quote:Israel reopens Gaza border crossing as cease-fire holds
The border was closed for seven days during a violent flare-up in which Hamas militants fired an anti-tank rocket at a school bus, critically wounding an Israeli teenager, and Israel retaliated with air raids, killing 19 Palestinians.
Israel reopened a commercial crossing with the Hamas-ruled Gaza Strip on Wednesday that was shut for seven days, as a lull in cross-border fighting continued, an Israeli spokesman said. (via)
Zo hé, dat is makkelijk weerleggen van je? Mag ik dat ook doen met die pimpelpaars gekleurde berichten van jou?quote:Op woensdag 20 april 2011 05:57 schreef C_N het volgende:
deze link sorry maar een site die een ding voor oogen heeft next
[..]
ben ik het ook niet mee eens ,dat ze dit gebruiken .verlies je een hoop wereld opinie mee,
[..]
dit werhaal ken ik al , eh was ook een verhaal waar ik het niet mee eens ben en er was een reden voor dit verhaal mischien weet je die ook ??
zo eigelijk eh nee laat ook maar ..........
[..]
de bbc daar ga ik zo wie zo niet op in. next
[..]
ja de rest zembla etc etc sorry hoor maar zijn is nu echt de groeperingen die neutraal zijn ??die komen nooit verder.
Haaretz.com hier ga ik sowieso niet op in laat maar zitten want het is veel te gekleurd.quote:Op donderdag 21 april 2011 16:18 schreef C_N het volgende:
http://www.haaretz.com/ne(...)rian-crisis-1.357268
Nou sorry hier ga ik sowieso niet op in want dit is niet neutraal dus next.quote:Op donderdag 21 april 2011 19:41 schreef C_N het volgende:
Neiuwe Gaza flotilla heb banden met de hamas terrorist organizations
http://www.haaretz.com/ne(...)ganizations-1.357416
Aldus Debka.quote:Mossad races to pre-empt major Hizballah attack on Israeli-Jewish targets
For the first time in Israel's 63-year old battle against terror, its external security agency Mossad Thursday night, April 21, issued a strong warning to travelling Israelis to beware of a major terrorist attack which Hizballah had already set in motion at some undisclosed location. The only information attached to the warning was that Hizballah had consigned a high-profile team for an operation to avenge the slaying of its top commander Imad Mughniyeh three years ago for which it blames Israel.
The warning was not issued as an official notice but leaked through mainstream media and marked red alert. As one source put it, "The wedding has begun." DEBKAfile's counter-terror sources interpreted this extraordinary communication to the public as meaning that Hizballah's plot is too advanced for Israel's counter-terror agencies to preempt at source and a hectic race is afoot for them to beat Hizballah to its target or at least limit the damage.
No Israeli intelligence would disclose the location or country where the attack was to take place, only that the timeline was "immediate." Many thousands of Israelis are spending the long Passover festival vacation outside the country.
The only information released was as unusual as the rest of the notice: it was the identities of the Hizballah masterminds who set up, prepared and are running the operation.
This is the first time any Western or Middle East intelligence agency has ever released the names of terrorist masterminds before an attack. It normally takes months or even years for their identities to be discovered and even longer for their disclosure.
The Mossad may have put their names in the public domain in the hope of somehow stalling the Hizballah operation in the nick of time: The five top Hizballah terrorist operatives named are:
Talal Hamiyah, head of Hizballah's External Security Organization ESO. Deputy of the late Moughniyeh for many years, Hamiyah stepped into the slain terror-master's shoes as commander of overseas operations. Hizballah's Secretary General Hassan Nasrallah has entrusted him with avenging the death of his late boss.
Ahmed Al-Fayd, Hamiyah's operations officer and right hand.
Najem a-Din, Hizballah's bomb expert.
Naim Haris. In the guise of a Lebanese businessman, he is responsible for recruiting collaborators in different countries for Hizballah's overseas hits.
Mehmet Taharawrlu, a Turkish national who recruites local talent to assist in Hizballah attacks in Turkey.
Hoe zat dat ook al weer? Gaza was toch teruggegeven aan de Palestijnen? Maar er rollen zomaar weer tanks binnen en er worden vrachtwagens tegengehouden.quote:
Jaja:quote:
Vet van mij.quote:No Israeli intelligence would disclose the location or country where the attack was to take place, only that the timeline was "immediate." Many thousands of Israelis are spending the long Passover festival vacation outside the country.
Eh, misschien omdat 80% van de Israëli niet religieus is????quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jaja:
Ik citeer:
[..]
Vet van mij.
Was de laatste wens niet: "Volgend jaar in Jeruzalem?"
Waarom gaan vele duizenden dan het land uit om Pasen te vieren? Je zou daarentegen verwachten dat familie van buiten Israel naar binnen komt om Pasen te vieren.
Kun jij mij uitleggen waarom jij, als taalexpert, zoveel moeite hebt om taal en inhoud van elkaar te scheiden? De enige die hier averechts kletst ben jijquote:Op vrijdag 22 april 2011 00:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoe zat dat ook al weer? Gaza was toch teruggegeven aan de Palestijnen? Maar er rollen zomaar weer tanks binnen en er worden vrachtwagens tegengehouden.
Hebreeuws is een averechtse taal, dat wordt met elke confrontatie duidelijker.
En dan ga je het land verlaten omdat je een feest viert dat gaat over het weer bereiken van je land?quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:49 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Eh, misschien omdat 80% van de Israëli niet religieus is????
Voor die 80% is het gewoon vakantie; het interesseert ze werkelijk geen biet wat er gevierd wordt. Net als Pasen in Nederland. Volgens een onderzoek in Trouw dat ik deze week heb gelezen weet maar 35% van de Nederlanders wat er met Pasen gevierd wordt.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En dan ga je het land verlaten omdat je een feest viert dat gaat over het weer bereiken van je land?
Er zit wel wat in, maar daar wil ik dan wel graag wat meer uitleg over.
En als 80 % niet religieus is, dan zie ik al helemaal geen uitleg voor me.
Taal en inhoud van elkaar scheiden? Ik snap niet goed wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:51 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Kun jij mij uitleggen waarom jij, als taalexpert, zoveel moeite hebt om taal en inhoud van elkaar te scheiden? De enige die hier averechts kletst ben jij
Het valt me op dat als jij kritiek hebt op berichten uit Israël, dat je niet het bericht, maar de taal waarin het bericht is gesproken of geschreven bekritiseert. Ik heb even geen zin uit te zoeken wat voor drogreden dit is, maar er zal ongetwijfeld een mooie term voor bestaan.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Taal en inhoud van elkaar scheiden? Ik snap niet goed wat je bedoelt.
OK, dat kan zijn. Ik geloof je op je woord, ook wat betreft die 35 %. Maar wou je dan zeggen dat ze ook het rituele feest niet vieren? Dus ook niet het: "Volgend jaar in Jeruzalem."quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:00 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Voor die 80% is het gewoon vakantie; het interesseert ze werkelijk geen biet wat er gevierd wordt. Net als Pasen in Nederland. Volgens een onderzoek in Trouw dat ik deze week heb gelezen weet maar 35% van de Nederlanders wat er met Pasen gevierd wordt.
Ik ben het Hebreeuws inderdaad niet machtig. Dus ik ga af op de vertalingen van de woorden door anderen en het gebruik in de praktijk door Israel. Favoriet: doorlaatposten, vooral gebruikt om Palestijnen hinderlijk en minachtend tegen te houden.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:06 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het valt me op dat als jij kritiek hebt op berichten uit Israël, dat je niet het bericht, maar de taal waarin het bericht is gesproken of geschreven bekritiseert. Ik heb even geen zin uit te zoeken wat voor drogreden dit is, maar er zal ongetwijfeld een mooie term voor bestaan.
Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik vermoed dat jij het Hebreeuws niet machtig bent, dus niet in de positie bent om er uitspraken over te doen.
Nee, dat zullen ze vast niet doen, want ze doen niets met het geloof. Sommigen zullen hooguit een extra boterham eten om te benadrukken dat ze zich niet aan de regels houden.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, dat kan zijn. Ik geloof je op je woord, ook wat betreft die 35 %. Maar wou je dan zeggen dat ze ook het rituele feest niet vieren? Dus ook niet het: "Volgend jaar in Jeruzalem."
Het gebeurt mij regelmatig dat ik, als Jood, de enige in een gezelschap ben die weet wat er met Goede Vrijdag, Pasen, Hemelvaartsdag en Pinksteren is gebeurd. 35% is inderdaad erg laag, maar dat het laag is verbaast mij niets.quote:Dat van die 35 % vind ik trouwens wel veemd. Pasen is het allerbelangrijkste feest van de christenen want door zijn opstanding bewees jezus zijn goddelijkheid. Nou hecht ik daar ze;f niet zo aan, maar het betekent wel, dat maar 35 % van de Nederlandse bevolking ook daadwerkelijk christelijk is.
Je voorbeeld geeft al genoeg aan. In het Engels worden die dingen consequent 'Checkpoint' genoemd. De doorlaatpost Erez wordt in het Hebreeuws 'Ma'avar Erez' genoemd. Ma'avar bekent 'overgang'.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben het Hebreeuws inderdaad niet machtig. Dus ik ga af op de vertalingen van de woorden door anderen en het gebruik in de praktijk door Israel. Favoriet: doorlaatposten, vooral gebruikt om Palestijnen hinderlijk en minachtend tegen te houden.
Over de eerste alinea: je zou best een punt kunnen hebben, ik denk dat ik het grotendeels wel met je eens zou kunnen zijn.
Wat mij betreft komen we daar op terug.
Maar nu ga ik slapen.
Als dat zo is, waarom wordt dan zo'n belang gehecht aan Jeruzalem? En aan Groot-Israel?quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:20 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nee, dat zullen ze vast niet doen, want ze doen niets met het geloof. Sommigen zullen hooguit een extra boterham eten om te benadrukken dat ze zich niet aan de regels houden.
[..]
Het gebeurt mij regelmatig dat ik, als Jood, de enige in een gezelschap ben die weet wat er met Goede Vrijdag, Pasen, Hemelvaartsdag en Pinksteren is gebeurd. 35% is inderdaad erg laag, maar dat het laag is verbaast mij niets.
Checkpoint betekent ook niet bepaald doorlaatpost. Meer controlepunt.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:26 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je voorbeeld geeft al genoeg aan. In het Engels worden die dingen consequent 'Checkpoint' genoemd. De doorlaatpost Erez wordt in het Hebreeuws 'Ma'avar Erez' genoemd. Ma'avar bekent 'overgang'.
Dit laat maar weer eens zien hoe voorzichtig je moet zijn met vertaalde teksten. Vertalen is interpreteren, is een oude joodse wijsheid.
Klopt, maar jij struikelt over het woord overgang. Ik betoog dat het woord overgang door de Nederlandse vertalers bedacht is en niet door de Israëlische overheid.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Checkpoint betekent ook niet bepaald doorlaatpost. Meer controlepunt.
Overgang? Betekent dat dat je tegengehouden wordt?
Het overgaan wordt immers wel erg moeilijk gemaakt.
Nu ga ik echt slapen. trusten!
Een deel van die 80% geeft kennelijk niet om de traditionele feestdagen maar heeft wel binding met het land. Dat komt misschien omdat die 80% over het algemeen in Israël geboren is.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom wordt dan zo'n belang gehecht aan Jeruzalem? En aan Groot-Israel?
En ik ken de regels niet, dus weet niet hoe schokkend die extra boterham is, maar om dan kennelijk met 80 % toch heel Jeruzalem te willen hebben???
Dat is mijn punt ook. Ik heb er religieus gezien niets mee, maar ben wel goed op de hoogte. Waarom? Omdat ik het interessant vind.quote:En andersom: als Jood gaan goede vrijdag, pasen, hemelvaart en pinksteren je toch niet aan. Want het nieuwe testament is toch voorbij jouw geloof?
ok dan graag een reactie op deze dan . wat was goed aan de flotilla 1 ,buiten de over datum medicijnen,(ze houden zo veel van de palestijnen dat ze dozen met over datum paracetamol geven , stof in camouflage kleuren voor uniformen van te maken ,gebroken rolstoelen .houten krukken ..en kinderspeelgoed .en buiten terroristen die aan boord waren ,,zo denk je nog steeds niet het is een provocatie .quote:
quote:
quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:49 schreef PhysicsRules het volgende:
Eh, misschien omdat 80% van de Israëli niet religieus is????
Je kan joods en toch niet religieus zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:13 schreef Hoogheid het volgende:
[..]Als dat zo was hadden ze er nooit een conflict gehad.
... huh? 80% van Israël. Niet van de Palestijnse gebieden.quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:13 schreef Hoogheid het volgende:
Dat kan ja, maar die 80% is niet het geval.quote:
Dus? 80% van die 76.2% joden is niet practiserend, zoals dat met een chique woord heet.quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:21 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Dat kan ja, maar die 80% is niet het geval.
As of 2005 was 76.2% Jewish, 16.1% Muslim, 2.1% Christian, and 1.6% Druze, with the remaining 4.0% not classified by religion.
http://www1.cbs.gov.il/shnaton57/st02_01.pdf
omdat...quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:13 schreef Hoogheid het volgende:
Omdat het geloof de schuldige is, niet alleen dit conflict maar ook talloze anderen. Katholieke Spanjaarden tegen de Protestante Nederlanders? Kruistochten van christenen in Palestina, het vermoorden van miljoenen mensen omdat ze een ander geloof hebben, de haat tegen het westen etc.. Zonder heilige gronden, beloofden landen, heilige steden en dat soort onzin kan je niet eens bedenken dat er ooit een conflict geweest zou zijn in de Palestijnse gebieden. Geloof is al vanaf de oorsprong een van de grootste (zo niet dé grootste) boosdoener van al het kwade in de wereld.quote:
mee eens,,quote:Op vrijdag 22 april 2011 15:12 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Omdat het geloof de schuldige is, niet alleen dit conflict maar ook talloze anderen. Katholieke Spanjaarden tegen de Protestante Nederlanders? Kruistochten van christenen in Palestina, het vermoorden van miljoenen mensen omdat ze een ander geloof hebben, de haat tegen het westen etc.. Zonder heilige gronden, beloofden landen, heilige steden en dat soort onzin kan je niet eens bedenken dat er ooit een conflict geweest zou zijn in de Palestijnse gebieden. Geloof is al vanaf de oorsprong een van de grootste (zo niet dé grootste) boosdoener van al het kwade in de wereld.
In die zin is Israel gewoon een doorsnee land. In het zuiden rond Tel-Aviv wonen de mensen die weinig met religie te maken hebben. Dat velen toch joods zijn komt omdat het niet echt een keuze is. Als je in een joodse familie bent geboren ben jij ook joods. Elders in het land wonen de meer religieuze joden. Tot de meer radicale gelovigen die kosten wat kost in Palestijnse gebieden willen wonen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:51 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dus? 80% van die 76.2% joden is niet practiserend, zoals dat met een chique woord heet.
het probleem is niet geloof, maar extremisme. Extremisten zullen elke religie of ideologie kunnen misbruiken voor hun gewelddadige plannen. Kijk alleen maar naar de 20ste eeuw. Bijna alle grote oorlogen zijn gevochten in naam van niet-religieuze ideologieën, zoals het nazisme, fascisme, communisme, kapitalisme of democratie. Daar kwam geen god aan te pas.quote:Op vrijdag 22 april 2011 15:12 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Omdat het geloof de schuldige is, niet alleen dit conflict maar ook talloze anderen. Katholieke Spanjaarden tegen de Protestante Nederlanders? Kruistochten van christenen in Palestina, het vermoorden van miljoenen mensen omdat ze een ander geloof hebben, de haat tegen het westen etc.. Zonder heilige gronden, beloofden landen, heilige steden en dat soort onzin kan je niet eens bedenken dat er ooit een conflict geweest zou zijn in de Palestijnse gebieden. Geloof is al vanaf de oorsprong een van de grootste (zo niet dé grootste) boosdoener van al het kwade in de wereld.
Ik kreeg van een tegenstander cijfers over de Israelische bevolkingssamenstelling voor 2005.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:47 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Een deel van die 80% geeft kennelijk niet om de traditionele feestdagen maar heeft wel binding met het land. Dat komt misschien omdat die 80% over het algemeen in Israël geboren is.
OK, kan ik het mee eens zijn.quote:[..]
Dat is mijn punt ook. Ik heb er religieus gezien niets mee, maar ben wel goed op de hoogte. Waarom? Omdat ik het interessant vind.
Na, ik ken geen Hebreeuws, maar dan zijn er toch wel erg veel vertaalfouten.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:43 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Klopt, maar jij struikelt over het woord overgang. Ik betoog dat het woord overgang door de Nederlandse vertalers bedacht is en niet door de Israëlische overheid.
Als dat allemaal waar was, waarom zou dan Israel zo'n agressieve aanval lanceren?quote:Op vrijdag 22 april 2011 08:42 schreef C_N het volgende:
[..]
ok dan graag een reactie op deze dan . wat was goed aan de flotilla 1 ,buiten de over datum medicijnen,(ze houden zo veel van de palestijnen dat ze dozen met over datum paracetamol geven , stof in camouflage kleuren voor uniformen van te maken ,gebroken rolstoelen .houten krukken ..en kinderspeelgoed .en buiten terroristen die aan boord waren ,,zo denk je nog steeds niet het is een provocatie .
[..]
Dat is waar. Maar dan is weer mijn vraag: waaraan ontleen je het recht om een stuk land jouw land te noemen?quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:16 schreef waht het volgende:
[..]
Je kan joods en toch niet religieus zijn.
agressieve aanval...? ja idd op een bande terroristen die klaar staan met wapens en dan nog een een overname van een bood met paintball geweren erg agresief.quote:Op zaterdag 23 april 2011 01:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als dat allemaal waar was, waarom zou dan Israel zo'n agressieve aanval lanceren?
Dan was het toch veel slimmer om de vloot door te laten varen, de ondeugdelijke spullen af te laten leveren en te wachten tot de Gazanen aan de gevolgen dood zouden gaan.
deze vraag is al in 71 topics geantwoord .en in de nodigen topics voor deze seriequote:Op zaterdag 23 april 2011 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar dan is weer mijn vraag: waaraan ontleen je het recht om een stuk land jouw land te noemen?
Als je Kaninefaat bent, heb je dan automatisch recht op een stuk Hollands duin?
Als je Saks bent, mag je dan automatisch in de Achterhoek of Twente wonen?
Op die vraag wordt stelselmatig NIET ingegaan.
Die rechten bestaan voor beide kanten niet. De gebieden die Israël bezet hebben ze vergaard na een aanval op hen en behouden ze om toekomstige aanvallen beter te kunnen afslaan. Meer uitleg behoeft het voor mij niet, Israël handelt volstrekt logisch als het om zijn eigen overleving gaat. De Palestijnen delven het onderspit, maar het had veel erger gekund. Doordat de Israëlische bevolking een keiharde aanpak (als in massadeportatie of uitroeiing) van de Palestijnen nooit zou accepteren gebeurt het niet en is de huidige situatie van het minimale doen om de orde te bewaren de beste optie.quote:Op zaterdag 23 april 2011 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar dan is weer mijn vraag: waaraan ontleen je het recht om een stuk land jouw land te noemen?
Hulde!quote:Op vrijdag 22 april 2011 15:10 schreef C_N het volgende:
palestijnen zetten IDF jeep in brand.in isawiya.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4059762,00.html
foto C_N argieve
[ afbeelding ]
er zitten nog mensen vast op dit moment in de bus .quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:31 schreef Nibb-it het volgende:
Gelukkig vooral lichte verwondingen. Sterkte...
ja helemaal gelijk heb je .quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:52 schreef waht het volgende:
Hoe triest dat nieuws over die bus ook is: het is niet relevant voor dit topic. We moeten het hier beperken tot nieuws over de kwestie Israël-Palestina, niet over Israël in het algemeen. Anders gooien de mods deze epische reeks straks dicht.
Dat is te makkelijk.quote:Op zaterdag 23 april 2011 09:32 schreef waht het volgende:
[..]
Die rechten bestaan voor beide kanten niet. De gebieden die Israël bezet hebben ze vergaard na een aanval op hen en behouden ze om toekomstige aanvallen beter te kunnen afslaan. Meer uitleg behoeft het voor mij niet, Israël handelt volstrekt logisch als het om zijn eigen overleving gaat. De Palestijnen delven het onderspit, maar het had veel erger gekund. Doordat de Israëlische bevolking een keiharde aanpak (als in massadeportatie of uitroeiing) van de Palestijnen nooit zou accepteren gebeurt het niet en is de huidige situatie van het minimale doen om de orde te bewaren de beste optie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.palestijnse jeugd zet joseph tomp in brand
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4060163,00.html
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4060140,00.html
samen werking kon dit incident voorkomen......mischien
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4060118,00.html
[ Bericht 17% gewijzigd door C_N op 24-04-2011 11:32:39 ]
Sterker nog, het had zelfs stukken erger kunnen zijn zonder de diverse abrahamistische godsdiensten. Sec bekeken zijn het namelijk zo'n beetje de eerste 'echte' wetboeken waarin omschreven wordt wie wat wanneer mag doen, bij wijze van straf, ipv eigenrichting/de wet van de sterkste toe te passen. Zo terugkijkend met de huidige ogen lijkt het uiteraard allemaal vreselijk barbaars, maar in die tijd was dat een revolutie, eerst rechtspraak voor de 'gewone man en zelfs rechten voor de slaaf, later naastenliefde, en nog later wettelijk vastgelegde tolerantie taz van andersdenkenden.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:20 schreef Hoogheid het volgende:
Helemaal mee eens. Toch vraag ik me soms af hoe de wereld er uit zou zien als we nooit godsdiensten hadden gehad. Natuurlijk zijn er dan nog steeds mogelijkheden genoeg om elkaar de kop in te slaan (blank, zwart, geel, oranje e.d.).. dus wie weet zou het alsnog niet zoveel uitmaken
Mooie uiteenzetting. Anderzijds is het eerste bekende wetboek van Hammurabi. Deze is voor zover ik weet niet als religieus boek gepresenteerd.quote:Op zondag 24 april 2011 12:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Sterker nog, het had zelfs stukken erger kunnen zijn zonder de diverse abrahamistische godsdiensten. Sec bekeken zijn het namelijk zo'n beetje de eerste 'echte' wetboeken waarin omschreven wordt wie wat wanneer mag doen, bij wijze van straf, ipv eigenrichting/de wet van de sterkste toe te passen. Zo terugkijkend met de huidige ogen lijkt het uiteraard allemaal vreselijk barbaars, maar in die tijd was dat een revolutie, eerst rechtspraak voor de 'gewone man en zelfs rechten voor de slaaf, later naastenliefde, en nog later wettelijk vastgelegde tolerantie taz van andersdenkenden.
Ik vraag me weleens af hoe we ervoor zouden staan als deze ideeën destijds niet gelanceerd waren, al is het in de loop der eeuwen meer dan eens misbruikt om de ander te onderwerpen aan de eigen denkbeelden, het idee/het ideaal aan zich, daar is namelijk helemaal niets mis mee
quote:Op zondag 24 april 2011 02:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk.
En bovendien benje erg onduidelijk en onprecies.
De gebieden die Israel vergaard heeft heeft het vergaard na de instelling van de VN, en de behandeling van deze gebieden is in strijd met de regels van de VN. Dat Israel die regels nioet erkent, is tekenend genoeg.
Je verweer is een poging, maar ik vind je niet precies genoeg.
Welke toekomstige aanvallen? Je kunt natuurlijk niet zomaar allerlei grondgebieden van buren gaan annexeren als buffer tegen toekomstige aanvallen. Dan weet ik er nog wel een paar.quote:Op zaterdag 23 april 2011 09:32 schreef waht het volgende:
[..]
Die rechten bestaan voor beide kanten niet. De gebieden die Israël bezet hebben ze vergaard na een aanval op hen en behouden ze om toekomstige aanvallen beter te kunnen afslaan.
Vioor de overleving van de staat Israel zijn de verdragen met Egypte en Jordanië veel belangrijker dan het bezetten van Gaza en de Westoever. Met name het bezetten van de Westoever heeft geen enkel nut meer gezien het moderne wapentuig. Logisch? Dat wel, maar niet volgen militaire regels.quote:Meer uitleg behoeft het voor mij niet, Israël handelt volstrekt logisch als het om zijn eigen overleving gaat.
O? Het minimale doen omvat volgens jou het geleidelijk annexeren van de Westoever en het tot een gevangenenkamp reduceren van Gaza?quote:De Palestijnen delven het onderspit, maar het had veel erger gekund. Doordat de Israëlische bevolking een keiharde aanpak (als in massadeportatie of uitroeiing) van de Palestijnen nooit zou accepteren gebeurt het niet en is de huidige situatie van het minimale doen om de orde te bewaren de beste optie.
Octopus Paul, inmiddels ongetwijfeld gereïncarneerd in een Octopus ergens in de oceanen, heeft Zijn Goddelijkheid bewezen door tegen de oppermacgtige FIFA in te gaan en een andere uitkomst van de WK te scheppen. Zie http://www.speld.nl/2010/06/07/uitslagen-wk-voetbal-gelekt/quote:Op zondag 24 april 2011 12:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Sterker nog, het had zelfs stukken erger kunnen zijn zonder de diverse abrahamistische godsdiensten. Sec bekeken zijn het namelijk zo'n beetje de eerste 'echte' wetboeken waarin omschreven wordt wie wat wanneer mag doen, bij wijze van straf, ipv eigenrichting/de wet van de sterkste toe te passen. Zo terugkijkend met de huidige ogen lijkt het uiteraard allemaal vreselijk barbaars, maar in die tijd was dat een revolutie, eerst rechtspraak voor de 'gewone man en zelfs rechten voor de slaaf, later naastenliefde, en nog later wettelijk vastgelegde tolerantie taz van andersdenkenden.
Ik vraag me weleens af hoe we ervoor zouden staan als deze ideeën destijds niet gelanceerd waren, al is het in de loop der eeuwen meer dan eens misbruikt om de ander te onderwerpen aan de eigen denkbeelden, het idee/het ideaal aan zich, daar is namelijk helemaal niets mis mee
Ik las een bespreking van diverse boeken over Eichmann.quote:Op zondag 24 april 2011 18:01 schreef C_N het volgende:
We are more happyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
.
Israel op plaats 7 van 124 staten van de happyness indexs 63%
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4060237,00.html
en wij zijn meer happy dan de USA en dan nederlanders.62 % dat kom dat we niet over de regen klagen denk ik .![]()
is dit niet wat jij just now doet tegenstanders onmenselijke kees . ,,eh in jou geval is het erger/dommer te noemen ,, jij onmenselijk je zelfquote:Op maandag 25 april 2011 02:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik las een bespreking van diverse boeken over Eichmann.
Daarin werd gesteld, dat een totalitaire en dictatoriale overheid niet nodig was voor massamoord. Het ontmenselijken van de tegenstander was al genoeg.
Het presenteren van een foto van een soldaat in smetteloos uniform, vroom biddend, versus een tekening van een groezelige kruipende strijder met een box met baby op zijn rug, ontmenselijkt de laatste groep.
Idem foto's van biddende jongeren die (zijn dat wel dezelfden??) vervolgens met slingers stenen gooien tegenover foto's van feestende jongeren in een café of zo.
Het ontmenselijken van de tegenstander is kwaadaardig. Eichmann schijnt zich beroemd te hebben op het mogelijk maken van het doden van 5 miljoen mensen. Vast wel een record voor het Guinness Book, dat toen nog niet bestond. Een prestatie van de duivel.
Door tegenstanders te ontmenselijken, via foto's (dat valt niet zo op, maar werkt wel!!) of tekst of daad, schaar je je in zijn kamp.
Ik zou zelf niet naast Eichmann gevonden willen worden.
Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keus.
Moet je wel op alle argumenten reageren. Waht schreef:quote:Op maandag 25 april 2011 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Welke toekomstige aanvallen? Je kunt natuurlijk niet zomaar allerlei grondgebieden van buren gaan annexeren als buffer tegen toekomstige aanvallen. Dan weet ik er nog wel een paar.
[..]
Dus hij schreef:quote:Die rechten bestaan voor beide kanten niet. De gebieden die Israël bezet hebben ze vergaard na een aanval op hen en behouden ze om toekomstige aanvallen beter te kunnen afslaan.
Dlocks zegt het al: het grondgebied is ingenomen na een van de vele aanvallen op Israël. Ik begrijp dat het al lang is geleden dus zou Israël bijv. kunnen overwegen om de Golan terug te geven aan Israël maar op de een of andere manier is de vijandigheid vanuit Syrië nooit weggenomen (en ja, dat is deels doordat de Golan door Israël is gehouden).quote:Op maandag 25 april 2011 01:43 schreef Kees22 het volgende:
Welke toekomstige aanvallen? Je kunt natuurlijk niet zomaar allerlei grondgebieden van buren gaan annexeren als buffer tegen toekomstige aanvallen. Dan weet ik er nog wel een paar.
Hoe bedoel je 'gezien het moderne wapentuig'?quote:Vioor de overleving van de staat Israel zijn de verdragen met Egypte en Jordanië veel belangrijker dan het bezetten van Gaza en de Westoever. Met name het bezetten van de Westoever heeft geen enkel nut meer gezien het moderne wapentuig. Logisch? Dat wel, maar niet volgen militaire regels.
Wederom was de Westbank ingenomen na een aanval. Hetzelfde met Gaza waar het Egyptische leger hard heeft gevochten. Met het minimale doen doel ik op de huidige strategie inzake Gaza en de Westbank om terroristische groeperingen te bestrijden. Uiteraard is Gaza geen gevangenenkamp.quote:O? Het minimale doen omvat volgens jou het geleidelijk annexeren van de Westoever en het tot een gevangenenkamp reduceren van Gaza?
Ik stel het wat scherp, maar dat lijkt me wel gerechtvaardigd na jouw goedpraten.
Tja, daar heb je dan ook weer gelijk in. Je zou zelfs kunnen speculeren dat die wetten en gewoontes geïntegreerd zijn door de opvolgers, ook op stenen tafels, een 'verbetering' ..quote:Op zondag 24 april 2011 19:01 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Mooie uiteenzetting. Anderzijds is het eerste bekende wetboek van Hammurabi. Deze is voor zover ik weet niet als religieus boek gepresenteerd.
Euhm, het beginpunt voor de plaatselijk bewoner was anders dat het gebied onrechtmatig werd ingepikt door de Britten en daarna werd weggegeven aan het Joodse volk, dat daar, ondanks alle protesten van de omliggende landen en plaatselijke bewoners, op de valreep van het aflopen van het Britse mandaat de staat Israël heeft gesticht. Zo werd de UN buiten spel gezet, en waren de Palestijnen als oorspronkelijke bewoners ineens een volk zonder land.quote:Op maandag 25 april 2011 11:30 schreef waht het volgende:
[..]
Dlocks zegt het al: het grondgebied is ingenomen na een van de vele aanvallen op Israël. Ik begrijp dat het al lang is geleden dus zou Israël bijv. kunnen overwegen om de Golan terug te geven aan Israël maar op de een of andere manier is de vijandigheid vanuit Syrië nooit weggenomen (en ja, dat is deels doordat de Golan door Israël is gehouden).
Het zekere voor het onzekere nemen houdt hier in dat de Golan gehouden wordt. Als verdedigende partij is dat niet onredelijk. Persoonlijk vind ik het houden van de Golan het beste te onderbouwen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Hoe bedoel je 'gezien het moderne wapentuig'?
Die verdragen zijn zeker belangrijk, maar ze bieden slechts een eenzijdige garantie. Wat betreft het verdrag met Jordanië heeft Israël daar zelf een schepje bovenop gedaan door het gebied tot aan de rivier de Jordaan met eigen troepen te bezetten.
[..]
Wederom was de Westbank ingenomen na een aanval. Hetzelfde met Gaza waar het Egyptische leger hard heeft gevochten. Met het minimale doen doel ik op de huidige strategie inzake Gaza en de Westbank om terroristische groeperingen te bestrijden. Uiteraard is Gaza geen gevangenenkamp.
Volgens mij moeten kolonisten ala Lieberman, die vrijwillige 'human shields' die in 'vijandig' gebied middels provocatie bescherming afdwingen en zo een steeds groter gedeelte van dat gebied opeisen zich 'terug trekken' of te wel ontruimd worden. Zolang als dat soort fanatici genegeerd/gesteund wordt door het beleid blijft het idee van 'Groot Israël' leven, zeker als dat ook nog eens bevestigd wordt door ideeën als 'ze hebben al een land, namelijk Jordanië'.quote:Israël blijft nu eenmaal een extreem klein stuk land in een vijandige regio. Het verbeteren van de leefomstandigheden van de Palestijnen is m.i. een hoge prioriteit maar dat hoeft geen volledige terugtrekking uit de gebieden te betekenen.
Een duidelijke keuze van het volk voor de politieke vleugel van de partij?quote:Op maandag 25 april 2011 23:34 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Nu er eindelijk zicht komt op een Palestijnse staat, begin ik me steeds meer te ergeren aan Hamas. Het lijkt wel alsof ze opereren zonder visie. Wat denken ze te bereiken?
Dat is een beginpunt, maar niet degene die ik hanteer of die per definitie juist is.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:04 schreef moussie het volgende:
Euhm, het beginpunt voor de plaatselijk bewoner was anders dat het gebied onrechtmatig werd ingepikt door de Britten en daarna werd weggegeven aan het Joodse volk, dat daar, ondanks alle protesten van de omliggende landen en plaatselijke bewoners, op de valreep van het aflopen van het Britse mandaat de staat Israël heeft gesticht. Zo werd de UN buiten spel gezet, en waren de Palestijnen als oorspronkelijke bewoners ineens een volk zonder land.
Op zich vind ik dat altijd heel raar, dat dat zo gemakkelijk vergeten/opzij geschoven wordt, alsof de omliggende landen er niets over te zeggen hebben als er een nieuwe staat gesticht wordt in hun regio en zonder hun toestemming
Ik heb je oprecht gevraagd naar wat jij je zoon leert. Je noemde dat zelf en ik heb geprobeerd om daar serieus op in te gaan. Juist in een poging om tot een menselijk contact te komen.quote:Op maandag 25 april 2011 02:16 schreef C_N het volgende:
[..]
is dit niet wat jij just now doet tegenstanders onmenselijke kees . ,,eh in jou geval is het erger/dommer te noemen ,, jij onmenselijk je zelf
en ik zie niet zo de combinatie van mijn stukje waar jij op reageer 62 %happy mensen in nederland en 63 in israel , wat ik wel ziet is dat jij niet bij die 62 % zit .goede paasdagen kees .
Oh, geen probleem hoor.quote:Op maandag 25 april 2011 10:17 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Moet je wel op alle argumenten reageren. Waht schreef:
[..]
Dus hij schreef:
1. Die rechten bestaan voor beide kanten niet
2. Gebieden vergaard na een aanval op hen
3. Behouden ze om toekomstige aanvallen beter af te kunnen staan
Ik zie het al: water!quote:Op maandag 25 april 2011 11:30 schreef waht het volgende:
[..]
Dlocks zegt het al: het grondgebied is ingenomen na een van de vele aanvallen op Israël. Ik begrijp dat het al lang is geleden dus zou Israël bijv. kunnen overwegen om de Golan terug te geven aan Israël maar op de een of andere manier is de vijandigheid vanuit Syrië nooit weggenomen (en ja, dat is deels doordat de Golan door Israël is gehouden).
Het zekere voor het onzekere nemen houdt hier in dat de Golan gehouden wordt. Als verdedigende partij is dat niet onredelijk. Persoonlijk vind ik het houden van de Golan het beste te onderbouwen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Raketten of zo?quote:[..]
Hoe bedoel je 'gezien het moderne wapentuig'?
Uiteraard? Hoezo uiteraard?quote:Die verdragen zijn zeker belangrijk, maar ze bieden slechts een eenzijdige garantie. Wat betreft het verdrag met Jordanië heeft Israël daar zelf een schepje bovenop gedaan door het gebied tot aan de rivier de Jordaan met eigen troepen te bezetten.
[..]
Wederom was de Westbank ingenomen na een aanval. Hetzelfde met Gaza waar het Egyptische leger hard heeft gevochten. Met het minimale doen doel ik op de huidige strategie inzake Gaza en de Westbank om terroristische groeperingen te bestrijden. Uiteraard is Gaza geen gevangenenkamp.
Zieligdoenerij. Calimero-gedrag.quote:Israël blijft nu eenmaal een extreem klein stuk land in een vijandige regio. Het verbeteren van de leefomstandigheden van de Palestijnen is m.i. een hoge prioriteit maar dat hoeft geen volledige terugtrekking uit de gebieden te betekenen.
quote:Op maandag 25 april 2011 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er is geen enkele garantie dat raketten de enige dreiging blijven in de toekomst. Dat moderne wapentuig is een verzekering daartegen.quote:
Wil je nu echt dat ik ga uitleggen waarom Gaza geen gevangenenkamp is? Als je het dan een naam wil geven kun je het een zo-nu-en-dan-belegerd-gebied noemen.quote:Uiteraard? Hoezo uiteraard?
Wat betreft de Palestijnen heeft Israël inderdaad de overmacht, wat betreft de buurlanden maar tot op zekere hoogte.quote:Zieligdoenerij. Calimero-gedrag.
Een land dat zichzelf serieus zou nemen, zou zich ander gedragen. En gezien de militaire macht heeft Israel alle reden zichzelf serieus te nemen.
Het verbeteren van de leefomstandighden van de Palestijnen (hiermee erken je impliciet de overmacht van Israel!) verdient meer aandacht.
Dat vereist om te beginnen ontmanteling van de illegale nederzettingen, dat zijn dus alle nederzettingen.
menselijk is voor kees zijn visie aannemen ,doe ik dat niet dan ben ik niet menselijk.en ben ik al als een massamoordenaar veroordeldquote:Op dinsdag 26 april 2011 01:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb je oprecht gevraagd naar wat jij je zoon leert. Je noemde dat zelf en ik heb geprobeerd om daar serieus op in te gaan. Juist in een poging om tot een menselijk contact te komen.
Maar dat is moeilijk, ja.
ja idd en eh waar kunnen ze meer op kiezen in de strook .quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Een duidelijke keuze van het volk voor de politieke vleugel van de partij?
quote:Nederlandse Gazavloot werkt samen met Italië
De Nederlandse organisaties die half mei deelnemen aan de tweede Gazavloot, gaan samenwerken met Italiaanse organisaties. Zij gaan samen de boot kopen die deelneemt aan deze Freedom Flotilla 2, zoals de vloot heet.
Dat heeft een woordvoerder van het initiatief laten weten. De Nederlandse delegatie geeft geen gehoor aan de oproep van minister Uri Rosenthal (Buitenlandse Zaken). Deze drong er dinsdag namens het kabinet op aan bij de diverse organisaties om niet mee te doen aan de tweede vloot, die volgens de bewindsman 'allerminst een bijdrage levert aan de oplossing van het Israëlisch-Palestijnse conflict'.
Bij de Nederlandse delegatie zijn onder meer Stop de Bezetting, Stichting Palestina, het Nederlandse Palestina Komité en Een Ander Joods Geluid betrokken. Zij delen de mening van Rosenthal niet. De initiatiefnemers sturen de Tweede Kamer woensdag een brief waarin zij hun deelname aan de vloot verdedigen. Het parlement debatteert donderdag over de Gazavloot. Rosenthal stelde dinsdag al dat de regering Nederlandse schepen niet kan verhinderen om uit te varen.
Menswaardig bestaan
'Wij komen slechts op voor internationaal recht en een menswaardig bestaan in de Gazastrook', stelt woordvoerder Benji de Levie. 'De blokkade is in tegenspraak met het internationaal recht, omdat Israël met dit middel een hele bevolking een collectieve straf oplegt. Met zijn advies tégen deelname aan de Freedom Flotilla erkent minister Rosenthal deze volstrekt onwettige actie van Israël.'
De organisatie maakt binnenkort bekend welke Nederlandse vertegenwoordigers op de Nederlands-Italiaanse boot meevaren. De deelnemers tekenen vooraf een contract waarin zij verklaren alleen geweldloos verzet te leveren tegen de blokkade. Zij krijgen van tevoren ook training in geweldloze weerbaarheid. Volgens De Levie gaat het naar verwachting onder anderen om een aantal politici, oud-politici en een paar journalisten.
Vanuit Griekenland vertrekken half mei ongeveer vijftien schepen met humanitaire goederen en zo'n duizend opvarenden naar Gaza. De Freedom Flotilla 2 moet daar eind mei aankomen. Dat is een jaar nadat de Israëlische marine de vorige vloot tegenhield op de Middellandse Zee. Bij die operatie kwamen negen opvarenden om het leven.
Jajaja, je overdrijft.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:47 schreef C_N het volgende:
[..]
menselijk is voor kees zijn visie aannemen ,doe ik dat niet dan ben ik niet menselijk.en ben ik al als een massamoordenaar veroordeld
Om met onze nationale rattenvanger te spreken:Onze buurlanden hebben niet te maken gehad met een tsunami van vreemdgelovigen uit extreemvreemde gebieden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:04 schreef Karrs het volgende:
[..]Want hun buurlanden zijn net zo betrouwbaar als de onze, nietwaar?
Doet me denken aan Herman Finkers. "De bond van mensen die vlakbij het station wonen pleit voor opheffing van de stadsbussen. 'Als wij naar het station kunnen lopen, kunnen anderen dat ook wel', aldus de bond."
Jawel, maar de bezetting van de westelijke oever is daar nou juist geen garantie tegen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:55 schreef waht het volgende:
[..]
Er is geen enkele garantie dat raketten de enige dreiging blijven in de toekomst. Dat moderne wapentuig is een verzekering daartegen.
Nou, denk daar maar eens serieus over na. Wat is het verschil dan? De invoer wordt afgeknepen tot belachelijk lage hoeveelheden. (1 vrachtwagen babyvoer per dag, volgens een medestander van je!)quote:[..]
Wil je nu echt dat ik ga uitleggen waarom Gaza geen gevangenenkamp is? Als je het dan een naam wil geven kun je het een zo-nu-en-dan-belegerd-gebied noemen.
Die nederzettingen zijn voor de Palestijnen cruciaal en dat is ook begrijpelijk.quote:[..]
Wat betreft de Palestijnen heeft Israël inderdaad de overmacht, wat betreft de buurlanden maar tot op zekere hoogte.
Dat Israël niet tussen bevriende naties gesitueerd is blijft een feit. Syrië blijft een onbetrouwbaar roversnest, Egypte zit in een overgangsfase naar de volgende militaire dictator en Libanon is instabiel als altijd. De relatie met Jordanië is gelukkig een stuk beter maar er is oud zeer aan beide kanten.
Die illegale nederzettingen zijn een puur religieus gebeuren waar ik niet veel mee heb. Ik keur het vanuit mijn eigen overtuiging af in ieder geval.
he leuk ik ben ook op de flotilla,,maarre,, hier zit Israel nog net op te wachten ,,op een stel zeilmeisjesquote:
Ligt eraan in welke mate je Jordanië en/of het nieuw te vormen land op de Westbank vertrouwt.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel, maar de bezetting van de westelijke oever is daar nou juist geen garantie tegen.
In een gevangenis kan je geen raketten over de muur schieten ofzo.quote:Nou, denk daar maar eens serieus over na. Wat is het verschil dan? De invoer wordt afgeknepen tot belachelijk lage hoeveelheden. (1 vrachtwagen babyvoer per dag, volgens een medestander van je!)
Mogen de Palestijnen vrij in en uit bewegen? Kunnen ze vrij im- en exporteren? Hun haven gebruiken? (Bestaat die eigenlijk nog wel??).
Veel verschil met een gevangenenkamp zie ik niet.
een mooie ontwikkeling na de fatah te hebben verdreven uit gazza , i hoop de hamas heb er wat van opgestoken en schrap de vernieteging van israel uit zijn program,quote:Op woensdag 27 april 2011 18:12 schreef Monidique het volgende:
Hamas en Fatah hebben een akkoord gesloten. Verkiezingen binnen een jaar. Zeer belangrijk als ze eindelijk eens de onafhankelijkheid willen uitroepen (in september?). Frappant dat het nu is, na de Egyptische revolutie, omdat het Moebarak-regime, op aandringen van Israël en Amerika, jarenlang de Palestijnse zaak heeft gefrustreerd, maar meer dan frappant zal het niet zijn.
breaking news . ??? is en was zo en is nooit veranderd..is oud news.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:09 schreef rakotto het volgende:
Breaking news: Netenyahu: "Fatah kiest vrede tussen Israel of Hamas".
Naja, eigenlijk wel een beetje nieuws omdat er wel degelijk vrede is met Hamas nu. Hoe zal het verder gaan? Israel breekt haar vrede met Fatah?quote:Op woensdag 27 april 2011 19:11 schreef C_N het volgende:
[..]
breaking news . ??? is en was zo en is nooit veranderd..is oud news.
nee denk het niet . de hamas kan wat van de fatah leren .en als de hamas slim is doen ze dat.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:17 schreef rakotto het volgende:
[..]
Naja, eigenlijk wel een beetje nieuws omdat er wel degelijk vrede is met Hamas nu. Hoe zal het verder gaan? Israel breekt haar vrede met Fatah?
Dat is precies wat ik dacht, hamas en fatah samen is een win-situatie voor Israel omdat zij waarschijnelijk minder extreemer zullen zijn. Maar wat ik dus vreemd vind is de reactie van Netenyahu over dit gebeurtenis.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:25 schreef C_N het volgende:
[..]
nee denk het niet . de hamas kan wat van de fatah leren .en als de hamas slim is doen ze dat.
en voor dit zover is zal de hamas wat dingetjes uit zijn programmas moeten schrappen . zoals het total vernietigen van de staat Israel.
het zal vanaf vandaag moeten stoppen met de raket aanvallen. .iets wat mij ook sterk lijkt.
wna als de fatah zich hier mee inlaat verliest het A de wereld opinie en een kans op een staat met een vredes verdrag met Israel
Het is je ontgaan dat het niet zo botert tussen de politieke en de militaire vleugel van Hamas?quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:29 schreef C_N het volgende:
[..]
ja idd en eh waar kunnen ze meer op kiezen in de strook .
nee hoor is mij niet ontgaan .maar er is zo veel .wat niet boterd in de strook tussen de hamas en de anderen wings enz enz enz wats new ?? en on the ent er veranderd niets .quote:Op woensdag 27 april 2011 20:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat het niet zo botert tussen de politieke en de militaire vleugel van Hamas?
Tel dat op bij de overeenkomst tussen Fatah en Hamas .. eindresultaat is een bevolking die zich overduidelijk uitspreekt voor een politieke oplossing (ongeveer net zo als het toen in Ierland is gegaan)
Wat heeft dat Fatah concreet opgeleverd, eigenlijk, dat het de vernietiging van de staat Israel geschrapt heeft?quote:Op woensdag 27 april 2011 18:57 schreef C_N het volgende:
[..]
een mooie ontwikkeling na de fatah te hebben verdreven uit gazza , i hoop de hamas heb er wat van opgestoken en schrap de vernieteging van israel uit zijn program,
Wat jij eist is dat de Palestijnen jouw/jullie zin doen en dat ze dan maar moeten hopen op de juiste concessies van Israel.quote:en ook stoop met het beschieten van israel . wand nu is de fatah er ook schuldig aan .
en een palestijnse staat kom er alleen door een peace deal ..niet meer en niet mender
Vergis je niet: Israel heeft meer belang bij extreme Palestijnen: die maken rotzooi en dan kan Israel er weer eens lekker opslaan. En vooral: verder koloniseren!quote:Op woensdag 27 april 2011 19:30 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik dacht, hamas en fatah samen is een win-situatie voor Israel omdat zij waarschijnelijk minder extreemer zullen zijn. Maar wat ik dus vreemd vind is de reactie van Netenyahu over dit gebeurtenis.
Ik denk dat je dat helemaal verkeerd zit; Fatah dat samenwerkt met Hamas is niet iets wat tegen de "wereldopinie" is. Hoogstens tegen de Amerika-en-Israel-opinie. Niemand houdt van Hamas, maar iedereen ziet in Hamas een van de noodzakelijke wegen. Vergis je daar niet in.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:25 schreef C_N het volgende:
het zal vanaf vandaag moeten stoppen met de raket aanvallen. .iets wat mij ook sterk lijkt.
wna als de fatah zich hier mee inlaat verliest het A de wereld opinie en een kans op een staat met een vredes verdrag met Israel
Het probleem is, dat Fatah en Hamas gelijk hebben, maar niet bij machte zijn om gelijk te krijgen. En meer dan met de mond beleden steun krijgen ze ook niet.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat helemaal verkeerd zit; Fatah dat samenwerkt met Hamas is niet iets wat tegen de "wereldopinie" is. Hoogstens tegen de Amerika-en-Israel-opinie. Niemand houdt van Hamas, maar iedereen ziet in Hamas een van de noodzakelijke wegen. Vergis je daar niet in.
Hamas en Fatah hebben vertonen nogal wat dictatoriale trekken. Zo 'gelijk' hebben ze nou ook weer niet.quote:Op donderdag 28 april 2011 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het probleem is, dat Fatah en Hamas gelijk hebben, maar niet bij machte zijn om gelijk te krijgen. En meer dan met de mond beleden steun krijgen ze ook niet.
Israel gedraagt zich als de pestkop op het schoolplein: een klootzak, maar helaas wel een sterke klootzak.
Echt irritant is dan, dat die Israeli zichzelf opwerpen of door anderen voorgesteld worden als verdedigers van de westerse waarden. Niet mijn westerse waarden.
Mhwa, Hamas gelijk geven past ook niet echt in de westerse waardenquote:Op donderdag 28 april 2011 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het probleem is, dat Fatah en Hamas gelijk hebben, maar niet bij machte zijn om gelijk te krijgen. En meer dan met de mond beleden steun krijgen ze ook niet.
Israel gedraagt zich als de pestkop op het schoolplein: een klootzak, maar helaas wel een sterke klootzak.
Echt irritant is dan, dat die Israeli zichzelf opwerpen of door anderen voorgesteld worden als verdedigers van de westerse waarden. Niet mijn westerse waarden.
Ik heb het over Hamas en anderen, ik heb het over Hamas en Hamas, de politieke en de militaire vleugel, en die scheuring is redelijk nieuw.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:42 schreef C_N het volgende:
[..]
nee hoor is mij niet ontgaan .maar er is zo veel .wat niet boterd in de strook tussen de hamas en de anderen wings enz enz enz wats new ?? en on the ent er veranderd niets .
de hamas is de hamas als de hamas zijn policie niet veranderd zal israel dat ook niet doen ,,of het boterd tussen de hamas of niet .
Zelfde situatie? Als ik het goed herinner wou Hamas niet meedoen bij de vorige verkiezingen. Ze hebben uiteindelijk wel meegedaan op aandringen van de States en Israël. Ik zie Bush nog dat interview geven waarin die al blij was met de overwinning van Fatah, en het 'gezonde' verstand van de Palestijnse bevolking dat van zich zou doen spreken. Op zich best vreemd, dat handvest was er voor de verkiezingen ook al, en toen hield het niemand tegen om Hamas over te halen om toch aan de verkiezingen mee te doen, maar na een overwinning is het ineens wel de reden om een gesprek af te wijzen.quote:de zelfde sytuatie was er ook al voor de laatsten verkiezingen .het is een slimmen zet van de hamas denken ze .wat erna de verkiezingen gebeurd dat is belangerijk .
na de laatste verkiezingen werd de fatah afgemaakt in de strook.. so lets see next ,dont jump to fast.
Ja negeer maar weer dat Fatah dat wel heeft gedaan, en wat heeft het ze opgeleverd?quote:dit waren bibi zijn woorden jaren geleden en dit zijn ze nu .
"You cannot have peace with both, because the Hamas aspires to destroy the State of Israel, and I'll say it openly," he said.
als de hamas zijn policie niet veranderd veranderd israel zijn policie niet en terecht
En wat is daar vreemd aan, wat daaraan maakt nationale verkiezingen nutteloos? Dat is nou toch juist democratie, dat diverse groeperingen met diverse belangen en uit verschillende regio's samenwerken in een nationale regering?quote:en dan dit
Fatah source: Control of Gaza, West Bank to remain unchanged,,
A Fatah element said Wednesday that the group's control of the West Bank and Hamas's hold of the Gaza Strip will not change as part of the reconciliation agreemen.
He noted that recent developments in the Arab world were part of the decision to strike an agreement
eh wat hebben de verkiezingen dan voor nut ,,??en die zijn al twee jaar te laat by the way .
Je maakt dezelfde fout als Bush in dat interview .. ga nou maar eerst de beer schieten voor je de vacht verkoopt.quote:zo wat veranderd er dan niets en wat zijn ze ,, juist bang dat ze alles verliezen .wand de kans is groter dat de burgers tegen de hamas en de fatah zich verzetten dan tegen Israel.
wand de burgers weten ook wat ze hadden kunnen hebben in de gaza strook.. en wat ze hadden kunnen hebben in judea en samaria, als de hamas en de fatah het geld niet in hun zakken stoppen en/ of het voor terror gebruiken .
dit zijn jou woorden niet die van de wereld opinie gelukkig. wait and see.,,is te vroegquote:Op donderdag 28 april 2011 00:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat helemaal verkeerd zit; Fatah dat samenwerkt met Hamas is niet iets wat tegen de "wereldopinie" is. Hoogstens tegen de Amerika-en-Israel-opinie. Niemand houdt van Hamas, maar iedereen ziet in Hamas een van de noodzakelijke wegen. Vergis je daar niet in.
en terechtquote:Op donderdag 28 april 2011 10:35 schreef inZanity het volgende:
Op dit moment debat over flotilla 2. De meerderheid in de kamer is weer duidelijk in de kont van Israel aan het kruipen en doet er alles aan om deze terroristische schurkenstaat te verdedigen.
voor jou maar die scheuren zijn er al jaren .quote:Op donderdag 28 april 2011 14:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb het over Hamas en anderen, ik heb het over Hamas en Hamas, de politieke en de militaire vleugel, en die scheuring is redelijk nieuw.
eh 20 jaar later ga terug naar start. , wand na dat arafath gelukkig na zijn parkinson het veld ruimde en het een geschenk was voor de wereld ,,was het nog wat jaartjes een zooitje en tot nu wand de palestijnen leven voort op de legencie van arafath,,er is geen president en abas is illegaal de verkiezingen zijn al een jaar verlopen .en de power daar hebben we het niet over .had hij meer power dan was er al vreden . ,en hij was toch al 10 x opgestapt.....quote:Trouwens heeft Fatah destijds wel zijn politieke idealen verandert, en wat heeft het hun opgebracht, zo'n kleine 20 jaar later?
al een jaar of 4 worden controllen posten op gedoekt zo veel dat er nog maar weinig van over zijn in de judea en samaria gebieden van israel.rond sgem zijn er nog wat en terechtquote:De enige echte vooruitgang, zoals het opheffen van controleposten, is vrij recent,
had niets met de situatie in de westbank te makenquote:allemaal van na de winst van Hamas en de overname van Gaza.
drie keer kregen ze veel ze kozen voor terror thanksquote:Het lijken wel zoethoudertjes, concessies die alleen worden gedaan onder druk van de situatie, als het het uitgangspunt van het beleid zou zijn, na Oslo,
idd het was ook dom om voor terror te kiezen iets wat ze ,, en ik zeg mischien nu door hebbenquote:zouden ze er geen 15 jaar over hebben gedaan.
welken precies ??quote:[..]
Zelfde situatie? Als ik het goed herinner wou Hamas niet meedoen bij de vorige verkiezingen.
de hamas was voor verkiezingen maar op zijn manier .quote:Ze hebben uiteindelijk wel meegedaan op aandringen van de States en Israël. Ik zie Bush nog dat interview geven waarin die al blij was met de overwinning van Fatah, en het 'gezonde' verstand van de Palestijnse bevolking dat van zich zou doen spreken. Op zich best vreemd, dat handvest was er voor de verkiezingen ook al, en toen hield het niemand tegen om Hamas over te halen om toch aan de verkiezingen mee te doen, maar na een overwinning is het ineens wel de reden om een gesprek af te wijzen.
de fatah werd opogeuimd voor plaatst te maken voor de hamasquote:Overigens, dat 'afmaken' van Fatah-leden en de strook heeft een achtergrond, dat is niet iets dat 'zo maar' gebeurde. Wat dat aangaat moet je maar eens de voorgeschiedenis induiken, de misdragingen, moordpartijen en corruptie van Fatah-leden in de strook toen het nog bezet was.
Als het goed is vindt je daar nog het een en ander over op de site van shinbet, ik zou je wel een link willen geven, maar de site is hier niet vooruit te branden als je in de archieven wil gaan duiken
voor de wereld zeggen a en in de gebieden zeg je B werk niet ze kregen veel kiezen voor terror ..quote:[..]
Ja negeer maar weer dat Fatah dat wel heeft gedaan, en wat heeft het ze opgeleverd?
israel geef gebied met een vredes overeen komst niet meer en niet minderquote:Om met deze geschiedenis in gedachten van Hamas te verwachten dat zij dat ook doen .. absurd gewoon ..
idd israel wacht nog steeds op het moorden van families en niet een overeenkomst na leven je heb idd gelijkquote:Kom maar eerst met concrete handelingen ipv de zoveelste vage belofte, die je pas 15 jaar later en onder druk van de omstandigheden langzaamaan invoert.
ow ja democratie ..quote:[..]
En wat is daar vreemd aan, wat daaraan maakt nationale verkiezingen nutteloos? Dat is nou toch juist democratie, dat diverse groeperingen met diverse belangen en uit verschillende regio's samenwerken in een nationale regering?
wait and seequote:[..]
Je maakt dezelfde fout als Bush in dat interview .. ga nou maar eerst de beer schieten voor je de vacht verkoopt.
quote:
eh ja ,,quote:
kees je scheld weer .quote:Op donderdag 28 april 2011 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, kom maar op met die wereldopinie dan.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:36 schreef C_N het volgende:
[..]
dit zijn jou woorden niet die van de wereld opinie gelukkig. wait and see.,,is te vroeg
lees goedquote:Op donderdag 28 april 2011 19:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, kom maar op met die wereldopinie dan.
Yawn. Alsof dit nieuws is. Het Israëlisch regime zal alles aangrijpen om maar niet te hoeven onderhandelen over de kolonies en de bezetting. Geen samenwerking tussen Fatah en Hamas? Fatah spreekt niet voor alle Palestijnen, zo kunnen we geen vrede sluiten. Wel samenwerking? We kunnen natuurlijk niet praten met Hamas.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:08 schreef C_N het volgende:
Israel praat niet met de hamas en terecht,
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4062011,00.html
er is geen reden of wat dan ook om met een terroristen org rond een tafel te gaan zitten .ze konden een leuk e staat hebben maar helaas voor hun ze kozen een anderen weg.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Yawn. Alsof dit nieuws is. Het Israëlisch regime zal alles aangrijpen om maar niet te hoeven onderhandelen over de kolonies en de bezetting. Geen samenwerking tussen Fatah en Hamas? Fatah spreekt niet voor alle Palestijnen, zo kunnen we geen vrede sluiten. Wel samenwerking? We kunnen natuurlijk niet praten met Hamas.
Let's face it: na 40 a 45 jaar is het ondertussen duidelijk dat Israël geen vrede wil, geen redelijke vrede althans. En, zoals ik al eerder heb gezegd, dit leidt uiteindelijk tot het einde van de democratische, joodse staat Israël en misschien zorgt het er zelfs voor dat de Palestijnen Israël wel moeten uitroeien om ooit zonder bezetting te leven.
nee ik zij niet wacht ik zei lees goedquote:
Gezien je naam zou je toch de precedenten moeten kennen!quote:Op donderdag 28 april 2011 16:34 schreef reformatorisch het volgende:
De vernietiging van de staat Israel is een regelrechte lacgertje, dit zal
NOOIT gebeuren, terecht dat Israel hier dan ook niet akkoord mee gaat.
Niet als je dat blindelings doet, dat is waar.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:58 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Mhwa, Hamas gelijk geven past ook niet echt in de westerse waarden
Iemand die steelt een dief noemen is geen schelden. Iemand die zijn omgeving terroriseert een klootzak noemen is geen schelden.quote:
Tja, daar zeg je me wat. In dat geval is het voor Israël zaak om de grip op de Palestijnen niet te laten verzwakken. Na 40 jaar bezetting kan het niet erger worden lijkt me.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:52 schreef Monidique het volgende:
Let's face it: na 40 a 45 jaar is het ondertussen duidelijk dat Israël geen vrede wil, geen redelijke vrede althans. En, zoals ik al eerder heb gezegd, dit leidt uiteindelijk tot het einde van de democratische, joodse staat Israël en misschien zorgt het er zelfs voor dat de Palestijnen Israël wel moeten uitroeien om ooit zonder bezetting te leven.
Ze willen gewoon het hele land. En daarna in vrede met omringende landen leven.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:01 schreef Kees22 het volgende:
Het sterkste bewijs dat Israel geen vrede wil, is dat de kolonisatie doorgaat.
Dus iedereen die de mooie praatjes van Israel over het vredesproces wantrouwt, heeft gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 29 april 2011 01:23 schreef waht het volgende:
[..]
Tja, daar zeg je me wat. In dat geval is het voor Israël zaak om de grip op de Palestijnen niet te laten verzwakken.
[..]
Ze willen gewoon het hele land. En daarna in vrede met omringende landen leven.
Van uitroeien is nooit sprake geweest en zal nooit sprake zijn. Zoals al eerder gezegd wil het Israëlische volk dat niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 01:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dus iedereen die de mooie praatjes van Israel over het vredesproces wantrouwt, heeft gewoon gelijk.
Ik wil PhysicsRules niet pesten, maar dan heeft Hamas dus gewoon gelijk: zolang Israel bestaat blijft de dreiging van Ausradierung van de Palestijnen bestaan. Dus er is geen andere optie dan die grappenmakers gewoon terug in zee te schuiven.
De smaak van veroveringen? Je bedoelt nadat ze de Sinaï hadden ingenomen? En die weer hebben teruggegeven?quote:En daarna in vrede leven? Wie gelooft dat nou? Als je eenmaal de smaak van veroveringen te pakken hebt, als je eenmaal bloed geproefd hebt, wat of wie houdt je dan nog tegen? Kun je, als buur, die mooie praatjes nog geloven?
Nooit sprake geweest? Toch wel, maar goed, dat was lang geleden. Ethnische zuivering, dat dan toch wel.quote:Op vrijdag 29 april 2011 01:48 schreef waht het volgende:
[..]
Van uitroeien is nooit sprake geweest en zal nooit sprake zijn. Zoals al eerder gezegd wil het Israëlische volk dat niet.
Het beloofde land? Beloofd door wie? En aan wie?quote:[..]
De smaak van veroveringen? Je bedoelt nadat ze de Sinaï hadden ingenomen? En die weer hebben teruggegeven?
Kom nou, het gaat puur om Israël, ze willen het beloofde land. De ellendige Arabische wereld is ze niets waard.
Het land, dat is alles.
Groot-Israël bestaat niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 02:10 schreef Kees22 het volgende:
Als ik je goed begrijp, wil Israel gewoon Groot-Israel veroveren en in bezit nemen en moet de rest van de wereld, met name de Palestijnen, maar zien wat zij (rest (v)) daar mee doet.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:01 schreef Kees22 het volgende:
Het sterkste bewijs dat Israel geen vrede wil, is dat de kolonisatie doorgaat.
Het is niet eens zozeer dat het daardoor de Palestijnen op hun kwetsbaarste en bangste plek treft, maar vooral dat het zichzelf daarmee klem zet. Een groot aantal van die koloniseringen zijn ook volgens Israelisch recht illegaal en moeten dus in het geval de vrede onverhoopt uitbreekt, gewoon verlaten worden. Dat betekent dat het leger ingezet moet worden tegen de vrome eigen bevolking, iets wat veel moeilijker is dan het leger inzetten tegen een als barbaars en onmenselijk afgeschilderde vijand. Te vrezen valt ook, mede gezien de omvang, dat de ontruiming van Gaza daarbij vergeleken een gezellige barbecue met vrienden en buren zal lijken.
Het laten ontstaan van een situatie die onvermijdelijk tot de grootste moeilijkheden leidt, is zo idioot stom, dat we daar de staat Israel niet van kunnen verdenken. Die staat rekent er dus op, dat dat ontruimen nooit zal hoeven gebeuren.
En het koloniseren helpt daarbij, dus een win-win-situatie als je tegen vrede en voor het inpikken van alle grond bent. Maar een verlies-verlies-situatie als je voor vrede bent.
Ook strategisch gezien is koloniseren helemaal niet nodig of ooit nodig geweest. Je hoeft helemaal geen kolonisten te (laten) toeslaan om gewoon een tank op een heuvel te zetten en naar believen net zo veel Palestijnen dood te schieten en huizen en boomgaarden te vernielen als je zin hebt. Er is dus helemaal geen militair voordeel te bedenken en het heeft dus niks te maken met zwak lijken of zo.
En dan maar schijnheilig lopen te blèren dat Hamas zo slecht is en een terreurorganisatie, omdat ze de vernietiging van Israel in het handvest heeft staan.
Je kunt in elk geval één ding voor Hamas zeggen: ze liegen niet over hun doel.
En ik weet het niet precies, maar als ik de keuze had tussen een boef die ruiterlijk toegeeft een boef te zijn en een boef die zich lief voordoet, heb ik liever de eerste. Maakt het leven veel overzichtelijker.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:01 schreef C_N het volgende:
idd maar het duur wat tot het goed door dringt.
tot dan het is een concentratie kamp .en palestijnen sterven aan een hongers dood,
kinderen worden vermoord aan de lopende band.
de hamas is een goodwill organisatie.met veel vrede activisten
die geen vlieg dood maken en 10000%aan de medeburgers denkt.
een love peace verhouding hebben met elkaar in hun kleinen concentratie kampje .
en zwaaaaaaaar onder drukt word door de staat Israel.
die een muur eromheen bouwde en met een piepklein gaatje om daar een keer per week 2 pita broodjes door heen te schuiven .
Israel het vrede staatje iedere keer binnen val om onrust te stoken , en babys te vermoorden en de organen er uit haal bij mennsen die ze vermoorden na gekeken te hebben welken bloed groep zij hebben .
echt om misselijk van te woorden die Israelish
Hebben de Palestijnen ooit een ander doel dan dat gehad? Zolang dat het doel van de Palestijnen is zal Israël uiteraard geen vrede willen kunnen sluiten met de Palestijnen.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die hebben eeuwen geleden met elkaar samen kunnen leven, dus niets nieuws. De probleem is de Likud en zijn aanhangers.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:05 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Hebben de Palestijnen ooit een ander doel dan dat gehad? Zolang dat het doel van de Palestijnen is zal Israël uiteraard geen vrede willen kunnen sluiten met de Palestijnen.
en wat was het probleem voor de likut,, met de kadima en de avoda ????en en en en ..............quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:18 schreef rakotto het volgende:
[..]
Die hebben eeuwen geleden met elkaar samen kunnen leven, dus niets nieuws. De probleem is de Likud en zijn aanhangers.
De Likoed is een extremistische groep die alleen een Joodse staat wilt hebben zonder Christenen of Moslims. Ze zijn zeer conservatief. Diegene die naar Kadima overstapten hebben dan andere doelen dan de Likoed, anders zouden zij dus nooit overstappen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:43 schreef C_N het volgende:
[..]
en wat was het probleem voor de likut,, met de kadima en de avoda ????en en en en ..............
ik denk dat je in de war ben met de shash of zomaar in de war .quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:29 schreef rakotto het volgende:
[..]
De Likoed is een extremistische groep die alleen een Joodse staat wilt hebben zonder Christenen of Moslims. Ze zijn zeer conservatief. Diegene die naar Kadima overstapten hebben dan andere doelen dan de Likoed, anders zouden zij dus nooit overstappen.
In de verste verte niet zo uitgesproken als nu.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:48 schreef C_N het volgende:
[..]
voor jou maar die scheuren zijn er al jaren .
Tja, waarom waren er eigenlijk geen verkiezingen in 2000? En wat willen ze nu eigenlijk doen, mocht Hamas weer een meerderheid behalen, maar nu in een kader waarin een nationale regering bestaand uit Hamas en Fatah wel mogelijk is?quote:eh 20 jaar later ga terug naar start. , wand na dat arafath gelukkig na zijn parkinson het veld ruimde en het een geschenk was voor de wereld ,,was het nog wat jaartjes een zooitje en tot nu wand de palestijnen leven voort op de legencie van arafath,,er is geen president en abas is illegaal de verkiezingen zijn al een jaar verlopen .en de power daar hebben we het niet over .had hij meer power dan was er al vreden . ,en hij was toch al 10 x opgestapt.....
Duh, dat zeg ik, sinds na de verkiezingsoverwinning van Hamas. Hamas is vanaf het eerste moment door Israël gebruikt om verdeeldheid onder de Palestijnen te zaaien, en in een situatie waarin eigenlijk helemaal niets verandert is anders dan een verkiezingsoverwinning door Hamas is het op z'n minst opvallend te noemen dat er opeens controleposten worden opgeheven ipv uitgebreid.quote:al een jaar of 4 worden controllen posten op gedoekt zo veel dat er nog maar weinig van over zijn in de judea en samaria gebieden van israel.rond sgem zijn er nog wat en terecht
[..]
had niets met de situatie in de westbank te maken
Huh, ze kozen destijds voor Fatah en het vredesverdrag. Dat was dus Fatah met een verandert handvest .. er is dus nadrukkelijk tegen terror gekozen .. en wat heeft het ze opgeleverd? Meer en meer controleposten?quote:drie keer kregen ze veel ze kozen voor terror thanks
Als voor Hamas kiezen voor terror kiezen is, ivm het handvest, dan heeft het kiezen tegen terror dus feitelijk verrekte weinig opgeleverd terwijl het kiezen voor terror wel voor de lang bepleite veranderingen heeft gezorgd ..quote:idd het was ook dom om voor terror te kiezen iets wat ze ,, en ik zeg mischien nu door hebben
Er is er maar eentje de vorige .. voor de rest zijn het er ook zoveel dat je dat moet vragen ..quote:welken precies ??
Ze wilden niet meedoen aan die Amerikaans/Israëlische poppenkast, en kan hun daarin ongelijk geven, gezien het resultaat?quote:de hamas was voor verkiezingen maar op zijn manier .
Je hebt dus niet gekeken op de site van shinbet, anders zou je inmiddels weten dat het niet zo zwart/wit is ..quote:de fatah werd opogeuimd voor plaatst te maken voor de hamas
Fatah had destijds, net als Hamas nu, niet alleen te maken met militante fracties in de eigen rangen .. die gevoed worden door de frustraties die opgewekt worden door oa controleposten die een normaal dagelijks leven vrijwel onmogelijk maken .. maar ook met groeperingen die zich niets aantrekken van het 'gezag' ..quote:voor de wereld zeggen a en in de gebieden zeg je B werk niet ze kregen veel kiezen voor terror ..
Nou, bezet Gaza dan maar overnieuw en verlaat de Westbank .. er is een vredesovereenkomst met Fatah ..quote:israel geef gebied met een vredes overeen komst niet meer en niet minder
Ik las een tijdje terug de UN rapporten van kort na de Oslo-akkoorden .. hoe de hoop van de Palestijnse bevolking nog in dezelfde week gewoon de grond in werd geboord .. ontruimingen en vernielingen van huizen en boomgaarden gingen gewoon door. Dus zo gek is het niet als vooral de jeugd weinig vertrouwen heeft in 'overeenkomsten', temeer als je zelfs je eigen 'regering' niet kan vertrouwenquote:idd israel wacht nog steeds op het moorden van families en niet een overeenkomst na leven je heb idd gelijk
Als Israël het democratische proces had gerespecteerd door de verkiezingsoverwinning van Hamas te accepteren had het wellicht anders gelopen en had Hamas de strook niet bezet, heb je daar weleens aan gedacht?quote:ow ja democratie ..
de hamas blijf de strook bezetten en terrorizeren .
en de fatah blijf geld stelen in de westbank gread gread
Gut gut, het zal me wat worden, als de Palestijnen na al die jaren 'verdeel en heers' van Israël hun onderlinge geschillen laten rusten en samen een Palestijnse staat verklaren. Dan wordt het ineens een geheel ander schaakspel ..quote:wait and see
Dezw stund is voor een ding de bevolking rustig te houden zoals de Po zelf zegt en dit is waar .
voor de rest maak het niets uit en willen ze de onrusten veranderen naar de staat Israel inplaats voor de strook en in de judea en samaria gebieden . dit is it..............
mwah, de visie van de Betar wordt toch wel breed gedragen door zowel aanstaande Likoed als Kadima ledenquote:Op vrijdag 29 april 2011 18:27 schreef C_N het volgende:
[..]
ik denk dat je in de war ben met de shash of zomaar in de war .
Oh jawel: in de hoofden van een aantal mensen. Net zoals Groot-Servië bestaat en het Groot-Duitse Rijk bestaan heeft. Er zijn hier al mensen die het hebben over Judea en Samaria alsof de Bezette Westelijke Oever eigenlijk bij Israel hoort.quote:Op vrijdag 29 april 2011 02:15 schreef waht het volgende:
[..]
Groot-Israël bestaat niet.
Op de rest van de vragen weet je het antwoord al.
Daar moet ik dan weer om lachen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 07:45 schreef C_N het volgende:
[..]
kees , als jij eens wist hoe ,,speciaal jou reakties hier worden ontvangen ,, ,heel erg lachwekkend ,
er is iemand die wel eens met jou wil praten hier kan alleen op pb wand hij praat geen nederlands. zo het kan alleen in engels .en hij is een dokter ,
Jawel hoor: ooit hoorden tot de Palestijnen (dat wil zeggen: mensen die in Palestina leven) zowel Arabische moslims als Arabische christenen als andere moslims of christenen en ook joden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:05 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Hebben de Palestijnen ooit een ander doel dan dat gehad? Zolang dat het doel van de Palestijnen is zal Israël uiteraard geen vrede willen kunnen sluiten met de Palestijnen.
ik met legen hande staat yeh right ,quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar moet ik dan weer om lachen.
Geen schijn van argument, hoogstens een vaag soort autoriteitsdrogreden. En tot ik aantoonbaar dement word, ben ik daar niet van onder de indruk.
Als de regels van FOK! zich niet tegen engelstalige berichten van jouw dokter of doctor verzetten, kan hij toch gewoon een gebruiker aanmaken? En anders stuurt hij maar persoonlijke berichten. Dan zie ik wel of ik in discussie met hem wil.
Ik begrijp hieruit wel, dat je zelf met lege handen staat!
(Om even met terugwerkende kracht elke sneer tegen wie dan ook te ontkrachten!)
O.k., omdat het Koninginnedag is:quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh jawel: in de hoofden van een aantal mensen. Net zoals Groot-Servië bestaat en het Groot-Duitse Rijk bestaan heeft. Er zijn hier al mensen die het hebben over Judea en Samaria alsof de Bezette Westelijke Oever eigenlijk bij Israel hoort.
Toch is het van belang dat een gesprekspartner daar antwoord op geeft. Dat we uitgaan van verschillende standpunten en levensvisies moge duidelijk zijn, maar het is wel handig om te weten of iemand zich beroept op een veronderstelde goddelijke uitverkiezing of gewone aardse argumenten en autoriteiten aanhaalt. Dat maakt voor de argumentatie wel degelijk uit: aardse argumenten overtuigen een gelovige niet en andersom.
er was een punt dat het zelfs erger was in het verleden .by the way . het is een game .quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:38 schreef moussie het volgende:
[..]
In de verste verte niet zo uitgesproken als nu.
om dat de fatah bang was om door de hamas versonden te worden om dat de fatah geen back bone heeft in zijn partij er zelfs geen goede opvolger is.en saep erekat weg is nu en terug kom met een eigen partij let maar op.maar trist me er komen geen verkiezingen wand in sept ,de pleuris breekt uit hier .en de verzoening met de hamas is een bewijs er van dat de palesijnen bang zijn dat er een opstand kom bij de burgers tegen de fatah en hamas terror rigieme .quote:[..]
Tja, waarom waren er eigenlijk geen verkiezingen in 2000? En wat willen ze nu eigenlijk doen, mocht Hamas weer een meerderheid behalen, maar nu in een kader waarin een nationale regering bestaand uit Hamas en Fatah wel mogelijk is?
controlle posten werden al voor de hamas aan de macht was opgeheven .maar dit weet jij niet omdat het dood gewoon niet intresant is . voor de media ..quote:[..]
Duh, dat zeg ik, sinds na de verkiezingsoverwinning van Hamas. Hamas is vanaf het eerste moment door Israël gebruikt om verdeeldheid onder de Palestijnen te zaaien, en in een situatie waarin eigenlijk helemaal niets verandert is anders dan een verkiezingsoverwinning door Hamas is het op z'n minst opvallend te noemen dat er opeens controleposten worden opgeheven ipv uitgebreid.
waar noem er eenquote:[..]
Huh, ze kozen destijds voor Fatah en het vredesverdrag. Dat was dus Fatah met een verandert handvest .. er is dus nadrukkelijk tegen terror gekozen .. en wat heeft het ze opgeleverd? Meer en meer controleposten?
de eenigste verandering is de donaties ,gedraai van de hams op het level van mr keesquote:[..]
Als voor Hamas kiezen voor terror kiezen is, ivm het handvest, dan heeft het kiezen tegen terror dus feitelijk verrekte weinig opgeleverd terwijl het kiezen voor terror wel voor de lang bepleite veranderingen heeft gezorgd ..
dit is geen antwoord maar een bekende veeg over de tafel .quote:[..]
Er is er maar eentje de vorige .. voor de rest zijn het er ook zoveel dat je dat moet vragen ..
je kijk een richting madame.. , om jou denk richting te onder steunen .klinkt leuk maar is BSquote:[..]
Ze wilden niet meedoen aan die Amerikaans/Israëlische poppenkast, en kan hun daarin ongelijk geven, gezien het resultaat?
i heb geen site nodig .ik mijn eigen betrouwbaren bronnen . en het leuke is die zelfde bronnen gebruik jij ook dagelijks .zelfs zonder jij het weet .quote:[..]
Je hebt dus niet gekeken op de site van shinbet, anders zou je inmiddels weten dat het niet zo zwart/wit is ..
onmogelijk maken is dat het zelfde verhaal als de mensen in de strook en de westbank sterven aan een hongerdood .quote:[..]
Fatah had destijds, net als Hamas nu, niet alleen te maken met militante fracties in de eigen rangen .. die gevoed worden door de frustraties die opgewekt worden door oa controleposten die een normaal dagelijks leven vrijwel onmogelijk maken .. maar ook met groeperingen die zich niets aantrekken van het 'gezag' ..
er is een vredesovereenkomst met fatah ?? eh er is niet eens een president die legal is om een overeenkomst te ondertekenen.punt een er is geen overeenkomst met de bevijleging van Israel.in zijn pakket.en er is niet een overeenkomst waar de fatah zich aan hou .quote:[..]
Nou, bezet Gaza dan maar overnieuw en verlaat de Westbank .. er is een vredesovereenkomst met Fatah ..
jij lees te veel BS .quote:[..]
Ik las een tijdje terug de UN rapporten van kort na de Oslo-akkoorden .. hoe de hoop van de Palestijnse bevolking nog in dezelfde week gewoon de grond in werd geboord .. ontruimingen en vernielingen van huizen en boomgaarden gingen gewoon door. Dus zo gek is het niet als vooral de jeugd weinig vertrouwen heeft in 'overeenkomsten', temeer als je zelfs je eigen 'regering' niet kan vertrouwen
de strook werd bezet door de hamas toen israel de strook verliet en het aan de palestijnen met goede bedoelinge gaf , maar de huizen en plaatsen van de fatah werden op de zelfde dag in brand gestoken buiten het in de rug schieten van de hamas naar israel . Israel doe dit niet voor een 2 de keer in judea en samaria.de hamas heb als een motto de vernietiging van Israel en wil dit op de dag vanvandaag niet uit zijn handvesten verwijderen . kiest voor terror en bommen en onder drukt zijn eigen bevolking.onder de naam Israel.quote:[..]
Als Israël het democratische proces had gerespecteerd door de verkiezingsoverwinning van Hamas te accepteren had het wellicht anders gelopen en had Hamas de strook niet bezet, heb je daar weleens aan gedacht?
En terroriseren .. tja, wat wordt daar nou eigenlijk mee bedoeld? Het is niet dat het koek en ei was toen Fatah daar nog het scepter zwaaide, in tegendeel. Fatah deed het toen ook in Gaza, nu nog op de Westbank zeg je ..
Dus zo gek is het dan niet als de burger voor Hamas kiest, niet waar?
ze kunnen verklaaren wat ze willenquote:[..]
Gut gut, het zal me wat worden, als de Palestijnen na al die jaren 'verdeel en heers' van Israël hun onderlinge geschillen laten rusten en samen een Palestijnse staat verklaren. Dan wordt het ineens een geheel ander schaakspel ..
quote:wait and see. zoals jij kan zeggen wat je wil . of er aan gehoor wordgegeven is een 2 de .
er kom GEEN palestijnse staat zonder een vredes verdrag met Israel .met onderdruk en bedrijgingen van de PLO ja of nee, mekudah ,punt
Klopt, geen uitroeiing, wel etnische zuivering .. al had Herzl het zich wat anders voorgesteld dan het uiteindelijk gebeurt is, die wou alleen de situatie zo manipuleren dat ze vanzelf weg gaanquote:Op zaterdag 30 april 2011 10:47 schreef waht het volgende:
[..]
O.k., omdat het Koninginnedag is:
Er is nooit sprake geweest van het willen uitroeien van de Palestijnen.
Dan ben jij dus, net als ik, iemand van de minderheid die het conflict ziet als wat het is .. een doodordinaire veroveringsoorlog. En dan eentje waarin de oorspronkelijke bewoner van de regio, de verdedigende partij, zich blijkbaar niet mag verdedigen terwijl de aanvallende partij zichzelf presenteert als slachtoffer, en dat gaat erin als zoete broodjes.quote:Beloofd door God in de ogen van sommige christenen en joden.
Voor mij heeft die belofte geen speciale waarde maar voor anderen kennelijk wel. In mijn ogen heeft geen enkel volk waar dan ook ter wereld 'recht' op een bepaald deel van de aarde. Bezit van een stuk aarde geschiedt volgens het recht van de sterkste. In een andere wereld was Israël in 1948,1967 of 1973 van de kaart gevaagd. In deze wereld is het anders gelopen.
En uiteraard geldt dat recht voor beide kanten: Israël zoekt heil bij sterke bondgenoten zoals de VS, de Palestijnen zoeken heil bij de VN en Arabische staten, en die laatsten hebben nul komma nul interesse om de Palestijnen te helpen.
ow we spreken nu al over etnishe zuiveringen dit na de hongers doodquote:Op zaterdag 30 april 2011 11:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Klopt, geen uitroeiing, wel etnische zuivering .. al had Herzl het zich wat anders voorgesteld dan het uiteindelijk gebeurt is, die wou alleen de situatie zo manipuleren dat ze vanzelf weg gaan
[/quote]idd de palestijnen moeten maar eens ophouden met land proberen te steelen van Israel. na het mislukte in jordanie en libanon . ik ben het met je eens m.quote:[..]
Dan ben jij dus, net als ik, iemand van de minderheid die het conflict ziet als wat het is .. een doodordinaire veroveringsoorlog. En dan eentje waarin de oorspronkelijke bewoner van de regio, de verdedigende partij, zich blijkbaar niet mag verdedigen terwijl de aanvallende partij zichzelf presenteert als slachtoffer, en dat gaat erin als zoete broodjes.
Ze mogen zichzelf wel verdedigen, en hebben dat ook gedaan. Ze hebben zelfs vele malen hulp gehad van omliggende landen. Te vergeefs.quote:Op zaterdag 30 april 2011 11:25 schreef moussie het volgende:
Dan ben jij dus, net als ik, iemand van de minderheid die het conflict ziet als wat het is .. een doodordinaire veroveringsoorlog. En dan eentje waarin de oorspronkelijke bewoner van de regio, de verdedigende partij, zich blijkbaar niet mag verdedigen terwijl de aanvallende partij zichzelf presenteert als slachtoffer, en dat gaat erin als zoete broodjes.
Yeah right, dat Arafat pas in 2004 weg was negeer je even.quote:Op zaterdag 30 april 2011 11:16 schreef C_N het volgende:
[..]
er was een punt dat het zelfs erger was in het verleden .by the way . het is een game .
[..]
om dat de fatah bang was om door de hamas versonden te worden om dat de fatah geen back bone heeft in zijn partij er zelfs geen goede opvolger is.en saep erekat weg is nu en terug kom met een eigen partij let maar op.maar trist me er komen geen verkiezingen wand in sept ,de pleuris breekt uit hier .en de verzoening met de hamas is een bewijs er van dat de palesijnen bang zijn dat er een opstand kom bij de burgers tegen de fatah en hamas terror rigieme .
Say what ? In het najaar van 2005 waren het er iets van 380, in het voorjaar van 2006 504, eind 2007 561, en in mei 2008 612 .. dus wat werd er opgeheven voor Hamas aan de macht kwam?quote:controlle posten werden al voor de hamas aan de macht was opgeheven .maar dit weet jij niet omdat het dood gewoon niet intresant is . voor de media ..
Ik heb het over het accepteren van de overwinning door met name Israël. Hoe kan je jezelf nou een democratische staat noemen als je een verkiezingsuitslag die zonder bedrog tot stand is gekomen niet accepteert omdat de winnende partij je niet bevalt .. temeer als je eerst zelf hebt aangedrongen dat die partij mee doet ..quote:en ja de verkiezings overwinning . laten we het daar nu niet over hebben zeg . en zeker niet over democratie in de hamas teror rigieme
Eentje maar? Er zijn er honderden gebouwd na de Oslo-akkoorden ..quote:waar noem er een
mr kees, madame, BS .. toe maar ..quote:de eenigste verandering is de donaties ,gedraai van de hams op het level van mr kees
onderdrukking van de burgers .geld steelen van de burgers als de burgers het recht hadden was er nu geen hamas
[..]
dit is geen antwoord maar een bekende veeg over de tafel .
[..]
je kijk een richting madame.. , om jou denk richting te onder steunen .klinkt leuk maar is BS
Wat is dat nou voor gezwam in de ruimte?quote:i heb geen site nodig .ik mijn eigen betrouwbaren bronnen . en het leuke is die zelfde bronnen gebruik jij ook dagelijks .zelfs zonder jij het weet .
Gut oh gut zeg, het is na zo'n 15 jaar eindelijk een beetje verbeterd, de boer kan weer bij zijn land.quote:onmogelijk maken is dat het zelfde verhaal als de mensen in de strook en de westbank sterven aan een hongerdood .
kom hier kijk en reakt .je denk je weet alles maar ben nog niet close geloof mij .
en wat about,, mijn vraag om eens uit te leggen als je de westbank in rijd en je dan tegen kom beschrijf het eens met je eigenwoorden ben benieuwd.
Yup, de Oslo-akkoorden, wel eens van gehoord? En dat er geen legale president is heeft te maken met het feit dat Israël zo ondemocratisch was om een verkiezingsoverwinning niet te accepteren, niet waar?quote:er is een vredesovereenkomst met fatah ?? eh er is niet eens een president die legal is om een overeenkomst te ondertekenen.punt een er is geen overeenkomst met de bevijleging van Israel.in zijn pakket.en er is niet een overeenkomst waar de fatah zich aan hou .
Tuurlijk joh, shinbet, de UN, allemaal BSquote:jij lees te veel BS .
Lol, vooral dat 'met goede bedoelingen' .. en dan moet je de bouwsels van de bezetters natuurlijk laten staan en de corrupte machthebbers van Fatah een aai over de bol geven zeker .. of negeer je dat ook even, de corruptie van Fatah in de strook?quote:de strook werd bezet door de hamas toen israel de strook verliet en het aan de palestijnen met goede bedoelinge gaf , maar de huizen en plaatsen van de fatah werden op de zelfde dag in brand gestoken buiten het in de rug schieten van de hamas naar israel . Israel doe dit niet voor een 2 de keer in judea en samaria.de hamas heb als een motto de vernietiging van Israel en wil dit op de dag vanvandaag niet uit zijn handvesten verwijderen . kiest voor terror en bommen en onder drukt zijn eigen bevolking.onder de naam Israel.
Idd, dat kunnen ze, en als andere staten die staat erkennen is die er ineens, en heb jij dat maar te accepteren .. net zoals als jij van de Palestijnen taz van Israël verwacht.quote:ze kunnen verklaaren wat ze willen
je leef in het verleden wake up het is nu 2011,en je kom niet verder dan het oslo thing.,en je heb een vraag gemist .die je steeds blijf ontlopenquote:Op zaterdag 30 april 2011 12:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Yeah right, dat Arafat pas in 2004 weg was negeer je even.
En tja, of de pleuris uitbreekt, we zullen het zien .. blijkbaar hoop jij daarop. Aan de andere kant werkt het tegen elkaar uit spelen van bevolkingsgroepen maar tot bepaalde hoogte, op gegeven moment houdt dat op en moet je alsnog de prijs betalen.
[..]
Say what ? In het najaar van 2005 waren het er iets van 380, in het voorjaar van 2006 504, eind 2007 561, en in mei 2008 612 .. dus wat werd er opgeheven voor Hamas aan de macht kwam?
Er kwam pas verandering in na Cast Lead, om onrust op de Westbank te voorkomen.
[..]
Ik heb het over het accepteren van de overwinning door met name Israël. Hoe kan je jezelf nou een democratische staat noemen als je een verkiezingsuitslag die zonder bedrog tot stand is gekomen niet accepteert omdat de winnende partij je niet bevalt .. temeer als je eerst zelf hebt aangedrongen dat die partij mee doet ..
[..]
Eentje maar? Er zijn er honderden gebouwd na de Oslo-akkoorden ..
[..]
mr kees, madame, BS .. toe maar ..
en dan nog klagen ook, 'het is geen antwoord maar een veeg over de tafel' .. wat was je opmerking 'welke' dan wel, als 'antwoord' op mijn opmerking over de 'vorige verkiezingen'?
[..]
Wat is dat nou voor gezwam in de ruimte?
[..]
Gut oh gut zeg, het is na zo'n 15 jaar eindelijk een beetje verbeterd, de boer kan weer bij zijn land.
Dat dat inmiddels brak ligt en er geen levensonderhoud meer mee verdient kan worden, so what?
[..]
Yup, de Oslo-akkoorden, wel eens van gehoord? En dat er geen legale president is heeft te maken met het feit dat Israël zo ondemocratisch was om een verkiezingsoverwinning niet te accepteren, niet waar?
[..]
Tuurlijk joh, shinbet, de UN, allemaal BS
[..]
Lol, vooral dat 'met goede bedoelingen' .. en dan moet je de bouwsels van de bezetters natuurlijk laten staan en de corrupte machthebbers van Fatah een aai over de bol geven zeker .. of negeer je dat ook even, de corruptie van Fatah in de strook?
[..]
Idd, dat kunnen ze, en als andere staten die staat erkennen is die er ineens, en heb jij dat maar te accepteren .. net zoals als jij van de Palestijnen taz van Israël verwacht.
idd arafath kan nooit bij zijn burgers aan kloppen met het bericht ,,we komen dicht bij met vrede met Israel.na jaren lang te lopen roepen intifadah intifadah, Israelishe burgers aan de lopendeband te vermoorden in publieke plaatsen ,de groote uitvinder van de vliegtuig kapingen ,quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:08 schreef SeLang het volgende:
In 2000 kreeg Arafat zo'n beetje 95% van waar hij om vroeg aangeboden van Barak. Het enige wat hij niet kreeg was Jeruzalem, al was er zelfs sprake van een soort van gezamelijk bestuur van Oost Jeruzalem (maar waarbij het wel bij Israël bleef).
quote:Dit is m.i. gewoon het maximum dat er realistisch uit te halen is/was voor de Palestijnen en Arafat had dat moeten accepteren. In plaats daarvan wees hij het niet alleen af maar riep op tot een nieuwe intifada in plaats van te blijven onderhandelen. Met een deal en vrede had hij de leefomstandigheden van de Palestijnen enorm kunnen verbeteren maar in plaats daarvan heeft hij een nieuwe golf van geweld geïnitieerd. Ik vind daarom dat het Palestijnse bestuur de grootste schuld heeft aan het huidige geweld.
dat willen de burgers , en het maak ze niet uit een hek wel of niet .quote:Israël geeft Jeruzalem echt nooit meer op. Er zijn meerdere oorlogen over gevoerd en jammer voor de Palestijnen maar die heeft Israël gewoon allemaal gewonnen. En sindsdien is de positie van de Palestijnen alleen maar zwakker geworden. Op een bepaald moment moet je realistisch zijn. Als je het beste wilt voor je volk, dan hou je op met een oorlog die niet te winnen valt, ongeacht of je denkt dat je "moreel" gelijk hebt of niet. Palestina zou kunnen bloeien als er maar vrede was en stabiliteit.
quote:
aah, de volgende sneer op het persoonlijke vlak .. wat zijn we toch allemaal idioten die het niet kunnen weten, alleen jij weet het want jij zit er met je neus bovenop. En wie het anders ziet is vast links, werkeloos en een oproerkraaier.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:35 schreef C_N het volgende:
[..]
je leef in het verleden wake up het is nu 2011,en je kom niet verder dan het oslo thing.,en je heb een vraag gemist .die je steeds blijf ontlopen
voor de rest herhaaling herhaling en herhaling ,iedereen sterf aan honger en onderdrukt en hebben geen werk en moeten 100000000000000,00000000 controllen posten voor bij om naar de super te kunnen gaan .
wat wil je nu berijken met deze aantijgingen en herhalingen die er al jaren niet meer zijn ...?/
echt dit vraag ik mij wel eens af.
wat een (normaal) nederlandse burger ,zich dagen lang met leugens, linkjes,het proberen te bewijzen van iets wat er niet is. bezig kan houden .en zelfs zig nog druk om kan maken . wat is dit .... verveling ...?louter wat nisana eens zei je heb recht om tegen dingen in te gaan zo dan moet dat maar gebeuren .ten kosten van de partij waar je voor je handen in de spreekwoordelijke vuur haal.
wand let wel de palestijnen waren in veel plaatsen beter af .voor de invasie van linkse nietsnutten dan er na .en in veel plaatsen deze linkse werklozen oproerkraaiers de palestijnen liever zien gaan dan komen .
maar ok dit is ook niet waar. de palestijnen hebben GEEN geld GEEN eeten GEEN leven en zeker GEEN vrijheid ..
.
Beetje heel erg simpel dit, er speelde nou echt wel wat meer. Zo was er de weg die de Westbank zou opdelen, volgens Arafat in losse onderdelen, en was het recht op terugkeer niet bespreekbaar voor Israël.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:08 schreef SeLang het volgende:
In 2000 kreeg Arafat zo'n beetje 95% van waar hij om vroeg aangeboden van Barak. Het enige wat hij niet kreeg was Jeruzalem, al was er zelfs sprake van een soort van gezamelijk bestuur van Oost Jeruzalem (maar waarbij het wel bij Israël bleef).
Dit is m.i. gewoon het maximum dat er realistisch uit te halen is/was voor de Palestijnen en Arafat had dat moeten accepteren. In plaats daarvan wees hij het niet alleen af maar riep op tot een nieuwe intifada in plaats van te blijven onderhandelen. Met een deal en vrede had hij de leefomstandigheden van de Palestijnen enorm kunnen verbeteren maar in plaats daarvan heeft hij een nieuwe golf van geweld geïnitieerd. Ik vind daarom dat het Palestijnse bestuur de grootste schuld heeft aan het huidige geweld.
Israël geeft Jeruzalem echt nooit meer op. Er zijn meerdere oorlogen over gevoerd en jammer voor de Palestijnen maar die heeft Israël gewoon allemaal gewonnen. En sindsdien is de positie van de Palestijnen alleen maar zwakker geworden. Op een bepaald moment moet je realistisch zijn. Als je het beste wilt voor je volk, dan hou je op met een oorlog die niet te winnen valt, ongeacht of je denkt dat je "moreel" gelijk hebt of niet. Palestina zou kunnen bloeien als er maar vrede was en stabiliteit.
En dan is het uiteraard een smeer.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:36 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, de volgende sneer op het persoonlijke vlak .. wat zijn we toch allemaal idioten die het niet kunnen weten, alleen jij weet het want jij zit er met je neus bovenop. En wie het anders ziet is vast links, werkeloos en een oproerkraaier.
Organisaties als B'Tselem vallen daar vast ook onder, immers, wie er met z'n neus bovenop zit maar een andere mening heeft dan de jouwe, dat moet wel een linkse nietsnut zijn.
En wat doe je dan? Dan onderhandel je verder en kom je met een tegenvoorstel, etc.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Beetje heel erg simpel dit, er speelde nou echt wel wat meer. Zo was er de weg die de Westbank zou opdelen, volgens Arafat in losse onderdelen, en was het recht op terugkeer niet bespreekbaar voor Israël.
Waarom mag die de Tempelberg niet bezoeken?quote:Trouwens, de tweede intifada begon pas ruim twee maanden nadat Arafat wegliep uit Camp David, na het bezoek van Sharon aan de Tempelberg .. dat was pure provocatie en tegen elk verstandig advies in.
Arafat was de officiële leider van de Palestijnse autoriteit. Als die oproept tot intifada dan is die inderdaad verantwoordelijk. Sharon zat nieteens in de regering en had dus niks te vertellen. Het bezoek van een burger aan een openbaar toegankelijke plek kan natuurlijk nooit een geldige reden zijn om tot een oorlog op te roepen.quote:Maar nee hoor, dat was natuurlijk niet de oorzaak van de intifada, het was niet de schuld van Sharon, het was de schuld van Arafat, die heeft daartoe opgeroepen, en de Palestijnse bevolking heeft gewoon heel braaf 2 maanden gewacht op een aanleiding om te kunnen rellen .. zoiets?
de tempel berg bezoek was een bezoek en zeker geen reden voor de intifada de reden om de intifada te starten was een foto van een palestijn die op de grond lag na een gevecht met een israeli en waar op de politie af liep en de foto zo was dat de politie deze jongen sloeg dit was de real spark of de intifadah .quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Beetje heel erg simpel dit, er speelde nou echt wel wat meer. Zo was er de weg die de Westbank zou opdelen, volgens Arafat in losse onderdelen, en was het recht op terugkeer niet bespreekbaar voor Israël.
Trouwens, de tweede intifada begon pas ruim twee maanden nadat Arafat wegliep uit Camp David, na het bezoek van Sharon aan de Tempelberg .. dat was pure provocatie en tegen elk verstandig advies in.
Maar nee hoor, dat was natuurlijk niet de oorzaak van de intifada, het was niet de schuld van Sharon, het was de schuld van Arafat, die heeft daartoe opgeroepen, en de Palestijnse bevolking heeft gewoon heel braaf 2 maanden gewacht op een aanleiding om te kunnen rellen .. zoiets?
bronquote:Hoewel de schuld, mede door de Palestijnen, voor de uitbraak van de Intifada bij Sharon en zijn bezoek aan de Tempelberg werd gelegd, werd de geweldsuitbarsting al in de zomer van 2000 na de zgn. Camp David summit, een topontmoeting tussen de Amerikaanse president Clinton en de Israëlische en Palestijnse leiders waarbij Arafat resoluut de Amerikaans-Israëlische vredesplannen afwees, door de Palestijnse leiding gepland.[8][9] Een Palestijnse minister in de PLO stelde bij een toespraak dat Sharons bezoek niet de oorzaak was maar dat het geweld al meteen na de topontmoeting bij Camp David was gepland. [10] Het bezoek van Sharon werd wel als de aanleiding voor het begin van de Intifada gebruikt.[11][12][13]
De PLO ontkent dat de Intifada is gepland en stelt dat het mislukken van de topontmoeting van Camp David de spanningen had doen toenemen.[13]
En hoe kom je aan het idee dat dat niet gebeurd is?quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
En wat doe je dan? Dan onderhandel je verder en kom je met een tegenvoorstel, etc.
Tja, als die dat nou als burger had gedaan zou je gelijk hebben. Maar helaas, die man was op dat moment leider van de Likoed, minister van Buitenlandse Zaken, bezig met zijn verkiezingscampagne en hij verscheen er met een troepenmacht van zo'n 1000 manquote:Waarom mag die de Tempelberg niet bezoeken?
[..]
Arafat was de officiële leider van de Palestijnse autoriteit. Als die oproept tot intifada dan is die inderdaad verantwoordelijk. Sharon zat nieteens in de regering en had dus niks te vertellen. Het bezoek van een burger aan een openbaar toegankelijke plek kan natuurlijk nooit een geldige reden zijn om tot een oorlog op te roepen.
Ja lol hoor, die ministers van communicatie .. zo hadden we er toch laatst ook eentje in Gaza, die verzekerde ook dat het 'allemaal zo gepland was'quote:
Eeuh, welke vraag beantwoord ik niet .. de namen van checkpoints? Die waren zowat verdubbeld tussen 2003 en 2007, dat zijn er honderden, hoe moet ik nou weten hoe die allemaal heten. Of wou jij soms ontkennen dat ze pas drastisch vermindert zijn na Cast Lead, de samenhang tussen die twee dingen ontgaat je?quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:11 schreef C_N het volgende:
[..]
En dan is het uiteraard een smeer.
nee hoor maar antwoord eens mijn vraag . inplaats te draaien op iederen reaktie ,en alles te herhalen en herhalen .....................................................het begin er op te lijken dat je niet met iets nieuws kan komen .en maar door blijf stammpen op een berichtje wat ooit eens in een site stond
wand geloof mij we komen niet verder dit is het punt.met BT selem je bedoel de camera leveransier in de westbank ,
er is genoeg te filmen van de palestijnse kant , en ook van de israelishe kant .wat is het punt ??
daarom worden de soldaten ook met een camera voorzien .
maar oke ik weet het al dat is niet goed en betrouwbaar .
nee dit ontgaat mij niet maar voor G.L waren er al meer verdwenen dan na G.L maar wat jij beweer is honderde posten .noem ze alle honderd dan ..wand zoals jij ook weet ze habben allemaal namen ..mekudahquote:Op zondag 1 mei 2011 13:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Eeuh, welke vraag beantwoord ik niet .. de namen van checkpoints? Die waren zowat verdubbeld tussen 2003 en 2007, dat zijn er honderden, hoe moet ik nou weten hoe die allemaal heten. Of wou jij soms ontkennen dat ze pas drastisch vermindert zijn na Cast Lead, de samenhang tussen die twee dingen ontgaat je?
he tov bedankt voor jou aanbieding...als jij mij pb waar je woon kom ik het in dat diep donkere gat stoppen waar het hoord,, heb ik geeeeeen probleem mee. en vraag ik btselem om er een fototje van te maken .quote:Voor de rest, steek je neerbuigende toontje eens een keertje waar die hoort, in een diep en donker gat .. met je een 'berichtje dat ik ooit eens ergens heb gelezen op een site .. want geloof mij, ik heb heel wat meer gelezen dan dat.
btselem is er voor een ding en ze zijn zich al velen keren tegen gekomen , dit is je even ontgaan denk ik .quote:En ja, B'Tselem is een van die organisaties, die dan volgens jou blijkbaar vallen onder 'linkse nietnutten',
veel palestijnse dorpen zijn beter af zonder de linksen idiooten die alleen maar onrust steeken . zijn niet mijn woorden maar de palestijnsen woorden .quote:en de Palestijnen waren beter af zonder hun .
voor jou idd .....................quote:. eindelijk eens wat tegenwicht tegen de camera's van Israëlische kant .. en dat beide partijen geen opnames zullen tonen waarbij hun ongunstig uit de bus komen lijkt mij nogal logisch,
nog nooit een slachtoffer rol gespeeld dat doen de palestijnen ik heb nooit gezegt dat israel een slachtoffer is .en ik een slachtoffer ben .nee sterker nog de palestijnen zijn het slachtoffer .van hun eigen domheid/ tereur van de regering ...israel verdedigd zijn land en is bereid om wat land aan de palestijnen te geven onder voorwaarden . een daar van is een veiligheids vredes verdrag . willen ze dit niet jammer dan probeerd het nog eens in jordanie of mischien wel nederland... Israel is namelijk niet zo gek om dit voor een 2 de keer te doen . en ik geef ze met dit 100000000000000000000%gelijk.quote:dus schuif dat gescherm met de slachtofferrol,
je val in herhaling . en blijf door draven .. met de zelfde dingen . waarom ...? om dat er niet iets nieuw te roddelen valt over israel deze dagen ..je ben bij voor beeld nog steeds bij cast lead .dat was 71 topics geleden ,,,,,,,,,,,,en wat about mijn vraagjesquote:je 'maar oke ik weet het al dat is niet goed en betrouwbaar', even naast dat neerbuigende toontje
vraagje,,oslo waar hebben de palestijnen in dit acoord zich aan gehouden ?quote:
Dit moet Groot Israël kennelijk voorstellen bron. Ik snap alleen waarom Israël zich dan heeft teruggetrokken, zoals jij ook al zei, uit de Sinaï woestijn, maar ook de Gazastrook.quote:Op vrijdag 29 april 2011 02:15 schreef waht het volgende:
[..]
Groot-Israël bestaat niet.
Op de rest van de vragen weet je het antwoord al.
Ha, dat is pas een stuk land.quote:Op zondag 1 mei 2011 18:33 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dit moet Groot Israël kennelijk voorstellen bron. Ik snap alleen waarom Israël zich dan heeft teruggetrokken, zoals jij ook al zei, uit de Sinaï woestijn, maar ook de Gazastrook.
[ afbeelding ]
dat hebben we nog steeds . morgen om 11.00 uur staat israel helemaal stil .quote:Op zondag 1 mei 2011 18:46 schreef Nibb-it het volgende:
C_N is het tijdens Yom Hasoah nog steeds met de sirene die twee minuten afgaat? Dat wilden ze och afschaffen oid?
Oke mooi, heel indrukwekkend vond ik dat.quote:Op zondag 1 mei 2011 18:54 schreef C_N het volgende:
[..]
dat hebben we nog steeds . morgen om 11.00 uur staat israel helemaal stil .
er is zelfs geen nationaal TV. buiten herdenking programma's en films .
Dat is het zeker,,morgen maken we er zoals ieder jaar fotos van .quote:Op zondag 1 mei 2011 18:59 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oke mooi, heel indrukwekkend vond ik dat.
Want de cijfers kloppen niet als je de namen niet weet? Het waren er geen 380 in 2003 en geen 612 in 2007, ze bestaan pas echt als ik al die honderden namen kan noemen .. zoiets?quote:Op zondag 1 mei 2011 16:50 schreef C_N het volgende:
[..]
nee dit ontgaat mij niet maar voor G.L waren er al meer verdwenen dan na G.L maar wat jij beweer is honderde posten .noem ze alle honderd dan ..wand zoals jij ook weet ze habben allemaal namen ..mekudah
woei, nog zo'n parel van beschaving ..quote:he tov bedankt voor jou aanbieding...als jij mij pb waar je woon kom ik het in dat diep donkere gat stoppen waar het hoord,, heb ik geeeeeen probleem mee. en vraag ik btselem om er een fototje van te maken .
Als je geconfronteerd wordt met een maatschappij die op alle slakken zout legt en je liefst wil verbieden kom je jezelf geregeld tegen .. dat zegt op zich weinig over het gelijk of ongelijkquote:btselem is er voor een ding en ze zijn zich al velen keren tegen gekomen , dit is je even ontgaan denk ik .
Ja lol, vast van een Fatah-officieel die zijn steekpenningen niet meer in alle rust kan ontvangen.quote:veel palestijnse dorpen zijn beter af zonder de linksen idiooten die alleen maar onrust steeken . zijn niet mijn woorden maar de palestijnsen woorden .
Er staan ook opnames van helmcamera's op youtube die niet vrijgegeven zijn via officiële kanalen, dus blijkbaar ben ik niet enige die daar zo over denktquote:voor jou idd .....................
Jij begint toch met 'beelden vast niet betrouwbaar want', nou dat wordt over het algemeen kruipen in de slachtofferrol genoemd.quote:nog nooit een slachtoffer rol gespeeld dat doen de palestijnen ik heb nooit gezegt dat israel een slachtoffer is .en ik een slachtoffer ben .nee sterker nog de palestijnen zijn het slachtoffer .van hun eigen domheid/ tereur van de regering ...israel verdedigd zijn land en is bereid om wat land aan de palestijnen te geven onder voorwaarden . een daar van is een veiligheids vredes verdrag . willen ze dit niet jammer dan probeerd het nog eens in jordanie of mischien wel nederland... Israel is namelijk niet zo gek om dit voor een 2 de keer te doen . en ik geef ze met dit 100000000000000000000%gelijk.
en dat betselem ga ik niet verder op in dat is zonde van de tijd , en dat draai maar weer uit op een ja en nee verhaaltje . en filmpje hier en dan weer een filmpje zo daar zijn we aleens geweest dacht k zo btselem kom op iederen topic evan langs,
net was het nog een vraag, inmiddels zijn het vraagjes .. nogmaals: welkequote:je val in herhaling . en wat about mijn vraagjes
even weinig/veel als Israëlquote:vraagje,,oslo waar hebben de palestijnen in dit acoord zich aan gehouden ?
http://www.ariel-sharon-l(...)e-Temple-Mount.shtmlquote:On 26 July 2000, Arafat returns to Gaza as a hero. He had not given in on East Jerusalem and the Haram. But due to the failure of the peace talks in Camp David, the Palestinians remain under Israeli Occupation and a renewal of violence seems inevitable.
When Ehud Barak returns to Israel, he has to deal with a formidable opponent, opposition leader, Ariel Sharon. Sharon sets out to drive Barak from office for bargaining over Temple Mount. He says in a television interview: 'One man, the Prime Minister, without discussing the issue with the inner cabinet, without bringing it to the government, without bringing it to the Knesset, without asking anyone of the Jewish leaders around the world, decided to hand over the holiest place of the Jewish people. That is something that no one can understand.'
To make his point that Temple Mount belongs to the Jews, Ariel Sharon says he would take a public walk on Haram al-Sharif, around two of Islam's holiest mosques.
Ehud Barak: "Sharon wanted to show to the citizens of Israel that contrary to Barak, who, according to rumors that he tried to spread, gave away Temple Mount, he is the defender of our rights. Now, how is he going to show that? He could only exercise the legal right that everybody has to tour the Temple Mount. And therefore, as far as I was concerned, I had no special interest to seem as someone who stops him from making this political protest against me."
On 25 September 2000, Ehud Barak finally agrees to a face-to-face meeting with Arafat. A dinner is arranged at Barak's home. During this meeting, Barak and Arafat talk one on one and afterwards inform their negotiating teams that they can overcome the remaining obstacles to peace and sign an agreement within a week. Before he leaves, Arafat pleads with Barak to stop Sharon from coming to Haram al-Sharim (Temple Mount). He tells Barak that if Sharon visits there, it might destroy everything and Sharon would be the only person laughing in the months to come. Barak says there's nothing he can do about it, because anyone can visit Temple Mount, including Israeli MPs.
On 28 September 2000, just after dawn, Sharon enters the mosque enclave above Temple Mount. With him comes hundreds of police and security stuff.
het was geheel in jou stijl........quote:Op zondag 1 mei 2011 19:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Want de cijfers kloppen niet als je de namen niet weet? Het waren er geen 380 in 2003 en geen 612 in 2007, ze bestaan pas echt als ik al die honderden namen kan noemen .. zoiets?
[..]
woei, nog zo'n parel van beschaving ..
quote:[..]
Als je geconfronteerd wordt met een maatschappij die op alle slakken zout legt en je liefst wil verbieden kom je jezelf geregeld tegen .. dat zegt op zich weinig over het gelijk of ongelijk
[..]
Ja lol, vast van een Fatah-officieel die zijn steekpenningen niet meer in alle rust kan ontvangen.
Maar ja, je hebt wel gelijk tot bepaalde hoogte, soms draait een maatschappij beter op corruptie, als normaal verkeer van goederen niet mogelijk is bvb, en dan is zo'n linksig figuur dat je beschuldigt van het ontvangen van steekpenningen erg lastig, op meer dan een manier.
[..]
Er staan ook opnames van helmcamera's op youtube die niet vrijgegeven zijn via officiële kanalen, dus blijkbaar ben ik niet enige die daar zo over denkt
[..]
Jij begint toch met 'beelden vast niet betrouwbaar want', nou dat wordt over het algemeen kruipen in de slachtofferrol genoemd.
verdraaien en mijn reaktieomgedraaid gebruiken voor jou doel,, thanks .
Deze organisatie is in Duitsland verboden omdat ze Hamas financieel steunden. De Nederlandse tak van IHH maakte geld over naar Duitsland.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:29 schreef Mylene het volgende:
De Nederlandse regering heeft de IHH op de zwarte lijst gezet vanwege banden met Hamas. IHH is de organisatie achter de Freedom Flotilla boten. Binnenkort varen ze weer uit naar Gazastrook.
Dutch government places IHH on terror list
Dat zal best wel waar zijn, maar verjagen dan toch wel. En daarbij zijn de gebruikelijke tchnieken niet geschuwd.quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:47 schreef waht het volgende:
[..]
O.k., omdat het Koninginnedag is:
Er is nooit sprake geweest van het willen uitroeien van de Palestijnen.
OK, dat weet ik.quote:Beloofd door God in de ogen van sommige christenen en joden.
Opvallend is, dat de redeneringen niet geldig zijn op elkaars terrein. Je kunt de VN niet overtuigen met een religieus argument en een gelovige niet met juridische of politieke argumenten. Dus vandaar dat ik ze graag uit elkaar houd.quote:Voor mij heeft die belofte geen speciale waarde maar voor anderen kennelijk wel. In mijn ogen heeft geen enkel volk waar dan ook ter wereld 'recht' op een bepaald deel van de aarde. Bezit van een stuk aarde geschiedt volgens het recht van de sterkste. In een andere wereld was Israël in 1948,1967 of 1973 van de kaart gevaagd. In deze wereld is het anders gelopen.
En uiteraard geldt dat recht voor beide kanten: Israël zoekt heil bij sterke bondgenoten zoals de VS, de Palestijnen zoeken heil bij de VN en Arabische staten, en die laatsten hebben nul komma nul interesse om de Palestijnen te helpen.
Daar ben ik het inderdaad ook mee eens, maar dat streven om gewoon de bezette westelijke oever te veroveren, wordt steeds niet benoemd en de achtergrond al helemaal niet vaak. Tenminste niet hier.quote:Op zaterdag 30 april 2011 11:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Klopt, geen uitroeiing, wel etnische zuivering .. al had Herzl het zich wat anders voorgesteld dan het uiteindelijk gebeurt is, die wou alleen de situatie zo manipuleren dat ze vanzelf weg gaan
[..]
Na de zesdaagse oorlog zijn veel inwoners van de Westbank naar Jordanië gevlucht. Dat ligt meer aan de aard van een conflict in het algemeen dan specifieke tactieken om de inwoners te verdrijven.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:08 schreef Kees22 het volgende:
Dat zal best wel waar zijn, maar verjagen dan toch wel. En daarbij zijn de gebruikelijke tchnieken niet geschuwd.
Maar uiteindelijk zul je die verschillende redeneringen wel tegenover elkaar moeten leggen wil je het conflict begrijpen. Beide kanten hebben religieuze argumenten, beide kanten hebben juridische en politieke argumenten.quote:OK, dat weet ik.
Maar het gaat erom, of je je op dit soort argumenten gaat beroepen. Want die eisen een ander weerwoord dan:
[..]
Opvallend is, dat de redeneringen niet geldig zijn op elkaars terrein. Je kunt de VN niet overtuigen met een religieus argument en een gelovige niet met juridische of politieke argumenten. Dus vandaar dat ik ze graag uit elkaar houd.
Die oplossing is in strijd met de zin daarvoor: hoe kun je burger worden van een land dat jou verafschuwt en dat jij verafschuwt?quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:05 schreef waht het volgende:
[..]
Ze mogen zichzelf wel verdedigen, en hebben dat ook gedaan. Ze hebben zelfs vele malen hulp gehad van omliggende landen. Te vergeefs.
En de situatie die door de internationale gemeenschap wordt afgedwongen is de oorzaak van de huidige vorm van bezetting. De animositeit aan beide kanten is sinds de laatste echte oorlog alleen maar gegroeid, de oorlog heeft met andere woorden geen duurzame resultaten opgeleverd. De enige overgebleven oplossing is één staat waar Palestijnen Israëliër worden of vertrekken.
Dat is te eenvoudig voorgesteld. Er zijn wel degelijk Arabieren doelbewust verdreven, dorpen ontmanteld, vluchtelingen beroofd en dergelijke.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:51 schreef waht het volgende:
[..]
Na de zesdaagse oorlog zijn veel inwoners van de Westbank naar Jordanië gevlucht. Dat ligt meer aan de aard van een conflict in het algemeen dan specifieke tactieken om de inwoners te verdrijven.
Daar heb je gelijk in, maar je moet beide soorten argumenten niet door elkaar halen. Een soort scheiding van kerk en staat, zeg maar.quote:[..]
Maar uiteindelijk zul je die verschillende redeneringen wel tegenover elkaar moeten leggen wil je het conflict begrijpen. Beide kanten hebben religieuze argumenten, beide kanten hebben juridische en politieke argumenten.
Staat men dan ook gelijk stil bij de vele duizenden Palestijnse slachtoffers die er de afgelopen decennia zijn gevallen?quote:Op zondag 1 mei 2011 18:54 schreef C_N het volgende:
[..]
dat hebben we nog steeds . morgen om 11.00 uur staat israel helemaal stil .
er is zelfs geen nationaal TV. buiten herdenking programma's en films .
Israelische voorbijganger schiet in de lucht?quote:Op zaterdag 30 april 2011 11:40 schreef C_N het volgende:
palestijnse jongeren rellen weer eens twee dagen in silwan oost jerusalem .gooien stenen naar autos
steken vuilnisbakken in brand..Israelise voorbijganger schiet in de lucht na een aanval op zijn auto
fotos C_N
afbeelding ]
Dat er volgens die biografie zo goed als een vredesovereenkomst was en dat Sharon die getorpedeerd heeft zodat hij de verkiezingen kan winnen, so what?quote:Op zondag 1 mei 2011 20:12 schreef C_N het volgende:
the live storry van Ariel Sharon., respekt voor die man .
natuurlijk zoeken sommigen de slechten dingen er uit,, maar dan nog een intresanten man met carisma en een man met ballen .
http://www.ariel-sharon-l(...)hood-and-Youth.shtml
bedankt Moussie
quote:Op zondag 1 mei 2011 20:12 schreef C_N het volgende:
natuurlijk zoeken sommigen de slechten dingen er uit,
quote:Op maandag 2 mei 2011 10:30 schreef moussie het volgende:
Dat er volgens die biografie zo goed als een vredesovereenkomst was en dat Sharon die getorpedeerd heeft zodat hij de verkiezingen kan winnen, so what?
quote:Hamas veroordeelt moord op 'heilige strijder'
GAZA-STAD - Ismail Haniyah, de leider van de strengislamitische Palestijnse Hamasbeweging, heeft maandag in scherpe bewoordingen uitgehaald naar de Verenigde Staten in verband met de dood van terreurleider Osama bin Laden.
Hij stelde dat een Arabische Heilige Strijder is geliquideerd.
nee daar is een anderen dag voor ,quote:Op maandag 2 mei 2011 01:38 schreef inZanity het volgende:
[..]
Staat men dan ook gelijk stil bij de vele duizenden Palestijnse slachtoffers die er de afgelopen decennia zijn gevallen?
quote:Op maandag 2 mei 2011 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israelische voorbijganger schiet in de lucht?
Heeft die een wapenvergunning dan?
Wordt hij vervolgens opgepakt wegens verboden wapenbezit?
Laten we vooral die kindertjes niet in de war brengen, het zou hun opleiding tot terrorist in de weg kunnen staan.quote:UN Workers "Adamantly Opposed" to Holocaust Education
Will "Confuse the Thinking" of Children
The UNRWA workers in Palestinian schools have announced their "adamant opposition" to teaching Palestinian children about "the Holocaust of the Jews." This announcement by the UNRWA Workers' Union was in response to UNRWA's decision to include Holocaust education in its curriculum in the topic of "human rights." According to the UNRWA Workers Union, teaching Palestinian children about the Holocaust will "confuse the thinking" of Palestinian children.
http://www.hudson-ny.org/(...)-holocaust-education
Israelis zijn soms net mensen, en gaan soms op vacantie tijdens religieuze feestdagen. je verwart Israelis met fanatieke zionisten, die een minderheid zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jaja:
Ik citeer:
[..]
Vet van mij.
Was de laatste wens niet: "Volgend jaar in Jeruzalem?"
Waarom gaan vele duizenden dan het land uit om Pasen te vieren? Je zou daarentegen verwachten dat familie van buiten Israel naar binnen komt om Pasen te vieren.
Omdat in Israel, net als in Palestina, degenen die het hardste schreeuwen het meest gehoord worden. De meerderheid van de Israelis en Palestijnen wil gewoon een goed leven, werk, een familie en een huis. De religieuze gekken zijn aan beide kanten in de minderheid, maar controleren de rest omdat ze nou eenmaal veel fanatieker zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom wordt dan zo'n belang gehecht aan Jeruzalem? En aan Groot-Israel?
En ik ken de regels niet, dus weet niet hoe schokkend die extra boterham is, maar om dan kennelijk met 80 % toch heel Jeruzalem te willen hebben???
En andersom: als Jood gaan goede vrijdag, pasen, hemelvaart en pinksteren je toch niet aan. Want het nieuwe testament is toch voorbij jouw geloof?
Geloof is vaak slechts een excuus om macht te pakken. Ideologieen als Fascisme en Communisme hebben dezelfde functie.quote:Op vrijdag 22 april 2011 15:12 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Als je er geboren bent dan wat mij betreft zeker. En verder als de mensen die er al wonen besluiten dat je er welkom bent.quote:Op zaterdag 23 april 2011 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
de hamas was hier al op tegen 2 weken geleden .dat ze dit niet willen in de gazza-strookquote:Op maandag 2 mei 2011 14:43 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Laten we vooral die kindertjes niet in de war brengen, het zou hun opleiding tot terrorist in de weg kunnen staan.
Hmz, ik denk eerlijk gezegd dat het precies omgekeerd is.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:43 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Laten we vooral die kindertjes niet in de war brengen, het zou hun opleiding tot terrorist in de weg kunnen staan.
je veeg weer en draai er om heen .quote:Op zondag 1 mei 2011 19:59 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
even weinig/veel als Israël
[..]
ik heb veel reakties gezien en gehoord maar nu sta ik echt te denken dat er iets niet kloptquote:Op maandag 2 mei 2011 16:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Hmz, ik denk eerlijk gezegd dat het precies omgekeerd is.
De Palestijn, het Palestijnse volk, zij zijn niet diegenen die verantwoordelijk zijn voor de Shoa, maar ze betalen wel de prijs. Het is hun land dat werd ingepikt, en dat dan met de hulp van nou net die landen die de Joden door de eeuwen heen zaten vervolgen, uit te sluiten etc ..
Dus als je haat wil kweken, met name tegen de westerse wereld ...
Hebben ze de vernietiging van Israël uit het handvest gehaald en de staat erkend?quote:Op maandag 2 mei 2011 16:05 schreef C_N het volgende:
[..]
je veeg weer en draai er om heen .
waar hebben de palestijnen zich aan gehouden in het oslo accorden.
reageer nu eens normaal joh en veeg en draai niet zo .
Dat jij over weinig empathie en inzicht in denkprocessen van anderen beschikt was al duidelijk.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:08 schreef C_N het volgende:
[..]
ik heb veel reakties gezien en gehoord maar nu sta ik echt te denken dat er iets niet klopt
sorry u heb een pb .
Ben je al teruggekomen op je punt van dat er geen eten is in Gaza?? Volgens het Rode Kruis is er namelijk niets aan de hand en liggen de supermarkten vol.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat jij over weinig empathie en inzicht in denkprocessen van anderen beschikt was al duidelijk.
Het is zo ongeveer hetzelfde als verplicht worden om je bord leeg te eten omdat de kindertjes in Afrika honger lijden .. wat heb jij daarmee te maken en waarom wordt jij daarvoor gestraft
ok goed ..quote:Op maandag 2 mei 2011 16:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Hebben ze de vernietiging van Israël uit het handvest gehaald en de staat erkend?
okquote:Op maandag 2 mei 2011 16:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat jij over weinig empathie en inzicht in denkprocessen van anderen beschikt was al duidelijk.
Ik heb uiteraard weinig zin om Arafat hier te gaan verdedigen, maar die voorstelling van zaken is mij toch iets te simpel. Zoals ik al zei, ik heb de UN-rapporten van de weken daarvoor en daarna gelezen, hoeveel bomen en huizen op de Westbank plat gewalst zijn. Voor de Palestijn aan de grond betekende heel Oslo dus niets, want zijn huis en zijn inkomen gingen alsnog tegen de vlakte.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:51 schreef C_N het volgende:
als de terreur gestopt had ,,dan had het oslo acoord een kans ..arafath kreeg een hoop meer dat hij ooit kan krijgen , nu kan hij niets meer krijgen nu hij dood is
zo waar vechten de palestijnen en Israel nu mee . idd de legancy van J -Arafath met als schuilnaam Israel.die zit zo diep geworteld dat het genaraties duurd om dat er uit te krijgen .
de palestijnen konden het beter hebben als arafath er hellemaal niet was geweest.
Maar hoe zat dat nou met het gebrek aan voedsel?quote:Op maandag 2 mei 2011 18:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb uiteraard weinig zin om Arafat hier te gaan verdedigen, maar die voorstelling van zaken is mij toch iets te simpel. Zoals ik al zei, ik heb de UN-rapporten van de weken daarvoor en daarna gelezen, hoeveel bomen en huizen op de Westbank plat gewalst zijn. Voor de Palestijn aan de grond betekende heel Oslo dus niets, want zijn huis en zijn inkomen gingen alsnog tegen de vlakte.
Of het allemaal beter was geweest zonder Arafat, ik durf het eigenlijk niet te zeggen, daarvoor is Israël teveel afspraken net zo goed niet nagekomen. En vergeet niet, ook aan die kant heb je van die mafketels die niets moeten hebben van vrede met de 'ander, de Baruch Goldstein's zeg maar. Neem bvb Hebron, zogenoemd 'ontruimd' maar ondertussen weer terug veroverd, met behulp van provocerende settlers die beschermd worden door de IDF.
Dankzij B'Tselem en hun camera's staan er nu ook opnames van dat gedrag online. Als ik die zo zie en mee probeer voor te stellen dat ik zoiets dagelijks zou moeten slikken, dan weet ik ook hoe die haat die tot terrorisme voert gevoed wordt .. je moet wel een vreemd soort fatalist zijn als je zo'n behandeling over je kant laat gaan.
Maar ja, dat is dus iets wat ik al 71 topics lang zeg, dat soort kolonisten zullen met hun provocaties keer op keer zorgen voor een uitbarsting van geweld, en dat blijven ze doen tot hun droom van het land incluis Judea en Samaria een feit is .. en dat zijn niet mijn woorden maar die van een settler in Hebron. En deze vicieuze cirkel kan maar op een manier doorbroken worden, namelijk door hun verwijdering uit de Westbank.
Ik heb nooit beweerd dat er nu een gebrek is aan voedsel, wel dat het eenzijdig is voor wie geen geld heeft om iets van die mooie foto's te kopen, omdat die werkloos is. En dat zijn er velen, omdat er een tekort is aan alles andere wat je nodig hebt voor een draaiende economie. 40+ procent is werkloos, en dat in een maatschappij die voor dik de helft uit kinderen bestaat.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:28 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar hoe zat dat nou met het gebrek aan voedsel?
zo de kinderen zijn werkloos ..en de anderen 10 % kan nog niet lopen ?quote:Op maandag 2 mei 2011 18:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat er nu een gebrek is aan voedsel, wel dat het eenzijdig is voor wie geen geld heeft om iets van die mooie foto's te kopen, omdat die werkloos is. En dat zijn er velen, omdat er een tekort is aan alles andere wat je nodig hebt voor een draaiende economie. 40+ procent is werkloos, en dat in een maatschappij die voor dik de helft uit kinderen bestaat.
ik reageer hier later op .ik kom nu niet verder dan ha je weet wel.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb uiteraard weinig zin om Arafat hier te gaan verdedigen, maar die voorstelling van zaken is mij toch iets te simpel. Zoals ik al zei, ik heb de UN-rapporten van de weken daarvoor en daarna gelezen, hoeveel bomen en huizen op de Westbank plat gewalst zijn. Voor de Palestijn aan de grond betekende heel Oslo dus niets, want zijn huis en zijn inkomen gingen alsnog tegen de vlakte.
Of het allemaal beter was geweest zonder Arafat, ik durf het eigenlijk niet te zeggen, daarvoor is Israël teveel afspraken net zo goed niet nagekomen. En vergeet niet, ook aan die kant heb je van die mafketels die niets moeten hebben van vrede met de 'ander, de Baruch Goldstein's zeg maar. Neem bvb Hebron, zogenoemd 'ontruimd' maar ondertussen weer terug veroverd, met behulp van provocerende settlers die beschermd worden door de IDF.
Dankzij B'Tselem en hun camera's staan er nu ook opnames van dat gedrag online. Als ik die zo zie en me probeer voor te stellen dat ik zoiets dagelijks zou moeten slikken, dan weet ik ook hoe die haat die tot terrorisme voert gevoed wordt .. je moet wel een vreemd soort fatalist zijn als je zo'n behandeling over je kant laat gaan.
Maar ja, dat is dus iets wat ik al 71 topics lang zeg, dat soort kolonisten zullen met hun provocaties keer op keer zorgen voor een uitbarsting van geweld, en dat blijven ze doen tot hun droom van het land incluis Judea en Samaria een feit is .. en dat zijn niet mijn woorden maar die van een settler in Hebron. En deze vicieuze cirkel kan maar op een manier doorbroken worden, namelijk door hun verwijdering uit de Westbank.
Wat minder flexibel noemt die dat .. omg .. je ziet wel de splinter van de ander maar de balk voor je eigen ogen, die zie je niet.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:24 schreef C_N het volgende:
laat maar . ik heb het geprobeerd moussie maar aan je reakties keer op keer te zien heb het geen enkelen zin om dat te discuseren .het heb gewoon geen nut.je kom met dingen aanzetten die er a niet zij b oude koek is en c na 71 topics zit jij nog op de zelfde ding te zeuren , daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen ik heb namelijk beteren dingen te doen .
kijk dat de setelers wat minder flexible zijn ok daar heb je gelijk in ,maar om een terror bende te gelijk te stellen zoals jij doe gaat mij te ver .dit getuigd mij op eenzijdigen kijk en daar schiet niemand wat mee op .
een discussie is oke maar dit no thanks . als je wat nieuws heb laat maar horen daar sta ik graag voor open ,,,tot dan thanks
Het blijft bizar hoe Nederlanders een Israëliër vertellen hoe het zit. Waar haal je de stuitende arrogantie vandaan...?quote:
Sorry, maar als hij iets zei in de trant van: "jij bent ziek in je hoofd", dan ben ik geneigd hem gelijk te geven. Ik denk dat je haat wel degelijk onder een (geestes)ziekte kunt plaatsen.quote:/edit .. ik zie de pm nu pas .. nee C_N, ik ben niet ziek.ziek .. en met die suggestie laat je je wel erg in de kaart kijken.
Als je er geboren bent! En als mensen die er al wonen besluiten dat je welkom bent.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als je er geboren bent dan wat mij betreft zeker. En verder als de mensen die er al wonen besluiten dat je er welkom bent.
Ik weet dat je geobsedeerd bent met zionisme, maar ik kijk liever naar de toekomst ipv het verleden.
Het is maar een mening van een persoon hoor, hij heeft de wijsheid niet in pacht. Wat bizar is is dat je zijn mening ophemelt maar die van andere Israëliërs afwijst, die wonen daar immers ook.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:37 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het blijft bizar hoe Nederlanders een Israëliër vertellen hoe het zit. Waar haal je de stuitende arrogantie vandaan...?
oh ja natuurlijk, elke 'tegenstander' is geestesziek, die zijn we ook al eerder tegen gekomen ..quote:Oh, ja, ik weet het alweer.
[..]
Sorry, maar als hij iets zei in de trant van: "jij bent ziek in je hoofd", dan ben ik geneigd hem gelijk te geven. Ik denk dat je haat wel degelijk onder een (geestes)ziekte kunt plaatsen.
Haha, je vergist je mateloos in het wegzetten van moussie!quote:Op maandag 2 mei 2011 22:37 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het blijft bizar hoe Nederlanders een Israëliër vertellen hoe het zit. Waar haal je de stuitende arrogantie vandaan...?
Oh, ja, ik weet het alweer.
Kijk naar jezelf! En naar C_N zelf trouwens.quote:[..]
Sorry, maar als hij iets zei in de trant van: "jij bent ziek in je hoofd", dan ben ik geneigd hem gelijk te geven. Ik denk dat je haat wel degelijk onder een (geestes)ziekte kunt plaatsen.
Hohohohoho, ik heb geen behoefte aan een herhaling van stokpaardjes. Die kennen we nu wel.quote:
Hahaha!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:31 schreef Kees22 het volgende:
Haha, je vergist je mateloos in het wegzetten van moussie!
De inhoudelijke argumentatie in dit topic is allang irrelevant geworden. Zie de stokpaardjes-opmerking. Zoals ik in het vorige topic al zei, niemand gaat zijn mening wijzigen, wat voor berichtgeving er ook komt. Daarvoor is de voorkeur-voor-bevestiging (confirmation bias), compulsief gemaakt door haat, te sterk.quote:Wat is er eigenlijk over van dit onderwerp, anders dan op de man/ vrouw spelen?
Argumenten als: "Je bent ziek in je hoofd.", wat dragen die bij aan de inhoudelijke argumentatie?
lol, je doet er echt alles aan om het bestaan van de in Israël wonende Israëliër die mijn mening deelt te blijven ontkennen ..quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:52 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hohohohoho, ik heb geen behoefte aan een herhaling van stokpaardjes. Die kennen we nu wel.
Ach, zoals ik al zei, je plaatst me wel in goed gezelschap ..quote:Hahaha!
Nee.
Is dit een analyse van je eigen insteek in dit topic?quote:De inhoudelijke argumentatie in dit topic is allang irrelevant geworden. Zie de stokpaardjes-opmerking. Zoals ik in het vorige topic al zei, niemand gaat zijn mening wijzigen, wat voor berichtgeving er ook komt. Daarvoor is de voorkeur-voor-bevestiging (confirmation bias), compulsief gemaakt door haat, te sterk.
Ga maar na! Alleen discussietopics waarin haat een rol speelt, worden tot in het oneindige verlengd zonder dat de discussieerders bereid zijn toe te geven op hun standpunten. Wilders-topics, Marokkanen-topics, islamtopics en Israël-Palestinatopics. In deel 2 wordt door precies dezelfde mensen precies hetzelfde gezegd als in deel 72.
Lol, want een Palestijn in dit topic zou meteen duidelijk maken wat voor barbaren dat zijn?quote:Het is alleen schokkend om te zien dat zélfs iemand die alles first hand ervaart, niets bij de haatdragenden hier kan bereiken. Een Palestijn in dit topic, dat zou goed zijn. Wij Nederlanders zouden dan eindelijk eens een beeld krijgen hoe beide partijen met elkaar omgaan.
Leuke retoriek weer, maar wat zeg je nu eigenlijk? De haat komt idd van de twee kanten, en wordt in leven gehouden door de constante dreiging .. in hoeverre zou het zelf ervaren van die haat, van beide kanten, ook maar iets veranderen aan de basale feiten, aan de geschiedenis die tot de huidige situatie heeft geleid? Is de Israëliër dan ineens niet meer de gehate veroveraar, de Palestijn niet meer de gehate terrorist die zijn grond terug wil hebben? Zou ik ineens meer begrip hebben voor de Jood die na eeuwen ellende in onze contreien alleen maar rust wil hebben in zijn eigen land? Of zou ik juist meer begrip hebben voor de Palestijn, als ik zijn machteloosheid tegenover een militaire overmacht aan eigen lijf heb ondervonden?quote:En haters? Die moeten er zelf heen (ZONDER AK of bomgordel, graag) en het allemaal zelf ervaren. Kijken of hun stokpaardjes standhouden onder de ziedende haat en het dagelijkse leven van de personen aan beide zijden, die onder die constante dreiging een bestaan moeten opbouwen. Kom daar maar eens aan met je "Israël moet opgedoekt worden" of "Palestijnen horen in Jordanië thuis".
Ik weet niet of je het hebt meegekregen, maar de Palestijnen hebben nogal last van zwaarlijvigheid. Ik denk dat het mede komt omdat ze gretig gebruik maken van een magnetron, een luxe die zo'n beetje iedere Palestijn in huis heeft staan.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ben je al teruggekomen op je punt van dat er geen eten is in Gaza?? Volgens het Rode Kruis is er namelijk niets aan de hand en liggen de supermarkten vol.
Je moet ook de verstandigere artikelen lezen, zoals deze bvbquote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:59 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het hebt meegekregen, maar de Palestijnen hebben nogal last van zwaarlijvigheid. Ik denk dat het mede komt omdat ze gretig gebruik maken van een magnetron, een luxe die zo'n beetje iedere Palestijn in huis heeft staan.
Mijn mening is dat een hoop propaganda is. Voor het Westen moet nu eenmaal het beeld blijven bestaan dat Gaza een concentratiekamp is. Als het maar vaak genoeg wordt herhaald, wordt het vanzelf wel waarheid. Een afbeelding of een verhaal van Joodse kolonisten die olijfbomen plunderen, gesteund door het Israëlische leger. Een afbeelding van een flat in Gaza gebombardeerd. Hamas ligt er een knuffelbeurtje of wat babykleurtjes neer, en de plaatjes zijn klaar. Heel Gaza ligt in puin. Alle Joodse kolonisten zijn kwaadaardige mensen. Het IDF is er op uit om Palestijnse kinderen te doden. Generaliseren is waar het hier om draait. Pallywood gesteund door o.a. Reuters en de Guardian draait op volle toeren. Kreten als de Holocaust, de Palestijnen komen om van de honger vliegen je om de oren. Raporen van de VN, Amnesty en andere mensenrechtenorganisaties van Hamas medewerkers ter plekke vinden ook gretig aftrek.
Als het jouw uitkomt is dit dus verstandige media?? Het Rode Kruis is niet verstandig genoeg?? Laat het ze maar niet horen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:52 schreef moussie het volgende:
[..]
Je moet ook de verstandigere artikelen lezen, zoals deze bvb
http://www.washingtonpost(...)?sid=ST2010060204691
Dit is een artikel uit 2010, een paar dagen na die flotilla, dus die uitspraak van die dame van het Rode Kruis is wel wat aan de late kant.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Als het jouw uitkomt is dit dus verstandige media?? Het Rode Kruis is niet verstandig genoeg?? Laat het ze maar niet horen.
Klopt. Maar we leven in 2011, en ik heb geen zin in onrecht terug te draaien tot 1948 of nog vroeger.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als je er geboren bent! En als mensen die er al wonen besluiten dat je welkom bent.
Daar kan ik het wel gedeeltelijk mee eens zijn. En vooral dat welkom zijn spreekt me wel aan.
Maar als je dat serieus meent, dan kunnen zionisten toch niet menen recht te hebben op Palestina.
Sorry maar jij move niet naar voren en blijf op een gedeelte door hameren ,quote:Op maandag 2 mei 2011 22:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat minder flexibel noemt die dat .. omg .. je ziet wel de splinter van de ander maar de balk voor je eigen ogen, die zie je niet.
dit dus ,,je weet niet voor 10 % hoe het is dat zie ik aan deze opmerkingenquote:En oude koek .. oh zo .. het is na decennia ellende eindelijk een klein beetje beter geworden,
en dit dusquote:dus laten we nu maar ophouden met dat oude zeer .. zoiets?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nogal raar vind overkomen, gezien het feit dat juist die grond geclaimd wordt op basis van oud zeer dat na 2000 jaar nog niet vergeten is en een stukje koek van nog een paar eeuwen ouder.
Misschien moet je wat dat aangaat eens je fanboys aanspreken, dat ze op moeten zouten met de kaarten van de koninkrijken van 2500 jaar geleden en die dan aanvoeren als 'zie je wel dat die claim rechtvaardig is'. Er is niets rechtvaardig aan die hele claim, het is een doodordinaire veroveringsoorlog van een stuk grond waarvan het vrij snel duidelijk was dat je er niet welkom bent, in zulke grote aantallen en met een eigen staat .. toch is die keuze zo gemaakt en door de strot van de Palestijnen gedouwd, de gevolgen daarvan zijn bekend.
en dit ,zo heb het iets zin om met jou in discussie te gaan denk het niet .jij verheerlijk terreurorganisaties open en bloot,quote:En uiteraard snap ik waarom dat allemaal zo is gegaan, dat is op zich meer dan begrijpelijk, maar dan nog blijft het jouw bed dat jij zo hebt opgemaakt .. denken dat de plaatselijke bevolking voor je opzij gaat omdat <vul hier je keuze in> is absurd.
nou ik was wel ongerust , wand ik stond even raar te kijken dat gezonden mensen zo konde reageeren .quote:/edit .. ik zie de pm nu pas .. nee C_N, ik ben niet ziek.ziek .. en met die suggestie laat je je wel erg in de kaart kijken.
quote:
zo is de strook op dit momend en al een tijdje . er is genoeg eeten . werk is er niet genoeg maar dat heb zijn rede,quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:38 schreef Mylene het volgende:
C_N, wat is eigenlijk jouw mening bij deze foto's genomen in de Gazastrook? Hoe moet ik ze zien?
[ afbeelding ]
A Palestinian speaks with a vendor at a market in Gaza City August 9, 2010, as he shops before the holy month of Ramadan. Ramadan, the Muslim holy month where the devout fast by day and feast at night, is different in Gaza this year thanks to the partial relaxation of Israel's blockade, allowing shops to fill with special items for the occasion.
[ afbeelding ]
Palestinians shop in the popular Rafah market in preparation for the Muslim holy month of Ramadan. Southern Gaza Strip, Rafah, Palestinian Territory. 07/08/2010.
[ afbeelding ]
Palestinians prepare for the holy month of Ramadan in Gaza. Ramadan is a month where the devout fast by day and feast at night. Gaza, Palestinian Territory, 09/08/2010.
[ afbeelding ]
JABALIA, GAZA - JUNE 18: Palestinian Loay Shehata tends to plants in his green house, after importing all of the seeds through the underground tunnels in Rafah, at Jabalia area norther Gaza strip on June 18, 2010. Israel has maintained a tight blockade on Gaza since Hamas seized power in 2007, but with increasing pressure from the international community is considering easing the restrictions to allow essential goods, Israel pledged it will allow all goods into Gaza except weapons and items deemed to have a military use under its decision to ease its three-year-old blockade of the Palestinian territory.
[ afbeelding ]
Palestinian children dribble basketballs in an attempt to break the Guinness world record of 7,500 basketballs bounced simultaneously, in an event organized by the the United Nations Relief and Works Agency (UNRWA) in the southern Gaza Strip town of Rafah on July 22, 2010.
[ afbeelding ]
A Palestinian man sells suger candy on the beach in Gaza City on June 18, 2010, a day after Israel's approval of a plan to ease its blockade of the Hamas-run impoverished territory after weeks of international pressure, but without providing much detail on what new goods would be allowed in.
[ afbeelding ]
Palestinian boys play computer games in a cafe in the town of Rafah in the southern Gaza Strip on July 16 2010. France has launched in Gaza today a program aimed at developing information and communication technologies in the Palestinian Territories.
[ afbeelding ]
Palestinians shop in the popular Rafah market in preparation for the Muslim holy month of Ramadan. Southern Gaza Strip, Rafah, Palestinian Territory. 07/08/2010. Demotix.
er is een verschil jij beweer dat er is geen eeten geen bouw geen niets het is een concentratie kamp .dat is het niet en nog eens nietquote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Dit is een artikel uit 2010, een paar dagen na die flotilla, dus die uitspraak van die dame van het Rode Kruis is wel wat aan de late kant.
Overigens vind ik haar definitie van 'humanitarian crisis' wel wat beperkt, zij heeft het alleen over de aanwezigheid van voedsel, nogmaals, dat het er ligt wil niet zeggen dat het gros van de bevolking het ook kan kopen. De werkloosheid zal hopelijk wat teruglopen, nu er bouwmaterialen binnen worden gelaten en export mondjesmaat wordt toegestaan .. maar in dat artikel van vorig jaar lees je nog dat 80% van de bevolking afhankelijk is van de bedeling, die hebben dus geen geld voor al die goederen. Dan kan je wel met 100 foto's van afgeladen kraampjes komen, als er geen geld is houdt het gewoon op, niet waar?
Aan de abominabele toestand van de infrastructuur wordt slechts zijdelings gerefereerd, en ook aan het tekort aan bouwmateriaal om daar iets aan te kunnen doen (lekker, zo'n kapot riool, erg gezond ook) .. maar hé, er zijn wel restaurants voor die 20% die het wel kan betalen, en er is een mooi strand, helemaal gratis .. maak daar een mooie foto van met wat lachende kinderen en het is zowat een paradijs .. toch?
[ afbeelding ]
Songdowon beach - Noord Korea
klinkt goedquote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Klopt. Maar we leven in 2011, en ik heb geen zin in onrecht terug te draaien tot 1948 of nog vroeger.
De zionisten en hun nakomelingen zijn er nou eenmaal, en het zal veel meer ellende opleveren als je die allemaal wil wegsturen.
Mijn oplossing:
- Beide kanten erkennen de grenzen van begin 1967, en erkennen elkaar.
- Oost Jerusalem wordt de nieuwe Palestijnse hoofdstad, West Jerusalem wordt de Israelische hoofdstad.
was in een verdrag.quote:- De grootste nederzettingen, die dicht bij Israel liggen, worden geruild tegen land van gelijke waarde.
dit stuit op een probleem maar kan over gepraat worden .quote:- Israel, Palestina, Jordanie en alle andere landen in de regio die willen sluiten een vrijhandelsverdag en garanderen vrij reizen en bescherming aan inwoners van alle deelnemende landen. Vrije handel betekent ook dat er geen religieuze, raciale of nationale restricties zijn op het kopen van land.
voor wat ..????quote:- Palestijnse vluchtelingen krijgen een eerlijke schadevergoeding,
en de palestijnen betalen israel gewonden invaliden etc etc een vergoeding .??quote:bepaald door een internationale comissie en uitgekeerd aan individuele personen, en niet aan regeringen.
zij willen de westbank de strook en jerusalem . water is daar en ja kan het kopen .quote:- Waterrechten worden op basis van internationaal recht verdeeld.
een oplossing zoeken . wie en wat help het .ons niet . wand anders luisterde de hoge heren wel naar ons,quote:je vergeet het belangerijkste ding in jou verdrag
de Israelishe veiligheid en hoe krijg je die ,
Bedankt voor je serieuze reactie trouwens, de meesten hier zijn drukker bezig hun ideologische bijl te slijpen dan realistisch naar oplossingen te zoeken.
een foto zeg meer dan 1000 woorden .zeker als er word beweerd dat er in de strook honger is geen goede school voorzieningen enz enz enz enz wat trouwens door het rode kruis word tegen gesproken ,quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:44 schreef Viajero het volgende:
Qua fotos moet ik trouwens Moussie gelijk geven. Fotos zeggen weinig. Ik heb ook mooie fotos gemaakt in Zimbabwe en Cuba, maar dat zegt echt heel weinig over hoe de gemiddelde persoon daar leeft.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:25 schreef C_N het volgende:
[..]
zo is de strook op dit momend en al een tijdje . er is genoeg eeten . werk is er niet genoeg maar dat heb zijn rede,
kleding enz geen gebrek . sorry maar het is niet anders.
Wat is volgens jou de reden dat er niet genoeg werk is? Toch de Israëlische blokkade? Ik snap alleen niet waar het geld dan vandaan komt dat de Palestijnen zich zo vet mesten.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:25 schreef C_N het volgende:
[..]
zo is de strook op dit momend en al een tijdje . er is genoeg eeten . werk is er niet genoeg maar dat heb zijn rede,
kleding enz geen gebrek . sorry maar het is niet anders.
Een probleem maar?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:32 schreef C_N het volgende:
[..]
klinkt goed
[..]
was in een verdrag.
[..]
dit stuit op een probleem maar kan over gepraat worden .
[..]
Voor huizen en grond waar ze van verdreven zijn.quote:voor wat ..????
[..]
Nee, want ik heb het ook niet over vergoedingen voor Palestijnen die gewond of invalide zijn geraakt.quote:en de palestijnen betalen israel gewonden invaliden etc etc een vergoeding .??
,, geen goed idee, dit werk niet
[..]
Wie kan het kopen?quote:zij willen de westbank de strook en jerusalem . water is daar en ja kan het kopen .
[..]
Hoe meer mensen zich bezig houden met het zoeken naar oplossingen, hoe meer kans er is op een oplossing. Ik ben realistisch genoeg om te zien dat mijn oplossing niet op korte termijn ingevoerd gaat worden, maar het lijkt me positiever dan elkaar aan te vallen op ideologie en details.quote:een oplossing zoeken . wie en wat help het .ons niet . wand anders luisterde de hoge heren wel naar ons,
Er verschijnen ook foto's van hoe slecht de Palestijnen het wel niet hebben. Foto's die zogenaamd het beeld zouden bevestigen dat Palestijnen omkomen van de honger en dat Gaza een concentratiekamp is. Foto's van zielige Palestijnse kinderen. Deze foto's worden wel als waarheid aangenomen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:34 schreef C_N het volgende:
[..]
een foto zeg meer dan 1000 woorden .zeker als er word beweerd dat er in de strook honger is geen goede school voorzieningen enz enz enz enz wat trouwens door het rode kruis word tegen gesproken ,
ja helaas wel en in het leven geroepen door israel na de terug trekking en daarna constant onder vuur liggen . de blokkade is er voor dat er geen raketten binnen komen via boten en via egypte.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:36 schreef Mylene het volgende:
[..]
[..]
Wat is volgens jou de reden dat er niet genoeg werk is? Toch de Israëlische blokkade?
de hele wereld steun de hamas . door prive donaties door iran en cyrie smokkel waar,.quote:Ik snap alleen niet waar het geld dan vandaan komt dat de Palestijnen zich zo vet mesten.
quote:
Onzin. Foto's staan nooit los van hun context. Als je fotos uit Duitsland jaren 30, Rusland jaren 50 en China jaren 70 zag dan leken dat ook allemaal vredelievende, welvarende en vrije landen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:34 schreef C_N het volgende:
[..]
een foto zeg meer dan 1000 woorden .zeker als er word beweerd dat er in de strook honger is geen goede school voorzieningen enz enz enz enz wat trouwens door het rode kruis word tegen gesproken ,
idd en dat is wat de mensen willen zien . in het leven geroepen door de arabishe landen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:45 schreef Mylene het volgende:
[..]
Er verschijnen ook foto's van hoe slecht de Palestijnen het wel niet hebben. Foto's die zogenaamd het beeld zouden bevestigen dat Palestijnen omkomen van de honger en dat Gaza een concentratiekamp is. Foto's van zielige Palestijnse kinderen. Deze foto's worden wel als waarheid aangenomen.
Je kan geen van beide fotos als pure en enige waarheid aannemen. De situatie is daar veel te complex voor. Ja, er zijn straatarme mensen in Gaza die in diepe ellende leven. Ja, op de markten in Gaza ligt het eten torenhoog opgestapeld. Maar je moet toch echt verder kijken dan een aantal fotos die je afhankelijk van je politieke punten wel of niet leuk vindt.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:45 schreef Mylene het volgende:
[..]
Er verschijnen ook foto's van hoe slecht de Palestijnen het wel niet hebben. Foto's die zogenaamd het beeld zouden bevestigen dat Palestijnen omkomen van de honger en dat Gaza een concentratiekamp is. Foto's van zielige Palestijnse kinderen. Deze foto's worden wel als waarheid aangenomen.
you get the pointquote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:44 schreef Viajero het volgende:
[..]
Een probleem maar?
Ik denk dat dit vele problemen gaat opleveren.
verdreven ,, ??quote:[..]
Voor huizen en grond waar ze van verdreven zijn.
die genen die water wilquote:[..]
Nee, want ik heb het ook niet over vergoedingen voor Palestijnen die gewond of invalide zijn geraakt.
en de israelish die verdreven zijn uit de gazza strook en de westbank .
[..]
Wie kan het kopen?
Hoe meer mensen zich bezig houden met het zoeken naar oplossingen, hoe meer kans er is op een oplossing. Ik ben realistisch genoeg om te zien dat mijn oplossing niet op korte termijn ingevoerd gaat worden, maar het lijkt me positiever dan elkaar aan te vallen op ideologie en details.
quote:perfeckt en dit kan een leukeren discussie worden dan de discussies waar ik ben mee gestopt . dreaming is nicemaar de beveiliging van de staat israel is het grote struikel blok en israel heb die veiligheid nodig .
wnad onse buuren zijn niet zoals jullie buuren
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4064183,00.html
hier word openlijk als in een van de weinigen landen openlijk grauwd en gedreigd ivm met de dood van bin laden
het is hoe je het bekijkt en in welke vorm en wat je wil zien en waar het voor gebruikt word .quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Onzin. Foto's staan nooit los van hun context. Als je fotos uit Duitsland jaren 30, Rusland jaren 50 en China jaren 70 zag dan leken dat ook allemaal vredelievende, welvarende en vrije landen.
Wtf, wat probeer je me nou weer in de mond te leggen?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:27 schreef C_N het volgende:
[..]
er is een verschil jij beweer dat er is geen eeten geen bouw geen niets het is een concentratie kamp .dat is het niet en nog eens niet
Ten eerste heb ik dat dus nooit gezegd, en ten tweede kom ik met juist die foto aan hand van die opmerking van de mevrouw van het Rode Kruis, dat ze een mooi strand hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:55 schreef C_N het volgende:
[..]
het is hoe je het bekijkt en in welke vorm en wat je wil zien en waar het voor gebruikt word .
het is een leuk probeerseltje van mousie van die foto maar gaat niet op aan mijn kant zeker niet, om zo de leidende hongers dood te laten geloven die heerst in de strook ..
zo konden een leuk strookje hebben . maar de hamas dacht daar anders over . .
Daar ligt het probleem/de verantwoordelijkheid dan ook bij de Israëliërs, die moeten Arabieren accepteren als volwaardige burgers, in het geval dat nu niet zo is.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Die oplossing is in strijd met de zin daarvoor: hoe kun je burger worden van een land dat jou verafschuwt en dat jij verafschuwt?
Bovendien zijn de Arabieren in Israel tweederangs burgers, dus dat is voor hen ook geen oplossing.
Het hoeft ook niet allemaal in één klap te gebeuren. Een geleidelijke overgang naar een Israël zonder onzinnige grenzen is mogelijk.quote:En ook voor Israel is dat geen aantrekkelijke optie, want dan haalt het land een groep weerspannige burgers binnen, die het niet vertrouwt. En: een grote groep ook nog, die het joodse karakter van de staat Israel binnen korte tijd zal ondergraven. Wat wordt de verhouding dan?
Gokje: joden: ca 5 miljoen, Arabieren: ? 1 miljoen nu al in Israel, pakweg 1,5 miljoen in Gaza, 1,5 tot 2 miljoen in de bezette gebieden.
Dus één staat? Ik zou dat niet willen als ik joodse Israeli was en ook niet als ik Palestijn was.
Dat is gebeurd ja. Niet goed te praten maar te begrijpen na de holocaust. De joden wilden hun eigen land, een land waar zij de dienst uitmaakten.quote:Op zondag 1 mei 2011 23:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is te eenvoudig voorgesteld. Er zijn wel degelijk Arabieren doelbewust verdreven, dorpen ontmanteld, vluchtelingen beroofd en dergelijke.
En ook de kolonisatie van de bezette gebieden is doelbewust om de Arabieren uiteindelijk te verdrijven. Misschien niet vanaf het begin vanuit de overheid gestimuleerd (om de redenering die ik eerder uitschreef), maar wel zo bedoeld door de fanatieke religieuzen en ook gefaciliteerd en later ondersteund door de overheid.
Eens.quote:Daar heb je gelijk in, maar je moet beide soorten argumenten niet door elkaar halen. Een soort scheiding van kerk en staat, zeg maar.
Daar is onder andere dit topic voor. En heel soms komt er ook een soort wederzijds begrip opduiken, als je daar moeite voor doet.
Vaak wel ja. Soms komt er wat nieuws bij kijken, maar dat sneuvelt helaas al weer snel, of liever gezegd: het wordt ondergesneeuwd.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:52 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hohohohoho, ik heb geen behoefte aan een herhaling van stokpaardjes. Die kennen we nu wel.
[..]
Hahaha!
Nee.
[..]
De inhoudelijke argumentatie in dit topic is allang irrelevant geworden. Zie de stokpaardjes-opmerking. Zoals ik in het vorige topic al zei, niemand gaat zijn mening wijzigen, wat voor berichtgeving er ook komt. Daarvoor is de voorkeur-voor-bevestiging (confirmation bias), compulsief gemaakt door haat, te sterk.
Ga maar na! Alleen discussietopics waarin haat een rol speelt, worden tot in het oneindige verlengd zonder dat de discussieerders bereid zijn toe te geven op hun standpunten. Wilders-topics, Marokkanen-topics, islamtopics en Israël-Palestinatopics. In deel 2 wordt door precies dezelfde mensen precies hetzelfde gezegd als in deel 72.
Ja, die mis ik ook.quote:Het is alleen schokkend om te zien dat zélfs iemand die alles first hand ervaart, niets bij de haatdragenden hier kan bereiken. Een Palestijn in dit topic, dat zou goed zijn. Wij Nederlanders zouden dan eindelijk eens een beeld krijgen hoe beide partijen met elkaar omgaan.
Die laatste zin maakte het voorgaande verteerbaar.quote:En haters? Die moeten er zelf heen (ZONDER AK of bomgordel, graag) en het allemaal zelf ervaren. Kijken of hun stokpaardjes standhouden onder de ziedende haat en het dagelijkse leven van de personen aan beide zijden, die onder die constante dreiging een bestaan moeten opbouwen. Kom daar maar eens aan met je "Israël moet opgedoekt worden" of "Palestijnen horen in Jordanië thuis".
Tot hier toe:quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:44 schreef Viajero het volgende:
[..]
Een probleem maar?
Ik denk dat dit vele problemen gaat opleveren.
[..]
Voor huizen en grond waar ze van verdreven zijn.
[..]
Nee, want ik heb het ook niet over vergoedingen voor Palestijnen die gewond of invalide zijn geraakt.
Ik ben niet helemaal op de hoogte met de hydrologie van de Jordaanvallei, maar heb toch het idee dat het meeste water van nature aan de Palestijnen toevalt. Dus dan moeten de Israeli het kopen.quote:[..]
Wie kan het kopen?
Hoe meer mensen zich bezig houden met het zoeken naar oplossingen, hoe meer kans er is op een oplossing. Ik ben realistisch genoeg om te zien dat mijn oplossing niet op korte termijn ingevoerd gaat worden, maar het lijkt me positiever dan elkaar aan te vallen op ideologie en details.
Ik vrees: de wens is de vader van de gedachte.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:42 schreef waht het volgende:
[..]
Daar ligt het probleem/de verantwoordelijkheid dan ook bij de Israëliërs, die moeten Arabieren accepteren als volwaardige burgers, in het geval dat nu niet zo is.
[..]
Het hoeft ook niet allemaal in één klap te gebeuren. Een geleidelijke overgang naar een Israël zonder onzinnige grenzen is mogelijk.
Dat proces was al gaande lang voor de holocaust. Als je eens kijkt naar wat er vanaf 1900 gebeurde in Palestina zie je al problemen genoeg. Precies die zaken waar onze nationale rattenvanger voor waarschuwt, zijn daar en toen gebeurd.quote:[..]
Dat is gebeurd ja. Niet goed te praten maar te begrijpen na de holocaust. De joden wilden hun eigen land, een land waar zij de dienst uitmaakten.
Mooi!quote:[..]
Eens.
Bewijs dit eens. Zo niet is de rest van al je beweringen natuurlijk ook niet waar of op zijn minst zeer suggestief.quote:Op woensdag 4 mei 2011 02:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vrees: de wens is de vader van de gedachte.
Anderzijds: er is nu een halfbloed president van de VSvA, dat was in mijn jeugd ondenkbaar.
Aah vertel, waarom moet die man dan zijn zaaigoed door tunnels naar binnen smokkelen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:26 schreef C_N het volgende:
weer een herhaaling van iets waar je echt naast zit aan je reakties te zien .
http://unispal.un.org/UNI(...)9A1D8525772E004FC34Bquote:Restricted basic agricultural inputs:
* Seeds and seedlings, Plastic piping
* Water pumps/filters/irrigation pipes
* Fishing nets, Engine spare parts
* Veterinary drugs
* Cement
en ditquote:Food security exists when all people, at all times, have physical, social and economic access to sufficient, safe and nutritious food which meets their dietary needs and food preferences for an active and healthy life. Food insecurity exists when people do not have adequate physical, social or economic access to food as defined above. 61% of people in the Gaza Strip are considered to be food insecure and are reliant on food assistance from humanitarian agencies for their health and well being. An additional 16.2% are considered vulnerable to food insecurity. Of those food insecure, 65% are children under 18 years. For these children, long-term food insecurity is linked to rising levels of acute malnutrition and stunted growth. In addition, health conditions such as watery diarrhea and iron deficiency anemia result from the ongoing lack of access to clean water and balanced diet. In February 2009, the level of anemia in babies (9-12 months) was as high as 65.5%.
Maar dat laatste, dat hebben ze verdiend zeker? Hadden ze maar niet voor Hamas aka terror moeten kiezen? Dat er niet voor terror werd gekozen maar tegen de corruptie en het slechte management van Fatah, dat komt nog niet eens bij je op?quote:Restrictions imposed on the civilian population by the continuing blockade of the Gaza Strip amount to collective punishment, a violation of international humanitarian law.
in die periode heb je gelijk in waar was doe blokade ook alweer voor .quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Aah vertel, waarom moet die man dan zijn zaaigoed door tunnels naar binnen smokkelen?
mei 2010 .. zelfde periode als die foto
nee niemand verdien dat leg mijn woorden niet in mijn mond , en ik denk er is iets niet goed , we zijn in 2011 de hamas heb de power om de verkiezingen naar zich to te trekken he 100% eerlijk is het ook niet zo verlopen maar buiten dat.quote:[..]
http://unispal.un.org/UNI(...)9A1D8525772E004FC34B
UIt hetzelfde artikel
[..]
en dit
[..]
Maar dat laatste, dat hebben ze verdiend zeker? Hadden ze maar niet voor Hamas aka terror moeten kiezen?
de hamas is niet corupt gelukkig . en ik zie de twee zo'n beetje in de zelfde hoek.de een wat milder dan de anderen ,, maar both corrupt en ontstaan door terreur,quote:Dat er niet voor terror werd gekozen maar tegen de corruptie en het slechte management van Fatah, dat komt nog niet eens bij je op?
en nu een paar,,,vraagjes.... aan jou mousie.ik hoop echt ik krijg een normaal antwoord en geen verdraaiingen ,of de bekende israel verwijzingen te herhalen .het is in veel vragen even niegt over Israel..quote:
Mijn vrienden?quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:16 schreef C_N het volgende:
[..]
in die periode heb je gelijk in waar was doe blokade ook alweer voor .
je vrienden hamas die israel van de kaart willen hebben.............
Lol, je legt me achter elkaar woorden in de mond, wat ik allemaal beweerd zou hebben, je maakt me uit voor ziek en net nog voor vriendin van Hamas, en dan loop jij te klagen dat ik je woorden in de mond zou leggen? Voor het geval je het niet wist, een vraagteken aan het eind van de zin impliceert een vraag, dus bedankt voor het antwoord, dat niemand dat verdiend ..quote:nee niemand verdien dat leg mijn woorden niet in mijn mond , en ik denk er is iets niet goed , we zijn in 2011 de hamas heb de power om de verkiezingen naar zich to te trekken he 100% eerlijk is het ook niet zo verlopen maar buiten dat.
Er is wel een verschil, Fatah, en met name Arafat, zat het geld voor de PA, het geld voor de bevolking, in eigen zak te steken, Hamas krijgt die gelden niet.quote:de hamas is niet corupt gelukkig . en ik zie de twee zo'n beetje in de zelfde hoek.de een wat milder dan de anderen ,, maar both corrupt en ontstaan door terreur,
Als vertegenwoordiger van mijn volk? Hoe bedoel je dat? Je hebt nog niet begrepen dat ik joods bloed heb, je hebt het ook gemist, ergens in deze 71 afleveringen, dat ik ondanks het feit dat ik niet bekend was met mijn roots (ik ben geadopteerd) al sinds mijn prilste jeugd droom van mijn stukje thuis, waar de lucht zo heet is als uit een bakoven en zo zout dat je het op je lippen proeft?quote:en nu een vraagje
hoe sta jij er achter als vertegenwoordiger van jou volk ...
dat de regering
A corrupt is .geld steel wat als donaties van de wereld naar jou mensen word weg genomen .
jou mensen door de regering van jou mensen worden vermoord, A omdat ze homo zijn B omdat ze niet 100% achter de regering staan .
Ik ga even mee in jouw verkeerde veronderstelling dat ik Palestijns zou zijn en beantwoord deze met een tegenvraag .. hoe zouden ze dat moeten doen, de bevolking vrijheid geven? Ze zijn aan handen en voeten gebonden door allerhande restricties die in zijn gesteld door Israël, ze kunnen de eigen bevolking nog niet eens toestemming geven om naar Egypte te reizen voor een conferentiequote:en vind je het geen tijd woorden dat jou volk echt eens vrijheid krijg van jou leiders ?
Dat vind ik even erg als al die Palestijnen die vaak al jaren zonder proces vastzitten, geen bezoek mogen ontvangen etcquote:en wat vind je van dat Gilat Shalit is nu al 5 jaar in handen van de hamas zonder bezoek van het rode kruis, en anderen mensenrechten organisaties., wat tegen de conventie van geneve is . waar iedereen zo op hamerden bij Israel in cast-lead.
Alleen dat de Palestijnen dus niet mijn volk zijn .. ik begrijp alleen maar waar hun haat vandaan komt omdat ik mijn volk zie als wat het is : een veroveraarquote:en hoe zie jij je zelf,, ik bedoel als een verkondiger van het palestijnse vraag stuk eh wat zijn je intensies ooit weer bij het door jou gesteunde volk te gaan wonen om zo de support te geven inplaats dan op een forum je strijdvaardige weer woord te laten horen .
ik denk dat jij meer kan doen hier .of in de strook als je daar gaat wonen kan je namelijk veel meer doen voor jou volk. denk je niet ..?
Dat voorstel van Viajero bedoel je? Schitterend, maar helaas op dit moment nog toekomstmuziek.quote:en wat zijn jou reakties op de voorbeelden die werden geshetst op dit topic van een vredes verdrag in Israel met de palestijnen ,
Ik ben benieuwd hoe zich dat ontwikkeld, of de gemeenschappelijke belangen zwaarder blijven wegen als de onderlinge verschillen .. en als ze dat redden tot de verkiezingen, wat daar dan uit de bus komt.quote:en hoe zie jij de move van de hamas en de fatah om vriendjes te woorden ..om zo een intern en burgeropstand met betrekking tot de corruptie het hoofd in te drukken .
Ik dacht dat dat 'in de zee drijven' al een paar jaar geleden op was gegeven, dat de erkenning van Israël gekoppeld werd aan het erkennen en handhaven van de grenzen van 67 .. wie was dat ook alweer die dat zei, kort na de verkiezingen in 2006, een van de religieuze leiders als ik het goed herinner .. zo als ik wat tijd heb even opzoeken wie dat was.quote:wat vind je van de hamas zijn idee . om Israel kost wat het kost in de zee te drijven ..
en de staat israel niet herkent maar wel wil dat Israel een palestijnse staat wel moet erkennen ..?
ik bedoel klinkt raar,,, niet.?
Een woord? Pleur op man, je noemt Hamas 'mijn vrienden', en dat is nogal een beschuldigingquote:Op woensdag 4 mei 2011 17:24 schreef C_N het volgende:
probeer het nog eens .en aub zonder de verdraaiing en beschuldiging wand de eerste vraag is alweer een reaktie op een woord........ kom on.
Men oh men .. vallen de Palestijnen zo maar aan, gewoon omdat ze het leuk vinden, of vallen ze aan omdat ze hun land terug willen hebben? Ik zou ook wel willen dat ze eindelijk begrijpen dat dat toch niet te winnen is, maar het is niet aan mij om dat te bepalen, dat moeten ze toch echt zelf doen, op het moment dat hun daar klaar voor zijn. Ondertussen draag jij de consequenties die iedere veroveraar door de geschiedenis heen gedragen heeft .. het verzet van de veroverde natie.quote:weet je laat maar .
er kan niet een vraag beantwoord worden zonder het beschuldigende vingertje naar Israel ..
er is een haat en dat kom niet door dat jij je een humanist voelt. wand Israel is voor alles schuldig in jou oogen de aanvallen met qasam rakketen zijn gerechtvaardigde akties . en je voeld je een humanist ,,
sorry kan dit en de anderen dingen niet goed rijmen .en dat is ook niet voor dit topic,
het zit dieper .
en uit een reaktie begrijp ik dat het dieper zit en o.k respect, voor dat.maar voor de rest minder.
En wat vind je dan van een joodse staat?quote:Op woensdag 4 mei 2011 02:25 schreef Kees22 het volgende:
Dat proces was al gaande lang voor de holocaust. Als je eens kijkt naar wat er vanaf 1900 gebeurde in Palestina zie je al problemen genoeg. Precies die zaken waar onze nationale rattenvanger voor waarschuwt, zijn daar en toen gebeurd.
Ik kan me de angst van de joden wel voorstellen. En zelfs ook nog wel als legitiem zien.
dat kom denk ik door jou reakties moussie.ik denk niet aan een beschuldiging maar meer aan een blessing voor ons ik bedoel israel kan niets goed doen in jou oogen en op vraagen die mischien niet over israel gaan beantwoord je niet .. en ik probeerde een discussie op gang te brengen maar het gaat weer de zelfde kant op dan israel is de schuldige en de palestijnen zijn zielig , en dan gaan de vloeken weer over de tafel ze noemde mij een massa moordenaar ze noemde mij ik was op de zelfde lijn als een nazie .ik was een baby moordenaar, ik vloekten niet ,quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Een woord? Pleur op man, je noemt Hamas 'mijn vrienden', en dat is nogal een beschuldiging
respectloos smerig wijf.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:21 schreef Nibb-it het volgende:
Gretta Duisenberg veroorzaakt rel tijdens Dodenherdenking
Gretta Duisenberg is door de politie verwijderd uit het Amsterdamse restaurant l’ Entrecôte et les Dames.
De voorvechter van de Palestijnse zaak verstoorde de twee minuten stilte van Dodenherdenking door luidruchtig te bellen, dit tot ongenoegen van de gasten in het restaurant. Nadat de twee minuten voorbij waren, werd zij door de gasten aangesproken op haar gedrag.
Toen de eigenaresse van het restaurant Duisenberg aansprak, viel zij van haar stoel waarna de gasten applaudisseerden. Duisenberg zou tegen de eigenaresse en gasten tekeer zijn gegaan, waarna zij gevraagd werd het restaurant te verlaten. Toen Duisenberg dat niet wilde werd de politie gewaarschuwd en werd zij verwijderd.
Welke van de 4 beweringen moet ik bewijzen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Bewijs dit eens. Zo niet is de rest van al je beweringen natuurlijk ook niet waar of op zijn minst zeer suggestief.
Ik geloof dit bericht niet!quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:30 schreef waht het volgende:
Echt, de Palestijnen hadden geen slechtere bondgenoot dan mevr. Duisenberg kunnen hebben.
En jij durft te beweren dat je je zoon kunt opvoeden zonder haat jegens Arabieren of Palestijnen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:24 schreef C_N het volgende:
probeer het nog eens .en aub zonder de verdraaiing en beschuldiging wand de eerste vraag is alweer een reaktie op een woord........ kom on.
weet je laat maar .
er kan niet een vraag beantwoord worden zonder het beschuldigende vingertje naar Israel ..
er is een haat en dat kom niet door dat jij je een humanist voelt. wand Israel is voor alles schuldig in jou oogen de aanvallen met qasam rakketen zijn gerechtvaardigde akties . en je voeld je een humanist ,,
sorry kan dit en de anderen dingen niet goed rijmen .en dat is ook niet voor dit topic,
het zit dieper .
en uit een reaktie begrijp ik dat het dieper zit en o.k respect, voor dat.maar voor de rest minder.
Lastige vraag.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:39 schreef waht het volgende:
[..]
En wat vind je dan van een joodse staat?
Joden kunnen in principe in de VS en in Europa vrij leven (afgezien dan van wat kleingeestig tuig) maar in een eigen land heb je het zelf voor het zeggen. De ultieme soevereiniteit en zulks.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 02:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En jij durft te beweren dat je je zoon kunt opvoeden zonder haat jegens Arabieren of Palestijnen?
Zelfs tegenover een andersdenkende kun je al niet normaal praten.
Ik kom hier al een jaar of twee of drie. En ik heb wel wat verwarde geesten gezien.
Maar het ontrafelen van wat je hier schrijft is echt onbegonnen werk.
Dit heeft helemaal niks meer te maken met Israel of Palestina, dit heeft te maken met überhaupt een zinvol gesprek kunnen voeren, met respect voor je gesprekspartner en enigszins navolgbare redeneringen.
In het citaat van jou staat geen enkel feit en geen enkele mening over een feit. Je probeert alleen je gesprekspartner zwart te maken.
Voor zover ik de discussie tussen jou en moussie gevolgd heb, heeft ze je voortdurend afgetroefd. Gewoon met feiten.
Klaar!
Bijna.quote:Op donderdag 5 mei 2011 03:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lastige vraag.
Echt lastige vraag. Ik had al een antwoord, maar heb dat al weer gewist.
Overbodig is het woord dat steeds terugkomt.
Toch weer terug naar een analyse van een opponent van mij. Ik wete niet meer wie dat was, misschien Viajero, maar dat weet ik niet zeker.
Volgens hem hinkte de joodse staat Israel op drie gedachten:
1) joods in de zin van joods ras,
2) joods in de zin van joodse religie,
3) democratisch in de zin van de wens van de meerderheid geldt.
Volgens hem konden maar twee van de drie voorwaarden vervuld worden.
Ik ga nu slapen, maar we komen er op terug.
Er bestaat niet zoiets als een joods 'ras'.quote:Op donderdag 5 mei 2011 03:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lastige vraag.
Echt lastige vraag. Ik had al een antwoord, maar heb dat al weer gewist.
Overbodig is het woord dat steeds terugkomt.
Toch weer terug naar een analyse van een opponent van mij. Ik wete niet meer wie dat was, misschien Viajero, maar dat weet ik niet zeker.
Volgens hem hinkte de joodse staat Israel op drie gedachten:
1) joods in de zin van joods ras,
2) joods in de zin van joodse religie,
3) democratisch in de zin van de wens van de meerderheid geldt.
Volgens hem konden maar twee van de drie voorwaarden vervuld worden.
Ik ga nu slapen, maar we komen er op terug.
Ik kijk ook verder dan alleen foto's hoor. Er zijn cijfers over Gaza zoals de gemiddelde levensverwachting (hoger dan Turkije), kindersterfte, zwaarlijvigheid en meer. Maar ik vind het alleen veelzeggend dat plaatjes die pleiten voor de Palestijnse zaak zo vaak als waarheid worden aangenomen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je kan geen van beide fotos als pure en enige waarheid aannemen. De situatie is daar veel te complex voor. Ja, er zijn straatarme mensen in Gaza die in diepe ellende leven. Ja, op de markten in Gaza ligt het eten torenhoog opgestapeld. Maar je moet toch echt verder kijken dan een aantal fotos die je afhankelijk van je politieke punten wel of niet leuk vindt.
Wie is die 'ze' in dit verhaal?quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:59 schreef C_N het volgende:
[..]
dat kom denk ik door jou reakties moussie.ik denk niet aan een beschuldiging maar meer aan een blessing voor ons ik bedoel israel kan niets goed doen in jou oogen en op vraagen die mischien niet over israel gaan beantwoord je niet .. en ik probeerde een discussie op gang te brengen maar het gaat weer de zelfde kant op dan israel is de schuldige en de palestijnen zijn zielig , en dan gaan de vloeken weer over de tafel ze noemde mij een massa moordenaar ze noemde mij ik was op de zelfde lijn als een nazie .ik was een baby moordenaar, ik vloekten niet ,
reageer eens normaal joh je gaat steets vragen uit de weg omdat je ze niet kan beantwoorden , .
Dank je. Dat ik begrijp waarom iemand op een bepaalde manier reageert maakt hem namelijk nog lang mijn vriend niet. Vergelijk het met de bully op school, die vertoont onuitstaanbaar gedrag en is zeker mijn vriend niet, maar als ik zijn vreselijk dominante vader met losse handjes leer kennen begrijp ik wel waar het vandaan komt.quote:o.k zondeer de beschuldiging van je vrienden dan . probeer het eens zonder israel er bij te halen .
Rare vraag .. zijn er dan mensen die dit soort despotisch gedrag goedkeuren? Ik vind het alleen jammer dat het niet eerder aan het licht gekomen is, anders had de tweede intifada weleens geheel anders kunnen verlopen.quote:1..
.hoe sta jij er achter als vertegenwoordiger van het palestijnse volk ...
dat de regering
A corrupt is .geld achter hou wat als donaties van de wereld naar jou mensen woord afgenomen .
om een voorbeeld te noemen .. de vrouw van arafath denk je dat die recht heb op de huizen in Frankrijk Engeland de Zwitserse bankrekeningen wat van het volk is en in weelde leef en de palestijnen in veel mensen de woorden verhongeren ..buiten dat het de fatah en de hamas ook geen windeieren legt.this days.
hmz, deze vraag zou ik liefst willen opdelen .. A en B onder hetzelfde hoedje vangen is mi gezien de situatie niet mogelijk.quote:2....
dat de palestijnen in de palestijnse gebieden worden vermoord, A omdat ze homo zijn B omdat ze niet 100% achter de regering staan .wat about mensen rechten ..
een voorbeeld vanvandaag
Report: Hamas executed man who aided Israel
Published: 05.04.11, 17:02 / Israel News
The Gaza interior ministry announced that Hamas had executed a Palestinian man convicted of aiding Israel, Turkish newspaper Hurriyet reported Wednesday.
According to the report, a Gaza military court convicted the man last month. He was shot to death by a firing squad on Wednesday..en velen zijn er gegaan voor minder.
Natuurlijk vind ik dat, die hele golf daar in het MO, schitterend. De ellende is alleen dat de onderdrukking van het gewone volk in de gehele regio gefaciliteerd wordt door de zakenbelangen van de, meest westers, wereld.quote:3..
en vind je het geen tijd woorden dat het palestijnse volk echt eens vrijheid krijg van de hamas en of de fatah ?
ik bedoel ik heb het nu even niet over israel o.k.
wand als we over mensenrechten praaten.van wat de palestijnen hebben aan rechten, van hun eigen regering , daar kom nog wel wat voor kijken denk ik zo.. denk je het is eens tijd voor een groten verandering inzagen de regering
Dat vind ik heel triest voor zowel hem alsook zijn familie, temeer omdat er in Israël een dienstplicht is en je dus geen idee kan hebben met hoeveel frisse (tegen)zin hij die plicht vervulde.quote:4..
en wat vind je van dat Gilat Shalit is nu al 5 jaar in handen van de hamas zonder bezoek van het rode kruis, en anderen mensenrechten organisaties., wat tegen de conventie van geneve is . waar iedereen zo op hamerden bij Israel in cast-lead.en geen gelijken behandeling krijg zoals de gevangenen in Israel die vak moord en doodslag op hun geweten hebben
Het gaat mij niet zozeer om het Palestijnse volk aan zich, het gaat mij om het geheel, om het doorbreken van de vicieuze cirkel van reactie op reactie op reactie .. die komt aan beide kanten niet uit de lucht vallen en beide kanten dienen zich dan ook te bezinnen op hun eigen gedrag, zich af te vragen wat er aan het eigen gedrag moet veranderen om die cirkel te doorbreken ..quote:5..
en hoe zie jij je zelf,, ik bedoel als een verkondiger van het palestijnse vraag stuk eh wat zijn je intensies ooit weer bij het door jou gesteunde volk te gaan wonen om zo de support te geven inplaats dan op een forum je strijdvaardige weerwoord te laten horen .
ik denk dat jij meer kan doen in de strook als je daar gaat wonen kan je namelijk veel meer doen voor jou mondeling gesteund volk. denk je niet ..?
Zoals ik al zei, schitterend het plan van Viajero, maar op dit moment helaas nog toekomstmuziek.quote:6..
en wat zijn jou reakties op de voorbeelden. die werden gesgetst op dit topic van een vredes verdrag in Israel met de palestijnen ,en hoe zou jij zon verdrag zien .
Logische move .. en zoals ik al zei, ik ben benieuwd hoe lang de gemeenschappelijke belangen zwaarder blijven wegen dan de onderlinge verschillen.quote:7..
en hoe zie jij de move van de hamas en de fatah om vriendjes te woorden ..om zo een intern en burgeropstand met betrekking tot de corruptie het hoofd in te drukken .
en wat zit erachter denk je...
Zover mij bekend heeft Hamas heel officieel meer dan eens verklaard zich neer te leggen bij de grenzen van 67 en is dat 'de zee in drijven' meer retoriek uit Iran en een paar extreme religieuze figuren. Wat dat aangaat vraag ik me weleens af of sommige reporters doelbewust op zoek gaan naar extremisten met zulke uitsprakenquote:8..
wat vind je van de hamas zijn idee . om Israel kost wat het kost in de zee te drijven ..
en de staat israel niet herkent maar wel wil dat Israel een palestijnse staat wel moet erkennen ..?
ik bedoel klinkt raar,,, niet.?
Om Hamas via de bevolking onder druk te zettenquote:9..
en waarom is de blokkade kan je dat mij vertellen .
Nou haal dan als de wiede weerga op z'n minst die extreem orthodoxe settlers uit de Westbank, die olie op het vuur, die vossen in het hoenderhok.quote:10..
ik ben voor een palestijnse staat . zoals velen onder ons . maar wel met de securiteit van de staat israel..
wand ook de joden hebben recht op veiligheid zoals de palestijnen waar of niet.eerlijk is eerlijk .
zo denk je niet dat de hamas eens moet ophouden met burgers proberen te doden met projectielen afgeschoten uit de hamas terreur nest de gazza strook.en wat denk jij is dit geen schending van alle accordeon die er maar zijn voor bescherming van burgers , in israel in dit geval.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat pas bespreekbaar wordt op het moment dat er echt nederzettingen ontruimd worden op de Westbank, en vooral die kolonisten met hun 'huis voor huis verovering' het gebied verlaten hebben.quote:11..
en dan de hamas zijn laatste reakties ,,,het wil vrede met israel ,,maar haal niet de totalen vernietiging van israel uit zijn grondvest .
ik bedoel is moeilijk te rijmen niet ,??
klinkt als,, jij ben mijn vriend maar blijf je op je bek slaan.....
Mooi verhaal, maar weer ga je voorbij aan het gegeven dat jij de veroveraar bent. Kijk ik snap heus wel dat jij daar ook niet om gevraagd hebt, jij zit ook maar met de erfenis van de beslissingen die je voorouders hebben genomen, en of je die nou goed of verkeerd vindt zal helemaal niets veranderen aan de huidige situatie ..quote:12..
en in Israel we leven ons leven proberen er het mooiste van te maken . we geloven in het leven zelfs onder de omstandig heden dat er weer een oorlog kom.en velen papas en mamas en kinden hun love ones gaan verliezen aan beide kanten .
denk jij niet dat als zoals er eens een gezegde was van golda meier als de palestijnen hun love ones gaan houden dan kan er vrede komen .
ik bedoel de dood is een mooi gebeuren en als een marter te sterven is een hoop voor velen .denk je niet dat deze geloofskloof een groote reden is voor vrede in israel en zelfs europa met een kijk op de toekomst.
anderen gebruikers ...niet jijquote:
mee eens maar denk je niet dat de palestijnen en in zekeren zin ook Israel op de legancie van arafat door hobbeld , en dat tijden zal duuren voor dat er uit is..quote:[..]
Dank je. Dat ik begrijp waarom iemand op een bepaalde manier reageert maakt hem namelijk nog lang mijn vriend niet. Vergelijk het met de bully op school, die vertoont onuitstaanbaar gedrag en is zeker mijn vriend niet, maar als ik zijn vreselijk dominante vader met losse handjes leer kennen begrijp ik wel waar het vandaan komt.
[..]
Rare vraag .. zijn er dan mensen die dit soort despotisch gedrag goedkeuren? Ik vind het alleen jammer dat het niet eerder aan het licht gekomen is, anders had de tweede intifada weleens geheel anders kunnen verlopen.
Eensquote:[..]
hmz, deze vraag zou ik liefst willen opdelen .. A en B onder hetzelfde hoedje vangen is mi gezien de situatie niet mogelijk.
A. Dat er mensen vermoord worden voor hun seksuele geaardheid is natuurlijk absolute waanzin, maar het is wel een waanzin die zich niet beperkt tot de bezette gebieden, of meer algemeen tot islamitische landen, die kom je in andere geloven ook tegen .. tegenwoordig gelukkig niet meer zo extreem als vroeger, tegenwoordig hebben homo's ook rechten, maar ik ben nog opgegroeid in de tijd dat 'homo's meppen achter de Hortus' een geliefde bezigheid was van veel jonge lui zodra ze een slok op hadden .. en dat waren dus geen moslims, daarvan had je toen nog maar een handje vol.
ok je heb een punt.quote:B. Vind ik wat moeilijker te beantwoorden, zeker in de context waarin jij het plaatst met dat persbericht. Want al is er nooit oorlog verklaart, omdat het niet kan omdat er geen Palestijnse staat bestaat, het is wel een oorlogssituatie. En dan is iemand die de vijand helpt een verrader, een collaborateur, en daar staat de doodstraf op .. zover mij bekend ook hier in Nederland.
zo wat de regering kan doen ten aan zien van de palestijnse burgers ,als ze daar uberhoubt aan denken ,wand ik denk het eigenbelang van de in de regering zijnde mensen gaat voor in de gebieden. en de levens kwalitijd van de palestijnen woord afgeschoven als een fout van israelquote:[..]
Natuurlijk vind ik dat, die hele golf daar in het MO, schitterend. De ellende is alleen dat de onderdrukking van het gewone volk in de gehele regio gefaciliteerd wordt door de zakenbelangen van de, meest westers, wereld.
als de hamas een zoals nu vrienden met de fatah en over peace wil praten denk je niet het is een goede zet om Gilat vrij te laten .israel erkent wat en tereur afzweer voor een bepaalde tijd .wand dit is israel zijn verzoek om aan de tafel te zitten .hoe je het went of keert israel laat zich niet door de hamas intimideren .en terecht vind ik en met mij velen .quote:[..]
Dat vind ik heel triest voor zowel hem alsook zijn familie, temeer omdat er in Israël een dienstplicht is en je dus geen idee kan hebben met hoeveel frisse (tegen)zin hij die plicht vervulde.
En dat gijzelen van mensen om iets af te dwingen, tja, dat is afschuwelijk
zo israel moet zoals in de tijd met Rabin onder bus bommen onder handelen ??quote:[..]
Het gaat mij niet zozeer om het Palestijnse volk aan zich, het gaat mij om het geheel, om het doorbreken van de vicieuze cirkel van reactie op reactie op reactie .. die komt aan beide kanten niet uit de lucht vallen en beide kanten dienen zich dan ook te bezinnen op hun eigen gedrag, zich af te vragen wat er aan het eigen gedrag moet veranderen om die cirkel te doorbreken ..
Ik vind een peace deal met de veiligheid van israel als een belangrijk struikel blok zonder een beveiliging deal geen eigen staatquote:[..]
Zoals ik al zei, schitterend het plan van Viajero, maar op dit moment helaas nog toekomstmuziek.
Wat ik vooral belangrijk vind zijn die waterrechten, als dat niet asap geregeld wordt zie ik de toekomst van de hele regio namelijk somber in
nu zie je al de verschillen tussen de hamas en de fatah .de fatah zeg de hamas hoef niet de het niet erkenen van de staat israel te schrappen de hamas blijfd de leiders in de strook en de fatah in de westbank .......ik bedoel wat is the point ..niemand snij zichzelf in de vingers , zo er is een anderen rede ,en een daarvan is de ontevredenheid van de palestijnse bevolking omtrend de regering. de coruptie wat we zullen zien in septemberquote:[..]
Logische move .. en zoals ik al zei, ik ben benieuwd hoe lang de gemeenschappelijke belangen zwaarder blijven wegen dan de onderlinge verschillen.
Vanuit historisch oogpunt bekeken zou dit een belangrijk keerpunt kunnen zijn .. als ze het volhouden ..
maar het erkent Israel niet....hier kunen we jaren over discuseren en het is idd een ja en nee reaktie die je alleen maar krijg.ik zie het Israel geef niets terug Israel geef de palestijnenquote:[..]
Zover mij bekend heeft Hamas heel officieel meer dan eens verklaard zich neer te leggen bij de grenzen van 67 en is dat 'de zee in drijven' meer retoriek uit Iran en een paar extreme religieuze figuren. Wat dat aangaat vraag ik me weleens af of sommige reporters doelbewust op zoek gaan naar extremisten met zulke uitspraken
En ja, als je in Israël geboren bent klinkt dat heel raar, dan zie je je eigen staat als vanzelfsprekend. Maar voor de Palestijn ben jij nog steeds de veroveraar, en eigenlijk wil die gewoon zijn grondgebied terug
jij ziet een enig veband met de materiaalen die worden gebruikt voor wapens te maken cq te invoeren voor aanvallen op Israel zijn burgers. ,ik bedoel in de westbank palestijnen lopen in het rond verplaatsen zich , met in sommigen gevallen controllen bij controllen posten die sterk verminderd zijn in de laatste jaren . en die van mij opgedoekt mogen worden zo snel er een vredes en beveiligings verdrag getekend is,quote:[..]
Om Hamas via de bevolking onder druk te zetten
er zijn extremen nederzettingen ontruimd en zijn nog steeds ontruimd.. maar met de handels wijze van de extremen orthodoxen setelers ben ik het ook niet mee eens water op het vuur gooien daar heb israel en zowel de palestijnen niets aan /quote:[..]
Nou haal dan als de wiede weerga op z'n minst die extreem orthodoxe settlers uit de Westbank, die olie op het vuur, die vossen in het hoenderhok.
ik blijf erbij het is beter in de strook dan dat er gezegt word .quote:Wat Gaza betreft .. je weet dat lang niet alles wat daar vandaan komt ook idd van Hamas afkomstig is? Zelfs al kappen die er voor 100% mee, dan heb je nog al die andere jihadisten die gaza illegaal binnen komen en in de massa verdwijnen. Hoe dat op te lossen is, ik zou het zo 1 2 3 niet weten, wat ik wel weet is dat de hele bevolking in gijzeling nemen en als drukmiddel tegen Hamas gebruiken eerder averechts werkt. En gezien de gemiddelde leeftijd op de strip (17,5 jaar) maak ik mij grote zorgen over de toekomst, zoveel jeugd die opgroeit zonder toekomstperspectief
er is niet een huis veroverd voor de bouw van een nederzetting dat er wat moet gebeuren 100%gelijk in. er zullen nederzettingen moeten worden opgedoekt .en de grote nederzettingen zoals Ariel kinnen van mij blijven .met oost jerusalem als palestijnse hoofd stad ook goed voor mij maar met een security verdragquote:[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat dat pas bespreekbaar wordt op het moment dat er echt nederzettingen ontruimd worden op de Westbank, en vooral die kolonisten met hun 'huis voor huis verovering' het gebied verlaten hebben.
er zijn setelers in hebron er zijn maanden dar er in alle rust word geleeft tot de pleuris uit breekt door akties van een palestijn en of israeli. waneer gebeurd dit als er weer eens over het palestijns vraagstuk woord gepraat. , het is raar maar waar,quote:Neem bvb Hebron, zogenoemd onder controle van de PA, hoeveel Palestijnen zijn daar weggepest door settlers? Dus voor hun was het al van 'op papier is het van jou, maar in werkelijkheid gaat de verovering gewoon door' ..
dit geld voor israel hezelfdequote:Dus dat wantrouwen van 'eerst zien dan geloven' is op zich best te begrijpen toch?
Mooi verhaal, maar weer ga je voorbij aan het gegeven dat jij de veroveraar bent. Kijk ik snap heus wel dat jij daar ook niet om gevraagd hebt, jij zit ook maar met de erfenis van de beslissingen die je voorouders hebben genomen, en of je die nou goed of verkeerd vindt zal helemaal niets veranderen aan de huidige situatie ..
Maar om de Palestijnen nou neer te zetten als een volk dat niet van zijn kinderen houd, dit emotioneel appel, hoe roerend dan ook, nou sorry hoor, dat vind ik ergens best wel stuitend. De boodschap hierachter is namelijk dat iedereen die zich verzet tegen een verovering niet van zijn kinderen houd.
ik neem mijn kinderen niet mee maar de westbankwaar ze stene gooien en rond lopen te schieten sterker nog ik woonden in setelmend ishouve in hebreeuw ,,aleh-zahav (gouds blad) naast het palestijns plaatsje kvar-dik.ik had een riant huis 2 verdiepingen met zwembad en alles wat ik kon indenken , ik ben weggegaan na de geborten van mijn zoon mijn dochter was al geboren .waarom,,, voor de veilighied voor mijn kinderen ,later liepen die gevaar in telaviv ..ik ben weg gegaan niet voor de reden het is palestijns land , ik woonde ook niet daar voor de rede het is israels land .het is land dat nu bij israel hoord tot nu toe in mijn visie ,, of dat zo blijft dat betwijfeld ik voor de palestijnen hoop ik dat het naar hun word gegeven .onder de gebuikelijke voorwaarden. voor de vreden ja doe dit.quote:zo ziet jij dat maar als een moeder zijn kinderen aanspoor voor een aanslag wat gebeurd is dan ja denk ik toch dat de dood meer betekend dan het leven , als er een stenen gooi partij is dan gaan in israel niet de moeders met hun kinderen de straat op om even naar de super te lopen en als er wat gebeurd israel word als kinder moordenaar neer gezet ?? [quote].praak nou vandaag de dag zou worden gedaan, zo'n 40 jaar later en inmiddels meer dan overduidelijk dat er niet te winnen is .. dan zou je idd zeggen 'in hemelsnaam, kap ermee, denk om de jeugd', maar gedaan in die tijd is die uitspraak best wel schijnheilig.
Immers, je hield zelf niet genoeg van je kinderen om deze verovering op te geven.
ze konden in vrede leven ze konden hebben wat ze willen de strook en de westbank ze konden veel hebben maar ze kiezen ,,niet hun ,,, maar de regering kiest voor een anderen oplossing die op de dag vanvandaag niet werkt .quote:En ja, dat is simpel en grof door de bocht, dat besef ik, die keuze werd immers ook alleen maar gemaakt omdat elders in vrede leven onmogelijk was gebleken .. maar dat is dus niet het pakkie aan van de Palestijnen, die hebben daar niets mee te maken
bedankt voor jou reakties moussiequote:
OK, dat was jij dus. Ik vond je analyse wel inspirerend, moet ik zeggen. Met name omdat je de onmogelijkheid aantoonde dat alle drie de wensen tegelijk gerealiseerd kunnen worden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:17 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Bijna.
De driehoek is:
1. Een joods land (joods: religieus, volk, cultuur, vul het zelf maar in, maar laat dat woordje 'ras' a.u.b. bij stormfront.nl thuis.)
2. Een democratisch land
3. Heel Israël van de zee tot de jordaan.
Tot slot, wie ben jij om te bepalen of iets overbodig is? Gek genoeg vinden miljoenen joden het helemaal niet overbodig om een eigen land te hebben.
Ik heb moeten terugzoeken naar deze reactie, werd er op gewezen door een opmerking van moussiequote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Klopt. Maar we leven in 2011, en ik heb geen zin in onrecht terug te draaien tot 1948 of nog vroeger.
De zionisten en hun nakomelingen zijn er nou eenmaal, en het zal veel meer ellende opleveren als je die allemaal wil wegsturen.
Mijn oplossing:
- Beide kanten erkennen de grenzen van begin 1967, en erkennen elkaar.
- Oost Jerusalem wordt de nieuwe Palestijnse hoofdstad, West Jerusalem wordt de Israelische hoofdstad.
- De grootste nederzettingen, die dicht bij Israel liggen, worden geruild tegen land van gelijke waarde.
- Israel, Palestina, Jordanie en alle andere landen in de regio die willen sluiten een vrijhandelsverdag en garanderen vrij reizen en bescherming aan inwoners van alle deelnemende landen. Vrije handel betekent ook dat er geen religieuze, raciale of nationale restricties zijn op het kopen van land.
- Palestijnse vluchtelingen krijgen een eerlijke schadevergoeding, bepaald door een internationale comissie en uitgekeerd aan individuele personen, en niet aan regeringen.
- Waterrechten worden op basis van internationaal recht verdeeld.
Bedankt voor je serieuze reactie trouwens, de meesten hier zijn drukker bezig hun ideologische bijl te slijpen dan realistisch naar oplossingen te zoeken.
Je vraag maakt me los van de bekende geschiedenis van de zionistische ... tja wat is hier een goed neutraal woord voor... verovering/inbeslagname/overname/overspoeling.... van Palestina.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:39 schreef waht het volgende:
[..]
En wat vind je dan van een joodse staat?
Joden kunnen in principe in de VS en in Europa vrij leven (afgezien dan van wat kleingeestig tuig) maar in een eigen land heb je het zelf voor het zeggen. De ultieme soevereiniteit en zulks.
We zaten tegelijk te schrijven, blijkbaar.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:52 schreef waht het volgende:
Vandaag lijkt een joodse staat inderdaad overbodig, dat gaf ik ook al toe. Maar destijds, een aantal jaar na de holocaust, leek het heel anders. Ik denk dat niemand van ons, ik ook niet, kan bevatten hoe het is om als geheel volk slachtoffer te zijn. En dat na een zwarte periode het volk een land aangeboden krijgt waar het voor zichzelf kan beginnen. Dan grijp je die kans met beide handen aan. Ook al was dat land wellicht niet om aangeboden te worden.
De oorlogen die daarop volgden hebben de overtuiging van Israëliërs alleen maar versterkt. Resulterend in de minder dan ideale situatie van nu.
Inmiddels is duidelijk geworden dat het toch ietsepietsie anders is gegaan dan men heeft doen vermoedenquote:
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:43 schreef inZanity het volgende:
[..]
Inmiddels is duidelijk geworden dat het toch ietsepietsie anders is gegaan dan men heeft doen vermoeden
blijf bij mijn mening een ziek kreng .quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:43 schreef inZanity het volgende:
[..]
Inmiddels is duidelijk geworden dat het toch ietsepietsie anders is gegaan dan men heeft doen vermoeden
Ja want Gretta zegt dat het niet waar wasquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:43 schreef inZanity het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |