abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96641324
Vorige: [Dieetclub] # 316 Gezond eten, dat bestaat!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings*O* We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks;

Djenneke

pi_96641362
...en hier weer verder!
pi_96641457
Ik ben totaal geen alcoholdrinker dus dat scheelt dan wel weer in de calorieen. ;) Flessen met alcoholische dranken staan hier te verstoffen of ik nou aan het afvallen ben of niet. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_96641591
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:26 schreef trovey het volgende:
Ik ben totaal geen alcoholdrinker dus dat scheelt dan wel weer in de calorieen. ;) Flessen met alcoholische dranken staan hier te verstoffen of ik nou aan het afvallen ben of niet. :')
Dat scheelt. Ik heb een keer uitgerekend dat ik 4 liter bier in een week op had en een halve liter wijn. Nu was dat wel een week met veel feestjes, maar toch :D
pi_96641737
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:28 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat scheelt. Ik heb een keer uitgerekend dat ik 4 liter bier in een week op had en een halve liter wijn. Nu was dat wel een week met veel feestjes, maar toch :D
Loze calorieen hè? ;) Nu moet je ook niet alles willen afschaffen wat je lekker vindt maar neem dan van die kleine flesjes wijn b.v. i.p.v. meteen een volle fles (want die moet leeg ander gaat die slecht worden O-) ). Ik heb dat me chocolade, ook zo'n zondige calorieenbom. :')
Optimist tot in de kist
pi_96641879
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:32 schreef trovey het volgende:

[..]

Loze calorieen hè? ;) Nu moet je ook niet alles willen afschaffen wat je lekker vindt maar neem dan van die kleine flesjes wijn b.v. i.p.v. meteen een volle fles (want die moet leeg ander gaat die slecht worden O-) ). Ik heb dat me chocolade, ook zo'n zondige calorieenbom. :')
Goeie tips!
Dat van dat 'het moet op' heb ik heel erg :@
Van huis uit meegekregen dat weggooien zonde is, de pannen werden uitgelikt bij wijze van.
Moet ik echt afleren!
pi_96642170
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:35 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Goeie tips!
Dat van dat 'het moet op' heb ik heel erg :@
Van huis uit meegekregen dat weggooien zonde is, de pannen werden uitgelikt bij wijze van.
Moet ik echt afleren!
Weggooien hoeft in principe ook niet, je moet alleen wel leren dat het niet dezelfde dag nog op moet. Ik heb hier ook vaak restjes pasta etc. maar dat is dan echt voor de volgende dag en niet om 's nachts nog weg te kanen. Voor chocolade werkt dat bij mij dan niet.....dat moet op :'( daarom neem ik het nu maar even helemaal niet. :P Jij moet met wijn inderdaad die kleine flesjes nemen (en dan ook maar eentje in huis hebben)...dan is op echt op maar heb je toch genoten van je drankje zonder teveel te nemen en je schuldig te voelen. ;) Het voorstel van mijn dietiste om 1 blokje chocolade te nemen en de rest bij een kennis neer te leggen zodat ik niet in de verleiding kom ging me te ver :') , kans is trouwens ook aanwezig dat ik die kennis daarmee ook kwel want die kan overal vanaf blijven zodra de verpakking nog maar gesloten is. >:)
Optimist tot in de kist
pi_96642182
Maar waarom dan niet alleen minderen met de drank?
Waarom de helft van goede voedzaam eten laten staan?
pi_96642223
Ik ben even weg, ik moet me even recht laten trekken bij de fysio. :') :W
Optimist tot in de kist
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:43:33 #10
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96642238
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:54 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Jouw lijstje komt volgens mij trouwens ook niet boven de 1500 kcal uit? Het ziet er allemaal wel heel verantwoord uit :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:57 schreef Sarabi het volgende:
@ Ender_W jouw lijstje is ook niet veel hoor ;)
De hoeveelheden maken wel iets goed :p Niet dat het kilo's zijn, maar wel groter als normaal :)
Live life to the Ender :D
pi_96642344
komkommer en paprika en sla en zo vind ik meer vulling en vitamientjes dan dat je het mee kan tellen in de kcal op een dag.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:51:19 #12
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_96642532
Huh, waarom staat dit topic nou ineens weer niet automatisch in MyAT? Bij deze dus wel ;)
Spoilers!
pi_96642635
als er een nieuw topic aangemaakt wordt in de reeks moet je dus op topic open nieuw deel volgen.

blijkbaar is dat niet gedaan (of via mobiel geopend, daar is die optie nog niet)

dus vriendelijk verzoek als t weer gefixt is: alleen op knop : open nieuw deel klikken als je het topic gesloten hebt! Als je via je mobiel fokt zeg dat dan even, dan kan iemand anders die niet mobiel fokt een nieuw deel openen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:58:48 #14
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96642882
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:46 schreef DarkElf het volgende:
komkommer en paprika en sla en zo vind ik meer vulling en vitamientjes dan dat je het mee kan tellen in de kcal op een dag.
Daarom ook de sneetjes brood, plus dat het een halve krop is, dus dat komt wel goed :), en het is natuurlijk ook nog de bedoeling dat er wat vanaf gaat he :)
pi_96643189
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:58 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Daarom ook de sneetjes brood, plus dat het een halve krop is, dus dat komt wel goed :), en het is natuurlijk ook nog de bedoeling dat er wat vanaf gaat he :)
klopt maar die appel telt al niet mee, want kom op: 1 hap !
of je een hele of een halve krop sla doet t blijft vooral water wat je eet.

100 gram eikenbladslamelange van de appie is bijv maar 13 kcal :)

ik vind dat je echt erg weinig eet. Tuurlijk wil je afvallen en je doet zeker je best om goeie dingen te eten :) maar tis gewoon te weinig.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:34:43 #16
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96644202
Positief dat je "bezorgd" bent, maar volgens de diëtiste is het goed wat ik doe qua hoeveelheden en eetpatroon. En ik neem aan dat ook de diëtiste het beste met me voorheeft. Die kwam ook met de tip van het aanvullen met maïs. En er brood naast te eten.

Tevens 1 hap, dat heb ik niet eens gered, die ging er namelijk meteen weer uit :o.
Maar had sowieso al het idee om deze vanavond alsnog te verorberen (Koelkast vol natuurlijk), dus daar ben ik niet zo bang voor.

Vandaag is ook een redelijk inactieve dag, dus dan heb je ook minder nodig (in mijn beleving). Morgen als er weer gesport wordt, dan pak ik weer wat anders/extra's omdat er dan ook meer gevraagd wordt.
pi_96644324
vies is dat idd, een hap uit een melige appel, brr :D

nou ja zolang je je er goed bij voelt en idd die diëtiste zou t wel weten (niet naar mijn persoonlijke mening over diëtistes vragen dan *grin :P en ja er zijn ook goeie ;) ) ik zou t er niet op redden iig denk ik :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:46:25 #18
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96644638
Wat ook positief meewerkt met het voorkomen van de hongergevoelens is dat ik toch ook wel veel drink op een dag. Waardoor je toch ook een meer gevuld gevoel heb.
Ik heb overigens over de meeste diëtistes waarschijnlijk dezelfde mening als jij, want ik heb er ook geen echt hoge pet van op. Alleen over deze had ik veel positieve verhalen gehoord dat ik toch maar een keer langs ben gegaan en ze heeft wel een paar goede handvaten gegeven. En ik zie het alleen maar als een beetje extra begeleiding/stok achter de deur.
pi_96644712
(water/thee enzo) drinken is idd goed :)

Nou mooi dat je iemand hebt waarbij t wel goed voelt en idd ze zijn gewoon een stok achter de deur, dat kan zeker helpen :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:52:32 #20
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96644916
inmiddels ben ik ook al een beetje een "ervaringsdeskundige" :P
  woensdag 11 mei 2011 @ 17:42:16 #21
244933 trovey
Nachtoele
pi_96658179
Ik ben wel; tevreden over mijn dietiste :D ....en iedereen is een ervaringsdeskundige want iedereen eet :+ maar een dietiste heeft dat diploma niet bij een pakje boter gekregen dus ik neem zonder meer aan dat ze meer weet over voeding dan ik ook al beschouw ik mezelf door de jaren heen als aardig kundig....net als de rest van 16 miljoen Nederlanders. :Y) Het is inderdaad ook een stok achter de deur...geen excuses meer en uitvluchten omdat je jezelf alleen maar controleert :{w maar met de billen bloot elke keer op de weegschaal.....niet letterlijk dan maar wel zonder schoenen want elke ons telt. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 12 mei 2011 @ 07:27:26 #22
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96684064
Bij mij vooral zonder schoenen, anders werkt de weegschaal niet (Aangezien deze ook vet- en vochtpercentage meet), maar dat deed ik altijd al.
Ik moet bekennen dat ik betwijfel of ik nog vaak naar haar toe zal gaan, aangezien het de laatste paar keren elke keer hetzelfde was (ja het gaat goed, ga zo door, langzaam wat meer koolhydraten terugbrengen etc). En het is een vriendelijk mens, maar om nou geld te blijven wegbrengen voor steeds hetzelfde advies is net zoiets als water naar de zee dragen.

En met ervaringsdeskundige bedoelde ik meer dat ik van 130 kg af ben gevallen naar 110 kg. Maar dat soort resultaten hebben heel veel mensen hier :).

PS: thuis natuurlijk wel met de billen bloot op de weegschaal en thuis zit ook de grootste stok achter de deur (lees motivator) en dat is mijn vriendin ;)
pi_96688719
Of je moet blijven gaan is jouw keuze maar wat verwacht je verder dan van je dietiste wat ze verder doet? Afvallen is nou eenmaal een langdurige kwestie en voorlopig zit je op een bepaald niveau waarbij zij blijkbaar niets anders kan zeggen. ;) Ik denk zelf dat het verstandiger is om toch onder begeleiding te blijven staan omdat zij je toch advies kan geven wat je fout aan het doen bent. Wellicht is het, in jouw geval, beter om de hoeveelheid tijd tussen twee bezoeken te verlengen zodat je minder het gevoel hebt steeds hetzelfde te horen? Dat je vriendin je motivator is is leuk maar ze is natuurlijk geen dietiste die je weer op de goede weg kan helpen als je het even niet ziet zitten of wat fout aan het doen bent. :P
Optimist tot in de kist
  donderdag 12 mei 2011 @ 14:57:24 #24
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96698701
Er zitten nu al 8 tot 10 weken tussen een bezoek. En ze weet me elke keer weer te vertellen dat ik het allemaal "zo goed in de gaten heb" en "ze niet veel extra's meer weet te vertellen" Vandaar de twijfel. Het is een leuk mens en meestal ook gezellig, maar of dat reden genoeg is :P
pi_96708207
Gewoon in overleg of b.v. 12 weken geen beter idee is in jouw situatie. Bij mij was het vorig jaar om de ongeveer 8 weken maar omdat we nu weegmomenten hebben (dus meer bezoekjes uit de toegestane tijd kunnen persen :') ) mag ik nu om de 5-6 weken komen. :P
Optimist tot in de kist
pi_96708630
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:42 schreef Sarabi het volgende:
Maar waarom dan niet alleen minderen met de drank?
Waarom de helft van goede voedzaam eten laten staan?
Omdat we in een vrij land wonen en volwassenen mogen afvallen zoals ze dat willen. Bovendien duurt het in een land als Nederland behoorlijk lang voordat je iets als een viamine tekort ofzo oploopt.

Ik vond je opmeking in het vorige topic ''Is er iemand in dit topic die wel normaal eet'' niet zo tof overigens. Leuk dat je blijvend bent afgevallen, maar om nou als een verzuurde ex roker dit soort opmerkingen te plaatsen :N
pi_96709047
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:57 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Omdat we in een vrij land wonen en volwassenen mogen afvallen zoals ze dat willen. Bovendien duurt het in een land als Nederland behoorlijk lang voordat je iets als een viamine tekort ofzo oploopt.

Ik vond je opmeking in het vorige topic ''Is er iemand in dit topic die wel normaal eet'' niet zo tof overigens. Leuk dat je blijvend bent afgevallen, maar om nou als een verzuurde ex roker dit soort opmerkingen te plaatsen :N
Volgens mij zijn er in Nederland juist maar erg weinig mensen die voldoende vitamines binnen krijgen.
En ik schrik wel als ik zie hoe de mensen in dit topic eten, vandaar die opmerking.
Als je geen advies wil moet je hier ook niet posten.
pi_96709137
Rustig dames. :* Kalm aan maar. ;)
Optimist tot in de kist
pi_96709176
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:06 schreef trovey het volgende:
Rustig dames. :* Kalm aan maar. ;)
Van weinig eten word je een beetje sjaggie ;)
pi_96709329
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er in Nederland juist maar erg weinig mensen die voldoende vitamines binnen krijgen.
En ik schrik wel als ik zie hoe de mensen in dit topic eten, vandaar die opmerking.
Als je geen advies wil moet je hier ook niet posten.
Ik kan mij niet herinneren dat er in het vorige topic gevraagd is naar jouw advies over de eetpatronen hier. Dit is volgens mij een topic om elkaar te helpen/steunen en helpen bij het afvallen, en ik zie niet hoe een opmerking als ''is er iemand in dit topic die wel normaal eet'' daarbij helpt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')