SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
ik heb geen idee, zie nu wel dat ik meerdere '83' topics in mijn actieve lijst heb staan. Zal even een verzoek tot aanpassing plaatsenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:02 schreef jackson het volgende:
Grappig, wilde er 30sec geleden één aanmaken en toen was deze er net.
Goed bezig
Is alleen deel 86 toch? Ach, boeiend ook.
Hmm, toch maar eens aanschaffen jaquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:44 schreef Freddeh het volgende:
Komt door die "Open nieuw deel" knop. Die maakt er automatisch dezelfde naam van. Dus dan krijg je 3x een vroege zomer
Maar inderdaad. Helm op!
Spaar je energie voor de meet op 28 meiquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:46 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hmm, toch maar eens aanschaffen ja
Wou vandaag een rondje fietsen, maar weet niet of ik er zin in heb.
Ik vergat mijn helm afgelopen zondag bijna, ik voelde mij niet compleet en ben uiteraard teruggegaan om mijn helm op te halen...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:50 schreef Freddeh het volgende:
Vooral de wat oudere heren rijden nog zonder helm is me opgevallen. Ik vind het vreemd voelen als ik hem niet op heb tijdens het fietsen.
Nee, dan ben ik feesten op Emporiumquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:48 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Spaar je energie voor de meet op 28 mei
Op Emporium heb je geen BBQ met je mattiesquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:59 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nee, dan ben ik feesten op Emporium
Verder weet ik niet of ik wel echt doe wielrennen. Ik fiets wel wat langere stukken (niets vergeleken met jullie), maar niet op een racefiets in wielrenkleren, maar op een mountainbike, kortebroek (met fietsbroek binnenstuk) en een shirt
Nee, maar wel goede muziek met mattiesquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:01 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Op Emporium heb je geen BBQ met je mattiesIk vind mezelf ook geen wielrenner, daarvoor heb ik een te dikke buik en rijd ik niet snel genoeg. Ik scheer wél m'n benen...
Precies wat jij zegt inderdaad.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:08 schreef Narcotical het volgende:
Ik vind mezelf ook geen wielrenner, maar gewoon iemand die houdt van recreatief fietsen.. Dat ik dit op een racefiets met alle bijbehorende attributen doe is omdat ik wel van het sportieve aspect hou..
Ik zou mezelf pas bestempelen als wielrenner als ik wedstrijden zou rijden met een ploegje..
Ik neem aan dat jij de achterste bent aangezien je zegt gelost te zijn?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gelost op de Amerongse Berg![]()
[ afbeelding ]
Ook nog wat andere foto's waar ik op sta die toevallig daar werden gemaaktLeuk!
Amerongseberg is volgens mij wel de zwaarste heuvel van de heuvelrug..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wist niet dat er zulke hellingen in de Utrechtse heuvelrug zaten
Dacht dat dat zwaar overschat werd, maar blijkbaar werd het door mij onderschat
Ach, zoveel stelt t ook niet voor hoorquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wist niet dat er zulke hellingen in de Utrechtse heuvelrug zaten
Dacht dat dat zwaar overschat werd, maar blijkbaar werd het door mij onderschat
Trouwens, voor de Limburgers hier... ligt het aan mij of wordt de Kruisberg erg laag op de rang neergezet in deze lijst: http://www.heuvelsfietsen.nl/ranglijst_Nederland.php
De tering wat ben ik kapot als ik bovenaan benKapotter dan Camerig Zuid en vergelijkbaar met de Eyserbosweg als je het mij vraagt.
edit: Keutenberg onder de Eyserbosweg? Volgens mij is die lijst niet opgezet door een fietser
edit 2: Wel gave foto Knut
Iemand? Ik zou speciaalzaken raadplegen gezien hier de meesten geen fietsenhandel hebbenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:54 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
Iemand een fiets framemaat 65 te koop? Ik heb zo'n absurde binnenbeenlengte (volgens mij 97cm) in vergelijking met m'n totale lengte (1.91m) dat ik dat gewoon nodig heb![]()
Geen doorsnee verhoudingen in elk geval. Had het eerder bij de maker op moeten laten meten.. had ik me een bult ellende(geld) bespaard met het 60/61cm karretje wat ik nu rijd.
Nouja ik ben bij beide hellingen kapotquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ach, zoveel stelt t ook niet voor hoorMaar beter als niets, denk ik dan maar..
Ik hoor wel van veel mensen dat ze de Eyserbosweg zwaarder vinden als de Keutenberg hoor! Michael Boogerd probeerde ook altijd daar het verschil te maken..
Nouja, als hij had gezegd dat het in Limburg of België was had ik het ook geloofdquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:53 schreef Narcotical het volgende:
Ik werd wel gelost door studiegenoot van me, maar die is dan ook 30 kilo lichter dan ik..
[..]
Amerongseberg is volgens mij wel de zwaarste heuvel van de heuvelrug..
Ik vond de Kruisberg en Eyserbos niet zo moeilijk, op de Kruisberg ging ik toen ook niet volle bak. Eyserbos wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wist niet dat er zulke hellingen in de Utrechtse heuvelrug zaten
Dacht dat dat zwaar overschat werd, maar blijkbaar werd het door mij onderschat
Trouwens, voor de Limburgers hier... ligt het aan mij of wordt de Kruisberg erg laag op de rang neergezet in deze lijst: http://www.heuvelsfietsen.nl/ranglijst_Nederland.php
De tering wat ben ik kapot als ik bovenaan benKapotter dan Camerig Zuid en vergelijkbaar met de Eyserbosweg als je het mij vraagt.
edit: Keutenberg onder de Eyserbosweg? Volgens mij is die lijst niet opgezet door een fietser
edit 2: Wel gave foto Knut
Haha jep dat bedoel ik maar, je weet immers nooit of iemand nog wat in de schuur heeft.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:58 schreef jackson het volgende:
[..]
Iemand? Ik zou speciaalzaken raadplegen gezien hier de meesten geen fietsenhandel hebben. Alhoewel het er bij sommigen misschien wel op lijkt
.
Probeer het eens uit op een steil klimmetje hier in NL. Ik zou helemaal doodgaan als ik zo zwaar moet stampen. Trap zelf liefst altijd tussen de 80 en 100 rpm.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:37 schreef nogeenmaarten het volgende:
Alweer een nieuw topic, ik herhaal mijn prangende vraag nog even uit de staart van het vorige.
Voor de berggeiten, is een trapfrequentie van rondom de 40 nog te doen?
Ik heb uitgerekend dat ik met mijn gewicht en gewicht van de fiets ongeveer met 7 km/h een 17% helling kan oprijden. Ik trap dan ca. 400 watt met een gewicht van 100+12 kg voor de fiets/ eten drinken et cetera.
Mijn minimale verzet is 39-29, helaas is er geen kleiner voorblad beschikbaar zonder een ander crackstel aan te schaffen. Met dit verzet en een snelheid van 7 km/h kom ik echter op een trapfrequentie van ongeveer 40 en dat lijkt mij behoorlijk laag. Is dat te doen of wordt het omvallen?
Hehehe... Tenzij je een rode helm hebt bij een blauw shirtje zoals ikquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vond de Kruisberg en Eyserbos niet zo moeilijk, op de Kruisberg ging ik toen ook niet volle bak. Eyserbos wel.
Helm op is trouwens vet soignee!
Als ik niet altijd een helm op had gehad, had ik hier denk ik niet meer achter m'n pc gezeten.
Sorry, iets te weinig informatie gegeven. Het gaat om de Mergellandroute in Limburg die ik over twee weken wil gaan rijden. Hierin zitten twee pittige klimmetjes van 16/17%, maar relatief kort. Het steilste stuk is misschien maar 500 m oid (ofwel 4-5 minuten). De vraag is eigenlijk of het voor zo'n korte duur toch stilvallen en wandelen wordt, of red je het tot boven op de 39-29 met gegeven vermogen en gewicht.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:51 schreef Gripper het volgende:
Probeer het eens uit op een steil klimmetje hier in NL. Ik zou helemaal doodgaan als ik zo zwaar moet stampen. Trap zelf liefst altijd tussen de 80 en 100 rpm.
Voor een niet-supergetrainde klimmer (en met 100 kg ben je vast geen superklimmer) is het een martelgang om in de bergen met een grote dubbel aan de slag te moeten. ik zou je echt een compact aanraden, misschien zelfs wel een tripel.
dat lukt wel met een dubbelquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:05 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Sorry, iets te weinig informatie gegeven. Het gaat om de Mergellandroute in Limburg die ik over twee weken wil gaan rijden. Hierin zitten twee pittige klimmetjes van 16/17%, maar relatief kort. Het steilste stuk is misschien maar 500 m oid (ofwel 4-5 minuten). De vraag is eigenlijk of het voor zo'n korte duur toch stilvallen en wandelen wordt, of red je het tot boven op de 39-29 met gegeven vermogen en gewicht.
Gezien de prijs van een nieuw crankstel ga ik toch voor de genoemde set-up, tenzij er mogelijkheden zijn die ik over het hoofd zie. Zie dan wel (en meld het wel even terug hier) of het wandelen wordt of dat ik het net red tot boven.
Triple is wel fijn hoor. Ik neem aan dat jij volgend jaar ook gewoon meerijdt in de RVV?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:23 schreef jpjedi het volgende:
Ik heb nu een triple maar gebruik het nooit. Eigenlijk zou ik standaard een compact willen rijden en dan een quickfix voor triple als ik naar de heuvels toog. Echter het is zo`n gestoei om dat om te zetten.
2e fiets vind ik weer zo`n radicale oplossing. Dan staan er twee koersfietsen en een MTB in de garage. Met een beetje pech ook nog een cyclo frame erbij en ik kan gaan uitbouwen.
Als je de ruimte van je triple nooit gebruikt:quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:23 schreef jpjedi het volgende:
Ik heb nu een triple maar gebruik het nooit. Eigenlijk zou ik standaard een compact willen rijden en dan een quickfix voor triple als ik naar de heuvels toog. Echter het is zo`n gestoei om dat om te zetten.
Nah ben niet van de massa bijeenkomsten maar wie weet. Zou wel een mooie doelstelling zijn voor 2012.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:23 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Triple is wel fijn hoor. Ik neem aan dat jij volgend jaar ook gewoon meerijdt in de RVV?
Je rijdt hem op je eigen tempo, dus of je in de meute terecht komt is gedeeltelijk aan jou zelfquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:29 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nah ben niet van de massa bijeenkomsten maar wie weet. Zou wel een mooie doelstelling zijn voor 2012.
Niet eens zo`n gek idee maat! Ik had last van tunnelvisie en dacht enkel over crankstel vervangen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je de ruimte van je triple nooit gebruikt:
Koop een compact crankstel (steek 110 mm)
Daarop kun je zowel een grote dubbel (53-39) kwijt als een compact (50-34) kwijt.
De grote dubbel ligt er standaard op voor NL. Als je naar de bergen gaat, zet je je compactbladen erop.
Kwestie van een paar boutjes los en vastdraaien, en 1 extra set kettingbladen in de schuur hebben liggen. Als je van een dubbel naar triple wilt, moet je ook je schakelhendel voor de voorderailleur vervangen (en dus elke keer dat je van dubbel naar triple wilt je stuurlint aan die kant loshalen... )
Kijk, 40 omw/min zal absoluut niet comfortabel trappen, maar zolang je niet stilstaat, val je niet om (da's bijna een Cruyffiaanse wijsheidquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:28 schreef nogeenmaarten het volgende:
Het zou toch verrekte handig zijn om:
a) vertrouwen te hebben a la Yankee
b) sec te kunnen uitrekenen of je bovenaan een helling komt gebaseerd op te genereren vermogen, verzet, trapfrequentie en (stijg)snelheid.
Awel, als ik over twee weken omval bij de Mergellandroute, dan heb ik dat ook eens meegemaakt. Zal in elk geval een helm ophebben!
Anders vernoem je een weg naar een wielrenner, en sluit je hem daarna af voor fietsers....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:03 schreef No-P het volgende:
Over Robert Gesink gesproken. Ik wilde zondag over de Robert Gesinkheuvel in Aalten(of berg of bult, ik weet het niet meer), is de weg daar vernieuwd en mag je er met de fiets niet eens meer overheen.
Dat is wel een fraaie route hoor, alleen een klein beetje om.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:14 schreef Freddeh het volgende:
Ja, was inderdaad ruk vanochtend. Morgen fiets weer mee in de kofferbak, en dan morgenmiddag naar huis fietsen, donderdagochtend terug naar het werk. Eens kijken hoe de route langs de Rotte vanaf de A12 tot Rotterdam isHeb er weer zin in.
Koffiemolentje?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:07 schreef Pritt het volgende:
Ik heb ook weer lekker bij de club gereden zojuist, heerlijk weertje!
Krijg alleen elke keer commentaar van mijn trainers dat ik lichter moet fietsen terwijl ik voor mij gevoel al verdomd licht fiets.
Ik rij zelf tussen de 80 en de 95. Zelden meer of minder, kwestie van smaak en gewenningquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:07 schreef Pritt het volgende:
Ik heb ook weer lekker bij de club gereden zojuist, heerlijk weertje!
Krijg alleen elke keer commentaar van mijn trainers dat ik lichter moet fietsen terwijl ik voor mij gevoel al verdomd licht fiets.
Een trapfrequentie van 40 gaat echt zwaar worden, dat houden je benen niet lang vol denk ik. Trap zelf op het vlakke altijd ~100 rpm, Tijdens beklimmingen zakt dat vaak tot 70-80 rpm (in ieder geval niet veel lager dan 70 rpm). Voor de "steilste" beklimmingen hier in Zuid-Limburg (Keutenberg, Eyserbosweg, ...) kan ik met mijn 39-25 als verzet goed uit de voeten dus hopelijk lukt het jou dan ook met je 39-29!quote:Alweer een nieuw topic, ik herhaal mijn prangende vraag nog even uit de staart van het vorige.
Voor de berggeiten, is een trapfrequentie van rondom de 40 nog te doen?
Ik heb uitgerekend dat ik met mijn gewicht en gewicht van de fiets ongeveer met 7 km/h een 17% helling kan oprijden. Ik trap dan ca. 400 watt met een gewicht van 100+12 kg voor de fiets/ eten drinken et cetera.
Mijn minimale verzet is 39-29, helaas is er geen kleiner voorblad beschikbaar zonder een ander crackstel aan te schaffen. Met dit verzet en een snelheid van 7 km/h kom ik echter op een trapfrequentie van ongeveer 40 en dat lijkt mij behoorlijk laag. Is dat te doen of wordt het omvallen?
Erg herkenbaar ja. Ik heb dan altijd zoiets van laat ze maar even wachten. Automobilisten hebben die halve minuut vertraging toch zo weer ingehaald, en jij bent even met jezelf bezig op dat moment.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:01 schreef Neo-Mullen het volgende:
Niets ergers dan op een smal weggetje een steile klim moeten halen en vervolgens een godverdomde claxonerende auto achter je te hebben zitten
Pak toch gewoon een andere weg! Pure haat en woede wat op zo'n moment door me heengaat, omdat je soms gewoon op de grenzen van je kracht zit en er dan een ongeduldige vetklep langs wil en geen 200 meter wilt omrijden
Zal vast wel erg herkenbaar zijn in dit topic
Ik rij met cadansmeter sinds in de nieuwe fiets heb. Best wel plezier aan eigenlijk, toch weer een beetje extra zinnige informatie.quote:
quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:23 schreef Gripper het volgende:
Ik heb gisteravond misschien iets onverstandigs gedaan....
Kwam tussen Meerkerk en Vianen een groepje snelle mannen tegen, toerclub Houten. Aanhaken was wel even prettig,en met een van die mannen aan de praat geraakt, dat ik ook wel bij een club wil, en of het bij hun gezellig was enzo. Dit bleek de A-groep te zijn, elke dinsdag en donderdagavond een ritje met 35 km/u gemiddeld. Bij deze club rijden meer Nieuwegeiners, dus het is niet vreemd als ik niet bij een club in mn eigen woonplaats ga. Daar ga ik denk ik eens een avond mee proef-rijden! Ook proefrijden in Nieuwegein, en dan bepalen welke de leukste/gezelligste is, en waar ze de beste kantine hebben natuurlijk![]()
Even later gingen zij ergens linksaf, en ik rechtdoor. Kom ik ze later op de Lekbrug weer tegen, en heb ik ze er in de klim per ongeluk allemaal afgereden.... Na de brug lekker doortrekken, 2 gingen er met me mee, totdat ze teruggefloten werden door hun toerleider, ze bleken een andere kant op te moeten dan achter mij aan.
Maar of ik nog wel welkom ben na zo'n introductie-actie???
Dat wordt de wedstrijdsectie voor jouquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:23 schreef Gripper het volgende:Dit bleek de A-groep te zijn,
Kom ik ze later op de Lekbrug weer tegen, en heb ik ze er in de klim per ongeluk allemaal afgereden....
Enkele reis?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:55 schreef kanovinnie het volgende:
Hmm, 60 km fietsen, elke dag naar werk. Is dat haalbaar? Ga waarschijnlijk op een andere locatie werken.
2x30 kilometer, of 2x60?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:55 schreef kanovinnie het volgende:
Hmm, 60 km fietsen, elke dag naar werk. Is dat haalbaar? Ga waarschijnlijk op een andere locatie werken.
Als je een echte kerel bent, lukt 2 keer 60 ook nog welquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:04 schreef Freddeh het volgende:
[..]
2x30 kilometer, of 2x60?
Toen ik vanuit Dordrecht in Capelle a.d. IJssel moest zijn deed ik het op den duur ook 5 dagen per week, dat is 2x25. Als het 2x30 op een dag is is het wel te doen.
Ja, maar niet als je out of the blue 2x60 probeert te gaan doenquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:19 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Als je een echte kerel bent, lukt 2 keer 60 ook nog wel
Ach ja, toen ik begon met fietsen fietste ik out of de blue 80 km tegenwind naar Groningen, niks inkomen... Gewoon gaan. Ik moet er wel bij vertellen dat ik daarna een maand niet kon fietsen omdat ik mijn knie gesloopt had, maar ik deed het welquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ja, maar niet als je out of the blue 2x60 probeert te gaan doenJe moet er wel een beetje in groeien zeg maar.
Nee, 2x30quote:
2x30 dusquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:04 schreef Freddeh het volgende:
[..]
2x30 kilometer, of 2x60?
Toen ik vanuit Dordrecht in Capelle a.d. IJssel moest zijn deed ik het op den duur ook 5 dagen per week, dat is 2x25. Als het 2x30 op een dag is is het wel te doen.
Dwars door amsterdam. Maar ik denk dat ik dan over een hoofdweg fiets.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:28 schreef Oksel het volgende:
Ik doe 2x41. Dat is wel echt 't randje.
Ligt ook aan de route. 0 stoplichten of 10.. dat scheelt al snel 20 minuten.
Tuurlijk, maar als jij erin had moeten komen had je alleen maar Weber geheten ipv SuperWeberquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:33 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ach ja, toen ik begon met fietsen fietste ik out of de blue 80 km tegenwind naar Groningen, niks inkomen... Gewoon gaan. Ik moet er wel bij vertellen dat ik daarna een maand niet kon fietsen omdat ik mijn knie gesloopt had, maar ik deed het wel
Dat verhaal is trouwens verifieerbaar, desalniettemin was dat natuurlijk niet een heel erg snuggere actiequote:Op woensdag 11 mei 2011 11:37 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar als jij erin had moeten komen had je alleen maar Weber geheten ipv SuperWeber
60 totaal, 2 x 30 km? Kost vooral tijd. Ruim een uur per rit. Dus, vroeg weg, laat thuis (kan natuurlijk best nu het lang licht is, in de winter is het andere koek)quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:55 schreef kanovinnie het volgende:
Hmm, 60 km fietsen, elke dag naar werk. Is dat haalbaar? Ga waarschijnlijk op een andere locatie werken.
thanksquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:59 schreef Freddeh het volgende:
Cyclewear.nl doet het tegenwoordig ook hoorde ik laatst van iemand. Misschien dat zij wat hebben.
Tis met name in m'n gezichtquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:34 schreef Narcotical het volgende:
Gewoon harder gaan fietsen, krijg je meer rijwind..
Op de spinningfiets zweet ik altijd inderdaad verschrikkelijk, shirt kan je nadien uitwringen..
Buiten op de weg heb ik daar stukken minder last van.. Ik zweet ook wel maar flink minder dankzij de verkoeling van de rijwind..
edit: Draag je trouwens goed ventilerende kleding? Één van mijn shirtjes ventileert ook minder dan de anderen en als ik dat shirt draag dan zweet ik altijd veel erger..
Dan heb je zeker wat langer haar..? Ik heb nooit zo'n last van een nat gezicht (niet tijdens het fietsen althansquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:44 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Tis met name in m'n gezichtgezicht is altijd kletsnat van het zweet
In die zon droogt het zweet op en dan krijg je zo'n zout gezicht
_!
Heb het gemilimeterd momenteelquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dan heb je zeker wat langer haar.. Ik heb nooit zo'n last van een nat gezicht, maar mijn haar is dan ook zeer kort..Zoute lippen krijgt iedereen op een gegeven moment wel, dat is normaal..
Heb je het gewoon vrij snel warm? Denk iig niet dat er echt iets mis is met je..quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:46 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Heb het gemilimeterd momenteelwhat's wrong with me
Ben gisteren gaan fietsen en het was hier ongeveer 22-23 graden.. zoals gezegd, het was een klein rondje, maar wel met wat heftige klimmetjes en als je dan bovenaan hijgend aankomt dan druppelt het echt langs m'n gezichtquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:49 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Heb je het gewoon vrij snel warm? Denk iig niet dat er echt iets mis is met je..
Heb ik persoonlijk wel namelijk en daardoor zweet ik ook meer dan anderen.. Op dagen als deze waar het 20-23 graden buiten is kan ik het redelijk snel vrij warm krijgen terwijl anderen het juist liever wat warmer nog hebben..
Dat je flink bezweet bovenkomt dat is denk ik wel normaal.. Een klim is qua inspanning zwaarder dan rijden op het vlakke en daarbij ga je ook nog langzamer waardoor je minder verkoeling krijgt..quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ben gisteren gaan fietsen en het was hier ongeveer 22-23 graden.. zoals gezegd, het was een klein rondje, maar wel met wat heftige klimmetjes en als je dan bovenaan hijgend aankomt dan druppelt het echt langs m'n gezicht
Ik heb dat trouwens ook met judo... tis altijd erg warm in die zaal en ik zweet me kapot daar.
Kleine maar wel geniale tip eigenlijkquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:55 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dat je flink bezweet bovenkomt dat is denk ik wel normaal.. Een klim is qua inspanning zwaarder dan rijden op het vlakke en daarbij ga je ook nog langzamer waardoor je minder verkoeling krijgt..
Kleine tip: probeer eens een zweetbandje om je pols, kan je daarmee je gezicht een beetje drooghouden..
No problemoquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Kleine maar wel geniale tip eigenlijkThanks, binnenkort maar eens kopen
Ik ben er zo eentje die juist van warmte houdt!quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:49 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Op dagen als deze waar het 20-23 graden buiten is kan ik het redelijk snel vrij warm krijgen terwijl anderen het juist liever wat warmer nog hebben..
Jij bent ook naar allemaal van die vieze plakkerige tropische landen geweest, dan vind je hier in Nederland niks meer "te warm"quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:15 schreef nodisch18 het volgende:
Ik zweet eigenlijk ook nooit echt heel erg. Zelfs tijdens het klimmen met bijna 30 graden valt het zweten bij mij nog mee!
Misschien moet ik me wat meer inspannen??
Nou we zijn benieuwd naar de verhalenquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:49 schreef motorbloempje het volgende:
hoi weer eens een keer!
Vandaag de spullen uitgebreid met een helm (een hele kekke zwarte), pedalen met SPD klikkers en een bidonhouder.
Volgende keer is het zadel aan de beurt! Ga vrijdag voor het eerst op de fiets stappen en ben wel een tikkeltje zenuwachtig. Heb 't de hele tijd voor me uitgeschoven, en ben al niet de beste sporter van de groep (understatement), maar ik wil het wel tot een goed einde brengen! Hopelijk na vrijdag wat meer zelfvertrouwen om zelf ook eens een eindje te gaan fietsen
Dat ook trouwensquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou we zijn benieuwd naar de verhalen
Ik heb er wel eentjequote:Op woensdag 11 mei 2011 20:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou we zijn benieuwd naar de verhalen
herkenbaar verhaal. Ik denk dat 90% van de wielrenners wel eens met een slakkengangetje onderuit gegaan is door de klikpedalen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:59 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Ik heb er wel eentje
Jaren terug, een van mijn eerste ritjes.
Op en duur kom je een stoplicht tegen ..
Ik rol lekker uit, ik wil uit mijn clickpedalen komen.
"maar die staan natuurlijk veelste stroef afgesteld"
Gevolg, ik val met 2 / 3 km/h op de grond ..![]()
Mensen achter me in de auto's toeteren
Heb het inderdaad ook 1x gehad, kon gelukkig nog 1 van mn voeten op het allerlaatste moment loskrijgen maar stond wel even heel moeilijk met mn fiets bijna tegen de grond en mn rechtervoet nog ingeklikt..quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:19 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
herkenbaar verhaal. Ik denk dat 90% van de wielrenners wel eens met een slakkengangetje onderuit gegaan is door de klikpedalen.
Ikzelf had het toen ik verkeerd gereden was en op een smalle weg moest keren. Ik verloor evenwicht tijdens het keren en vergat uit te klikken.
Als je bang bent dat je niet op tijd uit kan klikken, ga dan gewoon even met je fiets naast een muurtje staan en hou je daar aan vast.. Dan kan je gewoon even een aantal keer in en uit klikken zodat je iig het gevoel een beetje hebt..quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:22 schreef motorbloempje het volgende:
ja, jongens, ik heb er écht zin in!
Ik reed toen lekker alleen, niemand heeft me betraptquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:21 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Heb het inderdaad ook 1x gehad, kon gelukkig nog 1 van mn voeten op het allerlaatste moment loskrijgen maar stond wel even heel moeilijk met mn fiets bijna tegen de grond en mn rechtervoet nog ingeklikt..
Hoe het gebeurde ga ik niet uitleggen want dat wordt een heel erg moeilijk verhaal..
Heel erg vervelend. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt met je clubgenoten!quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:07 schreef Marurk het volgende:
Twee clubgenoten van mij zijn vanmiddag in een afdaling onderuit gegaan. Met ambulance naar het ziekenhuis blijkbaar... een van de twee bleek een hersenschudding te hebben (helm is ook kapot). Zo zie je maar weer hoe belangrijk het dragen van een valhelm is!
Dat is niet soigneequote:Op woensdag 11 mei 2011 21:23 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje gaat nog even ergens van die knie en elleboogbeschermers vandaan rossen
Netjes!quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:57 schreef kikoooooo het volgende:
Zo, na een maandje trappen, vanaf conditie 0,0, heb ik mijn eerste doel bereikt: 50km
31km/u gemiddeld. Met infietsen en eerst een stuk door Amsterdam om buiten de stad te komen. Ben best trots
Ik sleep nog behoorlijk wat overtollig gewicht mee, dus ik hoop ook dat de vermindering daarvan mee gaat dragen aan langere afstanden met een hoger gemiddelde.
Gouden regel, klik standaard uit je pedalen bij opstoppingen. Anders ga je zeker een keer erg lullig plat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:07 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, voor iemand die lompe afgeragde stadsfietsen gewend is, is zo'n licht ding op miniscule bandjes en een spartaanse houding toch wel héél iets andersVond het al heel wat dat ik tijdens m'n proefrit 't stuur los durfde te laten om te schakelen!
Ik klik als ik iets aan zie komen ook altijd redelijk ruim van te voren al uit en dan hou ik mn voet gewoon los op mn pedaal.. Mocht bv een stoplicht dan ineens groen worden kan ik altijd zo weer inklikken..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:08 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Gouden regel, klik standaard uit je pedalen bij opstoppingen. Anders ga je zeker een keer erg lullig plat.
Been there, done that..
leuk!quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:57 schreef kikoooooo het volgende:
Zo, na een maandje trappen, vanaf conditie 0,0, heb ik mijn eerste doel bereikt: 50km
31km/u gemiddeld. Met infietsen en eerst een stuk door Amsterdam om buiten de stad te komen. Ben best trots
Ik sleep nog behoorlijk wat overtollig gewicht mee, dus ik hoop ook dat de vermindering daarvan mee gaat dragen aan langere afstanden met een hoger gemiddelde.
Vrouwen en hun "overtollig" gewicht..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
leuk!! en hier ook overtollig gewicht
! ik doe mee aan het verminderen ervan
ongeveer 80kg bij 1.72 is heus wat te veelquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:19 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Vrouwen en hun "overtollig" gewicht..
Hier op dit moment 97 kg bij 1.80..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ongeveer 80kg bij 1.72 is heus wat te veel!
Plaatselijk vet verbranden bestaat niet..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:26 schreef Narcotical het volgende:
Persoonlijk merk ik trouwens wel dat ik met fietsen mijn "probleemgebied" niet train en op de benen kan er weinig meer af omdat dat al grotendeels spier is.. Beetje jammer..
Van hardlopen heb ik altijd dag erna last van mijn benen ivm harde weg wss. Ben nu in twijfel om een wielerfiets te kopen om zo 2x per week een 1,5 uur te gaan fietsen alleen twijfel ik er aan of ik het ook echt leuk ga vinden e.d. vandaar de vraag, nu de keuze nogquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:37 schreef No-P het volgende:
Om de conditie op peil te houden zeker. Hardlopen is specifieker voor voetbal en daar zul je meer profijt van hebben als je op de juiste manier traint. Fietsen is dan misschien weer leuker als afwisseling.
Weet ik, maar toch merk ik dat het minder snel gaat dan ik zou willen.. Toen ik begon met spinnen ging het rond mn benen veel sneller.. Denk dat het wel degelijk eraan ligt of je de spieren daar traint of niet..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:36 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Plaatselijk vet verbranden bestaat niet..
Elke dag een mooi aantal sit-ups doenquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Weet ik, maar toch merk ik dat het minder snel gaat dan ik zou willen.. Toen ik begon met spinnen ging het rond mn benen veel sneller.. Denk dat het wel degelijk eraan ligt of je de spieren daar traint of niet..
Als ik lang genoeg doortrain zal het er uiteindelijk wel af gaan ja, maar het zou waarschijnlijk sneller gaan als ik die spieren ook zou trainen..
Sit-ups zijn niet aan mij besteed, dan krijg ik vreselijke last van mn rug en nek..quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:11 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Elke dag een mooi aantal sit-ups doenals dit erg goed gaat, dan hou je je benen in de lucht of steun je je benen op een hoger punt. Beste manier om goedkoop je buik te trainen. Doe ik ook dagelijks
Maar om het jezelf makkelijker te maken kies je dan wel eten uit dat wat makkelijker weg te krijgen is lijkt me. Boterham met pindakaas is te droog en doe ik niet, banaan gaat wel heel makkelijk. Gewoon even wat voorbeeldjes.quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:24 schreef kaasplankje het volgende:
Eten op de fiets doe je niet omdat 't lekker is maar omdat het moet. Soms is dat tegen heug & meug wegproppen.
Dat ga je leuk vinden!!quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:40 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
Van hardlopen heb ik altijd dag erna last van mijn benen ivm harde weg wss. Ben nu in twijfel om een wielerfiets te kopen om zo 2x per week een 1,5 uur te gaan fietsen alleen twijfel ik er aan of ik het ook echt leuk ga vinden e.d. vandaar de vraag, nu de keuze nog
http://www.garmin.be/NL/prod.asp?refNR=010-00555-01quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:51 schreef OmniRocket het volgende:
De Edge 605, heeft die gesproken navigatie?
Volgens mij lijkt dat maar zo. De spieren trekken de buikwand naar zich toe waardoor het allemaal wat steviger lijkt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Weet ik, maar toch merk ik dat het minder snel gaat dan ik zou willen.. Toen ik begon met spinnen ging het rond mn benen veel sneller.. Denk dat het wel degelijk eraan ligt of je de spieren daar traint of niet..
Als ik lang genoeg doortrain zal het er uiteindelijk wel af gaan ja, maar het zou waarschijnlijk sneller gaan als ik die spieren ook zou trainen..
Wel een goede weerstandstrainingquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:38 schreef Pritt het volgende:
3,5 bar in je banden, haha dan kom je bijna niet vooruit.
Als ik lees wat je oom allemaal heeft verbeterd vind ik die 4 uur en een kwartier nog knapper als de terugweg!quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:35 schreef hetgrotesucces het volgende:
Eerste grote tocht zit erop. Eerst van Groningen naar Zwolle, wat me 4 uur en een kwartier kostte. Te vaak zoeken waar ik heen moest en stukken omgefietst. Mijn fietsbezeten oom wilde wel even helpen mijn fiets in orde te maken. Ik ben nog een grotere leek dan ik al dacht.
In plaats van 3,5 bar in de banden die op de heenreis erin zat, hebben we er de max toegestane 7,5 ingepompt. Derailleurs beter afgesteld zodat de ketting er niet meer afloopt en het achterwiel bleek er niet helemaal recht in te zitten. Terugweg twee dagen later ging in 3,5 uur met een gemiddelde snelheid van 29km/h.
Ik op m'n crosser soms ook maar 2,5. De laatste keer dat ik dat deed had ik meteen een stootlekquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb met m'n mountainbike banden sowieso maar 2,7 bar in m'n banden zitten![]()
En gaan!
Ik (1.81 m, 65 kg) heb de banden ook minimaal op 8 bar hoor.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:33 schreef jackson het volgende:
8 bar hier in de bandjes.... Maarja, iets moet mijn zeekoeiengewicht dragen.
Dat zijn mijn specs ook ongeveer:quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:40 schreef Freddeh het volgende:
1.83m, 90kg en 7 bar.
(dit loopt uit op een wie-heeft-de-hardste-contest)
Ik ook niet maar wel een berg meer kracht en conditiequote:Op donderdag 12 mei 2011 16:52 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb geen duur materiaal of harde banden nodig om hard te fietsen.
Cool! Ik werk zelf ook in een fietsenzaak, erg leuk om te doen!quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
Waarschijnlijk ga ik werken bij Decathlon op de fietsafdeling! Zal gelijk een stuk wijzer worden en wat vaker mee kunnen praten hier
Heb er al eerder een schooljaar stage gelopen en beviel toen ook wel erg hoor. Maar ben tegenwoordig veel meer into fietsen, dus het zal nu alleen maar leuker zijn dan toen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Cool! Ik werk zelf ook in een fietsenzaak, erg leuk om te doen!
Ik heb voorlopig de hardstequote:
Pfff, opschepperquote:Op donderdag 12 mei 2011 17:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb voorlopig de hardste![]()
186 cm - 78 kg - 8.5 bar.
BOEM!quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:38 schreef rudedeltadude het volgende:
Oeh, ga ik de barwedstrijd winnen?
1.74 - 64 kg - 9 bar
Net nieuwe bandjes eronder.
En misschien permanent las ik in het topic. Beste uitdaging.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:26 schreef motorbloempje het volgende:
In juli/augustus verhuis ik naar het Verenigd Koninkrijk vanwege studie
Voor k&*asfalt hoef je niet helemaal naar thechië toe hoor. Dat hebben onze zuiderburen ook meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
En misschien permanent las ik in het topic. Beste uitdaging.
Heb hier ook wel eens gediscussieerd over emigreren naar een iets minder economisch sterk land, Tsjechië. Fantastisch land, kost je allemaal geen drol, leeftempo is veel gemoedelijker... Maar wielrennen kun je er niet, wat een k&*asfalt is het daar.
Feit, maar de RVV was prima te rijden. Gelukkig pak je daar alleen maar aardig asfalt en een stukje kasseien mee. Moet er niet aan denken dat dat 75km slecht asfalt was geweest.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:32 schreef ursel het volgende:
[..]
Voor k&*asfalt hoef je niet helemaal naar thechië toe hoor. Dat hebben onze zuiderburen ook meer dan genoeg.
Zou die beurs zeker niet laten schieten neequote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:33 schreef motorbloempje het volgende:
Haha!ja!
En ja, misschien blijven we wel, maar dat is helemaal afhankelijk van hoe het ons in dat jaar vergaat! Hull is niet 'de place to be', maargoed, die beurs weiger ik ook niet, zeg maar.. is toch 4000 euro
Knap werk!quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:52 schreef Pritt het volgende:
Vandaag mijn eerste tijdrit gehad via de vereniging.
9,3km, 14:48, 37,8km/h met lastig zijwindje.
Zeer tevreden en een aantal mensen achter me gelaten die al een tijdje meelopen in het 'vak'.
Had je met de vrouwen mee moeten rijdenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb voor mezelf besloten dat witte kleding (lees: witte broek) toch niet soignee is..
Gisteren moeten lossen omdat ik het uitzicht naar voren gewoon niet meer kon aanzien
Tilff - Bastogne Tilf.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:38 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Feit, maar de RVV was prima te rijden. Gelukkig pak je daar alleen maar aardig asfalt en een stukje kasseien mee. Moet er niet aan denken dat dat 75km slecht asfalt was geweest.
[..]
Zou die beurs zeker niet laten schieten nee
Misschien is het dan af en toe wel soigneequote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Had je met de vrouwen mee moeten rijden
TBT heb ik op bikeforums.net ook veel over gehoor. Misschien dat ik daar ook maar eens naar moet gaan kijken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:59 schreef ursel het volgende:
[..]
Tilff - Bastogne Tilf.
Zo rij je op strak asfalt naar beneden, maar dat kan halverwege de afdaling spontaan overgaan in gatenkaas.
Nog maar een maandje trouwens
Zeg dan gewoon Wallonie.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:32 schreef ursel het volgende:
[..]
Voor k&*asfalt hoef je niet helemaal naar thechië toe hoor. Dat hebben onze zuiderburen ook meer dan genoeg.
Ik heb voor mijn werk 2 jaar in India gewoond maar daar was het toch echt mountainbiken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
En misschien permanent las ik in het topic. Beste uitdaging.
Heb hier ook wel eens gediscussieerd over emigreren naar een iets minder economisch sterk land, Tsjechië. Fantastisch land, kost je allemaal geen drol, leeftempo is veel gemoedelijker... Maar wielrennen kun je er niet, wat een k&*asfalt is het daar.
Fijn stukkie gereden?quote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:28 schreef nodisch18 het volgende:
Gisteren reed ik langs het kanaal tussen Mol en Neerpelt en daar is onlangs, juist een nieuwe asfaltlaag overheen gelegd!![]()
En zelfs het betonnen pad tussen Postel en het Kanaal is van ongekende kwaliteit. Je bandjes maken daar zo'n geweldig zoevend geluid!![]()
Eigenlijk alleen daarvoor is een geweldig wegdek al de moeite van het omrijden waard!
Toffe fiets!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:23 schreef nodisch18 het volgende:
Drielandenpunt is leuk! Maar die afdaling over belgisch grondgebied...![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zometeen rondje drielandenpuntRoute die ik nog niet eerder heb gefietst
Ik voorzie een botsing/meetingquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:23 schreef nodisch18 het volgende:
Drielandenpunt is leuk! Maar die afdaling over belgisch grondgebied...![]()
[ afbeelding ]
Googlemaps en wat proberen. Kom je nog eens ergensquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
Hmm ik heb alleen knooppunt gegevens en dat is best irritant omdat ik dus eigenlijk geen idee heb hoe ik dus daadwerkelijk fiets. Iemand een oplossing hiervoor?
Naja ik heb gegevens als "volg knooppunt 89, 97, 96, 94"etc...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Googlemaps en wat proberen. Kom je nog eens ergens
Zijn dat niet van die fietsknooppunten?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Naja ik heb gegevens als "volg knooppunt 89, 97, 96, 94"etc...
google maps vindt geen knooppunten
Hmm irritant zoietsquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zijn dat niet van die fietsknooppunten?
[ afbeelding ]
Zoiets dus? Dan heb je gewoon een kaart waar je even kan kijken waar je heenmoet. Heb je meteen even pauze
Kan ook wel. Gewoon 1 keer goed op de kaart kijken. Je hebt volgens mij nog routebordjes tussendoor. Eventueel kaart uitprinten en zo'n ding aanschaffen:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hmm irritant zoiets
En inderdaad, zulke knooppunten zijn het.
Wil gewoon in 1 keer door, tis maar een route van 45km...
Naja probleem is eigenlijk dat ik gewoon van tevoren wil weten waar ik heen fiets, en niet tijdens de rit.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:48 schreef Gripper het volgende:
Als je vantevoren een route langs knooppunten uitstippelt: op een stuk sporttape schrijven, en dat op je bovenbuis plakken.
Dankje, de bandjes zijn Schwalbe Luganoquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Toffe fiets!
Wat voor banden zijn dat? Ziet er wel tof uit met die blauwe randDenk dat dat op mijn fiets ook goed zou staan.
Je moet ook het rondje maken Pas van Wolfhaag, noordkant van het drielandenpunt en dan afdalen naar Vaals.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:23 schreef nodisch18 het volgende:
Drielandenpunt is leuk! Maar die afdaling over belgisch grondgebied...![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Neo, hier kun je een knooppuntenroute van tevoren uitstippelen
http://www.fietsersbond.n(...)veplanner/index.html
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:57 schreef nodisch18 het volgende:
Overigens op www.afstandmeten.nl staan wel alle knooppunten ingetekend!
In zo´n soort fietsende sigaar lijkt me wel lachen om een keer te doen. Benieuwd wat voor snelheid je dan haalt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:46 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe denken wielrenners eigenlijk over ligfietsen en ligfietsers?
Nou zit je hun toe te juichen terwijl ik je die tip gafquote:
Ik heb geen GPSquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou zit je hun toe te juichen terwijl ik je die tip gaf![]()
En als je na dat uitstippelen geen GPS wilt meenemen, schrijf je dus een aantal knooppunt nummers op een stuk tape, en neem je dat mee.
Hoezo 4 rondjes? Ik fiets altijd 1 stuk. Veel leuker imo.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:08 schreef motorbloempje het volgende:
Dus!
Training was vandaag voor mij in totaal 4 rondjes met daarin een vlak stuk, klim, weer stukje vlak en daarna lichte daling met snelheid maken.
Denk dat we dat zo'n half uur hebben gedaan? Misschien iets langer?
En heenweg naar sportcentrum was 20 minuten en terugweg iets langzamer want heb die hele weg terug naast m'n man gefietst![]()
Is nog wat kloten met de versnellingen en hoe dat allemaal werkt. Ben blij dat ik m'n kliksysteem er nog niet op heb gezet. Eerst zo maar eens even oefenen, maar wil dat in de loop van volgende week of de week erna toch maar even gaan doen, maar dan ook wellicht met nieuwe fietsschoenen... Verder ging het wel lekker, voor zo'n eerste keer! Maar heb nu wel wat last van m'n onderrug.. dus bedenk nog even of ik het stuur íets hoger zet...
Ook nog 's uitvogelen of ze in Hull ook spinninglessen geven, érgens, want spinnen moeten missen lijkt me ècht niet leuk
Ah, ik fiets altijd meestal alleenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:12 schreef motorbloempje het volgende:
is een training met een groep, heb niet veel te zeggen over het parcours, en ik vond het wel fijn
Ik heb op m´n huidige fiets nog geen moment last van m´n rug gehad. Op alle vorige fietsen had ik hier wel veel last van. Bij rugklachten misschien dus toch iets mis met afstelling van je fiets, al zal het ook wel heel erg persoonlijk zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo 4 rondjes? Ik fiets altijd 1 stuk. Veel leuker imo.
Sowieso kan ik je als tip geven om zsm te beginnen met het kliksysteem. Het blijft een barriere die je moet nemen.
En blijf maar van dat stuur af, ik had eerst ook altijd last van mijn rug en nek (heb je dat niet?). Nu heb ik er alleen last van op lange stukken.
Oja, en om je niet helemaal af te kraken, wel netjes dat je begonnen bent
![]()
Het is vooral in het begin wennen aan de houding lijkt mij? Natuurlijk heeft de afstelling er wat mee te maken en het zal zeker waar zijn dat het afstellen van je fiets handig is. Maar imo is dat na de eerste keer op je fiets zitten te voorbarig.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb op m´n huidige fiets nog geen moment last van m´n rug gehad. Op alle vorige fietsen had ik hier wel veel last van. Bij rugklachten misschien dus toch iets mis met afstelling van je fiets, al zal het ook wel heel erg persoonlijk zijn.
Op de langere tochten wel nek en zadelpijn, helaas..
Ik had juist last van mijn nek door de houding, het constante omhoogkijken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
Nek had ik overigens geen last van, maar denk dat met motorrijden en al die wind m'n nek wel wat gewend is
Oh, ik dacht dat je het over de wind had die langs je nek waait, maar nu snap ik wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:25 schreef motorbloempje het volgende:
ik bedoel ook dat blijkbaar mijn nekspieren dat wel kunnen hebben
geeft niet, het is vrijdag, bijna VrijMiBo tijdquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je het over de wind had die langs je nek waait, maar nu snap ik wat je bedoelt.
Whaa, een gecensureerde kaarthouderquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan ook wel. Gewoon 1 keer goed op de kaart kijken. Je hebt volgens mij nog routebordjes tussendoor. Eventueel kaart uitprinten en zo'n ding aanschaffen:
[ afbeelding ]
Wallonie is toch gewoon belgiëquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:20 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon Wallonie.
In Vlaanderen is het wegdek tegenwoordig niet veel slechter dan NL. Gelukkig zijn de betonwegen ondertussen ook meest geasfalteerd want dat was wel een crime. In een van mijn vaste routes heb ik trouwens de enige betonweg in een stukje over NL grondgebied.
Ik heb wel eens een filmpje gezien met een aangepast fietszadel, al lijkt me dat niets voor op de racefiets. Sowieso niets voor een herenfietsquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:29 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Whaa, een gecensureerde kaarthouderzou diegene de playboy op de fiets 'lezen'
Het is -ik-was-3-dagen-ziek-en-had-vandaag-wat-belangrijks-dus-ben-niet-scherpdagquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
geeft niet, het is vrijdag, bijna VrijMiBo tijd
Ik ga vanavond mijn vrijavbo missen.quote:
Bij mij precies andersom, maar zie wel meerdere mensen met een hele diepe zit of juist niet.. Is gewoon een stukje aanwenning heb ik zelf gemerkt..quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:25 schreef motorbloempje het volgende:
Ik spin overigens ook al jaren met een verhoogd stuur. Ben begonnen in de wielrenstand, maar dat trok mijn rug gewoon niet.
Gefeliciteerd hoor! Leuk verslag!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:52 schreef Superher0 het volgende:
Zo daar ben ik weer eventjes. Ben erg druk geweest de laatste tijd. Heb nu 2 huizen in de verkoop staan, volg een Prince2 cursus, fiets erg veel, een vriendin en nog meer smoesjes.
Zit nu al op 6400km dit seizoen. Gaat snel. Heb zelfs mijn doelstelling gehaald, heb podium gereden op 2e paasdag in Zaandam. 3e geworden bij de Twee bruggenronde. [ afbeelding ]
Voor een verslag zie http://www.superhero.nl
Fietsen op snelheid gaat steeds makkelijker, dinsdag op de wielerbaan in Amersfoort zelfs 3 keer weggesprongen en laatste keer zelf in mijn eentje over de finish (als eerste), 42,1 km/u gemiddeld. Nu weer bijkomen van gisteren, Nederlands kampioen tandemrijden reed mee. Wat gaat dat hard. Rijd je 48 en dan gaan zij er gewoon overheen alsof je stilstaat. Nu rusten en dan zondag een rondje Posbank als training voor de Trois Ballons. De Theo Rooijen classic kan ik niet rijden, dan zit ik in Luxemburg, rijd ik de 220km Jean Nelissen Classic.
Ben trouwens ook nog wegkapitein geweest bij de Giro Utrecht. Helemaal achterin, iedereen naar voren duwen en aanmoedigen. 10 minuten moeten wachten totdat wij aan konden sluiten, zo lang was de rij.
Hoe is de rest, heb ik nog wat gemist?
6400 kmquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:52 schreef Superher0 het volgende:
Zo daar ben ik weer eventjes. Ben erg druk geweest de laatste tijd. Heb nu 2 huizen in de verkoop staan, volg een Prince2 cursus, fiets erg veel, een vriendin en nog meer smoesjes.
Zit nu al op 6400km dit seizoen. Gaat snel. Heb zelfs mijn doelstelling gehaald, heb podium gereden op 2e paasdag in Zaandam. 3e geworden bij de Twee bruggenronde. [ afbeelding ]
Voor een verslag zie http://www.superhero.nl
Fietsen op snelheid gaat steeds makkelijker, dinsdag op de wielerbaan in Amersfoort zelfs 3 keer weggesprongen en laatste keer zelf in mijn eentje over de finish (als eerste), 42,1 km/u gemiddeld. Nu weer bijkomen van gisteren, Nederlands kampioen tandemrijden reed mee. Wat gaat dat hard. Rijd je 48 en dan gaan zij er gewoon overheen alsof je stilstaat. Nu rusten en dan zondag een rondje Posbank als training voor de Trois Ballons. De Theo Rooijen classic kan ik niet rijden, dan zit ik in Luxemburg, rijd ik de 220km Jean Nelissen Classic.
Ben trouwens ook nog wegkapitein geweest bij de Giro Utrecht. Helemaal achterin, iedereen naar voren duwen en aanmoedigen. 10 minuten moeten wachten totdat wij aan konden sluiten, zo lang was de rij.
Hoe is de rest, heb ik nog wat gemist?
Hij heeft 2 huizen in de verkoop dus denk het niet!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Word je rijk van die envelopjes?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:52 schreef Superher0 het volgende:
Zo daar ben ik weer eventjes. Ben erg druk geweest de laatste tijd. Heb nu 2 huizen in de verkoop staan, volg een Prince2 cursus, fiets erg veel, een vriendin en nog meer smoesjes.
Zit nu al op 6400km dit seizoen. Gaat snel. Heb zelfs mijn doelstelling gehaald, heb podium gereden op 2e paasdag in Zaandam. 3e geworden bij de Twee bruggenronde. [ afbeelding ]
Voor een verslag zie http://www.superhero.nl
Fietsen op snelheid gaat steeds makkelijker, dinsdag op de wielerbaan in Amersfoort zelfs 3 keer weggesprongen en laatste keer zelf in mijn eentje over de finish (als eerste), 42,1 km/u gemiddeld. Nu weer bijkomen van gisteren, Nederlands kampioen tandemrijden reed mee. Wat gaat dat hard. Rijd je 48 en dan gaan zij er gewoon overheen alsof je stilstaat. Nu rusten en dan zondag een rondje Posbank als training voor de Trois Ballons. De Theo Rooijen classic kan ik niet rijden, dan zit ik in Luxemburg, rijd ik de 220km Jean Nelissen Classic.
Ben trouwens ook nog wegkapitein geweest bij de Giro Utrecht. Helemaal achterin, iedereen naar voren duwen en aanmoedigen. 10 minuten moeten wachten totdat wij aan konden sluiten, zo lang was de rij.
Hoe is de rest, heb ik nog wat gemist?
nou, dat ligt er maar net aan. 4e in de tussensprint was dit keer 14 euro, 3e in de uitslag was ook 14, dan nog een 10tje voor 6e bij de tussensprint. Al en al toch 38 euro, benzinekosten erin ieder geval uit en meteen een bos bloemen om mijn meisje mee blij te makenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd hoor! Leuk verslag!
Word je rijk van die envelopjes?
Zo weinigquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:34 schreef Superher0 het volgende:
[..]
nou, dat ligt er maar net aan. 4e in de tussensprint was dit keer 14 euro, 3e in de uitslag was ook 14, dan nog een 10tje voor 6e bij de tussensprint. Al en al toch 38 euro, benzinekosten erin ieder geval uit en meteen een bos bloemen om mijn meisje mee blij te makenKreeg geen tegeltje, een heuse beker.
Bij een andere wedstrijd kreeg je als 20ste nog 6 euro, dus daar zal de 3e wel iets meer gekregen hebben. het verschilt enorm. Volgende wedstrijd is 22 mei in Amersfoort, dan ga ik 44 keer de Amersfoortse berg (Klein zwitserland) omhoog. Hopelijk dan weer een paar envelopjes.
Ja, bij Amateurs is dat al gauw het dubbele of driedubbele als je goed rijdt en bij elite/beloften ongeveer 300/400 per wedstrijd. Maar dan moet je wel heel hard kunnen fietsen.quote:
Zo weinig? Srsly... Je verdient je benzinekosten terug, krijgt een bos bloemen voor je dame en een beker voor de vitrine. Vergeet jij niet dat je hier ook iets doet waar je plezier in hebt? Het hoeft niet per sé om geld te draaien allemaal hè, sommige dingen zijn onbetaalbaar.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo weinig![]()
Tevens dit topic: Help
60 km in 1:15 en 70 km in 1:30? Is dat mogelijk
Heel goed punt. De ereronde door het centrum van Zaandam, terrassen vol met mensen die applaudiseren en je toejuichen is super leuk om mee te maken. Heel erg apart. Felicitaties en waardering. Het is mooi. En dan niet te vergeten je mag rijden op plekken met snelheden waar je anders niet eens mag komen of in ieder geval niet met die snelheid. Je rijdt met 50 door het centrum. Ongeacht wat je rijdt, het is altijd leuk.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:24 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zo weinig? Srsly... Je verdient je benzinekosten terug, krijgt een bos bloemen voor je dame en een beker voor de vitrine. Vergeet jij niet dat je hier ook iets doet waar je plezier in hebt? Het hoeft niet per sé om geld te draaien allemaal hè, sommige dingen zijn onbetaalbaar.
Ik ben het met je eens tot op zekere hoogte. Geef dan alleen bloemen en laat het bij de eer. Die paar tientjes mogen ze dan van mij in hun haar smerenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:24 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zo weinig? Srsly... Je verdient je benzinekosten terug, krijgt een bos bloemen voor je dame en een beker voor de vitrine. Vergeet jij niet dat je hier ook iets doet waar je plezier in hebt? Het hoeft niet per sé om geld te draaien allemaal hè, sommige dingen zijn onbetaalbaar.
Ja, dat vind ik ook altijd leuk, als er veel publiek staat te kijken ga je er nog harder voor zo lijkt het soms.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:01 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Heel goed punt. De ereronde door het centrum van Zaandam, terrassen vol met mensen die applaudiseren en je toejuichen is super leuk om mee te maken. Heel erg apart. Felicitaties en waardering. Het is mooi. En dan niet te vergeten je mag rijden op plekken met snelheden waar je anders niet eens mag komen of in ieder geval niet met die snelheid. Je rijdt met 50 door het centrum. Ongeacht wat je rijdt, het is altijd leuk.
Heb me trouwens ingeschreven voor het criterium Daags na de tour in boxmeer. Mag ik 60 km over het parcours waarop later de profs gaan rijden. Eerst zelf rijden, afzien en daarna naar de profs kijken. Erg mooi, je kunt dan heel erg dichtbij komen, zal me niet verbazen als we dezelfde kleedkamers hebben of dat ik mijn rugnummer in kan leveren als bijvoorbeeld Gesink de zijne komt ophalen. Misschien kan ik hem nog tips geven ;-)
Tijdens de wedstrijdtrainingen rijd ik vaak met Lars van der Haar, Nederlands, Europees en wereldkampioen, wereldbeker winnaar etc en met nog een jongen die net bij Rabo profs is aangenomen (Wilco Kelderman). Janneke Kanis van Nederland bloeit rijdt ook vaak mee. Als een van hen besluit echt te gaan rijden is het aanklampen, echt niet leuk meer. Maakt het een mooie sport, gewoon meetrainen met de profs.
Ik vind het eigenlijk wel cool dat je op zo'n oud barrel gaat trainen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:04 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag een rondje van 60km gefietst. Veel te hoogmoedig gestart en heb mezelf daar op kapot geredende laatste 20km waren echt een hel voor me. Maar zo leer je weer
Ben desondanks best tevreden over het eindresultaat:
http://mytracks.me/mytrac(...)-05-13%201511.gpx.gz
Alleen de maximum hoogte kan niet kloppen... Hoogste punt was het drielandenpunt en dat is 322 meter, terwijl die site zegt dat m'n hoogste punt 372m boven NAP is
Vandaag toch maar eens een fotootje gemaakt van mijn stalen ros
[ afbeelding ] Hier fiets ik dus al die kilometers meeMaar het wordt wel tijd voor een renfiets, want dit is eigenlijk dingen moeilijker maken dan ze zin.
Heeft dat hoogteverschil misschien iets te maken met de onnauwkeurigheid van GPS?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:04 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag een rondje van 60km gefietst. Veel te hoogmoedig gestart en heb mezelf daar op kapot geredende laatste 20km waren echt een hel voor me. Maar zo leer je weer
Ben desondanks best tevreden over het eindresultaat:
http://mytracks.me/mytrac(...)-05-13%201511.gpx.gz
Alleen de maximum hoogte kan niet kloppen... Hoogste punt was het drielandenpunt en dat is 322 meter, terwijl die site zegt dat m'n hoogste punt 372m boven NAP is
Vandaag toch maar eens een fotootje gemaakt van mijn stalen ros
[ afbeelding ] Hier fiets ik dus al die kilometers meeMaar het wordt wel tijd voor een renfiets, want dit is eigenlijk dingen moeilijker maken dan ze zin.
Dat snap ik ook wel, maar voor een tocht zo groot als de ronde van Noord Holland zou je toch zeggen dat er wel wat meer budget is voor het prijsgeld.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:24 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zo weinig? Srsly... Je verdient je benzinekosten terug, krijgt een bos bloemen voor je dame en een beker voor de vitrine. Vergeet jij niet dat je hier ook iets doet waar je plezier in hebt? Het hoeft niet per sé om geld te draaien allemaal hè, sommige dingen zijn onbetaalbaar.
Volgens mij is zo'n bos bloemen nog duurder dan het prijzengeldquote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:23 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens tot op zekere hoogte. Geef dan alleen bloemen en laat het bij de eer. Die paar tientjes mogen ze dan van mij in hun haar smeren.
Nouja, dat prijzengeld is vastgesteld door de KNWU dmv prijzenschema's voor verschillende categorieën en wordt opgehoest door lokale sponsors. Er rijden vaak meerdere categorieën dus totaal gaat dat om enkele duizenden Euro's. En 't was geen ronde van Noord Holland hé, maar een criterium.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:40 schreef kanovinnie het volgende:
Dat snap ik ook wel, maar voor een tocht zo groot als de zou je toch zeggen dat er wel wat meer budget is voor het prijsgeld.
Ah, dat wist ik geeneens. Ik probeer hier de prestatie van Superhero zeker niet af te kraken hoor!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nouja, dat prijzengeld is vastgesteld door de KNWU dmv prijzenschema's voor verschillende categorieën en wordt opgehoest door lokale sponsors. Er rijden vaak meerdere categorieën dus totaal gaat dat om enkele duizenden Euro's. En 't was geen ronde van Noord Holland hé, maar een criterium.
Desalniettemin erg goed gereden van Superhero, blijkbaar heeft hij talent voor wielrennen.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 07:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel cool dat je op zo'n oud barrel gaat trainen.![]()
Immers, op een oude fiets moet je het leren.
Ja, denk inderdaad de onnauwkeurigheid van dat ding idd. Is trouwens een app op m'n telefoonquote:Op zaterdag 14 mei 2011 08:48 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Heeft dat hoogteverschil misschien iets te maken met de onnauwkeurigheid van GPS?In mijn track die over het 3-landenpunt (± km 32 gaat kom ik op 379m hoogte uit...
Coole foto trouwens!![]()
![]()
Hoogtemeters van de GPS mag je gerust /2 of /3 doen. GPS telt veel te veel hoogtemeters. Alleen een GPS met barometer is enigszins nauwkeurig.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
[..]
Ja, denk inderdaad de onnauwkeurigheid van dat ding idd. Is trouwens een app op m'n telefoonMyTracks.
Anyway, zou het hoogtemeter aantal wel kloppen, bijna 1800m? Ben wel flink wat hellingen omhoog gegaan
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:54 schreef No-P het volgende:
[..]
Hoogtemeters van de GPS mag je gerust /2 of /3 doen. GPS telt veel te veel hoogtemeters. Alleen een GPS met barometer is enigszins nauwkeurig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cuz I'm Mr. Brightside
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Valt nog mee. Ik corrigeer mijn vorige antwoord. Bij weinig hoogtemeters lijkt de afwijking meer te zijn dan bij ritten met veel HM. Heb even naar mijn ritten gekeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
80km met 900 HM was 600 HM na correctie.
70km met 820 HM was 630 HM na correctie.
100km met 700 HM was 300 HM na correctie.
50km met 90 HM was 30 HM na correctie.
Je zal zeker behoorlijk wat hoogtemeters hebben gemaakt, maar het aantal is met GPS niet echt te bepalen en zit zeker te hoog.
[ Bericht 5% gewijzigd door No-P op 14-05-2011 12:10:58 ]Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
Dat is ook mijn ervaring. Dit komt denk ik doordat bij iedere locatie bepaling ook de hoogte opnieuw wordt bepaald. En door de onnauwkeurigheid die in de GPS zit ingebouwd varieert die hoogte continue, terwijl je in werkelijkheid over een pannekoek door de polder rijdt. Hierdoor telt het aantal HM's natuurlijk snel op.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:04 schreef No-P het volgende:
[..]
Bij weinig hoogtemeters lijkt de afwijking meer te zijn dan bij ritten met veel HM.
Awesome! Hoe neem je dat allemaal mee? Gewoon tassen enzo? Of heb je een karretje?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo jongens, ik ga eens serieus op trainingskamp. Aangezien het weer de komende week niet leuk doet, pak ik morgen de nachttrein naar Basel, en ga daar tm zaterdag de Rijn route volgen van Basel tot aan...zo ver als het kan qua tijd en de benen de bergen aan kunnen. Ik heb zaterdagavond de trein terug geboekt vanaf Zurich maar ik kan ook pas in Basel instappen als ik wil, heb een tent, slaapzak, kaart en routeboekje, en geen muurvast programma...Dat wordt kamperen en zwemmen in de Bodensee, Greifensee, en wat nog meer. Jeeha!
Stevens Randoneur + Ortlieb backrollers, en als het nodig is ook frontrollers...geen racefietsquote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Awesome! Hoe neem je dat allemaal mee? Gewoon tassen enzo? Of heb je een karretje?
Klinkt als een goed plan! Er zijn trouwens van die "maaltijd in een zak" gerechten. Van knorr. Je hoeft dan maar 1 zak eten (misschien 2 als je honger hebt) in een pan kokend water te gooien, even wachten.... Eten!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Stevens Randoneur + Ortlieb backrollers, en als het nodig is ook frontrollers...geen racefietsdat is niet te doen. Heb een 2 persoonstent gekocht, want een 1s peroons vond ik meer een groot uitgevallen slaapzak
. Gasbrandertje en 1 pan voor een kopje thee of soep heb ik ook, verder wordt het piza of dagschotels in de kroeg denk ik...Ik maak nog wel een foto van de volledige bepakking
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo jongens, ik ga eens serieus op trainingskamp. Aangezien het weer de komende week niet leuk doet, pak ik morgen de nachttrein naar Basel, en ga daar tm zaterdag de Rijn route volgen van Basel tot aan...zo ver als het kan qua tijd en de benen de bergen aan kunnen. Ik heb zaterdagavond de trein terug geboekt vanaf Zurich maar ik kan ook pas in Basel instappen als ik wil, heb een tent, slaapzak, kaart en routeboekje, en geen muurvast programma...Dat wordt kamperen en zwemmen in de Bodensee, Greifensee, en wat nog meer. Jeeha!
Ja, sommige fietsers (vaak ouderen) zijn nog irritanter dan automobilistenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:20 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens wel last van mijn knie. Sowieso was het fietsen raar. Ben ziek geweest en dat merk je dan toch wel.
En ik had onderweg nog een "incidentje". Een man op de fiets vond mij een asociaal tyfusjong toen ik hem rechts inhaalde. Hij fietste zo ver aan de linkerkant van de weg dat ik er maar rechts langs ging.
Sommige mensen snappen de verkeersregels niet. En dan vind ik hem nog beschaafd reageren. Ben een keer middendoor een groepje scholieren gereden omdat ze niet aan de kant wilden gaan voor me. Ben er net zo hard tussenin gaan drukken met m'n fiets dat ze óf onderuit zouden gaan, óf opzij zouden gaan. Uiteindelijk werd het dat laatste toch maarquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:20 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens wel last van mijn knie. Sowieso was het fietsen raar. Ben ziek geweest en dat merk je dan toch wel.
En ik had onderweg nog een "incidentje". Een man op de fiets vond mij een asociaal tyfusjong toen ik hem rechts inhaalde. Hij fietste zo ver aan de linkerkant van de weg dat ik er maar rechts langs ging.
Bejaardenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:21 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ja, sommige fietsers (vaak ouderen) zijn nog irritanter dan automobilisten
Als hij me erger had uitgescheld zou ik wel even teruggefietst zijn. Ik laat me niet uitschelden door zo'n idioot.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:25 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Sommige mensen snappen de verkeersregels niet. En dan vind ik hem nog beschaafd reageren. Ben een keer middendoor een groepje scholieren gereden omdat ze niet aan de kant wilden gaan voor me. Ben er net zo hard tussenin gaan drukken met m'n fiets dat ze óf onderuit zouden gaan, óf opzij zouden gaan. Uiteindelijk werd het dat laatste toch maar
Dat is nou stereotyperingquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:35 schreef kanovinnie het volgende:
Als hij me erger had uitgescheld zou ik wel even teruggefietst zijn. Ik laat me niet uitschelden door zo'n idioot.
Maargoed, vroeger (en nu nog) vind ik andere wielrenners vaak aso's, maar zelf ben ik geen haar beter denk ik
http://connect.garmin.com/activity/85533045quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:31 schreef Blik het volgende:
Zo, de Veluwe Klimtour gedaan vandaag vanuit Ede met o.a. de Italiaanseweg, Zijpenberg en Emmapyramide. 130 km volgens de organisatie (121 volgens mijn Garmin). Was een leuke tocht, alleen vond ik al dat draaien en keren wat ze in Arnhem deden een stuk minder. Er zou na 50 km ook nog een splitsing zijn tussen 130 en 100 km, maar die ik en vele anderen hebben die splitsing nooit kunnen ontdenken. Best lullig als je 100 km wilde gaan fietsen.
Zal het eens gaan checken...heb zo'n setje gekocht van een alu pannetje met deksel dat ook een bord is, maar omdat ik vooral water wil koken, net ook een keteltje gekocht, zit nu te dubben of ik alleen de ketel meeneem, of beide.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zijn trouwens van die "maaltijd in een zak" gerechten. Van knorr. Je hoeft dan maar 1 zak eten (misschien 2 als je honger hebt) in een pan kokend water te gooien, even wachten.... Eten!
Was ik ook van plan te rijden, maar gisteravond besloten toch niet te gaan. Had niet zo'n zin in een lange tocht.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:31 schreef Blik het volgende:
Zo, de Veluwe Klimtour gedaan vandaag vanuit Ede met o.a. de Italiaanseweg, Zijpenberg en Emmapyramide. 130 km volgens de organisatie (121 volgens mijn Garmin). Was een leuke tocht, alleen vond ik al dat draaien en keren wat ze in Arnhem deden een stuk minder. Er zou na 50 km ook nog een splitsing zijn tussen 130 en 100 km, maar die ik en vele anderen hebben die splitsing nooit kunnen ontdenken. Best lullig als je 100 km wilde gaan fietsen.
Het was inderdaad een criterium, een soort van afwachtingswedstrijd. We deelden de finish. Ik rijd dit jaar sportklasse, volgend jaar wil ik naar de amateurs. Eerst meer wedstrijdservaring opdoen en leren rijden met hoge snelheden in een peloton. Tijdens de trainingen rijd ik vrolijk mee met de amateurs. Als de benen goed zijn kan ik zelf nog de elite/belofte en profs bijhouden (maar dan maar net en niet meer, maar toch).quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nouja, dat prijzengeld is vastgesteld door de KNWU dmv prijzenschema's voor verschillende categorieën en wordt opgehoest door lokale sponsors. Er rijden vaak meerdere categorieën dus totaal gaat dat om enkele duizenden Euro's. En 't was geen ronde van Noord Holland hé, maar een criterium.
Desalniettemin erg goed gereden van Superhero, blijkbaar heeft hij talent voor wielrennen.
Als ze de volgende keer wat minder door Arnhem gaan rijden ben ik er bijquote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:18 schreef No-P het volgende:
[..]
Was ik ook van plan te rijden, maar gisteravond besloten toch niet te gaan. Had niet zo'n zin in een lange tocht.
Tof C_F! De bergen zijn wel over te komen denk ik als je bij het water blijft. Dat is vrij "vlak" allemaal geloof ik.
Hoe zit de indeling van de klasses? Prof>elite>belofte>sport>amateur?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:23 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Het was inderdaad een criterium, een soort van afwachtingswedstrijd. We deelden de finish. Ik rijd dit jaar sportklasse, volgend jaar wil ik naar de amateurs. Eerst meer wedstrijdservaring opdoen en leren rijden met hoge snelheden in een peloton. Tijdens de trainingen rijd ik vrolijk mee met de amateurs. Als de benen goed zijn kan ik zelf nog de elite/belofte en profs bijhouden (maar dan maar net en niet meer, maar toch).
Talent, hmm, ik noem het blik op oneindig en dom trappen. Winnen doe je niet met alleen talent, heb je ook mazzel bij nodig. Het juiste wiel kiezen en er op het juiste moment bij zijn. Eerst iemand anders bordje leeg eten en dan zelf pas gaan.
He, Fab, toe maar, dat is flink stuk. Dus toch een randonneur gekocht, netjes. Leuke tocht in het vooruitschiet. Zie de foto's graag.
Heb de Voorjaarsklassieker van hen wel gereden en ik denk dat ik de Posbank Reichswaldtoer ook wel meepak. Stukje Posbank, daarna Montferland en Hoch-Elten. Dan door "mijn gebied", en boven Wageningen terug naar Ede.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Als ze de volgende keer wat minder door Arnhem gaan rijden ben ik er bij
Prof (Elite met contract)quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe zit de indeling van de klasses? Prof>elite>belofte>sport>amateur?
Zeker, net ingeschrevenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:57 schreef Tommeke het volgende:
Dat die premies niet zo hoog zijn boeit niet veel toch? Het gaat ook een beetje om de kick van het envelopjes ophalen na de koers etc, je doet het tenminste ergens voor. Anders zijn die tussensprints ook lood om oud ijzer
Goed werk Superher0! Knap!
Tof dat je in Boxmeer rijdt, daar ga ik ook starten. Yankee doe je ook mee?
Na de koers samen met de CERA-konijntjes profs kijken, patat vreten, bier drinken en vrouwen kijken!
Ik heb morgen m'n eerste criterium ooit, heb er zin in!
Echt, andere fietsers, vooral van die zwalkende ouwe zombies zonder enige vorm van omgevingsbewustzijn, zijn de nagel aan mijn doodskist...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:20 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens wel last van mijn knie. Sowieso was het fietsen raar. Ben ziek geweest en dat merk je dan toch wel.
En ik had onderweg nog een "incidentje". Een man op de fiets vond mij een asociaal tyfusjong toen ik hem rechts inhaalde. Hij fietste zo ver aan de linkerkant van de weg dat ik er maar rechts langs ging.
*schaam*quote:Op zondag 15 mei 2011 11:56 schreef nodisch18 het volgende:
nog geen 12 uur en toch al 110 km gefietst! nu lekker douchen en vanmiddag de Giro kijken!
Sporza, 14:00quote:Op zondag 15 mei 2011 11:59 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
*schaam*
Waar wordt dat uitgezonden? En vanaf hoelaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |