abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 mei 2011 @ 18:49:46 #201
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97126110
Dankjewel *O*

Alleen ik had iedere twee weken een afspraak met fitnessinstructeur om de voortgang te bespreken. Maar hij heeft gezegd dat hij dat niet meer kan doen omdat ze ook personal training hebben, en ik dus niks betaalde voor die afspraken van 10 minuten. :P Maja, dan ga ik wel gewoon op eigen houtje verder.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zaterdag 21 mei 2011 @ 19:18:38 #202
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_97127165
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 18:49 schreef Juicyhil het volgende:
Dankjewel *O*

Alleen ik had iedere twee weken een afspraak met fitnessinstructeur om de voortgang te bespreken. Maar hij heeft gezegd dat hij dat niet meer kan doen omdat ze ook personal training hebben, en ik dus niks betaalde voor die afspraken van 10 minuten. :P Maja, dan ga ik wel gewoon op eigen houtje verder.
Ach, je bent op de goede weg nu dus het lukt je vast zelf.
Spoilers!
pi_97151926
Goed bezig :)!

Voelt zeker super fijn om die kleding maten weg te 'gooien'! Hoop dat het hier hetzelfde is binnenkort ^^. (48 > 38), we gaan hopen en onze best doen!

Juicy, echt super voor je dat het zo goed gaat!
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  zondag 22 mei 2011 @ 13:49:07 #204
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_97152334
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:37 schreef joyvke het volgende:
Goed bezig :)!

Voelt zeker super fijn om die kleding maten weg te 'gooien'! Hoop dat het hier hetzelfde is binnenkort ^^. (48 > 38), we gaan hopen en onze best doen!

Juicy, echt super voor je dat het zo goed gaat!
Heb je al een keuze gemaakt tusseb modifast of cambridge dieet?
pi_97156133
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:49 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Heb je al een keuze gemaakt tusseb modifast of cambridge dieet?
Ja modifast, morgen beginnen met het 3.2.2 systeem, heb al het een en ander uitgeprint aan wat ik wel en niet mag zodat ik het makkelijk kan terugvinden als ik de lichtere dagen heb :).
  zondag 22 mei 2011 @ 16:07:01 #206
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_97157389
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 15:39 schreef joyvke het volgende:

[..]

Ja modifast, morgen beginnen met het 3.2.2 systeem, heb al het een en ander uitgeprint aan wat ik wel en niet mag zodat ik het makkelijk kan terugvinden als ik de lichtere dagen heb :).
Sterkte, het lijkt me niet makkelijk namelijk!
pi_97185172
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:07 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Sterkte, het lijkt me niet makkelijk namelijk!
Dankje! Het scheelt dat je dit keer ook groentes/ fruit mag. Het is niet de intensieve versie waar je alleen maar shakes mag, dat was erg zwaar, maar dat was na een week ook goed te doen als je er aan gewend bent :).
pi_97193040
Succes ! Hoe gaat het tot nu toe ?
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  maandag 23 mei 2011 @ 12:48:57 #209
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_97195145
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:49 schreef Muks het volgende:
Hoe gaat jou dieet eigenlijk? Moet je nog lang?
  maandag 23 mei 2011 @ 14:48:15 #210
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_97200394
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:48 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Een dieet is toch levenslang??
Live life to the Ender :D
  maandag 23 mei 2011 @ 15:00:43 #211
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97200863
quote:
5s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:48 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Nee hoor. Je moet je voedingspatroon aanpassen voor de rest van je leven.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  maandag 23 mei 2011 @ 15:03:01 #212
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_97200955
quote:
5s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:48 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet de bedoeling te zijn van modifast en cambridge dieeten. Daarvan is het volgens mij de bedoeling dat je nadat dieet je levenspatroon aanpast.
pi_97201441
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:49 schreef Muks het volgende:
Vanochtend een shake + yoghurt, tussendoortje zo'n reep, als lunch weer een shake, wat komkommer en magere melk (zat vol van de komkommer dus een bordje yoghurt kon ik er echt niet bijproppen). Straks weer een reepje en dan vanavond weer shake, yoghurt and bloemkool en dan is de eerste dag voorbij.

Moet wel zeggen in tegenstelling tot modifast intense is mijn maag niet aan het verkrampen, maar s'ochtends yoghurt vind mijn maag tot nu toe niet zo'n succes!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:16:55 #214
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_97244268
quote:
6s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:03 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet de bedoeling te zijn van modifast en cambridge dieeten. Daarvan is het volgens mij de bedoeling dat je nadat dieet je levenspatroon aanpast.
Waarom doet men dat dan daarvoor niet??
  Licht Ontvlambaar dinsdag 24 mei 2011 @ 13:29:51 #215
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97244717
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:16 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Omdat je in sommige gevallen een kickstart nodig hebt, maar hee, dit is allemaal al uitgebreid besproken een paar topics terug :)

Ik ben gisteren gaan rennen, maar het was me niet gegund... iPod leeg, dus geen muziek en Runkeeper is een stom programma :') Morgen weer een kans, maar dan wel met Evy O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:53:04 #216
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_97245454
Je kan toch ook rennen zonder Evy/Ipod??

En ik zal dan geen oude-koeien-die-ik-me-niet-kan-herinneren-uit-de-sloot-halen-gedrag gaan vertonen O-)
pi_97245798
ik vind rennen zonder muziek ook gewoon ronduit kut :') dan loop ik echt niet lekker :@
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 24 mei 2011 @ 14:37:37 #218
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97246971
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:53 schreef Ender_W het volgende:
Je kan toch ook rennen zonder Evy/Ipod??

En ik zal dan geen oude-koeien-die-ik-me-niet-kan-herinneren-uit-de-sloot-halen-gedrag gaan vertonen O-)
kan zeker, heb ook gedaan gisteren want ik moest en zou rennen... maar het blijft kut. En ik doe niet graag dingen die ik extreem kut vind :P
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:48:55 #219
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_97247400
Misschien is een extreme kut dan beter .... (sorry, flauwer wordt het niet). Maar ik geef je gelijk. Hardlopen zonder muziek wordt zeker niet leuker. Al denk ik wel dat ik mijn iPod in de sloot ga flikkeren. Na 4 keer evy is hij er klaar mee en moet hij weer aan het stroom dat schiet echt niet op. (Als ik iets met accu heb wil ik er ook lang mee doen...... 2,5 uur is zeker niet lang genoeg.) Zeker niet voor zo'n duur ding }:| ..... Apple is out :W Creative Zen kom er maar in :D :P

ps, vanavond weer naar de dieet-consulente (klinkt duurder denk ik), ik ben benieuwd. Zal wel weer tegenvallen. Haar schaal is altijd vervelender als die van ons. Nou ja, 5kg af = 5 kg af (sinds januari) Dan maakt de weegschaal niet uit.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 15:04:28 #220
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_97248045
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:16 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Plus het is nogal makkelijk, ik haat koken en afwassen. Dus als ontbijjtje een modifast shake, op het werk uitgebreide lunch (4 bruine bammetjes, grote salade), bij thuiskomst een shake en zakje rauwkost/stoomgroente. En ipv van die repen als tussendoortje een appel en banaan, ik zou er voor tekenen :Y. Alleen jammer dat die shakes uit zoete smaken bestaan, dat ga ik waarschijnlijk moeilijk wegkrijgen.
pi_97249111
quote:
6s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:03 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]
quote:
Ik moet naar schatting nu nog 20 weken, nou ja 19, deze week zit er morgen op.
Das tot oktober voor de snelle rekenaars ;)

Na het dieet ga je weer langzaam maar zeker over op gewone, gezonde voeding, waarbij de uitgangspunten de maaltijdschijf is. Uiteindelijk zullen de meeste mensen na het dieet weer normaal kunnen eten, met af en toe een uitschieter met een verjaardag, zak patat of zo iets. Om daarna door een 'balansdag' op gewicht te blijven.
Deze periode duurt minimaal nog 6 weken maar hoe langer je bent bezig geweest met afvallen, hoe langer de periode van het weer afbouwen (van CB) en het opbouwen van gewone voeding duurt. Versneld kan, maar de resultaten daarvan zijn duidelijk minder, mensen vallen eerder terug.
En ergens vind ik dat logisch, je lijf is zolang ontwent van gewone voeding dat het niet meer dan logisch is dat je het ook weer stap voor stap introduceert. Zo kun je ook ontdekken wat voor jou bijv producten zijn waar je al dan niet van aankomt.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  dinsdag 24 mei 2011 @ 15:42:53 #222
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_97249690
@Muks, waarschijnlijk is het je 100 keer gevraagd. Maar ik zit net op de site van Cambridge te kijken. Maar hoe zit het met de rest van je leefstijl...hou je genoeg energie in je lijf om bijvoorbeeld 3 keer in de week hard te blijven lopen. En kan je ook een keer extra eten omdat je verwacht het nodig te hebben. (Moet in juli nog een keer 125 km fietsen door het Limburgs landschap.) Op een 500 kcal lijkt me dat niet verstandig, dus zal er extra brandstof bij moeten.
pi_97252821
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:42 schreef Ender_W het volgende:
@Muks, waarschijnlijk is het je 100 keer gevraagd. Maar ik zit net op de site van Cambridge te kijken. Maar hoe zit het met de rest van je leefstijl...hou je genoeg energie in je lijf om bijvoorbeeld 3 keer in de week hard te blijven lopen. En kan je ook een keer extra eten omdat je verwacht het nodig te hebben. (Moet in juli nog een keer 125 km fietsen door het Limburgs landschap.) Op een 500 kcal lijkt me dat niet verstandig, dus zal er extra brandstof bij moeten.
met 500 kcal 125 km fietsen zou ik persoonlijk niet doen, maar een consulent kan je daarin wellicht beter adviseren.
Ik heb energie genoeg om elke dag 1- 1,5 uur te bewegen/sporten. Vele meiden die bijna klaar zijn lopen idd hard dus ook dat kan maar dat mag ik zelf nog niet. Ik fiets nu elke dag een anderhalf uur en ik tafeltennis elke week een uur. Binnenkort ga ik ook zwemmen en wil ik weer gaan volleyballen of badmintonnen.
pi_97254375
Hé!

Dat ik dit topic niet eerder gezien heb.. :@
Ben sindskort bezig om er 10kg af te krijgen. Veel kleren passen niet meer en wil graag wat gewicht kwijt. (Onzeker gevoel geeft het mij).

Heb momenteel een BMI van 27. Ben een half jaar geleden met hardlopen maar dit is toch niks voor mij. Mijn dag ziet er ongeveer zo uit:

- Smorgens brood (chocoladepasta of ham/kaas)
- Fietsen naar school (20min heen en 20min terug)
- Smiddags 3/4 sneetjes brood en wat koekjes zoals LU time out.
- Als avond eten eet ik vaak groente/aardappels en drink daarbij veel melk.

Verder snoep ik best veel, dus daarmee stoppen is al een grote stap in de goede richting!

Hebben jullie tips hoe ik goed en blijvend kan afvallen? _O_
pi_97257654
Mag ik vragen hoe oud je bent ? Aangezien je het hebt over school ? (maar goed dat zou ik ook kunnen doen aangezien ik dr werk ;) )

Je menu ziet er goed uit, maar ik mis fruit, drinken van water en een tussendoortje smiddags
pi_97258913
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:42 schreef Muks het volgende:
Mag ik vragen hoe oud je bent ? Aangezien je het hebt over school ? (maar goed dat zou ik ook kunnen doen aangezien ik dr werk ;) )

Je menu ziet er goed uit, maar ik mis fruit, drinken van water en een tussendoortje smiddags
Ben 21! ;)

Water ben ik sinds gister mee begonnen. Dronk veel ijsthee (zonder prik) of andere koolzuurhoudende dranken. Fruit ontbreekt inderdaad nog. :@
pi_97264192
hihi
hou eens een eetdagboekje bij, met wat je precies eet, Leg dat dan hier eens voor, genoeg mensen hier die je kunnen helpen.
pi_97265038
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:28 schreef Yrck het volgende:
Hé!

Dat ik dit topic niet eerder gezien heb.. :@
Ben sindskort bezig om er 10kg af te krijgen. Veel kleren passen niet meer en wil graag wat gewicht kwijt. (Onzeker gevoel geeft het mij).

Heb momenteel een BMI van 27. Ben een half jaar geleden met hardlopen maar dit is toch niks voor mij. Mijn dag ziet er ongeveer zo uit:

- Smorgens brood (chocoladepasta of ham/kaas)
- Fietsen naar school (20min heen en 20min terug)
- Smiddags 3/4 sneetjes brood en wat koekjes zoals LU time out.
- Als avond eten eet ik vaak groente/aardappels en drink daarbij veel melk.

Verder snoep ik best veel, dus daarmee stoppen is al een grote stap in de goede richting!

Hebben jullie tips hoe ik goed en blijvend kan afvallen? _O_
en stoppen met die LU zooi :)

Hieronder wat voorbeeldjes:

Ontbijt: gekookte eitjes, kwark, omelet, etc.
Brood: volkoren
Beleg: pindakaas, kipfilet, filet americain, kaas (maakt niet zoveel uit wat voor kaas, als 't maar lekkere kaas is)
Tussendoor: gekookt eitje/omeletreepjes, paprika in reepjes, halve avocado met wat peper, zout en citroensap, vis, roggebrood, kwark, yoghurt
Avondeten: véééééél groente, wat vlees en wat pasta/rijst/aardappelen/pita/etc. Zelf eet ik per avondmaaltijd meestal 75 gram rijst/pasta/aardappel (ongekookt gewogen) en dan dus >400 gram groente (gegrild/gewokt) erbij en vaak kipfilet en rundergehakt.
Voor lekkere tips: Ainsley Harriot - Snel en Slank, zeker de chicken chili fajita's zijn een aanrader, maar ook de couscous, de noodles en nou ja, eigenlijk alles wel!

NIET eten: ontbijtkoek, 'repen' zoals Fruitkicks, LU koekjes en dergelijken, eigenlijk alle producten waarvan de producenten zeggen dat het 'zo verschrikkelijk goed is'. Houd het gewoon bij pure producten, daar zit het minste rotzooi in.

Bewegen: probeer veel te bewegen. Neem het liefst de fiets, ook als je wat verder moet. Als je in een huis of gebouw met trappen woont/werkt: neem de trap ipv de lift als je niet op de 20e etage hoeft te zijn ;)
Hardlopen is niet je ding zeg je, nou ja, dat kan! Er zijn nog genoeg andere dingen, zoals zwemmen, spinnen, fietsen, maar ook groepslessen in een (universitair) sportcentrum zoals BOM (bewegen op muziek), Zumba, Body Workout, Kickfit, etc. Probeer 2 keer in de week te sporten, zou ik zeggen.

Regelmaat: Bouw regelmaat in in je dagen! Zelf heb ik een nagenoeg vast schema met dezelfde dingen die ik eet en regelmatig afwissel, zoals:

Ontbijt: volle griekse yoghurt met honing/ omelet
Tussendoor: roggebrood met pindakaas (de Lidl heeft handige pakjes roggebrood die NIET droog zijn!)
Lunch: kwark/yoghurt met honing/ omelet/ salade van sperziebonen, tonijn, rode ui en tomaat
Tussendoor: fruit
Tussendoor: als ik nog behoefte heb, zeker als ik moet sporten
Sporten: ik spin, zwem en loop hard, afwisselend, meestal voor het avondeten. Zwemmen meestal erna
Avondeten: 75gram ongewogen 'basis' zoals pasta/rijst/aardappel of 2 grote of 3 kleine wraps. Dit met veel groente en niet al te veel vlees: m'n partner en ik doen samen met 1 kipfilet of 200 gram gehakt! Vaak eten we ook vegetarisch en geregeld iets met vis.

Leer jezelf aan om dingen van te voren klaar te maken :)
bijvoorbeeld mijn sperziebonen salade/omelet, die maak ik vaak de avond van tevoren al klaar, of soms sta ik 's ochtends wat eerder op. Het kost je helemaal niet zoveel energie en geeft je best veel voldoening! Koken kan héél leuk en fijn zijn. Zeker als je 'het' op een gegeven moment een beetje doorkrijgt.

Succes iig :)
Ja doei.
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:51:29 #229
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97299996
Ach, ga naar Engeland :6
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_97305899
Ik wil zo graag ;(
Maar het lukt niet echt :') die knop wil nog niet volledig om
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:05:52 #231
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97305960
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:04 schreef LovelyLady het volgende:
Ik wil zo graag ;(
Maar het lukt niet echt :') die knop wil nog niet volledig om
Wat wil niet?
Hoe wil je het? En wat doe je nu?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_97306210
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:05 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Wat wil niet?
Hoe wil je het? En wat doe je nu?
Ik wil graag afvallen maar alles schort er aan, mijn lichaam wat niet wil, de energie die ik eigenlijk niet heb....
En nu let ik gewoon op wat ik eet... en dat drinken dat is ook een hel zeg... 2 dagen wel vol weten te houden en minimaal 1,5 liter weten te drinken, maar vandaag kom ik niet verder dan 2 koppen koffie een glas optimel en een glas dubbelfris
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2011 19:11:17 ]
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:15:22 #233
244933 trovey
Nachtoele
pi_97306591
Even janken (niets ergs aan) en weer verder dan. ;) :*
Lichaam wat niet mee meewerken weet ik helaas alles van maar als je wilt afvallen rest er maar één ding en dat is afvallen met de mogelijkheden die je lichaam je geeft....voor de ene persoon is dat intensief sporten elke dag terwijl de andere niet verder komt dan een flinke wandeling maar als je maar wat doet, dat is het belangrijkste.

Vanmiddag twee rokjes gekocht bij de Hema als zijnde past het niet dan groei ik er vanzelf wel in. :P Ze passen *O* , sterker nog, ik denk dat ik morgen nog even er eentje ophaal in een kleinere maat want deze maat zit me over een paar maanden echt te ruim. :')

[ Bericht 9% gewijzigd door trovey op 25-05-2011 19:37:35 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:35:25 #234
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97307699
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:09 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik wil graag afvallen maar alles schort er aan, mijn lichaam wat niet wil, de energie die ik eigenlijk niet heb....
En nu let ik gewoon op wat ik eet... en dat drinken dat is ook een hel zeg... 2 dagen wel vol weten te houden en minimaal 1,5 liter weten te drinken, maar vandaag kom ik niet verder dan 2 koppen koffie een glas optimel en een glas dubbelfris
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opletten en bewuste keuzes maken. Drinken, tja, als je een halve kg groente naar binnen werkt dan heb je ook weer meer vocht.
Niemand schrijft voor dat je zoveel moet drinken.
Bewuste keuzes maken, ZELF NADENKEN.
Als je elke dag voldoende eet van het goede dan pas je het langzamerhand aan in je normale patroon.
Gaat het een dag niet goed? Dan is echt niet alles verloren! Je weet dat je een slechte dag hebt gehad, dan weet je ook dat je daarna weer fijn verder kunt met volkorenbrood, groente, zuivel e.d. :)
pi_97309492
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

en stoppen met die LU zooi :)

Hieronder wat voorbeeldjes:

Ontbijt: gekookte eitjes, kwark, omelet, etc.
Brood: volkoren
Beleg: pindakaas, kipfilet, filet americain, kaas (maakt niet zoveel uit wat voor kaas, als 't maar lekkere kaas is)
Tussendoor: gekookt eitje/omeletreepjes, paprika in reepjes, halve avocado met wat peper, zout en citroensap, vis, roggebrood, kwark, yoghurt
Avondeten: véééééél groente, wat vlees en wat pasta/rijst/aardappelen/pita/etc. Zelf eet ik per avondmaaltijd meestal 75 gram rijst/pasta/aardappel (ongekookt gewogen) en dan dus >400 gram groente (gegrild/gewokt) erbij en vaak kipfilet en rundergehakt.
Voor lekkere tips: Ainsley Harriot - Snel en Slank, zeker de chicken chili fajita's zijn een aanrader, maar ook de couscous, de noodles en nou ja, eigenlijk alles wel!

NIET eten: ontbijtkoek, 'repen' zoals Fruitkicks, LU koekjes en dergelijken, eigenlijk alle producten waarvan de producenten zeggen dat het 'zo verschrikkelijk goed is'. Houd het gewoon bij pure producten, daar zit het minste rotzooi in.

Bewegen: probeer veel te bewegen. Neem het liefst de fiets, ook als je wat verder moet. Als je in een huis of gebouw met trappen woont/werkt: neem de trap ipv de lift als je niet op de 20e etage hoeft te zijn ;)
Hardlopen is niet je ding zeg je, nou ja, dat kan! Er zijn nog genoeg andere dingen, zoals zwemmen, spinnen, fietsen, maar ook groepslessen in een (universitair) sportcentrum zoals BOM (bewegen op muziek), Zumba, Body Workout, Kickfit, etc. Probeer 2 keer in de week te sporten, zou ik zeggen.

Regelmaat: Bouw regelmaat in in je dagen! Zelf heb ik een nagenoeg vast schema met dezelfde dingen die ik eet en regelmatig afwissel, zoals:

Ontbijt: volle griekse yoghurt met honing/ omelet
Tussendoor: roggebrood met pindakaas (de Lidl heeft handige pakjes roggebrood die NIET droog zijn!)
Lunch: kwark/yoghurt met honing/ omelet/ salade van sperziebonen, tonijn, rode ui en tomaat
Tussendoor: fruit
Tussendoor: als ik nog behoefte heb, zeker als ik moet sporten
Sporten: ik spin, zwem en loop hard, afwisselend, meestal voor het avondeten. Zwemmen meestal erna
Avondeten: 75gram ongewogen 'basis' zoals pasta/rijst/aardappel of 2 grote of 3 kleine wraps. Dit met veel groente en niet al te veel vlees: m'n partner en ik doen samen met 1 kipfilet of 200 gram gehakt! Vaak eten we ook vegetarisch en geregeld iets met vis.

Leer jezelf aan om dingen van te voren klaar te maken :)
bijvoorbeeld mijn sperziebonen salade/omelet, die maak ik vaak de avond van tevoren al klaar, of soms sta ik 's ochtends wat eerder op. Het kost je helemaal niet zoveel energie en geeft je best veel voldoening! Koken kan héél leuk en fijn zijn. Zeker als je 'het' op een gegeven moment een beetje doorkrijgt.

Succes iig :)
Bedankt voor de tips! Heb hier veel aan! :)

Zal bewust op mijn voeding letten (minder vet, minder suiker en meer water drinken) en verder een vast patroon proberen te krijgen.

De vorige keer afvallen duurde 1 week :@ .. Vond het niet snel genoeg gaan dus zag er het nut niet van in.. :{ Mede doordat ik elke dag fiets en niks afval..
pi_97311828
Net een half uurtje gelopen... *auw*
maar ik moet maar eens doorzetten hierin...
Misschien een stomme vraag maar misschien zijn goede loopschoenen wel nuttig :@ ipv mijn nike air max gympen?
pi_97312969
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:59 schreef LovelyLady het volgende:
Misschien een stomme vraag maar misschien zijn goede loopschoenen wel nuttig :@ ipv mijn nike air max gympen?
Van de renners om ik heen hoor ik dat loopschoenen niet iets is waarop je moet bezuinigen. Liever loopkleding van het kruidvat en schoenen van runnersworld ofzo :P
pi_97313381
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:18 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Van de renners om ik heen hoor ik dat loopschoenen niet iets is waarop je moet bezuinigen. Liever loopkleding van het kruidvat en schoenen van runnersworld ofzo :P
Ja maar ik ren niet, dat lijkt me ook beter van niet eigenlijk nog... ivm mijn gewicht
Maar heb je dan ook 'hardloop' schoenen nodig
pi_97314151
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:26 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ja maar ik ren niet, dat lijkt me ook beter van niet eigenlijk nog... ivm mijn gewicht
Maar heb je dan ook 'hardloop' schoenen nodig
Schat wat doe je dan :P Ik zal wel een ''domme'' allochtoon zijn, maar hardlopen en rennen is toch hetzelfde :? Doe je dit buiten of binnen?
pi_97314588
quote:
6s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:40 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Schat wat doe je dan :P Ik zal wel een ''domme'' allochtoon zijn, maar hardlopen en rennen is toch hetzelfde :? Doe je dit buiten of binnen?
Ik ren niet, ik loop :@
pi_97314739
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:47 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik ren niet, ik loop :@
Okay ...... :? Je hebt toch niet last van iets ofzo? Het lijkt mij dat Nike's prima volstaan voor een alledaagse beweging als lopen.
pi_97314828
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:50 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Okay ...... :? Je hebt toch niet last van iets ofzo? Het lijkt mij dat Nike's prima volstaan voor een alledaagse beweging als lopen.
Ja ik heb last van overgewicht...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2011 21:51:33 ]
pi_97315060
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:51 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ja ik heb last van overgewicht...
:')
Hoe heb je ''auw'' dan? Jij was toch volgens mij best wel sportief? Ik kan me jou nog van vorig jaar herinneren, en toen sportte je regelmatig. Ben je daarmee gestopt en ben je nu weer *opeens* begonnen?
Loop je op een harde ondergrond? Dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor de gewrichten, afhankelijk van je overgewicht natuurlijk. Beter een grasveldje ofzo.
pi_97315293
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:55 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

:')
Hoe heb je ''auw'' dan? Jij was toch volgens mij best wel sportief? Ik kan me jou nog van vorig jaar herinneren, en toen sportte je regelmatig. Ben je daarmee gestopt en ben je nu weer *opeens* begonnen?
Loop je op een harde ondergrond? Dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor de gewrichten, afhankelijk van je overgewicht natuurlijk. Beter een grasveldje ofzo.
Mijn heup is een zwakke plek.. ik ben verre weg van sportief :')
Ik probeerde regelmatig te fietsen maar mijn heup vind dat gewoon niet tof... dus dat fietsen op de hometrainer laat ik even voor wat het is...
En ja ik loop op de stoep/weg/fietspad... op een grasveldje lopen zet geen zoden aan de dijk...
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 mei 2011 @ 22:01:49 #245
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97315433
Zo :) lopen met Evy is echt veel fijner O+
pi_97315759
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:59 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Mijn heup is een zwakke plek.. ik ben verre weg van sportief :')
Ik probeerde regelmatig te fietsen maar mijn heup vind dat gewoon niet tof... dus dat fietsen op de hometrainer laat ik even voor wat het is...
En ja ik loop op de stoep/weg/fietspad... op een grasveldje lopen zet geen zoden aan de dijk...
Ik weet niet wat je bedoeld met ''geen zoden aan de dijk'' maar overgewicht hebben, last hebben van je heup en dan sporten op een harde ondergrond lijkt mij verre van wenselijk. Misschien is het dan toch handig om naar zo een speciaalzaak te gaan, want daar kijken ze naar hoe je loopt. Grote kans dat jij om je heup minder te belasten, onbewust ''anders'' beweegt. Zij kunnen je veel beter adviseren.

Is zwemmen geen optie? Lijkt me veel gezonder voor je, maar ja bij de aquajogging schijn je tussen de fossielen te drijven (al die ouwetjes van dagen die hun gewrichten moeten ontzien) :+
pi_97315948
quote:
5s.gif Op woensdag 25 mei 2011 22:07 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je bedoeld met ''geen zoden aan de dijk'' maar overgewicht hebben, last hebben van je heup en dan sporten op een harde ondergrond lijkt mij verre van wenselijk. Misschien is het dan toch handig om naar zo een speciaalzaak te gaan, want daar kijken ze naar hoe je loopt. Grote kans dat jij om je heup minder te belasten, onbewust ''anders'' beweegt. Zij kunnen je veel beter adviseren.

Is zwemmen geen optie? Lijkt me veel gezonder voor je, maar ja bij de aquajogging schijn je tussen de fossielen te drijven (al die ouwetjes van dagen die hun gewrichten moeten ontzien) :+
grasveldjes hier in de buurt zijn niet zo groot. dan heeft dat weinig nut.
Minimaal een half uur stevig doorlopen dat is voor mij minimaal een begin anders kan je net zo goed niet bewegen.
Dat mijn heup zeer doet heeft overigens niets te maken met overgewicht, daar had ik al last van.
En idd misschien is naar een speciaalzaak niet eens zo'n slecht idee
Zwemmen zou ook een optie kunnen zijn maar vraag me af of je daarmee wel 'afvalt'
Je hoeft niet perse te aquajoggen toch? je kan toch ook baantjes zwemmen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2011 22:11:07 ]
pi_97316157
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 22:10 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

grasveldjes hier in de buurt zijn niet zo groot. dan heeft dat weinig nut.
Minimaal een half uur stevig doorlopen dat is voor mij minimaal een begin anders kan je net zo goed niet bewegen.
Dat mijn heup zeer doet heeft overigens niets te maken met overgewicht, daar had ik al last van.
En idd misschien is naar een speciaalzaak niet eens zo'n slecht idee
Zwemmen zou ook een optie kunnen zijn maar vraag me af of je daarmee wel 'afvalt'
Je hoeft niet perse te aquajoggen toch? je kan toch ook baantjes zwemmen?

Ik kan niet zwemmen :+ Maar als je ervoor zorgt dat die baantjes op een cardiovascular level doet dan verbrand je zeker calorieen!

*een ex heeft gehad die op hoog nivo zwom, man wat had hij een goddelijk lichaam
pi_97316226
cardiocascular level?
  woensdag 25 mei 2011 @ 22:15:37 #250
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_97316227
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:59 schreef LovelyLady het volgende:
Ik zou inderdaad kijken naar wandelschoenen :Y Hoeven niet duur te zijn en lopen vele malen beter dan gewone schoenen ;) Loop ze goed in, laat je goed voorlichten en je hebt jaren plezier van een paar wandelschoenen.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')