Klopt, maar jij struikelt over het woord overgang. Ik betoog dat het woord overgang door de Nederlandse vertalers bedacht is en niet door de Israëlische overheid.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Checkpoint betekent ook niet bepaald doorlaatpost. Meer controlepunt.
Overgang? Betekent dat dat je tegengehouden wordt?
Het overgaan wordt immers wel erg moeilijk gemaakt.
Nu ga ik echt slapen. trusten!
Een deel van die 80% geeft kennelijk niet om de traditionele feestdagen maar heeft wel binding met het land. Dat komt misschien omdat die 80% over het algemeen in Israël geboren is.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom wordt dan zo'n belang gehecht aan Jeruzalem? En aan Groot-Israel?
En ik ken de regels niet, dus weet niet hoe schokkend die extra boterham is, maar om dan kennelijk met 80 % toch heel Jeruzalem te willen hebben???
Dat is mijn punt ook. Ik heb er religieus gezien niets mee, maar ben wel goed op de hoogte. Waarom? Omdat ik het interessant vind.quote:En andersom: als Jood gaan goede vrijdag, pasen, hemelvaart en pinksteren je toch niet aan. Want het nieuwe testament is toch voorbij jouw geloof?
ok dan graag een reactie op deze dan . wat was goed aan de flotilla 1 ,buiten de over datum medicijnen,(ze houden zo veel van de palestijnen dat ze dozen met over datum paracetamol geven , stof in camouflage kleuren voor uniformen van te maken ,gebroken rolstoelen .houten krukken ..en kinderspeelgoed .en buiten terroristen die aan boord waren ,,zo denk je nog steeds niet het is een provocatie .quote:
quote:
quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:49 schreef PhysicsRules het volgende:
Eh, misschien omdat 80% van de Israëli niet religieus is????
Je kan joods en toch niet religieus zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:13 schreef Hoogheid het volgende:
[..]Als dat zo was hadden ze er nooit een conflict gehad.
... huh? 80% van Israël. Niet van de Palestijnse gebieden.quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:13 schreef Hoogheid het volgende:
Dat kan ja, maar die 80% is niet het geval.quote:
Dus? 80% van die 76.2% joden is niet practiserend, zoals dat met een chique woord heet.quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:21 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Dat kan ja, maar die 80% is niet het geval.
As of 2005 was 76.2% Jewish, 16.1% Muslim, 2.1% Christian, and 1.6% Druze, with the remaining 4.0% not classified by religion.
http://www1.cbs.gov.il/shnaton57/st02_01.pdf
omdat...quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:13 schreef Hoogheid het volgende:
Omdat het geloof de schuldige is, niet alleen dit conflict maar ook talloze anderen. Katholieke Spanjaarden tegen de Protestante Nederlanders? Kruistochten van christenen in Palestina, het vermoorden van miljoenen mensen omdat ze een ander geloof hebben, de haat tegen het westen etc.. Zonder heilige gronden, beloofden landen, heilige steden en dat soort onzin kan je niet eens bedenken dat er ooit een conflict geweest zou zijn in de Palestijnse gebieden. Geloof is al vanaf de oorsprong een van de grootste (zo niet dé grootste) boosdoener van al het kwade in de wereld.quote:
mee eens,,quote:Op vrijdag 22 april 2011 15:12 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Omdat het geloof de schuldige is, niet alleen dit conflict maar ook talloze anderen. Katholieke Spanjaarden tegen de Protestante Nederlanders? Kruistochten van christenen in Palestina, het vermoorden van miljoenen mensen omdat ze een ander geloof hebben, de haat tegen het westen etc.. Zonder heilige gronden, beloofden landen, heilige steden en dat soort onzin kan je niet eens bedenken dat er ooit een conflict geweest zou zijn in de Palestijnse gebieden. Geloof is al vanaf de oorsprong een van de grootste (zo niet dé grootste) boosdoener van al het kwade in de wereld.
In die zin is Israel gewoon een doorsnee land. In het zuiden rond Tel-Aviv wonen de mensen die weinig met religie te maken hebben. Dat velen toch joods zijn komt omdat het niet echt een keuze is. Als je in een joodse familie bent geboren ben jij ook joods. Elders in het land wonen de meer religieuze joden. Tot de meer radicale gelovigen die kosten wat kost in Palestijnse gebieden willen wonen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:51 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dus? 80% van die 76.2% joden is niet practiserend, zoals dat met een chique woord heet.
het probleem is niet geloof, maar extremisme. Extremisten zullen elke religie of ideologie kunnen misbruiken voor hun gewelddadige plannen. Kijk alleen maar naar de 20ste eeuw. Bijna alle grote oorlogen zijn gevochten in naam van niet-religieuze ideologieën, zoals het nazisme, fascisme, communisme, kapitalisme of democratie. Daar kwam geen god aan te pas.quote:Op vrijdag 22 april 2011 15:12 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Omdat het geloof de schuldige is, niet alleen dit conflict maar ook talloze anderen. Katholieke Spanjaarden tegen de Protestante Nederlanders? Kruistochten van christenen in Palestina, het vermoorden van miljoenen mensen omdat ze een ander geloof hebben, de haat tegen het westen etc.. Zonder heilige gronden, beloofden landen, heilige steden en dat soort onzin kan je niet eens bedenken dat er ooit een conflict geweest zou zijn in de Palestijnse gebieden. Geloof is al vanaf de oorsprong een van de grootste (zo niet dé grootste) boosdoener van al het kwade in de wereld.
Ik kreeg van een tegenstander cijfers over de Israelische bevolkingssamenstelling voor 2005.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:47 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Een deel van die 80% geeft kennelijk niet om de traditionele feestdagen maar heeft wel binding met het land. Dat komt misschien omdat die 80% over het algemeen in Israël geboren is.
OK, kan ik het mee eens zijn.quote:[..]
Dat is mijn punt ook. Ik heb er religieus gezien niets mee, maar ben wel goed op de hoogte. Waarom? Omdat ik het interessant vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |