Googlemaps en wat proberen. Kom je nog eens ergensquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
Hmm ik heb alleen knooppunt gegevens en dat is best irritant omdat ik dus eigenlijk geen idee heb hoe ik dus daadwerkelijk fiets. Iemand een oplossing hiervoor?
Naja ik heb gegevens als "volg knooppunt 89, 97, 96, 94"etc...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Googlemaps en wat proberen. Kom je nog eens ergens
Zijn dat niet van die fietsknooppunten?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Naja ik heb gegevens als "volg knooppunt 89, 97, 96, 94"etc...
google maps vindt geen knooppunten
Hmm irritant zoietsquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zijn dat niet van die fietsknooppunten?
[ afbeelding ]
Zoiets dus? Dan heb je gewoon een kaart waar je even kan kijken waar je heenmoet. Heb je meteen even pauze
Kan ook wel. Gewoon 1 keer goed op de kaart kijken. Je hebt volgens mij nog routebordjes tussendoor. Eventueel kaart uitprinten en zo'n ding aanschaffen:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hmm irritant zoiets
En inderdaad, zulke knooppunten zijn het.
Wil gewoon in 1 keer door, tis maar een route van 45km...
Naja probleem is eigenlijk dat ik gewoon van tevoren wil weten waar ik heen fiets, en niet tijdens de rit.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:48 schreef Gripper het volgende:
Als je vantevoren een route langs knooppunten uitstippelt: op een stuk sporttape schrijven, en dat op je bovenbuis plakken.
Dankje, de bandjes zijn Schwalbe Luganoquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Toffe fiets!
Wat voor banden zijn dat? Ziet er wel tof uit met die blauwe randDenk dat dat op mijn fiets ook goed zou staan.
Je moet ook het rondje maken Pas van Wolfhaag, noordkant van het drielandenpunt en dan afdalen naar Vaals.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:23 schreef nodisch18 het volgende:
Drielandenpunt is leuk! Maar die afdaling over belgisch grondgebied...![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Neo, hier kun je een knooppuntenroute van tevoren uitstippelen
http://www.fietsersbond.n(...)veplanner/index.html
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:57 schreef nodisch18 het volgende:
Overigens op www.afstandmeten.nl staan wel alle knooppunten ingetekend!
In zo´n soort fietsende sigaar lijkt me wel lachen om een keer te doen. Benieuwd wat voor snelheid je dan haalt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:46 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe denken wielrenners eigenlijk over ligfietsen en ligfietsers?
Nou zit je hun toe te juichen terwijl ik je die tip gafquote:
Ik heb geen GPSquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou zit je hun toe te juichen terwijl ik je die tip gaf![]()
En als je na dat uitstippelen geen GPS wilt meenemen, schrijf je dus een aantal knooppunt nummers op een stuk tape, en neem je dat mee.
Hoezo 4 rondjes? Ik fiets altijd 1 stuk. Veel leuker imo.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:08 schreef motorbloempje het volgende:
Dus!
Training was vandaag voor mij in totaal 4 rondjes met daarin een vlak stuk, klim, weer stukje vlak en daarna lichte daling met snelheid maken.
Denk dat we dat zo'n half uur hebben gedaan? Misschien iets langer?
En heenweg naar sportcentrum was 20 minuten en terugweg iets langzamer want heb die hele weg terug naast m'n man gefietst![]()
Is nog wat kloten met de versnellingen en hoe dat allemaal werkt. Ben blij dat ik m'n kliksysteem er nog niet op heb gezet. Eerst zo maar eens even oefenen, maar wil dat in de loop van volgende week of de week erna toch maar even gaan doen, maar dan ook wellicht met nieuwe fietsschoenen... Verder ging het wel lekker, voor zo'n eerste keer! Maar heb nu wel wat last van m'n onderrug.. dus bedenk nog even of ik het stuur íets hoger zet...
Ook nog 's uitvogelen of ze in Hull ook spinninglessen geven, érgens, want spinnen moeten missen lijkt me ècht niet leuk
Ah, ik fiets altijd meestal alleenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:12 schreef motorbloempje het volgende:
is een training met een groep, heb niet veel te zeggen over het parcours, en ik vond het wel fijn
Ik heb op m´n huidige fiets nog geen moment last van m´n rug gehad. Op alle vorige fietsen had ik hier wel veel last van. Bij rugklachten misschien dus toch iets mis met afstelling van je fiets, al zal het ook wel heel erg persoonlijk zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo 4 rondjes? Ik fiets altijd 1 stuk. Veel leuker imo.
Sowieso kan ik je als tip geven om zsm te beginnen met het kliksysteem. Het blijft een barriere die je moet nemen.
En blijf maar van dat stuur af, ik had eerst ook altijd last van mijn rug en nek (heb je dat niet?). Nu heb ik er alleen last van op lange stukken.
Oja, en om je niet helemaal af te kraken, wel netjes dat je begonnen bent
![]()
Het is vooral in het begin wennen aan de houding lijkt mij? Natuurlijk heeft de afstelling er wat mee te maken en het zal zeker waar zijn dat het afstellen van je fiets handig is. Maar imo is dat na de eerste keer op je fiets zitten te voorbarig.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb op m´n huidige fiets nog geen moment last van m´n rug gehad. Op alle vorige fietsen had ik hier wel veel last van. Bij rugklachten misschien dus toch iets mis met afstelling van je fiets, al zal het ook wel heel erg persoonlijk zijn.
Op de langere tochten wel nek en zadelpijn, helaas..
Ik had juist last van mijn nek door de houding, het constante omhoogkijken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
Nek had ik overigens geen last van, maar denk dat met motorrijden en al die wind m'n nek wel wat gewend is
Oh, ik dacht dat je het over de wind had die langs je nek waait, maar nu snap ik wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:25 schreef motorbloempje het volgende:
ik bedoel ook dat blijkbaar mijn nekspieren dat wel kunnen hebben
geeft niet, het is vrijdag, bijna VrijMiBo tijdquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je het over de wind had die langs je nek waait, maar nu snap ik wat je bedoelt.
Whaa, een gecensureerde kaarthouderquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan ook wel. Gewoon 1 keer goed op de kaart kijken. Je hebt volgens mij nog routebordjes tussendoor. Eventueel kaart uitprinten en zo'n ding aanschaffen:
[ afbeelding ]
Wallonie is toch gewoon belgiëquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:20 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon Wallonie.
In Vlaanderen is het wegdek tegenwoordig niet veel slechter dan NL. Gelukkig zijn de betonwegen ondertussen ook meest geasfalteerd want dat was wel een crime. In een van mijn vaste routes heb ik trouwens de enige betonweg in een stukje over NL grondgebied.
Ik heb wel eens een filmpje gezien met een aangepast fietszadel, al lijkt me dat niets voor op de racefiets. Sowieso niets voor een herenfietsquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:29 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Whaa, een gecensureerde kaarthouderzou diegene de playboy op de fiets 'lezen'
Het is -ik-was-3-dagen-ziek-en-had-vandaag-wat-belangrijks-dus-ben-niet-scherpdagquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
geeft niet, het is vrijdag, bijna VrijMiBo tijd
Ik ga vanavond mijn vrijavbo missen.quote:
Bij mij precies andersom, maar zie wel meerdere mensen met een hele diepe zit of juist niet.. Is gewoon een stukje aanwenning heb ik zelf gemerkt..quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:25 schreef motorbloempje het volgende:
Ik spin overigens ook al jaren met een verhoogd stuur. Ben begonnen in de wielrenstand, maar dat trok mijn rug gewoon niet.
Gefeliciteerd hoor! Leuk verslag!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:52 schreef Superher0 het volgende:
Zo daar ben ik weer eventjes. Ben erg druk geweest de laatste tijd. Heb nu 2 huizen in de verkoop staan, volg een Prince2 cursus, fiets erg veel, een vriendin en nog meer smoesjes.
Zit nu al op 6400km dit seizoen. Gaat snel. Heb zelfs mijn doelstelling gehaald, heb podium gereden op 2e paasdag in Zaandam. 3e geworden bij de Twee bruggenronde. [ afbeelding ]
Voor een verslag zie http://www.superhero.nl
Fietsen op snelheid gaat steeds makkelijker, dinsdag op de wielerbaan in Amersfoort zelfs 3 keer weggesprongen en laatste keer zelf in mijn eentje over de finish (als eerste), 42,1 km/u gemiddeld. Nu weer bijkomen van gisteren, Nederlands kampioen tandemrijden reed mee. Wat gaat dat hard. Rijd je 48 en dan gaan zij er gewoon overheen alsof je stilstaat. Nu rusten en dan zondag een rondje Posbank als training voor de Trois Ballons. De Theo Rooijen classic kan ik niet rijden, dan zit ik in Luxemburg, rijd ik de 220km Jean Nelissen Classic.
Ben trouwens ook nog wegkapitein geweest bij de Giro Utrecht. Helemaal achterin, iedereen naar voren duwen en aanmoedigen. 10 minuten moeten wachten totdat wij aan konden sluiten, zo lang was de rij.
Hoe is de rest, heb ik nog wat gemist?
6400 kmquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:52 schreef Superher0 het volgende:
Zo daar ben ik weer eventjes. Ben erg druk geweest de laatste tijd. Heb nu 2 huizen in de verkoop staan, volg een Prince2 cursus, fiets erg veel, een vriendin en nog meer smoesjes.
Zit nu al op 6400km dit seizoen. Gaat snel. Heb zelfs mijn doelstelling gehaald, heb podium gereden op 2e paasdag in Zaandam. 3e geworden bij de Twee bruggenronde. [ afbeelding ]
Voor een verslag zie http://www.superhero.nl
Fietsen op snelheid gaat steeds makkelijker, dinsdag op de wielerbaan in Amersfoort zelfs 3 keer weggesprongen en laatste keer zelf in mijn eentje over de finish (als eerste), 42,1 km/u gemiddeld. Nu weer bijkomen van gisteren, Nederlands kampioen tandemrijden reed mee. Wat gaat dat hard. Rijd je 48 en dan gaan zij er gewoon overheen alsof je stilstaat. Nu rusten en dan zondag een rondje Posbank als training voor de Trois Ballons. De Theo Rooijen classic kan ik niet rijden, dan zit ik in Luxemburg, rijd ik de 220km Jean Nelissen Classic.
Ben trouwens ook nog wegkapitein geweest bij de Giro Utrecht. Helemaal achterin, iedereen naar voren duwen en aanmoedigen. 10 minuten moeten wachten totdat wij aan konden sluiten, zo lang was de rij.
Hoe is de rest, heb ik nog wat gemist?
Hij heeft 2 huizen in de verkoop dus denk het niet!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Word je rijk van die envelopjes?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:52 schreef Superher0 het volgende:
Zo daar ben ik weer eventjes. Ben erg druk geweest de laatste tijd. Heb nu 2 huizen in de verkoop staan, volg een Prince2 cursus, fiets erg veel, een vriendin en nog meer smoesjes.
Zit nu al op 6400km dit seizoen. Gaat snel. Heb zelfs mijn doelstelling gehaald, heb podium gereden op 2e paasdag in Zaandam. 3e geworden bij de Twee bruggenronde. [ afbeelding ]
Voor een verslag zie http://www.superhero.nl
Fietsen op snelheid gaat steeds makkelijker, dinsdag op de wielerbaan in Amersfoort zelfs 3 keer weggesprongen en laatste keer zelf in mijn eentje over de finish (als eerste), 42,1 km/u gemiddeld. Nu weer bijkomen van gisteren, Nederlands kampioen tandemrijden reed mee. Wat gaat dat hard. Rijd je 48 en dan gaan zij er gewoon overheen alsof je stilstaat. Nu rusten en dan zondag een rondje Posbank als training voor de Trois Ballons. De Theo Rooijen classic kan ik niet rijden, dan zit ik in Luxemburg, rijd ik de 220km Jean Nelissen Classic.
Ben trouwens ook nog wegkapitein geweest bij de Giro Utrecht. Helemaal achterin, iedereen naar voren duwen en aanmoedigen. 10 minuten moeten wachten totdat wij aan konden sluiten, zo lang was de rij.
Hoe is de rest, heb ik nog wat gemist?
nou, dat ligt er maar net aan. 4e in de tussensprint was dit keer 14 euro, 3e in de uitslag was ook 14, dan nog een 10tje voor 6e bij de tussensprint. Al en al toch 38 euro, benzinekosten erin ieder geval uit en meteen een bos bloemen om mijn meisje mee blij te makenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd hoor! Leuk verslag!
Word je rijk van die envelopjes?
Zo weinigquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:34 schreef Superher0 het volgende:
[..]
nou, dat ligt er maar net aan. 4e in de tussensprint was dit keer 14 euro, 3e in de uitslag was ook 14, dan nog een 10tje voor 6e bij de tussensprint. Al en al toch 38 euro, benzinekosten erin ieder geval uit en meteen een bos bloemen om mijn meisje mee blij te makenKreeg geen tegeltje, een heuse beker.
Bij een andere wedstrijd kreeg je als 20ste nog 6 euro, dus daar zal de 3e wel iets meer gekregen hebben. het verschilt enorm. Volgende wedstrijd is 22 mei in Amersfoort, dan ga ik 44 keer de Amersfoortse berg (Klein zwitserland) omhoog. Hopelijk dan weer een paar envelopjes.
Ja, bij Amateurs is dat al gauw het dubbele of driedubbele als je goed rijdt en bij elite/beloften ongeveer 300/400 per wedstrijd. Maar dan moet je wel heel hard kunnen fietsen.quote:
Zo weinig? Srsly... Je verdient je benzinekosten terug, krijgt een bos bloemen voor je dame en een beker voor de vitrine. Vergeet jij niet dat je hier ook iets doet waar je plezier in hebt? Het hoeft niet per sé om geld te draaien allemaal hè, sommige dingen zijn onbetaalbaar.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo weinig![]()
Tevens dit topic: Help
60 km in 1:15 en 70 km in 1:30? Is dat mogelijk
Heel goed punt. De ereronde door het centrum van Zaandam, terrassen vol met mensen die applaudiseren en je toejuichen is super leuk om mee te maken. Heel erg apart. Felicitaties en waardering. Het is mooi. En dan niet te vergeten je mag rijden op plekken met snelheden waar je anders niet eens mag komen of in ieder geval niet met die snelheid. Je rijdt met 50 door het centrum. Ongeacht wat je rijdt, het is altijd leuk.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:24 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zo weinig? Srsly... Je verdient je benzinekosten terug, krijgt een bos bloemen voor je dame en een beker voor de vitrine. Vergeet jij niet dat je hier ook iets doet waar je plezier in hebt? Het hoeft niet per sé om geld te draaien allemaal hè, sommige dingen zijn onbetaalbaar.
Ik ben het met je eens tot op zekere hoogte. Geef dan alleen bloemen en laat het bij de eer. Die paar tientjes mogen ze dan van mij in hun haar smerenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:24 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zo weinig? Srsly... Je verdient je benzinekosten terug, krijgt een bos bloemen voor je dame en een beker voor de vitrine. Vergeet jij niet dat je hier ook iets doet waar je plezier in hebt? Het hoeft niet per sé om geld te draaien allemaal hè, sommige dingen zijn onbetaalbaar.
Ja, dat vind ik ook altijd leuk, als er veel publiek staat te kijken ga je er nog harder voor zo lijkt het soms.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:01 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Heel goed punt. De ereronde door het centrum van Zaandam, terrassen vol met mensen die applaudiseren en je toejuichen is super leuk om mee te maken. Heel erg apart. Felicitaties en waardering. Het is mooi. En dan niet te vergeten je mag rijden op plekken met snelheden waar je anders niet eens mag komen of in ieder geval niet met die snelheid. Je rijdt met 50 door het centrum. Ongeacht wat je rijdt, het is altijd leuk.
Heb me trouwens ingeschreven voor het criterium Daags na de tour in boxmeer. Mag ik 60 km over het parcours waarop later de profs gaan rijden. Eerst zelf rijden, afzien en daarna naar de profs kijken. Erg mooi, je kunt dan heel erg dichtbij komen, zal me niet verbazen als we dezelfde kleedkamers hebben of dat ik mijn rugnummer in kan leveren als bijvoorbeeld Gesink de zijne komt ophalen. Misschien kan ik hem nog tips geven ;-)
Tijdens de wedstrijdtrainingen rijd ik vaak met Lars van der Haar, Nederlands, Europees en wereldkampioen, wereldbeker winnaar etc en met nog een jongen die net bij Rabo profs is aangenomen (Wilco Kelderman). Janneke Kanis van Nederland bloeit rijdt ook vaak mee. Als een van hen besluit echt te gaan rijden is het aanklampen, echt niet leuk meer. Maakt het een mooie sport, gewoon meetrainen met de profs.
Ik vind het eigenlijk wel cool dat je op zo'n oud barrel gaat trainen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:04 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag een rondje van 60km gefietst. Veel te hoogmoedig gestart en heb mezelf daar op kapot geredende laatste 20km waren echt een hel voor me. Maar zo leer je weer
Ben desondanks best tevreden over het eindresultaat:
http://mytracks.me/mytrac(...)-05-13%201511.gpx.gz
Alleen de maximum hoogte kan niet kloppen... Hoogste punt was het drielandenpunt en dat is 322 meter, terwijl die site zegt dat m'n hoogste punt 372m boven NAP is
Vandaag toch maar eens een fotootje gemaakt van mijn stalen ros
[ afbeelding ] Hier fiets ik dus al die kilometers meeMaar het wordt wel tijd voor een renfiets, want dit is eigenlijk dingen moeilijker maken dan ze zin.
Heeft dat hoogteverschil misschien iets te maken met de onnauwkeurigheid van GPS?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:04 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag een rondje van 60km gefietst. Veel te hoogmoedig gestart en heb mezelf daar op kapot geredende laatste 20km waren echt een hel voor me. Maar zo leer je weer
Ben desondanks best tevreden over het eindresultaat:
http://mytracks.me/mytrac(...)-05-13%201511.gpx.gz
Alleen de maximum hoogte kan niet kloppen... Hoogste punt was het drielandenpunt en dat is 322 meter, terwijl die site zegt dat m'n hoogste punt 372m boven NAP is
Vandaag toch maar eens een fotootje gemaakt van mijn stalen ros
[ afbeelding ] Hier fiets ik dus al die kilometers meeMaar het wordt wel tijd voor een renfiets, want dit is eigenlijk dingen moeilijker maken dan ze zin.
Dat snap ik ook wel, maar voor een tocht zo groot als de ronde van Noord Holland zou je toch zeggen dat er wel wat meer budget is voor het prijsgeld.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:24 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zo weinig? Srsly... Je verdient je benzinekosten terug, krijgt een bos bloemen voor je dame en een beker voor de vitrine. Vergeet jij niet dat je hier ook iets doet waar je plezier in hebt? Het hoeft niet per sé om geld te draaien allemaal hè, sommige dingen zijn onbetaalbaar.
Volgens mij is zo'n bos bloemen nog duurder dan het prijzengeldquote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:23 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens tot op zekere hoogte. Geef dan alleen bloemen en laat het bij de eer. Die paar tientjes mogen ze dan van mij in hun haar smeren.
Nouja, dat prijzengeld is vastgesteld door de KNWU dmv prijzenschema's voor verschillende categorieën en wordt opgehoest door lokale sponsors. Er rijden vaak meerdere categorieën dus totaal gaat dat om enkele duizenden Euro's. En 't was geen ronde van Noord Holland hé, maar een criterium.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:40 schreef kanovinnie het volgende:
Dat snap ik ook wel, maar voor een tocht zo groot als de zou je toch zeggen dat er wel wat meer budget is voor het prijsgeld.
Ah, dat wist ik geeneens. Ik probeer hier de prestatie van Superhero zeker niet af te kraken hoor!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nouja, dat prijzengeld is vastgesteld door de KNWU dmv prijzenschema's voor verschillende categorieën en wordt opgehoest door lokale sponsors. Er rijden vaak meerdere categorieën dus totaal gaat dat om enkele duizenden Euro's. En 't was geen ronde van Noord Holland hé, maar een criterium.
Desalniettemin erg goed gereden van Superhero, blijkbaar heeft hij talent voor wielrennen.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 07:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel cool dat je op zo'n oud barrel gaat trainen.![]()
Immers, op een oude fiets moet je het leren.
Ja, denk inderdaad de onnauwkeurigheid van dat ding idd. Is trouwens een app op m'n telefoonquote:Op zaterdag 14 mei 2011 08:48 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Heeft dat hoogteverschil misschien iets te maken met de onnauwkeurigheid van GPS?In mijn track die over het 3-landenpunt (± km 32 gaat kom ik op 379m hoogte uit...
Coole foto trouwens!![]()
![]()
Hoogtemeters van de GPS mag je gerust /2 of /3 doen. GPS telt veel te veel hoogtemeters. Alleen een GPS met barometer is enigszins nauwkeurig.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
[..]
Ja, denk inderdaad de onnauwkeurigheid van dat ding idd. Is trouwens een app op m'n telefoonMyTracks.
Anyway, zou het hoogtemeter aantal wel kloppen, bijna 1800m? Ben wel flink wat hellingen omhoog gegaan
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:54 schreef No-P het volgende:
[..]
Hoogtemeters van de GPS mag je gerust /2 of /3 doen. GPS telt veel te veel hoogtemeters. Alleen een GPS met barometer is enigszins nauwkeurig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cuz I'm Mr. Brightside
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Valt nog mee. Ik corrigeer mijn vorige antwoord. Bij weinig hoogtemeters lijkt de afwijking meer te zijn dan bij ritten met veel HM. Heb even naar mijn ritten gekeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
80km met 900 HM was 600 HM na correctie.
70km met 820 HM was 630 HM na correctie.
100km met 700 HM was 300 HM na correctie.
50km met 90 HM was 30 HM na correctie.
Je zal zeker behoorlijk wat hoogtemeters hebben gemaakt, maar het aantal is met GPS niet echt te bepalen en zit zeker te hoog.
[ Bericht 5% gewijzigd door No-P op 14-05-2011 12:10:58 ]Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
Dat is ook mijn ervaring. Dit komt denk ik doordat bij iedere locatie bepaling ook de hoogte opnieuw wordt bepaald. En door de onnauwkeurigheid die in de GPS zit ingebouwd varieert die hoogte continue, terwijl je in werkelijkheid over een pannekoek door de polder rijdt. Hierdoor telt het aantal HM's natuurlijk snel op.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:04 schreef No-P het volgende:
[..]
Bij weinig hoogtemeters lijkt de afwijking meer te zijn dan bij ritten met veel HM.
Awesome! Hoe neem je dat allemaal mee? Gewoon tassen enzo? Of heb je een karretje?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo jongens, ik ga eens serieus op trainingskamp. Aangezien het weer de komende week niet leuk doet, pak ik morgen de nachttrein naar Basel, en ga daar tm zaterdag de Rijn route volgen van Basel tot aan...zo ver als het kan qua tijd en de benen de bergen aan kunnen. Ik heb zaterdagavond de trein terug geboekt vanaf Zurich maar ik kan ook pas in Basel instappen als ik wil, heb een tent, slaapzak, kaart en routeboekje, en geen muurvast programma...Dat wordt kamperen en zwemmen in de Bodensee, Greifensee, en wat nog meer. Jeeha!
Stevens Randoneur + Ortlieb backrollers, en als het nodig is ook frontrollers...geen racefietsquote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Awesome! Hoe neem je dat allemaal mee? Gewoon tassen enzo? Of heb je een karretje?
Klinkt als een goed plan! Er zijn trouwens van die "maaltijd in een zak" gerechten. Van knorr. Je hoeft dan maar 1 zak eten (misschien 2 als je honger hebt) in een pan kokend water te gooien, even wachten.... Eten!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Stevens Randoneur + Ortlieb backrollers, en als het nodig is ook frontrollers...geen racefietsdat is niet te doen. Heb een 2 persoonstent gekocht, want een 1s peroons vond ik meer een groot uitgevallen slaapzak
. Gasbrandertje en 1 pan voor een kopje thee of soep heb ik ook, verder wordt het piza of dagschotels in de kroeg denk ik...Ik maak nog wel een foto van de volledige bepakking
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo jongens, ik ga eens serieus op trainingskamp. Aangezien het weer de komende week niet leuk doet, pak ik morgen de nachttrein naar Basel, en ga daar tm zaterdag de Rijn route volgen van Basel tot aan...zo ver als het kan qua tijd en de benen de bergen aan kunnen. Ik heb zaterdagavond de trein terug geboekt vanaf Zurich maar ik kan ook pas in Basel instappen als ik wil, heb een tent, slaapzak, kaart en routeboekje, en geen muurvast programma...Dat wordt kamperen en zwemmen in de Bodensee, Greifensee, en wat nog meer. Jeeha!
Ja, sommige fietsers (vaak ouderen) zijn nog irritanter dan automobilistenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:20 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens wel last van mijn knie. Sowieso was het fietsen raar. Ben ziek geweest en dat merk je dan toch wel.
En ik had onderweg nog een "incidentje". Een man op de fiets vond mij een asociaal tyfusjong toen ik hem rechts inhaalde. Hij fietste zo ver aan de linkerkant van de weg dat ik er maar rechts langs ging.
Sommige mensen snappen de verkeersregels niet. En dan vind ik hem nog beschaafd reageren. Ben een keer middendoor een groepje scholieren gereden omdat ze niet aan de kant wilden gaan voor me. Ben er net zo hard tussenin gaan drukken met m'n fiets dat ze óf onderuit zouden gaan, óf opzij zouden gaan. Uiteindelijk werd het dat laatste toch maarquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:20 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens wel last van mijn knie. Sowieso was het fietsen raar. Ben ziek geweest en dat merk je dan toch wel.
En ik had onderweg nog een "incidentje". Een man op de fiets vond mij een asociaal tyfusjong toen ik hem rechts inhaalde. Hij fietste zo ver aan de linkerkant van de weg dat ik er maar rechts langs ging.
Bejaardenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:21 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ja, sommige fietsers (vaak ouderen) zijn nog irritanter dan automobilisten
Als hij me erger had uitgescheld zou ik wel even teruggefietst zijn. Ik laat me niet uitschelden door zo'n idioot.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:25 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Sommige mensen snappen de verkeersregels niet. En dan vind ik hem nog beschaafd reageren. Ben een keer middendoor een groepje scholieren gereden omdat ze niet aan de kant wilden gaan voor me. Ben er net zo hard tussenin gaan drukken met m'n fiets dat ze óf onderuit zouden gaan, óf opzij zouden gaan. Uiteindelijk werd het dat laatste toch maar
Dat is nou stereotyperingquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:35 schreef kanovinnie het volgende:
Als hij me erger had uitgescheld zou ik wel even teruggefietst zijn. Ik laat me niet uitschelden door zo'n idioot.
Maargoed, vroeger (en nu nog) vind ik andere wielrenners vaak aso's, maar zelf ben ik geen haar beter denk ik
http://connect.garmin.com/activity/85533045quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:31 schreef Blik het volgende:
Zo, de Veluwe Klimtour gedaan vandaag vanuit Ede met o.a. de Italiaanseweg, Zijpenberg en Emmapyramide. 130 km volgens de organisatie (121 volgens mijn Garmin). Was een leuke tocht, alleen vond ik al dat draaien en keren wat ze in Arnhem deden een stuk minder. Er zou na 50 km ook nog een splitsing zijn tussen 130 en 100 km, maar die ik en vele anderen hebben die splitsing nooit kunnen ontdenken. Best lullig als je 100 km wilde gaan fietsen.
Zal het eens gaan checken...heb zo'n setje gekocht van een alu pannetje met deksel dat ook een bord is, maar omdat ik vooral water wil koken, net ook een keteltje gekocht, zit nu te dubben of ik alleen de ketel meeneem, of beide.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zijn trouwens van die "maaltijd in een zak" gerechten. Van knorr. Je hoeft dan maar 1 zak eten (misschien 2 als je honger hebt) in een pan kokend water te gooien, even wachten.... Eten!
Was ik ook van plan te rijden, maar gisteravond besloten toch niet te gaan. Had niet zo'n zin in een lange tocht.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:31 schreef Blik het volgende:
Zo, de Veluwe Klimtour gedaan vandaag vanuit Ede met o.a. de Italiaanseweg, Zijpenberg en Emmapyramide. 130 km volgens de organisatie (121 volgens mijn Garmin). Was een leuke tocht, alleen vond ik al dat draaien en keren wat ze in Arnhem deden een stuk minder. Er zou na 50 km ook nog een splitsing zijn tussen 130 en 100 km, maar die ik en vele anderen hebben die splitsing nooit kunnen ontdenken. Best lullig als je 100 km wilde gaan fietsen.
Het was inderdaad een criterium, een soort van afwachtingswedstrijd. We deelden de finish. Ik rijd dit jaar sportklasse, volgend jaar wil ik naar de amateurs. Eerst meer wedstrijdservaring opdoen en leren rijden met hoge snelheden in een peloton. Tijdens de trainingen rijd ik vrolijk mee met de amateurs. Als de benen goed zijn kan ik zelf nog de elite/belofte en profs bijhouden (maar dan maar net en niet meer, maar toch).quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nouja, dat prijzengeld is vastgesteld door de KNWU dmv prijzenschema's voor verschillende categorieën en wordt opgehoest door lokale sponsors. Er rijden vaak meerdere categorieën dus totaal gaat dat om enkele duizenden Euro's. En 't was geen ronde van Noord Holland hé, maar een criterium.
Desalniettemin erg goed gereden van Superhero, blijkbaar heeft hij talent voor wielrennen.
Als ze de volgende keer wat minder door Arnhem gaan rijden ben ik er bijquote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:18 schreef No-P het volgende:
[..]
Was ik ook van plan te rijden, maar gisteravond besloten toch niet te gaan. Had niet zo'n zin in een lange tocht.
Tof C_F! De bergen zijn wel over te komen denk ik als je bij het water blijft. Dat is vrij "vlak" allemaal geloof ik.
Hoe zit de indeling van de klasses? Prof>elite>belofte>sport>amateur?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:23 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Het was inderdaad een criterium, een soort van afwachtingswedstrijd. We deelden de finish. Ik rijd dit jaar sportklasse, volgend jaar wil ik naar de amateurs. Eerst meer wedstrijdservaring opdoen en leren rijden met hoge snelheden in een peloton. Tijdens de trainingen rijd ik vrolijk mee met de amateurs. Als de benen goed zijn kan ik zelf nog de elite/belofte en profs bijhouden (maar dan maar net en niet meer, maar toch).
Talent, hmm, ik noem het blik op oneindig en dom trappen. Winnen doe je niet met alleen talent, heb je ook mazzel bij nodig. Het juiste wiel kiezen en er op het juiste moment bij zijn. Eerst iemand anders bordje leeg eten en dan zelf pas gaan.
He, Fab, toe maar, dat is flink stuk. Dus toch een randonneur gekocht, netjes. Leuke tocht in het vooruitschiet. Zie de foto's graag.
Heb de Voorjaarsklassieker van hen wel gereden en ik denk dat ik de Posbank Reichswaldtoer ook wel meepak. Stukje Posbank, daarna Montferland en Hoch-Elten. Dan door "mijn gebied", en boven Wageningen terug naar Ede.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Als ze de volgende keer wat minder door Arnhem gaan rijden ben ik er bij
Prof (Elite met contract)quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe zit de indeling van de klasses? Prof>elite>belofte>sport>amateur?
Zeker, net ingeschrevenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:57 schreef Tommeke het volgende:
Dat die premies niet zo hoog zijn boeit niet veel toch? Het gaat ook een beetje om de kick van het envelopjes ophalen na de koers etc, je doet het tenminste ergens voor. Anders zijn die tussensprints ook lood om oud ijzer
Goed werk Superher0! Knap!
Tof dat je in Boxmeer rijdt, daar ga ik ook starten. Yankee doe je ook mee?
Na de koers samen met de CERA-konijntjes profs kijken, patat vreten, bier drinken en vrouwen kijken!
Ik heb morgen m'n eerste criterium ooit, heb er zin in!
Echt, andere fietsers, vooral van die zwalkende ouwe zombies zonder enige vorm van omgevingsbewustzijn, zijn de nagel aan mijn doodskist...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:20 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens wel last van mijn knie. Sowieso was het fietsen raar. Ben ziek geweest en dat merk je dan toch wel.
En ik had onderweg nog een "incidentje". Een man op de fiets vond mij een asociaal tyfusjong toen ik hem rechts inhaalde. Hij fietste zo ver aan de linkerkant van de weg dat ik er maar rechts langs ging.
*schaam*quote:Op zondag 15 mei 2011 11:56 schreef nodisch18 het volgende:
nog geen 12 uur en toch al 110 km gefietst! nu lekker douchen en vanmiddag de Giro kijken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |