abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2011 @ 16:27:32 #226
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_95672160
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Blaming de victim gebeurd al sinds 1948 :O
Klopt, de Joden krijgen al decennia de schuld van de (zelf)moordaanslagen op onschuldige burgers door Islamitische terroristen.
pi_95672389
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:25 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Ik weet niet of je wel eens een kaart van dat gebied hebt gezien alleen Gaza grenst ook aan Egypte.

Die cijfers betreffen enkel de Israëlische grensovergangen.

Ik had toch gehoopt dat ieder die in dit topic post tenminste weet aan welke landen Gaza grenst. Maar ja, gezien sommige reacties is dit eigenlijk ook niet heel verbazend. Mensen hebben een zeer uitgesproken mening maar vergeten even de meest basale feiten. Ook ga je voorbij aan agricultuur in eigen land. En je kan echt niet volhouden dat het Palestijnse volk honger lijd na het zien van dit:

[..]

Lol, ja wijs mij dan even de overgangen voor vrachtwagens tussen Egypte en Gaza .. oh wacht, die bestaan niet, er is alleen maar Rafah, en dat is voor voetgangers ..

Maar ja, het klopt wel, echt honger lijden is het niet, qua volume/gewicht is het iets minder of zo ongeveer hetzelfde als wat de gemiddelde Nederlander per dag weghapt. Alleen dat die dan kan kiezen tussen gezond en vezelrijk en eenzijdig en dikmakend, terwijl de Palestijnse moeder haar kinderen ziet opgroeien met allerlei gebreken ontstaan uit eenzijdige voeding.

En agricultuur op eigen bodem? Daar zullen ze vast heel veel ruimte voor hebben, met ruim 4000 mensen op een vierkante kilometer. Het zou in principe wel kunnen, met glastuinbouw bvb, maar daarvoor heb je ten eerste bouwmateriaal nodig, en ten tweede zaaigoed en voldoende water.

Over gebrek aan basale kennis gesproken ..
pleased to meet you
pi_95673096
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Lol, ja wijs mij dan even de overgangen voor vrachtwagens tussen Egypte en Gaza .. oh wacht, die bestaan niet, er is alleen maar Rafah, en dat is voor voetgangers ..
eh er kom vrij veel door raffa idd..al de honderden smokkel tunnels even vergeten ...een miljoenen handel . alleen voor deze handel wil de hamas niet dat de blokkade gestopt word .

quote:
Maar ja, het klopt wel, echt honger lijden is het niet, qua volume/gewicht is het iets minder of zo ongeveer hetzelfde als wat de gemiddelde Nederlander per dag weghapt. Alleen dat die dan kan kiezen tussen gezond en vezelrijk en eenzijdig en dikmakend, terwijl de Palestijnse moeder haar kinderen ziet opgroeien met allerlei gebreken ontstaan uit eenzijdige voeding.
wel leuk eerst verhongerde ze nu weten we dat dat niet zo is en er meer mercedesen rijden in gazza stad dan in telaviv . maar nu is het eeten opeens niet goed genoeg _O- _O- _O- _O- _O- |:(
quote:
En agricultuur op eigen bodem? Daar zullen ze vast heel veel ruimte voor hebben, met ruim 4000 mensen op een vierkante kilometer.
er is een grooten ruimten ja idd alleen al tussen de grens tussen israel en de strook is een welvaarendde land en tuinbouw
quote:
Het zou in principe wel kunnen, met glastuinbouw bvb, maar daarvoor heb je ten eerste bouwmateriaal nodig, en ten tweede zaaigoed en voldoende water.
dat hebben ze bouwmateriaal is er voldoende om heel gazza twee keer te herbouwen zaaigoed is er voldoenden kom wekelijks aan bij kerem shalom..... en eh glas tuinbouw het is er vandaag 38 graden . :?
quote:
Over gebrek aan basale kennis gesproken ..
Idd
quote:

[ Bericht 2% gewijzigd door C_N op 18-04-2011 17:04:18 ]
  maandag 18 april 2011 @ 17:01:08 #229
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_95673578
Mooie post weer C_N...

Hier moest ik wel om lachen:
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:49 schreef C_N het volgende:
en eh glas tuinbouw het is er vandaag 38 graden .
_O-
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_95673782
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:01 schreef Im.Kant. het volgende:
Mooie post weer C_N...

Hier moest ik wel om lachen:

[..]

_O-
de reuzel loop mijn dinges uit vandaag 39 graden ,
  maandag 18 april 2011 @ 17:17:12 #231
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_95674196
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:06 schreef C_N het volgende:

[..]

de reuzel loop mijn dinges uit vandaag 39 graden ,
Een comfortabele 25 graden hier. :)
pi_95674280
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:17 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Een comfortabele 25 graden hier. :)
ook in de schaduw ??
  maandag 18 april 2011 @ 17:20:42 #233
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_95674330
Er staat hier een lekker briesje hoor... het voelt als 16 graden. :9
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
  maandag 18 april 2011 @ 17:22:55 #234
16715 Mylene
*schatje*
pi_95674436
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:04 schreef C_N het volgende:

en dit is een erg leuk stukje
MAYBE THE TURKISH FLOTILLAS ARE GOING IN THE WRONG DIRECTION?

In Turkey, life expectancy is 72.23 and infant mortality is 24.84 per 1,000 births.

In Gaza, life expectancy is 73.68 and infant mortality is 17.71 per 1,000 births.

Turkey has a literacy rate of 88.7% while in Gaza it is 91.9%. (It is much lower in Egypt and other Arab countries where Israel did not establish colleges and universities in the 1970s and 1980s.)
Aanvullend, kijk naar de ranking van de Palestijnse gebieden: http://www.unicef.org/nut(...)rition_EN_110309.pdf

VN propaganda uitgevoerd door diens Hamas medewerkers ter plekke is kennelijk geloofwaardiger. Kreten als Holocaust krijg je dan.
pi_95674943
Pasah paasover .is gestart nu .
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4058391,00.html

en ik ga mijn klaarmaken voor de sederdiner , vrouwtje was twee dagen aan het koken/
vrienden zijn onderweg. ik hoop geen raketten wand ik wil ook wel eens vrij .
pi_95675227
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:22 schreef Mylene het volgende:

[..]

Aanvullend, kijk naar de ranking van de Palestijnse gebieden: http://www.unicef.org/nut(...)rition_EN_110309.pdf

VN propaganda uitgevoerd door diens Hamas medewerkers ter plekke is kennelijk geloofwaardiger. Kreten als Holocaust krijg je dan.
idd
hier zijn ze gek op pita broodjes eeten ze als de besten malouwah eeten ze bij kilos de palestijnen en de kinderen zo zoet als de ...........en niet echt gezond .iets waar de nederlander op let doen ze hier niet. fruit en groenten eeten ze bij kilos ook kinderen zelfs palestijnen wand het kost niet veel in de gebieden en israel.
de mensen die eeten goed .de kosten in de strook en westbank zijn lager dan in israel van al de goederen en levens kosten zijn lager dan in israel.
de kinderen krijgen alles wat er is aan groenten en noem maar op . wat is hier in de supermarkten staat ,,,staat ook in gazza en de westbank.geloof mij.
daarbij ze betalen geen elec ,belasting ,grond belasting, wegen belasting noem maar op /wij betalen hun kosten om te wonen ik en iederen israeli.

[ Bericht 10% gewijzigd door C_N op 18-04-2011 17:49:26 ]
  maandag 18 april 2011 @ 17:45:40 #237
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_95675489
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:33 schreef C_N het volgende:

en ik ga mijn klaarmaken voor de sederdiner , vrouwtje was twee dagen aan het koken/
Veel plezier! Hopen dat Hamas deze feestdag niet misbruikt. :N
pi_95675570
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 17:45 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Veel plezier! Hopen dat Hamas deze feestdag niet misbruikt. :N
thanks en nu doei laterssss
  maandag 18 april 2011 @ 17:47:36 #239
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_95675585
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:33 schreef C_N het volgende:

Laten we hopen dat het rustig blijft :Y. Veel plezier de komende week :).
pi_95676655
quote:
Israel to move army commands to Negev desert
AFP - Israel's government on Sunday approved a plan to move key military installations to the Negev desert, in a bid to boost development in its arid south and free up valuable land in the centre.

"Not to exaggerate its importance, but it brings to fruition a longstanding vision of moving IDF (Israel Defence Forces) command centres to the Negev," Prime Minister Benjamin Netanyahu said as he opened a cabinet meeting.

Netanyahu said the move would provide "strong momentum to the development of the Negev, assisted by the thousands of quality people who will go there, affecting industry, construction, culture in all its aspects.

His office said the relocation of the intelligence corps and various communications units would be at the thrust of the initiative.

The project is expected to take at least seven years, with a 2018 deadline, and will cost approximately 19 billion shekels ($5.5 billion, 3.85 billion euros).

The government hopes around a quarter of the cost will be covered by profits the state will make by selling prime real estate in central Israel that is currently used by the military.

"The value of the land is enormous," Netanyahu said, adding that the move would also help to decentralise the security structure and strengthen Israel's periphery.

"We are very concentrated in the centre of the country, therefore, we must decentralise our national life in all main areas, with the IDF and security first and foremost," he said.

Israel's government first approved a plan to move IDF units to the Negev in 2005, but the project ran aground amid a dispute between ministries over financing for the relocation of the intelligence and communication units.
Interessante zet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95682057
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:40 schreef C_N het volgende:
we hebben de gazza strook verlaten werden in de rug geschooten tot op de dag van vandaag
quote:
de raketten mortieren qasams grats is buiten proportional en een ackt of massa moord
quote:
er zijn er nog een paar over in judea en samaria/
73 % is de laatste jaren opgedoekt
Het blijft belachelijk dat je in je eigen land bezet bent en door checkpoints moet van de ene naar de andere locatie. En is het niet zo dat er zelfs aparte wegen zijn aangelegd die Palestijnen niet mogen gebruiken? Pure kolonisatie, ik dacht dat we dat hoofdstuk 100 jaar geleden al hadden afgesloten.
quote:
in welk land mag je niet in je eigen land bouwen ..
Eigen land? Het is met de jaren ingepikt notabene. Daarbovenop heb je dat 'eigen' land te danken aan het mandaat en de druk vanuit de VS na de Tweede Wereldoorlog.

quote:
oke je mis nu wat
quote:
goed voor hun dat willen ze namelijk allemaal . werk gelegenheid socialen voorzieningen etc etc
Niet zo gek als dat voor hunzelf onmogelijk wordt gemaakt door Israel.
quote:
dit is heel intresand een bron graag
Hier ergens vanaf 30 minuten:

http://www.veronicatv.nl/(...)/media=154792/page=1
quote:
gek he als je in Israel woon dat de overheid ook Israelish is
ik vertel je een geheimpje tegen niemand zeggen ok ..
de regering in nederland is ook nederlands[/quote]Heb je nou echt zulke grote oogkleppen op of zit er iets anders op je gezicht in de weg? Ze PAKKEN het land AF van de Palestijnen en wuiven vervolgens alle kritiek weg omdat het land nu van hun is, terwijl ze het gewoon zomaar hebben ingenomen. Een klein voorbeeld is ook weer in bovenstaand filmpje te zien.
quote:
kom je niet verder mee.
Inderdaad, dus daar moeten ze nou maar eens mee stoppen.
quote:
bescherming van raket aanvallen die op israel worden geschoten .ieder staak het vuuren door de hamas word geschonden .kinderen niet maar school kunnen oude mensen met zwaaren trauma enz enz enz . ik wilden dat nederland zo goed voor de burgers op kwam .
ze konden een mooi gazza strook hebben ze kozen voor moord en doodslag zelfs van de eigen mensen en de mensen die ze zelfs willen helpen
Ze konden de gaza strook hebben? Nee, ze hadden veel meer, maar dat is ze allemaal afgenomen, samen met hun vrijheid. En de aanvallen zijn niet goed te praten nee, maar dat is alleen maar het gevolg van dingen die in het vervelend zijn gebeurt. Anders was Hamas in de eerste plaats nooit aan de macht gekomen.

En tja, als je ervoor kiest om als koppige jood in nederzettingen te gaan wonen en je gazon staat te sproeien terwijl aan de overkant van de muur Palestijnen zichzelf moeten wassen met vervuild water zet je natuurlijk de bom op scherp.
quote:
en de burgers moeten laten vermoorden .. ze zijn soms nog te lief voor de akties de hamas doe in israel,burgers opblazen op straaten auto bussen pizzaria.enz enz enz ok en daar gaan we dan bij zitten en naar kijkeom het te verdienen .n . kijk als ik wat wil . dan zal ik ook mijn best moeten doen .
Want door tientallen burgers te vermoorden komt die éne jongen weer tot leven? Je mist compleet het punt. Voor elke gewonde is Israël valt er een veeltal aan burgerdoden aan de andere kant. Dat is buitenproportioneel ja en heeft niets te maken met het wel of niet 'laten' vermoorden van je eigen burgers.
quote:
velen malen geprobeerd wat jij nu denkt zijn ze in de knessed al vergeten en is al herhaaldelijk de reveu gepassert
Vele malen? Is het niet zo dat Israël al een groot deel van de tijd sowieso al weigert om de tafel te zitten?
quote:
als je je zelf verschuild tussen bevolking sta dan niet gek te kijken .er worden waarschuuwings brieven gedropt de mensen krijgen de tijd ruimschoots om een gebied te verlaten doe je het niet jammer dan . loop daar na niet te huilen .en dit zeg wat over de mensen en de organisaties zoals de hamas etc etc.
een leven is namelijk niets waard de dood dat is wat waard ............ val hij nu een beetje ........
Ja.. erg logisch. Alsof die brieven bij de hele bevolking terecht komen, alsof je je compleet kan beschermen tegen zulke aanvallen. Of moeten er hele steden ontruimd worden zodat Israël 2 terroristen kan bombarderen? En vanwaar al die clusterbommen dan??
quote:
de jongen vecht nog steets voor zijn leven .en hersens funkties zijn zo goed als geen wordt door een machine in leven gehouden .. deze jongen dus nu heb ik het niet over al de slachtoffers die voor hun leven getekend zijn en jaren na dato nog steeds aan het revalideren zijn.
En dat geldt alleen voor de slachtoffers aan de kant van Israël?
quote:
er is geen een burger dode gevallen zo ja de bron graag .zelfs de hamas zeg er waren 11 of 14 (vrijheid strijders) in normalen taal terorristen om het leven gekomen .

toe geven is het einden van israel eh het is geen holland daar vergis je je in kom je nog wel eens achter in holland zelf

zo het moraal van het verhaal . is ...
wat er word gedacht zijn ze hier al vergeten
Toegeven aan wat? Het eindigen van de bezetting en het koloniseren zou al een hele grote en goede stap zijn. En daar krijg je zeker mooie ruilmiddelen voor terug van de Palestijnse bevolking. Zoals ik al zei wil ik niets goedpraten van de terroristen, maar kan ik het toch niet geloven dat we in 2011 de woorden 'kolonisten' en 'nederzettingen' nog moeten gebruiken, samen met de vrijheidsberoving en andere problematiek. Waaronder de hele watercrisis wat ik zelf erg interessant vind.

Deze feitjes:
http://www.ifamericansknew.org/cur_sit/water.html

En wat meer over de waterproblemen;
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/History/scarcity.html
http://www.aivl.be/nieuws(...)an-palestijnen/15584
http://vorige.nrc.nl/buit(...)kt_water_Palestijnen

En over vooroordelen gesproken, jij woont er blijkbaar het dichtst bij, maar de vreemdste uitspraken komen uit jouw mond met de raarste vooroordelen en verbeeldingen die je hebt. Maar dat zal vast aan de eenzijdige berichtgeving en opvoeding liggen.

En alsjeblieft, je post is nauwelijks normaal te lezen. Een beetje correct gebruik van hoofdletters, interpunctie en grammatica is wel zo prettig.
quote:
en eh glas tuinbouw het is er vandaag 38 graden . :?
Je snapt het idee achter glastuinbouw ook niet helemaal.

Maargoed, dan zie je ook weer zoiets voorbij op dumpert.nl en dan heb je gelijk de neiging om weer voor Israël te juichen.. hysterische mafketels daarzo, en kleine kinderen die al met stenen staan te gooien :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Hoogheid op 18-04-2011 20:16:44 ]
pi_95683990
quote:

[..]

eh er kom vrij veel door raffa idd..al de honderden smokkel tunnels even vergeten ...een miljoenen handel . alleen voor deze handel wil de hamas niet dat de blokkade gestopt word .
Door die tunnels komt smokkelwaar die de meesten niet betalen kunnen omdat ze geen werk hebben. Voor de rest komen er geen goederen vanuit Egypte binnen, dus het verwijzen naar de andere grensovergangen waar truckladingen vol met spullen Gaza binnen komen slaat nergens op.

quote:
wel leuk eerst verhongerde ze nu weten we dat dat niet zo is en er meer mercedesen rijden in gazza stad dan in telaviv . maar nu is het eeten opeens niet goed genoeg _O- _O- _O- _O- _O- |:(
Ik maak alleen duidelijk hoe het kan komen dat mensen die qua gewicht ongeveer net zoveel voedsel binnenkrijgen als wij zo dik kunnen zijn .. of wist je dat niet, dat je dik wordt van eenzijdige voeding?

quote:
er is een grooten ruimten ja idd alleen al tussen de grens tussen israel en de strook is een welvaarendde land en tuinbouw
Hoe breed was die strook ook alweer dat er niemand mocht komen, 1 tot 2 kilometer, en dat over een grens van totaal 51 kilometer, dus van die 360 km² zijn nog eens minimaal 51 km² niet toegankelijk, blijft er toch echt wel verdomde weinig landbouwgrond over.
http://unispal.un.org/UNI(...)9A1D8525772E004FC34B

quote:
dat hebben ze bouwmateriaal is er voldoende om heel gazza twee keer te herbouwen zaaigoed is er voldoenden kom wekelijks aan bij kerem shalom..... en eh glas tuinbouw het is er vandaag 38 graden . :?
Je beweert nu dat er in de laatste periode meer dan genoeg bouwmateriaal binnen is gekomen om Gaza te herbouwen, er hoeven geen oude stenen meer hergebruikt te worden zoals in de jaren daarvoor?
En ja, glastuinbouw, net zoals bij de buren in Israël .. of dacht je soms dat dat alleen interessant is voor koudere streken? Bloedjeheet en weinig water profiteert ook van een gereguleerde temperatuur.
pleased to meet you
pi_95684503
Ja.. over landbouw; kijk hier maar eens naar:

Je kan zonder lijnen en labels direct zien wat gaza is en wat Israël is.. Hoezo welvarende land- en tuinbouw in gaza?
  maandag 18 april 2011 @ 20:53:24 #245
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_95685786
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:52 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het blijft belachelijk dat je in je eigen land bezet bent en door checkpoints moet van de ene naar de andere locatie. En is het niet zo dat er zelfs aparte wegen zijn aangelegd die Palestijnen niet mogen gebruiken? Pure kolonisatie, ik dacht dat we dat hoofdstuk 100 jaar geleden al hadden afgesloten.

[..]

Eigen land? Het is met de jaren ingepikt notabene. Daarbovenop heb je dat 'eigen' land te danken aan het mandaat en de druk vanuit de VS na de Tweede Wereldoorlog.

[ afbeelding ]

[..]

[..]

Niet zo gek als dat voor hunzelf onmogelijk wordt gemaakt door Israel.
Hier hebben we het in de vorige 69 delen al uitgebreid over gehad. Als iemand vanuit een ander land iets op je af schiet is het logisch dat er een reactie op komt. De IDF is zéér vergevingsgezind tegen de burgermoordende Palestijnse terroristen. De Palestijnse troepen zijn geen militairen. Het zijn doodeenvoudig moordenaars, criminelen. En ze leiden jouw geliefde Palestina.

quote:
Ik wil best een diepe discussie aangaan alleen ik ga geen 40-minuten durende Veronica-documentaires kijken voor een forumdiscussie. Is me net iets te veel.

quote:
[..]

[..]

Ze konden de gaza strook hebben? Nee, ze hadden veel meer, maar dat is ze allemaal afgenomen, samen met hun vrijheid. En de aanvallen zijn niet goed te praten nee, maar dat is alleen maar het gevolg van dingen die in het vervelend zijn gebeurt. Anders was Hamas in de eerste plaats nooit aan de macht gekomen.
Haha, dan zijn de huidige Israëlische grenzen ook een 'gevolg van dingen die in het verleden zijn gebeurd'. Achterlijk om moordaanslagen enkel een gevolg van vervelende dingetjes die in het verleden zijn gebeurd te noemen. Dat je het ook maar probeert goed te praten... :r

quote:
En tja, als je ervoor kiest om als koppige jood in nederzettingen te gaan wonen en je gazon staat te sproeien terwijl aan de overkant van de muur Palestijnen zichzelf moeten wassen met vervuild water zet je natuurlijk de bom op scherp.
De Palestijnen hebben gewoon schoon water, misschien iets minder dan de Israëliërs. En ik vind het persoonlijk koppiger om telkens maar raketten op burgers af te schieten vanuit de school van je kinderen maarja dat is onderhevig aan perceptie he.

quote:
[..]

Want door tientallen burgers te vermoorden komt die éne jongen weer tot leven? Je mist compleet het punt. Voor elke gewonde is Israël valt er een veeltal aan burgerdoden aan de andere kant. Dat is buitenproportioneel ja en heeft niets te maken met het wel of niet 'laten' vermoorden van je eigen burgers.
Slaat nergens op. Israël is niks te verwijten, daar zij burgerdoden zo veel mogelijk proberen te vermijden. De IDF zet geen raketlanceerinstallaties OP EEN SCHOOLTERREIN neer zoals jouw Hamas-vriendjes. Kom op zeg, denk na... Hoe kun je dit blijven verdedigen?

quote:
[..]

Vele malen? Is het niet zo dat Israël al een groot deel van de tijd sowieso al weigert om de tafel te zitten?
Tja als je als Hamas zegt door te vechten tot de Israëlische staat verdwenen is uit het Midden-Oosten... Dat lijkt me een iets duidelijker voorbeeld van 'weigeren om om de tafel te gaan zitten'.

quote:
[..]

Ja.. erg logisch. Alsof die brieven bij de hele bevolking terecht komen, alsof je je compleet kan beschermen tegen zulke aanvallen. Of moeten er hele steden ontruimd worden zodat Israël 2 terroristen kan bombarderen? En vanwaar al die clusterbommen dan??
Er zit echt iets niet goed in jouw denkwijze. Hamas schiet raketten af vanaf schoolterreinen. Deze raketten zijn gericht op burgerdoelen. De IDF gebruikt precisiewapens en beoogt enkel vijandelijke strijders en criminelen te raken. Dat daar soms slachtoffers bij vallen is betreurenswaardig alleen helaas ook geheel te wijten aan Hamas. Als je hier nou objectief naar kijkt, wie zijn dan de 'goeden'? De moordenaars van burgers of de IDF die haar eigen bevolking probeert te beschermen?

quote:
[..]

En dat geldt alleen voor de slachtoffers aan de kant van Israël?
Ieder slachtoffer is tragisch. Verschil, zoals eerder ook omschreven: Hamas poogt gericht burgers te vermoorden(anti-tank raket op schoolbus). IDF poogt criminelen en moordenaars uit te schakelen(precisievuur op raketlanceerinstallatie).

quote:
[..]

Toegeven aan wat? Het eindigen van de bezetting en het koloniseren zou al een hele grote en goede stap zijn. En daar krijg je zeker mooie ruilmiddelen voor terug van de Palestijnse bevolking. Zoals ik al zei wil ik niets goedpraten van de terroristen, maar kan ik het toch niet geloven dat we in 2011 de woorden 'kolonisten' en 'nederzettingen' nog moeten gebruiken, samen met de vrijheidsberoving en andere problematiek. Waaronder de hele watercrisis wat ik zelf erg interessant vind.
Ik stopte met lezen toen je zei niks goed te willen praten 'van de terroristen'. Dat heb je namelijk deze hele post gedaan. 8)7

quote:
En over vooroordelen gesproken, jij woont er blijkbaar het dichtst bij, maar de vreemdste uitspraken komen uit jouw mond met de raarste vooroordelen en verbeeldingen die je hebt. Maar dat zal vast aan de eenzijdige berichtgeving en opvoeding liggen.
De meest redelijke posts heb ik vooralsnog van C_N gelezen. Ik heb hem niet kunnen betrappen op één enkel leugen, en hij heeft wel een zekere autoriteit daar hij woont in het gebied. Ben jij er OOIT geweest? Ik denk het niet... Hoe denk je dan hem te kunnen betichten van vooroordelen en verbeeldingen? Hoe denk je hem een eenzijdige berichtgeving te kunnen betichten? Vanuit jouw positie is dit gewoon idioot.

quote:
En alsjeblieft, je post is nauwelijks normaal te lezen. Een beetje correct gebruik van hoofdletters, interpunctie en grammatica is wel zo prettig.
Ik weet niet of je wel eens hebreeuws hebt gelezen alleen dat schrift verschilt nogal van het onze.

quote:
[..]

Je snapt het idee achter glastuinbouw ook niet helemaal.
Verlicht ons.

quote:
Maargoed, dan zie je ook weer zoiets voorbij op dumpert.nl en dan heb je gelijk de neiging om weer voor Israël te juichen.. hysterische mafketels daarzo, en kleine kinderen die al met stenen staan te gooien :')
Tja bedankt voor het ondersteunen van mijn punt... Denk ik?

En iemand anders mag op Moussie reageren. Reageren op dit soort posts is niet goed te doen zonder jezelf te bezatten. Anders ga je er gewoon van huilen ;(. Niet te geloven hoe diep mensen willen gaan om aan hun eigen standpunten vast te blijven houden... Het verdedigen van moord en terrorisme. Zou me niet verbazen als Jeroen de Kreek zich onder een der antisemieten bevind hier.
pi_95689059
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:53 schreef Im.Kant. het volgende:
En ze leiden jouw geliefde Palestina.
Heel erg slap dit soort insinuaties.
quote:
Ik wil best een diepe discussie aangaan alleen ik ga geen 40-minuten durende Veronica-documentaires kijken voor een forumdiscussie. Is me net iets te veel.
CN wilt een bron, daar is de bron. Doe er verder mee wat je wilt.
quote:
Haha, dan zijn de huidige Israëlische grenzen ook een 'gevolg van dingen die in het verleden zijn gebeurd'. Achterlijk om moordaanslagen enkel een gevolg van vervelende dingetjes die in het verleden zijn gebeurd te noemen. Dat je het ook maar probeert goed te praten... :r
Vervelende dingetjes? Dat vind ik een nogal zachte omschrijving van de enorme Israëlische territoriumdrang.
quote:
De Palestijnen hebben gewoon schoon water, misschien iets minder dan de Israëliërs. En ik vind het persoonlijk koppiger om telkens maar raketten op burgers af te schieten vanuit de school van je kinderen maarja dat is onderhevig aan perceptie he.
Daar gaan we weer, de standaard reactie. Ik heb het in mijn post niet over raketten, mortieren of het verdedigen van de Palestijnen. Ik verdedig ook nergens de moorden en de terroristen.

Ik heb het over de watercrisis, de vrijheidsberoving, gebiedsinnames, het koloniseren van oneigen grond, het beperken van de primaire levensbehoeftes e.d. "Ze schieten bommen en granaten dus alles wat Israël doet is gerechtigd!". Je zegt dat Palestijnen 'misschien iets minder' water hebben dan mensen in Israël, maar dan even dit:

- Of the water available from West Bank aquifers, Israel uses 73%, West Bank Palestinians use 17%, and illegal Jewish settlers use 10% (Under international law it is illegal for Israel to expropriate the water of the Occupied Palestinian Territories for use by its own citizens, and doubly illegal to expropriate it for use by illegal Israeli settlers)

- While 10-14% of Palestines GDP is agricultural, 90% of them must rely on rain-fed farming methods. Israels agriculture is only 3% of their GDP, but Israel irrigates more than 50% of its land.

- Three million West Bank Palestinians use only 250 million cubic meters per year (83 cubic meters per Palestinian per year) while six million Israelis enjoy the use of 1,954 million cubic meters (333 cubic meters per Israeli per year), which means that each Israeli consumes as much water as four Palestinians. Israeli settlers are allocated 1,450 cubic meters of water per person per year.

- Israel consumes the vast majority of the water from the Jordan River despite only 3% of the river falling within its pre-1967 borders. Israel now diverts one quarter of its total water consumption through its National Water Carrier from the Jordan River, whereas Palestinians have no access to it whatsoever due to Israeli closures.

- Israel does not allow new wells to be drilled by Palestinians and has confiscated many wells for Israeli use. Israel sets quotas on how much water can be drawn by Palestinians from existing wells.

- When supplies of water are low in the summer months, the Israeli water company Mekorot closes the valves which supply Palestinian towns and villages so as not to affect Israeli supplies

- The Gaza strip relies predominately on wells that are being increasingly infiltrated by salty sea water because Israel is over-pumping the groundwater. UN scientists estimate that Gaza will have no drinkable water within fifteen years.

En meer. Dit heeft weinig te maken met het beschermen van burgers tegen raketaanvallen hè?
quote:
zoals jouw Hamas-vriendjes. Kom op zeg, denk na... Hoe kun je dit blijven verdedigen?
Die slappe insinuaties zijn na 3 keer ook wel flauw. Maar bij deze voor de derde keer; het zijn mijn Hamas vriendjes niet, ik verdedig ze net, en tevens blijf ik bij mijn punt dat het buitenproportioneel is. Of ze nou raketten afvuren vanaf een schoolterrein of vanaf een fucking openbaar toilet doet er niet toe. Het enige wat ik lees is 'Maar Hamas doet dit', 'Maar raketten zus', 'Maar granaten zo'. Dat neemt allemaal niet weg dat de huidige gang van zaken onmenselijk is en deze door verschillende (mensenrechten)organisaties al meerdere malen is aangekaard. Dat staat los van de raketaanvallen en de (bijbehorende) vergeldingen. Helaas hebben deze weinig inbreng met de Joods-Amerikaanse steun die Israël geniet.
quote:
Tja als je als Hamas zegt door te vechten tot de Israëlische staat verdwenen is uit het Midden-Oosten... Dat lijkt me een iets duidelijker voorbeeld van 'weigeren om om de tafel te gaan zitten'.
Dit speelde al langer voordat Hamas aan de macht kwam.
quote:
Wie zijn dan de 'goeden'? De moordenaars van burgers of de IDF die haar eigen bevolking probeert te beschermen?
Heb je het nu over die precisieaanvallen met witte fosfor en clusterbommen?
quote:
Ieder slachtoffer is tragisch. Verschil, zoals eerder ook omschreven: Hamas poogt gericht burgers te vermoorden(anti-tank raket op schoolbus). IDF poogt criminelen en moordenaars uit te schakelen(precisievuur op raketlanceerinstallatie).

Ik stopte met lezen toen je zei niks goed te willen praten 'van de terroristen'. Dat heb je namelijk deze hele post gedaan. 8)7
Ik praat geen enkele terrorist goed, ik heb het ook niet over de terroristen. Ik praat Israël niet goed.
quote:
Ik weet niet of je wel eens hebreeuws hebt gelezen alleen dat schrift verschilt nogal van het onze.
Dus?
quote:
Verlicht ons.
De temperatuur, de hoeveelheid licht, de hoeveelheid water, de atmosfeer in de kas is allemaal kunstmatig te regelen. Je kan precies inplannen wanneer je kan oogsten, je kan alles verbouwen wat je wilt, planten/bloemen kan je in elke fase kweken, dus totaal onafhankelijk van de omgeving en kunstmatig, in plaats van dat je afhankelijk bent van het weer, hoe koud/warm/droog/nat het ook is.
quote:
Nee.
quote:
Ik heb hem niet kunnen betrappen op één enkel leugen, en hij heeft wel een zekere autoriteit daar hij woont in het gebied. Ben jij er OOIT geweest? Ik denk het niet... Hoe denk je dan hem te kunnen betichten van vooroordelen en verbeeldingen? Hoe denk je hem een eenzijdige berichtgeving te kunnen betichten? Vanuit jouw positie is dit gewoon idioot.
'In Gaza heeft iedereen een Mercedes!'
'Iedereen in Gaza heeft genoeg te eten en ze zijn allemaal mega dik!'
'Wij betalen belasting voor al die zielige rottige Palestijnen!'
'Ze hebben genoeg vrachtwagens met voedsel joh ze hebben niets te klagen!'
'Ze hebben ruimte genoeg voor landbouw joh, bij die 4200 mensen per vierkante kilometer is ook nog wel ruimte voor een moestuintje!'

Het klinkt een beetje als de Israëlische versie van 'alle antilianen zijn groepsverkrachters, alle marokkanen zijn fietsendieven en alle nederlanders roken wiet!'.
  maandag 18 april 2011 @ 22:04:15 #247
176916 Karrs
2007-2017
pi_95690943
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:41 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Vervelende dingetjes? Dat vind ik een nogal zachte omschrijving van de enorme Israëlische territoriumdrang.
Welke enorme Israëlische territoriumdrang?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_95692655
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:53 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Hier hebben we het in de vorige 69 delen al uitgebreid over gehad. Als iemand vanuit een ander land iets op je af schiet is het logisch dat er een reactie op komt. De IDF is zéér vergevingsgezind tegen de burgermoordende Palestijnse terroristen. De Palestijnse troepen zijn geen militairen. Het zijn doodeenvoudig moordenaars, criminelen. En ze leiden jouw geliefde Palestina.
Als iemand je land inpikt is het ook alleen maar logisch dat je je verweert, tenminste voor de meeste volkeren, en als de Palestijnen het net zo lang volhouden als de Indianen toen duurt het nog wel even ook.
En duh, natuurlijk zijn het officieel geen militairen, als volk zonder land kan je moeilijk een regulier leger hebben immers.

quote:
Het is gewoon verzet met de beschikbare middelen .. en je mag drie keer raden van wie ze die moord- en bomaanslagen hebben afgekeken. Ik zal je een hint geven, hij was later premier ..

quote:
Zelfs Shinbet maakt nog het onderscheid tussen Hamas en andere jihadistische groeperingen die vanuit Gaza opereren .. en dat zijn er heel wat en incluis Fatah. Die vinden het namelijk al lang prachtig als Hamas de schuld krijgt van elke aanslag die er gepleegd wordt.
Dus misschien is jouw perceptie wel ietsjes vertroebelt, en wordt lang niet alles wat jij Hamas in de schoenen schuift ook echt door Hamas gedaan

quote:

En iemand anders mag op Moussie reageren. Reageren op dit soort posts is niet goed te doen zonder jezelf te bezatten. Anders ga je er gewoon van huilen ;(. Niet te geloven hoe diep mensen willen gaan om aan hun eigen standpunten vast te blijven houden... Het verdedigen van moord en terrorisme. Zou me niet verbazen als Jeroen de Kreek zich onder een der antisemieten bevind hier.
Say what? Waar verdedig ik moord en doodslag? Waarom ga je me woorden in de mond leggen, lelijke dingen insinueren? Is dat omdat ik eventjes duidelijk heb gemaakt dat er bij jou nogal wat basale kennis ontbreekt, sta je in je hemd met je belerende opmerkingen over niet bestaande grensovergangen?
pleased to meet you
pi_95694373
ik ga hier morgen even voor zitten nu ga ik slaapen
  maandag 18 april 2011 @ 22:56:12 #250
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_95694442
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Als iemand je land inpikt is het ook alleen maar logisch dat je je verweert, tenminste voor de meeste volkeren, en als de Palestijnen het net zo lang volhouden als de Indianen toen duurt het nog wel even ook.
En duh, natuurlijk zijn het officieel geen militairen, als volk zonder land kan je moeilijk een regulier leger hebben immers.

[..]

Als onschuldige burgers van jouw land al 60 jaar lang worden aangevallen door terroristen die (zelf)moordaanslagen plegen op kinderen, bejaarden en volwassenen, tientallen raketten per week afvuren dan moet je jezelf wel verdedigen.

Vooralsnog is het de Hamas die niet wil rusten voordat Israël niet meer bestaat en alle Joden (die er al duizenden jaren wonen) verdreven zijn. En dan is Hamas nog één van de minder extreme terroristische groeperingen. Het zijn de Palestijnen die keer op keer op keer een staakt het vuren verbreken. Het zijn de Palestijnen die week in week uit ca 100 raketten richting Israël afvuren. Het zijn de Palestijnen die onschuldige burgers aanvallen en vermoorden en daar zelfs hun eigen onschuldige burgers voor misbruiken.

Hou zou Israël zichzelf dan moet verdedigen tegen terroristen? Hoe zou jij het aanpakken als je in de schoenen van Israël staat?

En land inpikken? Hieronder zoals het er honderden jaren geleden uitzag.

Ja ja, ik zag in de reactie van Hoogheid dat het weer tijd is om landkaartjes te posten. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')