Nou we zijn benieuwd naar de verhalenquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:49 schreef motorbloempje het volgende:
hoi weer eens een keer!
Vandaag de spullen uitgebreid met een helm (een hele kekke zwarte), pedalen met SPD klikkers en een bidonhouder.
Volgende keer is het zadel aan de beurt! Ga vrijdag voor het eerst op de fiets stappen en ben wel een tikkeltje zenuwachtig. Heb 't de hele tijd voor me uitgeschoven, en ben al niet de beste sporter van de groep (understatement), maar ik wil het wel tot een goed einde brengen! Hopelijk na vrijdag wat meer zelfvertrouwen om zelf ook eens een eindje te gaan fietsen
Dat ook trouwensquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou we zijn benieuwd naar de verhalen
Ik heb er wel eentjequote:Op woensdag 11 mei 2011 20:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou we zijn benieuwd naar de verhalen
herkenbaar verhaal. Ik denk dat 90% van de wielrenners wel eens met een slakkengangetje onderuit gegaan is door de klikpedalen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:59 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Ik heb er wel eentje
Jaren terug, een van mijn eerste ritjes.
Op en duur kom je een stoplicht tegen ..
Ik rol lekker uit, ik wil uit mijn clickpedalen komen.
"maar die staan natuurlijk veelste stroef afgesteld"
Gevolg, ik val met 2 / 3 km/h op de grond ..![]()
Mensen achter me in de auto's toeteren
Heb het inderdaad ook 1x gehad, kon gelukkig nog 1 van mn voeten op het allerlaatste moment loskrijgen maar stond wel even heel moeilijk met mn fiets bijna tegen de grond en mn rechtervoet nog ingeklikt..quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:19 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
herkenbaar verhaal. Ik denk dat 90% van de wielrenners wel eens met een slakkengangetje onderuit gegaan is door de klikpedalen.
Ikzelf had het toen ik verkeerd gereden was en op een smalle weg moest keren. Ik verloor evenwicht tijdens het keren en vergat uit te klikken.
Als je bang bent dat je niet op tijd uit kan klikken, ga dan gewoon even met je fiets naast een muurtje staan en hou je daar aan vast.. Dan kan je gewoon even een aantal keer in en uit klikken zodat je iig het gevoel een beetje hebt..quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:22 schreef motorbloempje het volgende:
ja, jongens, ik heb er écht zin in!
Ik reed toen lekker alleen, niemand heeft me betraptquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:21 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Heb het inderdaad ook 1x gehad, kon gelukkig nog 1 van mn voeten op het allerlaatste moment loskrijgen maar stond wel even heel moeilijk met mn fiets bijna tegen de grond en mn rechtervoet nog ingeklikt..
Hoe het gebeurde ga ik niet uitleggen want dat wordt een heel erg moeilijk verhaal..
Heel erg vervelend. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt met je clubgenoten!quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:07 schreef Marurk het volgende:
Twee clubgenoten van mij zijn vanmiddag in een afdaling onderuit gegaan. Met ambulance naar het ziekenhuis blijkbaar... een van de twee bleek een hersenschudding te hebben (helm is ook kapot). Zo zie je maar weer hoe belangrijk het dragen van een valhelm is!
Dat is niet soigneequote:Op woensdag 11 mei 2011 21:23 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje gaat nog even ergens van die knie en elleboogbeschermers vandaan rossen
Netjes!quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:57 schreef kikoooooo het volgende:
Zo, na een maandje trappen, vanaf conditie 0,0, heb ik mijn eerste doel bereikt: 50km
31km/u gemiddeld. Met infietsen en eerst een stuk door Amsterdam om buiten de stad te komen. Ben best trots
Ik sleep nog behoorlijk wat overtollig gewicht mee, dus ik hoop ook dat de vermindering daarvan mee gaat dragen aan langere afstanden met een hoger gemiddelde.
Gouden regel, klik standaard uit je pedalen bij opstoppingen. Anders ga je zeker een keer erg lullig plat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:07 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, voor iemand die lompe afgeragde stadsfietsen gewend is, is zo'n licht ding op miniscule bandjes en een spartaanse houding toch wel héél iets andersVond het al heel wat dat ik tijdens m'n proefrit 't stuur los durfde te laten om te schakelen!
Ik klik als ik iets aan zie komen ook altijd redelijk ruim van te voren al uit en dan hou ik mn voet gewoon los op mn pedaal.. Mocht bv een stoplicht dan ineens groen worden kan ik altijd zo weer inklikken..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:08 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Gouden regel, klik standaard uit je pedalen bij opstoppingen. Anders ga je zeker een keer erg lullig plat.
Been there, done that..
leuk!quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:57 schreef kikoooooo het volgende:
Zo, na een maandje trappen, vanaf conditie 0,0, heb ik mijn eerste doel bereikt: 50km
31km/u gemiddeld. Met infietsen en eerst een stuk door Amsterdam om buiten de stad te komen. Ben best trots
Ik sleep nog behoorlijk wat overtollig gewicht mee, dus ik hoop ook dat de vermindering daarvan mee gaat dragen aan langere afstanden met een hoger gemiddelde.
Vrouwen en hun "overtollig" gewicht..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
leuk!! en hier ook overtollig gewicht
! ik doe mee aan het verminderen ervan
ongeveer 80kg bij 1.72 is heus wat te veelquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:19 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Vrouwen en hun "overtollig" gewicht..
Hier op dit moment 97 kg bij 1.80..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ongeveer 80kg bij 1.72 is heus wat te veel!
Plaatselijk vet verbranden bestaat niet..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:26 schreef Narcotical het volgende:
Persoonlijk merk ik trouwens wel dat ik met fietsen mijn "probleemgebied" niet train en op de benen kan er weinig meer af omdat dat al grotendeels spier is.. Beetje jammer..
Van hardlopen heb ik altijd dag erna last van mijn benen ivm harde weg wss. Ben nu in twijfel om een wielerfiets te kopen om zo 2x per week een 1,5 uur te gaan fietsen alleen twijfel ik er aan of ik het ook echt leuk ga vinden e.d. vandaar de vraag, nu de keuze nogquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:37 schreef No-P het volgende:
Om de conditie op peil te houden zeker. Hardlopen is specifieker voor voetbal en daar zul je meer profijt van hebben als je op de juiste manier traint. Fietsen is dan misschien weer leuker als afwisseling.
Weet ik, maar toch merk ik dat het minder snel gaat dan ik zou willen.. Toen ik begon met spinnen ging het rond mn benen veel sneller.. Denk dat het wel degelijk eraan ligt of je de spieren daar traint of niet..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:36 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Plaatselijk vet verbranden bestaat niet..
Elke dag een mooi aantal sit-ups doenquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Weet ik, maar toch merk ik dat het minder snel gaat dan ik zou willen.. Toen ik begon met spinnen ging het rond mn benen veel sneller.. Denk dat het wel degelijk eraan ligt of je de spieren daar traint of niet..
Als ik lang genoeg doortrain zal het er uiteindelijk wel af gaan ja, maar het zou waarschijnlijk sneller gaan als ik die spieren ook zou trainen..
Sit-ups zijn niet aan mij besteed, dan krijg ik vreselijke last van mn rug en nek..quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:11 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Elke dag een mooi aantal sit-ups doenals dit erg goed gaat, dan hou je je benen in de lucht of steun je je benen op een hoger punt. Beste manier om goedkoop je buik te trainen. Doe ik ook dagelijks
Maar om het jezelf makkelijker te maken kies je dan wel eten uit dat wat makkelijker weg te krijgen is lijkt me. Boterham met pindakaas is te droog en doe ik niet, banaan gaat wel heel makkelijk. Gewoon even wat voorbeeldjes.quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:24 schreef kaasplankje het volgende:
Eten op de fiets doe je niet omdat 't lekker is maar omdat het moet. Soms is dat tegen heug & meug wegproppen.
Dat ga je leuk vinden!!quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:40 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
Van hardlopen heb ik altijd dag erna last van mijn benen ivm harde weg wss. Ben nu in twijfel om een wielerfiets te kopen om zo 2x per week een 1,5 uur te gaan fietsen alleen twijfel ik er aan of ik het ook echt leuk ga vinden e.d. vandaar de vraag, nu de keuze nog
http://www.garmin.be/NL/prod.asp?refNR=010-00555-01quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:51 schreef OmniRocket het volgende:
De Edge 605, heeft die gesproken navigatie?
Volgens mij lijkt dat maar zo. De spieren trekken de buikwand naar zich toe waardoor het allemaal wat steviger lijkt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Weet ik, maar toch merk ik dat het minder snel gaat dan ik zou willen.. Toen ik begon met spinnen ging het rond mn benen veel sneller.. Denk dat het wel degelijk eraan ligt of je de spieren daar traint of niet..
Als ik lang genoeg doortrain zal het er uiteindelijk wel af gaan ja, maar het zou waarschijnlijk sneller gaan als ik die spieren ook zou trainen..
Wel een goede weerstandstrainingquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:38 schreef Pritt het volgende:
3,5 bar in je banden, haha dan kom je bijna niet vooruit.
Als ik lees wat je oom allemaal heeft verbeterd vind ik die 4 uur en een kwartier nog knapper als de terugweg!quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:35 schreef hetgrotesucces het volgende:
Eerste grote tocht zit erop. Eerst van Groningen naar Zwolle, wat me 4 uur en een kwartier kostte. Te vaak zoeken waar ik heen moest en stukken omgefietst. Mijn fietsbezeten oom wilde wel even helpen mijn fiets in orde te maken. Ik ben nog een grotere leek dan ik al dacht.
In plaats van 3,5 bar in de banden die op de heenreis erin zat, hebben we er de max toegestane 7,5 ingepompt. Derailleurs beter afgesteld zodat de ketting er niet meer afloopt en het achterwiel bleek er niet helemaal recht in te zitten. Terugweg twee dagen later ging in 3,5 uur met een gemiddelde snelheid van 29km/h.
Ik op m'n crosser soms ook maar 2,5. De laatste keer dat ik dat deed had ik meteen een stootlekquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb met m'n mountainbike banden sowieso maar 2,7 bar in m'n banden zitten![]()
En gaan!
Ik (1.81 m, 65 kg) heb de banden ook minimaal op 8 bar hoor.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:33 schreef jackson het volgende:
8 bar hier in de bandjes.... Maarja, iets moet mijn zeekoeiengewicht dragen.
Dat zijn mijn specs ook ongeveer:quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:40 schreef Freddeh het volgende:
1.83m, 90kg en 7 bar.
(dit loopt uit op een wie-heeft-de-hardste-contest)
Ik ook niet maar wel een berg meer kracht en conditiequote:Op donderdag 12 mei 2011 16:52 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb geen duur materiaal of harde banden nodig om hard te fietsen.
Cool! Ik werk zelf ook in een fietsenzaak, erg leuk om te doen!quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
Waarschijnlijk ga ik werken bij Decathlon op de fietsafdeling! Zal gelijk een stuk wijzer worden en wat vaker mee kunnen praten hier
Heb er al eerder een schooljaar stage gelopen en beviel toen ook wel erg hoor. Maar ben tegenwoordig veel meer into fietsen, dus het zal nu alleen maar leuker zijn dan toen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Cool! Ik werk zelf ook in een fietsenzaak, erg leuk om te doen!
Ik heb voorlopig de hardstequote:
Pfff, opschepperquote:Op donderdag 12 mei 2011 17:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb voorlopig de hardste![]()
186 cm - 78 kg - 8.5 bar.
BOEM!quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:38 schreef rudedeltadude het volgende:
Oeh, ga ik de barwedstrijd winnen?
1.74 - 64 kg - 9 bar
Net nieuwe bandjes eronder.
En misschien permanent las ik in het topic. Beste uitdaging.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:26 schreef motorbloempje het volgende:
In juli/augustus verhuis ik naar het Verenigd Koninkrijk vanwege studie
Voor k&*asfalt hoef je niet helemaal naar thechië toe hoor. Dat hebben onze zuiderburen ook meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
En misschien permanent las ik in het topic. Beste uitdaging.
Heb hier ook wel eens gediscussieerd over emigreren naar een iets minder economisch sterk land, Tsjechië. Fantastisch land, kost je allemaal geen drol, leeftempo is veel gemoedelijker... Maar wielrennen kun je er niet, wat een k&*asfalt is het daar.
Feit, maar de RVV was prima te rijden. Gelukkig pak je daar alleen maar aardig asfalt en een stukje kasseien mee. Moet er niet aan denken dat dat 75km slecht asfalt was geweest.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:32 schreef ursel het volgende:
[..]
Voor k&*asfalt hoef je niet helemaal naar thechië toe hoor. Dat hebben onze zuiderburen ook meer dan genoeg.
Zou die beurs zeker niet laten schieten neequote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:33 schreef motorbloempje het volgende:
Haha!ja!
En ja, misschien blijven we wel, maar dat is helemaal afhankelijk van hoe het ons in dat jaar vergaat! Hull is niet 'de place to be', maargoed, die beurs weiger ik ook niet, zeg maar.. is toch 4000 euro
Knap werk!quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:52 schreef Pritt het volgende:
Vandaag mijn eerste tijdrit gehad via de vereniging.
9,3km, 14:48, 37,8km/h met lastig zijwindje.
Zeer tevreden en een aantal mensen achter me gelaten die al een tijdje meelopen in het 'vak'.
Had je met de vrouwen mee moeten rijdenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb voor mezelf besloten dat witte kleding (lees: witte broek) toch niet soignee is..
Gisteren moeten lossen omdat ik het uitzicht naar voren gewoon niet meer kon aanzien
Tilff - Bastogne Tilf.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:38 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Feit, maar de RVV was prima te rijden. Gelukkig pak je daar alleen maar aardig asfalt en een stukje kasseien mee. Moet er niet aan denken dat dat 75km slecht asfalt was geweest.
[..]
Zou die beurs zeker niet laten schieten nee
Misschien is het dan af en toe wel soigneequote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Had je met de vrouwen mee moeten rijden
TBT heb ik op bikeforums.net ook veel over gehoor. Misschien dat ik daar ook maar eens naar moet gaan kijken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:59 schreef ursel het volgende:
[..]
Tilff - Bastogne Tilf.
Zo rij je op strak asfalt naar beneden, maar dat kan halverwege de afdaling spontaan overgaan in gatenkaas.
Nog maar een maandje trouwens
Zeg dan gewoon Wallonie.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:32 schreef ursel het volgende:
[..]
Voor k&*asfalt hoef je niet helemaal naar thechië toe hoor. Dat hebben onze zuiderburen ook meer dan genoeg.
Ik heb voor mijn werk 2 jaar in India gewoond maar daar was het toch echt mountainbiken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
En misschien permanent las ik in het topic. Beste uitdaging.
Heb hier ook wel eens gediscussieerd over emigreren naar een iets minder economisch sterk land, Tsjechië. Fantastisch land, kost je allemaal geen drol, leeftempo is veel gemoedelijker... Maar wielrennen kun je er niet, wat een k&*asfalt is het daar.
Fijn stukkie gereden?quote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:28 schreef nodisch18 het volgende:
Gisteren reed ik langs het kanaal tussen Mol en Neerpelt en daar is onlangs, juist een nieuwe asfaltlaag overheen gelegd!![]()
En zelfs het betonnen pad tussen Postel en het Kanaal is van ongekende kwaliteit. Je bandjes maken daar zo'n geweldig zoevend geluid!![]()
Eigenlijk alleen daarvoor is een geweldig wegdek al de moeite van het omrijden waard!
Toffe fiets!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:23 schreef nodisch18 het volgende:
Drielandenpunt is leuk! Maar die afdaling over belgisch grondgebied...![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zometeen rondje drielandenpuntRoute die ik nog niet eerder heb gefietst
Ik voorzie een botsing/meetingquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:23 schreef nodisch18 het volgende:
Drielandenpunt is leuk! Maar die afdaling over belgisch grondgebied...![]()
[ afbeelding ]
Googlemaps en wat proberen. Kom je nog eens ergensquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
Hmm ik heb alleen knooppunt gegevens en dat is best irritant omdat ik dus eigenlijk geen idee heb hoe ik dus daadwerkelijk fiets. Iemand een oplossing hiervoor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |