abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96709343
:') , daarom moeten we elkaar maar steunen *; en niet aanvallen :P ....love and peace w/
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_96709396

:P
Optimist tot in de kist
pi_96709479
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:10 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ik kan mij niet herinneren dat er in het vorige topic gevraagd is naar jouw advies over de eetpatronen hier. Dit is volgens mij een topic om elkaar te helpen/steunen en helpen bij het afvallen, en ik zie niet hoe een opmerking als ''is er iemand in dit topic die wel normaal eet'' daarbij helpt.
Het leuke van een discussieforum is dat je er ook niet om hoeft te vragen, als je je etenspatronen hier neer zet kan je opmerkingen verwachten.
Steunen is leuk maar iemand die zijn lichaam kapot aan het maken is schiet ook niets op met steun.
pi_96709489
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:11 schreef trovey het volgende:
[ afbeelding ]
Hippie :P
pi_96709558
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hippie :P
Nu wel even. ;)
Optimist tot in de kist
pi_96709689
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er in Nederland juist maar erg weinig mensen die voldoende vitamines binnen krijgen.
En ik schrik wel als ik zie hoe de mensen in dit topic eten, vandaar die opmerking.
Als je geen advies wil moet je hier ook niet posten.
Ik stel je advies ook wel op prijs, maar ik ben het niet met je eens dat het Margriet Streep-je-slank-plan ongezond is of een crashdieet. En zeker niet dat je er tekorten van zou krijgen. Zo weinig is 1300 kcal niet, zeker niet als je flink wat reserves hebt die je kwijt kan. En je komt er niet van in de spaarstand en bovendien eet je weer meer zodra je op gewicht bent.
En het systeem is verder zo ingericht, dat je gedwongen wordt hoogwaardige voeding te eten (anders zitten je vakjes te snel vol). Verder vond ik die opmerking van je over of er nog iemand in het topic was die wél normaal eet, ook niet zo geslaagd. 'Normaal' in jouw ogen wil niet zeggen dat dat ook meteen de onbetwiste waarheid is....maar we hoeven er ook geen ruzie om te maken :)
pi_96709835
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:17 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik stel je advies ook wel op prijs, maar ik ben het niet met je eens dat het Margriet Streep-je-slank-plan ongezond is of een crashdieet. En zeker niet dat je er tekorten van zou krijgen. Zo weinig is 1300 kcal niet, zeker niet als je flink wat reserves hebt die je kwijt kan. En je komt er niet van in de spaarstand en bovendien eet je weer meer zodra je op gewicht bent.maken :)
Maar dit vind ik dus persoonlijk al echt schokkend, 1300kcal is gewoon wel weinig (en dan rekenen we jouw intensief sporten er nog geen eens bij).
Je krijgt zeker niet alles binnen wat je nodig hebt (daar hebben oude reserves niets mee te maken), maar goed dat is allemaal al gezegd ;)
pi_96710428
Ik ga eten...tortelini :9 deel 2....... van gisteren. :')
Optimist tot in de kist
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:56:32 #39
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96746094
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:11 schreef trovey het volgende:
[ afbeelding ]
go trovey
_O_
Live life to the Ender :D
pi_96756217
Zo. En nu heb ik er genoeg van.

Ik wil graag in de OP, wil iemand met ticker daarin zetten?

[ Bericht 31% gewijzigd door Lonaa op 13-05-2011 17:04:36 ]
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 17:02:22 #41
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96756379
Waar heb je genoeg van... de ticker, of van wat anders?
Live life to the Ender :D
pi_96756395
link tussen [img ] [/img] zetten ;) alleen de lange link dus, van http:// tot aan .png :)
Ja doei.
pi_96756463
Mijn ontdekking van vandaag: http://www.sport-en-dieet.nl/assets/files/voedingsschema.xls
Een digitaal voedingsschema die ook kan rekenen. *O*
pi_96756535
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:02 schreef motorbloempje het volgende:
link tussen [img ] [/img] zetten ;) alleen de lange link dus, van http:// tot aan .png :)
Gedaan, ik dacht dat je een html nodig had. :@

En waar ik genoeg van heb? Een jaar geleden ben ik bijna 30 kilo afgevallen.
Inmiddels is er weer 20 terug. |:(
pi_96767671
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Gedaan, ik dacht dat je een html nodig had. :@

En waar ik genoeg van heb? Een jaar geleden ben ik bijna 30 kilo afgevallen.
Inmiddels is er weer 20 terug. |:(
Welkom ^O^

Ga je ''alleen'' proberen af te vallen of doe je dit onder begleiding?
pi_96770024
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:15 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Welkom ^O^

Ga je ''alleen'' proberen af te vallen of doe je dit onder begleiding?
Alleen. :)

De vorige keer heb ik het ietwat ongezond gedaan (ik heb de neiging door te slaan, beide richtingen op), maar ik denk dat ik nu goed genoeg in m'n vel zit om het 'goed' te doen. :)
pi_96785099
Hi

Gewoon ff laten weten dat ik nog bezig ben, dat het goed gaat en dat ik mij prima voel !
Gisteren de uitslage van alle bloedonderzoeken gehad en geen tekorten in vitamines of mineralen en mijn cholesterol was een punt gezakt !! (van 5 naar 4) Bloeddruk was top (110/70) dus de huisarts was meer dan tevreden ! Daar op de weegschaal was er ook 18 kg af !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:23:13 #48
244933 trovey
Nachtoele
pi_96787405

Muks!!!!!! *O* *O* *O*
Optimist tot in de kist
pi_96787493
Ha! Er was een kilo af vanochtend.
Niet helemaal eerlijk natuurlijk, aangezien het gister eind v/d middag was, maar het begin van het ritme is er, zeg maar.

En het blijft zo ontzettend stimulerend om die cijfertjes lager te zien dan de dag ervoor. :)
pi_96787494
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 08:55 schreef Muks het volgende:
Hi

Gewoon ff laten weten dat ik nog bezig ben, dat het goed gaat en dat ik mij prima voel !
Gisteren de uitslage van alle bloedonderzoeken gehad en geen tekorten in vitamines of mineralen en mijn cholesterol was een punt gezakt !! (van 5 naar 4) Bloeddruk was top (110/70) dus de huisarts was meer dan tevreden ! Daar op de weegschaal was er ook 18 kg af !
Wat goed ^O^

Ik ben nu een weekje bezig en er is een kilo af. Nu kan ik nogal schommelen dus dat zegt niet zoveel. Maar ik ga gewoon door. Straks weer stappen met Leslie.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:33:18 #51
244933 trovey
Nachtoele
pi_96787676
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:27 schreef Lonaa het volgende:
Ha! Er was een kilo af vanochtend.
Niet helemaal eerlijk natuurlijk, aangezien het gister eind v/d middag was, maar het begin van het ritme is er, zeg maar.

En het blijft zo ontzettend stimulerend om die cijfertjes lager te zien dan de dag ervoor. :)
Gewoon doorgaan. ;) Ik kan van kwartier op kwartier 3 ons schelen. :') maar na een paar dagen merk je echt wel dat er definitief een bepaald gewicht af is.
Optimist tot in de kist
pi_96787829
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:33 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon doorgaan. ;) Ik kan van kwartier op kwartier 3 ons schelen. :') maar na een paar dagen merk je echt wel dat er definitief een bepaald gewicht af is.
Klopt, maar desalniettemin is het voor je gevoel een lekker begin.
Als je besluit er echt genoeg van te hebben en af te willen vallen, bekijkt wat je start gewicht is, eet de hele dag 'netjes', en de volgende ochtend is er 1 of 2 kg bij volgens de weegschaal, is dat toch ietsje minder motiverend voor mij. :P
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:44:13 #53
244933 trovey
Nachtoele
pi_96787960
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Klopt, maar desalniettemin is het voor je gevoel een lekker begin.
Als je besluit er echt genoeg van te hebben en af te willen vallen, bekijkt wat je start gewicht is, eet de hele dag 'netjes', en de volgende ochtend is er 1 of 2 kg bij volgens de weegschaal, is dat toch ietsje minder motiverend voor mij. :P
;) alhoewel dat bij mij ook kan voorkomen i.v.m. vocht vasthouden en het diureticum wat ik moet slikken. :P Hop, twee kilo erbij in 1 dag >:) ...gelukkig weet ik dan wel dat ik die twee kilo weer kan uitplassen. :')
Optimist tot in de kist
pi_96788579
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:44 schreef trovey het volgende:

[..]

;) alhoewel dat bij mij ook kan voorkomen i.v.m. vocht vasthouden en het diureticum wat ik moet slikken. :P Hop, twee kilo erbij in 1 dag >:) ...gelukkig weet ik dan wel dat ik die twee kilo weer kan uitplassen. :')
Whehe, ja, herkebaar.
Ik ben vanochtend lekker naar de wc geweest, dat hielp ook. :')

Maar nou iets anders, wat betreft ons avondeten.

Ik ben nog steeds op zoek naar goede, niet te vette dingen om te eten.
Meestal bestaat ons eten uit gebakken aardappels, vlees en groente. Zonder jus (smerig) soms met een zelfgemaakt sausje in de groentes (met smeerkaas. :X )
De andere dagen bestaan uit pasta met saus, of rijst met groente en vlees.
Voor de 'makkelijk' gaat er een pizza in de oven, heel af en toe de snackbar aan de overkant, of een broodje shoarma. Gebakken ei/roerei behoort ook tot de mogelijkheden.

Het enige 'gezonde' recept dat ik in al die tijd heb opgeslagen in m'n hoofd is een biefstuksalade, met, je raadt het al, biefstuk en sla. :')
  zaterdag 14 mei 2011 @ 12:21:10 #55
244933 trovey
Nachtoele
pi_96788921
Ik eet in pricipe dezelfde dingen als daarvoor maar maak ze anders klaar met andere woorden zonder/weinig vet, geen sausjes/rode saus i.p.v. dingen als roomsaus, mayo etc. Als ik gebakken aardappels eet dan gaan ze zonder vet in de oven, krieltjes zijn daar b.v. heel geschikt voor. Vlees gril ik op de combigrill of oven en ik probeer vlees te nemen wat niet vet is maar wat de portemonee ook kan trekken. Verder veel groente (uiteraard zonder allerlei sausjes) en als ik iets neem van fritesaus/mayo dan neem ik de minder/halfvol soorten en een klein beetje. Ik eeeet mijn avondmaatlijd van een ontbijtbordje (dan lijkt het of je een normale portie eet maar je eet minder :P ) en eet langzamer dan eerst zodat het gevoel van verzadiging ook eerder kan intreden zodat je minder eet. Sausje van smeerkaas kun je doen maar neem dan de 20+ versie en niet de volvette versie en doe het niet elke dag, dan kan het best af en toe. ;) Ik zou wel proberen om het "afhaalvoedsel"te vermijden zolang je nog aan het afvallen bent, maak dan eventueel eens een pasta- of ander gerecht wat je kan invriezen zodat je altijd een "makkelijke"maaltijd bij de hand hebt. Juist dat afhaalvoedsel kan behoorlijk vet zijn, zeker zoiets als shoarma. :') Voor een ei geldt precies hetzelfde als vlees, met zo weinig mogelijk vet bakken.

Hier werkt het op die manier uitstekend, mijn "4x per week avondeten meeeter" valt er zelfs van af terwijl hij dat eigenlijk niet nodig heeft. :P
Optimist tot in de kist
pi_96790115
In deze periode is het nog makkelijker om slank te eten. Wat dacht je van maaltijdsalades?
Ik heb er gister nog een gemaakt, eikenbladsla met gerookte kipfilet, avocado, selderij, walnoten en roquefort. Dat vult enorm! Tuurlijk neem je dan weinig walnoten en kaas, vanwege de kcal. Maar ze weglaten en alleen voor magere producten kiezen, daar geloof ik niet in.
pi_96790325
Eerlijk gezegd wil ik ook nog steeds wel een beetje 'lekker' eten.

Vanavond wordt het toch de gebakken aardappels, met weinig boter, kipfilet en verse spinazie met knoflook. En eignelijk wil ik ook wel een beetje kerriesaus bij m'n kippie.

Ik moet wel zeggen dat ik niet zo heel veel eet, als avondeten. :)

Morgen ga ik voor de biefstuksalade. Biefstuk bakken, in reepjes snijden, veel sla, rood uitje aanbakken, courgette erdoor, en een dressing van magere yoghurt/kwark.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:33:33 #58
244933 trovey
Nachtoele
pi_96795409
Ik eet ook lekker :') maar lekker zal voor iedereen anders zijn. :P Ik ben altijd al gewend geweest om zonder veel sausjes en andere extra's te eten dus misschien ben ik het al zo gewend dat ik niet beter weet. :P

En maaltijdsalades O+
Optimist tot in de kist
pi_96795867
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:10 schreef Lonaa het volgende:
Eerlijk gezegd wil ik ook nog steeds wel een beetje 'lekker' eten.

Vanavond wordt het toch des gebakken aardappels, met weinig boter, kipfilet en verse spinazie met knoflook. En eignelijk wil ik ook wel een beetje kerriesaus bij m'n kippie.

Ik moet wel zeggen dat ik niet zo heel veel eet, als avondeten. :)

Morgen ga ik voor de biefstuksalade. Biefstuk bakken, in reepjes snijden, veel sla, rood uitje aanbakken, courgette erdoor, en een dressing van magere yoghurt/kwark.
Wat lekker eten betreft snap ik je, verder denk ik qua eten hetzelfde als cinna. Ik geloof net als haar niet zo in koolhydraten enzo, maar geloof ook dat als je minder eet dan dat je verbruikt dat je afvalt.

Aardappels in boter is lekker, is het niet een idee om een beetje boter (minder dan dat je normaal gebruikt) te bakken in een pan, die warme boter over de aardappelen gieten in een schaal dan goe husselen, om ze vervolgens af te bakken in de oven?
En voor die saus bijv. voor jezelf een aparte hoeveelheid in een bakje doen (desnoods afgewogen) en van jezelf eisen dat je het daarmee doet?
Ik heb sinds ik begonnen ben met afvallen een keukenweegschaal gekoch, dat helpt enorm. Soms mag je meer eten van dingen dan je denkt ;)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:50:39 #60
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96795982
Ik heb 't moeilijk mensen, help mij eens wat leuk verantwoord broodbeleg te verzinnen?

Wat ik al wel gebruik is het volgende:
- Sandwich spread komkommer
- 20+ smeerkaas
- 20+ kaas*
- dun Boursin light*
- komkommer en tomaat, peper
- cottage cheese/huttenkäse*
- Philadelphia light*

* = vind ik eigenlijk vies.

Ik zoek ook wat afwisseling ;(
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')