abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95978744
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:30 schreef waht het volgende:

[..]

Dlocks zegt het al: het grondgebied is ingenomen na een van de vele aanvallen op Israël. Ik begrijp dat het al lang is geleden dus zou Israël bijv. kunnen overwegen om de Golan terug te geven aan Israël maar op de een of andere manier is de vijandigheid vanuit Syrië nooit weggenomen (en ja, dat is deels doordat de Golan door Israël is gehouden).

Het zekere voor het onzekere nemen houdt hier in dat de Golan gehouden wordt. Als verdedigende partij is dat niet onredelijk. Persoonlijk vind ik het houden van de Golan het beste te onderbouwen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[..]

Hoe bedoel je 'gezien het moderne wapentuig'?

Die verdragen zijn zeker belangrijk, maar ze bieden slechts een eenzijdige garantie. Wat betreft het verdrag met Jordanië heeft Israël daar zelf een schepje bovenop gedaan door het gebied tot aan de rivier de Jordaan met eigen troepen te bezetten.

[..]

Wederom was de Westbank ingenomen na een aanval. Hetzelfde met Gaza waar het Egyptische leger hard heeft gevochten. Met het minimale doen doel ik op de huidige strategie inzake Gaza en de Westbank om terroristische groeperingen te bestrijden. Uiteraard is Gaza geen gevangenenkamp.
Euhm, het beginpunt voor de plaatselijk bewoner was anders dat het gebied onrechtmatig werd ingepikt door de Britten en daarna werd weggegeven aan het Joodse volk, dat daar, ondanks alle protesten van de omliggende landen en plaatselijke bewoners, op de valreep van het aflopen van het Britse mandaat de staat Israël heeft gesticht. Zo werd de UN buiten spel gezet, en waren de Palestijnen als oorspronkelijke bewoners ineens een volk zonder land.
Op zich vind ik dat altijd heel raar, dat dat zo gemakkelijk vergeten/opzij geschoven wordt, alsof de omliggende landen er niets over te zeggen hebben als er een nieuwe staat gesticht wordt in hun regio en zonder hun toestemming

quote:
Israël blijft nu eenmaal een extreem klein stuk land in een vijandige regio. Het verbeteren van de leefomstandigheden van de Palestijnen is m.i. een hoge prioriteit maar dat hoeft geen volledige terugtrekking uit de gebieden te betekenen.
Volgens mij moeten kolonisten ala Lieberman, die vrijwillige 'human shields' die in 'vijandig' gebied middels provocatie bescherming afdwingen en zo een steeds groter gedeelte van dat gebied opeisen zich 'terug trekken' of te wel ontruimd worden. Zolang als dat soort fanatici genegeerd/gesteund wordt door het beleid blijft het idee van 'Groot Israël' leven, zeker als dat ook nog eens bevestigd wordt door ideeën als 'ze hebben al een land, namelijk Jordanië'.

Overigens wil ik graag terug komen op een aanbod van C_N uit het vorige topic .. foto's ..
Wat ik mij afvraag .. in Hebron, is het nog steeds zo dat de Joodse bewoners op de eerste verdieping zitten, zie je nog steeds overal van die lappententen op de daken? En zijn de steegjes rondom de markt nog steeds overspannen met netten, om het vuilnis dat vanaf de eerste verdieping naar beneden wordt gegooid op te vangen? De laatste foto's die ik daarvan zag waren van een kennis die er in 2009 was, vergezeld met een nogal plastische omschrijving van het 'bouquet' .. dus ik vraag me wel af hoe het nu is
pleased to meet you
pi_95978817
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:34 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Nu er eindelijk zicht komt op een Palestijnse staat, begin ik me steeds meer te ergeren aan Hamas. Het lijkt wel alsof ze opereren zonder visie. Wat denken ze te bereiken?
Een duidelijke keuze van het volk voor de politieke vleugel van de partij?
pleased to meet you
pi_95979173
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:04 schreef moussie het volgende:
Euhm, het beginpunt voor de plaatselijk bewoner was anders dat het gebied onrechtmatig werd ingepikt door de Britten en daarna werd weggegeven aan het Joodse volk, dat daar, ondanks alle protesten van de omliggende landen en plaatselijke bewoners, op de valreep van het aflopen van het Britse mandaat de staat Israël heeft gesticht. Zo werd de UN buiten spel gezet, en waren de Palestijnen als oorspronkelijke bewoners ineens een volk zonder land.
Op zich vind ik dat altijd heel raar, dat dat zo gemakkelijk vergeten/opzij geschoven wordt, alsof de omliggende landen er niets over te zeggen hebben als er een nieuwe staat gesticht wordt in hun regio en zonder hun toestemming
Dat is een beginpunt, maar niet degene die ik hanteer of die per definitie juist is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95981084
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 02:16 schreef C_N het volgende:

[..]

is dit niet wat jij just now doet tegenstanders onmenselijke kees . ,,eh in jou geval is het erger/dommer te noemen ,, jij onmenselijk je zelf
en ik zie niet zo de combinatie van mijn stukje waar jij op reageer 62 %happy mensen in nederland en 63 in israel , wat ik wel ziet is dat jij niet bij die 62 % zit .goede paasdagen kees .
Ik heb je oprecht gevraagd naar wat jij je zoon leert. Je noemde dat zelf en ik heb geprobeerd om daar serieus op in te gaan. Juist in een poging om tot een menselijk contact te komen.
Maar dat is moeilijk, ja.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_95981191
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:17 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Moet je wel op alle argumenten reageren. Waht schreef:

[..]

Dus hij schreef:

1. Die rechten bestaan voor beide kanten niet
2. Gebieden vergaard na een aanval op hen
3. Behouden ze om toekomstige aanvallen beter af te kunnen staan
Oh, geen probleem hoor.
1) Dat hangt er helemaal vanaf van welk moment je die rechten gaat tellen.
2) Ja, zoals na de naqba, bijvoorbeeld.
3) Denk je nou echt dat een buffergebied een toekomstige aanval af kan slaan? Zoals de Hollandse Waterlinie (met opgeven van de hele rest van Nederland) de Duitse invasie kon tegenhouden?

Dat wordt een interessante discussie, en ingewikkeld ook.
Dus ik denk dat er nogal wat simpele geesten af zullen vallen.
Of erger nog: zullen storen en in de weg lopen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_95981357
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:30 schreef waht het volgende:

[..]

Dlocks zegt het al: het grondgebied is ingenomen na een van de vele aanvallen op Israël. Ik begrijp dat het al lang is geleden dus zou Israël bijv. kunnen overwegen om de Golan terug te geven aan Israël maar op de een of andere manier is de vijandigheid vanuit Syrië nooit weggenomen (en ja, dat is deels doordat de Golan door Israël is gehouden).

Het zekere voor het onzekere nemen houdt hier in dat de Golan gehouden wordt. Als verdedigende partij is dat niet onredelijk. Persoonlijk vind ik het houden van de Golan het beste te onderbouwen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie het al: water!
quote:
[..]

Hoe bedoel je 'gezien het moderne wapentuig'?
Raketten of zo?
quote:
Die verdragen zijn zeker belangrijk, maar ze bieden slechts een eenzijdige garantie. Wat betreft het verdrag met Jordanië heeft Israël daar zelf een schepje bovenop gedaan door het gebied tot aan de rivier de Jordaan met eigen troepen te bezetten.

[..]

Wederom was de Westbank ingenomen na een aanval. Hetzelfde met Gaza waar het Egyptische leger hard heeft gevochten. Met het minimale doen doel ik op de huidige strategie inzake Gaza en de Westbank om terroristische groeperingen te bestrijden. Uiteraard is Gaza geen gevangenenkamp.
Uiteraard? Hoezo uiteraard?
quote:
Israël blijft nu eenmaal een extreem klein stuk land in een vijandige regio. Het verbeteren van de leefomstandigheden van de Palestijnen is m.i. een hoge prioriteit maar dat hoeft geen volledige terugtrekking uit de gebieden te betekenen.
Zieligdoenerij. Calimero-gedrag.
Een land dat zichzelf serieus zou nemen, zou zich ander gedragen. En gezien de militaire macht heeft Israel alle reden zichzelf serieus te nemen.
Het verbeteren van de leefomstandighden van de Palestijnen (hiermee erken je impliciet de overmacht van Israel!) verdient meer aandacht.
Dat vereist om te beginnen ontmanteling van de illegale nederzettingen, dat zijn dus alle nederzettingen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 10:04:30 #82
176916 Karrs
2007-2017
pi_95985556
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 01:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Welke toekomstige aanvallen? Je kunt natuurlijk niet zomaar allerlei grondgebieden van buren gaan annexeren als buffer tegen toekomstige aanvallen. Dan weet ik er nog wel een paar.
:D Want hun buurlanden zijn net zo betrouwbaar als de onze, nietwaar?

Doet me denken aan Herman Finkers. "De bond van mensen die vlakbij het station wonen pleit voor opheffing van de stadsbussen. 'Als wij naar het station kunnen lopen, kunnen anderen dat ook wel', aldus de bond."
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_96000152
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 01:39 schreef Kees22 het volgende:
Raketten of zo?
Er is geen enkele garantie dat raketten de enige dreiging blijven in de toekomst. Dat moderne wapentuig is een verzekering daartegen.
quote:
Uiteraard? Hoezo uiteraard?
Wil je nu echt dat ik ga uitleggen waarom Gaza geen gevangenenkamp is? Als je het dan een naam wil geven kun je het een zo-nu-en-dan-belegerd-gebied noemen.
quote:
Zieligdoenerij. Calimero-gedrag.
Een land dat zichzelf serieus zou nemen, zou zich ander gedragen. En gezien de militaire macht heeft Israel alle reden zichzelf serieus te nemen.
Het verbeteren van de leefomstandighden van de Palestijnen (hiermee erken je impliciet de overmacht van Israel!) verdient meer aandacht.
Dat vereist om te beginnen ontmanteling van de illegale nederzettingen, dat zijn dus alle nederzettingen.
Wat betreft de Palestijnen heeft Israël inderdaad de overmacht, wat betreft de buurlanden maar tot op zekere hoogte.

Dat Israël niet tussen bevriende naties gesitueerd is blijft een feit. Syrië blijft een onbetrouwbaar roversnest, Egypte zit in een overgangsfase naar de volgende militaire dictator en Libanon is instabiel als altijd. De relatie met Jordanië is gelukkig een stuk beter maar er is oud zeer aan beide kanten.

Die illegale nederzettingen zijn een puur religieus gebeuren waar ik niet veel mee heb. Ik keur het vanuit mijn eigen overtuiging af in ieder geval.
pi_96008791
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 01:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb je oprecht gevraagd naar wat jij je zoon leert. Je noemde dat zelf en ik heb geprobeerd om daar serieus op in te gaan. Juist in een poging om tot een menselijk contact te komen.
Maar dat is moeilijk, ja.
menselijk is voor kees zijn visie aannemen ,doe ik dat niet dan ben ik niet menselijk.en ben ik al als een massamoordenaar veroordeld

[ Bericht 10% gewijzigd door C_N op 26-04-2011 21:46:31 ]
pi_96011185
palestijnse cowbow politie schiet weer op een auto.

PA: Palestinian officer accidently fires at Israeli car; none injurered
04.26.11, 20:52

A Palestinian police officer fired at an Israeli jeep driving near the West Bank city of Tulkarem, Palestinian sources said.

Tulkarem governor Talal Dweikat said the officer misfired a single shot. No injuries or damage were reported.

leuk twee dagen geleden met dodelijke afloop was ook perongeluk.
mischien moet israel ook eens dingen perongelijk gaan doen , kijken hoe dat door de PA en wereld wordt ontvangen

[ Bericht 0% gewijzigd door C_N op 26-04-2011 20:30:43 ]
pi_96011732
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:06 schreef moussie het volgende:

[..]

Een duidelijke keuze van het volk voor de politieke vleugel van de partij?
ja idd en eh waar kunnen ze meer op kiezen in de strook .
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:40:17 #87
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_96020855
quote:
Nederlandse Gazavloot werkt samen met Italië

De Nederlandse organisaties die half mei deelnemen aan de tweede Gazavloot, gaan samenwerken met Italiaanse organisaties. Zij gaan samen de boot kopen die deelneemt aan deze Freedom Flotilla 2, zoals de vloot heet.

Dat heeft een woordvoerder van het initiatief laten weten. De Nederlandse delegatie geeft geen gehoor aan de oproep van minister Uri Rosenthal (Buitenlandse Zaken). Deze drong er dinsdag namens het kabinet op aan bij de diverse organisaties om niet mee te doen aan de tweede vloot, die volgens de bewindsman 'allerminst een bijdrage levert aan de oplossing van het Israëlisch-Palestijnse conflict'.

Bij de Nederlandse delegatie zijn onder meer Stop de Bezetting, Stichting Palestina, het Nederlandse Palestina Komité en Een Ander Joods Geluid betrokken. Zij delen de mening van Rosenthal niet. De initiatiefnemers sturen de Tweede Kamer woensdag een brief waarin zij hun deelname aan de vloot verdedigen. Het parlement debatteert donderdag over de Gazavloot. Rosenthal stelde dinsdag al dat de regering Nederlandse schepen niet kan verhinderen om uit te varen.

Menswaardig bestaan
'Wij komen slechts op voor internationaal recht en een menswaardig bestaan in de Gazastrook', stelt woordvoerder Benji de Levie. 'De blokkade is in tegenspraak met het internationaal recht, omdat Israël met dit middel een hele bevolking een collectieve straf oplegt. Met zijn advies tégen deelname aan de Freedom Flotilla erkent minister Rosenthal deze volstrekt onwettige actie van Israël.'

De organisatie maakt binnenkort bekend welke Nederlandse vertegenwoordigers op de Nederlands-Italiaanse boot meevaren. De deelnemers tekenen vooraf een contract waarin zij verklaren alleen geweldloos verzet te leveren tegen de blokkade. Zij krijgen van tevoren ook training in geweldloze weerbaarheid. Volgens De Levie gaat het naar verwachting onder anderen om een aantal politici, oud-politici en een paar journalisten.

Vanuit Griekenland vertrekken half mei ongeveer vijftien schepen met humanitaire goederen en zo'n duizend opvarenden naar Gaza. De Freedom Flotilla 2 moet daar eind mei aankomen. Dat is een jaar nadat de Israëlische marine de vorige vloot tegenhield op de Middellandse Zee. Bij die operatie kwamen negen opvarenden om het leven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_96029359
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:47 schreef C_N het volgende:

[..]

menselijk is voor kees zijn visie aannemen ,doe ik dat niet dan ben ik niet menselijk.en ben ik al als een massamoordenaar veroordeld

Jajaja, je overdrijft.

Ik ben de naam van de onderzoeker even kwijt, maar hij was voor de verandering eens een Canadees en geen Yank.
Hij verdeelde willekeurig een groep studenten in bewakers en bewaakten en dat grondig: de bewaakten moesten zakken dragen en de bewakers kregen stokken en macht.
Binnen een paar dagen liep de zaak uit de hand, maar hijzelf had niks in de gaten, Situaties zoals van Abu Ghraib gemeld werden.
De vrouw waarop hij hevig verliefd was kwam na drie dagen langs en gaf hem ongelooflijk op zijn sodemieter. Of hij niet zag wat hij die mensen aandeed? En woorden van sterkere strekking.

Het experiment werd afgebroken. En de experimentator trouwde met zijn criticaster.

Wat mij aan dat verhaal opviel: het zijn niet alleen de bewaakten die ernstig beschadigd worden door het experiment, maar ook de bewakers.
En wat ook opviel: Het was de vriendin, die na drie dagen langskwam, die dat zag. Het onderzoeksteam was dat helemaal niet opgevallen. En dat is ook wel voorstelbaar en inleefbaar. Dat gaat in de stroom en de ontwikkelingen mee. Het een volgt uit het ander.

Menselijk is voor mij zowel je hersens als je hart als je wil gebruiken.
Ik veroordeel je niet als massamoordenaar, maar ik zie wat he hier op FOK! met je links en foto's doet. En als je dan zegt dat je je zoon respect voor Arabieren en Palestijnen bijbrengt, dan weet ik dat je liegt.
Tegen mij liegen is niet zo erg, je doet maar. Tegen je zoon liegen is wel erg: je beschadigt hem.

Als jij tegen je zoon liegt, verknip je zijn vertrouwen in jou, zijn vader en dan vertrouwt hij later niemand meer.
Als je gewoon zegt dat je de pest hebt aan Palestijnen en/of Arabieren en/of moslims, dan ben jij tenminste eerlijk tegen hem. Dan kan hij het misschien ooit oneens zijn met je, maar dan voelt hij zich tenminste niet bedrogen.
pi_96029565
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:04 schreef Karrs het volgende:

[..]

:D Want hun buurlanden zijn net zo betrouwbaar als de onze, nietwaar?

Doet me denken aan Herman Finkers. "De bond van mensen die vlakbij het station wonen pleit voor opheffing van de stadsbussen. 'Als wij naar het station kunnen lopen, kunnen anderen dat ook wel', aldus de bond."
Om met onze nationale rattenvanger te spreken:Onze buurlanden hebben niet te maken gehad met een tsunami van vreemdgelovigen uit extreemvreemde gebieden.
Die zich dan ook nog een grondig bewapenden en alles op alles zetten om het grofste en brutaalste jongetje van de klas te zijn.
pi_96029844
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 16:55 schreef waht het volgende:

[..]

Er is geen enkele garantie dat raketten de enige dreiging blijven in de toekomst. Dat moderne wapentuig is een verzekering daartegen.
Jawel, maar de bezetting van de westelijke oever is daar nou juist geen garantie tegen.
quote:
[..]

Wil je nu echt dat ik ga uitleggen waarom Gaza geen gevangenenkamp is? Als je het dan een naam wil geven kun je het een zo-nu-en-dan-belegerd-gebied noemen.
Nou, denk daar maar eens serieus over na. Wat is het verschil dan? De invoer wordt afgeknepen tot belachelijk lage hoeveelheden. (1 vrachtwagen babyvoer per dag, volgens een medestander van je!)
Mogen de Palestijnen vrij in en uit bewegen? Kunnen ze vrij im- en exporteren? Hun haven gebruiken? (Bestaat die eigenlijk nog wel??).
Veel verschil met een gevangenenkamp zie ik niet.
quote:
[..]

Wat betreft de Palestijnen heeft Israël inderdaad de overmacht, wat betreft de buurlanden maar tot op zekere hoogte.

Dat Israël niet tussen bevriende naties gesitueerd is blijft een feit. Syrië blijft een onbetrouwbaar roversnest, Egypte zit in een overgangsfase naar de volgende militaire dictator en Libanon is instabiel als altijd. De relatie met Jordanië is gelukkig een stuk beter maar er is oud zeer aan beide kanten.

Die illegale nederzettingen zijn een puur religieus gebeuren waar ik niet veel mee heb. Ik keur het vanuit mijn eigen overtuiging af in ieder geval.
Die nederzettingen zijn voor de Palestijnen cruciaal en dat is ook begrijpelijk.
Denk je eens in dat een groepje vreemdelingen (andere taal, ander geloof, andere gewoonten) opeens voor jouw deur een serie caravans zou neerzetten en zoui beginnen je voor- en achtertuin te molesteren.
En de politie staat erbij en kijkt ernaar en begint vervelend te doen tegen jou.
pi_96049227
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

he leuk ik ben ook op de flotilla,,maarre,, hier zit Israel nog net op te wachten ,,op een stel zeilmeisjes

wel leuk kan ik nederlands met ze praten in Asdoth in juni

[ Bericht 14% gewijzigd door C_N op 27-04-2011 19:11:40 ]
pi_96052879
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jawel, maar de bezetting van de westelijke oever is daar nou juist geen garantie tegen.
Ligt eraan in welke mate je Jordanië en/of het nieuw te vormen land op de Westbank vertrouwt.

quote:
Nou, denk daar maar eens serieus over na. Wat is het verschil dan? De invoer wordt afgeknepen tot belachelijk lage hoeveelheden. (1 vrachtwagen babyvoer per dag, volgens een medestander van je!)
Mogen de Palestijnen vrij in en uit bewegen? Kunnen ze vrij im- en exporteren? Hun haven gebruiken? (Bestaat die eigenlijk nog wel??).
Veel verschil met een gevangenenkamp zie ik niet.
In een gevangenis kan je geen raketten over de muur schieten ofzo.
pi_96053001
Hamas en Fatah hebben een akkoord gesloten. Verkiezingen binnen een jaar. Zeer belangrijk als ze eindelijk eens de onafhankelijkheid willen uitroepen (in september?). Frappant dat het nu is, na de Egyptische revolutie, omdat het Moebarak-regime, op aandringen van Israël en Amerika, jarenlang de Palestijnse zaak heeft gefrustreerd, maar meer dan frappant zal het niet zijn.
pi_96054854
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:12 schreef Monidique het volgende:
Hamas en Fatah hebben een akkoord gesloten. Verkiezingen binnen een jaar. Zeer belangrijk als ze eindelijk eens de onafhankelijkheid willen uitroepen (in september?). Frappant dat het nu is, na de Egyptische revolutie, omdat het Moebarak-regime, op aandringen van Israël en Amerika, jarenlang de Palestijnse zaak heeft gefrustreerd, maar meer dan frappant zal het niet zijn.
een mooie ontwikkeling na de fatah te hebben verdreven uit gazza , i hoop de hamas heb er wat van opgestoken en schrap de vernieteging van israel uit zijn program,
en ook stoop met het beschieten van israel . wand nu is de fatah er ook schuldig aan .
en een palestijnse staat kom er alleen door een peace deal ..niet meer en niet mender
  woensdag 27 april 2011 @ 19:09:24 #95
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_96055453
Breaking news: Netenyahu: "Fatah kiest vrede tussen Israel of Hamas".
:{
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_96055523
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:09 schreef rakotto het volgende:
Breaking news: Netenyahu: "Fatah kiest vrede tussen Israel of Hamas".
:{
breaking news . ??? is en was zo en is nooit veranderd..is oud news.
  woensdag 27 april 2011 @ 19:17:46 #97
137562 rakotto
pi_96055861
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:11 schreef C_N het volgende:

[..]
breaking news . ??? is en was zo en is nooit veranderd..is oud news.
Naja, eigenlijk wel een beetje nieuws omdat er wel degelijk vrede is met Hamas nu. Hoe zal het verder gaan? Israel breekt haar vrede met Fatah?
pi_96056243
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:17 schreef rakotto het volgende:

[..]

Naja, eigenlijk wel een beetje nieuws omdat er wel degelijk vrede is met Hamas nu. Hoe zal het verder gaan? Israel breekt haar vrede met Fatah?
nee denk het niet . de hamas kan wat van de fatah leren .en als de hamas slim is doen ze dat.
en voor dit zover is zal de hamas wat dingetjes uit zijn programmas moeten schrappen . zoals het total vernietigen van de staat Israel.
het zal vanaf vandaag moeten stoppen met de raket aanvallen. .iets wat mij ook sterk lijkt.
wna als de fatah zich hier mee inlaat verliest het A de wereld opinie en een kans op een staat met een vredes verdrag met Israel
  woensdag 27 april 2011 @ 19:30:54 #99
137562 rakotto
pi_96056472
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:25 schreef C_N het volgende:

[..]

nee denk het niet . de hamas kan wat van de fatah leren .en als de hamas slim is doen ze dat.
en voor dit zover is zal de hamas wat dingetjes uit zijn programmas moeten schrappen . zoals het total vernietigen van de staat Israel.
het zal vanaf vandaag moeten stoppen met de raket aanvallen. .iets wat mij ook sterk lijkt.
wna als de fatah zich hier mee inlaat verliest het A de wereld opinie en een kans op een staat met een vredes verdrag met Israel
Dat is precies wat ik dacht, hamas en fatah samen is een win-situatie voor Israel omdat zij waarschijnelijk minder extreemer zullen zijn. Maar wat ik dus vreemd vind is de reactie van Netenyahu over dit gebeurtenis.
pi_96059241
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:29 schreef C_N het volgende:

[..]

ja idd en eh waar kunnen ze meer op kiezen in de strook .
Het is je ontgaan dat het niet zo botert tussen de politieke en de militaire vleugel van Hamas?
Tel dat op bij de overeenkomst tussen Fatah en Hamas .. eindresultaat is een bevolking die zich overduidelijk uitspreekt voor een politieke oplossing (ongeveer net zo als het toen in Ierland is gegaan)
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')