nee hoor is mij niet ontgaan .maar er is zo veel .wat niet boterd in de strook tussen de hamas en de anderen wings enz enz enz wats new ?? en on the ent er veranderd niets .quote:Op woensdag 27 april 2011 20:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat het niet zo botert tussen de politieke en de militaire vleugel van Hamas?
Tel dat op bij de overeenkomst tussen Fatah en Hamas .. eindresultaat is een bevolking die zich overduidelijk uitspreekt voor een politieke oplossing (ongeveer net zo als het toen in Ierland is gegaan)
Wat heeft dat Fatah concreet opgeleverd, eigenlijk, dat het de vernietiging van de staat Israel geschrapt heeft?quote:Op woensdag 27 april 2011 18:57 schreef C_N het volgende:
[..]
een mooie ontwikkeling na de fatah te hebben verdreven uit gazza , i hoop de hamas heb er wat van opgestoken en schrap de vernieteging van israel uit zijn program,
Wat jij eist is dat de Palestijnen jouw/jullie zin doen en dat ze dan maar moeten hopen op de juiste concessies van Israel.quote:en ook stoop met het beschieten van israel . wand nu is de fatah er ook schuldig aan .
en een palestijnse staat kom er alleen door een peace deal ..niet meer en niet mender
Vergis je niet: Israel heeft meer belang bij extreme Palestijnen: die maken rotzooi en dan kan Israel er weer eens lekker opslaan. En vooral: verder koloniseren!quote:Op woensdag 27 april 2011 19:30 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik dacht, hamas en fatah samen is een win-situatie voor Israel omdat zij waarschijnelijk minder extreemer zullen zijn. Maar wat ik dus vreemd vind is de reactie van Netenyahu over dit gebeurtenis.
Ik denk dat je dat helemaal verkeerd zit; Fatah dat samenwerkt met Hamas is niet iets wat tegen de "wereldopinie" is. Hoogstens tegen de Amerika-en-Israel-opinie. Niemand houdt van Hamas, maar iedereen ziet in Hamas een van de noodzakelijke wegen. Vergis je daar niet in.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:25 schreef C_N het volgende:
het zal vanaf vandaag moeten stoppen met de raket aanvallen. .iets wat mij ook sterk lijkt.
wna als de fatah zich hier mee inlaat verliest het A de wereld opinie en een kans op een staat met een vredes verdrag met Israel
Het probleem is, dat Fatah en Hamas gelijk hebben, maar niet bij machte zijn om gelijk te krijgen. En meer dan met de mond beleden steun krijgen ze ook niet.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat helemaal verkeerd zit; Fatah dat samenwerkt met Hamas is niet iets wat tegen de "wereldopinie" is. Hoogstens tegen de Amerika-en-Israel-opinie. Niemand houdt van Hamas, maar iedereen ziet in Hamas een van de noodzakelijke wegen. Vergis je daar niet in.
Hamas en Fatah hebben vertonen nogal wat dictatoriale trekken. Zo 'gelijk' hebben ze nou ook weer niet.quote:Op donderdag 28 april 2011 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het probleem is, dat Fatah en Hamas gelijk hebben, maar niet bij machte zijn om gelijk te krijgen. En meer dan met de mond beleden steun krijgen ze ook niet.
Israel gedraagt zich als de pestkop op het schoolplein: een klootzak, maar helaas wel een sterke klootzak.
Echt irritant is dan, dat die Israeli zichzelf opwerpen of door anderen voorgesteld worden als verdedigers van de westerse waarden. Niet mijn westerse waarden.
Mhwa, Hamas gelijk geven past ook niet echt in de westerse waardenquote:Op donderdag 28 april 2011 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het probleem is, dat Fatah en Hamas gelijk hebben, maar niet bij machte zijn om gelijk te krijgen. En meer dan met de mond beleden steun krijgen ze ook niet.
Israel gedraagt zich als de pestkop op het schoolplein: een klootzak, maar helaas wel een sterke klootzak.
Echt irritant is dan, dat die Israeli zichzelf opwerpen of door anderen voorgesteld worden als verdedigers van de westerse waarden. Niet mijn westerse waarden.
Ik heb het over Hamas en anderen, ik heb het over Hamas en Hamas, de politieke en de militaire vleugel, en die scheuring is redelijk nieuw.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:42 schreef C_N het volgende:
[..]
nee hoor is mij niet ontgaan .maar er is zo veel .wat niet boterd in de strook tussen de hamas en de anderen wings enz enz enz wats new ?? en on the ent er veranderd niets .
de hamas is de hamas als de hamas zijn policie niet veranderd zal israel dat ook niet doen ,,of het boterd tussen de hamas of niet .
Zelfde situatie? Als ik het goed herinner wou Hamas niet meedoen bij de vorige verkiezingen. Ze hebben uiteindelijk wel meegedaan op aandringen van de States en Israël. Ik zie Bush nog dat interview geven waarin die al blij was met de overwinning van Fatah, en het 'gezonde' verstand van de Palestijnse bevolking dat van zich zou doen spreken. Op zich best vreemd, dat handvest was er voor de verkiezingen ook al, en toen hield het niemand tegen om Hamas over te halen om toch aan de verkiezingen mee te doen, maar na een overwinning is het ineens wel de reden om een gesprek af te wijzen.quote:de zelfde sytuatie was er ook al voor de laatsten verkiezingen .het is een slimmen zet van de hamas denken ze .wat erna de verkiezingen gebeurd dat is belangerijk .
na de laatste verkiezingen werd de fatah afgemaakt in de strook.. so lets see next ,dont jump to fast.
Ja negeer maar weer dat Fatah dat wel heeft gedaan, en wat heeft het ze opgeleverd?quote:dit waren bibi zijn woorden jaren geleden en dit zijn ze nu .
"You cannot have peace with both, because the Hamas aspires to destroy the State of Israel, and I'll say it openly," he said.
als de hamas zijn policie niet veranderd veranderd israel zijn policie niet en terecht
En wat is daar vreemd aan, wat daaraan maakt nationale verkiezingen nutteloos? Dat is nou toch juist democratie, dat diverse groeperingen met diverse belangen en uit verschillende regio's samenwerken in een nationale regering?quote:en dan dit
Fatah source: Control of Gaza, West Bank to remain unchanged,,
A Fatah element said Wednesday that the group's control of the West Bank and Hamas's hold of the Gaza Strip will not change as part of the reconciliation agreemen.
He noted that recent developments in the Arab world were part of the decision to strike an agreement
eh wat hebben de verkiezingen dan voor nut ,,??en die zijn al twee jaar te laat by the way .
Je maakt dezelfde fout als Bush in dat interview .. ga nou maar eerst de beer schieten voor je de vacht verkoopt.quote:zo wat veranderd er dan niets en wat zijn ze ,, juist bang dat ze alles verliezen .wand de kans is groter dat de burgers tegen de hamas en de fatah zich verzetten dan tegen Israel.
wand de burgers weten ook wat ze hadden kunnen hebben in de gaza strook.. en wat ze hadden kunnen hebben in judea en samaria, als de hamas en de fatah het geld niet in hun zakken stoppen en/ of het voor terror gebruiken .
dit zijn jou woorden niet die van de wereld opinie gelukkig. wait and see.,,is te vroegquote:Op donderdag 28 april 2011 00:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat helemaal verkeerd zit; Fatah dat samenwerkt met Hamas is niet iets wat tegen de "wereldopinie" is. Hoogstens tegen de Amerika-en-Israel-opinie. Niemand houdt van Hamas, maar iedereen ziet in Hamas een van de noodzakelijke wegen. Vergis je daar niet in.
en terechtquote:Op donderdag 28 april 2011 10:35 schreef inZanity het volgende:
Op dit moment debat over flotilla 2. De meerderheid in de kamer is weer duidelijk in de kont van Israel aan het kruipen en doet er alles aan om deze terroristische schurkenstaat te verdedigen.
voor jou maar die scheuren zijn er al jaren .quote:Op donderdag 28 april 2011 14:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb het over Hamas en anderen, ik heb het over Hamas en Hamas, de politieke en de militaire vleugel, en die scheuring is redelijk nieuw.
eh 20 jaar later ga terug naar start. , wand na dat arafath gelukkig na zijn parkinson het veld ruimde en het een geschenk was voor de wereld ,,was het nog wat jaartjes een zooitje en tot nu wand de palestijnen leven voort op de legencie van arafath,,er is geen president en abas is illegaal de verkiezingen zijn al een jaar verlopen .en de power daar hebben we het niet over .had hij meer power dan was er al vreden . ,en hij was toch al 10 x opgestapt.....quote:Trouwens heeft Fatah destijds wel zijn politieke idealen verandert, en wat heeft het hun opgebracht, zo'n kleine 20 jaar later?
al een jaar of 4 worden controllen posten op gedoekt zo veel dat er nog maar weinig van over zijn in de judea en samaria gebieden van israel.rond sgem zijn er nog wat en terechtquote:De enige echte vooruitgang, zoals het opheffen van controleposten, is vrij recent,
had niets met de situatie in de westbank te makenquote:allemaal van na de winst van Hamas en de overname van Gaza.
drie keer kregen ze veel ze kozen voor terror thanksquote:Het lijken wel zoethoudertjes, concessies die alleen worden gedaan onder druk van de situatie, als het het uitgangspunt van het beleid zou zijn, na Oslo,
idd het was ook dom om voor terror te kiezen iets wat ze ,, en ik zeg mischien nu door hebbenquote:zouden ze er geen 15 jaar over hebben gedaan.
welken precies ??quote:[..]
Zelfde situatie? Als ik het goed herinner wou Hamas niet meedoen bij de vorige verkiezingen.
de hamas was voor verkiezingen maar op zijn manier .quote:Ze hebben uiteindelijk wel meegedaan op aandringen van de States en Israël. Ik zie Bush nog dat interview geven waarin die al blij was met de overwinning van Fatah, en het 'gezonde' verstand van de Palestijnse bevolking dat van zich zou doen spreken. Op zich best vreemd, dat handvest was er voor de verkiezingen ook al, en toen hield het niemand tegen om Hamas over te halen om toch aan de verkiezingen mee te doen, maar na een overwinning is het ineens wel de reden om een gesprek af te wijzen.
de fatah werd opogeuimd voor plaatst te maken voor de hamasquote:Overigens, dat 'afmaken' van Fatah-leden en de strook heeft een achtergrond, dat is niet iets dat 'zo maar' gebeurde. Wat dat aangaat moet je maar eens de voorgeschiedenis induiken, de misdragingen, moordpartijen en corruptie van Fatah-leden in de strook toen het nog bezet was.
Als het goed is vindt je daar nog het een en ander over op de site van shinbet, ik zou je wel een link willen geven, maar de site is hier niet vooruit te branden als je in de archieven wil gaan duiken
voor de wereld zeggen a en in de gebieden zeg je B werk niet ze kregen veel kiezen voor terror ..quote:[..]
Ja negeer maar weer dat Fatah dat wel heeft gedaan, en wat heeft het ze opgeleverd?
israel geef gebied met een vredes overeen komst niet meer en niet minderquote:Om met deze geschiedenis in gedachten van Hamas te verwachten dat zij dat ook doen .. absurd gewoon ..
idd israel wacht nog steeds op het moorden van families en niet een overeenkomst na leven je heb idd gelijkquote:Kom maar eerst met concrete handelingen ipv de zoveelste vage belofte, die je pas 15 jaar later en onder druk van de omstandigheden langzaamaan invoert.
ow ja democratie ..quote:[..]
En wat is daar vreemd aan, wat daaraan maakt nationale verkiezingen nutteloos? Dat is nou toch juist democratie, dat diverse groeperingen met diverse belangen en uit verschillende regio's samenwerken in een nationale regering?
wait and seequote:[..]
Je maakt dezelfde fout als Bush in dat interview .. ga nou maar eerst de beer schieten voor je de vacht verkoopt.
quote:
eh ja ,,quote:
kees je scheld weer .quote:Op donderdag 28 april 2011 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, kom maar op met die wereldopinie dan.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:36 schreef C_N het volgende:
[..]
dit zijn jou woorden niet die van de wereld opinie gelukkig. wait and see.,,is te vroeg
lees goedquote:Op donderdag 28 april 2011 19:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, kom maar op met die wereldopinie dan.
Yawn. Alsof dit nieuws is. Het Israëlisch regime zal alles aangrijpen om maar niet te hoeven onderhandelen over de kolonies en de bezetting. Geen samenwerking tussen Fatah en Hamas? Fatah spreekt niet voor alle Palestijnen, zo kunnen we geen vrede sluiten. Wel samenwerking? We kunnen natuurlijk niet praten met Hamas.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:08 schreef C_N het volgende:
Israel praat niet met de hamas en terecht,
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4062011,00.html
er is geen reden of wat dan ook om met een terroristen org rond een tafel te gaan zitten .ze konden een leuk e staat hebben maar helaas voor hun ze kozen een anderen weg.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Yawn. Alsof dit nieuws is. Het Israëlisch regime zal alles aangrijpen om maar niet te hoeven onderhandelen over de kolonies en de bezetting. Geen samenwerking tussen Fatah en Hamas? Fatah spreekt niet voor alle Palestijnen, zo kunnen we geen vrede sluiten. Wel samenwerking? We kunnen natuurlijk niet praten met Hamas.
Let's face it: na 40 a 45 jaar is het ondertussen duidelijk dat Israël geen vrede wil, geen redelijke vrede althans. En, zoals ik al eerder heb gezegd, dit leidt uiteindelijk tot het einde van de democratische, joodse staat Israël en misschien zorgt het er zelfs voor dat de Palestijnen Israël wel moeten uitroeien om ooit zonder bezetting te leven.
nee ik zij niet wacht ik zei lees goedquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |