Gewoon doorgaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:27 schreef Lonaa het volgende:
Ha! Er was een kilo af vanochtend.
Niet helemaal eerlijk natuurlijk, aangezien het gister eind v/d middag was, maar het begin van het ritme is er, zeg maar.
En het blijft zo ontzettend stimulerend om die cijfertjes lager te zien dan de dag ervoor.
Klopt, maar desalniettemin is het voor je gevoel een lekker begin.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:33 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon doorgaan.Ik kan van kwartier op kwartier 3 ons schelen.
maar na een paar dagen merk je echt wel dat er definitief een bepaald gewicht af is.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Klopt, maar desalniettemin is het voor je gevoel een lekker begin.
Als je besluit er echt genoeg van te hebben en af te willen vallen, bekijkt wat je start gewicht is, eet de hele dag 'netjes', en de volgende ochtend is er 1 of 2 kg bij volgens de weegschaal, is dat toch ietsje minder motiverend voor mij.
Whehe, ja, herkebaar.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:44 schreef trovey het volgende:
[..]
alhoewel dat bij mij ook kan voorkomen i.v.m. vocht vasthouden en het diureticum wat ik moet slikken.
Hop, twee kilo erbij in 1 dag
...gelukkig weet ik dan wel dat ik die twee kilo weer kan uitplassen.
Wat lekker eten betreft snap ik je, verder denk ik qua eten hetzelfde als cinna. Ik geloof net als haar niet zo in koolhydraten enzo, maar geloof ook dat als je minder eet dan dat je verbruikt dat je afvalt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:10 schreef Lonaa het volgende:
Eerlijk gezegd wil ik ook nog steeds wel een beetje 'lekker' eten.
Vanavond wordt het toch des gebakken aardappels, met weinig boter, kipfilet en verse spinazie met knoflook. En eignelijk wil ik ook wel een beetje kerriesaus bij m'n kippie.
Ik moet wel zeggen dat ik niet zo heel veel eet, als avondeten.
Morgen ga ik voor de biefstuksalade. Biefstuk bakken, in reepjes snijden, veel sla, rood uitje aanbakken, courgette erdoor, en een dressing van magere yoghurt/kwark.
Wat vind je lekker dan? Ik heb gewoon volvette kaas op de ene boterham (ongv 22 gram) en salami ofzo iets op de andere (genoeg om een hele boterham mee te bedekken, ook iets van rond de 22 gram). Volgens mij kan je gewoon vet beleg op je bammetjes doen zolang je niet een half pakje salami erop doet. Iets wat ik nogal vaak zie in mijn omgevingquote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:50 schreef eleusis het volgende:
Ik heb 't moeilijk mensen, help mij eens wat leuk verantwoord broodbeleg te verzinnen?
Wat ik al wel gebruik is het volgende:
- Sandwich spread komkommer
- 20+ smeerkaas
- 20+ kaas*
- dun Boursin light*
- komkommer en tomaat, peper
- cottage cheese/huttenkäse*
- Philadelphia light*
* = vind ik eigenlijk vies.
Ik zoek ook wat afwisseling
Ja, precies. Pindakaas eet ik ook gewoon, maar ik doe er maar 15 gr. op. Dat is minder dan je denkt. Een hele dikke laag pindakaas met boter levert zo een 400 kcal, en dat is minus de boterham!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:00 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Volgens mij kan je gewoon vet beleg op je bammetjes doen zolang je niet een half pakje salami erop doet. Iets wat ik nogal vaak zie in mijn omgeving
Nou ik heb ff de calorieen getelt, omdat jij het niet doetquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:02 schreef eleusis het volgende:
Ow sorry ik was vergeten te zeggen dat ik vega benDus veel makkelijke dingetjes zoals plakje magere kip om het 'aan te kleden' en wat hartigs te geven vallen af...
Wat ik lekker vind: KAAS, KAAS KAAS KAAS. VETTE KAAS. BRIE. CAMEMBERT. MMMMMM. Verder heb ik me nooit zo verdiept in beleg.
Nou zeg! Hoef je niet boos te worden,quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:09 schreef MalaCocinera het volgende:
Nou ik heb ff de calorieen getelt, omdat jij het niet doetTwee sneetjes brood met een plak volvette kaas (gemiddeld wegen die voorgesneden dingen 22 gram) is 255 kcal. Jij als lange man mag daar zeker wat van hebben, is het niet een idee om sandwichspread op je bammetje aan te kleden met voorgesneden kool? Mager en vult als een malle.
Mijn dieet is op normale dagen 1825 kcal te gebruiken en daarnaast een lichte workout dvd te doen. In dat dieet past makkelijk 4 tot 6 bammetjes met volvet belegquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:07 schreef trovey het volgende:
Ligt natuurlijk er ook een beetje aan in welke mate je daarnaast de calorieën zit te verbranden of het handig is om "gewoon"beleg te blijven gebruiken.Ik mag het in ieder geval niet, maar genoeg keuze buiten de vette vleeswaren hoor....lekker pittige gedroogde hamsoorten of rookvlees vind ik net zo lekker.
Ik eet ook geen vlees en ben normaal niet zo van de vegetarische burgers e.d., maar ik vind de AH vegetarische gerookte ham (broodbeleg) erg lekker. Je houdt van kaas, wellicht ook van geitenkaas? Ik vind deze lekker (terwijl ik juist niet zo van kaas hou normaal, behalve hütenkäse):quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:02 schreef eleusis het volgende:
Ow sorry ik was vergeten te zeggen dat ik vega benDus veel makkelijke dingetjes zoals plakje magere kip om het 'aan te kleden' en wat hartigs te geven vallen af... Lastige is, je komt al snel uit bij kaas
Wat ik lekker vind: KAAS, KAAS KAAS KAAS. VETTE KAAS. BRIE. CAMEMBERT. MMMMMM. Verder heb ik me nooit zo verdiept in beleg.
Klinkt goed, ga ik zo gelijk halen. Of geitenkaas nou wel/niet goed was, ben ik even vergeten, maar als het wel goed is, ben ik spekkoper: erg lekker wel.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:13 schreef Rituals het volgende:
Ik eet ook geen vlees en ben normaal niet zo van de vegetarische burgers e.d., maar ik vind de AH vegetarische gerookte ham (broodbeleg) erg lekker. Je houdt van kaas, wellicht ook van geitenkaas? Ik vind deze lekker (terwijl ik juist niet zo van kaas hou normaal, behalve hütenkäse):
Bij mij dus absoluut nietquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:11 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Mijn dieet is op normale dagen 1825 kcal te gebruiken en daarnaast een lichte workout dvd te doen. In dat dieet past makkelijk 4 tot 6 bammetjes met volvet beleg
Als je het lekker vind moet je het gewoon eten, 100 gram beschuit bevat 380 kcal (weet niet hoeveel er in een pak gaat). Lust je trouwens knackbrood? AH heeft van het huismerk, knackbrood drie soorten met pitjes (zonnebloem, pompoenpitten enzo). Zo lekker met philadelphia! En vanwege de variatie in de samenstelling van die knackbrod dingen hoef je niet met verschillend beleg te zeulen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:12 schreef eleusis het volgende:
Wat is jullie mening over beschuitjes trouwens, ik vind volkorenbeschuit echt niet te kanen, maar gewoon beschuit heerlijk (op zijn tijd). Kan ik dat gewone beschuit dan maar beter laten staan, of heeft 't toch wel zijn nut?
Juist lekker volkorenbeschuit.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:12 schreef eleusis het volgende:
Wat is jullie mening over beschuitjes trouwens, ik vind volkorenbeschuit echt niet te kanen, maar gewoon beschuit heerlijk (op zijn tijd). Kan ik dat gewone beschuit dan maar beter laten staan, of heeft 't toch wel zijn nut?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |