Ach, je bent op de goede weg nu dus het lukt je vast zelf.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:49 schreef Juicyhil het volgende:
Dankjewel
Alleen ik had iedere twee weken een afspraak met fitnessinstructeur om de voortgang te bespreken. Maar hij heeft gezegd dat hij dat niet meer kan doen omdat ze ook personal training hebben, en ik dus niks betaalde voor die afspraken van 10 minuten.Maja, dan ga ik wel gewoon op eigen houtje verder.
Heb je al een keuze gemaakt tusseb modifast of cambridge dieet?quote:Op zondag 22 mei 2011 13:37 schreef joyvke het volgende:
Goed bezig!
Voelt zeker super fijn om die kleding maten weg te 'gooien'! Hoop dat het hier hetzelfde is binnenkort ^^. (48 > 38), we gaan hopen en onze best doen!
Juicy, echt super voor je dat het zo goed gaat!
Ja modifast, morgen beginnen met het 3.2.2 systeem, heb al het een en ander uitgeprint aan wat ik wel en niet mag zodat ik het makkelijk kan terugvinden als ik de lichtere dagen hebquote:Op zondag 22 mei 2011 13:49 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Heb je al een keuze gemaakt tusseb modifast of cambridge dieet?
Sterkte, het lijkt me niet makkelijk namelijk!quote:Op zondag 22 mei 2011 15:39 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ja modifast, morgen beginnen met het 3.2.2 systeem, heb al het een en ander uitgeprint aan wat ik wel en niet mag zodat ik het makkelijk kan terugvinden als ik de lichtere dagen heb.
Dankje! Het scheelt dat je dit keer ook groentes/ fruit mag. Het is niet de intensieve versie waar je alleen maar shakes mag, dat was erg zwaar, maar dat was na een week ook goed te doen als je er aan gewend bentquote:Op zondag 22 mei 2011 16:07 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Sterkte, het lijkt me niet makkelijk namelijk!
Een dieet is toch levenslang??quote:Op maandag 23 mei 2011 12:48 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Hoe gaat jou dieet eigenlijk? Moet je nog lang?
Nee hoor. Je moet je voedingspatroon aanpassen voor de rest van je leven.quote:
Dat lijkt me niet de bedoeling te zijn van modifast en cambridge dieeten. Daarvan is het volgens mij de bedoeling dat je nadat dieet je levenspatroon aanpast.quote:
Vanochtend een shake + yoghurt, tussendoortje zo'n reep, als lunch weer een shake, wat komkommer en magere melk (zat vol van de komkommer dus een bordje yoghurt kon ik er echt niet bijproppen). Straks weer een reepje en dan vanavond weer shake, yoghurt and bloemkool en dan is de eerste dag voorbij.quote:
Waarom doet men dat dan daarvoor niet??quote:Op maandag 23 mei 2011 15:03 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet de bedoeling te zijn van modifast en cambridge dieeten. Daarvan is het volgens mij de bedoeling dat je nadat dieet je levenspatroon aanpast.
Omdat je in sommige gevallen een kickstart nodig hebt, maar hee, dit is allemaal al uitgebreid besproken een paar topics terugquote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:16 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Waarom doet men dat dan daarvoor niet??
kan zeker, heb ook gedaan gisteren want ik moest en zou rennen... maar het blijft kut. En ik doe niet graag dingen die ik extreem kut vindquote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:53 schreef Ender_W het volgende:
Je kan toch ook rennen zonder Evy/Ipod??
En ik zal dan geen oude-koeien-die-ik-me-niet-kan-herinneren-uit-de-sloot-halen-gedrag gaan vertonen
Plus het is nogal makkelijk, ik haat koken en afwassen. Dus als ontbijjtje een modifast shake, op het werk uitgebreide lunch (4 bruine bammetjes, grote salade), bij thuiskomst een shake en zakje rauwkost/stoomgroente. En ipv van die repen als tussendoortje een appel en banaan, ik zou er voor tekenenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:16 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Waarom doet men dat dan daarvoor niet??
quote:Op maandag 23 mei 2011 15:03 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Hoe gaat jou dieet eigenlijk? Moet je nog lang?
Ik moet naar schatting nu nog 20 weken, nou ja 19, deze week zit er morgen op.quote:Dat lijkt me niet de bedoeling te zijn van modifast en cambridge dieeten. Daarvan is het volgens mij de bedoeling dat je nadat dieet je levenspatroon aanpast.
met 500 kcal 125 km fietsen zou ik persoonlijk niet doen, maar een consulent kan je daarin wellicht beter adviseren.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:42 schreef Ender_W het volgende:
@Muks, waarschijnlijk is het je 100 keer gevraagd. Maar ik zit net op de site van Cambridge te kijken. Maar hoe zit het met de rest van je leefstijl...hou je genoeg energie in je lijf om bijvoorbeeld 3 keer in de week hard te blijven lopen. En kan je ook een keer extra eten omdat je verwacht het nodig te hebben. (Moet in juli nog een keer 125 km fietsen door het Limburgs landschap.) Op een 500 kcal lijkt me dat niet verstandig, dus zal er extra brandstof bij moeten.
Ben 21!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:42 schreef Muks het volgende:
Mag ik vragen hoe oud je bent ? Aangezien je het hebt over school ? (maar goed dat zou ik ook kunnen doen aangezien ik dr werk)
Je menu ziet er goed uit, maar ik mis fruit, drinken van water en een tussendoortje smiddags
en stoppen met die LU zooiquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:28 schreef Yrck het volgende:
Hé!
Dat ik dit topic niet eerder gezien heb..![]()
Ben sindskort bezig om er 10kg af te krijgen. Veel kleren passen niet meer en wil graag wat gewicht kwijt. (Onzeker gevoel geeft het mij).
Heb momenteel een BMI van 27. Ben een half jaar geleden met hardlopen maar dit is toch niks voor mij. Mijn dag ziet er ongeveer zo uit:
- Smorgens brood (chocoladepasta of ham/kaas)
- Fietsen naar school (20min heen en 20min terug)
- Smiddags 3/4 sneetjes brood en wat koekjes zoals LU time out.
- Als avond eten eet ik vaak groente/aardappels en drink daarbij veel melk.
Verder snoep ik best veel, dus daarmee stoppen is al een grote stap in de goede richting!
Hebben jullie tips hoe ik goed en blijvend kan afvallen?
Wat wil niet?quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:04 schreef LovelyLady het volgende:
Ik wil zo graag
Maar het lukt niet echtdie knop wil nog niet volledig om
Ik wil graag afvallen maar alles schort er aan, mijn lichaam wat niet wil, de energie die ik eigenlijk niet heb....quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Wat wil niet?
Hoe wil je het? En wat doe je nu?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2011 19:11:17 ]
quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:09 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik wil graag afvallen maar alles schort er aan, mijn lichaam wat niet wil, de energie die ik eigenlijk niet heb....
En nu let ik gewoon op wat ik eet... en dat drinken dat is ook een hel zeg... 2 dagen wel vol weten te houden en minimaal 1,5 liter weten te drinken, maar vandaag kom ik niet verder dan 2 koppen koffie een glas optimel en een glas dubbelfrisOpletten en bewuste keuzes maken. Drinken, tja, als je een halve kg groente naar binnen werkt dan heb je ook weer meer vocht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niemand schrijft voor dat je zoveel moet drinken.
Bewuste keuzes maken, ZELF NADENKEN.
Als je elke dag voldoende eet van het goede dan pas je het langzamerhand aan in je normale patroon.
Gaat het een dag niet goed? Dan is echt niet alles verloren! Je weet dat je een slechte dag hebt gehad, dan weet je ook dat je daarna weer fijn verder kunt met volkorenbrood, groente, zuivel e.d.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Bedankt voor de tips! Heb hier veel aan!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en stoppen met die LU zooi
Hieronder wat voorbeeldjes:
Ontbijt: gekookte eitjes, kwark, omelet, etc.
Brood: volkoren
Beleg: pindakaas, kipfilet, filet americain, kaas (maakt niet zoveel uit wat voor kaas, als 't maar lekkere kaas is)
Tussendoor: gekookt eitje/omeletreepjes, paprika in reepjes, halve avocado met wat peper, zout en citroensap, vis, roggebrood, kwark, yoghurt
Avondeten: véééééél groente, wat vlees en wat pasta/rijst/aardappelen/pita/etc. Zelf eet ik per avondmaaltijd meestal 75 gram rijst/pasta/aardappel (ongekookt gewogen) en dan dus >400 gram groente (gegrild/gewokt) erbij en vaak kipfilet en rundergehakt.
Voor lekkere tips: Ainsley Harriot - Snel en Slank, zeker de chicken chili fajita's zijn een aanrader, maar ook de couscous, de noodles en nou ja, eigenlijk alles wel!
NIET eten: ontbijtkoek, 'repen' zoals Fruitkicks, LU koekjes en dergelijken, eigenlijk alle producten waarvan de producenten zeggen dat het 'zo verschrikkelijk goed is'. Houd het gewoon bij pure producten, daar zit het minste rotzooi in.
Bewegen: probeer veel te bewegen. Neem het liefst de fiets, ook als je wat verder moet. Als je in een huis of gebouw met trappen woont/werkt: neem de trap ipv de lift als je niet op de 20e etage hoeft te zijn![]()
Hardlopen is niet je ding zeg je, nou ja, dat kan! Er zijn nog genoeg andere dingen, zoals zwemmen, spinnen, fietsen, maar ook groepslessen in een (universitair) sportcentrum zoals BOM (bewegen op muziek), Zumba, Body Workout, Kickfit, etc. Probeer 2 keer in de week te sporten, zou ik zeggen.
Regelmaat: Bouw regelmaat in in je dagen! Zelf heb ik een nagenoeg vast schema met dezelfde dingen die ik eet en regelmatig afwissel, zoals:
Ontbijt: volle griekse yoghurt met honing/ omelet
Tussendoor: roggebrood met pindakaas (de Lidl heeft handige pakjes roggebrood die NIET droog zijn!)
Lunch: kwark/yoghurt met honing/ omelet/ salade van sperziebonen, tonijn, rode ui en tomaat
Tussendoor: fruit
Tussendoor: als ik nog behoefte heb, zeker als ik moet sporten
Sporten: ik spin, zwem en loop hard, afwisselend, meestal voor het avondeten. Zwemmen meestal erna
Avondeten: 75gram ongewogen 'basis' zoals pasta/rijst/aardappel of 2 grote of 3 kleine wraps. Dit met veel groente en niet al te veel vlees: m'n partner en ik doen samen met 1 kipfilet of 200 gram gehakt! Vaak eten we ook vegetarisch en geregeld iets met vis.
Leer jezelf aan om dingen van te voren klaar te maken
bijvoorbeeld mijn sperziebonen salade/omelet, die maak ik vaak de avond van tevoren al klaar, of soms sta ik 's ochtends wat eerder op. Het kost je helemaal niet zoveel energie en geeft je best veel voldoening! Koken kan héél leuk en fijn zijn. Zeker als je 'het' op een gegeven moment een beetje doorkrijgt.
Succes iig
Van de renners om ik heen hoor ik dat loopschoenen niet iets is waarop je moet bezuinigen. Liever loopkleding van het kruidvat en schoenen van runnersworld ofzoquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:59 schreef LovelyLady het volgende:
Net een half uurtje gelopen... *auw*
maar ik moet maar eens doorzetten hierin...
Misschien een stomme vraag maar misschien zijn goede loopschoenen wel nuttigipv mijn nike air max gympen?
Ja maar ik ren niet, dat lijkt me ook beter van niet eigenlijk nog... ivm mijn gewichtquote:Op woensdag 25 mei 2011 21:18 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Van de renners om ik heen hoor ik dat loopschoenen niet iets is waarop je moet bezuinigen. Liever loopkleding van het kruidvat en schoenen van runnersworld ofzo
Schat wat doe je danquote:Op woensdag 25 mei 2011 21:26 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ja maar ik ren niet, dat lijkt me ook beter van niet eigenlijk nog... ivm mijn gewicht
Maar heb je dan ook 'hardloop' schoenen nodig
Ik ren niet, ik loopquote:Op woensdag 25 mei 2011 21:40 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Schat wat doe je danIk zal wel een ''domme'' allochtoon zijn, maar hardlopen en rennen is toch hetzelfde
Doe je dit buiten of binnen?
Okay ......quote:
Ja ik heb last van overgewicht...quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:50 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Okay ......Je hebt toch niet last van iets ofzo? Het lijkt mij dat Nike's prima volstaan voor een alledaagse beweging als lopen.
quote:
Mijn heup is een zwakke plek.. ik ben verre weg van sportiefquote:Op woensdag 25 mei 2011 21:55 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Hoe heb je ''auw'' dan? Jij was toch volgens mij best wel sportief? Ik kan me jou nog van vorig jaar herinneren, en toen sportte je regelmatig. Ben je daarmee gestopt en ben je nu weer *opeens* begonnen?
Loop je op een harde ondergrond? Dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor de gewrichten, afhankelijk van je overgewicht natuurlijk. Beter een grasveldje ofzo.
Ik weet niet wat je bedoeld met ''geen zoden aan de dijk'' maar overgewicht hebben, last hebben van je heup en dan sporten op een harde ondergrond lijkt mij verre van wenselijk. Misschien is het dan toch handig om naar zo een speciaalzaak te gaan, want daar kijken ze naar hoe je loopt. Grote kans dat jij om je heup minder te belasten, onbewust ''anders'' beweegt. Zij kunnen je veel beter adviseren.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:59 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Mijn heup is een zwakke plek.. ik ben verre weg van sportief
Ik probeerde regelmatig te fietsen maar mijn heup vind dat gewoon niet tof... dus dat fietsen op de hometrainer laat ik even voor wat het is...
En ja ik loop op de stoep/weg/fietspad... op een grasveldje lopen zet geen zoden aan de dijk...
grasveldjes hier in de buurt zijn niet zo groot. dan heeft dat weinig nut.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:07 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoeld met ''geen zoden aan de dijk'' maar overgewicht hebben, last hebben van je heup en dan sporten op een harde ondergrond lijkt mij verre van wenselijk. Misschien is het dan toch handig om naar zo een speciaalzaak te gaan, want daar kijken ze naar hoe je loopt. Grote kans dat jij om je heup minder te belasten, onbewust ''anders'' beweegt. Zij kunnen je veel beter adviseren.
Is zwemmen geen optie? Lijkt me veel gezonder voor je, maar ja bij de aquajogging schijn je tussen de fossielen te drijven (al die ouwetjes van dagen die hun gewrichten moeten ontzien)
Ik kan niet zwemmenquote:Op woensdag 25 mei 2011 22:10 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
grasveldjes hier in de buurt zijn niet zo groot. dan heeft dat weinig nut.
Minimaal een half uur stevig doorlopen dat is voor mij minimaal een begin anders kan je net zo goed niet bewegen.
Dat mijn heup zeer doet heeft overigens niets te maken met overgewicht, daar had ik al last van.
En idd misschien is naar een speciaalzaak niet eens zo'n slecht idee
Zwemmen zou ook een optie kunnen zijn maar vraag me af of je daarmee wel 'afvalt'
Je hoeft niet perse te aquajoggen toch? je kan toch ook baantjes zwemmen?
Ik zou inderdaad kijken naar wandelschoenenquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:59 schreef LovelyLady het volgende:
Net een half uurtje gelopen... *auw*
maar ik moet maar eens doorzetten hierin...
Misschien een stomme vraag maar misschien zijn goede loopschoenen wel nuttigipv mijn nike air max gympen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |