Gezien je naam zou je toch de precedenten moeten kennen!quote:Op donderdag 28 april 2011 16:34 schreef reformatorisch het volgende:
De vernietiging van de staat Israel is een regelrechte lacgertje, dit zal
NOOIT gebeuren, terecht dat Israel hier dan ook niet akkoord mee gaat.
Niet als je dat blindelings doet, dat is waar.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:58 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Mhwa, Hamas gelijk geven past ook niet echt in de westerse waarden
Iemand die steelt een dief noemen is geen schelden. Iemand die zijn omgeving terroriseert een klootzak noemen is geen schelden.quote:
Tja, daar zeg je me wat. In dat geval is het voor Israël zaak om de grip op de Palestijnen niet te laten verzwakken. Na 40 jaar bezetting kan het niet erger worden lijkt me.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:52 schreef Monidique het volgende:
Let's face it: na 40 a 45 jaar is het ondertussen duidelijk dat Israël geen vrede wil, geen redelijke vrede althans. En, zoals ik al eerder heb gezegd, dit leidt uiteindelijk tot het einde van de democratische, joodse staat Israël en misschien zorgt het er zelfs voor dat de Palestijnen Israël wel moeten uitroeien om ooit zonder bezetting te leven.
Ze willen gewoon het hele land. En daarna in vrede met omringende landen leven.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:01 schreef Kees22 het volgende:
Het sterkste bewijs dat Israel geen vrede wil, is dat de kolonisatie doorgaat.
Dus iedereen die de mooie praatjes van Israel over het vredesproces wantrouwt, heeft gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 29 april 2011 01:23 schreef waht het volgende:
[..]
Tja, daar zeg je me wat. In dat geval is het voor Israël zaak om de grip op de Palestijnen niet te laten verzwakken.
[..]
Ze willen gewoon het hele land. En daarna in vrede met omringende landen leven.
Van uitroeien is nooit sprake geweest en zal nooit sprake zijn. Zoals al eerder gezegd wil het Israëlische volk dat niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 01:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dus iedereen die de mooie praatjes van Israel over het vredesproces wantrouwt, heeft gewoon gelijk.
Ik wil PhysicsRules niet pesten, maar dan heeft Hamas dus gewoon gelijk: zolang Israel bestaat blijft de dreiging van Ausradierung van de Palestijnen bestaan. Dus er is geen andere optie dan die grappenmakers gewoon terug in zee te schuiven.
De smaak van veroveringen? Je bedoelt nadat ze de Sinaï hadden ingenomen? En die weer hebben teruggegeven?quote:En daarna in vrede leven? Wie gelooft dat nou? Als je eenmaal de smaak van veroveringen te pakken hebt, als je eenmaal bloed geproefd hebt, wat of wie houdt je dan nog tegen? Kun je, als buur, die mooie praatjes nog geloven?
Nooit sprake geweest? Toch wel, maar goed, dat was lang geleden. Ethnische zuivering, dat dan toch wel.quote:Op vrijdag 29 april 2011 01:48 schreef waht het volgende:
[..]
Van uitroeien is nooit sprake geweest en zal nooit sprake zijn. Zoals al eerder gezegd wil het Israëlische volk dat niet.
Het beloofde land? Beloofd door wie? En aan wie?quote:[..]
De smaak van veroveringen? Je bedoelt nadat ze de Sinaï hadden ingenomen? En die weer hebben teruggegeven?
Kom nou, het gaat puur om Israël, ze willen het beloofde land. De ellendige Arabische wereld is ze niets waard.
Het land, dat is alles.
Groot-Israël bestaat niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 02:10 schreef Kees22 het volgende:
Als ik je goed begrijp, wil Israel gewoon Groot-Israel veroveren en in bezit nemen en moet de rest van de wereld, met name de Palestijnen, maar zien wat zij (rest (v)) daar mee doet.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:01 schreef Kees22 het volgende:
Het sterkste bewijs dat Israel geen vrede wil, is dat de kolonisatie doorgaat.
Het is niet eens zozeer dat het daardoor de Palestijnen op hun kwetsbaarste en bangste plek treft, maar vooral dat het zichzelf daarmee klem zet. Een groot aantal van die koloniseringen zijn ook volgens Israelisch recht illegaal en moeten dus in het geval de vrede onverhoopt uitbreekt, gewoon verlaten worden. Dat betekent dat het leger ingezet moet worden tegen de vrome eigen bevolking, iets wat veel moeilijker is dan het leger inzetten tegen een als barbaars en onmenselijk afgeschilderde vijand. Te vrezen valt ook, mede gezien de omvang, dat de ontruiming van Gaza daarbij vergeleken een gezellige barbecue met vrienden en buren zal lijken.
Het laten ontstaan van een situatie die onvermijdelijk tot de grootste moeilijkheden leidt, is zo idioot stom, dat we daar de staat Israel niet van kunnen verdenken. Die staat rekent er dus op, dat dat ontruimen nooit zal hoeven gebeuren.
En het koloniseren helpt daarbij, dus een win-win-situatie als je tegen vrede en voor het inpikken van alle grond bent. Maar een verlies-verlies-situatie als je voor vrede bent.
Ook strategisch gezien is koloniseren helemaal niet nodig of ooit nodig geweest. Je hoeft helemaal geen kolonisten te (laten) toeslaan om gewoon een tank op een heuvel te zetten en naar believen net zo veel Palestijnen dood te schieten en huizen en boomgaarden te vernielen als je zin hebt. Er is dus helemaal geen militair voordeel te bedenken en het heeft dus niks te maken met zwak lijken of zo.
En dan maar schijnheilig lopen te blèren dat Hamas zo slecht is en een terreurorganisatie, omdat ze de vernietiging van Israel in het handvest heeft staan.
Je kunt in elk geval één ding voor Hamas zeggen: ze liegen niet over hun doel.
En ik weet het niet precies, maar als ik de keuze had tussen een boef die ruiterlijk toegeeft een boef te zijn en een boef die zich lief voordoet, heb ik liever de eerste. Maakt het leven veel overzichtelijker.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:01 schreef C_N het volgende:
idd maar het duur wat tot het goed door dringt.
tot dan het is een concentratie kamp .en palestijnen sterven aan een hongers dood,
kinderen worden vermoord aan de lopende band.
de hamas is een goodwill organisatie.met veel vrede activisten
die geen vlieg dood maken en 10000%aan de medeburgers denkt.
een love peace verhouding hebben met elkaar in hun kleinen concentratie kampje .
en zwaaaaaaaar onder drukt word door de staat Israel.
die een muur eromheen bouwde en met een piepklein gaatje om daar een keer per week 2 pita broodjes door heen te schuiven .
Israel het vrede staatje iedere keer binnen val om onrust te stoken , en babys te vermoorden en de organen er uit haal bij mennsen die ze vermoorden na gekeken te hebben welken bloed groep zij hebben .
echt om misselijk van te woorden die Israelish
Hebben de Palestijnen ooit een ander doel dan dat gehad? Zolang dat het doel van de Palestijnen is zal Israël uiteraard geen vrede willen kunnen sluiten met de Palestijnen.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Let's face it: na 40 a 45 jaar is het ondertussen duidelijk dat Israël geen vrede wil, geen redelijke vrede althans. En, zoals ik al eerder heb gezegd, dit leidt uiteindelijk tot het einde van de democratische, joodse staat Israël en misschien zorgt het er zelfs voor dat de Palestijnen Israël wel moeten uitroeien om ooit zonder bezetting te leven.
Die hebben eeuwen geleden met elkaar samen kunnen leven, dus niets nieuws. De probleem is de Likud en zijn aanhangers.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:05 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Hebben de Palestijnen ooit een ander doel dan dat gehad? Zolang dat het doel van de Palestijnen is zal Israël uiteraard geen vrede willen kunnen sluiten met de Palestijnen.
en wat was het probleem voor de likut,, met de kadima en de avoda ????en en en en ..............quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:18 schreef rakotto het volgende:
[..]
Die hebben eeuwen geleden met elkaar samen kunnen leven, dus niets nieuws. De probleem is de Likud en zijn aanhangers.
De Likoed is een extremistische groep die alleen een Joodse staat wilt hebben zonder Christenen of Moslims. Ze zijn zeer conservatief. Diegene die naar Kadima overstapten hebben dan andere doelen dan de Likoed, anders zouden zij dus nooit overstappen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:43 schreef C_N het volgende:
[..]
en wat was het probleem voor de likut,, met de kadima en de avoda ????en en en en ..............
ik denk dat je in de war ben met de shash of zomaar in de war .quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:29 schreef rakotto het volgende:
[..]
De Likoed is een extremistische groep die alleen een Joodse staat wilt hebben zonder Christenen of Moslims. Ze zijn zeer conservatief. Diegene die naar Kadima overstapten hebben dan andere doelen dan de Likoed, anders zouden zij dus nooit overstappen.
In de verste verte niet zo uitgesproken als nu.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:48 schreef C_N het volgende:
[..]
voor jou maar die scheuren zijn er al jaren .
Tja, waarom waren er eigenlijk geen verkiezingen in 2000? En wat willen ze nu eigenlijk doen, mocht Hamas weer een meerderheid behalen, maar nu in een kader waarin een nationale regering bestaand uit Hamas en Fatah wel mogelijk is?quote:eh 20 jaar later ga terug naar start. , wand na dat arafath gelukkig na zijn parkinson het veld ruimde en het een geschenk was voor de wereld ,,was het nog wat jaartjes een zooitje en tot nu wand de palestijnen leven voort op de legencie van arafath,,er is geen president en abas is illegaal de verkiezingen zijn al een jaar verlopen .en de power daar hebben we het niet over .had hij meer power dan was er al vreden . ,en hij was toch al 10 x opgestapt.....
Duh, dat zeg ik, sinds na de verkiezingsoverwinning van Hamas. Hamas is vanaf het eerste moment door Israël gebruikt om verdeeldheid onder de Palestijnen te zaaien, en in een situatie waarin eigenlijk helemaal niets verandert is anders dan een verkiezingsoverwinning door Hamas is het op z'n minst opvallend te noemen dat er opeens controleposten worden opgeheven ipv uitgebreid.quote:al een jaar of 4 worden controllen posten op gedoekt zo veel dat er nog maar weinig van over zijn in de judea en samaria gebieden van israel.rond sgem zijn er nog wat en terecht
[..]
had niets met de situatie in de westbank te maken
Huh, ze kozen destijds voor Fatah en het vredesverdrag. Dat was dus Fatah met een verandert handvest .. er is dus nadrukkelijk tegen terror gekozen .. en wat heeft het ze opgeleverd? Meer en meer controleposten?quote:drie keer kregen ze veel ze kozen voor terror thanks
Als voor Hamas kiezen voor terror kiezen is, ivm het handvest, dan heeft het kiezen tegen terror dus feitelijk verrekte weinig opgeleverd terwijl het kiezen voor terror wel voor de lang bepleite veranderingen heeft gezorgd ..quote:idd het was ook dom om voor terror te kiezen iets wat ze ,, en ik zeg mischien nu door hebben
Er is er maar eentje de vorige .. voor de rest zijn het er ook zoveel dat je dat moet vragen ..quote:welken precies ??
Ze wilden niet meedoen aan die Amerikaans/Israëlische poppenkast, en kan hun daarin ongelijk geven, gezien het resultaat?quote:de hamas was voor verkiezingen maar op zijn manier .
Je hebt dus niet gekeken op de site van shinbet, anders zou je inmiddels weten dat het niet zo zwart/wit is ..quote:de fatah werd opogeuimd voor plaatst te maken voor de hamas
Fatah had destijds, net als Hamas nu, niet alleen te maken met militante fracties in de eigen rangen .. die gevoed worden door de frustraties die opgewekt worden door oa controleposten die een normaal dagelijks leven vrijwel onmogelijk maken .. maar ook met groeperingen die zich niets aantrekken van het 'gezag' ..quote:voor de wereld zeggen a en in de gebieden zeg je B werk niet ze kregen veel kiezen voor terror ..
Nou, bezet Gaza dan maar overnieuw en verlaat de Westbank .. er is een vredesovereenkomst met Fatah ..quote:israel geef gebied met een vredes overeen komst niet meer en niet minder
Ik las een tijdje terug de UN rapporten van kort na de Oslo-akkoorden .. hoe de hoop van de Palestijnse bevolking nog in dezelfde week gewoon de grond in werd geboord .. ontruimingen en vernielingen van huizen en boomgaarden gingen gewoon door. Dus zo gek is het niet als vooral de jeugd weinig vertrouwen heeft in 'overeenkomsten', temeer als je zelfs je eigen 'regering' niet kan vertrouwenquote:idd israel wacht nog steeds op het moorden van families en niet een overeenkomst na leven je heb idd gelijk
Als Israël het democratische proces had gerespecteerd door de verkiezingsoverwinning van Hamas te accepteren had het wellicht anders gelopen en had Hamas de strook niet bezet, heb je daar weleens aan gedacht?quote:ow ja democratie ..
de hamas blijf de strook bezetten en terrorizeren .
en de fatah blijf geld stelen in de westbank gread gread
Gut gut, het zal me wat worden, als de Palestijnen na al die jaren 'verdeel en heers' van Israël hun onderlinge geschillen laten rusten en samen een Palestijnse staat verklaren. Dan wordt het ineens een geheel ander schaakspel ..quote:wait and see
Dezw stund is voor een ding de bevolking rustig te houden zoals de Po zelf zegt en dit is waar .
voor de rest maak het niets uit en willen ze de onrusten veranderen naar de staat Israel inplaats voor de strook en in de judea en samaria gebieden . dit is it..............
mwah, de visie van de Betar wordt toch wel breed gedragen door zowel aanstaande Likoed als Kadima ledenquote:Op vrijdag 29 april 2011 18:27 schreef C_N het volgende:
[..]
ik denk dat je in de war ben met de shash of zomaar in de war .
Oh jawel: in de hoofden van een aantal mensen. Net zoals Groot-Servië bestaat en het Groot-Duitse Rijk bestaan heeft. Er zijn hier al mensen die het hebben over Judea en Samaria alsof de Bezette Westelijke Oever eigenlijk bij Israel hoort.quote:Op vrijdag 29 april 2011 02:15 schreef waht het volgende:
[..]
Groot-Israël bestaat niet.
Op de rest van de vragen weet je het antwoord al.
Daar moet ik dan weer om lachen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 07:45 schreef C_N het volgende:
[..]
kees , als jij eens wist hoe ,,speciaal jou reakties hier worden ontvangen ,, ,heel erg lachwekkend ,
er is iemand die wel eens met jou wil praten hier kan alleen op pb wand hij praat geen nederlands. zo het kan alleen in engels .en hij is een dokter ,
Jawel hoor: ooit hoorden tot de Palestijnen (dat wil zeggen: mensen die in Palestina leven) zowel Arabische moslims als Arabische christenen als andere moslims of christenen en ook joden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:05 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Hebben de Palestijnen ooit een ander doel dan dat gehad? Zolang dat het doel van de Palestijnen is zal Israël uiteraard geen vrede willen kunnen sluiten met de Palestijnen.
ik met legen hande staat yeh right ,quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar moet ik dan weer om lachen.
Geen schijn van argument, hoogstens een vaag soort autoriteitsdrogreden. En tot ik aantoonbaar dement word, ben ik daar niet van onder de indruk.
Als de regels van FOK! zich niet tegen engelstalige berichten van jouw dokter of doctor verzetten, kan hij toch gewoon een gebruiker aanmaken? En anders stuurt hij maar persoonlijke berichten. Dan zie ik wel of ik in discussie met hem wil.
Ik begrijp hieruit wel, dat je zelf met lege handen staat!
(Om even met terugwerkende kracht elke sneer tegen wie dan ook te ontkrachten!)
O.k., omdat het Koninginnedag is:quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh jawel: in de hoofden van een aantal mensen. Net zoals Groot-Servië bestaat en het Groot-Duitse Rijk bestaan heeft. Er zijn hier al mensen die het hebben over Judea en Samaria alsof de Bezette Westelijke Oever eigenlijk bij Israel hoort.
Toch is het van belang dat een gesprekspartner daar antwoord op geeft. Dat we uitgaan van verschillende standpunten en levensvisies moge duidelijk zijn, maar het is wel handig om te weten of iemand zich beroept op een veronderstelde goddelijke uitverkiezing of gewone aardse argumenten en autoriteiten aanhaalt. Dat maakt voor de argumentatie wel degelijk uit: aardse argumenten overtuigen een gelovige niet en andersom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |