abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95662913
Letter: Arabs brainwashed against Israel

Iraqi man sends letter to Foreign Ministry saying Hamas has made him ashamed of being Arab
04.18.11, 13:35 / Israel News

share
The Foreign Ministry's Arabic-language website received a letter Saturday from a repentant Iraqi man who says he and his fellow citizens have been "brainwashed against Israel".

Opposing View
Murdered activist's mother vows to visit Gaza / Aviel Magnezi
In first interview with Israeli media, Vittorio Arrigoni's mother tells Ynet she plans to visit place where her son lived and for which he sacrificed his life
Full Story
The man added that Hamas's recent attacks on Israeli civilians have caused him "shame" for being an Arab and a Muslim.

"For a long time we believed that Israelis are dangerous barbarians due to the brainwashing we underwent during Saddam (Hussein)'s rule but now I see (Arabs) being massacred in a wretched and shameful manner by Sunni and Shiite rulers," the letter says.

The letter was published by the Foreign Ministry on its Arabic-language website, which is accessed by web users worldwide.

The writer went on to say that his epiphany had come after he witnessed Israeli doctors treating a Palestinian girl.

"What caught my attention was the Israeli hospital that treated the Palestinian girl who suffered from a cancerous growth. I also watched the movie about the Jewish pianist who suffered greatly in the time of Hitler," he wrote, apparently referring to 'The Pianist.

The man said he has begun to study Jewish history, and that he hopes to eventually be able to visit Israel "in order to defeat the fear instilled in me due to the brainwashing that Israelis are barbarians and their country a terror state".

"After seeing the terror in Iraq and the terror Hamas and Palestinians are performing against you I have become ashamed of being an Arab and Muslim," the man wrote. "I would be honored to collaborate with your firms in Iraq."
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4058341,00.html

[ Bericht 3% gewijzigd door C_N op 18-04-2011 13:12:53 ]
  maandag 18 april 2011 @ 13:01:32 #213
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_95663307
Mooi verhaal! Niet iedere Arabier denkt zoals Kees en consorten. :Y
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_95665755
alarm in sderoth
meer volgd
pi_95665814
was een rood alarm . geen explosie gehoord .
pi_95667227
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:05 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

En de week daarvoor 1572. Daarvoor waren het er 1073, en de week daar weer voor 1113. De week daarvoor 1087 en daarvoor 933. :')
Reken die cijfers anders eens echt door ..
de gemiddelde belading van een vrachtwagen is nog geen 30 ton, dat is dus nog geen 12.000 ton aan voedsel dat verdeeld moet worden onder pakweg 1.3 miljoen volwassen mensen. Dan kom je dus aan zo pakweg 1 kilo voedsel per dag. Dat lijkt misschien veel, maar als je gewoon een brood gaat bakken is je dagelijkse portie al op. Heb je ook gekeken naar de hoeveelheid groenten en fruit? Het moge duidelijk zijn dat ze in de verste verte niet komen aan die 'twee ons groente en twee ons fruit'. Daar verandert de zoveelste foto van een volle marktkraam weinig aan, de meeste mensen hebben namelijk geen/onvoldoende inkomen om het te kunnen betalen.

Hilarisch overigens, die 'economische groei' waarmee hier geschermd wordt, er zijn nota bene hele drie vrachtwagens met bloemen geëxporteerd! Als hetgeen er daar nu eindelijk mondjesmaat wel geëxporteerd mag worden al zorgt voor een 'groei' van bijna 10%, dat zegt wel heel wat over hoe de rest van de economie daar voorstaat.
pleased to meet you
pi_95667496
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:39 schreef moussie het volgende:

[..]

Hilarisch overigens, die 'economische groei' waarmee hier geschermd wordt, er zijn nota bene hele drie vrachtwagens met bloemen geëxporteerd!
Of zou Hamas stiekem die economische groei zelf ietwat tegenhouden en zo bijvoorbeeld van die super de luxe winkelcentra kunnen openen??

http://israel-palestijnen(...)trum-geopend-in.html

Ik bedoel, dat vind je hier nog niet eens,...ze hebben het daar zo zwaar. Ja uitgebuit door hun eigen militaire regiem.
  maandag 18 april 2011 @ 14:49:27 #218
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_95667595
quote:
99s.gif Op maandag 18 april 2011 14:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Of zou Hamas stiekem die economische groei zelf ietwat tegenhouden en zo bijvoorbeeld van die super de luxe winkelcentra kunnen openen??

http://israel-palestijnen(...)trum-geopend-in.html

Ik bedoel, dat vind je hier nog niet eens,...ze hebben het daar zo zwaar. Ja uitgebuit door hun eigen militaire regiem.
Blaming de victim gebeurd al sinds 1948 :O
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 april 2011 @ 15:25:56 #219
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_95669155
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:39 schreef moussie het volgende:

[..]

Reken die cijfers anders eens echt door ..
de gemiddelde belading van een vrachtwagen is nog geen 30 ton, dat is dus nog geen 12.000 ton aan voedsel dat verdeeld moet worden onder pakweg 1.3 miljoen volwassen mensen. Dan kom je dus aan zo pakweg 1 kilo voedsel per dag. Dat lijkt misschien veel, maar als je gewoon een brood gaat bakken is je dagelijkse portie al op. Heb je ook gekeken naar de hoeveelheid groenten en fruit? Het moge duidelijk zijn dat ze in de verste verte niet komen aan die 'twee ons groente en twee ons fruit'. Daar verandert de zoveelste foto van een volle marktkraam weinig aan, de meeste mensen hebben namelijk geen/onvoldoende inkomen om het te kunnen betalen.

Hilarisch overigens, die 'economische groei' waarmee hier geschermd wordt, er zijn nota bene hele drie vrachtwagens met bloemen geëxporteerd! Als hetgeen er daar nu eindelijk mondjesmaat wel geëxporteerd mag worden al zorgt voor een 'groei' van bijna 10%, dat zegt wel heel wat over hoe de rest van de economie daar voorstaat.
Ik weet niet of je wel eens een kaart van dat gebied hebt gezien alleen Gaza grenst ook aan Egypte.

Die cijfers betreffen enkel de Israëlische grensovergangen.

Ik had toch gehoopt dat ieder die in dit topic post tenminste weet aan welke landen Gaza grenst. Maar ja, gezien sommige reacties is dit eigenlijk ook niet heel verbazend. Mensen hebben een zeer uitgesproken mening maar vergeten even de meest basale feiten. Ook ga je voorbij aan agricultuur in eigen land. En je kan echt niet volhouden dat het Palestijnse volk honger lijd na het zien van dit:

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:39 schreef Mylene het volgende:
Verhongeren :?

[ afbeelding ]
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_95669371
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

en daar ben jij nog steeds mee bezich eindelijk ben ik het met jou eens :X

http://www.tomgrossmedia.(...)archives/001127.html

[ Bericht 8% gewijzigd door C_N op 18-04-2011 16:17:59 ]
pi_95669884
in nahal-oz worden duizende liters per maat aan diesel over gepomt. op deze overslag werden 2 mensen dood geschooten door de hamas. deze mensen werkten voor de mensen in de strook diesel olie te geven ,in de koude dagen , en voor al het anderen gebruik .
deze mensen werden door zeefd met kogels op een dag .
waarom . om een reden ze zijn joods.
zo de hamas mag blij zijn dat deze overslag niet dicht gegooid is na de beestachtige moord.
dit is een voor beeld.zo zijn er nog tientallen.

er verhongerd geen mens hond vogeltje er verhongerd niets in de strook .
er word genoeg naar binnen gebracht dagelijks.
dont blaim israel .blaim de hamas.
als er iemand is in de strook die een appeltje minder heeft.
buiten om wat er ingevoerd word kom er ook heel veel in aan de grens bij egypte.
en de eigen landbouw, fabrieken noem maar op.
een paar topics terug zijden ze ze kunnen geen huizen bouwen .. waar dit vandaan kom is mij nog een raadsel .
twee dagen na de staak het vuuren in 2009 oorlog werden de moskeen herbouwd vanwaar de hamas op israel schoot .
en er worden groten nieuw bouw wijken gemaakt,
er rijden nieuwe autos winkels liggen vol .enz enz enz enz enz
natuurlijk zie je deze fotos niet of sterker willlen sommigen niet zien . wand dat past niet in zijn denk straatje .
ok er zijn ook armen waar de fotos rond van gaan , maar die heb je in israel ook weet je zelfs in nederland heb je armen mensen .
pi_95670159
Terwijl Hamas achteruit trapt in haar beweringen dat Israël de bevolking uithongert door de stroom van hulpgoederen via de grensovergangen te beperken, heeft de nieuwe wijziging van het beleid geresulteerd in wat de kleinhandelaars in Gaza bestempelen als een overvloed van goederen in de regio. Gegevens die werden vrijgegeven door Coordinator of Government Activities in the Territories (CoGAT) voor juni toonde een toename met 60 procent van de steun die vanuit Israël via de Kerem Shalom grensovergang naar de Gazastrook gaat.

Een nieuwe, uit het personeel van de Palestijnse Autoriteit en CoGAT van het IDF, samengestelde organisatie werd opgericht om toezicht te houden op de veranderingen in het beleid en te werken aan het bevorderen van gecoördineerde projecten, die worden begeleid door de internationale gemeenschap. De task force werkt ook nog steeds aan het vinden van manieren om de capaciteit te verhogen van goederen die dagelijks worden overgebracht via de grensovergangen, volgens een verklaring van het bureau van de woordvoerder van het IDF.

Meer dan 3.000 vrachtwagens zijn vorige maand Gaza binnengetrokken via de grensovergangen van Kerem Shalom en in Karni. Bovendien, voorziet de Joodse staat nog steeds de regio van gas voor huishoudelijk gebruik (4000 ton) en voor verwarming (4 miljoen liter), en diesel (ongeveer 600.000 liter). Ongeveer 2.500 inwoners van de PA van Gaza zijn tijdens de maand juni naar Israël gereisd, en dat via de grensovergang in Erez die specifiek bestemd is voor menselijk verkeer. Het aantal is een sprong met maar liefst 25 procent ten opzichte van eerdere cijfers. In totaal heeft is aantal vrachtauto’s dat via de weg naar de Gazastrook is gereden via de Israëlische grensovergangen met 12 procent toegenomen, volgens de CoGAT.
pi_95671054
paasover avond

qasam slaat in in het noorden van de negev. waar ik eerder over rapporteerden van af de masage van mijn pieper ,

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4058374,00.html

als deze dingen niet keer op keer vielen zomaar uit de lucht was de economie stukken beter in de strook.

en dit is een erg leuk stukje
MAYBE THE TURKISH FLOTILLAS ARE GOING IN THE WRONG DIRECTION?

In Turkey, life expectancy is 72.23 and infant mortality is 24.84 per 1,000 births.

In Gaza, life expectancy is 73.68 and infant mortality is 17.71 per 1,000 births.

Turkey has a literacy rate of 88.7% while in Gaza it is 91.9%. (It is much lower in Egypt and other Arab countries where Israel did not establish colleges and universities in the 1970s and 1980s.)

[ Bericht 38% gewijzigd door C_N op 18-04-2011 16:11:17 ]
  maandag 18 april 2011 @ 16:15:06 #224
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_95671593
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:04 schreef C_N het volgende:
paasover avond

masage van mijn pieper ,

:9 :+
pi_95672011
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:15 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

:9 :+
ik bedoel berichtje viezerik o|O
  maandag 18 april 2011 @ 16:27:32 #226
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_95672160
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Klopt, de Joden krijgen al decennia de schuld van de (zelf)moordaanslagen op onschuldige burgers door Islamitische terroristen.
pi_95672389
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:25 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Ik weet niet of je wel eens een kaart van dat gebied hebt gezien alleen Gaza grenst ook aan Egypte.

Die cijfers betreffen enkel de Israëlische grensovergangen.

Ik had toch gehoopt dat ieder die in dit topic post tenminste weet aan welke landen Gaza grenst. Maar ja, gezien sommige reacties is dit eigenlijk ook niet heel verbazend. Mensen hebben een zeer uitgesproken mening maar vergeten even de meest basale feiten. Ook ga je voorbij aan agricultuur in eigen land. En je kan echt niet volhouden dat het Palestijnse volk honger lijd na het zien van dit:

[..]

Lol, ja wijs mij dan even de overgangen voor vrachtwagens tussen Egypte en Gaza .. oh wacht, die bestaan niet, er is alleen maar Rafah, en dat is voor voetgangers ..

Maar ja, het klopt wel, echt honger lijden is het niet, qua volume/gewicht is het iets minder of zo ongeveer hetzelfde als wat de gemiddelde Nederlander per dag weghapt. Alleen dat die dan kan kiezen tussen gezond en vezelrijk en eenzijdig en dikmakend, terwijl de Palestijnse moeder haar kinderen ziet opgroeien met allerlei gebreken ontstaan uit eenzijdige voeding.

En agricultuur op eigen bodem? Daar zullen ze vast heel veel ruimte voor hebben, met ruim 4000 mensen op een vierkante kilometer. Het zou in principe wel kunnen, met glastuinbouw bvb, maar daarvoor heb je ten eerste bouwmateriaal nodig, en ten tweede zaaigoed en voldoende water.

Over gebrek aan basale kennis gesproken ..
pleased to meet you
pi_95673096
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Lol, ja wijs mij dan even de overgangen voor vrachtwagens tussen Egypte en Gaza .. oh wacht, die bestaan niet, er is alleen maar Rafah, en dat is voor voetgangers ..
eh er kom vrij veel door raffa idd..al de honderden smokkel tunnels even vergeten ...een miljoenen handel . alleen voor deze handel wil de hamas niet dat de blokkade gestopt word .

quote:
Maar ja, het klopt wel, echt honger lijden is het niet, qua volume/gewicht is het iets minder of zo ongeveer hetzelfde als wat de gemiddelde Nederlander per dag weghapt. Alleen dat die dan kan kiezen tussen gezond en vezelrijk en eenzijdig en dikmakend, terwijl de Palestijnse moeder haar kinderen ziet opgroeien met allerlei gebreken ontstaan uit eenzijdige voeding.
wel leuk eerst verhongerde ze nu weten we dat dat niet zo is en er meer mercedesen rijden in gazza stad dan in telaviv . maar nu is het eeten opeens niet goed genoeg _O- _O- _O- _O- _O- |:(
quote:
En agricultuur op eigen bodem? Daar zullen ze vast heel veel ruimte voor hebben, met ruim 4000 mensen op een vierkante kilometer.
er is een grooten ruimten ja idd alleen al tussen de grens tussen israel en de strook is een welvaarendde land en tuinbouw
quote:
Het zou in principe wel kunnen, met glastuinbouw bvb, maar daarvoor heb je ten eerste bouwmateriaal nodig, en ten tweede zaaigoed en voldoende water.
dat hebben ze bouwmateriaal is er voldoende om heel gazza twee keer te herbouwen zaaigoed is er voldoenden kom wekelijks aan bij kerem shalom..... en eh glas tuinbouw het is er vandaag 38 graden . :?
quote:
Over gebrek aan basale kennis gesproken ..
Idd
quote:

[ Bericht 2% gewijzigd door C_N op 18-04-2011 17:04:18 ]
  maandag 18 april 2011 @ 17:01:08 #229
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_95673578
Mooie post weer C_N...

Hier moest ik wel om lachen:
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:49 schreef C_N het volgende:
en eh glas tuinbouw het is er vandaag 38 graden .
_O-
pi_95673782
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:01 schreef Im.Kant. het volgende:
Mooie post weer C_N...

Hier moest ik wel om lachen:

[..]

_O-
de reuzel loop mijn dinges uit vandaag 39 graden ,
  maandag 18 april 2011 @ 17:17:12 #231
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_95674196
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:06 schreef C_N het volgende:

[..]

de reuzel loop mijn dinges uit vandaag 39 graden ,
Een comfortabele 25 graden hier. :)
pi_95674280
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:17 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Een comfortabele 25 graden hier. :)
ook in de schaduw ??
  maandag 18 april 2011 @ 17:20:42 #233
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_95674330
Er staat hier een lekker briesje hoor... het voelt als 16 graden. :9
  maandag 18 april 2011 @ 17:22:55 #234
16715 Mylene
*schatje*
pi_95674436
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:04 schreef C_N het volgende:

en dit is een erg leuk stukje
MAYBE THE TURKISH FLOTILLAS ARE GOING IN THE WRONG DIRECTION?

In Turkey, life expectancy is 72.23 and infant mortality is 24.84 per 1,000 births.

In Gaza, life expectancy is 73.68 and infant mortality is 17.71 per 1,000 births.

Turkey has a literacy rate of 88.7% while in Gaza it is 91.9%. (It is much lower in Egypt and other Arab countries where Israel did not establish colleges and universities in the 1970s and 1980s.)
Aanvullend, kijk naar de ranking van de Palestijnse gebieden: http://www.unicef.org/nut(...)rition_EN_110309.pdf

VN propaganda uitgevoerd door diens Hamas medewerkers ter plekke is kennelijk geloofwaardiger. Kreten als Holocaust krijg je dan.
pi_95674943
Pasah paasover .is gestart nu .
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4058391,00.html

en ik ga mijn klaarmaken voor de sederdiner , vrouwtje was twee dagen aan het koken/
vrienden zijn onderweg. ik hoop geen raketten wand ik wil ook wel eens vrij .
pi_95675227
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:22 schreef Mylene het volgende:

[..]

Aanvullend, kijk naar de ranking van de Palestijnse gebieden: http://www.unicef.org/nut(...)rition_EN_110309.pdf

VN propaganda uitgevoerd door diens Hamas medewerkers ter plekke is kennelijk geloofwaardiger. Kreten als Holocaust krijg je dan.
idd
hier zijn ze gek op pita broodjes eeten ze als de besten malouwah eeten ze bij kilos de palestijnen en de kinderen zo zoet als de ...........en niet echt gezond .iets waar de nederlander op let doen ze hier niet. fruit en groenten eeten ze bij kilos ook kinderen zelfs palestijnen wand het kost niet veel in de gebieden en israel.
de mensen die eeten goed .de kosten in de strook en westbank zijn lager dan in israel van al de goederen en levens kosten zijn lager dan in israel.
de kinderen krijgen alles wat er is aan groenten en noem maar op . wat is hier in de supermarkten staat ,,,staat ook in gazza en de westbank.geloof mij.
daarbij ze betalen geen elec ,belasting ,grond belasting, wegen belasting noem maar op /wij betalen hun kosten om te wonen ik en iederen israeli.

[ Bericht 10% gewijzigd door C_N op 18-04-2011 17:49:26 ]
  maandag 18 april 2011 @ 17:45:40 #237
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_95675489
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:33 schreef C_N het volgende:

en ik ga mijn klaarmaken voor de sederdiner , vrouwtje was twee dagen aan het koken/
Veel plezier! Hopen dat Hamas deze feestdag niet misbruikt. :N
pi_95675570
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 17:45 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Veel plezier! Hopen dat Hamas deze feestdag niet misbruikt. :N
thanks en nu doei laterssss
  maandag 18 april 2011 @ 17:47:36 #239
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_95675585
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:33 schreef C_N het volgende:

Laten we hopen dat het rustig blijft :Y. Veel plezier de komende week :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')