abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:55:18 #61
244933 trovey
Nachtoele
pi_96796111
Boursin of Philidelpia light in een dun laag en daarop komkommer en tomaat en een paar flitsels 20+ kaas en dan even in de oven om te laten smelten. :9 Chips, nu heb ik honger. :(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_96796273
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:50 schreef eleusis het volgende:
Ik heb 't moeilijk mensen, help mij eens wat leuk verantwoord broodbeleg te verzinnen?

Wat ik al wel gebruik is het volgende:
- Sandwich spread komkommer
- 20+ smeerkaas
- 20+ kaas*
- dun Boursin light*
- komkommer en tomaat, peper
- cottage cheese/huttenkäse*
- Philadelphia light*

* = vind ik eigenlijk vies.

Ik zoek ook wat afwisseling ;(
Wat vind je lekker dan? Ik heb gewoon volvette kaas op de ene boterham (ongv 22 gram) en salami ofzo iets op de andere (genoeg om een hele boterham mee te bedekken, ook iets van rond de 22 gram). Volgens mij kan je gewoon vet beleg op je bammetjes doen zolang je niet een half pakje salami erop doet. Iets wat ik nogal vaak zie in mijn omgeving :+
pi_96796340
@Eleusis: Filet Américain is ook mager. En what about zoet? Appelstroop en jam -zonder toegevoegde suiker- en honing leveren weinig kcal (wel relatief veel fructose, maar ik geloof inderdaad niet echt in een koolhydraatbeperkt dieet).
En je kan je boterham natuurlijk ook beleggen met aardbeien of tomaat (met een héél klein beetje suiker is heerlijk).
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:02:46 #64
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96796381
Ow sorry ik was vergeten te zeggen dat ik vega ben :P Dus veel makkelijke dingetjes zoals plakje magere kip om het 'aan te kleden' en wat hartigs te geven vallen af... Lastige is, je komt al snel uit bij kaas :(

Wat ik lekker vind: KAAS, KAAS KAAS KAAS. VETTE KAAS. BRIE. CAMEMBERT. MMMMMM. Verder heb ik me nooit zo verdiept in beleg. :@
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_96796432
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:00 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Volgens mij kan je gewoon vet beleg op je bammetjes doen zolang je niet een half pakje salami erop doet. Iets wat ik nogal vaak zie in mijn omgeving :+
Ja, precies. Pindakaas eet ik ook gewoon, maar ik doe er maar 15 gr. op. Dat is minder dan je denkt. Een hele dikke laag pindakaas met boter levert zo een 400 kcal, en dat is minus de boterham!
Mijn ogen zijn wat dat betreft behoorlijk opengegaan sinds ik een nauwkeurige digitale keukenweegschaal heb.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:07:14 #66
244933 trovey
Nachtoele
pi_96796521
Ligt natuurlijk er ook een beetje aan in welke mate je daarnaast de calorieën zit te verbranden of het handig is om "gewoon"beleg te blijven gebruiken. ;) Ik mag het in ieder geval niet, maar genoeg keuze buiten de vette vleeswaren hoor....lekker pittige gedroogde hamsoorten of rookvlees vind ik net zo lekker. :9
Optimist tot in de kist
pi_96796593
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:02 schreef eleusis het volgende:
Ow sorry ik was vergeten te zeggen dat ik vega ben :P Dus veel makkelijke dingetjes zoals plakje magere kip om het 'aan te kleden' en wat hartigs te geven vallen af...

Wat ik lekker vind: KAAS, KAAS KAAS KAAS. VETTE KAAS. BRIE. CAMEMBERT. MMMMMM. Verder heb ik me nooit zo verdiept in beleg. :@
Nou ik heb ff de calorieen getelt, omdat jij het niet doet :6 Twee sneetjes brood met een plak volvette kaas (gemiddeld wegen die voorgesneden dingen 22 gram) is 255 kcal. Jij als lange man mag daar zeker wat van hebben, is het niet een idee om sandwichspread op je bammetje aan te kleden met voorgesneden kool? Mager en vult als een malle.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:10:53 #68
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96796653
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:09 schreef MalaCocinera het volgende:
Nou ik heb ff de calorieen getelt, omdat jij het niet doet :6 Twee sneetjes brood met een plak volvette kaas (gemiddeld wegen die voorgesneden dingen 22 gram) is 255 kcal. Jij als lange man mag daar zeker wat van hebben, is het niet een idee om sandwichspread op je bammetje aan te kleden met voorgesneden kool? Mager en vult als een malle.
Nou zeg! Hoef je niet boos te worden, :( !

Voorgesneden kool, I like. Wordt een soort hamburger dan. :9

En inderdaad, pindakaas kan er ook wel in blijven, mits geen dikke klodderlaag en niet te gek maken...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_96796674
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:07 schreef trovey het volgende:
Ligt natuurlijk er ook een beetje aan in welke mate je daarnaast de calorieën zit te verbranden of het handig is om "gewoon"beleg te blijven gebruiken. ;) Ik mag het in ieder geval niet, maar genoeg keuze buiten de vette vleeswaren hoor....lekker pittige gedroogde hamsoorten of rookvlees vind ik net zo lekker. :9
Mijn dieet is op normale dagen 1825 kcal te gebruiken en daarnaast een lichte workout dvd te doen. In dat dieet past makkelijk 4 tot 6 bammetjes met volvet beleg :9
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:12:32 #70
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96796714
Wat is jullie mening over beschuitjes trouwens, ik vind volkorenbeschuit echt niet te kanen, maar gewoon beschuit heerlijk (op zijn tijd). Kan ik dat gewone beschuit dan maar beter laten staan, of heeft 't toch wel zijn nut?
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:13:17 #71
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_96796740
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:02 schreef eleusis het volgende:
Ow sorry ik was vergeten te zeggen dat ik vega ben :P Dus veel makkelijke dingetjes zoals plakje magere kip om het 'aan te kleden' en wat hartigs te geven vallen af... Lastige is, je komt al snel uit bij kaas :(

Ik eet ook geen vlees en ben normaal niet zo van de vegetarische burgers e.d., maar ik vind de AH vegetarische gerookte ham (broodbeleg) erg lekker. Je houdt van kaas, wellicht ook van geitenkaas? Ik vind deze lekker (terwijl ik juist niet zo van kaas hou normaal, behalve hütenkäse):
Your body. Your soul. Your rituals.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:14:07 #72
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96796776
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:13 schreef Rituals het volgende:
Ik eet ook geen vlees en ben normaal niet zo van de vegetarische burgers e.d., maar ik vind de AH vegetarische gerookte ham (broodbeleg) erg lekker. Je houdt van kaas, wellicht ook van geitenkaas? Ik vind deze lekker (terwijl ik juist niet zo van kaas hou normaal, behalve hütenkäse):
Klinkt goed, ga ik zo gelijk halen. Of geitenkaas nou wel/niet goed was, ben ik even vergeten, maar als het wel goed is, ben ik spekkoper: erg lekker wel.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:14:30 #73
244933 trovey
Nachtoele
pi_96796789
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:11 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Mijn dieet is op normale dagen 1825 kcal te gebruiken en daarnaast een lichte workout dvd te doen. In dat dieet past makkelijk 4 tot 6 bammetjes met volvet beleg :9
Bij mij dus absoluut niet ;) ...met jouw aantal calorieen zit ik al bijna aan datgene wat ik normaal mag eten zonder af te vallen....tja 40+...dan ga je minder nodig hebben dus je calorieverbruik moet je ook minderen. :P
Optimist tot in de kist
pi_96796928
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:12 schreef eleusis het volgende:
Wat is jullie mening over beschuitjes trouwens, ik vind volkorenbeschuit echt niet te kanen, maar gewoon beschuit heerlijk (op zijn tijd). Kan ik dat gewone beschuit dan maar beter laten staan, of heeft 't toch wel zijn nut?
Als je het lekker vind moet je het gewoon eten, 100 gram beschuit bevat 380 kcal (weet niet hoeveel er in een pak gaat). Lust je trouwens knackbrood? AH heeft van het huismerk, knackbrood drie soorten met pitjes (zonnebloem, pompoenpitten enzo). Zo lekker met philadelphia! En vanwege de variatie in de samenstelling van die knackbrod dingen hoef je niet met verschillend beleg te zeulen.

Verder raad ik je aan om smeerkaas ofzo van de turk te kopen smaakt anders dan eru, nog een variatie in smaak.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:19:07 #75
244933 trovey
Nachtoele
pi_96796958
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:12 schreef eleusis het volgende:
Juist lekker volkorenbeschuit. :9 Ik mag wel beschuit van de dietiste maar wel volkorenbeschuit dus. :') 's Morgens 2 volkorenbeschuit met een beetje halvarine en hagelslag....mijn vaste ontbijt. c_/
Optimist tot in de kist
pi_96796975
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:14 schreef trovey het volgende:

[..]

Bij mij dus absoluut niet ;) ...met jouw aantal calorieen zit ik al bijna aan datgene wat ik normaal mag eten zonder af te vallen....tja 40+...dan ga je minder nodig hebben dus je calorieverbruik moet je ook minderen. :P
1825 kcal is mijn onderhoud als ik 57 kilo zou wegen, ik weeg op dit moment 74 kilo :P
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:20:43 #77
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_96797008
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:14 schreef eleusis het volgende:

[..]

Klinkt goed, ga ik zo gelijk halen. Of geitenkaas nou wel/niet goed was, ben ik even vergeten, maar als het wel goed is, ben ik spekkoper: erg lekker wel.
Niet alle AH's hebben de vegetarische gerookte ham trouwens (bij mij alleen de AH XL). De meeste AH's hebben wel vegetarische boterhamworst, shii-take filet, paté en gebraden gehakt met bieslook, maar die vind ik allemaal een stuk minder lekker. Van dat rijtje vind ik de vegetarische gebraden gehakt met bieslook het lekkerste, maar goed, dat is een kwestie van smaak natuurlijk :P.
Your body. Your soul. Your rituals.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:22:03 #78
244933 trovey
Nachtoele
pi_96797047
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:19 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

1825 kcal is mijn onderhoud als ik 57 kilo zou wegen, ik weeg op dit moment 74 kilo :P
Dan met er nog wat af. :P Of ik een streefgewicht ga halen is de vraag maar ik probeer zo laag mogelijk te komen...als 40+-er kom ik toch niet meer in maatje 36...zeker omdat ik daar eigenlijk nooit in gepast hebt. :')
Optimist tot in de kist
pi_96797155
Zonnatura had/heeft vegatarische pate's, ik vond de champignon smaak wel goed te nassen :9

@ trovey ik ga de 57 kilo echt niet halen hoor, het is voor mij gewoon de bedoeling om dit dieet de rest va me leven vast te houden ;) voelt trouwens helemaal niet als een dieet.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:27:11 #80
244933 trovey
Nachtoele
pi_96797202
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:25 schreef MalaCocinera het volgende:
Zonnatura had/heeft vegatarische pate's, ik vond de champignon smaak wel goed te nassen :9

@ trovey ik ga de 57 kilo echt niet halen hoor, het is voor mij gewoon de bedoeling om dit dieet deze levenswijze de rest va me leven vast te houden ;) voelt trouwens helemaal niet als een dieet.
Even aangepast. ;)
Optimist tot in de kist
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:57:31 #81
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96800376
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:20 schreef Rituals het volgende:

[..]

Niet alle AH's hebben de vegetarische gerookte ham trouwens (bij mij alleen de AH XL). De meeste AH's hebben wel vegetarische boterhamworst, shii-take filet, paté en gebraden gehakt met bieslook, maar die vind ik allemaal een stuk minder lekker. Van dat rijtje vind ik de vegetarische gebraden gehakt met bieslook het lekkerste, maar goed, dat is een kwestie van smaak natuurlijk :P.
Helaas, de onze had niet de vega-gero-ham, dus ik ben idd voor de standaard vega-gebraden gehakt gegaan. En veel andere dingetjes ook.

Helemaal geen chips gekocht :o

Ik ben benieuwd hoe dat gaat deze week. :P
  zaterdag 14 mei 2011 @ 18:01:14 #82
244933 trovey
Nachtoele
pi_96800509
Hier zo ook even aan het brood...geroosterd (want uit diepvries en dan lust ik het niet anders :P )...eens zien wat erop gaat :9 . In ieder geval weer flink beweging gehad...zo'n voorjaarsschoonmaak (Lees je huis leeghalen) is een erg goede krachttraining c.q. cardio. :')
Optimist tot in de kist
  zaterdag 14 mei 2011 @ 18:36:09 #83
244933 trovey
Nachtoele
pi_96801790
Het gaat een tosti worden met light kruidenkaas en rookvlees. c_/
Optimist tot in de kist
  zaterdag 14 mei 2011 @ 21:16:06 #84
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_96808900
Het schijnt dat geroosterd brood sneller verteert dan normaal brood, je zou dan eerder honger krijgen.

Ik vind de tomaat lente-ui sandwichspread prima te eten trouwens, net als de tomaat olijf smeerkaas van eru. En ik koop van die zakjes rauwkost die ik op al mijn hartige beleg doe. Ik heb erg veel moeite met gewoon brood eten, daarom sloeg ik de lunch vaak over en kreeg daarna vreetbuien. Nu eet ik bijna elke dag afbakbroodjes, maar ik wissel ook wel af met volkoren eierkoeken, wentelteefjes, rijstwafels, etc.
Spoilers!
pi_96811606
bedankt voor de lieve reacties !! Ga nu mijn bed in want ik ben zo koud als wat.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_96811735
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 21:56 schreef Muks het volgende:
bedankt voor de lieve reacties !! Ga nu mijn bed in want ik ben zo koud als wat.
Slaap lekker!
pi_96827994
Das gelukt ;) Nadeel van afvallen vind ik het koud hebben, normaal kan ik niet in de zon zitten maar nu grijp ik elk zonnestraaltje vast om in te staan, zitten of liggen, zo koud ben ik. De douche is ook mijn beste vriend net als mijn kruik... maar t is voor het goede doel !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zondag 15 mei 2011 @ 09:51:31 #88
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96828469
@Muks, en heb je het alweer wat warmer??

Ik zie toch veel gekke dingen in de topic.....vegetarische ham, gehakt, boterhamworst etc. Wat klopt daar niet :P. Maar scheelt dit veel in calorieën en prijs? Want ik moet bekennen dat ik er nooit naar gekeken heb.
Tevens heb ik vaak het idee dat zelfs de meest vetarme kaas vetter is dan het meeste vleesbeleg. Daarom heb ik de kaas ook een beetje afgeschaft. (vooral ook omdat de vetarme soorten (op maaslander na) echt niet binnen te houden zijn.) Is dat een waanidee of valt dat wel mee. (niet dat ik het erg mis overigens)
Live life to the Ender :D
pi_96829151
quote:
5s.gif Op zondag 15 mei 2011 09:51 schreef Ender_W het volgende:
@Muks, en heb je het alweer wat warmer??

Tevens heb ik vaak het idee dat zelfs de meest vetarme kaas vetter is dan het meeste vleesbeleg. Daarom heb ik de kaas ook een beetje afgeschaft. (vooral ook omdat de vetarme soorten (op maaslander na) echt niet binnen te houden zijn.) Is dat een waanidee of valt dat wel mee. (niet dat ik het erg mis overigens)
Nee, je hebt gelijk. In een (voorgesneden) plak volvette Goudse kaas zitten 100 kcal en in een plak 30+-kaas zitten 70 kcal. Dat is nog best veel aangezien er in kipfilet 30 kcal zitten en in achterham zelfs maar 20. Ik vind magere kaas trouwens echt niet te kanen. Het is ook troep. Probeer er maar eens een tosti van te maken, het wil niet smelten. Het lijkt net plastic en zo smaakt 't ook :r
  zondag 15 mei 2011 @ 11:12:26 #90
244933 trovey
Nachtoele
pi_96830145
De enige lightkaas die te pruimen is is de light rookkaas van de Aldi, de rest is :r .
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')