abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2011 @ 16:12:51 #1
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_95809836

quote:
Israel reopens Gaza border crossing as cease-fire holds
The border was closed for seven days during a violent flare-up in which Hamas militants fired an anti-tank rocket at a school bus, critically wounding an Israeli teenager, and Israel retaliated with air raids, killing 19 Palestinians.

Israel reopened a commercial crossing with the Hamas-ruled Gaza Strip on Wednesday that was shut for seven days, as a lull in cross-border fighting continued, an Israeli spokesman said. (via)

Hoe beoordeel je bronnen?
President Abbas voert overleg met Hamas
Israël zet nieuw raketafweersysteem in bij Gaza

Eerdere delen:
Palestina & Israël #70
Palestina & Israël #69

Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
pi_95810100
ik hoop dat we hier normalen reacties kunnen plaatsen . ^O^

Red Cross official: Gaza isn't experiencing a humanitarian crisis
haaretz
http://www.haaretz.com/ne(...)rian-crisis-1.357268
pi_95818560
Neiuwe Gaza flotilla heb banden met de hamas terrorist organizations
http://www.haaretz.com/ne(...)ganizations-1.357416

ik denk het is pure provocatie.
zeker als je naar de lading kijk van de eerste Flotilla.......

en met nieuwe bemanning en groepen zoals

.On May 10, Freedom Flotilla 2 partners will go to the European Parliament for meetings with MEPs as well as the United Nations and other international bodies, and to present Freedom Flotilla 2 and its goals. In addition to the partner organizations, there will also be participants from more than 50 countries on board the ships. This past week the European Jews for a Just Peace announced that they will join the Flotilla as a delegation and in sending humanitarian assistance to Gaza

mischien die european jews moeten maar eens in Sderoth in Israël komen wonen /

[ Bericht 22% gewijzigd door C_N op 21-04-2011 19:54:29 ]
pi_95825208
. ik zal eens wat dingen beschrijven van de vele overgangen van Israel naar gazza strook.
begin bij de karni overslag /
hij ligt op een afstand van 2 km van west van de kibutz Nahal-oz.aan de grens van Israel en de gazzastrook.
de naam kom van Joseph Karni.
deze man bouwde moderne pakhuizen voor het soorteren van fruit.
naast de buurd van Shuja-iyya in de gazza strook in 1967
de overslag,,,
in 1996 de overslag activiteiten werden de tijdelijk stop gezet .dit inverband door een terorrist die bij de karni overslag in israel kwam en in Tel-aviv /Dizencof Centrum een aanslag pleegden.
in 2005 een terorrist blaasde een bom op bij de karni overslag ?? en vuuren op werkers en burgers bij de karni overslag .6 Israelish kwamen om en 5 werden zwaar gewond.deze mensen werkten voor Israel om de palestijnen van eten medicijnen enz te voorzien
na deze terorristen aktie werd de Karni overslag tijdelijk gesloten .door shaul mofaz.

een paar weken geleden werd de overslag weer tijdelijk gesloten, en de transporten werden naar de Kerem-shalom overslag verplaatst,
dit gebeurden na een aantal mortieren en qasam raketten en geweervuur .dagelijks op de overslag.
de gazza burgers hebben niet geleden door de tijdelijke sluitig omdat de goederen naar kerem shalom werden gebracht dit onder qasam vuur van uit gazza.
de Karni overslag is inmiddels weer open voor transporten naar de gazza strook.
en het verwerkt 260 tot 300 wagens per dag .
bij aankomst staan de rijders buiten de wagen te wachten .dit inverband met de beschietingen die regelmatig plaats vinden . naast de weg staan schuilbunkers waar de rijder dan in schuilen na een rood alarm.

foto C_N
vrachtwagens wachten aan Israelishe kant voor overslag.

op de plek van overslag worde de lading voor het laatst gekontroleerd

waarna het overgeslagen word op vrachtwagens van de gazza strook.zie foto onder een truck uit de strook,achter de muur is de strook, deze muur staat er voor de werkers te beschermen .

onder de ingang van de Kerem shalom overslag

[ Bericht 0% gewijzigd door C_N op 21-04-2011 21:43:26 ]
pi_95832754
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 05:57 schreef C_N het volgende:

deze link sorry maar een site die een ding voor oogen heeft next

[..]

ben ik het ook niet mee eens ,dat ze dit gebruiken .verlies je een hoop wereld opinie mee,

[..]

dit werhaal ken ik al , eh was ook een verhaal waar ik het niet mee eens ben en er was een reden voor dit verhaal mischien weet je die ook ??

zo eigelijk eh nee laat ook maar ..........

[..]

de bbc daar ga ik zo wie zo niet op in. next

[..]

ja de rest zembla etc etc sorry hoor maar zijn is nu echt de groeperingen die neutraal zijn ??die komen nooit verder.
Zo hé, dat is makkelijk weerleggen van je? Mag ik dat ook doen met die pimpelpaars gekleurde berichten van jou?
quote:
Haaretz.com hier ga ik sowieso niet op in laat maar zitten want het is veel te gekleurd.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:41 schreef C_N het volgende:
Neiuwe Gaza flotilla heb banden met de hamas terrorist organizations
http://www.haaretz.com/ne(...)ganizations-1.357416
Nou sorry hier ga ik sowieso niet op in want dit is niet neutraal dus next.
pi_95834296
quote:
Mossad races to pre-empt major Hizballah attack on Israeli-Jewish targets
For the first time in Israel's 63-year old battle against terror, its external security agency Mossad Thursday night, April 21, issued a strong warning to travelling Israelis to beware of a major terrorist attack which Hizballah had already set in motion at some undisclosed location. The only information attached to the warning was that Hizballah had consigned a high-profile team for an operation to avenge the slaying of its top commander Imad Mughniyeh three years ago for which it blames Israel.

The warning was not issued as an official notice but leaked through mainstream media and marked red alert. As one source put it, "The wedding has begun." DEBKAfile's counter-terror sources interpreted this extraordinary communication to the public as meaning that Hizballah's plot is too advanced for Israel's counter-terror agencies to preempt at source and a hectic race is afoot for them to beat Hizballah to its target or at least limit the damage.

No Israeli intelligence would disclose the location or country where the attack was to take place, only that the timeline was "immediate." Many thousands of Israelis are spending the long Passover festival vacation outside the country.

The only information released was as unusual as the rest of the notice: it was the identities of the Hizballah masterminds who set up, prepared and are running the operation.

This is the first time any Western or Middle East intelligence agency has ever released the names of terrorist masterminds before an attack. It normally takes months or even years for their identities to be discovered and even longer for their disclosure.

The Mossad may have put their names in the public domain in the hope of somehow stalling the Hizballah operation in the nick of time: The five top Hizballah terrorist operatives named are:
Talal Hamiyah, head of Hizballah's External Security Organization ESO. Deputy of the late Moughniyeh for many years, Hamiyah stepped into the slain terror-master's shoes as commander of overseas operations. Hizballah's Secretary General Hassan Nasrallah has entrusted him with avenging the death of his late boss.
Ahmed Al-Fayd, Hamiyah's operations officer and right hand.
Najem a-Din, Hizballah's bomb expert.
Naim Haris. In the guise of a Lebanese businessman, he is responsible for recruiting collaborators in different countries for Hizballah's overseas hits.
Mehmet Taharawrlu, a Turkish national who recruites local talent to assist in Hizballah attacks in Turkey.
Aldus Debka.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95836136
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 16:07 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Hoe zat dat ook al weer? Gaza was toch teruggegeven aan de Palestijnen? Maar er rollen zomaar weer tanks binnen en er worden vrachtwagens tegengehouden.
Hebreeuws is een averechtse taal, dat wordt met elke confrontatie duidelijker.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_95836368
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 23:43 schreef waht het volgende:

[..]

Aldus Debka.
Jaja:
Ik citeer:
quote:
No Israeli intelligence would disclose the location or country where the attack was to take place, only that the timeline was "immediate." Many thousands of Israelis are spending the long Passover festival vacation outside the country.
Vet van mij.
Was de laatste wens niet: "Volgend jaar in Jeruzalem?"
Waarom gaan vele duizenden dan het land uit om Pasen te vieren? Je zou daarentegen verwachten dat familie van buiten Israel naar binnen komt om Pasen te vieren.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_95837268
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 00:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jaja:
Ik citeer:

[..]

Vet van mij.
Was de laatste wens niet: "Volgend jaar in Jeruzalem?"
Waarom gaan vele duizenden dan het land uit om Pasen te vieren? Je zou daarentegen verwachten dat familie van buiten Israel naar binnen komt om Pasen te vieren.
Eh, misschien omdat 80% van de Israëli niet religieus is????
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_95837324
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 00:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoe zat dat ook al weer? Gaza was toch teruggegeven aan de Palestijnen? Maar er rollen zomaar weer tanks binnen en er worden vrachtwagens tegengehouden.
Hebreeuws is een averechtse taal, dat wordt met elke confrontatie duidelijker.
Kun jij mij uitleggen waarom jij, als taalexpert, zoveel moeite hebt om taal en inhoud van elkaar te scheiden? De enige die hier averechts kletst ben jij :{
bron
pi_95837553
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 00:49 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

En dan ga je het land verlaten omdat je een feest viert dat gaat over het weer bereiken van je land?
Er zit wel wat in, maar daar wil ik dan wel graag wat meer uitleg over.
En als 80 % niet religieus is, dan zie ik al helemaal geen uitleg voor me.
pi_95837602
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 00:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En dan ga je het land verlaten omdat je een feest viert dat gaat over het weer bereiken van je land?
Er zit wel wat in, maar daar wil ik dan wel graag wat meer uitleg over.
En als 80 % niet religieus is, dan zie ik al helemaal geen uitleg voor me.
Voor die 80% is het gewoon vakantie; het interesseert ze werkelijk geen biet wat er gevierd wordt. Net als Pasen in Nederland. Volgens een onderzoek in Trouw dat ik deze week heb gelezen weet maar 35% van de Nederlanders wat er met Pasen gevierd wordt.
bron
pi_95837721
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 00:51 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Kun jij mij uitleggen waarom jij, als taalexpert, zoveel moeite hebt om taal en inhoud van elkaar te scheiden? De enige die hier averechts kletst ben jij :{
Taal en inhoud van elkaar scheiden? Ik snap niet goed wat je bedoelt.
pi_95837774
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Taal en inhoud van elkaar scheiden? Ik snap niet goed wat je bedoelt.
Het valt me op dat als jij kritiek hebt op berichten uit Israël, dat je niet het bericht, maar de taal waarin het bericht is gesproken of geschreven bekritiseert. Ik heb even geen zin uit te zoeken wat voor drogreden dit is, maar er zal ongetwijfeld een mooie term voor bestaan.

Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik vermoed dat jij het Hebreeuws niet machtig bent, dus niet in de positie bent om er uitspraken over te doen.
bron
pi_95837905
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:00 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Voor die 80% is het gewoon vakantie; het interesseert ze werkelijk geen biet wat er gevierd wordt. Net als Pasen in Nederland. Volgens een onderzoek in Trouw dat ik deze week heb gelezen weet maar 35% van de Nederlanders wat er met Pasen gevierd wordt.
OK, dat kan zijn. Ik geloof je op je woord, ook wat betreft die 35 %. Maar wou je dan zeggen dat ze ook het rituele feest niet vieren? Dus ook niet het: "Volgend jaar in Jeruzalem."

Dat van die 35 % vind ik trouwens wel veemd. Pasen is het allerbelangrijkste feest van de christenen want door zijn opstanding bewees jezus zijn goddelijkheid. Nou hecht ik daar ze;f niet zo aan, maar het betekent wel, dat maar 35 % van de Nederlandse bevolking ook daadwerkelijk christelijk is.
pi_95838041
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:06 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het valt me op dat als jij kritiek hebt op berichten uit Israël, dat je niet het bericht, maar de taal waarin het bericht is gesproken of geschreven bekritiseert. Ik heb even geen zin uit te zoeken wat voor drogreden dit is, maar er zal ongetwijfeld een mooie term voor bestaan.

Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik vermoed dat jij het Hebreeuws niet machtig bent, dus niet in de positie bent om er uitspraken over te doen.
Ik ben het Hebreeuws inderdaad niet machtig. Dus ik ga af op de vertalingen van de woorden door anderen en het gebruik in de praktijk door Israel. Favoriet: doorlaatposten, vooral gebruikt om Palestijnen hinderlijk en minachtend tegen te houden.

Over de eerste alinea: je zou best een punt kunnen hebben, ik denk dat ik het grotendeels wel met je eens zou kunnen zijn.
Wat mij betreft komen we daar op terug.
Maar nu ga ik slapen.
pi_95838090
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK, dat kan zijn. Ik geloof je op je woord, ook wat betreft die 35 %. Maar wou je dan zeggen dat ze ook het rituele feest niet vieren? Dus ook niet het: "Volgend jaar in Jeruzalem."
Nee, dat zullen ze vast niet doen, want ze doen niets met het geloof. Sommigen zullen hooguit een extra boterham eten om te benadrukken dat ze zich niet aan de regels houden.
quote:
Dat van die 35 % vind ik trouwens wel veemd. Pasen is het allerbelangrijkste feest van de christenen want door zijn opstanding bewees jezus zijn goddelijkheid. Nou hecht ik daar ze;f niet zo aan, maar het betekent wel, dat maar 35 % van de Nederlandse bevolking ook daadwerkelijk christelijk is.
Het gebeurt mij regelmatig dat ik, als Jood, de enige in een gezelschap ben die weet wat er met Goede Vrijdag, Pasen, Hemelvaartsdag en Pinksteren is gebeurd. 35% is inderdaad erg laag, maar dat het laag is verbaast mij niets.
bron
pi_95838224
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ben het Hebreeuws inderdaad niet machtig. Dus ik ga af op de vertalingen van de woorden door anderen en het gebruik in de praktijk door Israel. Favoriet: doorlaatposten, vooral gebruikt om Palestijnen hinderlijk en minachtend tegen te houden.

Over de eerste alinea: je zou best een punt kunnen hebben, ik denk dat ik het grotendeels wel met je eens zou kunnen zijn.
Wat mij betreft komen we daar op terug.
Maar nu ga ik slapen.
Je voorbeeld geeft al genoeg aan. In het Engels worden die dingen consequent 'Checkpoint' genoemd. De doorlaatpost Erez wordt in het Hebreeuws 'Ma'avar Erez' genoemd. Ma'avar bekent 'overgang'.

Dit laat maar weer eens zien hoe voorzichtig je moet zijn met vertaalde teksten. Vertalen is interpreteren, is een oude joodse wijsheid.
bron
pi_95838335
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:20 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Nee, dat zullen ze vast niet doen, want ze doen niets met het geloof. Sommigen zullen hooguit een extra boterham eten om te benadrukken dat ze zich niet aan de regels houden.

[..]

Het gebeurt mij regelmatig dat ik, als Jood, de enige in een gezelschap ben die weet wat er met Goede Vrijdag, Pasen, Hemelvaartsdag en Pinksteren is gebeurd. 35% is inderdaad erg laag, maar dat het laag is verbaast mij niets.
Als dat zo is, waarom wordt dan zo'n belang gehecht aan Jeruzalem? En aan Groot-Israel?
En ik ken de regels niet, dus weet niet hoe schokkend die extra boterham is, maar om dan kennelijk met 80 % toch heel Jeruzalem te willen hebben???

En andersom: als Jood gaan goede vrijdag, pasen, hemelvaart en pinksteren je toch niet aan. Want het nieuwe testament is toch voorbij jouw geloof?
pi_95838415
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:26 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Je voorbeeld geeft al genoeg aan. In het Engels worden die dingen consequent 'Checkpoint' genoemd. De doorlaatpost Erez wordt in het Hebreeuws 'Ma'avar Erez' genoemd. Ma'avar bekent 'overgang'.

Dit laat maar weer eens zien hoe voorzichtig je moet zijn met vertaalde teksten. Vertalen is interpreteren, is een oude joodse wijsheid.
Checkpoint betekent ook niet bepaald doorlaatpost. Meer controlepunt.
Overgang? Betekent dat dat je tegengehouden wordt?
Het overgaan wordt immers wel erg moeilijk gemaakt.

Nu ga ik echt slapen. trusten!
pi_95838548
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Checkpoint betekent ook niet bepaald doorlaatpost. Meer controlepunt.
Overgang? Betekent dat dat je tegengehouden wordt?
Het overgaan wordt immers wel erg moeilijk gemaakt.

Nu ga ik echt slapen. trusten!
Klopt, maar jij struikelt over het woord overgang. Ik betoog dat het woord overgang door de Nederlandse vertalers bedacht is en niet door de Israëlische overheid.
bron
pi_95838613
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom wordt dan zo'n belang gehecht aan Jeruzalem? En aan Groot-Israel?
En ik ken de regels niet, dus weet niet hoe schokkend die extra boterham is, maar om dan kennelijk met 80 % toch heel Jeruzalem te willen hebben???
Een deel van die 80% geeft kennelijk niet om de traditionele feestdagen maar heeft wel binding met het land. Dat komt misschien omdat die 80% over het algemeen in Israël geboren is.
quote:
En andersom: als Jood gaan goede vrijdag, pasen, hemelvaart en pinksteren je toch niet aan. Want het nieuwe testament is toch voorbij jouw geloof?
Dat is mijn punt ook. Ik heb er religieus gezien niets mee, maar ben wel goed op de hoogte. Waarom? Omdat ik het interessant vind.
bron
pi_95840802
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 23:13 schreef Hoogheid het volgende:

.
ok dan graag een reactie op deze dan . wat was goed aan de flotilla 1 ,buiten de over datum medicijnen,(ze houden zo veel van de palestijnen dat ze dozen met over datum paracetamol geven , stof in camouflage kleuren voor uniformen van te maken ,gebroken rolstoelen .houten krukken ..en kinderspeelgoed .en buiten terroristen die aan boord waren ,,zo denk je nog steeds niet het is een provocatie .
quote:

[ Bericht 13% gewijzigd door C_N op 22-04-2011 09:03:31 ]
pi_95846468
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 00:49 schreef PhysicsRules het volgende:
:') Als dat zo was hadden ze er nooit een conflict gehad.
pi_95846561
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 12:13 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Je kan joods en toch niet religieus zijn.
  vrijdag 22 april 2011 @ 12:16:46 #27
176916 Karrs
2007-2017
pi_95846563
quote:

[..]

... huh? 80% van Israël. Niet van de Palestijnse gebieden.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_95846706
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 12:16 schreef waht het volgende:
Dat kan ja, maar die 80% is niet het geval.

As of 2005 was 76.2% Jewish, 16.1% Muslim, 2.1% Christian, and 1.6% Druze, with the remaining 4.0% not classified by religion.

http://www1.cbs.gov.il/shnaton57/st02_01.pdf
pi_95847672
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 12:21 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Dat kan ja, maar die 80% is niet het geval.

As of 2005 was 76.2% Jewish, 16.1% Muslim, 2.1% Christian, and 1.6% Druze, with the remaining 4.0% not classified by religion.

http://www1.cbs.gov.il/shnaton57/st02_01.pdf
Dus? 80% van die 76.2% joden is niet practiserend, zoals dat met een chique woord heet.
bron
pi_95851263
quote:

[..]

omdat...
  vrijdag 22 april 2011 @ 15:04:55 #32
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_95852149
Fantastische foto :Y
pi_95852339
palestijnen zetten IDF jeep in brand.in isawiya.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4059762,00.html
foto C_N argieve

pi_95852406
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 14:42 schreef C_N het volgende:
omdat...
Omdat het geloof de schuldige is, niet alleen dit conflict maar ook talloze anderen. Katholieke Spanjaarden tegen de Protestante Nederlanders? Kruistochten van christenen in Palestina, het vermoorden van miljoenen mensen omdat ze een ander geloof hebben, de haat tegen het westen etc.. Zonder heilige gronden, beloofden landen, heilige steden en dat soort onzin kan je niet eens bedenken dat er ooit een conflict geweest zou zijn in de Palestijnse gebieden. Geloof is al vanaf de oorsprong een van de grootste (zo niet dé grootste) boosdoener van al het kwade in de wereld.
pi_95852483
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 15:12 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Omdat het geloof de schuldige is, niet alleen dit conflict maar ook talloze anderen. Katholieke Spanjaarden tegen de Protestante Nederlanders? Kruistochten van christenen in Palestina, het vermoorden van miljoenen mensen omdat ze een ander geloof hebben, de haat tegen het westen etc.. Zonder heilige gronden, beloofden landen, heilige steden en dat soort onzin kan je niet eens bedenken dat er ooit een conflict geweest zou zijn in de Palestijnse gebieden. Geloof is al vanaf de oorsprong een van de grootste (zo niet dé grootste) boosdoener van al het kwade in de wereld.
mee eens,,
het extremisme doet het de das om .
pi_95853220
geweervuur gehoord in de omgeving van de Nahal-oz depot,
nieuws volgd.
pi_95853388
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2011 12:51 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dus? 80% van die 76.2% joden is niet practiserend, zoals dat met een chique woord heet.
In die zin is Israel gewoon een doorsnee land. In het zuiden rond Tel-Aviv wonen de mensen die weinig met religie te maken hebben. Dat velen toch joods zijn komt omdat het niet echt een keuze is. Als je in een joodse familie bent geboren ben jij ook joods. Elders in het land wonen de meer religieuze joden. Tot de meer radicale gelovigen die kosten wat kost in Palestijnse gebieden willen wonen.
pi_95855654
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 15:12 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

het probleem is niet geloof, maar extremisme. Extremisten zullen elke religie of ideologie kunnen misbruiken voor hun gewelddadige plannen. Kijk alleen maar naar de 20ste eeuw. Bijna alle grote oorlogen zijn gevochten in naam van niet-religieuze ideologieën, zoals het nazisme, fascisme, communisme, kapitalisme of democratie. Daar kwam geen god aan te pas.
bron
pi_95856470
Helemaal mee eens. Toch vraag ik me soms af hoe de wereld er uit zou zien als we nooit godsdiensten hadden gehad. Natuurlijk zijn er dan nog steeds mogelijkheden genoeg om elkaar de kop in te slaan (blank, zwart, geel, oranje e.d.).. dus wie weet zou het alsnog niet zoveel uitmaken :P
pi_95877301
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:47 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Een deel van die 80% geeft kennelijk niet om de traditionele feestdagen maar heeft wel binding met het land. Dat komt misschien omdat die 80% over het algemeen in Israël geboren is.
Ik kreeg van een tegenstander cijfers over de Israelische bevolkingssamenstelling voor 2005.
Daaruit bleek dat ongeveer 1/3 eerste generatie allochtoon is, 1/3 tweede generatie allochtoon en dat maar 1/3 geboren was in Israel uit een joodse vader. Ik kan de cijfers even niet terugvinden.
Dan zou maar 67 % geboren zijn in dat land. En pakweg 67 % zou volgens Wilders' normen nog lang geen autochtoon zijn.

En dan komen we weer opnieuw op de vraag: Wat geeft iemand het recht om een land als het zijne (of hare) te beschouwen?
quote:
[..]

Dat is mijn punt ook. Ik heb er religieus gezien niets mee, maar ben wel goed op de hoogte. Waarom? Omdat ik het interessant vind.
OK, kan ik het mee eens zijn.
pi_95877388
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:43 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Klopt, maar jij struikelt over het woord overgang. Ik betoog dat het woord overgang door de Nederlandse vertalers bedacht is en niet door de Israëlische overheid.
Na, ik ken geen Hebreeuws, maar dan zijn er toch wel erg veel vertaalfouten.
Doorlaatpost, was de Nederlandse vertaling.
Veiligheidsmuur.
Vredesproces.

Ik kan ze wel verzamelen, maar dat doet aan het principe niks af.
pi_95877478
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 08:42 schreef C_N het volgende:

[..]

ok dan graag een reactie op deze dan . wat was goed aan de flotilla 1 ,buiten de over datum medicijnen,(ze houden zo veel van de palestijnen dat ze dozen met over datum paracetamol geven , stof in camouflage kleuren voor uniformen van te maken ,gebroken rolstoelen .houten krukken ..en kinderspeelgoed .en buiten terroristen die aan boord waren ,,zo denk je nog steeds niet het is een provocatie .

[..]

Als dat allemaal waar was, waarom zou dan Israel zo'n agressieve aanval lanceren?
Dan was het toch veel slimmer om de vloot door te laten varen, de ondeugdelijke spullen af te laten leveren en te wachten tot de Gazanen aan de gevolgen dood zouden gaan.
pi_95877667
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 12:16 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar dan is weer mijn vraag: waaraan ontleen je het recht om een stuk land jouw land te noemen?
Als je Kaninefaat bent, heb je dan automatisch recht op een stuk Hollands duin?
Als je Saks bent, mag je dan automatisch in de Achterhoek of Twente wonen?

Op die vraag wordt stelselmatig NIET ingegaan.
pi_95880001
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 01:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als dat allemaal waar was, waarom zou dan Israel zo'n agressieve aanval lanceren?
Dan was het toch veel slimmer om de vloot door te laten varen, de ondeugdelijke spullen af te laten leveren en te wachten tot de Gazanen aan de gevolgen dood zouden gaan.
agressieve aanval...? ja idd op een bande terroristen die klaar staan met wapens en dan nog een een overname van een bood met paintball geweren erg agresief.
en als dit allemaal waar was....zeg kees eh ik zelf heb denkik een 50 tal fotos van de lading kees ..
http://www.flickr.com/pho(...)57624155153089/show/
en eh nee niet slim om door te laten varen kees..A israel zorg meer voor de palestijnen in gazza dan de vredes org.door niet deze medicijnen te laten gebruiken .blokkade is er niet voor niets .kom niet zomaar uit de lucht vallen kees.
en israel heb aangeboden om de lading door te stuuren op de normalen wegen .door de overslagen kerm shalom ,,willden ze niet .ze kozen voor provocatie. ok dit gebeurd er als je provoceer..flotilla 2 eindigd ook weer in asdoth en terecht.

[ Bericht 5% gewijzigd door C_N op 23-04-2011 08:27:22 ]
pi_95880007
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar dan is weer mijn vraag: waaraan ontleen je het recht om een stuk land jouw land te noemen?

deze vraag is al in 71 topics geantwoord .en in de nodigen topics voor deze serie
pi_95880702
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Die rechten bestaan voor beide kanten niet. De gebieden die Israël bezet hebben ze vergaard na een aanval op hen en behouden ze om toekomstige aanvallen beter te kunnen afslaan. Meer uitleg behoeft het voor mij niet, Israël handelt volstrekt logisch als het om zijn eigen overleving gaat. De Palestijnen delven het onderspit, maar het had veel erger gekund. Doordat de Israëlische bevolking een keiharde aanpak (als in massadeportatie of uitroeiing) van de Palestijnen nooit zou accepteren gebeurt het niet en is de huidige situatie van het minimale doen om de orde te bewaren de beste optie.
pi_95881586
Nahal-Oz diesel overslag.
is gelegen aan de gazza strook op de grens gazza en Israel.
de naam heb de overslag naar de naast gelegen kibutz.het ligt tussen en kibutz Nahal-oz en kibutz Nir-Am
de nahal-oz diesel depot is voor het door een pijpleiding overpompen van brandstof zoals,diesel benzine en zware stook olie.
4,465,245 liters zwaren stookolie,dieselolie voor de electricitijd station in gazza stag werd alleen al gepomt afgelopen maand .
de Nahal-oz depot is vaak het doelwit van terror aanvallen geweest waarbij in de laatsten jaren 3 mensen om het leven zijn gekomen al werkend op de depot en 5 gewonden zijn gevallen ..
en waarbij Israel de kraan tijdelijk dicht heeft gedraaid. het depot word goed bevijligd door een naast gelegen tank basis .eris een veilighijds coridoor voor de vrachtwagens die wachten tot de lading kan over worden gepomt. het was niet toegestaan dan meer dan 5 vrachtwagens op de depot zelf.dit is nu terug gebracht tot 2 wagens op de compount zelf., de anderen wagens wachten hun beurd van lossen af . in een speciaal daarvoor aangelegde wacht plaatst wat de rijders en de trucks beschermd van aan vallen van uit de gazza strook. bij aankomst de trucks krijgen een nr van waar na de overslag bevind
foto onder het pompen van zware diesel olie bij de depot van Nahal-oz, foto C_N

[ Bericht 0% gewijzigd door C_N op 23-04-2011 14:09:38 ]
  zaterdag 23 april 2011 @ 14:55:17 #48
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_95888087
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 15:10 schreef C_N het volgende:
palestijnen zetten IDF jeep in brand.in isawiya.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4059762,00.html
foto C_N argieve

[ afbeelding ]
Hulde!
pi_95888128
autobus slaat om ..? op high way 6 .news volgd,
pi_95888172
http://www.haaretz.com/ne(...)tral-israel-1.357749
kinder autobus flip over veel gewonden.

[ Bericht 19% gewijzigd door C_N op 23-04-2011 15:24:41 ]
  zaterdag 23 april 2011 @ 15:31:41 #51
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_95888778
Gelukkig vooral lichte verwondingen. Sterkte...
pi_95888942
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:31 schreef Nibb-it het volgende:
Gelukkig vooral lichte verwondingen. Sterkte...
er zitten nog mensen vast op dit moment in de bus .
pi_95889275
Hoe triest dat nieuws over die bus ook is: het is niet relevant voor dit topic. We moeten het hier beperken tot nieuws over de kwestie Israël-Palestina, niet over Israël in het algemeen. Anders gooien de mods deze epische reeks straks dicht.
pi_95890474
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:52 schreef waht het volgende:
Hoe triest dat nieuws over die bus ook is: het is niet relevant voor dit topic. We moeten het hier beperken tot nieuws over de kwestie Israël-Palestina, niet over Israël in het algemeen. Anders gooien de mods deze epische reeks straks dicht.
ja helemaal gelijk heb je .

perez Israel moet een eigen vredes plan hebben
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4059772,00.html
ik ben voor een palestijnse staat ,,maar ook voor de beveiliging van de staat Israel
niet op de manier we de gazza strook hebben gegeven .
pi_95895033
intifada mogelijk in sept ...
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4060008,00.html
foto onder,,bi'ilin afgelopen vrijdag

klinkt als een soort oproep en een middel om druk bij te zetten

[ Bericht 18% gewijzigd door C_N op 23-04-2011 19:47:46 ]
pi_95907828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 09:32 schreef waht het volgende:

[..]

Die rechten bestaan voor beide kanten niet. De gebieden die Israël bezet hebben ze vergaard na een aanval op hen en behouden ze om toekomstige aanvallen beter te kunnen afslaan. Meer uitleg behoeft het voor mij niet, Israël handelt volstrekt logisch als het om zijn eigen overleving gaat. De Palestijnen delven het onderspit, maar het had veel erger gekund. Doordat de Israëlische bevolking een keiharde aanpak (als in massadeportatie of uitroeiing) van de Palestijnen nooit zou accepteren gebeurt het niet en is de huidige situatie van het minimale doen om de orde te bewaren de beste optie.
Dat is te makkelijk.
En bovendien benje erg onduidelijk en onprecies.
De gebieden die Israel vergaard heeft heeft het vergaard na de instelling van de VN, en de behandeling van deze gebieden is in strijd met de regels van de VN. Dat Israel die regels nioet erkent, is tekenend genoeg.
Je verweer is een poging, maar ik vind je niet precies genoeg.
pi_95910450
Hoe bedoel je onprecies dan?

Dat het in strijd is met de regels van de VN kan niemand omheen.
pi_95910694
Een dood en 5 gewonden in judea en samaria beschieting
6 israelish die op weg waren naar de joseph tomb zijn beschooten in de autos waar ze zaten door palestijnse politie..onder zoek loopt

ooggetuigen verslag israel,,
One of the Breslovers who was in the second car in the convoy and was lightly wounded told Ynet: "We arrived at the tomb like on many occasions in the past. Near the tomb we saw a spikes chain. One of the guys jumped out of the car and moved it aside.

"At this point a uniformed Palestinian police officer with a Kalashnikov in a jeep woke his colleagues up and they started firing into the airI was in the front seat. We started driving fast in the direction of the tomb; we got out of the vehicles and kissed the tomb.

"When we got back to the vehicles the police shot at the vehicles, they were screaming 'Allahu Akbar'. It was crazy, they were shooting to kill. I screamed at the driver to drive out of there quickly. When we got to Har Bracha we attended to the wounded."

verslag palestijn.
Palestinian security forces have arrested one suspect in connection with the shooting, who is recounting his version of events with additional members from the patrol force. Palestinian sources who spoke to the IDF have claimed that the shooting was preceded by the Breslovers throwing rocks at the Palestinian police.,,

eigen oog verslag ,,,,geen steenen,, in de omgeving van de politie jeep heb ik gezien ........

Nablus shooting casualties: Worshipers en route to Joseph's Tomb
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4060103,00.html
slachtoffer 24 jaar oud vader van 4
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4060126,00.html
foto kunnen schokend zijn .,,C_N
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
palestijnse jeugd zet joseph tomp in brand
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4060163,00.html
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4060140,00.html

samen werking kon dit incident voorkomen......mischien
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4060118,00.html

[ Bericht 17% gewijzigd door C_N op 24-04-2011 11:32:39 ]
pi_95913062
begravenis vind momenteel plaats van 24 jaar jong Ben-Yosef Livnat ,,slachtoffer van de beschieting in nablush.
pi_95914702
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 17:20 schreef Hoogheid het volgende:
Helemaal mee eens. Toch vraag ik me soms af hoe de wereld er uit zou zien als we nooit godsdiensten hadden gehad. Natuurlijk zijn er dan nog steeds mogelijkheden genoeg om elkaar de kop in te slaan (blank, zwart, geel, oranje e.d.).. dus wie weet zou het alsnog niet zoveel uitmaken :P
Sterker nog, het had zelfs stukken erger kunnen zijn zonder de diverse abrahamistische godsdiensten. Sec bekeken zijn het namelijk zo'n beetje de eerste 'echte' wetboeken waarin omschreven wordt wie wat wanneer mag doen, bij wijze van straf, ipv eigenrichting/de wet van de sterkste toe te passen. Zo terugkijkend met de huidige ogen lijkt het uiteraard allemaal vreselijk barbaars, maar in die tijd was dat een revolutie, eerst rechtspraak voor de 'gewone man en zelfs rechten voor de slaaf, later naastenliefde, en nog later wettelijk vastgelegde tolerantie taz van andersdenkenden.
Ik vraag me weleens af hoe we ervoor zouden staan als deze ideeën destijds niet gelanceerd waren, al is het in de loop der eeuwen meer dan eens misbruikt om de ander te onderwerpen aan de eigen denkbeelden, het idee/het ideaal aan zich, daar is namelijk helemaal niets mis mee
pleased to meet you
pi_95918060
Helemaal mee eens moussie.

Het is te makkelijk om alles op het geloof te gooien.
pi_95924868
We are more happyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
.
Israel op plaats 7 van 124 staten van de happyness indexs 63%
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4060237,00.html
en wij zijn meer happy dan de USA en dan nederlanders.62 % dat kom dat we niet over de regen klagen denk ik . ;)
  zondag 24 april 2011 @ 19:01:33 #63
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_95926443
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Sterker nog, het had zelfs stukken erger kunnen zijn zonder de diverse abrahamistische godsdiensten. Sec bekeken zijn het namelijk zo'n beetje de eerste 'echte' wetboeken waarin omschreven wordt wie wat wanneer mag doen, bij wijze van straf, ipv eigenrichting/de wet van de sterkste toe te passen. Zo terugkijkend met de huidige ogen lijkt het uiteraard allemaal vreselijk barbaars, maar in die tijd was dat een revolutie, eerst rechtspraak voor de 'gewone man en zelfs rechten voor de slaaf, later naastenliefde, en nog later wettelijk vastgelegde tolerantie taz van andersdenkenden.
Ik vraag me weleens af hoe we ervoor zouden staan als deze ideeën destijds niet gelanceerd waren, al is het in de loop der eeuwen meer dan eens misbruikt om de ander te onderwerpen aan de eigen denkbeelden, het idee/het ideaal aan zich, daar is namelijk helemaal niets mis mee
Mooie uiteenzetting. Anderzijds is het eerste bekende wetboek van Hammurabi. Deze is voor zover ik weet niet als religieus boek gepresenteerd.
bron
  zondag 24 april 2011 @ 19:34:25 #64
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_95927171
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 18:01 schreef C_N het volgende:
-
Ik ben anders wel toe aan een buitje. :P
  maandag 25 april 2011 @ 00:55:52 #65
176916 Karrs
2007-2017
pi_95942534
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 02:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is te makkelijk.
En bovendien benje erg onduidelijk en onprecies.
De gebieden die Israel vergaard heeft heeft het vergaard na de instelling van de VN, en de behandeling van deze gebieden is in strijd met de regels van de VN. Dat Israel die regels nioet erkent, is tekenend genoeg.
Je verweer is een poging, maar ik vind je niet precies genoeg.
:')

Het begint nu wel heel zielig te worden, Kees.
pi_95944040
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 09:32 schreef waht het volgende:

[..]

Die rechten bestaan voor beide kanten niet. De gebieden die Israël bezet hebben ze vergaard na een aanval op hen en behouden ze om toekomstige aanvallen beter te kunnen afslaan.
Welke toekomstige aanvallen? Je kunt natuurlijk niet zomaar allerlei grondgebieden van buren gaan annexeren als buffer tegen toekomstige aanvallen. Dan weet ik er nog wel een paar.
quote:
Meer uitleg behoeft het voor mij niet, Israël handelt volstrekt logisch als het om zijn eigen overleving gaat.
Vioor de overleving van de staat Israel zijn de verdragen met Egypte en Jordanië veel belangrijker dan het bezetten van Gaza en de Westoever. Met name het bezetten van de Westoever heeft geen enkel nut meer gezien het moderne wapentuig. Logisch? Dat wel, maar niet volgen militaire regels.
quote:
De Palestijnen delven het onderspit, maar het had veel erger gekund. Doordat de Israëlische bevolking een keiharde aanpak (als in massadeportatie of uitroeiing) van de Palestijnen nooit zou accepteren gebeurt het niet en is de huidige situatie van het minimale doen om de orde te bewaren de beste optie.
O? Het minimale doen omvat volgens jou het geleidelijk annexeren van de Westoever en het tot een gevangenenkamp reduceren van Gaza?

Ik stel het wat scherp, maar dat lijkt me wel gerechtvaardigd na jouw goedpraten.
pi_95944238
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Octopus Paul, inmiddels ongetwijfeld gereïncarneerd in een Octopus ergens in de oceanen, heeft Zijn Goddelijkheid bewezen door tegen de oppermacgtige FIFA in te gaan en een andere uitkomst van de WK te scheppen. Zie http://www.speld.nl/2010/06/07/uitslagen-wk-voetbal-gelekt/

Groot voordeel van Octopus Paul is dat Hij geen heilig boek gedicteerd heeft, maar dat Hij Zijn heilige inkt aan de gelovigen geeft, waarmee zij ieder voor zich hun geheel eigen heilig boek kunnen schrijven. Dat alleen voor henzelf geldig is, en niet aan anderen opgelegd kan worden.
Vuvuzela!
pi_95944476
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 18:01 schreef C_N het volgende:
We are more happyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
.
Israel op plaats 7 van 124 staten van de happyness indexs 63%
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4060237,00.html
en wij zijn meer happy dan de USA en dan nederlanders.62 % dat kom dat we niet over de regen klagen denk ik . ;)
Ik las een bespreking van diverse boeken over Eichmann.
Daarin werd gesteld, dat een totalitaire en dictatoriale overheid niet nodig was voor massamoord. Het ontmenselijken van de tegenstander was al genoeg.
Het presenteren van een foto van een soldaat in smetteloos uniform, vroom biddend, versus een tekening van een groezelige kruipende strijder met een box met baby op zijn rug, ontmenselijkt de laatste groep.
Idem foto's van biddende jongeren die (zijn dat wel dezelfden??) vervolgens met slingers stenen gooien tegenover foto's van feestende jongeren in een café of zo.

Het ontmenselijken van de tegenstander is kwaadaardig. Eichmann schijnt zich beroemd te hebben op het mogelijk maken van het doden van 5 miljoen mensen. Vast wel een record voor het Guinness Book, dat toen nog niet bestond. Een prestatie van de duivel.

Door tegenstanders te ontmenselijken, via foto's (dat valt niet zo op, maar werkt wel!!) of tekst of daad, schaar je je in zijn kamp.
Ik zou zelf niet naast Eichmann gevonden willen worden.
Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keus.
pi_95944716
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 02:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik las een bespreking van diverse boeken over Eichmann.
Daarin werd gesteld, dat een totalitaire en dictatoriale overheid niet nodig was voor massamoord. Het ontmenselijken van de tegenstander was al genoeg.
Het presenteren van een foto van een soldaat in smetteloos uniform, vroom biddend, versus een tekening van een groezelige kruipende strijder met een box met baby op zijn rug, ontmenselijkt de laatste groep.
Idem foto's van biddende jongeren die (zijn dat wel dezelfden??) vervolgens met slingers stenen gooien tegenover foto's van feestende jongeren in een café of zo.

Het ontmenselijken van de tegenstander is kwaadaardig. Eichmann schijnt zich beroemd te hebben op het mogelijk maken van het doden van 5 miljoen mensen. Vast wel een record voor het Guinness Book, dat toen nog niet bestond. Een prestatie van de duivel.

Door tegenstanders te ontmenselijken, via foto's (dat valt niet zo op, maar werkt wel!!) of tekst of daad, schaar je je in zijn kamp.
Ik zou zelf niet naast Eichmann gevonden willen worden.
Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keus.
is dit niet wat jij just now doet tegenstanders onmenselijke kees . ,,eh in jou geval is het erger/dommer te noemen ,, jij onmenselijk je zelf
en ik zie niet zo de combinatie van mijn stukje waar jij op reageer 62 %happy mensen in nederland en 63 in israel , wat ik wel ziet is dat jij niet bij die 62 % zit .goede paasdagen kees .

[ Bericht 0% gewijzigd door C_N op 25-04-2011 02:53:10 ]
  maandag 25 april 2011 @ 10:17:38 #72
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_95947488
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 01:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Welke toekomstige aanvallen? Je kunt natuurlijk niet zomaar allerlei grondgebieden van buren gaan annexeren als buffer tegen toekomstige aanvallen. Dan weet ik er nog wel een paar.

[..]
Moet je wel op alle argumenten reageren. Waht schreef:

quote:
Die rechten bestaan voor beide kanten niet. De gebieden die Israël bezet hebben ze vergaard na een aanval op hen en behouden ze om toekomstige aanvallen beter te kunnen afslaan.
Dus hij schreef:

1. Die rechten bestaan voor beide kanten niet
2. Gebieden vergaard na een aanval op hen
3. Behouden ze om toekomstige aanvallen beter af te kunnen staan
pi_95949165
quote:
Dlocks zegt het al: het grondgebied is ingenomen na een van de vele aanvallen op Israël. Ik begrijp dat het al lang is geleden dus zou Israël bijv. kunnen overwegen om de Golan terug te geven aan Israël maar op de een of andere manier is de vijandigheid vanuit Syrië nooit weggenomen (en ja, dat is deels doordat de Golan door Israël is gehouden).

Het zekere voor het onzekere nemen houdt hier in dat de Golan gehouden wordt. Als verdedigende partij is dat niet onredelijk. Persoonlijk vind ik het houden van de Golan het beste te onderbouwen.

quote:
Vioor de overleving van de staat Israel zijn de verdragen met Egypte en Jordanië veel belangrijker dan het bezetten van Gaza en de Westoever. Met name het bezetten van de Westoever heeft geen enkel nut meer gezien het moderne wapentuig. Logisch? Dat wel, maar niet volgen militaire regels.
Hoe bedoel je 'gezien het moderne wapentuig'?

Die verdragen zijn zeker belangrijk, maar ze bieden slechts een eenzijdige garantie. Wat betreft het verdrag met Jordanië heeft Israël daar zelf een schepje bovenop gedaan door het gebied tot aan de rivier de Jordaan met eigen troepen te bezetten.
quote:
O? Het minimale doen omvat volgens jou het geleidelijk annexeren van de Westoever en het tot een gevangenenkamp reduceren van Gaza?

Ik stel het wat scherp, maar dat lijkt me wel gerechtvaardigd na jouw goedpraten.
Wederom was de Westbank ingenomen na een aanval. Hetzelfde met Gaza waar het Egyptische leger hard heeft gevochten. Met het minimale doen doel ik op de huidige strategie inzake Gaza en de Westbank om terroristische groeperingen te bestrijden. Uiteraard is Gaza geen gevangenenkamp.

Israël blijft nu eenmaal een extreem klein stuk land in een vijandige regio. Het verbeteren van de leefomstandigheden van de Palestijnen is m.i. een hoge prioriteit maar dat hoeft geen volledige terugtrekking uit de gebieden te betekenen.
pi_95975818
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2011 19:01 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Mooie uiteenzetting. Anderzijds is het eerste bekende wetboek van Hammurabi. Deze is voor zover ik weet niet als religieus boek gepresenteerd.
Tja, daar heb je dan ook weer gelijk in. Je zou zelfs kunnen speculeren dat die wetten en gewoontes geïntegreerd zijn door de opvolgers, ook op stenen tafels, een 'verbetering' ..
Je zou ook kunnen speculeren hoe de wereld zich had ontwikkeld als we allemaal de leer van Boeddha zouden volgen .. misschien was ons gedeelte van de planeet wel te ruig voor dat soort beschouwelijke benadering van het spirituele?

Hoe dan ook vind ik dat what-if nogal onzinnig, er spelen zoveel aspecten mee .. en mensen die op macht belust zijn vinden altijd wel een handvat toch?
pleased to meet you
pi_95977163
Nu er eindelijk zicht komt op een Palestijnse staat, begin ik me steeds meer te ergeren aan Hamas. Het lijkt wel alsof ze opereren zonder visie. Wat denken ze te bereiken?
pi_95978744
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:30 schreef waht het volgende:

[..]

Dlocks zegt het al: het grondgebied is ingenomen na een van de vele aanvallen op Israël. Ik begrijp dat het al lang is geleden dus zou Israël bijv. kunnen overwegen om de Golan terug te geven aan Israël maar op de een of andere manier is de vijandigheid vanuit Syrië nooit weggenomen (en ja, dat is deels doordat de Golan door Israël is gehouden).

Het zekere voor het onzekere nemen houdt hier in dat de Golan gehouden wordt. Als verdedigende partij is dat niet onredelijk. Persoonlijk vind ik het houden van de Golan het beste te onderbouwen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[..]

Die verdragen zijn zeker belangrijk, maar ze bieden slechts een eenzijdige garantie. Wat betreft het verdrag met Jordanië heeft Israël daar zelf een schepje bovenop gedaan door het gebied tot aan de rivier de Jordaan met eigen troepen te bezetten.

[..]

Wederom was de Westbank ingenomen na een aanval. Hetzelfde met Gaza waar het Egyptische leger hard heeft gevochten. Met het minimale doen doel ik op de huidige strategie inzake Gaza en de Westbank om terroristische groeperingen te bestrijden. Uiteraard is Gaza geen gevangenenkamp.
Euhm, het beginpunt voor de plaatselijk bewoner was anders dat het gebied onrechtmatig werd ingepikt door de Britten en daarna werd weggegeven aan het Joodse volk, dat daar, ondanks alle protesten van de omliggende landen en plaatselijke bewoners, op de valreep van het aflopen van het Britse mandaat de staat Israël heeft gesticht. Zo werd de UN buiten spel gezet, en waren de Palestijnen als oorspronkelijke bewoners ineens een volk zonder land.
Op zich vind ik dat altijd heel raar, dat dat zo gemakkelijk vergeten/opzij geschoven wordt, alsof de omliggende landen er niets over te zeggen hebben als er een nieuwe staat gesticht wordt in hun regio en zonder hun toestemming

quote:
Israël blijft nu eenmaal een extreem klein stuk land in een vijandige regio. Het verbeteren van de leefomstandigheden van de Palestijnen is m.i. een hoge prioriteit maar dat hoeft geen volledige terugtrekking uit de gebieden te betekenen.
Volgens mij moeten kolonisten ala Lieberman, die vrijwillige 'human shields' die in 'vijandig' gebied middels provocatie bescherming afdwingen en zo een steeds groter gedeelte van dat gebied opeisen zich 'terug trekken' of te wel ontruimd worden. Zolang als dat soort fanatici genegeerd/gesteund wordt door het beleid blijft het idee van 'Groot Israël' leven, zeker als dat ook nog eens bevestigd wordt door ideeën als 'ze hebben al een land, namelijk Jordanië'.

Overigens wil ik graag terug komen op een aanbod van C_N uit het vorige topic .. foto's ..
Wat ik mij afvraag .. in Hebron, is het nog steeds zo dat de Joodse bewoners op de eerste verdieping zitten, zie je nog steeds overal van die lappententen op de daken? En zijn de steegjes rondom de markt nog steeds overspannen met netten, om het vuilnis dat vanaf de eerste verdieping naar beneden wordt gegooid op te vangen? De laatste foto's die ik daarvan zag waren van een kennis die er in 2009 was, vergezeld met een nogal plastische omschrijving van het 'bouquet' .. dus ik vraag me wel af hoe het nu is
pleased to meet you
pi_95978817
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:34 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Nu er eindelijk zicht komt op een Palestijnse staat, begin ik me steeds meer te ergeren aan Hamas. Het lijkt wel alsof ze opereren zonder visie. Wat denken ze te bereiken?
Een duidelijke keuze van het volk voor de politieke vleugel van de partij?
pleased to meet you
pi_95979173
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:04 schreef moussie het volgende:
Euhm, het beginpunt voor de plaatselijk bewoner was anders dat het gebied onrechtmatig werd ingepikt door de Britten en daarna werd weggegeven aan het Joodse volk, dat daar, ondanks alle protesten van de omliggende landen en plaatselijke bewoners, op de valreep van het aflopen van het Britse mandaat de staat Israël heeft gesticht. Zo werd de UN buiten spel gezet, en waren de Palestijnen als oorspronkelijke bewoners ineens een volk zonder land.
Op zich vind ik dat altijd heel raar, dat dat zo gemakkelijk vergeten/opzij geschoven wordt, alsof de omliggende landen er niets over te zeggen hebben als er een nieuwe staat gesticht wordt in hun regio en zonder hun toestemming
Dat is een beginpunt, maar niet degene die ik hanteer of die per definitie juist is.
pi_95981084
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 02:16 schreef C_N het volgende:

[..]

is dit niet wat jij just now doet tegenstanders onmenselijke kees . ,,eh in jou geval is het erger/dommer te noemen ,, jij onmenselijk je zelf
en ik zie niet zo de combinatie van mijn stukje waar jij op reageer 62 %happy mensen in nederland en 63 in israel , wat ik wel ziet is dat jij niet bij die 62 % zit .goede paasdagen kees .
Ik heb je oprecht gevraagd naar wat jij je zoon leert. Je noemde dat zelf en ik heb geprobeerd om daar serieus op in te gaan. Juist in een poging om tot een menselijk contact te komen.
Maar dat is moeilijk, ja.
pi_95981191
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:17 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Moet je wel op alle argumenten reageren. Waht schreef:

[..]

Dus hij schreef:

1. Die rechten bestaan voor beide kanten niet
2. Gebieden vergaard na een aanval op hen
3. Behouden ze om toekomstige aanvallen beter af te kunnen staan
Oh, geen probleem hoor.
1) Dat hangt er helemaal vanaf van welk moment je die rechten gaat tellen.
2) Ja, zoals na de naqba, bijvoorbeeld.
3) Denk je nou echt dat een buffergebied een toekomstige aanval af kan slaan? Zoals de Hollandse Waterlinie (met opgeven van de hele rest van Nederland) de Duitse invasie kon tegenhouden?

Dat wordt een interessante discussie, en ingewikkeld ook.
Dus ik denk dat er nogal wat simpele geesten af zullen vallen.
Of erger nog: zullen storen en in de weg lopen.
pi_95981357
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:30 schreef waht het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie het al: water!
quote:
[..]

Raketten of zo?
quote:

[..]

Uiteraard? Hoezo uiteraard?
quote:
Zieligdoenerij. Calimero-gedrag.
Een land dat zichzelf serieus zou nemen, zou zich ander gedragen. En gezien de militaire macht heeft Israel alle reden zichzelf serieus te nemen.
Het verbeteren van de leefomstandighden van de Palestijnen (hiermee erken je impliciet de overmacht van Israel!) verdient meer aandacht.
Dat vereist om te beginnen ontmanteling van de illegale nederzettingen, dat zijn dus alle nederzettingen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 10:04:30 #82
176916 Karrs
2007-2017
pi_95985556
quote:

[..]

:D Want hun buurlanden zijn net zo betrouwbaar als de onze, nietwaar?

Doet me denken aan Herman Finkers. "De bond van mensen die vlakbij het station wonen pleit voor opheffing van de stadsbussen. 'Als wij naar het station kunnen lopen, kunnen anderen dat ook wel', aldus de bond."
pi_96000152
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 01:39 schreef Kees22 het volgende:
Raketten of zo?
Er is geen enkele garantie dat raketten de enige dreiging blijven in de toekomst. Dat moderne wapentuig is een verzekering daartegen.
quote:
Uiteraard? Hoezo uiteraard?
Wil je nu echt dat ik ga uitleggen waarom Gaza geen gevangenenkamp is? Als je het dan een naam wil geven kun je het een zo-nu-en-dan-belegerd-gebied noemen.
quote:
Zieligdoenerij. Calimero-gedrag.
Een land dat zichzelf serieus zou nemen, zou zich ander gedragen. En gezien de militaire macht heeft Israel alle reden zichzelf serieus te nemen.
Het verbeteren van de leefomstandighden van de Palestijnen (hiermee erken je impliciet de overmacht van Israel!) verdient meer aandacht.
Dat vereist om te beginnen ontmanteling van de illegale nederzettingen, dat zijn dus alle nederzettingen.
Wat betreft de Palestijnen heeft Israël inderdaad de overmacht, wat betreft de buurlanden maar tot op zekere hoogte.

Dat Israël niet tussen bevriende naties gesitueerd is blijft een feit. Syrië blijft een onbetrouwbaar roversnest, Egypte zit in een overgangsfase naar de volgende militaire dictator en Libanon is instabiel als altijd. De relatie met Jordanië is gelukkig een stuk beter maar er is oud zeer aan beide kanten.

Die illegale nederzettingen zijn een puur religieus gebeuren waar ik niet veel mee heb. Ik keur het vanuit mijn eigen overtuiging af in ieder geval.
pi_96008791
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 01:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb je oprecht gevraagd naar wat jij je zoon leert. Je noemde dat zelf en ik heb geprobeerd om daar serieus op in te gaan. Juist in een poging om tot een menselijk contact te komen.
Maar dat is moeilijk, ja.
menselijk is voor kees zijn visie aannemen ,doe ik dat niet dan ben ik niet menselijk.en ben ik al als een massamoordenaar veroordeld

[ Bericht 10% gewijzigd door C_N op 26-04-2011 21:46:31 ]
pi_96011185
palestijnse cowbow politie schiet weer op een auto.

PA: Palestinian officer accidently fires at Israeli car; none injurered
04.26.11, 20:52

A Palestinian police officer fired at an Israeli jeep driving near the West Bank city of Tulkarem, Palestinian sources said.

Tulkarem governor Talal Dweikat said the officer misfired a single shot. No injuries or damage were reported.

leuk twee dagen geleden met dodelijke afloop was ook perongeluk.
mischien moet israel ook eens dingen perongelijk gaan doen , kijken hoe dat door de PA en wereld wordt ontvangen

[ Bericht 0% gewijzigd door C_N op 26-04-2011 20:30:43 ]
pi_96011732
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:06 schreef moussie het volgende:

[..]

Een duidelijke keuze van het volk voor de politieke vleugel van de partij?
ja idd en eh waar kunnen ze meer op kiezen in de strook .
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:40:17 #87
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_96020855
quote:
Nederlandse Gazavloot werkt samen met Italië

De Nederlandse organisaties die half mei deelnemen aan de tweede Gazavloot, gaan samenwerken met Italiaanse organisaties. Zij gaan samen de boot kopen die deelneemt aan deze Freedom Flotilla 2, zoals de vloot heet.

Dat heeft een woordvoerder van het initiatief laten weten. De Nederlandse delegatie geeft geen gehoor aan de oproep van minister Uri Rosenthal (Buitenlandse Zaken). Deze drong er dinsdag namens het kabinet op aan bij de diverse organisaties om niet mee te doen aan de tweede vloot, die volgens de bewindsman 'allerminst een bijdrage levert aan de oplossing van het Israëlisch-Palestijnse conflict'.

Bij de Nederlandse delegatie zijn onder meer Stop de Bezetting, Stichting Palestina, het Nederlandse Palestina Komité en Een Ander Joods Geluid betrokken. Zij delen de mening van Rosenthal niet. De initiatiefnemers sturen de Tweede Kamer woensdag een brief waarin zij hun deelname aan de vloot verdedigen. Het parlement debatteert donderdag over de Gazavloot. Rosenthal stelde dinsdag al dat de regering Nederlandse schepen niet kan verhinderen om uit te varen.

Menswaardig bestaan
'Wij komen slechts op voor internationaal recht en een menswaardig bestaan in de Gazastrook', stelt woordvoerder Benji de Levie. 'De blokkade is in tegenspraak met het internationaal recht, omdat Israël met dit middel een hele bevolking een collectieve straf oplegt. Met zijn advies tégen deelname aan de Freedom Flotilla erkent minister Rosenthal deze volstrekt onwettige actie van Israël.'

De organisatie maakt binnenkort bekend welke Nederlandse vertegenwoordigers op de Nederlands-Italiaanse boot meevaren. De deelnemers tekenen vooraf een contract waarin zij verklaren alleen geweldloos verzet te leveren tegen de blokkade. Zij krijgen van tevoren ook training in geweldloze weerbaarheid. Volgens De Levie gaat het naar verwachting onder anderen om een aantal politici, oud-politici en een paar journalisten.

Vanuit Griekenland vertrekken half mei ongeveer vijftien schepen met humanitaire goederen en zo'n duizend opvarenden naar Gaza. De Freedom Flotilla 2 moet daar eind mei aankomen. Dat is een jaar nadat de Israëlische marine de vorige vloot tegenhield op de Middellandse Zee. Bij die operatie kwamen negen opvarenden om het leven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_96029359
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:47 schreef C_N het volgende:

[..]

menselijk is voor kees zijn visie aannemen ,doe ik dat niet dan ben ik niet menselijk.en ben ik al als een massamoordenaar veroordeld

Jajaja, je overdrijft.

Ik ben de naam van de onderzoeker even kwijt, maar hij was voor de verandering eens een Canadees en geen Yank.
Hij verdeelde willekeurig een groep studenten in bewakers en bewaakten en dat grondig: de bewaakten moesten zakken dragen en de bewakers kregen stokken en macht.
Binnen een paar dagen liep de zaak uit de hand, maar hijzelf had niks in de gaten, Situaties zoals van Abu Ghraib gemeld werden.
De vrouw waarop hij hevig verliefd was kwam na drie dagen langs en gaf hem ongelooflijk op zijn sodemieter. Of hij niet zag wat hij die mensen aandeed? En woorden van sterkere strekking.

Het experiment werd afgebroken. En de experimentator trouwde met zijn criticaster.

Wat mij aan dat verhaal opviel: het zijn niet alleen de bewaakten die ernstig beschadigd worden door het experiment, maar ook de bewakers.
En wat ook opviel: Het was de vriendin, die na drie dagen langskwam, die dat zag. Het onderzoeksteam was dat helemaal niet opgevallen. En dat is ook wel voorstelbaar en inleefbaar. Dat gaat in de stroom en de ontwikkelingen mee. Het een volgt uit het ander.

Menselijk is voor mij zowel je hersens als je hart als je wil gebruiken.
Ik veroordeel je niet als massamoordenaar, maar ik zie wat he hier op FOK! met je links en foto's doet. En als je dan zegt dat je je zoon respect voor Arabieren en Palestijnen bijbrengt, dan weet ik dat je liegt.
Tegen mij liegen is niet zo erg, je doet maar. Tegen je zoon liegen is wel erg: je beschadigt hem.

Als jij tegen je zoon liegt, verknip je zijn vertrouwen in jou, zijn vader en dan vertrouwt hij later niemand meer.
Als je gewoon zegt dat je de pest hebt aan Palestijnen en/of Arabieren en/of moslims, dan ben jij tenminste eerlijk tegen hem. Dan kan hij het misschien ooit oneens zijn met je, maar dan voelt hij zich tenminste niet bedrogen.
pi_96029565
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:04 schreef Karrs het volgende:

[..]

:D Want hun buurlanden zijn net zo betrouwbaar als de onze, nietwaar?

Doet me denken aan Herman Finkers. "De bond van mensen die vlakbij het station wonen pleit voor opheffing van de stadsbussen. 'Als wij naar het station kunnen lopen, kunnen anderen dat ook wel', aldus de bond."
Om met onze nationale rattenvanger te spreken:Onze buurlanden hebben niet te maken gehad met een tsunami van vreemdgelovigen uit extreemvreemde gebieden.
Die zich dan ook nog een grondig bewapenden en alles op alles zetten om het grofste en brutaalste jongetje van de klas te zijn.
pi_96029844
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 16:55 schreef waht het volgende:

[..]

Er is geen enkele garantie dat raketten de enige dreiging blijven in de toekomst. Dat moderne wapentuig is een verzekering daartegen.
Jawel, maar de bezetting van de westelijke oever is daar nou juist geen garantie tegen.
quote:
[..]

Wil je nu echt dat ik ga uitleggen waarom Gaza geen gevangenenkamp is? Als je het dan een naam wil geven kun je het een zo-nu-en-dan-belegerd-gebied noemen.
Nou, denk daar maar eens serieus over na. Wat is het verschil dan? De invoer wordt afgeknepen tot belachelijk lage hoeveelheden. (1 vrachtwagen babyvoer per dag, volgens een medestander van je!)
Mogen de Palestijnen vrij in en uit bewegen? Kunnen ze vrij im- en exporteren? Hun haven gebruiken? (Bestaat die eigenlijk nog wel??).
Veel verschil met een gevangenenkamp zie ik niet.
quote:
[..]

Wat betreft de Palestijnen heeft Israël inderdaad de overmacht, wat betreft de buurlanden maar tot op zekere hoogte.

Dat Israël niet tussen bevriende naties gesitueerd is blijft een feit. Syrië blijft een onbetrouwbaar roversnest, Egypte zit in een overgangsfase naar de volgende militaire dictator en Libanon is instabiel als altijd. De relatie met Jordanië is gelukkig een stuk beter maar er is oud zeer aan beide kanten.

Die illegale nederzettingen zijn een puur religieus gebeuren waar ik niet veel mee heb. Ik keur het vanuit mijn eigen overtuiging af in ieder geval.
Die nederzettingen zijn voor de Palestijnen cruciaal en dat is ook begrijpelijk.
Denk je eens in dat een groepje vreemdelingen (andere taal, ander geloof, andere gewoonten) opeens voor jouw deur een serie caravans zou neerzetten en zoui beginnen je voor- en achtertuin te molesteren.
En de politie staat erbij en kijkt ernaar en begint vervelend te doen tegen jou.
pi_96049227
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

he leuk ik ben ook op de flotilla,,maarre,, hier zit Israel nog net op te wachten ,,op een stel zeilmeisjes

wel leuk kan ik nederlands met ze praten in Asdoth in juni

[ Bericht 14% gewijzigd door C_N op 27-04-2011 19:11:40 ]
pi_96052879
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jawel, maar de bezetting van de westelijke oever is daar nou juist geen garantie tegen.
Ligt eraan in welke mate je Jordanië en/of het nieuw te vormen land op de Westbank vertrouwt.

quote:
Nou, denk daar maar eens serieus over na. Wat is het verschil dan? De invoer wordt afgeknepen tot belachelijk lage hoeveelheden. (1 vrachtwagen babyvoer per dag, volgens een medestander van je!)
Mogen de Palestijnen vrij in en uit bewegen? Kunnen ze vrij im- en exporteren? Hun haven gebruiken? (Bestaat die eigenlijk nog wel??).
Veel verschil met een gevangenenkamp zie ik niet.
In een gevangenis kan je geen raketten over de muur schieten ofzo.
pi_96053001
Hamas en Fatah hebben een akkoord gesloten. Verkiezingen binnen een jaar. Zeer belangrijk als ze eindelijk eens de onafhankelijkheid willen uitroepen (in september?). Frappant dat het nu is, na de Egyptische revolutie, omdat het Moebarak-regime, op aandringen van Israël en Amerika, jarenlang de Palestijnse zaak heeft gefrustreerd, maar meer dan frappant zal het niet zijn.
pi_96054854
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:12 schreef Monidique het volgende:
Hamas en Fatah hebben een akkoord gesloten. Verkiezingen binnen een jaar. Zeer belangrijk als ze eindelijk eens de onafhankelijkheid willen uitroepen (in september?). Frappant dat het nu is, na de Egyptische revolutie, omdat het Moebarak-regime, op aandringen van Israël en Amerika, jarenlang de Palestijnse zaak heeft gefrustreerd, maar meer dan frappant zal het niet zijn.
een mooie ontwikkeling na de fatah te hebben verdreven uit gazza , i hoop de hamas heb er wat van opgestoken en schrap de vernieteging van israel uit zijn program,
en ook stoop met het beschieten van israel . wand nu is de fatah er ook schuldig aan .
en een palestijnse staat kom er alleen door een peace deal ..niet meer en niet mender
  woensdag 27 april 2011 @ 19:09:24 #95
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_96055453
Breaking news: Netenyahu: "Fatah kiest vrede tussen Israel of Hamas".
:{
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_96055523
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:09 schreef rakotto het volgende:
Breaking news: Netenyahu: "Fatah kiest vrede tussen Israel of Hamas".
:{
breaking news . ??? is en was zo en is nooit veranderd..is oud news.
  woensdag 27 april 2011 @ 19:17:46 #97
137562 rakotto
pi_96055861
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:11 schreef C_N het volgende:

[..]
breaking news . ??? is en was zo en is nooit veranderd..is oud news.
Naja, eigenlijk wel een beetje nieuws omdat er wel degelijk vrede is met Hamas nu. Hoe zal het verder gaan? Israel breekt haar vrede met Fatah?
pi_96056243
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:17 schreef rakotto het volgende:

[..]

Naja, eigenlijk wel een beetje nieuws omdat er wel degelijk vrede is met Hamas nu. Hoe zal het verder gaan? Israel breekt haar vrede met Fatah?
nee denk het niet . de hamas kan wat van de fatah leren .en als de hamas slim is doen ze dat.
en voor dit zover is zal de hamas wat dingetjes uit zijn programmas moeten schrappen . zoals het total vernietigen van de staat Israel.
het zal vanaf vandaag moeten stoppen met de raket aanvallen. .iets wat mij ook sterk lijkt.
wna als de fatah zich hier mee inlaat verliest het A de wereld opinie en een kans op een staat met een vredes verdrag met Israel
  woensdag 27 april 2011 @ 19:30:54 #99
137562 rakotto
pi_96056472
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:25 schreef C_N het volgende:

[..]

nee denk het niet . de hamas kan wat van de fatah leren .en als de hamas slim is doen ze dat.
en voor dit zover is zal de hamas wat dingetjes uit zijn programmas moeten schrappen . zoals het total vernietigen van de staat Israel.
het zal vanaf vandaag moeten stoppen met de raket aanvallen. .iets wat mij ook sterk lijkt.
wna als de fatah zich hier mee inlaat verliest het A de wereld opinie en een kans op een staat met een vredes verdrag met Israel
Dat is precies wat ik dacht, hamas en fatah samen is een win-situatie voor Israel omdat zij waarschijnelijk minder extreemer zullen zijn. Maar wat ik dus vreemd vind is de reactie van Netenyahu over dit gebeurtenis.
pi_96059241
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:29 schreef C_N het volgende:

[..]

ja idd en eh waar kunnen ze meer op kiezen in de strook .
Het is je ontgaan dat het niet zo botert tussen de politieke en de militaire vleugel van Hamas?
Tel dat op bij de overeenkomst tussen Fatah en Hamas .. eindresultaat is een bevolking die zich overduidelijk uitspreekt voor een politieke oplossing (ongeveer net zo als het toen in Ierland is gegaan)
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')