. 1500,1600 kcal per dag is goed te doen...
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:09:25 #260
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_97328234
quote:
2s.gif Op donderdag 26 mei 2011 07:23 schreef Muks het volgende:
Spa rood is zout ! En eigenlijk is het helemaal niet goed om daar veel van te drinken ;)
Gewoon kraan water is ook goed genoegg.
Ik drink 3 liter water per dag + thee (3 mokken van 0,4 l) Veel maar dat deed ik al voor ik ging afvallen, toen dronk ik zeker 2,5 l per dag, als het niet meer was.
Ik drink juist vanwege het natriumgehalte ook geen Spa maar Bar le Duc en AH bubbeltjeswater. Maar spa rood praat zo veel makkelijker ;)
Spoilers!
pi_97328371
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 08:57 schreef cinnamongirl het volgende:
Dag 17, en ik heb 2,5 kilo eraf. Ik merk dat het nu anders is dan bij andere keren.
Kleding zit nu echt veel losser, lichaam is strakker. Ik denk dat het door het sporten komt (3 miles per dag). Heb echt het idee dat veel van die 2,5 kilo puur vet is.

Ik heb gelukkig ook maar weinig honger. 1500,1600 kcal per dag is goed te doen...
Netjes *O*
pi_97331955
Wat goed, mensen !! Klasse gedaan !!
  Licht Ontvlambaar donderdag 26 mei 2011 @ 12:04:02 #263
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97332095
Volgens runkeeper heb ik 2,18km afgelegd gisteren, in 9 minuten rennen en 9 minuten lopen. Toch niet slecht voor Evy - Start to run les 1 :P Best wel motiverend ook, ik wist voorheen nooit de afstanden, alleen maar de tijden die ik liep. En zo klinkt 5km ineens helemaal niet meer zo akelig en onbereikbaar :P
pi_97348939
Toch even mijn lijstjes posten misschien hebben jullie nog op/aanmerkingen

Gister:

O: 2 beschuitjes met hagelsag 3 crackers met kaas
T: schaaltje yoghurt met banaan
L: 2 boterhammen met kaas en komkommer (ongeveer een halve :@ ik vind het zo lekker) +een glas optimel
T: schaaltje kwark en een cracker
D: Pastasalade met babysla, tomaatjes, wat pijnboompitjes kipfilet en wat parmezaanse kaas

Beweging half uurtje stevig doorlopen :@
Drinken: 1,5 liter thee, 2 koppen koffie, een glas dubbelfris en 2 glazen water

Vandaag:
O: 3 beschuitjes met hagelslag 3 crackers met kaas
T: schaaltje kwark
L: 2 sneetjes roggebrood met kaas en komkommer (wederom een halve) + glas optimel
T: een cup a soup en een appel en een cracker
D: zelgemaakte pizza met: ui, paprika, champignons ham kaas en pastasaus op een tortillawrap :9

Drinken: 1,5 liter thee (ja ik kan het wel *O*) 2 koffie, en vanavond zal wel een latte macchiato worden en 2 glazen water

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2011 18:48:49 ]
pi_97352307
Wat ik me afvroeg: heeft het zin om thuis iets aan aerobic te doen? Op youtube staan genoeg filmpjes die je elke avond zou kunnen doen thuis. Heeft dit zin om te doen?
pi_97353081
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:05 schreef Yrck het volgende:
Wat ik me afvroeg: heeft het zin om thuis iets aan aerobic te doen? Op youtube staan genoeg filmpjes die je elke avond zou kunnen doen thuis. Heeft dit zin om te doen?
Als je de discipline hebt misschien wel.
pi_97353869
quote:
Als je man bent, moet je ees kijken naar zuzanna (ofzo) van bodyrock. Ik ken een man die naar haar kijkt en daarna haar work out doe. Eerlijk gezegd verdenk ik dat zijn faphand de work out doet :')
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:40:53 #268
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97357698
bah, laatste dagen onregelmatig gegeten en veel gesnoept :S dat is niet wat het hoort te zijn, komende week ook nog drie keer uit eten, waarvan 2 x kaasfondue.. ja, daar gaat iets fout.
pi_97357849
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:40 schreef RandomMoron het volgende:
bah, laatste dagen onregelmatig gegeten en veel gesnoept :S dat is niet wat het hoort te zijn, komende week ook nog drie keer uit eten, waarvan 2 x kaasfondue.. ja, daar gaat iets fout.
Randomomnomnom

sorry ik kon het niet laten :@
pi_97373202
quote:
Hangt er vanaf wat je wil bereiken. Als het gaat om gewichtsverlies door vetten en koolhydraten te verbranden, dan heeft het zin, maar je moet het wel goed doen. Je hartslag moet ongeveer tussen de 50% en 70% van je maximale hartslag zitten.
Hier zijn de miles van Leslie Sansone populair. Dat is aerobics in de vorm van pas op de plaats, basically. Het is simpel en je hebt er verder niks bij nodig.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:55:08 #271
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97376826
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:43 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Randomomnomnom

sorry ik kon het niet laten :@
hahaha, ik vind hem stiekem best grappig :P

agh, de weegschaal was vanmorgen nog steeds vriendelijk :P dus ik heb besloten dat ik best even mag genieten.. oeps..
pi_97395146
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:55 schreef RandomMoron het volgende:

[..]

hahaha, ik vind hem stiekem best grappig :P

agh, de weegschaal was vanmorgen nog steeds vriendelijk :P dus ik heb besloten dat ik best even mag genieten.. oeps..
:@ ik vond hem ook wel gevat :@

We gaan weer een rondje lopen, heb een app op mijn telefoon gedownload, ben benieuwd hoeveel ik loop in een half uurtje :@
En natuurlijk of ik dat kan opbouwen ;)
pi_97412512
*O* onder de 100 *O*
pi_97412762
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 08:53 schreef Muks het volgende:
*O* onder de 100 *O*
*O* Super goed!
pi_97412891
quote:
*O* onder de 100 *O*
*O* wat goed *O*

Ik heb gister 3km gelopen... niet gerend maar stevig doorgelopen.. en ik voelde me beter dan ik me woensdag voelde... *O* nu 2 dagen rust en maandag weer
Ik vind het echt super leuk!
Nu de stad in om loopschoenen te passen
pi_97414307
WOW LL wat goed ! Succes met loopschoenen kopen !
pi_97415202
quote:
*O* onder de 100 *O*
Niiiiceeeeeeee *O*
pi_97422181
Hey die wrap pizza ga ik onthoude, das beter dan een bult brood !
pi_97422764
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:04 schreef Muks het volgende:
Hey die wrap pizza ga ik onthoude, das beter dan een bult brood !
En het is nog lekker ook :9
  zaterdag 28 mei 2011 @ 17:08:12 #280
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_97424167
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:55 schreef RandomMoron het volgende:
Lurkeralert ;) Waar kan ik die miles van Leslie opduiken? Het lijkt me namelijk wel wat.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_97427844
[ergens in het begin van dit deel of het eind van het vorige deel staan een paar verwijzingen]
  zaterdag 28 mei 2011 @ 20:38:04 #282
3142 m@x
pi_97432235
Die had ik gezien, maar dat zijn niet de verwijzingen waar ik naar op zoek ben ;)
pi_97435002
Wat eten jullie trouwens als je 'trek' hebt 'savonds... :@
pi_97435534
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:39 schreef LovelyLady het volgende:
Bij voorkeur gewoon niet (ik ken mezelf nl... :X ) maar anders wat komkommer of een babybelletje..
pi_97435803
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:49 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Bij voorkeur gewoon niet (ik ken mezelf nl... :X ) maar anders wat komkommer of een babybelletje..
Ik heb net een handje japanse yamatomix genomen ... en heb maar een extra glas water genomen... ik zit nu wel weer eventjes 'vol'
Ik had zo'n trek in iets lekkers... :@
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:05:45 #286
3142 m@x
pi_97436415
Ik heb net dimsum op :@ Deze variant was maar 120 kcal per 100 gr. en het pak (zat 105 gr. in :')) moest op dus ik vond dat het mocht.

Oh ja, hoi :W
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:07:12 #287
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97436484
quote:
Radijs radijs!!!

Het is crunchy en vullend, plus smaakt bizar.
pi_97437030
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:38 schreef m@x het volgende:
Die had ik gezien, maar dat zijn niet de verwijzingen waar ik naar op zoek ben ;)
Iets met Piraten op de bay ;D.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:17:51 #289
3142 m@x
pi_97437134
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:15 schreef joyvke het volgende:

[..]

Iets met Piraten op de bay ;D.
Piraten! Arrrh! Die lukt niet helemaal goed. Maar ik kan inmiddels aan de wandel :)
pi_97437806
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:07 schreef eleusis het volgende:

[..]

Radijs radijs!!!

ik hou niet van radijs

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2011 22:29:33 ]
pi_97437989
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:07 schreef eleusis het volgende:

[..]

Radijs radijs!!!

Mijn neus gaat ervan openstaan en de tranen springen in mijn ogen.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:54:48 #292
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97439214
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:32 schreef MalaCocinera het volgende:
Mijn neus gaat ervan openstaan en de tranen springen in mijn ogen.
You say that like it's a bad thing.

Ik heb zelf net even een Kinder Bueno opgegeten. Dat mocht van mezelf, want ik ben al de hele week heel goed m'n best aan het doen _O_ Had maar één inzakkertje, en ben voor de rest gewoon goed bezig. Ik heb helemaal zin om me maandag weer te wegen :') Dat is wel eens anders geweest.
pi_97440654
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:54 schreef eleusis het volgende:

[..]

You say that like it's a bad thing.
Van eten wil ik genieten, tot het orgastische, niet creperen :{w
pi_97459632
Dit weekend ook niet goed bezig geweest. De hele week ging het goed, niet snaaien en veel water (voel me een stuk fijner!).

Kon moeilijk twee stukjes gebak weigeren en veel kaasblokjes.. :@
  zondag 29 mei 2011 @ 16:34:34 #295
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_97460029
Hoe gaat het met de Miles dames? Ik heb er vanochtend meer dan 3 gedaan :7
  zondag 29 mei 2011 @ 18:43:23 #296
244933 trovey
Nachtoele
pi_97464272
quote:
Zo weinig mogelijk :P (dus als het even lukt niets) want ik ben een nachtmens dus avondeter. :X
Optimist tot in de kist
  zondag 29 mei 2011 @ 18:44:44 #297
244933 trovey
Nachtoele
pi_97464314
quote:
6s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:34 schreef MalaCocinera het volgende:
Nog niets eens bekeken maar geldt oud ijzer van 3 trappen afslepen en dan in auto doen en bij de stort weer uitladen 2 dagen ook als "Miles", zo voelt het 's avonds namelijk wel. :+
Optimist tot in de kist
  zondag 29 mei 2011 @ 19:09:00 #298
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_97465136
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 18:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Nog niets eens bekeken maar geldt oud ijzer van 3 trappen afslepen en dan in auto doen en bij de stort weer uitladen 2 dagen ook als "Miles", zo voelt het 's avonds namelijk wel. :+
Serieus, hoe en waar woon jij? Ik lees regelmatig dat jij een shitload trappen af moet sjouwe :o
  zondag 29 mei 2011 @ 19:32:03 #299
244933 trovey
Nachtoele
pi_97465993
quote:
11s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:09 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Serieus, hoe en waar woon jij? Ik lees regelmatig dat jij een shitload trappen af moet sjouwe :o
Ik woon op een bovenwoning met twee heel moeilijk te nemen trappen(met een rare draai) in huis (vooral als je de handen vol hebt :P ) en nog een trap om definitief naar beneden te komen....perfect voor krachttraining als je de grote zolder gaat leegruimen van je huis na 18 jaar wonen. :+ Daar kan geen sportschool tegenop. :Y)
Optimist tot in de kist
  zondag 29 mei 2011 @ 19:40:23 #300
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97466272
zo..ik heb me braaf gedragen tijdens het uit eten gaan :) ik heb betere keuzes gemaakt en ik ben er trots op dat er nog steeds 4 kilo's af zijn :) Morgen ga ik nog sushi eten met vriendinnetjes, en dan is het even uit met de pret!

Zaterdag ga ik voor een midweekje op vakantie naar Frankrijk, naar een vis-plaatsje, dus ik hoop op een overdosis artisjok en gegrilde vis :)
  zondag 29 mei 2011 @ 19:54:33 #301
3142 m@x
pi_97466867
quote:
6s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:34 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik heb net mijn eerste mile achter de rug (met dank aan paarsbeestje). Dat viel nog best even tegen. Ook hier een shitload aan trappen (5 van die halve trappen) en die neem ik met gemak, maar bij Leslie was het toch even zweten. Morgen nog een keer :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')