Wat vind je lekker dan? Ik heb gewoon volvette kaas op de ene boterham (ongv 22 gram) en salami ofzo iets op de andere (genoeg om een hele boterham mee te bedekken, ook iets van rond de 22 gram). Volgens mij kan je gewoon vet beleg op je bammetjes doen zolang je niet een half pakje salami erop doet. Iets wat ik nogal vaak zie in mijn omgevingquote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:50 schreef eleusis het volgende:
Ik heb 't moeilijk mensen, help mij eens wat leuk verantwoord broodbeleg te verzinnen?
Wat ik al wel gebruik is het volgende:
- Sandwich spread komkommer
- 20+ smeerkaas
- 20+ kaas*
- dun Boursin light*
- komkommer en tomaat, peper
- cottage cheese/huttenkäse*
- Philadelphia light*
* = vind ik eigenlijk vies.
Ik zoek ook wat afwisseling
Ja, precies. Pindakaas eet ik ook gewoon, maar ik doe er maar 15 gr. op. Dat is minder dan je denkt. Een hele dikke laag pindakaas met boter levert zo een 400 kcal, en dat is minus de boterham!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:00 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Volgens mij kan je gewoon vet beleg op je bammetjes doen zolang je niet een half pakje salami erop doet. Iets wat ik nogal vaak zie in mijn omgeving
Nou ik heb ff de calorieen getelt, omdat jij het niet doetquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:02 schreef eleusis het volgende:
Ow sorry ik was vergeten te zeggen dat ik vega benDus veel makkelijke dingetjes zoals plakje magere kip om het 'aan te kleden' en wat hartigs te geven vallen af...
Wat ik lekker vind: KAAS, KAAS KAAS KAAS. VETTE KAAS. BRIE. CAMEMBERT. MMMMMM. Verder heb ik me nooit zo verdiept in beleg.
Nou zeg! Hoef je niet boos te worden,quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:09 schreef MalaCocinera het volgende:
Nou ik heb ff de calorieen getelt, omdat jij het niet doetTwee sneetjes brood met een plak volvette kaas (gemiddeld wegen die voorgesneden dingen 22 gram) is 255 kcal. Jij als lange man mag daar zeker wat van hebben, is het niet een idee om sandwichspread op je bammetje aan te kleden met voorgesneden kool? Mager en vult als een malle.
Mijn dieet is op normale dagen 1825 kcal te gebruiken en daarnaast een lichte workout dvd te doen. In dat dieet past makkelijk 4 tot 6 bammetjes met volvet belegquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:07 schreef trovey het volgende:
Ligt natuurlijk er ook een beetje aan in welke mate je daarnaast de calorieën zit te verbranden of het handig is om "gewoon"beleg te blijven gebruiken.Ik mag het in ieder geval niet, maar genoeg keuze buiten de vette vleeswaren hoor....lekker pittige gedroogde hamsoorten of rookvlees vind ik net zo lekker.
Ik eet ook geen vlees en ben normaal niet zo van de vegetarische burgers e.d., maar ik vind de AH vegetarische gerookte ham (broodbeleg) erg lekker. Je houdt van kaas, wellicht ook van geitenkaas? Ik vind deze lekker (terwijl ik juist niet zo van kaas hou normaal, behalve hütenkäse):quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:02 schreef eleusis het volgende:
Ow sorry ik was vergeten te zeggen dat ik vega benDus veel makkelijke dingetjes zoals plakje magere kip om het 'aan te kleden' en wat hartigs te geven vallen af... Lastige is, je komt al snel uit bij kaas
Wat ik lekker vind: KAAS, KAAS KAAS KAAS. VETTE KAAS. BRIE. CAMEMBERT. MMMMMM. Verder heb ik me nooit zo verdiept in beleg.
Klinkt goed, ga ik zo gelijk halen. Of geitenkaas nou wel/niet goed was, ben ik even vergeten, maar als het wel goed is, ben ik spekkoper: erg lekker wel.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:13 schreef Rituals het volgende:
Ik eet ook geen vlees en ben normaal niet zo van de vegetarische burgers e.d., maar ik vind de AH vegetarische gerookte ham (broodbeleg) erg lekker. Je houdt van kaas, wellicht ook van geitenkaas? Ik vind deze lekker (terwijl ik juist niet zo van kaas hou normaal, behalve hütenkäse):
Bij mij dus absoluut nietquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:11 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Mijn dieet is op normale dagen 1825 kcal te gebruiken en daarnaast een lichte workout dvd te doen. In dat dieet past makkelijk 4 tot 6 bammetjes met volvet beleg
Als je het lekker vind moet je het gewoon eten, 100 gram beschuit bevat 380 kcal (weet niet hoeveel er in een pak gaat). Lust je trouwens knackbrood? AH heeft van het huismerk, knackbrood drie soorten met pitjes (zonnebloem, pompoenpitten enzo). Zo lekker met philadelphia! En vanwege de variatie in de samenstelling van die knackbrod dingen hoef je niet met verschillend beleg te zeulen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:12 schreef eleusis het volgende:
Wat is jullie mening over beschuitjes trouwens, ik vind volkorenbeschuit echt niet te kanen, maar gewoon beschuit heerlijk (op zijn tijd). Kan ik dat gewone beschuit dan maar beter laten staan, of heeft 't toch wel zijn nut?
Juist lekker volkorenbeschuit.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:12 schreef eleusis het volgende:
Wat is jullie mening over beschuitjes trouwens, ik vind volkorenbeschuit echt niet te kanen, maar gewoon beschuit heerlijk (op zijn tijd). Kan ik dat gewone beschuit dan maar beter laten staan, of heeft 't toch wel zijn nut?
1825 kcal is mijn onderhoud als ik 57 kilo zou wegen, ik weeg op dit moment 74 kiloquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Bij mij dus absoluut niet...met jouw aantal calorieen zit ik al bijna aan datgene wat ik normaal mag eten zonder af te vallen....tja 40+...dan ga je minder nodig hebben dus je calorieverbruik moet je ook minderen.
Niet alle AH's hebben de vegetarische gerookte ham trouwens (bij mij alleen de AH XL). De meeste AH's hebben wel vegetarische boterhamworst, shii-take filet, paté en gebraden gehakt met bieslook, maar die vind ik allemaal een stuk minder lekker. Van dat rijtje vind ik de vegetarische gebraden gehakt met bieslook het lekkerste, maar goed, dat is een kwestie van smaak natuurlijkquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:14 schreef eleusis het volgende:
[..]
Klinkt goed, ga ik zo gelijk halen. Of geitenkaas nou wel/niet goed was, ben ik even vergeten, maar als het wel goed is, ben ik spekkoper: erg lekker wel.
Dan met er nog wat af.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:19 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
1825 kcal is mijn onderhoud als ik 57 kilo zou wegen, ik weeg op dit moment 74 kilo
Even aangepast.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:25 schreef MalaCocinera het volgende:
Zonnatura had/heeft vegatarische pate's, ik vond de champignon smaak wel goed te nassen
@ trovey ik ga de 57 kilo echt niet halen hoor, het is voor mij gewoon de bedoeling om dit dieet deze levenswijze de rest va me leven vast te houdenvoelt trouwens helemaal niet als een dieet.
Helaas, de onze had niet de vega-gero-ham, dus ik ben idd voor de standaard vega-gebraden gehakt gegaan. En veel andere dingetjes ook.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:20 schreef Rituals het volgende:
[..]
Niet alle AH's hebben de vegetarische gerookte ham trouwens (bij mij alleen de AH XL). De meeste AH's hebben wel vegetarische boterhamworst, shii-take filet, paté en gebraden gehakt met bieslook, maar die vind ik allemaal een stuk minder lekker. Van dat rijtje vind ik de vegetarische gebraden gehakt met bieslook het lekkerste, maar goed, dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Slaap lekker!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:56 schreef Muks het volgende:
bedankt voor de lieve reacties !! Ga nu mijn bed in want ik ben zo koud als wat.
Nee, je hebt gelijk. In een (voorgesneden) plak volvette Goudse kaas zitten 100 kcal en in een plak 30+-kaas zitten 70 kcal. Dat is nog best veel aangezien er in kipfilet 30 kcal zitten en in achterham zelfs maar 20. Ik vind magere kaas trouwens echt niet te kanen. Het is ook troep. Probeer er maar eens een tosti van te maken, het wil niet smelten. Het lijkt net plastic en zo smaakt 't ookquote:Op zondag 15 mei 2011 09:51 schreef Ender_W het volgende:
@Muks, en heb je het alweer wat warmer??
Tevens heb ik vaak het idee dat zelfs de meest vetarme kaas vetter is dan het meeste vleesbeleg. Daarom heb ik de kaas ook een beetje afgeschaft. (vooral ook omdat de vetarme soorten (op maaslander na) echt niet binnen te houden zijn.) Is dat een waanidee of valt dat wel mee. (niet dat ik het erg mis overigens)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |