abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96060722
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is je ontgaan dat het niet zo botert tussen de politieke en de militaire vleugel van Hamas?
Tel dat op bij de overeenkomst tussen Fatah en Hamas .. eindresultaat is een bevolking die zich overduidelijk uitspreekt voor een politieke oplossing (ongeveer net zo als het toen in Ierland is gegaan)
nee hoor is mij niet ontgaan .maar er is zo veel .wat niet boterd in de strook tussen de hamas en de anderen wings enz enz enz wats new ?? en on the ent er veranderd niets .
de hamas is de hamas als de hamas zijn policie niet veranderd zal israel dat ook niet doen ,,of het boterd tussen de hamas of niet .
de zelfde sytuatie was er ook al voor de laatsten verkiezingen .het is een slimmen zet van de hamas denken ze .wat erna de verkiezingen gebeurd dat is belangerijk .
na de laatste verkiezingen werd de fatah afgemaakt in de strook.. so lets see next ,dont jump to fast.

dit waren bibi zijn woorden jaren geleden en dit zijn ze nu .
"You cannot have peace with both, because the Hamas aspires to destroy the State of Israel, and I'll say it openly," he said.

als de hamas zijn policie niet veranderd veranderd israel zijn policie niet en terecht

en dan dit
Fatah source: Control of Gaza, West Bank to remain unchanged,,
A Fatah element said Wednesday that the group's control of the West Bank and Hamas's hold of the Gaza Strip will not change as part of the reconciliation agreemen.
He noted that recent developments in the Arab world were part of the decision to strike an agreement
eh wat hebben de verkiezingen dan voor nut ,,??en die zijn al twee jaar te laat by the way .

zo wat veranderd er dan niets en wat zijn ze ,, juist bang dat ze alles verliezen .wand de kans is groter dat de burgers tegen de hamas en de fatah zich verzetten dan tegen Israel.
wand de burgers weten ook wat ze hadden kunnen hebben in de gaza strook.. en wat ze hadden kunnen hebben in judea en samaria, als de hamas en de fatah het geld niet in hun zakken stoppen en/ of het voor terror gebruiken .

[ Bericht 8% gewijzigd door C_N op 27-04-2011 22:53:29 ]
pi_96072364
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:57 schreef C_N het volgende:

[..]

een mooie ontwikkeling na de fatah te hebben verdreven uit gazza , i hoop de hamas heb er wat van opgestoken en schrap de vernieteging van israel uit zijn program,
Wat heeft dat Fatah concreet opgeleverd, eigenlijk, dat het de vernietiging van de staat Israel geschrapt heeft?
quote:
en ook stoop met het beschieten van israel . wand nu is de fatah er ook schuldig aan .
en een palestijnse staat kom er alleen door een peace deal ..niet meer en niet mender
Wat jij eist is dat de Palestijnen jouw/jullie zin doen en dat ze dan maar moeten hopen op de juiste concessies van Israel.
Denk je soms dat ze gek zijn? Israel heeft in het verleden meermalen bewezen zich nergens iets van aan te trekken en alle afspraken aan zijn laars te lappen.
Ik geeft toe: behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst. Maar het zet wel aan het denken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_96072610
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:30 schreef rakotto het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik dacht, hamas en fatah samen is een win-situatie voor Israel omdat zij waarschijnelijk minder extreemer zullen zijn. Maar wat ik dus vreemd vind is de reactie van Netenyahu over dit gebeurtenis.
Vergis je niet: Israel heeft meer belang bij extreme Palestijnen: die maken rotzooi en dan kan Israel er weer eens lekker opslaan. En vooral: verder koloniseren!
Vergeet ook niet dat Hamas indertijd mede door Israel opgezet is.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_96074691
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:25 schreef C_N het volgende:

het zal vanaf vandaag moeten stoppen met de raket aanvallen. .iets wat mij ook sterk lijkt.
wna als de fatah zich hier mee inlaat verliest het A de wereld opinie en een kans op een staat met een vredes verdrag met Israel
Ik denk dat je dat helemaal verkeerd zit; Fatah dat samenwerkt met Hamas is niet iets wat tegen de "wereldopinie" is. Hoogstens tegen de Amerika-en-Israel-opinie. Niemand houdt van Hamas, maar iedereen ziet in Hamas een van de noodzakelijke wegen. Vergis je daar niet in.
pi_96076643
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat helemaal verkeerd zit; Fatah dat samenwerkt met Hamas is niet iets wat tegen de "wereldopinie" is. Hoogstens tegen de Amerika-en-Israel-opinie. Niemand houdt van Hamas, maar iedereen ziet in Hamas een van de noodzakelijke wegen. Vergis je daar niet in.
Het probleem is, dat Fatah en Hamas gelijk hebben, maar niet bij machte zijn om gelijk te krijgen. En meer dan met de mond beleden steun krijgen ze ook niet.
Israel gedraagt zich als de pestkop op het schoolplein: een klootzak, maar helaas wel een sterke klootzak.
Echt irritant is dan, dat die Israeli zichzelf opwerpen of door anderen voorgesteld worden als verdedigers van de westerse waarden. Niet mijn westerse waarden.
pi_96076655
Ne mutlu Türküm diyene
  donderdag 28 april 2011 @ 10:35:46 #107
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_96081325
Op dit moment debat over flotilla 2. De meerderheid in de kamer is weer duidelijk in de kont van Israel aan het kruipen en doet er alles aan om deze terroristische schurkenstaat te verdedigen.
pi_96081387
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het probleem is, dat Fatah en Hamas gelijk hebben, maar niet bij machte zijn om gelijk te krijgen. En meer dan met de mond beleden steun krijgen ze ook niet.
Israel gedraagt zich als de pestkop op het schoolplein: een klootzak, maar helaas wel een sterke klootzak.
Echt irritant is dan, dat die Israeli zichzelf opwerpen of door anderen voorgesteld worden als verdedigers van de westerse waarden. Niet mijn westerse waarden.
Hamas en Fatah hebben vertonen nogal wat dictatoriale trekken. Zo 'gelijk' hebben ze nou ook weer niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_96084104
quote:

[..]

Mhwa, Hamas gelijk geven past ook niet echt in de westerse waarden
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_96089065
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:42 schreef C_N het volgende:

[..]

nee hoor is mij niet ontgaan .maar er is zo veel .wat niet boterd in de strook tussen de hamas en de anderen wings enz enz enz wats new ?? en on the ent er veranderd niets .
de hamas is de hamas als de hamas zijn policie niet veranderd zal israel dat ook niet doen ,,of het boterd tussen de hamas of niet .
Ik heb het over Hamas en anderen, ik heb het over Hamas en Hamas, de politieke en de militaire vleugel, en die scheuring is redelijk nieuw.
Trouwens heeft Fatah destijds wel zijn politieke idealen verandert, en wat heeft het hun opgebracht, zo'n kleine 20 jaar later? De enige echte vooruitgang, zoals het opheffen van controleposten, is vrij recent, allemaal van na de winst van Hamas en de overname van Gaza.
Het lijken wel zoethoudertjes, concessies die alleen worden gedaan onder druk van de situatie, als het het uitgangspunt van het beleid zou zijn, na Oslo, zouden ze er geen 15 jaar over hebben gedaan.

quote:
de zelfde sytuatie was er ook al voor de laatsten verkiezingen .het is een slimmen zet van de hamas denken ze .wat erna de verkiezingen gebeurd dat is belangerijk .
na de laatste verkiezingen werd de fatah afgemaakt in de strook.. so lets see next ,dont jump to fast.
Zelfde situatie? Als ik het goed herinner wou Hamas niet meedoen bij de vorige verkiezingen. Ze hebben uiteindelijk wel meegedaan op aandringen van de States en Israël. Ik zie Bush nog dat interview geven waarin die al blij was met de overwinning van Fatah, en het 'gezonde' verstand van de Palestijnse bevolking dat van zich zou doen spreken. Op zich best vreemd, dat handvest was er voor de verkiezingen ook al, en toen hield het niemand tegen om Hamas over te halen om toch aan de verkiezingen mee te doen, maar na een overwinning is het ineens wel de reden om een gesprek af te wijzen.

Overigens, dat 'afmaken' van Fatah-leden en de strook heeft een achtergrond, dat is niet iets dat 'zo maar' gebeurde. Wat dat aangaat moet je maar eens de voorgeschiedenis induiken, de misdragingen, moordpartijen en corruptie van Fatah-leden in de strook toen het nog bezet was.
Als het goed is vindt je daar nog het een en ander over op de site van shinbet, ik zou je wel een link willen geven, maar de site is hier niet vooruit te branden als je in de archieven wil gaan duiken

quote:
dit waren bibi zijn woorden jaren geleden en dit zijn ze nu .
"You cannot have peace with both, because the Hamas aspires to destroy the State of Israel, and I'll say it openly," he said.
als de hamas zijn policie niet veranderd veranderd israel zijn policie niet en terecht
Ja negeer maar weer dat Fatah dat wel heeft gedaan, en wat heeft het ze opgeleverd?
Om met deze geschiedenis in gedachten van Hamas te verwachten dat zij dat ook doen .. absurd gewoon ..
Kom maar eerst met concrete handelingen ipv de zoveelste vage belofte, die je pas 15 jaar later en onder druk van de omstandigheden langzaamaan invoert.

quote:
en dan dit
Fatah source: Control of Gaza, West Bank to remain unchanged,,
A Fatah element said Wednesday that the group's control of the West Bank and Hamas's hold of the Gaza Strip will not change as part of the reconciliation agreemen.
He noted that recent developments in the Arab world were part of the decision to strike an agreement
eh wat hebben de verkiezingen dan voor nut ,,??en die zijn al twee jaar te laat by the way .
En wat is daar vreemd aan, wat daaraan maakt nationale verkiezingen nutteloos? Dat is nou toch juist democratie, dat diverse groeperingen met diverse belangen en uit verschillende regio's samenwerken in een nationale regering?

quote:
zo wat veranderd er dan niets en wat zijn ze ,, juist bang dat ze alles verliezen .wand de kans is groter dat de burgers tegen de hamas en de fatah zich verzetten dan tegen Israel.
wand de burgers weten ook wat ze hadden kunnen hebben in de gaza strook.. en wat ze hadden kunnen hebben in judea en samaria, als de hamas en de fatah het geld niet in hun zakken stoppen en/ of het voor terror gebruiken .
Je maakt dezelfde fout als Bush in dat interview .. ga nou maar eerst de beer schieten voor je de vacht verkoopt.
pleased to meet you
pi_96094158
De vernietiging van de staat Israel is een regelrechte lacgertje, dit zal
NOOIT gebeuren, terecht dat Israel hier dan ook niet akkoord mee gaat.
(Judas 9) "Maar Michaël, de archangel, toen hij met den duivel twistte, en handelde van het lichaam van Mozes, durfde geen oordeel van lastering tegen hem voortbrengen, maar zeide: De Heere bestraffe u!'
pi_96096753
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

dit zijn jou woorden niet die van de wereld opinie gelukkig. wait and see.,,is te vroeg
pi_96096790
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:35 schreef inZanity het volgende:
Op dit moment debat over flotilla 2. De meerderheid in de kamer is weer duidelijk in de kont van Israel aan het kruipen en doet er alles aan om deze terroristische schurkenstaat te verdedigen.
en terecht
pi_96097198
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb het over Hamas en anderen, ik heb het over Hamas en Hamas, de politieke en de militaire vleugel, en die scheuring is redelijk nieuw.
voor jou maar die scheuren zijn er al jaren .
quote:
Trouwens heeft Fatah destijds wel zijn politieke idealen verandert, en wat heeft het hun opgebracht, zo'n kleine 20 jaar later?
eh 20 jaar later ga terug naar start. , wand na dat arafath gelukkig na zijn parkinson het veld ruimde en het een geschenk was voor de wereld ,,was het nog wat jaartjes een zooitje en tot nu wand de palestijnen leven voort op de legencie van arafath,,er is geen president en abas is illegaal de verkiezingen zijn al een jaar verlopen .en de power daar hebben we het niet over .had hij meer power dan was er al vreden . ,en hij was toch al 10 x opgestapt.....
quote:
De enige echte vooruitgang, zoals het opheffen van controleposten, is vrij recent,
al een jaar of 4 worden controllen posten op gedoekt zo veel dat er nog maar weinig van over zijn in de judea en samaria gebieden van israel.rond sgem zijn er nog wat en terecht
quote:
allemaal van na de winst van Hamas en de overname van Gaza.
had niets met de situatie in de westbank te maken
quote:
Het lijken wel zoethoudertjes, concessies die alleen worden gedaan onder druk van de situatie, als het het uitgangspunt van het beleid zou zijn, na Oslo,
drie keer kregen ze veel ze kozen voor terror thanks
quote:
zouden ze er geen 15 jaar over hebben gedaan.
idd het was ook dom om voor terror te kiezen iets wat ze ,, en ik zeg mischien nu door hebben
quote:
[..]

Zelfde situatie? Als ik het goed herinner wou Hamas niet meedoen bij de vorige verkiezingen.
welken precies ??
quote:
Ze hebben uiteindelijk wel meegedaan op aandringen van de States en Israël. Ik zie Bush nog dat interview geven waarin die al blij was met de overwinning van Fatah, en het 'gezonde' verstand van de Palestijnse bevolking dat van zich zou doen spreken. Op zich best vreemd, dat handvest was er voor de verkiezingen ook al, en toen hield het niemand tegen om Hamas over te halen om toch aan de verkiezingen mee te doen, maar na een overwinning is het ineens wel de reden om een gesprek af te wijzen.
de hamas was voor verkiezingen maar op zijn manier .
quote:
Overigens, dat 'afmaken' van Fatah-leden en de strook heeft een achtergrond, dat is niet iets dat 'zo maar' gebeurde. Wat dat aangaat moet je maar eens de voorgeschiedenis induiken, de misdragingen, moordpartijen en corruptie van Fatah-leden in de strook toen het nog bezet was.
Als het goed is vindt je daar nog het een en ander over op de site van shinbet, ik zou je wel een link willen geven, maar de site is hier niet vooruit te branden als je in de archieven wil gaan duiken
de fatah werd opogeuimd voor plaatst te maken voor de hamas

quote:
[..]

Ja negeer maar weer dat Fatah dat wel heeft gedaan, en wat heeft het ze opgeleverd?
voor de wereld zeggen a en in de gebieden zeg je B werk niet ze kregen veel kiezen voor terror ..
quote:
Om met deze geschiedenis in gedachten van Hamas te verwachten dat zij dat ook doen .. absurd gewoon ..
israel geef gebied met een vredes overeen komst niet meer en niet minder
quote:
Kom maar eerst met concrete handelingen ipv de zoveelste vage belofte, die je pas 15 jaar later en onder druk van de omstandigheden langzaamaan invoert.
idd israel wacht nog steeds op het moorden van families en niet een overeenkomst na leven je heb idd gelijk
quote:
[..]

En wat is daar vreemd aan, wat daaraan maakt nationale verkiezingen nutteloos? Dat is nou toch juist democratie, dat diverse groeperingen met diverse belangen en uit verschillende regio's samenwerken in een nationale regering?
ow ja democratie ..
de hamas blijf de strook bezetten en terrorizeren .
en de fatah blijf geld stelen in de westbank gread gread
quote:
[..]

Je maakt dezelfde fout als Bush in dat interview .. ga nou maar eerst de beer schieten voor je de vacht verkoopt.
wait and see
Dezw stund is voor een ding de bevolking rustig te houden zoals de Po zelf zegt en dit is waar .
voor de rest maak het niets uit en willen ze de onrusten veranderen naar de staat Israel inplaats voor de strook en in de judea en samaria gebieden . dit is it..............
quote:

[ Bericht 2% gewijzigd door C_N op 28-04-2011 18:02:13 ]
pi_96099182
quote:
eh ja ,,
wij zijn al 71 topics verder .en hier wat jij post was denk ik voor deze reeks werd gestart .
zo ik kan u erg aan raden om eens eerst al de 71 topics te gaan lezen .en daarna met een reaktie kom die onderbouwend is .
pi_96099242
quote:

[..]

kees je scheld weer .
wait en see kees :Y
pi_96102150
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:36 schreef C_N het volgende:

[..]

dit zijn jou woorden niet die van de wereld opinie gelukkig. wait and see.,,is te vroeg
Nou, kom maar op met die wereldopinie dan.
pi_96102662
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, kom maar op met die wereldopinie dan.
lees goed ;) het is nog te vroeg schreef ik verder maar ok.. nu we er toch zijn de eerste berichten zijn er al duitsland is de eerste en zo volgen er meerderen . wand wat de fatah doe is een spel dom welliswaar maar het is een spel/
welk dat schreef ik al .en vanavond of morgen kom de groten uitlag .. ;)
ik heb het even druk . namelijk om goed te kunnen reageren .Monidique
pi_96102729
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:08 schreef C_N het volgende:
Israel praat niet met de hamas en terecht,
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4062011,00.html
Yawn. Alsof dit nieuws is. Het Israëlisch regime zal alles aangrijpen om maar niet te hoeven onderhandelen over de kolonies en de bezetting. Geen samenwerking tussen Fatah en Hamas? Fatah spreekt niet voor alle Palestijnen, zo kunnen we geen vrede sluiten. Wel samenwerking? We kunnen natuurlijk niet praten met Hamas.

Let's face it: na 40 a 45 jaar is het ondertussen duidelijk dat Israël geen vrede wil, geen redelijke vrede althans. En, zoals ik al eerder heb gezegd, dit leidt uiteindelijk tot het einde van de democratische, joodse staat Israël en misschien zorgt het er zelfs voor dat de Palestijnen Israël wel moeten uitroeien om ooit zonder bezetting te leven.
pi_96102746
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:50 schreef C_N het volgende:

[..]

lees goed ;)
Nou, ik wacht af.
pi_96102970
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Yawn. Alsof dit nieuws is. Het Israëlisch regime zal alles aangrijpen om maar niet te hoeven onderhandelen over de kolonies en de bezetting. Geen samenwerking tussen Fatah en Hamas? Fatah spreekt niet voor alle Palestijnen, zo kunnen we geen vrede sluiten. Wel samenwerking? We kunnen natuurlijk niet praten met Hamas.

Let's face it: na 40 a 45 jaar is het ondertussen duidelijk dat Israël geen vrede wil, geen redelijke vrede althans. En, zoals ik al eerder heb gezegd, dit leidt uiteindelijk tot het einde van de democratische, joodse staat Israël en misschien zorgt het er zelfs voor dat de Palestijnen Israël wel moeten uitroeien om ooit zonder bezetting te leven.
er is geen reden of wat dan ook om met een terroristen org rond een tafel te gaan zitten .ze konden een leuk e staat hebben maar helaas voor hun ze kozen een anderen weg.
ouf iedere keer weer het zelfde herhalen .zowel jij als ik . of moet ik U zeggen ...
pi_96103016
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, ik wacht af.
nee ik zij niet wacht ik zei lees goed ;)

het ziet er een beetje uit als de good the bad en the uckly,,
hamas wil geen vrede met Israel...
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4061540,00.html
ze willen er niet over praaten , nu missen ze iets... er valt namelijk niet over te praaten met de hamas .het is net sommigen hier draai en draai eh wie wilden er ook alweer een staat..je .

en dit is ook een goede ,,,Abbas: We'll keep pursuing peace

eh nee you pursuing a state hood

[ Bericht 8% gewijzigd door C_N op 28-04-2011 20:15:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')