abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96327861
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 21:44 schreef Viajero het volgende:

[..]

Een probleem maar?
Ik denk dat dit vele problemen gaat opleveren.

[..]

Voor huizen en grond waar ze van verdreven zijn.

[..]

Nee, want ik heb het ook niet over vergoedingen voor Palestijnen die gewond of invalide zijn geraakt.
Tot hier toe: ^O^
Scherp ook hoe je op die poging tot zijwaarts halen reageert!
quote:
[..]

Wie kan het kopen?
Ik ben niet helemaal op de hoogte met de hydrologie van de Jordaanvallei, maar heb toch het idee dat het meeste water van nature aan de Palestijnen toevalt. Dus dan moeten de Israeli het kopen.
quote:
[..]

Hoe meer mensen zich bezig houden met het zoeken naar oplossingen, hoe meer kans er is op een oplossing. Ik ben realistisch genoeg om te zien dat mijn oplossing niet op korte termijn ingevoerd gaat worden, maar het lijkt me positiever dan elkaar aan te vallen op ideologie en details.
^O^
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_96328082
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:42 schreef waht het volgende:

[..]

Daar ligt het probleem/de verantwoordelijkheid dan ook bij de Israëliërs, die moeten Arabieren accepteren als volwaardige burgers, in het geval dat nu niet zo is.

[..]

Het hoeft ook niet allemaal in één klap te gebeuren. Een geleidelijke overgang naar een Israël zonder onzinnige grenzen is mogelijk.
Ik vrees: de wens is de vader van de gedachte.
Anderzijds: er is nu een halfbloed president van de VSvA, dat was in mijn jeugd ondenkbaar.
quote:
[..]

Dat is gebeurd ja. Niet goed te praten maar te begrijpen na de holocaust. De joden wilden hun eigen land, een land waar zij de dienst uitmaakten.
Dat proces was al gaande lang voor de holocaust. Als je eens kijkt naar wat er vanaf 1900 gebeurde in Palestina zie je al problemen genoeg. Precies die zaken waar onze nationale rattenvanger voor waarschuwt, zijn daar en toen gebeurd.
Ik kan me de angst van de joden wel voorstellen. En zelfs ook nog wel als legitiem zien.

Maar ik verzet me tegen het goedpraten van zaken als de naqba. Of tegen het goedpraten van de blokkade van Gaza.
quote:
[..]

Eens.
Mooi!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_96330405
[quote]0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:33 schreef moussie het volgende:

[..]

weer een herhaaling van iets waar je echt naast zit aan je reakties te zien .

[ Bericht 76% gewijzigd door C_N op 04-05-2011 09:32:24 ]
pi_96330720
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 02:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik vrees: de wens is de vader van de gedachte.
Anderzijds: er is nu een halfbloed president van de VSvA, dat was in mijn jeugd ondenkbaar.

Bewijs dit eens. Zo niet is de rest van al je beweringen natuurlijk ook niet waar of op zijn minst zeer suggestief.
pi_96336848
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:26 schreef C_N het volgende:
weer een herhaaling van iets waar je echt naast zit aan je reakties te zien .
Aah vertel, waarom moet die man dan zijn zaaigoed door tunnels naar binnen smokkelen?

mei 2010 .. zelfde periode als die foto
quote:
Restricted basic agricultural inputs:

* Seeds and seedlings, Plastic piping
* Water pumps/filters/irrigation pipes
* Fishing nets, Engine spare parts
* Veterinary drugs
* Cement
http://unispal.un.org/UNI(...)9A1D8525772E004FC34B

UIt hetzelfde artikel
quote:
Food security exists when all people, at all times, have physical, social and economic access to sufficient, safe and nutritious food which meets their dietary needs and food preferences for an active and healthy life. Food insecurity exists when people do not have adequate physical, social or economic access to food as defined above. 61% of people in the Gaza Strip are considered to be food insecure and are reliant on food assistance from humanitarian agencies for their health and well being. An additional 16.2% are considered vulnerable to food insecurity. Of those food insecure, 65% are children under 18 years. For these children, long-term food insecurity is linked to rising levels of acute malnutrition and stunted growth. In addition, health conditions such as watery diarrhea and iron deficiency anemia result from the ongoing lack of access to clean water and balanced diet. In February 2009, the level of anemia in babies (9-12 months) was as high as 65.5%.
en dit
quote:
Restrictions imposed on the civilian population by the continuing blockade of the Gaza Strip amount to collective punishment, a violation of international humanitarian law.
Maar dat laatste, dat hebben ze verdiend zeker? Hadden ze maar niet voor Hamas aka terror moeten kiezen? Dat er niet voor terror werd gekozen maar tegen de corruptie en het slechte management van Fatah, dat komt nog niet eens bij je op?
pleased to meet you
pi_96341426
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Aah vertel, waarom moet die man dan zijn zaaigoed door tunnels naar binnen smokkelen?

mei 2010 .. zelfde periode als die foto
in die periode heb je gelijk in waar was doe blokade ook alweer voor .
je vrienden hamas die israel van de kaart willen hebben.............
quote:
[..]

http://unispal.un.org/UNI(...)9A1D8525772E004FC34B

UIt hetzelfde artikel

[..]

en dit

[..]

Maar dat laatste, dat hebben ze verdiend zeker? Hadden ze maar niet voor Hamas aka terror moeten kiezen?
nee niemand verdien dat leg mijn woorden niet in mijn mond , en ik denk er is iets niet goed , we zijn in 2011 de hamas heb de power om de verkiezingen naar zich to te trekken he 100% eerlijk is het ook niet zo verlopen maar buiten dat.
quote:
Dat er niet voor terror werd gekozen maar tegen de corruptie en het slechte management van Fatah, dat komt nog niet eens bij je op?
de hamas is niet corupt gelukkig . en ik zie de twee zo'n beetje in de zelfde hoek.de een wat milder dan de anderen ,, maar both corrupt en ontstaan door terreur,
quote:
en nu een paar,,,vraagjes.... aan jou mousie.ik hoop echt ik krijg een normaal antwoord en geen verdraaiingen ,of de bekende israel verwijzingen te herhalen .het is in veel vragen even niegt over Israel..
1..
.hoe sta jij er achter als vertegenwoordiger van jou volk ...
dat de regering
A corrupt is .geld achter hou wat als donaties van de wereld naar jou mensen woord afgenomen .
om een voorbeeld te noemen .. de vrouw van arafath denk je dat die recht heb op de huizen in Frankrijk Engeland de Zwitserse bankrekeningen wat van het volk is en in weelde leef en de palestijnen in veel mensen de woorden verhongeren ..buiten dat het de fatah en de hamas ook geen windeieren legt.this days.
2....
jou gesteunde mensen door de regering van jou gesteunde mensen worden vermoord, A omdat ze homo zijn B omdat ze niet 100% achter de regering staan .wat about mensen rechten ..
een voorbeeld vanvandaag
Report: Hamas executed man who aided Israel
Published: 05.04.11, 17:02 / Israel News
The Gaza interior ministry announced that Hamas had executed a Palestinian man convicted of aiding Israel, Turkish newspaper Hurriyet reported Wednesday.
According to the report, a Gaza military court convicted the man last month. He was shot to death by a firing squad on Wednesday..en velen zijn er gegaan voor minder.
3..
en vind je het geen tijd woorden dat jou volk echt eens vrijheid krijg van de hamas en of de fatah ?
ik bedoel ik heb het nu even niet over israel o.k.
wand als we over mensenrechten praaten.van wat de palestijnen hebben aan rechten, van hun eigen regering , daar kom nog wel wat voor kijken denk ik zo.. denk je het is eens tijd voor een groten verandering inzagen de regering
4..
en wat vind je van dat Gilat Shalit is nu al 5 jaar in handen van de hamas zonder bezoek van het rode kruis, en anderen mensenrechten organisaties., wat tegen de conventie van geneve is . waar iedereen zo op hamerden bij Israel in cast-lead.
5..
en hoe zie jij je zelf,, ik bedoel als een verkondiger van het palestijnse vraag stuk eh wat zijn je intensies ooit weer bij het door jou gesteunde volk te gaan wonen om zo de support te geven inplaats dan op een forum je strijdvaardige weerwoord te laten horen .
ik denk dat jij meer kan doen in de strook als je daar gaat wonen kan je namelijk veel meer doen voor jou volk. denk je niet ..?
6..
en wat zijn jou reakties op de voorbeelden. die werden geshetst op dit topic van een vredes verdrag in Israel met de palestijnen ,
7..
en hoe zie jij de move van de hamas en de fatah om vriendjes te woorden ..om zo een intern en burgeropstand met betrekking tot de corruptie het hoofd in te drukken .
en wat zit erachter denk je...
8..
wat vind je van de hamas zijn idee . om Israel kost wat het kost in de zee te drijven ..
en de staat israel niet herkent maar wel wil dat Israel een palestijnse staat wel moet erkennen ..?
ik bedoel klinkt raar,,, niet.?
9..
en waarom is de blokkade kan je dat mij vertellen .
10..
ik ben voor een palestijnse staat . zoals velen onder ons . maar wel met de securiteit van de staat israel..
wand ook de joden hebben recht op veiligheid zoals de palestijnen waar of niet.eerlijk is eerlijk .
zo denk je niet dat de hamas eens moet ophouden met burgers proberen te doden met projectielen afgeschoten uit de hamas terreur nest de gazza strook.en wat denk jij is dit geen schending van alle accordeon die er maar zijn voor bescherming van burgers , in israel in dit geval.
11..
en dan de hamas zijn laatste reakties ,,,het wil vrede met israel ,,maar haal niet de totalen vernietiging van israel uit zijn grondvest .
ik bedoel is moeilijk te rijmen niet ,??
klinkt als,, jij ben mijn vriend maar blijf je op je bek slaan.....
12..
en in Israel we leven onsleven proberen er het mooiste van te maken . we geloven in het leven zelfs onder de omstandig heden dat er weer een oorlog kom.en velen papas en mamas en kinden hun love ones gaan verliezen aan beide kanten .
denk jij niet dat als zoals er eens een gezegde was van golda meier als de palestijnen hun love ones gaan houden dan kan er vrede komen .
ik bedoel de dood is een mooi gebeuren en als een marter te sterven is een hoop voor velen .denk je niet dat deze geloofskloof een groote reden is voor vrede in israel en zelfs europa met een kijk op de toekomst.

[ Bericht 4% gewijzigd door C_N op 04-05-2011 16:25:43 ]
pi_96341636
palestijnse burgemeesters zijn in Israel /kfar sabah voor een green meeting
Palestinian mayors attend 'green' education event in Kfar Saba
Published: 05.04.11, 14:57 / Israel News

share
Some 15 mayors of Palestinian towns, including Tul Karm, Qalqilya and Jenin, have arrived in the central Israeli town of Kfar Saba to attend a United Nations-sponsored "Green City" event.

As part of the event, the mayors are taught about garbage sorting and other ways to manage cities in an environmentally friendly manner.

leuk dat dit allemaal kan .
pi_96347665
frankrijk is boos op de hamas
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4064624,00.html

France: Hamas remarks about bin Laden unacceptable
Published: 05.04.11, 17:30 / Israel News

The French Foreign Ministry on Wednesday condemned statements made by Hamas Prime Minister in Gaza Ismail Haniyeh who described al-Qaeda leader Osama bin Laden a "holy warrior."

A statement on behalf of the ministry said such comments were unacceptable.

het ware gezicht van de hamas ...........
pi_96347878
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:16 schreef C_N het volgende:

[..]

in die periode heb je gelijk in waar was doe blokade ook alweer voor .
je vrienden hamas die israel van de kaart willen hebben.............
Mijn vrienden?

quote:
nee niemand verdien dat leg mijn woorden niet in mijn mond , en ik denk er is iets niet goed , we zijn in 2011 de hamas heb de power om de verkiezingen naar zich to te trekken he 100% eerlijk is het ook niet zo verlopen maar buiten dat.
Lol, je legt me achter elkaar woorden in de mond, wat ik allemaal beweerd zou hebben, je maakt me uit voor ziek en net nog voor vriendin van Hamas, en dan loop jij te klagen dat ik je woorden in de mond zou leggen? Voor het geval je het niet wist, een vraagteken aan het eind van de zin impliceert een vraag, dus bedankt voor het antwoord, dat niemand dat verdiend ..

quote:
de hamas is niet corupt gelukkig . en ik zie de twee zo'n beetje in de zelfde hoek.de een wat milder dan de anderen ,, maar both corrupt en ontstaan door terreur,
Er is wel een verschil, Fatah, en met name Arafat, zat het geld voor de PA, het geld voor de bevolking, in eigen zak te steken, Hamas krijgt die gelden niet.
En hoe had de bevolking van te voren moeten weten dat Hamas even erg is, al is het dan op een iets andere manier? Dat weten ze nu wel, en dat maakt de volgende verkiezingen erg spannend.

quote:
en nu een vraagje
hoe sta jij er achter als vertegenwoordiger van jou volk ...
dat de regering
A corrupt is .geld steel wat als donaties van de wereld naar jou mensen word weg genomen .
jou mensen door de regering van jou mensen worden vermoord, A omdat ze homo zijn B omdat ze niet 100% achter de regering staan .
Als vertegenwoordiger van mijn volk? Hoe bedoel je dat? Je hebt nog niet begrepen dat ik joods bloed heb, je hebt het ook gemist, ergens in deze 71 afleveringen, dat ik ondanks het feit dat ik niet bekend was met mijn roots (ik ben geadopteerd) al sinds mijn prilste jeugd droom van mijn stukje thuis, waar de lucht zo heet is als uit een bakoven en zo zout dat je het op je lippen proeft?

Maar als humanist zijnde vind ik het uiteraard stuk voor stuk afschuwelijk.

quote:
en vind je het geen tijd woorden dat jou volk echt eens vrijheid krijg van jou leiders ?
Ik ga even mee in jouw verkeerde veronderstelling dat ik Palestijns zou zijn en beantwoord deze met een tegenvraag .. hoe zouden ze dat moeten doen, de bevolking vrijheid geven? Ze zijn aan handen en voeten gebonden door allerhande restricties die in zijn gesteld door Israël, ze kunnen de eigen bevolking nog niet eens toestemming geven om naar Egypte te reizen voor een conferentie

quote:
en wat vind je van dat Gilat Shalit is nu al 5 jaar in handen van de hamas zonder bezoek van het rode kruis, en anderen mensenrechten organisaties., wat tegen de conventie van geneve is . waar iedereen zo op hamerden bij Israel in cast-lead.
Dat vind ik even erg als al die Palestijnen die vaak al jaren zonder proces vastzitten, geen bezoek mogen ontvangen etc

quote:
en hoe zie jij je zelf,, ik bedoel als een verkondiger van het palestijnse vraag stuk eh wat zijn je intensies ooit weer bij het door jou gesteunde volk te gaan wonen om zo de support te geven inplaats dan op een forum je strijdvaardige weer woord te laten horen .
ik denk dat jij meer kan doen hier .of in de strook als je daar gaat wonen kan je namelijk veel meer doen voor jou volk. denk je niet ..?
Alleen dat de Palestijnen dus niet mijn volk zijn .. ik begrijp alleen maar waar hun haat vandaan komt omdat ik mijn volk zie als wat het is : een veroveraar

quote:
en wat zijn jou reakties op de voorbeelden die werden geshetst op dit topic van een vredes verdrag in Israel met de palestijnen ,
Dat voorstel van Viajero bedoel je? Schitterend, maar helaas op dit moment nog toekomstmuziek.

quote:
en hoe zie jij de move van de hamas en de fatah om vriendjes te woorden ..om zo een intern en burgeropstand met betrekking tot de corruptie het hoofd in te drukken .
Ik ben benieuwd hoe zich dat ontwikkeld, of de gemeenschappelijke belangen zwaarder blijven wegen als de onderlinge verschillen .. en als ze dat redden tot de verkiezingen, wat daar dan uit de bus komt.

quote:
wat vind je van de hamas zijn idee . om Israel kost wat het kost in de zee te drijven ..
en de staat israel niet herkent maar wel wil dat Israel een palestijnse staat wel moet erkennen ..?
Ik dacht dat dat 'in de zee drijven' al een paar jaar geleden op was gegeven, dat de erkenning van Israël gekoppeld werd aan het erkennen en handhaven van de grenzen van 67 .. wie was dat ook alweer die dat zei, kort na de verkiezingen in 2006, een van de religieuze leiders als ik het goed herinner .. zo als ik wat tijd heb even opzoeken wie dat was.

En ja, als je in Israël geboren bent klinkt dat waarschijnlijk erg raar, maar ondertussen is het wel precies hetzelfde als dat jij verwacht van de oorspronkelijke bewoners, de Palestijnse bevolking, namelijk dat zij de staat erkennen die hun grondgebied heeft ingepikt. Dus zo vreemd is het niet, het klinkt voor hun even raar als voor jou.
pleased to meet you
pi_96348849
probeer het nog eens .en aub zonder de verdraaiing en beschuldiging wand de eerste vraag is alweer een reaktie op een woord........ kom on.

weet je laat maar .
er kan niet een vraag beantwoord worden zonder het beschuldigende vingertje naar Israel ..
er is een haat en dat kom niet door dat jij je een humanist voelt. wand Israel is voor alles schuldig in jou oogen de aanvallen met qasam rakketen zijn gerechtvaardigde akties . en je voeld je een humanist ,,
sorry kan dit en de anderen dingen niet goed rijmen .en dat is ook niet voor dit topic,
het zit dieper .
en uit een reaktie begrijp ik dat het dieper zit en o.k respect, voor dat.maar voor de rest minder.

[ Bericht 29% gewijzigd door C_N op 04-05-2011 18:28:21 ]
pi_96362193
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:24 schreef C_N het volgende:
probeer het nog eens .en aub zonder de verdraaiing en beschuldiging wand de eerste vraag is alweer een reaktie op een woord........ kom on.
Een woord? Pleur op man, je noemt Hamas 'mijn vrienden', en dat is nogal een beschuldiging

quote:
weet je laat maar .
er kan niet een vraag beantwoord worden zonder het beschuldigende vingertje naar Israel ..
er is een haat en dat kom niet door dat jij je een humanist voelt. wand Israel is voor alles schuldig in jou oogen de aanvallen met qasam rakketen zijn gerechtvaardigde akties . en je voeld je een humanist ,,
sorry kan dit en de anderen dingen niet goed rijmen .en dat is ook niet voor dit topic,
het zit dieper .
en uit een reaktie begrijp ik dat het dieper zit en o.k respect, voor dat.maar voor de rest minder.

Men oh men .. vallen de Palestijnen zo maar aan, gewoon omdat ze het leuk vinden, of vallen ze aan omdat ze hun land terug willen hebben? Ik zou ook wel willen dat ze eindelijk begrijpen dat dat toch niet te winnen is, maar het is niet aan mij om dat te bepalen, dat moeten ze toch echt zelf doen, op het moment dat hun daar klaar voor zijn. Ondertussen draag jij de consequenties die iedere veroveraar door de geschiedenis heen gedragen heeft .. het verzet van de veroverde natie.
pleased to meet you
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:39:44 #272
93664 waht
Mushir
pi_96362682
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 02:25 schreef Kees22 het volgende:
Dat proces was al gaande lang voor de holocaust. Als je eens kijkt naar wat er vanaf 1900 gebeurde in Palestina zie je al problemen genoeg. Precies die zaken waar onze nationale rattenvanger voor waarschuwt, zijn daar en toen gebeurd.
Ik kan me de angst van de joden wel voorstellen. En zelfs ook nog wel als legitiem zien.
En wat vind je dan van een joodse staat?

Joden kunnen in principe in de VS en in Europa vrij leven (afgezien dan van wat kleingeestig tuig) maar in een eigen land heb je het zelf voor het zeggen. De ultieme soevereiniteit en zulks.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_96363861
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Een woord? Pleur op man, je noemt Hamas 'mijn vrienden', en dat is nogal een beschuldiging
dat kom denk ik door jou reakties moussie.ik denk niet aan een beschuldiging maar meer aan een blessing voor ons ik bedoel israel kan niets goed doen in jou oogen en op vraagen die mischien niet over israel gaan beantwoord je niet .. en ik probeerde een discussie op gang te brengen maar het gaat weer de zelfde kant op dan israel is de schuldige en de palestijnen zijn zielig , en dan gaan de vloeken weer over de tafel ze noemde mij een massa moordenaar ze noemde mij ik was op de zelfde lijn als een nazie .ik was een baby moordenaar, ik vloekten niet ,
reageer eens normaal joh je gaat steets vragen uit de weg omdat je ze niet kan beantwoorden , .
[quote]

o.k zondeer de beschuldiging van je vrienden dan . probeer het eens zonder israel er bij te halen .

1..
.hoe sta jij er achter als vertegenwoordiger van het palestijnse volk ...
dat de regering
A corrupt is .geld achter hou wat als donaties van de wereld naar jou mensen woord afgenomen .
om een voorbeeld te noemen .. de vrouw van arafath denk je dat die recht heb op de huizen in Frankrijk Engeland de Zwitserse bankrekeningen wat van het volk is en in weelde leef en de palestijnen in veel mensen de woorden verhongeren ..buiten dat het de fatah en de hamas ook geen windeieren legt.this days.
2....
dat de palestijnen in de palestijnse gebieden worden vermoord, A omdat ze homo zijn B omdat ze niet 100% achter de regering staan .wat about mensen rechten ..
een voorbeeld vanvandaag
Report: Hamas executed man who aided Israel
Published: 05.04.11, 17:02 / Israel News
The Gaza interior ministry announced that Hamas had executed a Palestinian man convicted of aiding Israel, Turkish newspaper Hurriyet reported Wednesday.
According to the report, a Gaza military court convicted the man last month. He was shot to death by a firing squad on Wednesday..en velen zijn er gegaan voor minder.
3..
en vind je het geen tijd woorden dat het palestijnse volk echt eens vrijheid krijg van de hamas en of de fatah ?
ik bedoel ik heb het nu even niet over israel o.k.
wand als we over mensenrechten praaten.van wat de palestijnen hebben aan rechten, van hun eigen regering , daar kom nog wel wat voor kijken denk ik zo.. denk je het is eens tijd voor een groten verandering inzagen de regering
4..
en wat vind je van dat Gilat Shalit is nu al 5 jaar in handen van de hamas zonder bezoek van het rode kruis, en anderen mensenrechten organisaties., wat tegen de conventie van geneve is . waar iedereen zo op hamerden bij Israel in cast-lead.en geen gelijken behandeling krijg zoals de gevangenen in Israel die vak moord en doodslag op hun geweten hebben
5..
en hoe zie jij je zelf,, ik bedoel als een verkondiger van het palestijnse vraag stuk eh wat zijn je intensies ooit weer bij het door jou gesteunde volk te gaan wonen om zo de support te geven inplaats dan op een forum je strijdvaardige weerwoord te laten horen .
ik denk dat jij meer kan doen in de strook als je daar gaat wonen kan je namelijk veel meer doen voor jou mondeling gesteund volk. denk je niet ..?
6..
en wat zijn jou reakties op de voorbeelden. die werden gesgetst op dit topic van een vredes verdrag in Israel met de palestijnen ,en hoe zou jij zon verdrag zien .
7..
en wat zit erachter denk je...
8..
9..
en waarom is de blokkade kan je dat mij vertellen .
10..
ik ben voor een palestijnse staat . zoals velen onder ons . maar wel met de securiteit van de staat israel..
wand ook de joden hebben recht op veiligheid zoals de palestijnen waar of niet.eerlijk is eerlijk .
zo denk je niet dat de hamas eens moet ophouden met burgers proberen te doden met projectielen afgeschoten uit de hamas terreur nest de gazza strook.en wat denk jij is dit geen schending van alle accordeon die er maar zijn voor bescherming van burgers , in israel in dit geval.
11..
en dan de hamas zijn laatste reakties ,,,het wil vrede met israel ,,maar haal niet de totalen vernietiging van israel uit zijn grondvest .
ik bedoel is moeilijk te rijmen niet ,??
klinkt als,, jij ben mijn vriend maar blijf je op je bek slaan.....
12..
en in Israel we leven ons leven proberen er het mooiste van te maken . we geloven in het leven zelfs onder de omstandig heden dat er weer een oorlog kom.en velen papas en mamas en kinden hun love ones gaan verliezen aan beide kanten .
denk jij niet dat als zoals er eens een gezegde was van golda meier als de palestijnen hun love ones gaan houden dan kan er vrede komen .
ik bedoel de dood is een mooi gebeuren en als een marter te sterven is een hoop voor velen .denk je niet dat deze geloofskloof een groote reden is voor vrede in israel en zelfs europa met een kijk op de toekomst.

probeer nu eens zonder israel the beschuldigen wand in veel vragen daar kom israel niet aan te pas .

[ Bericht 25% gewijzigd door C_N op 04-05-2011 22:26:25 ]
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:21:30 #274
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_96365331
Gretta Duisenberg veroorzaakt rel tijdens Dodenherdenking

Gretta Duisenberg is door de politie verwijderd uit het Amsterdamse restaurant l’ Entrecôte et les Dames.

De voorvechter van de Palestijnse zaak verstoorde de twee minuten stilte van Dodenherdenking door luidruchtig te bellen, dit tot ongenoegen van de gasten in het restaurant. Nadat de twee minuten voorbij waren, werd zij door de gasten aangesproken op haar gedrag.

Toen de eigenaresse van het restaurant Duisenberg aansprak, viel zij van haar stoel waarna de gasten applaudisseerden. Duisenberg zou tegen de eigenaresse en gasten tekeer zijn gegaan, waarna zij gevraagd werd het restaurant te verlaten. Toen Duisenberg dat niet wilde werd de politie gewaarschuwd en werd zij verwijderd.
pi_96365737
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:21 schreef Nibb-it het volgende:
Gretta Duisenberg veroorzaakt rel tijdens Dodenherdenking

Gretta Duisenberg is door de politie verwijderd uit het Amsterdamse restaurant l’ Entrecôte et les Dames.

De voorvechter van de Palestijnse zaak verstoorde de twee minuten stilte van Dodenherdenking door luidruchtig te bellen, dit tot ongenoegen van de gasten in het restaurant. Nadat de twee minuten voorbij waren, werd zij door de gasten aangesproken op haar gedrag.

Toen de eigenaresse van het restaurant Duisenberg aansprak, viel zij van haar stoel waarna de gasten applaudisseerden. Duisenberg zou tegen de eigenaresse en gasten tekeer zijn gegaan, waarna zij gevraagd werd het restaurant te verlaten. Toen Duisenberg dat niet wilde werd de politie gewaarschuwd en werd zij verwijderd.
respectloos smerig wijf.
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:30:04 #276
93664 waht
Mushir
pi_96365863
Echt, de Palestijnen hadden geen slechtere bondgenoot dan mevr. Duisenberg kunnen hebben.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_96374689
quote:
99s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Bewijs dit eens. Zo niet is de rest van al je beweringen natuurlijk ook niet waar of op zijn minst zeer suggestief.
Welke van de 4 beweringen moet ik bewijzen?
En waarom zou het niet bewijzen van een van deze 4 beweringen al mijn andere onwaar maken?
pi_96374703
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:30 schreef waht het volgende:
Echt, de Palestijnen hadden geen slechtere bondgenoot dan mevr. Duisenberg kunnen hebben.
Ik geloof dit bericht niet!
pi_96374824
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:24 schreef C_N het volgende:

weet je laat maar .
het zit dieper .

En jij durft te beweren dat je je zoon kunt opvoeden zonder haat jegens Arabieren of Palestijnen?
Zelfs tegenover een andersdenkende kun je al niet normaal praten.
Ik kom hier al een jaar of twee of drie. En ik heb wel wat verwarde geesten gezien.
Maar het ontrafelen van wat je hier schrijft is echt onbegonnen werk.
Dit heeft helemaal niks meer te maken met Israel of Palestina, dit heeft te maken met überhaupt een zinvol gesprek kunnen voeren, met respect voor je gesprekspartner en enigszins navolgbare redeneringen.

In het citaat van jou staat geen enkel feit en geen enkele mening over een feit. Je probeert alleen je gesprekspartner zwart te maken.

Voor zover ik de discussie tussen jou en moussie gevolgd heb, heeft ze je voortdurend afgetroefd. Gewoon met feiten.
Klaar!
pi_96375002
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:39 schreef waht het volgende:

[..]

En wat vind je dan van een joodse staat?

Joden kunnen in principe in de VS en in Europa vrij leven (afgezien dan van wat kleingeestig tuig) maar in een eigen land heb je het zelf voor het zeggen. De ultieme soevereiniteit en zulks.
Lastige vraag.
Echt lastige vraag. Ik had al een antwoord, maar heb dat al weer gewist.
Overbodig is het woord dat steeds terugkomt.

Toch weer terug naar een analyse van een opponent van mij. Ik wete niet meer wie dat was, misschien Viajero, maar dat weet ik niet zeker.
Volgens hem hinkte de joodse staat Israel op drie gedachten:
1) joods in de zin van joods ras,
2) joods in de zin van joodse religie,
3) democratisch in de zin van de wens van de meerderheid geldt.
Volgens hem konden maar twee van de drie voorwaarden vervuld worden.

Ik ga nu slapen, maar we komen er op terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')