Nou we zijn benieuwd naar de verhalenquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:49 schreef motorbloempje het volgende:
hoi weer eens een keer!
Vandaag de spullen uitgebreid met een helm (een hele kekke zwarte), pedalen met SPD klikkers en een bidonhouder.
Volgende keer is het zadel aan de beurt! Ga vrijdag voor het eerst op de fiets stappen en ben wel een tikkeltje zenuwachtig. Heb 't de hele tijd voor me uitgeschoven, en ben al niet de beste sporter van de groep (understatement), maar ik wil het wel tot een goed einde brengen! Hopelijk na vrijdag wat meer zelfvertrouwen om zelf ook eens een eindje te gaan fietsen
Dat ook trouwensquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou we zijn benieuwd naar de verhalen
Ik heb er wel eentjequote:Op woensdag 11 mei 2011 20:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou we zijn benieuwd naar de verhalen
herkenbaar verhaal. Ik denk dat 90% van de wielrenners wel eens met een slakkengangetje onderuit gegaan is door de klikpedalen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:59 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Ik heb er wel eentje
Jaren terug, een van mijn eerste ritjes.
Op en duur kom je een stoplicht tegen ..
Ik rol lekker uit, ik wil uit mijn clickpedalen komen.
"maar die staan natuurlijk veelste stroef afgesteld"
Gevolg, ik val met 2 / 3 km/h op de grond ..![]()
Mensen achter me in de auto's toeteren
Heb het inderdaad ook 1x gehad, kon gelukkig nog 1 van mn voeten op het allerlaatste moment loskrijgen maar stond wel even heel moeilijk met mn fiets bijna tegen de grond en mn rechtervoet nog ingeklikt..quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:19 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
herkenbaar verhaal. Ik denk dat 90% van de wielrenners wel eens met een slakkengangetje onderuit gegaan is door de klikpedalen.
Ikzelf had het toen ik verkeerd gereden was en op een smalle weg moest keren. Ik verloor evenwicht tijdens het keren en vergat uit te klikken.
Als je bang bent dat je niet op tijd uit kan klikken, ga dan gewoon even met je fiets naast een muurtje staan en hou je daar aan vast.. Dan kan je gewoon even een aantal keer in en uit klikken zodat je iig het gevoel een beetje hebt..quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:22 schreef motorbloempje het volgende:
ja, jongens, ik heb er écht zin in!
Ik reed toen lekker alleen, niemand heeft me betraptquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:21 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Heb het inderdaad ook 1x gehad, kon gelukkig nog 1 van mn voeten op het allerlaatste moment loskrijgen maar stond wel even heel moeilijk met mn fiets bijna tegen de grond en mn rechtervoet nog ingeklikt..
Hoe het gebeurde ga ik niet uitleggen want dat wordt een heel erg moeilijk verhaal..
Heel erg vervelend. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt met je clubgenoten!quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:07 schreef Marurk het volgende:
Twee clubgenoten van mij zijn vanmiddag in een afdaling onderuit gegaan. Met ambulance naar het ziekenhuis blijkbaar... een van de twee bleek een hersenschudding te hebben (helm is ook kapot). Zo zie je maar weer hoe belangrijk het dragen van een valhelm is!
Dat is niet soigneequote:Op woensdag 11 mei 2011 21:23 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje gaat nog even ergens van die knie en elleboogbeschermers vandaan rossen
Netjes!quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:57 schreef kikoooooo het volgende:
Zo, na een maandje trappen, vanaf conditie 0,0, heb ik mijn eerste doel bereikt: 50km
31km/u gemiddeld. Met infietsen en eerst een stuk door Amsterdam om buiten de stad te komen. Ben best trots
Ik sleep nog behoorlijk wat overtollig gewicht mee, dus ik hoop ook dat de vermindering daarvan mee gaat dragen aan langere afstanden met een hoger gemiddelde.
Gouden regel, klik standaard uit je pedalen bij opstoppingen. Anders ga je zeker een keer erg lullig plat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:07 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, voor iemand die lompe afgeragde stadsfietsen gewend is, is zo'n licht ding op miniscule bandjes en een spartaanse houding toch wel héél iets andersVond het al heel wat dat ik tijdens m'n proefrit 't stuur los durfde te laten om te schakelen!
Ik klik als ik iets aan zie komen ook altijd redelijk ruim van te voren al uit en dan hou ik mn voet gewoon los op mn pedaal.. Mocht bv een stoplicht dan ineens groen worden kan ik altijd zo weer inklikken..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:08 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Gouden regel, klik standaard uit je pedalen bij opstoppingen. Anders ga je zeker een keer erg lullig plat.
Been there, done that..
leuk!quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:57 schreef kikoooooo het volgende:
Zo, na een maandje trappen, vanaf conditie 0,0, heb ik mijn eerste doel bereikt: 50km
31km/u gemiddeld. Met infietsen en eerst een stuk door Amsterdam om buiten de stad te komen. Ben best trots
Ik sleep nog behoorlijk wat overtollig gewicht mee, dus ik hoop ook dat de vermindering daarvan mee gaat dragen aan langere afstanden met een hoger gemiddelde.
Vrouwen en hun "overtollig" gewicht..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
leuk!! en hier ook overtollig gewicht
! ik doe mee aan het verminderen ervan
ongeveer 80kg bij 1.72 is heus wat te veelquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:19 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Vrouwen en hun "overtollig" gewicht..
Hier op dit moment 97 kg bij 1.80..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ongeveer 80kg bij 1.72 is heus wat te veel!
Plaatselijk vet verbranden bestaat niet..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:26 schreef Narcotical het volgende:
Persoonlijk merk ik trouwens wel dat ik met fietsen mijn "probleemgebied" niet train en op de benen kan er weinig meer af omdat dat al grotendeels spier is.. Beetje jammer..
Van hardlopen heb ik altijd dag erna last van mijn benen ivm harde weg wss. Ben nu in twijfel om een wielerfiets te kopen om zo 2x per week een 1,5 uur te gaan fietsen alleen twijfel ik er aan of ik het ook echt leuk ga vinden e.d. vandaar de vraag, nu de keuze nogquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:37 schreef No-P het volgende:
Om de conditie op peil te houden zeker. Hardlopen is specifieker voor voetbal en daar zul je meer profijt van hebben als je op de juiste manier traint. Fietsen is dan misschien weer leuker als afwisseling.
Weet ik, maar toch merk ik dat het minder snel gaat dan ik zou willen.. Toen ik begon met spinnen ging het rond mn benen veel sneller.. Denk dat het wel degelijk eraan ligt of je de spieren daar traint of niet..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:36 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Plaatselijk vet verbranden bestaat niet..
Elke dag een mooi aantal sit-ups doenquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Weet ik, maar toch merk ik dat het minder snel gaat dan ik zou willen.. Toen ik begon met spinnen ging het rond mn benen veel sneller.. Denk dat het wel degelijk eraan ligt of je de spieren daar traint of niet..
Als ik lang genoeg doortrain zal het er uiteindelijk wel af gaan ja, maar het zou waarschijnlijk sneller gaan als ik die spieren ook zou trainen..
Sit-ups zijn niet aan mij besteed, dan krijg ik vreselijke last van mn rug en nek..quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:11 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Elke dag een mooi aantal sit-ups doenals dit erg goed gaat, dan hou je je benen in de lucht of steun je je benen op een hoger punt. Beste manier om goedkoop je buik te trainen. Doe ik ook dagelijks
Maar om het jezelf makkelijker te maken kies je dan wel eten uit dat wat makkelijker weg te krijgen is lijkt me. Boterham met pindakaas is te droog en doe ik niet, banaan gaat wel heel makkelijk. Gewoon even wat voorbeeldjes.quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:24 schreef kaasplankje het volgende:
Eten op de fiets doe je niet omdat 't lekker is maar omdat het moet. Soms is dat tegen heug & meug wegproppen.
Dat ga je leuk vinden!!quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:40 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
Van hardlopen heb ik altijd dag erna last van mijn benen ivm harde weg wss. Ben nu in twijfel om een wielerfiets te kopen om zo 2x per week een 1,5 uur te gaan fietsen alleen twijfel ik er aan of ik het ook echt leuk ga vinden e.d. vandaar de vraag, nu de keuze nog
http://www.garmin.be/NL/prod.asp?refNR=010-00555-01quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:51 schreef OmniRocket het volgende:
De Edge 605, heeft die gesproken navigatie?
Volgens mij lijkt dat maar zo. De spieren trekken de buikwand naar zich toe waardoor het allemaal wat steviger lijkt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Weet ik, maar toch merk ik dat het minder snel gaat dan ik zou willen.. Toen ik begon met spinnen ging het rond mn benen veel sneller.. Denk dat het wel degelijk eraan ligt of je de spieren daar traint of niet..
Als ik lang genoeg doortrain zal het er uiteindelijk wel af gaan ja, maar het zou waarschijnlijk sneller gaan als ik die spieren ook zou trainen..
Wel een goede weerstandstrainingquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:38 schreef Pritt het volgende:
3,5 bar in je banden, haha dan kom je bijna niet vooruit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |