Dat scheelt. Ik heb een keer uitgerekend dat ik 4 liter bier in een week op had en een halve liter wijn. Nu was dat wel een week met veel feestjes, maar tochquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:26 schreef trovey het volgende:
Ik ben totaal geen alcoholdrinker dus dat scheelt dan wel weer in de calorieen.Flessen met alcoholische dranken staan hier te verstoffen of ik nou aan het afvallen ben of niet.
Loze calorieen hè?quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:28 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat scheelt. Ik heb een keer uitgerekend dat ik 4 liter bier in een week op had en een halve liter wijn. Nu was dat wel een week met veel feestjes, maar toch
Goeie tips!quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Loze calorieen hè?Nu moet je ook niet alles willen afschaffen wat je lekker vindt maar neem dan van die kleine flesjes wijn b.v. i.p.v. meteen een volle fles (want die moet leeg ander gaat die slecht worden
). Ik heb dat me chocolade, ook zo'n zondige calorieenbom.
Weggooien hoeft in principe ook niet, je moet alleen wel leren dat het niet dezelfde dag nog op moet. Ik heb hier ook vaak restjes pasta etc. maar dat is dan echt voor de volgende dag en niet om 's nachts nog weg te kanen. Voor chocolade werkt dat bij mij dan niet.....dat moet opquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:35 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Goeie tips!
Dat van dat 'het moet op' heb ik heel erg![]()
Van huis uit meegekregen dat weggooien zonde is, de pannen werden uitgelikt bij wijze van.
Moet ik echt afleren!
quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:54 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Jouw lijstje komt volgens mij trouwens ook niet boven de 1500 kcal uit? Het ziet er allemaal wel heel verantwoord uit
De hoeveelheden maken wel iets goed :p Niet dat het kilo's zijn, maar wel groter als normaalquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:57 schreef Sarabi het volgende:
@ Ender_W jouw lijstje is ook niet veel hoor
Daarom ook de sneetjes brood, plus dat het een halve krop is, dus dat komt wel goedquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:46 schreef DarkElf het volgende:
komkommer en paprika en sla en zo vind ik meer vulling en vitamientjes dan dat je het mee kan tellen in de kcal op een dag.
klopt maar die appel telt al niet mee, want kom op: 1 hap !quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:58 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Daarom ook de sneetjes brood, plus dat het een halve krop is, dus dat komt wel goed, en het is natuurlijk ook nog de bedoeling dat er wat vanaf gaat he
Omdat we in een vrij land wonen en volwassenen mogen afvallen zoals ze dat willen. Bovendien duurt het in een land als Nederland behoorlijk lang voordat je iets als een viamine tekort ofzo oploopt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:42 schreef Sarabi het volgende:
Maar waarom dan niet alleen minderen met de drank?
Waarom de helft van goede voedzaam eten laten staan?
Volgens mij zijn er in Nederland juist maar erg weinig mensen die voldoende vitamines binnen krijgen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:57 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Omdat we in een vrij land wonen en volwassenen mogen afvallen zoals ze dat willen. Bovendien duurt het in een land als Nederland behoorlijk lang voordat je iets als een viamine tekort ofzo oploopt.
Ik vond je opmeking in het vorige topic ''Is er iemand in dit topic die wel normaal eet'' niet zo tof overigens. Leuk dat je blijvend bent afgevallen, maar om nou als een verzuurde ex roker dit soort opmerkingen te plaatsen
Ik kan mij niet herinneren dat er in het vorige topic gevraagd is naar jouw advies over de eetpatronen hier. Dit is volgens mij een topic om elkaar te helpen/steunen en helpen bij het afvallen, en ik zie niet hoe een opmerking als ''is er iemand in dit topic die wel normaal eet'' daarbij helpt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er in Nederland juist maar erg weinig mensen die voldoende vitamines binnen krijgen.
En ik schrik wel als ik zie hoe de mensen in dit topic eten, vandaar die opmerking.
Als je geen advies wil moet je hier ook niet posten.
Het leuke van een discussieforum is dat je er ook niet om hoeft te vragen, als je je etenspatronen hier neer zet kan je opmerkingen verwachten.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:10 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat er in het vorige topic gevraagd is naar jouw advies over de eetpatronen hier. Dit is volgens mij een topic om elkaar te helpen/steunen en helpen bij het afvallen, en ik zie niet hoe een opmerking als ''is er iemand in dit topic die wel normaal eet'' daarbij helpt.
Nu wel even.quote:
Ik stel je advies ook wel op prijs, maar ik ben het niet met je eens dat het Margriet Streep-je-slank-plan ongezond is of een crashdieet. En zeker niet dat je er tekorten van zou krijgen. Zo weinig is 1300 kcal niet, zeker niet als je flink wat reserves hebt die je kwijt kan. En je komt er niet van in de spaarstand en bovendien eet je weer meer zodra je op gewicht bent.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er in Nederland juist maar erg weinig mensen die voldoende vitamines binnen krijgen.
En ik schrik wel als ik zie hoe de mensen in dit topic eten, vandaar die opmerking.
Als je geen advies wil moet je hier ook niet posten.
Maar dit vind ik dus persoonlijk al echt schokkend, 1300kcal is gewoon wel weinig (en dan rekenen we jouw intensief sporten er nog geen eens bij).quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:17 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik stel je advies ook wel op prijs, maar ik ben het niet met je eens dat het Margriet Streep-je-slank-plan ongezond is of een crashdieet. En zeker niet dat je er tekorten van zou krijgen. Zo weinig is 1300 kcal niet, zeker niet als je flink wat reserves hebt die je kwijt kan. En je komt er niet van in de spaarstand en bovendien eet je weer meer zodra je op gewicht bent.maken
Gedaan, ik dacht dat je een html nodig had.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:02 schreef motorbloempje het volgende:
link tussen [img ] [/img] zettenalleen de lange link dus, van http:// tot aan .png
Welkomquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Gedaan, ik dacht dat je een html nodig had.![]()
En waar ik genoeg van heb? Een jaar geleden ben ik bijna 30 kilo afgevallen.
Inmiddels is er weer 20 terug.
Alleen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:15 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Welkom
Ga je ''alleen'' proberen af te vallen of doe je dit onder begleiding?
Wat goedquote:Op zaterdag 14 mei 2011 08:55 schreef Muks het volgende:
Hi
Gewoon ff laten weten dat ik nog bezig ben, dat het goed gaat en dat ik mij prima voel !
Gisteren de uitslage van alle bloedonderzoeken gehad en geen tekorten in vitamines of mineralen en mijn cholesterol was een punt gezakt !! (van 5 naar 4) Bloeddruk was top (110/70) dus de huisarts was meer dan tevreden ! Daar op de weegschaal was er ook 18 kg af !
Gewoon doorgaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:27 schreef Lonaa het volgende:
Ha! Er was een kilo af vanochtend.
Niet helemaal eerlijk natuurlijk, aangezien het gister eind v/d middag was, maar het begin van het ritme is er, zeg maar.
En het blijft zo ontzettend stimulerend om die cijfertjes lager te zien dan de dag ervoor.
Klopt, maar desalniettemin is het voor je gevoel een lekker begin.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:33 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon doorgaan.Ik kan van kwartier op kwartier 3 ons schelen.
maar na een paar dagen merk je echt wel dat er definitief een bepaald gewicht af is.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Klopt, maar desalniettemin is het voor je gevoel een lekker begin.
Als je besluit er echt genoeg van te hebben en af te willen vallen, bekijkt wat je start gewicht is, eet de hele dag 'netjes', en de volgende ochtend is er 1 of 2 kg bij volgens de weegschaal, is dat toch ietsje minder motiverend voor mij.
Whehe, ja, herkebaar.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:44 schreef trovey het volgende:
[..]
alhoewel dat bij mij ook kan voorkomen i.v.m. vocht vasthouden en het diureticum wat ik moet slikken.
Hop, twee kilo erbij in 1 dag
...gelukkig weet ik dan wel dat ik die twee kilo weer kan uitplassen.
Wat lekker eten betreft snap ik je, verder denk ik qua eten hetzelfde als cinna. Ik geloof net als haar niet zo in koolhydraten enzo, maar geloof ook dat als je minder eet dan dat je verbruikt dat je afvalt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:10 schreef Lonaa het volgende:
Eerlijk gezegd wil ik ook nog steeds wel een beetje 'lekker' eten.
Vanavond wordt het toch des gebakken aardappels, met weinig boter, kipfilet en verse spinazie met knoflook. En eignelijk wil ik ook wel een beetje kerriesaus bij m'n kippie.
Ik moet wel zeggen dat ik niet zo heel veel eet, als avondeten.
Morgen ga ik voor de biefstuksalade. Biefstuk bakken, in reepjes snijden, veel sla, rood uitje aanbakken, courgette erdoor, en een dressing van magere yoghurt/kwark.
Wat vind je lekker dan? Ik heb gewoon volvette kaas op de ene boterham (ongv 22 gram) en salami ofzo iets op de andere (genoeg om een hele boterham mee te bedekken, ook iets van rond de 22 gram). Volgens mij kan je gewoon vet beleg op je bammetjes doen zolang je niet een half pakje salami erop doet. Iets wat ik nogal vaak zie in mijn omgevingquote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:50 schreef eleusis het volgende:
Ik heb 't moeilijk mensen, help mij eens wat leuk verantwoord broodbeleg te verzinnen?
Wat ik al wel gebruik is het volgende:
- Sandwich spread komkommer
- 20+ smeerkaas
- 20+ kaas*
- dun Boursin light*
- komkommer en tomaat, peper
- cottage cheese/huttenkäse*
- Philadelphia light*
* = vind ik eigenlijk vies.
Ik zoek ook wat afwisseling
Ja, precies. Pindakaas eet ik ook gewoon, maar ik doe er maar 15 gr. op. Dat is minder dan je denkt. Een hele dikke laag pindakaas met boter levert zo een 400 kcal, en dat is minus de boterham!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:00 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Volgens mij kan je gewoon vet beleg op je bammetjes doen zolang je niet een half pakje salami erop doet. Iets wat ik nogal vaak zie in mijn omgeving
Nou ik heb ff de calorieen getelt, omdat jij het niet doetquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:02 schreef eleusis het volgende:
Ow sorry ik was vergeten te zeggen dat ik vega benDus veel makkelijke dingetjes zoals plakje magere kip om het 'aan te kleden' en wat hartigs te geven vallen af...
Wat ik lekker vind: KAAS, KAAS KAAS KAAS. VETTE KAAS. BRIE. CAMEMBERT. MMMMMM. Verder heb ik me nooit zo verdiept in beleg.
Nou zeg! Hoef je niet boos te worden,quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:09 schreef MalaCocinera het volgende:
Nou ik heb ff de calorieen getelt, omdat jij het niet doetTwee sneetjes brood met een plak volvette kaas (gemiddeld wegen die voorgesneden dingen 22 gram) is 255 kcal. Jij als lange man mag daar zeker wat van hebben, is het niet een idee om sandwichspread op je bammetje aan te kleden met voorgesneden kool? Mager en vult als een malle.
Mijn dieet is op normale dagen 1825 kcal te gebruiken en daarnaast een lichte workout dvd te doen. In dat dieet past makkelijk 4 tot 6 bammetjes met volvet belegquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:07 schreef trovey het volgende:
Ligt natuurlijk er ook een beetje aan in welke mate je daarnaast de calorieën zit te verbranden of het handig is om "gewoon"beleg te blijven gebruiken.Ik mag het in ieder geval niet, maar genoeg keuze buiten de vette vleeswaren hoor....lekker pittige gedroogde hamsoorten of rookvlees vind ik net zo lekker.
Ik eet ook geen vlees en ben normaal niet zo van de vegetarische burgers e.d., maar ik vind de AH vegetarische gerookte ham (broodbeleg) erg lekker. Je houdt van kaas, wellicht ook van geitenkaas? Ik vind deze lekker (terwijl ik juist niet zo van kaas hou normaal, behalve hütenkäse):quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:02 schreef eleusis het volgende:
Ow sorry ik was vergeten te zeggen dat ik vega benDus veel makkelijke dingetjes zoals plakje magere kip om het 'aan te kleden' en wat hartigs te geven vallen af... Lastige is, je komt al snel uit bij kaas
Wat ik lekker vind: KAAS, KAAS KAAS KAAS. VETTE KAAS. BRIE. CAMEMBERT. MMMMMM. Verder heb ik me nooit zo verdiept in beleg.
Klinkt goed, ga ik zo gelijk halen. Of geitenkaas nou wel/niet goed was, ben ik even vergeten, maar als het wel goed is, ben ik spekkoper: erg lekker wel.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:13 schreef Rituals het volgende:
Ik eet ook geen vlees en ben normaal niet zo van de vegetarische burgers e.d., maar ik vind de AH vegetarische gerookte ham (broodbeleg) erg lekker. Je houdt van kaas, wellicht ook van geitenkaas? Ik vind deze lekker (terwijl ik juist niet zo van kaas hou normaal, behalve hütenkäse):
Bij mij dus absoluut nietquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:11 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Mijn dieet is op normale dagen 1825 kcal te gebruiken en daarnaast een lichte workout dvd te doen. In dat dieet past makkelijk 4 tot 6 bammetjes met volvet beleg
Als je het lekker vind moet je het gewoon eten, 100 gram beschuit bevat 380 kcal (weet niet hoeveel er in een pak gaat). Lust je trouwens knackbrood? AH heeft van het huismerk, knackbrood drie soorten met pitjes (zonnebloem, pompoenpitten enzo). Zo lekker met philadelphia! En vanwege de variatie in de samenstelling van die knackbrod dingen hoef je niet met verschillend beleg te zeulen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:12 schreef eleusis het volgende:
Wat is jullie mening over beschuitjes trouwens, ik vind volkorenbeschuit echt niet te kanen, maar gewoon beschuit heerlijk (op zijn tijd). Kan ik dat gewone beschuit dan maar beter laten staan, of heeft 't toch wel zijn nut?
Juist lekker volkorenbeschuit.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:12 schreef eleusis het volgende:
Wat is jullie mening over beschuitjes trouwens, ik vind volkorenbeschuit echt niet te kanen, maar gewoon beschuit heerlijk (op zijn tijd). Kan ik dat gewone beschuit dan maar beter laten staan, of heeft 't toch wel zijn nut?
1825 kcal is mijn onderhoud als ik 57 kilo zou wegen, ik weeg op dit moment 74 kiloquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Bij mij dus absoluut niet...met jouw aantal calorieen zit ik al bijna aan datgene wat ik normaal mag eten zonder af te vallen....tja 40+...dan ga je minder nodig hebben dus je calorieverbruik moet je ook minderen.
Niet alle AH's hebben de vegetarische gerookte ham trouwens (bij mij alleen de AH XL). De meeste AH's hebben wel vegetarische boterhamworst, shii-take filet, paté en gebraden gehakt met bieslook, maar die vind ik allemaal een stuk minder lekker. Van dat rijtje vind ik de vegetarische gebraden gehakt met bieslook het lekkerste, maar goed, dat is een kwestie van smaak natuurlijkquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:14 schreef eleusis het volgende:
[..]
Klinkt goed, ga ik zo gelijk halen. Of geitenkaas nou wel/niet goed was, ben ik even vergeten, maar als het wel goed is, ben ik spekkoper: erg lekker wel.
Dan met er nog wat af.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:19 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
1825 kcal is mijn onderhoud als ik 57 kilo zou wegen, ik weeg op dit moment 74 kilo
Even aangepast.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:25 schreef MalaCocinera het volgende:
Zonnatura had/heeft vegatarische pate's, ik vond de champignon smaak wel goed te nassen
@ trovey ik ga de 57 kilo echt niet halen hoor, het is voor mij gewoon de bedoeling om dit dieet deze levenswijze de rest va me leven vast te houdenvoelt trouwens helemaal niet als een dieet.
Helaas, de onze had niet de vega-gero-ham, dus ik ben idd voor de standaard vega-gebraden gehakt gegaan. En veel andere dingetjes ook.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:20 schreef Rituals het volgende:
[..]
Niet alle AH's hebben de vegetarische gerookte ham trouwens (bij mij alleen de AH XL). De meeste AH's hebben wel vegetarische boterhamworst, shii-take filet, paté en gebraden gehakt met bieslook, maar die vind ik allemaal een stuk minder lekker. Van dat rijtje vind ik de vegetarische gebraden gehakt met bieslook het lekkerste, maar goed, dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Slaap lekker!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:56 schreef Muks het volgende:
bedankt voor de lieve reacties !! Ga nu mijn bed in want ik ben zo koud als wat.
Nee, je hebt gelijk. In een (voorgesneden) plak volvette Goudse kaas zitten 100 kcal en in een plak 30+-kaas zitten 70 kcal. Dat is nog best veel aangezien er in kipfilet 30 kcal zitten en in achterham zelfs maar 20. Ik vind magere kaas trouwens echt niet te kanen. Het is ook troep. Probeer er maar eens een tosti van te maken, het wil niet smelten. Het lijkt net plastic en zo smaakt 't ookquote:Op zondag 15 mei 2011 09:51 schreef Ender_W het volgende:
@Muks, en heb je het alweer wat warmer??
Tevens heb ik vaak het idee dat zelfs de meest vetarme kaas vetter is dan het meeste vleesbeleg. Daarom heb ik de kaas ook een beetje afgeschaft. (vooral ook omdat de vetarme soorten (op maaslander na) echt niet binnen te houden zijn.) Is dat een waanidee of valt dat wel mee. (niet dat ik het erg mis overigens)
wel, wel, wel, 48 hele uren! We zijn trots op je mijn zoonquote:Op zondag 15 mei 2011 11:56 schreef eleusis het volgende:
Ik ben officieel 48 uur op dieet en het gaat nog goed
Gister bij het songfestival wel een (miniem) schaaltje nootjes gegeten maar dat is alles.
Doorgaan...vooral doorgaan.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:56 schreef eleusis het volgende:
Ik ben officieel 48 uur op dieet en het gaat nog goed
Gister bij het songfestival wel een (miniem) schaaltje nootjes gegeten maar dat is alles.
Hüttenkase kun je eventueel combineren met tomaat en avocado. Avocado bevat onverzadigde vetten. De andere kazen zou ik eigenlijk proberen te vermijden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:50 schreef eleusis het volgende:
Ik heb 't moeilijk mensen, help mij eens wat leuk verantwoord broodbeleg te verzinnen?
Wat ik al wel gebruik is het volgende:
- Sandwich spread komkommer
- 20+ smeerkaas
- 20+ kaas*
- dun Boursin light*
- komkommer en tomaat, peper
- cottage cheese/huttenkäse*
- Philadelphia light*
* = vind ik eigenlijk vies.
Ik zoek ook wat afwisseling
Maar ik blijf het idee houden dat ik plastic zit te eten.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:51 schreef Muks het volgende:
20+ kaas is prima te eten, maar dan moet je wel de goede uitzoekenDe pittige van slankie is prima te eten, net als de 20+ kaas van de kaaswinkel hier.
kwa warmte gaat het iets beter met vest, sokken en kachel aan![]()
Wow!quote:Op maandag 16 mei 2011 08:31 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik ben over de helftVoor mijn eerste doel dan, daarna moeten er nog meer kilo's af, maar dat is veel minder belangrijk, dan het eerste doel van 40kg eraf. Vanochtend op de weegschaal 20.2 kg eraf... nog 19.8 te gaan. Had meer kunnen zijn als ik niet zo had gesnackt dit weekend. Zo zonde en stom vind ik dat van mezelf. Ik heb echt erg veel moeite om op het juiste pad te blijven momenteel. Waar het het eerste half jaar vanzelf ging, moet ik mezelf nu zo'n beetje iedere dag streng toespreken om daadwerkelijk te sporten en niet teveel te snaaien.
Er zijn geen excuses, hup gaan, hop hop, ben je al op wegquote:Op maandag 16 mei 2011 08:51 schreef seasushi het volgende:
[..]
Wow!
Gefeliciteerd.!
Ik zit hier ook met mijn sportkleren al aan, moed te verzamelen om naar de sportschool te gaan.
Ben alle excuses voor en tegen aan het verzinnen.
Dit had ik nodig. even een externe motivator... Dank.quote:Op maandag 16 mei 2011 08:59 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Er zijn geen excuses, hup gaan, hop hop, ben je al op weg. En na die tijd heb je een lekker voldaan gevoel... het maakt je dag .....
De eerste 10 minuten @Ender_W vervloekt,quote:Op maandag 16 mei 2011 08:59 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Er zijn geen excuses, hup gaan, hop hop, ben je al op weg. En na die tijd heb je een lekker voldaan gevoel... het maakt je dag .....
Ik spreek mezelf niet vermanend toequote:Op maandag 16 mei 2011 12:41 schreef MalaCocinera het volgende:
Flugeltje en PaarsBeestje netjes hoorJezelf niet al te vermanend toespreken dat er meer af had kunnen zijn, jullie zijn gewoon goed bezig
Trovey, je hebt er in ieder geval gezellig balonnen bij...quote:Op maandag 16 mei 2011 13:20 schreef trovey het volgende:
Sinds gisteren er ineens weer 8 ons bij.Het blijft lachen met dat vocht vasthouden..
[ afbeelding ]
![]()
Weet ik, maar ik kan het niet laten.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:07 schreef PaarsBeestje het volgende:
Iedereen is hier dolenthousiast over mijn gewichtsverlies, terwijl ik mezelf alleen maar op m'n flikker geef dat ik teveel geschranst hebEigenlijk is dat niet eerlijk tov mezelf, maar ik weet gewoon dat ik beter kan en ook beter zou moeten doen. Ik sport te weinig en heb momenteel gewoon vreselijk de neiging om 's avonds te gaan snaaien. Gewoon dom dus..
![]()
Flugel: Jij gaat ook lekker hoor!Muks gaat ook lekker
[..]
Trovey, je hebt er in ieder geval gezellig balonnen bij...En binnen 1 dag kan het natuurlijk vreselijk wisselen, dus eigenlijk zou je het per week moeten bekijken.
Bij mij zijn zulke dingen heel normaal, ik ben waanzinnig goed in vocht vasthouden...echt, hongersnoden en grote droogtes hebben geen vat op mij.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:16 schreef DarkElf het volgende:
Trovey eet je dan ineens te veel zout ofzo? want als je die diurectiva slikt zou je technisch gezien toch niet te veel vocht vast mogen houden. en zo fluctueren in vocht is ook niet goed voor je lichaam zei mijn nefroloog bijvoorbeeld.
quote:Op maandag 16 mei 2011 14:53 schreef Lonaa het volgende:
Bah, vandaag is een ramp.
Morgen wordt ons hondenbeest geopereerd en ben echt op van de spanning.![]()
Ik merk dat 'gezond' eten dan niet meer de prioriteit is.
Dus jij bent dat.... in de reclame van Sprite ????quote:Bij mij zijn zulke dingen heel normaal, ik ben waanzinnig goed in vocht vasthouden...echt, hongersnoden en grote droogtes hebben geen vat op mij.Het is helaas alleen jammer dat ik in een land woon waar we tegenwoordig die dingen niet meer hebben want ik zou het perfect doen in Afrika...ik ben niet kapot te krijgen.
![]()
Serieus: ik weet dat het vreemd is maar het maakt het feit dat mijn bloeddruk heen en weer schiet wel verklaarbaar. Het is bij ons waarschijnlijk iets wat in de genen zit, mijn moeder was van hetzelfde laken een pak...de vrouwen in onze familie zijn gewoon waterbommen.
quote:Op maandag 16 mei 2011 17:03 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Dus jij bent dat.... in de reclame van Sprite ????
Klinkt mij meer als een kameelquote:Op maandag 16 mei 2011 17:03 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Dus jij bent dat.... in de reclame van Sprite ????
Bij mij zaten er opeens 2 cupcakes in mijn buikje. Ik heb gemerkt dat een proefbaksel maken niet handig is als je wilt afvallen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:20 schreef eleusis het volgende:
Gisteravond laat had ik ineens een bijna niet te stoppen vreetaanvalHet is bizar wat je hoofd je kan wijsmaken. Gelukkig heb ik het kunnen beperken tot twee beschuitjes.
Ben net een maand bezig en ik zie al best snel vorderingen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:07 schreef eleusis het volgende:
Dieet klinkt al vrij minimalistisch... Hoe lang ben je bezig en gaat het niet snel genoeg?
Is dit om ff snel het buikie weg te werken of voor de rest van je leven?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:55 schreef JewishIsraeliFront het volgende:
Ik ben een tijdje geleden begonnen met Dieeten samen met sporten gezien het feit dat ik een buik begon te krijgen. Mijn grootste boosdoener was het drinken van Drank zoals Cola. Daar ben ik dus van af gestapt.
Mijn eetpatroon is als volgt.
S'ochtends (8 uur): Bruine boterham met kipfilet
Rond 9 uur ga ik sporten
Snack (10 uur): stukje fruit
Lunch (12 uur): broodje met Kip (gegrild) tomaat, komkommer.
Snack (3 uur): Meestal een banaan.
Avond eten (6 uur): Kan varieren van een salade met komkommer, tomaten, ui. Maar soms maak ik me een pasta (volkoren).
Zoals ik al zei drink ik haast nooit meer cola en drink ongeveer 2 liter aan water per dag. Daarnaast eet ik ook soms van die 0.1% vet kwark van de Lidl.
Ik zou graag nog wat tips van mensen willen horen om mijn dieet te kunnen verbeteren.
Erg weinig, ik neem aan dat je een man bent?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:55 schreef JewishIsraeliFront het volgende:
Ik ben een tijdje geleden begonnen met Dieeten samen met sporten gezien het feit dat ik een buik begon te krijgen. Mijn grootste boosdoener was het drinken van Drank zoals Cola. Daar ben ik dus van af gestapt.
Rond 9 uur ga ik sporten
Avond eten (6 uur): Kan varieren van een salade met komkommer, tomaten, ui. Maar soms maak ik me een pasta (volkoren).
Zoals ik al zei drink ik haast nooit meer cola en drink ongeveer 2 liter aan water per dag. Daarnaast eet ik ook soms van die 0.1% vet kwark van de Lidl.
Ik zou graag nog wat tips van mensen willen horen om mijn dieet te kunnen verbeteren.
Dat is waarquote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:44 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik ging in het begin met een vriendin sporten, maar die kan niet meer mee, ik wil ook gewoon alleen kunnen gaan, is gezellig hoor met een iemand samen, maar je motivatie raakt een beetje kwijt als je dan ineens alleen moet
Ik heb wel twee bulten.quote:
Het is al vaker gezegd, maar het is vèèl te weinig. Zeker voor een man die ook nog eens elke dag sport....quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:55 schreef JewishIsraeliFront het volgende:
Rond 9 uur ga ik sporten
kan iemand mij nu eens uitleggen waar dat miles over gaat, of waar ik daar meer over kan vinden?quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn god, dat waren 3 zware miles. Ik ben echt compleet uitgeput, normaal heb ik dat nooit zo erg. Het zal morgen wel weer over zijn, maar nu heb ik echt nergens meer zin in terwijl ik normaal gesproken energie krijg van sporten.
De miles waar wij het over hebben is een manier van thuis sporten voor de tv met de DVD's van Leslie Sansone, Walk at Home. Leslie staat daarop gedurende 1, 2, 3, 4 of 5 miles te lopen op de plaats en het is de bedoeling dat je meedoet. Het is heel simpel en Leslie is heel vrolijk en dat werkt aanstekelijk en verslavend. Je loopt in verschillende tempo's en je doet slechts 1 pasje per keer, het is dus geen dansen. Je krijgt er een enorme conditie van en je kunt het ook combineren met gewichtjes of een strechband.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:02 schreef seasushi het volgende:
[..]
kan iemand mij nu eens uitleggen waar dat miles over gaat, of waar ik daar meer over kan vinden?
miles op google : 683000000 hits
Het lijkt een beetje op een oefening uit de WII fitquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De miles waar wij het over hebben is een manier van thuis sporten voor de tv met de DVD's van Leslie Sansone, Walk at Home. Leslie staat daarop gedurende 1, 2, 3, 4 of 5 miles te lopen op de plaats en het is de bedoeling dat je meedoet. Het is heel simpel en Leslie is heel vrolijk en dat werkt aanstekelijk en verslavend. Je loopt in verschillende tempo's en je doet slechts 1 pasje per keer, het is dus geen dansen. Je krijgt er een enorme conditie van en je kunt het ook combineren met gewichtjes of een strechband.
Voorbeeldje van een zwaarder stukje uit een 5 mile DVD:
Bij mij verschilt het ook. Ik doe elke dag sowieso 3 miles. Soms huppel ik erdoorheen en doe ik er nog eentje achteraan, en soms slaat de verzuring en/of vermoeidheid snel toe en kom ik er met moeite doorheen. Aan de andere kant is dit de enige 'sport' die ik elke dag kan opbrengen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn god, dat waren 3 zware miles. Ik ben echt compleet uitgeput, normaal heb ik dat nooit zo erg. Het zal morgen wel weer over zijn, maar nu heb ik echt nergens meer zin in terwijl ik normaal gesproken energie krijg van sporten.
Je gaat meer pissen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:02 schreef Skillstorm het volgende:
Oh en wat gebeurt er als je 6 glazen water per dag drinkt?
Van weinig water tot 6 glazen per dag. Want dat doe ik nu al een week.
Je kunt je bivak opslaan op het toilet.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:02 schreef Skillstorm het volgende:
Verdomme ik wil Parkour gaan beoefenen maar moet eerst gewicht verliezen. Fast food kan ik helaas niet laten staan.![]()
Heb de spieren wel maar nu het gewicht nog.
Oh en wat gebeurt er als je 6 glazen water per dag drinkt?
Van weinig water tot 6 glazen per dag. Want dat doe ik nu al een week.
Hij staat hier ook te downloaden opgedoken te worden.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:55 schreef RandomMoron het volgende:
ik heb ook miles ergens opgedoken gedownload! Alleen nog niet de moed om er aan te beginnen, haha. Dat doen we wel als vriendjelief ochtenddienst heeft volgende weekkan ik tenminste de 1e paar keer ongezien lopen in de woonkamer
Klim naar beneden via het balkon= parkour.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben ook aan het opduikelen. Morgen maar eens proberen.![]()
Hoewel ik op dit moment uitgeput ben door alle zorg voor de hond. Ze mag zelf weinig lopen, en we wonen op 3 hoog, zonder lift.
Kortom, 4 x per dag gaat ze op de arm (17 kg) 3 etages mee naar beneden, naar de overkant van de straat, neerzetten, plassen, oppakken en weer 3 etages op de arm omhoog.
En dan hebben we nog Indy, die 'gewoon' 3x per dag mag wandelen.
Das zeker waar, maar met een hond op de arm, nou, ik weet niet hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:42 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Klim naar beneden via het balkon= parkour.
En ziet er ook nog eens stoer uit.
Valeriaan is in ieder geval calorie arm......quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:27 schreef trovey het volgende:
Mijn eetlust is ineens weg...net een telefoontje gehad voor buurtbemiddeling i.v.m. een probleem met mijn buurman (die er net woont)....foetsie weg eetlust. Ik ben echt slecht in dit soort dingen.
Ik ga even aan de valeriaan, ik sta werkelijk hier te mezelf op te vreten.![]()
quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:39 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Kunnen we nu toch nog onze eigenste ''Mile High'' club starten
quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:39 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik doe geen Leslie, aangezien ik op doordeweekse dagen 1 mile en op vrije dagen 2 mile doe vind ik het wel meevallen. Laat lekker mijn gedachten de vrije loop zeg maarquote:Op donderdag 19 mei 2011 13:28 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het wordt wel stomvervelend op een gegeven moment, en haar gekakel met die stem die door merg en been gaat is ook niet bevorderlijk. Maar ik heb daar iets op gevonden. Ik heb ontdekt dat het prima samengaat met tv-kijken. Ik zet mijn laptop dus gewoon naast de tv en ga aan de slag. De pasjes zijn zo simpel dat ik makkelijk de aandacht bij de tv kan houden.
Bedankt, zal het nodig hebben met die buur (die inmiddels ook al ruzie heeft met een andere buur, toch knap van hem om binnen 6 maanden met twee directe buren overhoop te liggenquote:Op donderdag 19 mei 2011 11:06 schreef seasushi het volgende:
[..]
Valeriaan is in ieder geval calorie arm......![]()
Maar succes.
Drink je ook veel water?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:39 schreef joyvke het volgende:
Maandag ga ik beginnen met modifast 3.2.2, ik ben het beu om constant op een plateua te blijven hangen en het gewicht gaat er toch niet vanaf, hoeveel ik ook beweeg en gezond eet.
Ik ga dit in combinatie met WW doen. Mijn gewicht is redelijk stabiel (afgezien van het vocht dat zorgt dat ik elke keer 2 kilo heen en weer schommel). Als ik na een tijd flink afval, probeer ik met WW op gewicht te blijven. Ik zal dan ook een stuk minder punten hebben, dus dat scheelt ook weer "eten om aan de punten te komen".
Cambridge heb ik ook aan zitten denken, een klasgenoot heeft dat ook gedaan en is nog steeds haar 20 kilo kwijt. Van Modifast ook het een en ander gehoord en omdat het niet alleen maar shakes zijn (eerder 10 kg kwijt 15 erbij (slechte begeleiding van dietiste), lijkt me dat beter dan alleen puur modifast weer (shakes).
En anders toch maar eens naar de internist luisteren en een GBP aanvragen, maar daar zit ik echt niet op te wachten, want ik eet niet te veel -.-/. Ook niet te weinig overigens, gewoon normaal, wat je nodig hebt op een dag.
Iemand anders die moeite heeft met afvallen doordat je geen galblaas hebt en een schildklier die de ene keer normaal werkt, de andere keer langzaam, maar geen pilletjes daarvoor?
We zullen zien (en veroordeel asjeblieft niet, ik heb echt teveel gedaan om af te proberen vallen, maar het stagneert elke keer, modifast was de vorige keer het enige wat hielp om af te vallen, maar shakes alleen was niet goed. Dus ik ga dit een gokje wagen en hopelijk goed nieuws na een tijdje!)
Heb nu voor 2 weken een pakketje voor 67 euro, het is niet goedkoop, maar goed, als het werkt ben ik al blij in ieder gevalquote:Ik ben benieuwd of het helpt die Modifast... Heb er naar zitten te kijken, maar 't is niet goedkoop allemaal.
Afgelopen weekend ben ik begonnen met echt streng zijn. Moet me nog wegen.
Geen ervaring met galblaas en schildklier... Veel sterkte!!
Oke, ziet er dus naar uit dat je alles al doet. Blijven doorzetten en nooit opgeven. Vooral muziek opzetten tijdens het sporten= meer motivatie.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:47 schreef joyvke het volgende:
Ik drink heel veel water. Speciaal kleine flesjes water waar ik er minstens 3 (1,5 liter) van moet drinken. Het werkt de eerste week, daarna val ik niet meer af.En groene thee probeer ik ook minstens 1 keer per dag te drinken (ben niet zo kapot van warme dranken, al helemaal niet in de zomer!)
[..]
Heb nu voor 2 weken een pakketje voor 67 euro, het is niet goedkoop, maar goed, als het werkt ben ik al blij in ieder geval.
Ik zag het op je profiel dat je wat was afgevallen! Goed bezig man hopelijk blijft het zo doorzetten.
Dat hoop ik dan toch weer niet met Leslie te doen...quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:39 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik vind haar ook echt gezellig.. het pept me regelmatig gewoon op dat gezellige getetter van haarquote:Op donderdag 19 mei 2011 14:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind Leslie eigenlijk helemaal niet stomvervelend, ik vind haar wel gezellig. Maar ik probeer wel zoveel mogelijk af te wisselen, dat zal er ook mee te maken hebben. Gelukkig is Leslie een goede zakenvrouw en heeft ze een hele berg dvd's gemaakt
Ze ziet er anders verdomd goed uit voor haar leeftijdquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:06 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan toch weer niet met Leslie te doen...
Jij steelt mijn grapje!quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:11 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ze ziet er anders verdomd goed uit voor haar leeftijd
Zo, jij gaat er gelijk goed voor! Ik ben eerst met een 1 mile begonnen en daarna met de Hearth Helathy 2 mile, toen een normale 2 mile, etc.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:11 schreef seasushi het volgende:
Ik heb hier 5 miles (5 mile fat burning) in 1 uur en 8 minuten?
Morgen eens kijken hoeveel minuten ik dat vol ga houden.
Ik kon dat vanaf het begin volhouden, en ik ben echt niet sportief. Ben liever lui dan moe, en de enige beweging die ik normaal dagelijks krijg is 2 x een kwartier fietsen van en naar het werk.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:11 schreef seasushi het volgende:
Ik heb hier 5 miles (5 mile fat burning) in 1 uur en 8 minuten?
Morgen eens kijken hoeveel minuten ik dat vol ga houden.
Cambridge is ongeveer net zo duur, maar dan moet je om de paar weken een eetweek doen geloof ik. Ik heb voor mezelf het idee dat ik dat niet moet doen. En voor zover ik begrepen heb moet je perse je CB stuff bij een consulente halen anders krijg je geen begeleiding.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:25 schreef MalaCocinera het volgende:
joyvke, modifast is erg duur, dat cambridge dieet moet je daar ook aanvullende supplementen gebruiken? Zo nee, waarom probeer je dat niet eerst?
CB kun je idd alleen bij een consulent kopen, dit ivm de begeleiding die je krijgt en aangezien het onder een low card dieet valt, wat je niet zonder begeleiding mag doen, is dat ook niet zo gek natuurlijk. Omdat het een totaal voeding is, heb je geen supplementen nodig, dit is ook goed terug te zien in mijn bloeduitslagen waarin geen tekorten zijn geconstateerd.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 00:37 schreef joyvke het volgende:
[..]
Cambridge is ongeveer net zo duur, maar dan moet je om de paar weken een eetweek doen geloof ik. Ik heb voor mezelf het idee dat ik dat niet moet doen. En voor zover ik begrepen heb moet je perse je CB stuff bij een consulente halen anders krijg je geen begeleiding.
edit: ik heb nu ook de miles video's. Hoe gaat dat in z'n werk eigenlijk? Doe je 1 keer 1 mile programma, of doe je alles in 1 keer (1 uur ofzo).
quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo, jij gaat er gelijk goed voor! Ik ben eerst met een 1 mile begonnen en daarna met de Hearth Helathy 2 mile, toen een normale 2 mile, etc.
Ik zie door de bomen leslie niet meer..quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:05 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik kon dat vanaf het begin volhouden, en ik ben echt niet sportief. Ben liever lui dan moe, en de enige beweging die ik normaal dagelijks krijg is 2 x een kwartier fietsen van en naar het werk.
Heb er vanavond 4 gedaan van die video!
Ik heb gister de 5 mile fat burning-DVD gedaan, die jij dus ook hebt. Deze DVD -maar ook al haar andere- zijn opgedeeld in miles. Je kan dus kiezen hoeveel miles je doet. Van de 5 mile-DVD doe ik, als ik tijd heb, alle 5 de miles. Dat duurt een uur. Maar gister had ik daar geen zin in en deed ik er 4quote:Op vrijdag 20 mei 2011 08:47 schreef seasushi het volgende:
[..]
[..]
Ik zie door de bomen leslie niet meer..
dus als ik het goed begrijp cinnamon heb jij vandaag een dikke 4 uur gemiled? of tot mile 4 gegaan?
Daar zou ik graag eens een bron van zienquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:43 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Drink je ook veel water?
Als het goed is verhoogt 6 glazen water je verbranding tijdelijk met 30%![]()
6 glazen per dag dus.
http://health.howstuffwor(...)loss/question447.htmquote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:03 schreef Ender_W het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar die bron...aangezien er naar mijn weten vrij weinig energie uit water gehaald kan worden
Tevens weer weegmoment.... niets erbij, niets eraf...(alweer). Nou ja, niet aangekomen, maar het is jammer....
70 cal... dat is nog iets anders als 30%quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:33 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
http://health.howstuffwor(...)loss/question447.htm
Kort uitgelegd: het lichaam verbruikt energie om die plens water te verwerken, omdat het lichaam weer terug op temperatuur moet komen (de temperatuur van water ligt onder de lichaamstemperatuur). Als je een kleine 2 liter water per dag drinkt, levert dat een extra verbruik op van 70 kcal. Bij deze berekening is uitgegaan van een temperatuur van 1 graad Celsius van de vloeistof (het hoeft natuurlijk geen water te zijn!) en 37 graad Celcius lichaamstemperatuur.
Ik doe er minimaal 3 per dag. Het hangt van de DVD af hoelang 1 mile duurt. Soms doe je er 1 in 12 mins, soms in 15 mins.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:33 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik was me steeds aan het afvragen wat dat walk a mile was, even zoeken op YouTube en ik kwam ze tegen, heb net een mile gedaan, was goed te doen.. Hoe vaak doen jullie dit??
Aan de andere kant, als je nou per dag:quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
70 cal... dat is nog iets anders als 30%
mja... ik zit al op ongeveer 2 liter water en 5 koppen thee per dag, helpt geen flikkerquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als je nou per dag:
-2 liter koud water drinkt >70 kcal
-5 kopjes groene thee drinkt>70 kcal
-cayennepeper eet>10 kcal
dan zit je toch op 150 kcal extra verbrande kcal per dag.
Ik doe walkin pilates van stott pilates, ik vind dat Leslie alleen maar alledaagse moves doet en dat het puur gaat om kcals te verbranden. (Maar goed ik had maar een dvd van Leslie). Bij stott gaat het ook om de spieren losmaken etc. en wordt er ook nadruk gelegd op hoe je de beweging doet (als ik zie hoe sommige mensen de beweging uitvoeren bij Lesliequote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:33 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik was me steeds aan het afvragen wat dat walk a mile was, even zoeken op YouTube en ik kwam ze tegen, heb net een mile gedaan, was goed te doen.. Hoe vaak doen jullie dit??
Ik hoop niet voor je dat je the secret to weight loss dvd's besteld henquote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:09 schreef RandomMoron het volgende:
okee, die laatste heb ik besteld op dvd, kon even geen download vinden en 10 euro inc. verzenden vind ik prima.
Gaaf !! Gefeliciteerd !quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:02 schreef Juicyhil het volgende:
Ben nu acht weken bezig geweest en er is in totaal nu 10 kilo pure vet weg. Wel 6 kilo spiermassa erbij gekomen, dat maakt niet zoveel uit.
Betekend dat ik op de helft zit wat betreft mijn voorlopig streven
Ach, je bent op de goede weg nu dus het lukt je vast zelf.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:49 schreef Juicyhil het volgende:
Dankjewel
Alleen ik had iedere twee weken een afspraak met fitnessinstructeur om de voortgang te bespreken. Maar hij heeft gezegd dat hij dat niet meer kan doen omdat ze ook personal training hebben, en ik dus niks betaalde voor die afspraken van 10 minuten.Maja, dan ga ik wel gewoon op eigen houtje verder.
Heb je al een keuze gemaakt tusseb modifast of cambridge dieet?quote:Op zondag 22 mei 2011 13:37 schreef joyvke het volgende:
Goed bezig!
Voelt zeker super fijn om die kleding maten weg te 'gooien'! Hoop dat het hier hetzelfde is binnenkort ^^. (48 > 38), we gaan hopen en onze best doen!
Juicy, echt super voor je dat het zo goed gaat!
Ja modifast, morgen beginnen met het 3.2.2 systeem, heb al het een en ander uitgeprint aan wat ik wel en niet mag zodat ik het makkelijk kan terugvinden als ik de lichtere dagen hebquote:Op zondag 22 mei 2011 13:49 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Heb je al een keuze gemaakt tusseb modifast of cambridge dieet?
Sterkte, het lijkt me niet makkelijk namelijk!quote:Op zondag 22 mei 2011 15:39 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ja modifast, morgen beginnen met het 3.2.2 systeem, heb al het een en ander uitgeprint aan wat ik wel en niet mag zodat ik het makkelijk kan terugvinden als ik de lichtere dagen heb.
Dankje! Het scheelt dat je dit keer ook groentes/ fruit mag. Het is niet de intensieve versie waar je alleen maar shakes mag, dat was erg zwaar, maar dat was na een week ook goed te doen als je er aan gewend bentquote:Op zondag 22 mei 2011 16:07 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Sterkte, het lijkt me niet makkelijk namelijk!
Een dieet is toch levenslang??quote:Op maandag 23 mei 2011 12:48 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Hoe gaat jou dieet eigenlijk? Moet je nog lang?
Nee hoor. Je moet je voedingspatroon aanpassen voor de rest van je leven.quote:
Dat lijkt me niet de bedoeling te zijn van modifast en cambridge dieeten. Daarvan is het volgens mij de bedoeling dat je nadat dieet je levenspatroon aanpast.quote:
Vanochtend een shake + yoghurt, tussendoortje zo'n reep, als lunch weer een shake, wat komkommer en magere melk (zat vol van de komkommer dus een bordje yoghurt kon ik er echt niet bijproppen). Straks weer een reepje en dan vanavond weer shake, yoghurt and bloemkool en dan is de eerste dag voorbij.quote:
Waarom doet men dat dan daarvoor niet??quote:Op maandag 23 mei 2011 15:03 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet de bedoeling te zijn van modifast en cambridge dieeten. Daarvan is het volgens mij de bedoeling dat je nadat dieet je levenspatroon aanpast.
Omdat je in sommige gevallen een kickstart nodig hebt, maar hee, dit is allemaal al uitgebreid besproken een paar topics terugquote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:16 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Waarom doet men dat dan daarvoor niet??
kan zeker, heb ook gedaan gisteren want ik moest en zou rennen... maar het blijft kut. En ik doe niet graag dingen die ik extreem kut vindquote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:53 schreef Ender_W het volgende:
Je kan toch ook rennen zonder Evy/Ipod??
En ik zal dan geen oude-koeien-die-ik-me-niet-kan-herinneren-uit-de-sloot-halen-gedrag gaan vertonen
Plus het is nogal makkelijk, ik haat koken en afwassen. Dus als ontbijjtje een modifast shake, op het werk uitgebreide lunch (4 bruine bammetjes, grote salade), bij thuiskomst een shake en zakje rauwkost/stoomgroente. En ipv van die repen als tussendoortje een appel en banaan, ik zou er voor tekenenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:16 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Waarom doet men dat dan daarvoor niet??
quote:Op maandag 23 mei 2011 15:03 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Hoe gaat jou dieet eigenlijk? Moet je nog lang?
Ik moet naar schatting nu nog 20 weken, nou ja 19, deze week zit er morgen op.quote:Dat lijkt me niet de bedoeling te zijn van modifast en cambridge dieeten. Daarvan is het volgens mij de bedoeling dat je nadat dieet je levenspatroon aanpast.
met 500 kcal 125 km fietsen zou ik persoonlijk niet doen, maar een consulent kan je daarin wellicht beter adviseren.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:42 schreef Ender_W het volgende:
@Muks, waarschijnlijk is het je 100 keer gevraagd. Maar ik zit net op de site van Cambridge te kijken. Maar hoe zit het met de rest van je leefstijl...hou je genoeg energie in je lijf om bijvoorbeeld 3 keer in de week hard te blijven lopen. En kan je ook een keer extra eten omdat je verwacht het nodig te hebben. (Moet in juli nog een keer 125 km fietsen door het Limburgs landschap.) Op een 500 kcal lijkt me dat niet verstandig, dus zal er extra brandstof bij moeten.
Ben 21!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:42 schreef Muks het volgende:
Mag ik vragen hoe oud je bent ? Aangezien je het hebt over school ? (maar goed dat zou ik ook kunnen doen aangezien ik dr werk)
Je menu ziet er goed uit, maar ik mis fruit, drinken van water en een tussendoortje smiddags
en stoppen met die LU zooiquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:28 schreef Yrck het volgende:
Hé!
Dat ik dit topic niet eerder gezien heb..![]()
Ben sindskort bezig om er 10kg af te krijgen. Veel kleren passen niet meer en wil graag wat gewicht kwijt. (Onzeker gevoel geeft het mij).
Heb momenteel een BMI van 27. Ben een half jaar geleden met hardlopen maar dit is toch niks voor mij. Mijn dag ziet er ongeveer zo uit:
- Smorgens brood (chocoladepasta of ham/kaas)
- Fietsen naar school (20min heen en 20min terug)
- Smiddags 3/4 sneetjes brood en wat koekjes zoals LU time out.
- Als avond eten eet ik vaak groente/aardappels en drink daarbij veel melk.
Verder snoep ik best veel, dus daarmee stoppen is al een grote stap in de goede richting!
Hebben jullie tips hoe ik goed en blijvend kan afvallen?
Wat wil niet?quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:04 schreef LovelyLady het volgende:
Ik wil zo graag
Maar het lukt niet echtdie knop wil nog niet volledig om
Ik wil graag afvallen maar alles schort er aan, mijn lichaam wat niet wil, de energie die ik eigenlijk niet heb....quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Wat wil niet?
Hoe wil je het? En wat doe je nu?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2011 19:11:17 ]
quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:09 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik wil graag afvallen maar alles schort er aan, mijn lichaam wat niet wil, de energie die ik eigenlijk niet heb....
En nu let ik gewoon op wat ik eet... en dat drinken dat is ook een hel zeg... 2 dagen wel vol weten te houden en minimaal 1,5 liter weten te drinken, maar vandaag kom ik niet verder dan 2 koppen koffie een glas optimel en een glas dubbelfrisOpletten en bewuste keuzes maken. Drinken, tja, als je een halve kg groente naar binnen werkt dan heb je ook weer meer vocht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niemand schrijft voor dat je zoveel moet drinken.
Bewuste keuzes maken, ZELF NADENKEN.
Als je elke dag voldoende eet van het goede dan pas je het langzamerhand aan in je normale patroon.
Gaat het een dag niet goed? Dan is echt niet alles verloren! Je weet dat je een slechte dag hebt gehad, dan weet je ook dat je daarna weer fijn verder kunt met volkorenbrood, groente, zuivel e.d.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Bedankt voor de tips! Heb hier veel aan!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en stoppen met die LU zooi
Hieronder wat voorbeeldjes:
Ontbijt: gekookte eitjes, kwark, omelet, etc.
Brood: volkoren
Beleg: pindakaas, kipfilet, filet americain, kaas (maakt niet zoveel uit wat voor kaas, als 't maar lekkere kaas is)
Tussendoor: gekookt eitje/omeletreepjes, paprika in reepjes, halve avocado met wat peper, zout en citroensap, vis, roggebrood, kwark, yoghurt
Avondeten: véééééél groente, wat vlees en wat pasta/rijst/aardappelen/pita/etc. Zelf eet ik per avondmaaltijd meestal 75 gram rijst/pasta/aardappel (ongekookt gewogen) en dan dus >400 gram groente (gegrild/gewokt) erbij en vaak kipfilet en rundergehakt.
Voor lekkere tips: Ainsley Harriot - Snel en Slank, zeker de chicken chili fajita's zijn een aanrader, maar ook de couscous, de noodles en nou ja, eigenlijk alles wel!
NIET eten: ontbijtkoek, 'repen' zoals Fruitkicks, LU koekjes en dergelijken, eigenlijk alle producten waarvan de producenten zeggen dat het 'zo verschrikkelijk goed is'. Houd het gewoon bij pure producten, daar zit het minste rotzooi in.
Bewegen: probeer veel te bewegen. Neem het liefst de fiets, ook als je wat verder moet. Als je in een huis of gebouw met trappen woont/werkt: neem de trap ipv de lift als je niet op de 20e etage hoeft te zijn![]()
Hardlopen is niet je ding zeg je, nou ja, dat kan! Er zijn nog genoeg andere dingen, zoals zwemmen, spinnen, fietsen, maar ook groepslessen in een (universitair) sportcentrum zoals BOM (bewegen op muziek), Zumba, Body Workout, Kickfit, etc. Probeer 2 keer in de week te sporten, zou ik zeggen.
Regelmaat: Bouw regelmaat in in je dagen! Zelf heb ik een nagenoeg vast schema met dezelfde dingen die ik eet en regelmatig afwissel, zoals:
Ontbijt: volle griekse yoghurt met honing/ omelet
Tussendoor: roggebrood met pindakaas (de Lidl heeft handige pakjes roggebrood die NIET droog zijn!)
Lunch: kwark/yoghurt met honing/ omelet/ salade van sperziebonen, tonijn, rode ui en tomaat
Tussendoor: fruit
Tussendoor: als ik nog behoefte heb, zeker als ik moet sporten
Sporten: ik spin, zwem en loop hard, afwisselend, meestal voor het avondeten. Zwemmen meestal erna
Avondeten: 75gram ongewogen 'basis' zoals pasta/rijst/aardappel of 2 grote of 3 kleine wraps. Dit met veel groente en niet al te veel vlees: m'n partner en ik doen samen met 1 kipfilet of 200 gram gehakt! Vaak eten we ook vegetarisch en geregeld iets met vis.
Leer jezelf aan om dingen van te voren klaar te maken
bijvoorbeeld mijn sperziebonen salade/omelet, die maak ik vaak de avond van tevoren al klaar, of soms sta ik 's ochtends wat eerder op. Het kost je helemaal niet zoveel energie en geeft je best veel voldoening! Koken kan héél leuk en fijn zijn. Zeker als je 'het' op een gegeven moment een beetje doorkrijgt.
Succes iig
Van de renners om ik heen hoor ik dat loopschoenen niet iets is waarop je moet bezuinigen. Liever loopkleding van het kruidvat en schoenen van runnersworld ofzoquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:59 schreef LovelyLady het volgende:
Net een half uurtje gelopen... *auw*
maar ik moet maar eens doorzetten hierin...
Misschien een stomme vraag maar misschien zijn goede loopschoenen wel nuttigipv mijn nike air max gympen?
Ja maar ik ren niet, dat lijkt me ook beter van niet eigenlijk nog... ivm mijn gewichtquote:Op woensdag 25 mei 2011 21:18 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Van de renners om ik heen hoor ik dat loopschoenen niet iets is waarop je moet bezuinigen. Liever loopkleding van het kruidvat en schoenen van runnersworld ofzo
Schat wat doe je danquote:Op woensdag 25 mei 2011 21:26 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ja maar ik ren niet, dat lijkt me ook beter van niet eigenlijk nog... ivm mijn gewicht
Maar heb je dan ook 'hardloop' schoenen nodig
Ik ren niet, ik loopquote:Op woensdag 25 mei 2011 21:40 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Schat wat doe je danIk zal wel een ''domme'' allochtoon zijn, maar hardlopen en rennen is toch hetzelfde
Doe je dit buiten of binnen?
Okay ......quote:
Ja ik heb last van overgewicht...quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:50 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Okay ......Je hebt toch niet last van iets ofzo? Het lijkt mij dat Nike's prima volstaan voor een alledaagse beweging als lopen.
quote:
Mijn heup is een zwakke plek.. ik ben verre weg van sportiefquote:Op woensdag 25 mei 2011 21:55 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Hoe heb je ''auw'' dan? Jij was toch volgens mij best wel sportief? Ik kan me jou nog van vorig jaar herinneren, en toen sportte je regelmatig. Ben je daarmee gestopt en ben je nu weer *opeens* begonnen?
Loop je op een harde ondergrond? Dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor de gewrichten, afhankelijk van je overgewicht natuurlijk. Beter een grasveldje ofzo.
Ik weet niet wat je bedoeld met ''geen zoden aan de dijk'' maar overgewicht hebben, last hebben van je heup en dan sporten op een harde ondergrond lijkt mij verre van wenselijk. Misschien is het dan toch handig om naar zo een speciaalzaak te gaan, want daar kijken ze naar hoe je loopt. Grote kans dat jij om je heup minder te belasten, onbewust ''anders'' beweegt. Zij kunnen je veel beter adviseren.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:59 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Mijn heup is een zwakke plek.. ik ben verre weg van sportief
Ik probeerde regelmatig te fietsen maar mijn heup vind dat gewoon niet tof... dus dat fietsen op de hometrainer laat ik even voor wat het is...
En ja ik loop op de stoep/weg/fietspad... op een grasveldje lopen zet geen zoden aan de dijk...
grasveldjes hier in de buurt zijn niet zo groot. dan heeft dat weinig nut.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:07 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoeld met ''geen zoden aan de dijk'' maar overgewicht hebben, last hebben van je heup en dan sporten op een harde ondergrond lijkt mij verre van wenselijk. Misschien is het dan toch handig om naar zo een speciaalzaak te gaan, want daar kijken ze naar hoe je loopt. Grote kans dat jij om je heup minder te belasten, onbewust ''anders'' beweegt. Zij kunnen je veel beter adviseren.
Is zwemmen geen optie? Lijkt me veel gezonder voor je, maar ja bij de aquajogging schijn je tussen de fossielen te drijven (al die ouwetjes van dagen die hun gewrichten moeten ontzien)
Ik kan niet zwemmenquote:Op woensdag 25 mei 2011 22:10 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
grasveldjes hier in de buurt zijn niet zo groot. dan heeft dat weinig nut.
Minimaal een half uur stevig doorlopen dat is voor mij minimaal een begin anders kan je net zo goed niet bewegen.
Dat mijn heup zeer doet heeft overigens niets te maken met overgewicht, daar had ik al last van.
En idd misschien is naar een speciaalzaak niet eens zo'n slecht idee
Zwemmen zou ook een optie kunnen zijn maar vraag me af of je daarmee wel 'afvalt'
Je hoeft niet perse te aquajoggen toch? je kan toch ook baantjes zwemmen?
Ik zou inderdaad kijken naar wandelschoenenquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:59 schreef LovelyLady het volgende:
Net een half uurtje gelopen... *auw*
maar ik moet maar eens doorzetten hierin...
Misschien een stomme vraag maar misschien zijn goede loopschoenen wel nuttigipv mijn nike air max gympen?
Oke nou bedankt tot zoverquote:Op woensdag 25 mei 2011 22:17 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Sorry, ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen in het Nederlands
Netjesquote:Op donderdag 26 mei 2011 07:51 schreef joyvke het volgende:
Ik kom meestal wel aan 1,5 liter, maar dan houd het ook echt op!
Resultaat: 1.6 kilo eraf so far! Hopelijk blijft dit naar beneden doorzetten.
Ik drink juist vanwege het natriumgehalte ook geen Spa maar Bar le Duc en AH bubbeltjeswater. Maar spa rood praat zo veel makkelijkerquote:Op donderdag 26 mei 2011 07:23 schreef Muks het volgende:
Spa rood is zout ! En eigenlijk is het helemaal niet goed om daar veel van te drinken
Gewoon kraan water is ook goed genoegg.
Ik drink 3 liter water per dag + thee (3 mokken van 0,4 l) Veel maar dat deed ik al voor ik ging afvallen, toen dronk ik zeker 2,5 l per dag, als het niet meer was.
Netjesquote:Op donderdag 26 mei 2011 08:57 schreef cinnamongirl het volgende:
Dag 17, en ik heb 2,5 kilo eraf. Ik merk dat het nu anders is dan bij andere keren.
Kleding zit nu echt veel losser, lichaam is strakker. Ik denk dat het door het sporten komt (3 miles per dag). Heb echt het idee dat veel van die 2,5 kilo puur vet is.
Ik heb gelukkig ook maar weinig honger. 1500,1600 kcal per dag is goed te doen...
Als je de discipline hebt misschien wel.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:05 schreef Yrck het volgende:
Wat ik me afvroeg: heeft het zin om thuis iets aan aerobic te doen? Op youtube staan genoeg filmpjes die je elke avond zou kunnen doen thuis. Heeft dit zin om te doen?
Als je man bent, moet je ees kijken naar zuzanna (ofzo) van bodyrock. Ik ken een man die naar haar kijkt en daarna haar work out doe. Eerlijk gezegd verdenk ik dat zijn faphand de work out doetquote:Op donderdag 26 mei 2011 20:05 schreef Yrck het volgende:
Wat ik me afvroeg: heeft het zin om thuis iets aan aerobic te doen? Op youtube staan genoeg filmpjes die je elke avond zou kunnen doen thuis. Heeft dit zin om te doen?
Randomomnomnomquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:40 schreef RandomMoron het volgende:
bah, laatste dagen onregelmatig gegeten en veel gesnoept :S dat is niet wat het hoort te zijn, komende week ook nog drie keer uit eten, waarvan 2 x kaasfondue.. ja, daar gaat iets fout.
Hangt er vanaf wat je wil bereiken. Als het gaat om gewichtsverlies door vetten en koolhydraten te verbranden, dan heeft het zin, maar je moet het wel goed doen. Je hartslag moet ongeveer tussen de 50% en 70% van je maximale hartslag zitten.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:05 schreef Yrck het volgende:
hahaha, ik vind hem stiekem best grappigquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:43 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Randomomnomnom
sorry ik kon het niet laten
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:55 schreef RandomMoron het volgende:
[..]
hahaha, ik vind hem stiekem best grappig
agh, de weegschaal was vanmorgen nog steeds vriendelijkdus ik heb besloten dat ik best even mag genieten.. oeps..
quote:
En het is nog lekker ookquote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:04 schreef Muks het volgende:
Hey die wrap pizza ga ik onthoude, das beter dan een bult brood !
Lurkeralertquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:55 schreef RandomMoron het volgende:
ik heb ook miles ergens opgedoken gedownload! Alleen nog niet de moed om er aan te beginnen, haha. Dat doen we wel als vriendjelief ochtenddienst heeft volgende weekkan ik tenminste de 1e paar keer ongezien lopen in de woonkamer
Bij voorkeur gewoon niet (ik ken mezelf nl...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:39 schreef LovelyLady het volgende:
Wat eten jullie trouwens als je 'trek' hebt 'savonds...
Ik heb net een handje japanse yamatomix genomen ... en heb maar een extra glas water genomen... ik zit nu wel weer eventjes 'vol'quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:49 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Bij voorkeur gewoon niet (ik ken mezelf nl...) maar anders wat komkommer of een babybelletje..
Radijs radijs!!!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:39 schreef LovelyLady het volgende:
Iets met Piraten op de bay ;D.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:38 schreef m@x het volgende:
Die had ik gezien, maar dat zijn niet de verwijzingen waar ik naar op zoek ben
Piraten! Arrrh! Die lukt niet helemaal goed. Maar ik kan inmiddels aan de wandelquote:
ik hou niet van radijsquote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:07 schreef eleusis het volgende:
[..]
Radijs radijs!!!
Het is crunchy en vullend, plus smaakt bizar.
Mijn neus gaat ervan openstaan en de tranen springen in mijn ogen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:07 schreef eleusis het volgende:
[..]
Radijs radijs!!!
Het is crunchy en vullend, plus smaakt bizar.
You say that like it's a bad thing.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:32 schreef MalaCocinera het volgende:
Mijn neus gaat ervan openstaan en de tranen springen in mijn ogen.
Zo weinig mogelijkquote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:39 schreef LovelyLady het volgende:
Nog niets eens bekeken maar geldt oud ijzer van 3 trappen afslepen en dan in auto doen en bij de stort weer uitladen 2 dagen ook als "Miles", zo voelt het 's avonds namelijk wel.quote:Op zondag 29 mei 2011 16:34 schreef MalaCocinera het volgende:
Hoe gaat het met de Miles dames? Ik heb er vanochtend meer dan 3 gedaan
Serieus, hoe en waar woon jij? Ik lees regelmatig dat jij een shitload trappen af moet sjouwequote:Op zondag 29 mei 2011 18:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Nog niets eens bekeken maar geldt oud ijzer van 3 trappen afslepen en dan in auto doen en bij de stort weer uitladen 2 dagen ook als "Miles", zo voelt het 's avonds namelijk wel.
Ik woon op een bovenwoning met twee heel moeilijk te nemen trappen(met een rare draai) in huis (vooral als je de handen vol hebtquote:Op zondag 29 mei 2011 19:09 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Serieus, hoe en waar woon jij? Ik lees regelmatig dat jij een shitload trappen af moet sjouwe
Ik heb net mijn eerste mile achter de rug (met dank aan paarsbeestje). Dat viel nog best even tegen. Ook hier een shitload aan trappen (5 van die halve trappen) en die neem ik met gemak, maar bij Leslie was het toch even zweten. Morgen nog een keerquote:Op zondag 29 mei 2011 16:34 schreef MalaCocinera het volgende:
Hoe gaat het met de Miles dames? Ik heb er vanochtend meer dan 3 gedaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |