Sterker nog.. dit is aan mij gericht. Maar het is toch een feit dat sommigen sommige enige vorm van inhoud maar kreten als "leugenaar" plaatsen. Moet ik dat serieus nemen?? Dat is puur trollen en als het wordt toegestaan geef ik hem nog gelijk ook, jammer maar ja.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:17 schreef Frutsel het volgende:
eenzijdige berichtgeving is ook oude soup volgens anderen. En dat zal lastig zijn als je hier geen Palestijn hebt die vanuit de Gaza strook met zijn twitteraccount of fokaccount kan posten. Neemt niet weg dat je iemand die een andere denkwijze heeft niet volledig hoeft af te zeiken of weg te zetten als Troll. (Let op: Dit is niet (alleen) aan jou gericht)
bronquote:Prices drop in Gaza as Israel eases blockade
No significant change felt in Gaza Strip following relaxation of siege, as smuggling tunnels provided for anything prohibited by Israel. Prices, however drop dramatically ahead of introduction of quality Israeli goods
No particular enthusiasm was noted in the Gaza Strip on Monday, a day after Israel declared an easing of the blockade. As no serious shortage was felt prior to the step, virtually no product that was sold Monday was not in the market the previous day.
One major difference, however, was noted: Prices of many products have dropped dramatically, ultimately leaving the blockade's biggest earners, the smugglers, with significantly less business.
According to the Palestinian official in charge of the transfer of goods into Gaza, the number of trucks which entered the Strip via the Kerem Shalom crossing on Monday was the same as in any other previous day – 130. Local residents and dealers are hardly surprised, seeing as the demand for goods must grow before any more trucks enter the area.
Currently, Gaza's markets are short for nothing, as all missing provisions were supplied via the tunnels.
The main change is in the price levels. Tunnel products were always more expensive due to the risk factor, but with emerging competition rates are rapidly dropping.
The soda market, for example, saw a 50% drop in the prices of smuggled beverages within a day. "The factory owners realize they must lower their prices before goods come flooding in from Israel," a local shopkeeper explained.
A change was also felt in the price of cement. One can now get one ton of cement for NIS 700 ($183.12), compared with a previous price range of NIS 1,200-1,700.
Gazans are aware of the fact that the quality of Israeli goods will have an effect on products smuggled through the tunnels.
"Usually the Israeli merchandise is considered of better quality, and this is known not only to the dealers, but to the smugglers too, many of whom, and particularly the tunnel owners, have become very rich," the shop keeper said.
Gazans are therefore eagerly waiting for the arrival of Israeli chocolate and milk products and hoping to enjoy better quality and lower prices.
Still, one product which was previously in particularly low supply will now be provided - diesel oil. One of the Gaza Strip's most pressing problems was frequent power-outages. With the introduction of diesel oil the electricity shortage will be significantly alleviated, enabling residents to finally use air-conditioners and fans in the sweltering summer.
Marktwerking in optima forma. Die Gazanezen komen er wel.quote:The main change is in the price levels. Tunnel products were always more expensive due to the risk factor, but with emerging competition rates are rapidly dropping.
Het zou al mooi zijn als het gevolg zou zijn dat de Palestijnen niet weer voor de zoveelste keer een wapenstilstand zouden verbreken. Of niet weer aanslagen zouden plegen op onschuldige burgers waaronder kinderen.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Het stukje waarheid zoals jij dat ziet, met je pasje en achter je camera.
En ja mooi dat er wat controleposten opgeheven zijn recentelijk, dus nu verwacht je dat die tientallen jaren ervoor in een klap vergeven en vergeten zijn?
[..]
Ook de Joden wonen daar al duizenden jaren. Ook voor de Tweede Wereldoorlog woonden er Joden.quote:En wat wil je daar nou mee zeggen? Het joodse volk komt uit overal ter wereld toestromen, gaat op andermans land wonen en daar zijn eigen staat stichten, en je verwacht dat dat geen consequenties heeft, geen verzet oproept?
Dus omdat er volgens jouw minachting uitspreekt dan is het opeens niet zo? Je zou ook inhoudelijk op zijn bewering kunnen reageren.quote:Een moderne stad voor 'arab begrippen', aah zo .. enig idee hoeveel minachting hieruit spreekt?
Hmz, als ik het goed herinner was het Israël dat de eenzijdig afgekondigde wapenstilstand van Hamas zat te schenden met Cast Lead .. ondanks het feit dat bij Shinbet bekend was dat de aanslagen in de voorgaande periode grotendeels gepleegd waren door andere jihadistische bewegingen, voornamelijk uit Egypte.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:06 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Het zou al mooi zijn als het gevolg zou zijn dat de Palestijnen niet weer voor de zoveelste keer een wapenstilstand zouden verbreken. Of niet weer aanslagen zouden plegen op onschuldige burgers waaronder kinderen.
Volgens mij was het van de Kanaänieten, verovert in opdracht van God, maar dan moesten ze wel alle oorspronkelijke bewoners vermoorden, als ze dat niet deden zouden ze het land niet beërven.quote:Ook de Joden wonen daar al duizenden jaren. Ook voor de Tweede Wereldoorlog woonden er Joden.
Blijkbaar ook weer tijd voor een kaartje hoe het één en ander er vroeger uit zag.
[ afbeelding ]
Dus wie zijn land is het oorspronkelijk en waarom?
Lol, ja die handreikingen .. zoals achter elkaar funderingen storten en daarna zeggen dat je de 'nieuwe' aanbouw stop zet en dat dan 'bouwstop' noemen? Hoe noemen ze dat ook weer, facts on the ground of zoiets, in het kader van 'bescherming voor projecten in aanbouw' is van alles mogelijk.quote:Israël doet voor de zoveelste keer een handreiking en de Palestijnen reageren er op een dusdanige manier op dat Israël die handreiking wellicht maar weer moet intrekken.
Inhoudelijk reageren op de suggestie dat Arabieren eigenlijk primitief zijn bedoel je, ze hebben de hoogbouw afgekeken maar dat is niet hun 'natuurlijke' bouwstijl, ze wonen eigenlijk in tenten oid ?quote:Dus omdat er volgens jouw minachting uitspreekt dan is het opeens niet zo? Je zou ook inhoudelijk op zijn bewering kunnen reageren.
Sterker nog, dat is door Arabieren van Indiërs afgekeken wiskunde, dat kan gewoon niet kloppen .. toch?quote:Als ik (volgens jou) met minachting zeg dat 1 + 1 = 2 dan is het opeens niet waar?
Dat is al een hele vooruitgang in jouw denken, dat je jodenhaters vervangt door Israelhaters.quote:Op woensdag 20 april 2011 08:33 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waar? Waar stelen ze land? Van wie? Hoeveel land steelt Israël, zeg, per dag? Of per week? Per jaar anders? Hoeveel vierkante kilometer? En hoe rijm je het teruggeven van Gaza aan de Palestijnen in de uitspraak "steeds maar land stelen"?
Weet je wat, don't answer. Die stokpaardjes van jodenIsraël-haters. Doodmoe word je ervan.
Tja, dit soort kaarten is altijd maar een beperkte tijd geldig.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:06 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ook de Joden wonen daar al duizenden jaren. Ook voor de Tweede Wereldoorlog woonden er Joden.
Blijkbaar ook weer tijd voor een kaartje hoe het één en ander er vroeger uit zag.
[ afbeelding ]
Dus wie zijn land is het oorspronkelijk en waarom?
[..]
Merkwaardige reactie.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:05 schreef Im.Kant. het volgende:
Ik houd het ook voor een tijdje op lurken. Het is gewoon voor mij te moeilijk om mensen die moord bagatelliseren niet uit te schelden.
Dit illustreert meteen ook de stupiditeit van de Israelische blokkades.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:07 schreef waht het volgende:
[..]
Marktwerking in optima forma. Die Gazanezen komen er wel.
er is geen een qasam uit egypte gelanceerd wie is er aan de macht in de gazza strook ok de hamas zo wie is er verandwoordelijk juist de hamas.de hamas en de islami jihad schooten raketten af op israel ., ga nu niet zeggen dat de hamas geen raketen afschiet .en ook voor Gastlead., wand hoe rijm je dat de hamas een staak het vuren afkondicht ?? als ze niets doen ??quote:Op woensdag 20 april 2011 22:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Hmz, als ik het goed herinner was het Israël dat de eenzijdig afgekondigde wapenstilstand van Hamas zat te schenden met Cast Lead .. ondanks het feit dat bij Shinbet bekend was dat de aanslagen in de voorgaande periode grotendeels gepleegd waren door andere jihadistische bewegingen, voornamelijk uit Egypte.
dat kan je niet .je kan niet close komenquote:Wat mensen beweegt om zelfmoordaanslagen te plegen kan ik ergens nog wel begrijpen,
zo moord maar volwassen burgers maar geen kinderen, zeg jij nu .quote:ik kan me omstandigheden indenken waarin ieder verstandig denkend mens bereid zou moeten zijn om zijn leven te offeren voor 'the greater good' (zoals een bom plaatsen onder de tafel waar Hitler over gebogen staat bvb) .. maar aanslagen op kinderen en toeristen ed, dat is puur terrorisme.
Je zal opmerken dat ik de volwassen Israëlische burger niet noem, klopt, dat is bewust, die zijn immers vrijwel allemaal soldaat, of ze het nou leuk vinden of niet.
de oorspronkelijke bewoners waren ook jooden en arabierenquote:En ja, ik besef dat dat kneppelhard overkomt en dat het gretig geïnterpreteerd gaat worden naar 'steun aan terroristen', maar dat is het dus niet .. het is begrip voor de oorspronkelijke bewoners van de regio en hun machteloosheid taz van de hele situatie
jammer dat je alleen deze dingen ziet of wil zien ik weet niet wat het is ..quote:palestina bestond niet.
[..]
Volgens mij was het van de Kanaänieten, verovert in opdracht van God, maar dan moesten ze wel alle oorspronkelijke bewoners vermoorden, als ze dat niet deden zouden ze het land niet beërven.
Daarom werden ze dan ook verdreven later, de diaspora was de straf voor het niet opvolgen van dat goddelijke gebod.
Je beseft overigens dat die kaarten zo'n 2500 jaar oud zijn, en dat het twee koninkrijken waren?
Weet jij waarom het er twee waren, en waarom de tweede incluis bijbehorende stammen opgelost is in de regio, zo'n 2500 jaar geleden? Weet jij wel dat het overgebleven koninkrijk bestond uit godsdienstfanaten?
Die fanaten, dat is dus het Joodse volk dat verspreid is tijdens de diaspora, maar dat is maar een van de twaalf stammen ..
[..]
Lol, ja die handreikingen .. zoals achter elkaar funderingen storten en daarna zeggen dat je de 'nieuwe' aanbouw stop zet en dat dan 'bouwstop' noemen? Hoe noemen ze dat ook weer, facts on the ground of zoiets, in het kader van 'bescherming voor projecten in aanbouw' is van alles mogelijk.
dit is de manier van jou lezen jammer .de palestijnen hebben nooit echt in de hoogte gebouwd hadden huisen met de hele familie .max twee verdiepingen en een vrij staand huis,quote:[..]
Inhoudelijk reageren op de suggestie dat Arabieren eigenlijk primitief zijn bedoel je, ze hebben de hoogbouw afgekeken maar dat is niet hun 'natuurlijke' bouwstijl, ze wonen eigenlijk in tenten oid ?
Hoe zit het dan met de Nederlander, die woont toch in een plaggenhut .. of niet soms?
quote:[..]
Sterker nog, dat is door Arabieren van Indiërs afgekeken wiskunde, dat kan gewoon niet kloppen .. toch?
quote:Red Cross official: Gaza isn't experiencing a humanitarian crisis
IDF Spokesman's Office quoted deputy Gaza Red Cross chief as saying that the issue in Gaza is of infrastructure and access to goods such as concrete.
The Gaza Strip is not experiencing a humanitarian crisis, the Israel Defense Forces quoted a Red Cross official as saying on Wednesday.
In an interview published on the IDF's Spokesman's Office website, Mathilde Redmatn, deputy director of the Red Cross in the Gaza Strip, said that there "is no humanitarian crisis in Gaza," adding: "If you go to the supermarket, there are products. There are restaurants and a nice beach." (via)
en dit probeer ik nu al dagen mensen in te laten zien wat de red cross nu eindelijk ook eens in zietquote:
quote:Tanks enter Gaza City industrial zone
GAZA CITY (Ma'an) -- Several Israeli tanks penetrated Gaza's border on Thursday morning, entering the Gaza City industrial zone where they demolished an unknown number of factories, all which had been closed since 2005.
The industrial zone, near the now-closed Karni crossing, is less than a kilometer away from the border, and was set up near the crossing to facilitate exports.
With the partial closure of the Karni crossing in 2007, leaving it to operate twice a week for the import of grains and construction materials, and the permanent total closure of the crossing on March 2, the industrial zone has lain dormant for the past four years.
Official sources in Gaza told Ma'an that sheds, and shelters formerly used by PA security forces before 2007, were also demolished during the incursion.
One official who preferred to remain anonymous said he was miffed by the move, saying the demolition had been carried out "despite the fact that this place is calm and there have been no operations by factions carried out from the zone."
An Israeli military spokeswoman said she was looking into the report. (via)
Misschien zien ze het nu ookquote:Op donderdag 21 april 2011 16:01 schreef C_N het volgende:
[..]
en dit probeer ik nu al dagen mensen in te laten zien wat de red cross nu eindelijk ook eens in ziet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |