Als de Palestijnen niet uit waren op de totale vernietiging een bescheiden Joodse staat was er geen vuiltje aan de lucht geweest.quote:Op maandag 18 april 2011 22:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Als iemand je land inpikt is het ook alleen maar logisch dat je je verweert, tenminste voor de meeste volkeren, en als de Palestijnen het net zo lang volhouden als de Indianen toen duurt het nog wel even ook.
Het is een bende criminelen. Staat natuurlijk zo ver af van een beschaafd regulier leger als maar zijn kan. Ze streven burgerslachtoffers en terreur na.quote:En duh, natuurlijk zijn het officieel geen militairen, als volk zonder land kan je moeilijk een regulier leger hebben immers.
Het zionistisch terrorisme was vreselijk alleen gelukkig zijn ze dat barbarisme al een tijd lang ontstegen. Helaas geld hetzelfde niet voor hamas. Zou trouwens fijn zijn als je de discussie actueel kon houden.quote:[..]
Het is gewoon verzet met de beschikbare middelen .. en je mag drie keer raden van wie ze die moord- en bomaanslagen hebben afgekeken. Ik zal je een hint geven, hij was later premier ..
Eigenlijk interesseert het me ook geen reet hoe veel radicale idiote kutgroeperingen er in Gaza actief zijn. Hamas heeft een tv-programma voor kinderen met Joden-etende konijnen. Een kinderprogramma waarbij kinderen worden opgeroepen om als martelaar te sterven. Hamas beoogt de totale vernietiging van de staat Israël. Leden van Hamas zijn in Hamas verband verantwoordelijk geweest voor kidnappings van IDF soldaten op Israëlisch grondgebied. Moreel verschilt Hamas toch niks van alle andere Palestijnse terroristische groeperingen.quote:[..]
Zelfs Shinbet maakt nog het onderscheid tussen Hamas en andere jihadistische groeperingen die vanuit Gaza opereren .. en dat zijn er heel wat en incluis Fatah. Die vinden het namelijk al lang prachtig als Hamas de schuld krijgt van elke aanslag die er gepleegd wordt.
Dus misschien is jouw perceptie wel ietsjes vertroebelt, en wordt lang niet alles wat jij Hamas in de schoenen schuift ook echt door Hamas gedaan
Daar bijvoorbeeld:quote:[..]
Say what? Waar verdedig ik moord en doodslag? Waarom ga je me woorden in de mond leggen, lelijke dingen insinueren? Is dat omdat ik eventjes duidelijk heb gemaakt dat er bij jou nogal wat basale kennis ontbreekt, sta je in je hemd met je belerende opmerkingen over niet bestaande grensovergangen?
Oh ja, en dan heb ik het nog niet over de idioot die in dit topic of een vorig deel stelde dat die Israëlische bus 'per ongelijk' geraakt was. Door een anti-tank raket.quote:[..]
Het is gewoon verzet met de beschikbare middelen .. en je mag drie keer raden van wie ze die moord- en bomaanslagen hebben afgekeken. Ik zal je een hint geven, hij was later premier ..
Gewoon rekenen.quote:Op maandag 18 april 2011 07:18 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Het is goed met je Kees, wat een onzin.
El Fatah is al lang niet meer uit op vernietiging van de joodse staat (die niet zo bescheiden is). Maar er zijn nog heel veel vuiltjes aan de lucht.quote:Op maandag 18 april 2011 23:22 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Als de Palestijnen niet uit waren op de totale vernietiging een bescheiden Joodse staat was er geen vuiltje aan de lucht geweest.
bij raffa komen trucks met goederen aan uit egypte deze trucks worden over geladen naar de strook.. fotos volgen .quote:Op maandag 18 april 2011 20:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Door die tunnels komt smokkelwaar die de meesten niet betalen kunnen omdat ze geen werk hebben. Voor de rest komen er geen goederen vanuit Egypte binnen, dus het verwijzen naar de andere grensovergangen waar truckladingen vol met spullen Gaza binnen komen slaat nergens op.
er is al het eeten wat jij je kan wensen voor je zelf in de strook alles qua nutricion,er is zelfs een overvloed aan eeten..niemand maar ook niemand sterf van de honger,quote:[..]
Ik maak alleen duidelijk hoe het kan komen dat mensen die qua gewicht ongeveer net zoveel voedsel binnenkrijgen als wij zo dik kunnen zijn .. of wist je dat niet, dat je dik wordt van eenzijdige voeding?
landbouwgrond in israel wat grens aan de strook op die landbouw gronden worden goederen gekweekt voor de strook . en ze hebben veel landbouw en tuinbouw ,, foto komen er aan ak bewijs woensdag,er zijn boom gaarden .maar buiten dit hoeveel land bouw grond heb je nodig als al de goederen ruimschoots je landje binnen wordgebracht, door de UNHR ,,UN en prive donateurs..hoeveel goederen heb je nodig ..om zo ver te zijn dat je bloemen kan exporteren naar het buitenland .hoeveel bouwmateriaal heb je nodig dat je plavuizen natuur steen kan exporteren naar israel ..quote:[..]
Hoe breed was die strook ook alweer dat er niemand mocht komen, 1 tot 2 kilometer, en dat over een grens van totaal 51 kilometer, dus van die 360 km² zijn nog eens minimaal 51 km² niet toegankelijk, blijft er toch echt wel verdomde weinig landbouwgrond over.
http://unispal.un.org/UNI(...)9A1D8525772E004FC34B
je wil horen wat alleen jij wil horen kijk nergens anders na , open je horizon zeg en word wakker.er is een cement fabriek er worden bouw stoffen in gevoerd zelfs ijzer .quote:[..]
Je beweert nu dat er in de laatste periode meer dan genoeg bouwmateriaal binnen is gekomen om Gaza te herbouwen, er hoeven geen oude stenen meer hergebruikt te worden zoals in de jaren daarvoor?
hier heb je gelik in . maar inrelevand voor de strook op dit momend ze hebben wel iets voor de bloemen teeld . , ze exporteren veel bloemen .quote:.
hoe denk je dat ze anders die duizenden qasams grads kunnen maken ,punt een .
En ja, glastuinbouw, net zoals bij de buren in Israël .. of dacht je soms dat dat alleen interessant is voor koudere streken? Bloedjeheet en weinig water profiteert ook van een gereguleerde temperatuur.
quote:
Het gaat niet om woorden, maar om daden. Alhoewel het er inderdaad wel op lijkt dat ze sinds ze hun macht aan Hamas hebben moeten afstaan een stuk gematigder zijn geworden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 03:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
El Fatah is al lang niet meer uit op vernietiging van de joodse staat (die niet zo bescheiden is). Maar er zijn nog heel veel vuiltjes aan de lucht.
Heel goed punt. Waarom bloemen telen op kostbaar grond als je honger hebt?quote:hier heb je gelik in . maar inrelevand voor de strook op dit momend ze hebben wel iets voor de bloemen teeld . , ze exporteren veel bloemen .
en als het eeten zo broodmodig was . dan zouden ze eerst voor het eeten kiezen inplaats voor bloemen ,
ja idd dat zeggen ze op de buitenlandse TV , binnenslands gaat het echt anders,quote:Op dinsdag 19 april 2011 03:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
El Fatah is al lang niet meer uit op vernietiging van de joodse staat (die niet zo bescheiden is). Maar er zijn nog heel veel vuiltjes aan de lucht.
Woei, die grens is sinds een paar maanden op werkdagen geopend en je mag sindsdien wat goederen mee de grens overnemen ..quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:04 schreef C_N het volgende:
[..]
bij raffa komen trucks met goederen aan uit egypte deze trucks worden over geladen naar de strook.. fotos volgen .
Kijk anders nog eens naar dat lijstje met voeding die binnenkomt, dat is hoofdzakelijk bloem, groenten zijn er amper en vlees nog minder ..quote:er is al het eeten wat jij je kan wensen voor je zelf in de strook alles qua nutricion,er is zelfs een overvloed aan eeten..niemand maar ook niemand sterf van de honger,
en nu is het israel zijn schuld dat de mensen zo slecht eeten > gaat echt te ver bij sommigen zeg..als je je zelf vol gooi met pita broodjes dag in dag uit ja sta er dan niet gek van te kijken dat je dicht slip.
Misschien zou jij eens een tijd lang in Palestijnse schoenen moeten lopen, misschien ben jij wel diegene die een shock krijgt ..quote:het zou voor velen zo goed zijn om eens het land wat je steun en bekritiseerd te bezoeken . .ik denk je val dood van de shock je krijg
Huh, welke goederen worden binnengebracht door de UN .. zover ik weet zijn dat de vrachtwagens die uit Israël komen, die bevoorraden de UN-depots, en van daaruit wordt het verdeeld.quote:landbouwgrond in israel wat grens aan de strook op die landbouw gronden worden goederen gekweekt voor de strook . en ze hebben veel landbouw en tuinbouw ,, foto komen er aan ak bewijs woensdag,er zijn boom gaarden .maar buiten dit hoeveel land bouw grond heb je nodig als al de goederen ruimschoots je landje binnen wordgebracht, door de UNHR ,,UN en prive donateurs..
Ja blijf je maar blind staren op het volume/het gewicht .. lekker makkelijk ..quote:hoeveel goederen heb je nodig ..
quote:A study carried out by Johns Hopkins University (U.S.) and Al-Quds University (in Abu Dis) for CARE International in late 2002 revealed very high levels of dietary deficiency among the Palestinian population. The study found that 17.5% of children aged 6–59 months suffered from chronic malnutrition. 53% of women of reproductive age and 44% of children were found to be anemic.
Ja echt hé, hoe durven ze, 3 vrachtwagens vol met bloemen per week, als je zoveel kan exporteren .. wat zal het zijn, 1 bloemetje per Gazaan? .. dan heb je vast ook meer dan genoeg gezond eten ..quote:om zo ver te zijn dat je bloemen kan exporteren naar het buitenland .hoeveel bouwmateriaal heb je nodig dat je plavuizen natuur steen kan exporteren naar israel ..
Ik weet heus wel dat er een cementfabriek is hoor, en ik weet ook dat die geen cement hadden, dat bijna alle werknemers ontslagen zijn daarom, dat die hele fabriek alleen nog maar bestaat omdat die het hoofd boven water hield met het vermalen van puin.quote:je wil horen wat alleen jij wil horen kijk nergens anders na , open je horizon zeg en word wakker.er is een cement fabriek er worden bouw stoffen in gevoerd zelfs ijzer .
en geloof mij als dit niet word ingevoerd dan waren er geen huizen meer wand dan was al het ijzer al uit de huizen geplunderd voor de duizenden qasams en grad raketten te maken .
Ja klopt, buitenlandse investeerders hebben daar wat kassen neergezet om de economie te stimuleren, en daarvan hebben ze jarenlang geen cent terug gezien omdat de uitvoer gewoon geblokkeerd werd. Je dacht dat de Gazanen zomaar mogen beslissen om dan maar groente te gaan telen? Daarnaast moet je nog maar afwachten of je überhaupt zaaigoed krijgt, dat blijkt dus al jaren het struikelblok te zijnquote:hier heb je gelik in . maar inrelevand voor de strook op dit momend ze hebben wel iets voor de bloemen teeld . , ze exporteren veel bloemen .
en als het eeten zo broodmodig was . dan zouden ze eerst voor het eeten kiezen inplaats voor bloemen ,
Hoe weet jij dit?quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:52 schreef moussie het volgende:
[..]
Kijk anders nog eens naar dat lijstje met voeding die binnenkomt, dat is hoofdzakelijk bloem, groenten zijn er amper en vlees nog minder ..
Dat je het je bek uit krijgt...! DOE HET ZELF, dat zou verdomd veel arrogante betweterigheid van jouw kant schelen!quote:Misschien zou jij eens een tijd lang in Palestijnse schoenen moeten lopen, misschien ben jij wel diegene die een shock krijgt ..
Je hebt helemaal gelijk Karrs. C_N post zelfgemaakte foto's hier, hij kent zowel Palestijnen als Israëliërs, hij komt regelmatig in de conflictgebieden...quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:12 schreef Karrs het volgende:
Dat je het je bek uit krijgt...! DOE HET ZELF, dat zou verdomd veel arrogante betweterigheid van jouw kant schelen!
Dat zit hier vanaf zijn Nederlandse computertje kritiek te leveren op iemand die er nota bene zelf woont en bovendien al te kennen heeft gegeven regelmatig in die gebieden te komen!
Tja, in die woestijn kan je sowieso weinig uitrichten en er woont hier en daar een stel nomaden. Die woestijn hebben ze trouwens bezet in 1967 tijdens de oorlog en in de jaren daarna hebben ze zich langzaam teruggetrokken.quote:[ afbeelding ]
Ja ja, ik zag in de reactie van Hoogheid dat het weer tijd is om landkaartjes te posten.
Ik snap je niet. Wat wil je hier nou mee zeggen? Is de pro-Israëlische berichtgeving gekleurder dan de pro-Palestijnse berichtgeving? Of ben je altijd voor de underdog? Of wil je gelijk hebben, koste wat kost? Of, Godbetert, hang je een haat-voorschrijvende religie aan?quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:13 schreef Hoogheid het volgende:
Mensen die hier in Nederland van hun fiets beroofd worden door een Marokkaan zullen ook maar al te graag schreeuwen dat alle Marokkanen tuig zijn, fietsendieven, criminelen en het gespuis van het land.
En aangezien men in die regio daar overduidelijk maar al te graag een schepje bovenop doet, samen met de enorme invloed van het geloof (de kanker van deze aardbol maar dat terzijde), vind ik de posts net zo subjectief als die van jij en ik. Zeker als de posts voor 90% bestaan uit rants, of links naar gekleurde nieuwssites om elke actie van een Palestijn in een kwaad daglicht te zetten, ook als deze niet slecht bedoeld zijn.
De jongen van de schoolbus overlijdt, en C_N post een link vol met foto's van Palestijnen die koekjes aan het uitdelen zijn op straat om het te vieren, alsof het hele land een nationale feestdag heeft afgekondigd om de dood van die jongen te vierenSorry, maar veel gekleurder kan je het niet hebben.
Zielig. Heel erg sneu, dit.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:32 schreef Hoogheid het volgende:
Is Herbreeuws allemaal jullie moedertaal ofzo?
er kom vrij veel over de grens, daar is geen foto matewrial van wand dat is dood gewoon niet intresant maar het gebeurd mondjes maar ,, niet zo als in de overslagen in israel/uiteraard.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:52 schreef moussie het volgende:
[..]
Woei, die grens is sinds een paar maanden op werkdagen geopend en je mag sindsdien wat goederen mee de grens overnemen ..
ik wou dat ik je gelijk kon geven maar helaas is dit niet het geval .er is in gazza GEEN voedsel tekort.quote:[..]
Kijk anders nog eens naar dat lijstje met voeding die binnenkomt, dat is hoofdzakelijk bloem, groenten zijn er amper en vlees nog minder ..
eh ok mischien wel je heb gelijk...maar na 31 jaar fotograaf voor een groot nieuws bureau wat stuurd de fotos all over the world . van de telegraaf tot cnn van ynet tot bbc , en mijn werk terrein is in judea en samaria, / westbank al de teritories onder het gezag van de palestijnen...van Bethlehem tot hebron, ramallah tot kvar-dik. bij elkaar on en of in en rond de gazza strook 5 jaar in het leger als fotograaf. verschillende oorlogen heb meegemaakt als fotograaf.quote:[..]
Misschien zou jij eens een tijd lang in Palestijnse schoenen moeten lopen, misschien ben jij wel diegene die een shock krijgt ..
fotos zeggen mischien meer dan veel van mijn woorden .quote:[..]
Huh, welke goederen worden binnengebracht door de UN .. zover ik weet zijn dat de vrachtwagens die uit Israël komen, die bevoorraden de UN-depots, en van daaruit wordt het verdeeld.
ik kan je een link stuuren dit zal wel een leugen zijn in jou oogen maar sorry het is het niet.quote:[..]
Ja blijf je maar blind staren op het volume/het gewicht .. lekker makkelijk ..
vandaar ook dat de UN zit te waarschuwen voor de gezondheidstoestand en de tekorten bij de jeugd.
Dit bvb., van de wiki, dat gaat over dezelfde periode als dat zwaarlijvigheidslijstje van Mylene
al de vitamines zijn waar ze moeten zijn of ze ze gebruiken is aan hun .
[..]
[..]
Ja echt hé, hoe durven ze, 3 vrachtwagens vol met bloemen per week, als je zoveel kan exporteren .. wat zal het zijn, 1 bloemetje per Gazaan? .. dan heb je vast ook meer dan genoeg gezond eten ..
en hoe je van (zwaar) natuursteen huizen wil gaan bouwen op die beperkte ruimte ontgaat mij ook, hoger dan twee verdiepingen zal je niet komen met zoveel gewicht, en tja, daar heb je weinig aan met zoveel mensen op zo'n klein gebied.
dit ja wat kan ik je zeggen .
quote:[..]
Ik weet heus wel dat er een cementfabriek is hoor, en ik weet ook dat die geen cement hadden, dat bijna alle werknemers ontslagen zijn daarom, dat die hele fabriek alleen nog maar bestaat omdat die het hoofd boven water hield met het vermalen van puin.
En sinds kort komt er dankzij de internationale druk idd blijkbaar het een en ander binnen aan bouwmateriaal, is die flotilla toch nog ergens goed voor geweest.
er is geen steen of iets dergelijks in de flotila aan getroffen morgen plaats ik de fotos van de lading van de flotila
nu stop ik wand mijn familie wil aandacht reageer morgen verder
Maar als ik het goed begrijp hebben ze volgens jou hun huizen dus zelf gesloopt om van de steunbalken ed raketten te maken? Duizenden nog wel, dat zijn heel wat huizen ..
[..]
Ja klopt, buitenlandse investeerders hebben daar wat kassen neergezet om de economie te stimuleren, en daarvan hebben ze jarenlang geen cent terug gezien omdat de uitvoer gewoon geblokkeerd werd. Je dacht dat de Gazanen zomaar mogen beslissen om dan maar groente te gaan telen? Daarnaast moet je nog maar afwachten of je überhaupt zaaigoed krijgt, dat blijkt dus al jaren het struikelblok te zijn
We weten allemaal waar C_N vandaan komt hoor. Wellicht kun je verwachten dat iemand altijd beide kanten van een verhaal belicht maar wij zijn geen journalisten, en al waren we dat wel, dan nog blijven we subjectief berichten. Verder is het ieders eigen verantwoordelijkheid om voldoende informatie over een zaak in te winnen. Ongekleurd nieuws bestaat niet.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:32 schreef Hoogheid het volgende:
Het gaat niet om de algehele verslaggeving, maar om juist om die specifieke links en berichten die C_N hier post, en die zijn zo gekleurd als dat het maar kan. Daar ging mijn post over, dat leek mij wel duidelijk genoeg.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:44 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Het gaat niet om woorden, maar om daden.
Dat kan wel zijn, maar dan:quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:22 schreef waht het volgende:
[..]
We weten allemaal waar C_N vandaan komt hoor. Wellicht kun je verwachten dat iemand altijd beide kanten van een verhaal belicht maar wij zijn geen journalisten, en al waren we dat wel, dan nog blijven we subjectief berichten. Verder is het ieders eigen verantwoordelijkheid om voldoende informatie over een zaak in te winnen. Ongekleurd nieuws bestaat niet.
dat is het ook niet .maar het is ook niet waar hoe jij het de wereld in wil brengen .quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:32 schreef Hoogheid het volgende:
Is Herbreeuws allemaal jullie moedertaal ofzo? Het gaat niet om de algehele verslaggeving, maar om juist om die specifieke links en berichten die C_N hier post, en die zijn zo gekleurd als dat het maar kan. Daar ging mijn post over, dat leek mij wel duidelijk genoeg.
En nee, het is niet allemaal subjectief en gekleurd Pro-Israël hoor;
deze link sorry maar een site die een ding voor oogen heeft nextquote:
een goede link en waar, het heet ken je vijhand zo kan je zien dat het leger weet waar de terorristen zich op houden ,, zo je kan pin point ackties uit voeren met minder burger slagtoffers . dat de hamas de burgers rond deze plaatsen neer zet is israel niet te verwijten .quote:
ben ik het ook niet mee eens ,dat ze dit gebruiken .verlies je een hoop wereld opinie mee,quote:
dit werhaal ken ik al , eh was ook een verhaal waar ik het niet mee eens ben en er was een reden voor dit verhaal mischien weet je die ook ??en burgers gebruiken roep ik ook niet toe zeker burgers uit de strook en in een oorlog het heeft geen zin .waarom om dat het leven van een palestijn niets waard is voor hun ze hebben liever de dood ,en als het even kan graag als een martelaar.quote:
de bbc daar ga ik zo wie zo niet op in. nextquote:
[/quote]ja de rest zembla etc etc sorry hoor maar zijn is nu echt de groeperingen die neutraal zijn ??die komen nooit verder.quote:
ja kees het is duidelijk niet iets wat ook jij, onder ogen wil zienquote:Op woensdag 20 april 2011 02:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar dan:
1) hij baggert dit hele topic vol met eenzijdige berichten, en dan echt baggeren: al het andere overspoelen,
hier kom kees 99 zijn verzuurden onderbuik gevoelens weer even naar buiten.quote:2) hij ontkracht zijn eerdere stelling dat hij tegen zijn zoon niet discriminerend is tegenover Palestijnen (hij liegt tegen zijn zoon of tegen ons. Ik heb medelijden met zijn zoon, want die krijgt leugens als normaal gedrag ingeprent),
klinkt erg verzuurd kees ,you can do better
3) je kunt subjectief berichten, uiteraard, maar dan mag je niet de andere kanten verketteren.
overtrokken vind je niet .
by the way lees dit nog eens goed wat je nu schrijf .en dan lees al jou posten eens door ??,
de snoepjes werden utgedeeld na de moord op een 1 maand oud baby'tje 3 jaar oud jongetje en een 11 jaar oud jongetje en pa en ma. nog erger dan voor het trieste slachtoffer daniel die omkwam na een iraanse antie tank granaat aan slag op een school bus. was deze bus vol met kinderen .dan was op dit momend de IDF de strook aan het schoon maken ,quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:13 schreef Hoogheid het volgende:
Mensen die hier in Nederland van hun fiets beroofd worden door een Marokkaan zullen ook maar al te graag schreeuwen dat alle Marokkanen tuig zijn, fietsendieven, criminelen en het gespuis van het land.
En aangezien men in die regio daar overduidelijk maar al te graag een schepje bovenop doet, samen met de enorme invloed van het geloof (de kanker van deze aardbol maar dat terzijde), vind ik de posts net zo subjectief als die van jij en ik. Zeker als de posts voor 90% bestaan uit rants, of links naar gekleurde nieuwssites om elke actie van een Palestijn in een kwaad daglicht te zetten, ook als deze niet slecht bedoeld zijn.
De jongen van de schoolbus overlijdt, en C_N post een link vol met foto's van Palestijnen die koekjes aan het uitdelen zijn op straat om het te vieren, alsof het hele land een nationale feestdag heeft afgekondigd om de dood van die jongen te vierenSorry, maar veel gekleurder kan je het niet hebben en het komt zijn geloofwaardigheid en objectiviteit niet echt ten goede.
[..]
Tja, in die woestijn kan je sowieso weinig uitrichten en er woont hier en daar een stel nomaden. Die woestijn hebben ze trouwens bezet in 1967 tijdens de oorlog en in de jaren daarna hebben ze zich langzaam teruggetrokken.
Waar? Waar stelen ze land? Van wie? Hoeveel land steelt Israël, zeg, per dag? Of per week? Per jaar anders? Hoeveel vierkante kilometer? En hoe rijm je het teruggeven van Gaza aan de Palestijnen in de uitspraak "steeds maar land stelen"?quote:Op woensdag 20 april 2011 01:45 schreef Kees22 het volgende:
De daden van Israel: enerzijds steeds maar land stelen
Huh, er is anders aardig wat fotomateriaal te vinden over Raffah, dus ik neem aan dat het voor jou niet interessant is .. of heb je geen vergunning gekregen?quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:27 schreef C_N het volgende:
er kom vrij veel over de grens, daar is geen foto matewrial van wand dat is dood gewoon niet intresant maar het gebeurd mondjes maar ,, niet zo als in de overslagen in israel/uiteraard.
Qua totaal volume niet, nee, dat heb ik dan ook nooit beweerd .. maar nou moet jij me eens vertellen hoe het kan dat er in dat van de buitenwereld vrijwel afgesloten gebied dat qua voedselvoorziening afhankelijk is van wat er gestuurd wordt voedingstekorten dankzij eenzijdige voeding kunnen bestaan .. zou dat wat te maken kunnen hebben met het feit dat van die 382 vrachtwagens meer dan een kwart graan/bloem is? In diezelfde week komen er 52 trucks met groente, fruit en legumes binnen, bij een belading van gemiddeld 30 ton is dat net 1 kilo per persoon per week. En tja, op je foto is te zien hoe die groenten vervoerd worden, hoeveel daarvan zou nog goed zijn denk je, zo zonder koeling, nadat het een paar uur in de brandende zon heeft gestaan?quote:ik wou dat ik je gelijk kon geven maar helaas is dit niet het geval .er is in gazza GEEN voedsel tekort.
Het stukje waarheid zoals jij dat ziet, met je pasje en achter je camera.quote:eh ok mischien wel je heb gelijk...maar na 31 jaar fotograaf voor een groot nieuws bureau wat stuurd de fotos all over the world . van de telegraaf tot cnn van ynet tot bbc , en mijn werk terrein is in judea en samaria, / westbank al de teritories onder het gezag van de palestijnen...van Bethlehem tot hebron, ramallah tot kvar-dik. bij elkaar on en of in en rond de gazza strook 5 jaar in het leger als fotograaf. verschillende oorlogen heb meegemaakt als fotograaf.
dagelijks mijzelf rond de palestijnen begeef.weet wat ze eeten wat ze drinken .weet wat ze denken .
en wat ze denken is vrede maak niet uit een muur geen muur .. als er vrede kom door het veiligheidshek ... plaats er een, dit zijn worden van palestijnse gewone burgers .
de palestijnen staan in een rij voor controlle bij de over gang van nablush / hier genaamd sgem.
de israelish staan in de rij voor de overgang naar van de westbank naar israel .
is er verschil
de palestijnen rijden vrij rond de westbank al de richtingen .alles is open de controlle posten zijn weg het is open voor iedereen .er zijn meer wegen die de joden niet mogen gebruiken dan de palestijnen in de westbank.
nu weet ik niet alles maar kom dicht bij de waarheid .
En wat wil je daar nou mee zeggen? Het joodse volk komt uit overal ter wereld toestromen, gaat op andermans land wonen en daar zijn eigen staat stichten, en je verwacht dat dat geen consequenties heeft, geen verzet oproept? Het joodse volk heeft die droom na 2000 jaar nog niet opgegeven maar je verwacht van een ander volk dat het zomaar het veld ruimt. Trouwens, ander volk? Je zou moeten weten dat veel van de Palestijnen net zo goed afstammelingen zijn van de twaalf stammen, dus je zou zelf kunnen bedenken dat hun bloedverbondheid met die grond bij hun even sterk is als bij jou en bij mij!quote:fotos zeggen mischien meer dan veel van mijn woorden .
dit zijn de laatsten fotos
9 trucks fruit
[ afbeelding ]
7 trucks met vee voor de vee boeren en uiteraart later voor vlees.trucks met vee voer door israel betaald die komen er maandelijks aan
[ afbeelding ].
UN ..convoien .
dagelijks zijn er transporten bij de overslagen ..
[ afbeelding ]
enter in de strook green zone
[ afbeelding ]
laatste post voor de ingang van de strook waar de goederen worden overgeslagen naar trucks uit de strook
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
je ziet waar het vandaan kom ..
[ afbeelding ]
dit is een gewone dag dat ik was .omdat er niets anders te doen was,
Nou moet ik zeggen dat ik me afvraag in hoeverre ik iemand die zegt dat de JNF een charity is serieus kan nemen, maar voor de rest, waarom zou ik het een leugen vinden? Ik weet heus wel dat Nablus een commercieel handelscentrum was en is en je daar meer rijken en cq meer dure auto's vindt dan elders, wat is daar vreemd aan? Strookt het niet met idee dat alle Arabieren dom en arm zijn of wat?quote:ik kan je een link stuuren dit zal wel een leugen zijn in jou oogen maar sorry het is het niet.
http://www.tomgrossmedia.(...)archives/001072.html
ramallah is een erg modernestad zoals tel-zviv.
Oh zo, er kan na zoveel jaar eindelijk eens gebouwd worden met vers materiaal, niet met vermalen puin zoals dat winkelcentrum in Gaza of die waterpretpark ..quote:nieuwbouw foto van uit de gazza strook van verleden week .
[ afbeelding
domme idioot,, bek houden ,,mooien reaktie mousie ,, last van stemmen in je hooft doe normaal zeg reageer gewoon .weet je al de beschrijving van als je de westbank ik kom . wat ik vroeg lijk mij erg interessant om te horenquote:Op woensdag 20 april 2011 13:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh, er is anders aardig wat fotomateriaal te vinden over Raffah, dus ik neem aan dat het voor jou niet interessant is .. of heb je geen vergunning gekregen?
Hoe dan ook, er was iemand die iets anders beweerde, of eigenlijk meer suggereerde, die zei dat posters in dit topic basale kennis missen omdat 'ze' geen rekening houden met de grens naar Egypte, alsof daar ook tonnen van van alles binnen zouden komen. Dat die officiële grensovergang jarenlang gewoon gesloten was en hetgeen er mondjesmaat via die grens binnenkwam door particulieren met gevaar voor eigen leven door tunnels gesmokkeld werd, wordt doodleuk genegeerd. En verder doordenken over hoeveel dat nou wel kan zijn, dat zit er helemaal niet in, nee, het wordt neergezet alsof daar dagelijks hele bergen voeding binnenkomen, en iedereen die daarmee geen rekening houdt is blijkbaar een domme idioot die liefst zijn bek dient te houden want hij/zij mist basale kennis.
fruit kom aan in koelautos word overgeladen op trucks uit gazza zonder koel systeemquote:[..]
Qua totaal volume niet, nee, dat heb ik dan ook nooit beweerd .. maar nou moet jij me eens vertellen hoe het kan dat er in dat van de buitenwereld vrijwel afgesloten gebied dat qua voedselvoorziening afhankelijk is van wat er gestuurd wordt voedingstekorten dankzij eenzijdige voeding kunnen bestaan .. zou dat wat te maken kunnen hebben met het feit dat van die 382 vrachtwagens meer dan een kwart graan/bloem is? In diezelfde week komen er 52 trucks met groente, fruit en legumes binnen, bij een belading van gemiddeld 30 ton is dat net 1 kilo per persoon per week. En tja, op je foto is te zien hoe die groenten vervoerd worden, hoeveel daarvan zou nog goed zijn denk je, zo zonder koeling, nadat het een paar uur in de brandende zon heeft gestaan?
jaren dacht ik zoquote:[..]
Het stukje waarheid zoals jij dat ziet, met je pasje en achter je camera.
En ja mooi dat er wat controleposten opgeheven zijn recentelijk,
hebben ze ergens aan te danken niet ??quote:dus nu verwacht je dat die tientallen jaren ervoor in een klap vergeven en vergeten zijn?
hier heb ik al vaak op gereageerd 70 topics lang je kan alles terug lezenquote:[..]
En wat wil je daar nou mee zeggen? Het joodse volk komt uit overal ter wereld toestromen, gaat op andermans land wonen en daar zijn eigen staat stichten, en je verwacht dat dat geen consequenties heeft, geen verzet oproept? Het joodse volk heeft die droom na 2000 jaar nog niet opgegeven maar je verwacht van een ander volk dat het zomaar het veld ruimt. Trouwens, ander volk? Je zou moeten weten dat veel van de Palestijnen net zo goed afstammelingen zijn van de twaalf stammen, dus je zou zelf kunnen bedenken dat hun bloedverbondheid met die grond bij hun even sterk is als bij jou en bij mij!
quote:[..]
Nou moet ik zeggen dat ik me afvraag in hoeverre ik iemand die zegt dat de JNF een charity is serieus kan nemen, maar voor de rest, waarom zou ik het een leugen vinden? Ik weet heus wel dat Nablus een commercieel handelscentrum was en is en je daar meer rijken en cq meer dure auto's vindt dan elders, wat is daar vreemd aan? Strookt het niet met idee dat alle Arabieren dom en arm zijn of wat?
En ja, ik weet ook wel dat er aardig wat geïnvesteerd wordt op de Westbank, al wil dat me de reparatie van het neonlicht aan de gevel maar niet opschieten, hoelang is die nu al kapot?
Maw, als het echt koek en ei zou zijn, overweldigende luxe en zo, ze doen maar alsof ze zielig zijn, hoe kan het dan dat een simpel kapot neonlicht niet kan worden vervangen?
Een moderne stad voor 'arab begrippen', aah zo .. enig idee hoeveel minachting hieruit spreekt?quote:kom uit je luien stoel inplaats van achter je pc te zitten en de wereld probeerd te verheerlijken hoe miserable de palestijnen erbij lopen [quote]
de gazza strook is een modernen stad voor arab begrippen.veel nieuwe stede nieuwbouw en hogen toren flats. wand ze bouwen in de hoogten .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |