abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96375678
35 % kies in oost jeruslem voor israel inplaats voor onder de PA regering .

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4064783,00.html

Survey held ahead of PA's bid for statehood finds 35% of east Jerusalemites would opt to remain Israelis, 40% likely to move to Israel if their neighborhood became part of Palestine

[ Bericht 9% gewijzigd door C_N op 05-05-2011 08:13:29 ]
pi_96375697
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 02:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En jij durft te beweren dat je je zoon kunt opvoeden zonder haat jegens Arabieren of Palestijnen?
Zelfs tegenover een andersdenkende kun je al niet normaal praten.
Ik kom hier al een jaar of twee of drie. En ik heb wel wat verwarde geesten gezien.
Maar het ontrafelen van wat je hier schrijft is echt onbegonnen werk.
Dit heeft helemaal niks meer te maken met Israel of Palestina, dit heeft te maken met überhaupt een zinvol gesprek kunnen voeren, met respect voor je gesprekspartner en enigszins navolgbare redeneringen.

In het citaat van jou staat geen enkel feit en geen enkele mening over een feit. Je probeert alleen je gesprekspartner zwart te maken.

Voor zover ik de discussie tussen jou en moussie gevolgd heb, heeft ze je voortdurend afgetroefd. Gewoon met feiten.
Klaar!
_O- ja kees de feiten natuurlijk die en waar jij in geloof zo kan ik er ook nog wel eentje .
en jij hoef het niet te begrijpen als moussie het maar begrijp .
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:17:30 #283
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_96376514
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 03:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Lastige vraag.
Echt lastige vraag. Ik had al een antwoord, maar heb dat al weer gewist.
Overbodig is het woord dat steeds terugkomt.

Toch weer terug naar een analyse van een opponent van mij. Ik wete niet meer wie dat was, misschien Viajero, maar dat weet ik niet zeker.
Volgens hem hinkte de joodse staat Israel op drie gedachten:
1) joods in de zin van joods ras,
2) joods in de zin van joodse religie,
3) democratisch in de zin van de wens van de meerderheid geldt.
Volgens hem konden maar twee van de drie voorwaarden vervuld worden.

Ik ga nu slapen, maar we komen er op terug.
Bijna.

De driehoek is:

1. Een joods land (joods: religieus, volk, cultuur, vul het zelf maar in, maar laat dat woordje 'ras' a.u.b. bij stormfront.nl thuis.)
2. Een democratisch land
3. Heel Israël van de zee tot de jordaan.

Tot slot, wie ben jij om te bepalen of iets overbodig is? Gek genoeg vinden miljoenen joden het helemaal niet overbodig om een eigen land te hebben.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_96379518
palestijn win eerste palestijnse maraton in de gazza strook ,

BEIT HANUN, Palestinian Territories (AFP) – More than 1,400 Palestinians were up before dawn on Thursday to take part in the Gaza Strip's first-ever marathon which runs the entire length of the coastal enclave.
As the sun rose, around 50 runners gathered at the start line at the entrance to Beit Hanun in the northern Gaza Strip, bouncing nervously as they waited for the starting whistle.
Just nine people signed up to run the full 42-kilometre (26-mile) stretch that ends at the southern city of Rafah on the Egyptian border.
Most of the other competitors were school children in brightly-coloured T-shirts, who ran short stretches of the race in a relay format, with more than 1,200 taking part through the morning, each one covering between one and four kilometres.
Half-way through, another six Palestinians began the 13.1 km half marathon and towards the end, 150 runners from the Gaza Athletics Federation joined in for the last eight kilometre (five mile) stretch.
Organised by UNRWA, the runners have collectively raised more than $1 million (672,000 euros) in sponsorship which will go towards the Palestinian refugee agency's Summer Games programme held every year in the Hamas-run territory, spokesman Chris Gunness told AFP.
There were no surprises when it came to the race's winner, 31-year-old Nader al-Masri, a Gazan from Beit Hanun, who entered the 5,000 metres at the 2008 Olympics in Beijing and who is hoping to enter the 2012 Games in London.
"This is a very happy day for me because it is the first-ever marathon in Gaza," Masri told AFP before the race.
Masri had hoped to complete the course in two hours 30 minutes, and came in just a little over his target, at two hours, 42 minutes and 47 seconds, he said.
There were just two international participants -- Frenchman Sebastien Trives, who is deputy director of UNRWA's Gaza operations, and and his colleague Gemma Connell, an Australian who organised the event.
Both are first-time marathon runners.
"This is a very important day for Gaza. It's a message for freedom," Trives told AFP.
"The marathon is the maximum length you can run in Gaza but they hope one day to be able to run further," he said of the territory which is exactly 42 kilometres in length and has been under an Israeli blockade since 2006.
"I'm incredibly excited and buoyed by the enthusiasm of all the Palestinians who have been involved," said Connell, 28. "It is very exciting to be here for it. I just hope I can make it to the end."
The Hamas-run security forces provided security for the entire event, which is taking place just three weeks after the kidnap and murder of Italian peace activist Vittorio Arrigoni by radical Islamist militants.
"We've been working with the local authorities to make sure the route is secure," Gunness said. "They are providing full security all along the route."
In addition to security concerns, organisers had to consider the sensitivities of male and female athletes running side-by-side.
Last year, masked gunmen set fire to two UN summer camps, apparently angered over the fact that girls and boys were mingling freely.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:08:29 #285
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_96379745
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 03:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Lastige vraag.
Echt lastige vraag. Ik had al een antwoord, maar heb dat al weer gewist.
Overbodig is het woord dat steeds terugkomt.

Toch weer terug naar een analyse van een opponent van mij. Ik wete niet meer wie dat was, misschien Viajero, maar dat weet ik niet zeker.
Volgens hem hinkte de joodse staat Israel op drie gedachten:
1) joods in de zin van joods ras,
2) joods in de zin van joodse religie,
3) democratisch in de zin van de wens van de meerderheid geldt.
Volgens hem konden maar twee van de drie voorwaarden vervuld worden.

Ik ga nu slapen, maar we komen er op terug.
Er bestaat niet zoiets als een joods 'ras'.
pi_96382365
Hamas: 2 possible candidates for PM of Palestinian national unity government
Published: 05.05.11, 12:25 / Israel News

share
The Hamas movement has suggested two possible candidates to be the Palestinian national unity government prime minster, according to Arab media reports.

The two, head of the Public Committee Against the Gaza Blockade Jamal al-Khadri and former Palestinian Foreign Minister in 2007 Ziad Abu-Amr, are parliament members from Gaza.
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:00:40 #288
16715 Mylene
*schatje*
pi_96386360
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 21:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je kan geen van beide fotos als pure en enige waarheid aannemen. De situatie is daar veel te complex voor. Ja, er zijn straatarme mensen in Gaza die in diepe ellende leven. Ja, op de markten in Gaza ligt het eten torenhoog opgestapeld. Maar je moet toch echt verder kijken dan een aantal fotos die je afhankelijk van je politieke punten wel of niet leuk vindt.
Ik kijk ook verder dan alleen foto's hoor. Er zijn cijfers over Gaza zoals de gemiddelde levensverwachting (hoger dan Turkije), kindersterfte, zwaarlijvigheid en meer. Maar ik vind het alleen veelzeggend dat plaatjes die pleiten voor de Palestijnse zaak zo vaak als waarheid worden aangenomen.
pi_96390168
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:59 schreef C_N het volgende:

[..]

dat kom denk ik door jou reakties moussie.ik denk niet aan een beschuldiging maar meer aan een blessing voor ons ik bedoel israel kan niets goed doen in jou oogen en op vraagen die mischien niet over israel gaan beantwoord je niet .. en ik probeerde een discussie op gang te brengen maar het gaat weer de zelfde kant op dan israel is de schuldige en de palestijnen zijn zielig , en dan gaan de vloeken weer over de tafel ze noemde mij een massa moordenaar ze noemde mij ik was op de zelfde lijn als een nazie .ik was een baby moordenaar, ik vloekten niet ,
reageer eens normaal joh je gaat steets vragen uit de weg omdat je ze niet kan beantwoorden , .
Wie is die 'ze' in dit verhaal?

quote:
o.k zondeer de beschuldiging van je vrienden dan . probeer het eens zonder israel er bij te halen .
Dank je. Dat ik begrijp waarom iemand op een bepaalde manier reageert maakt hem namelijk nog lang mijn vriend niet. Vergelijk het met de bully op school, die vertoont onuitstaanbaar gedrag en is zeker mijn vriend niet, maar als ik zijn vreselijk dominante vader met losse handjes leer kennen begrijp ik wel waar het vandaan komt.

quote:
1..
.hoe sta jij er achter als vertegenwoordiger van het palestijnse volk ...
dat de regering
A corrupt is .geld achter hou wat als donaties van de wereld naar jou mensen woord afgenomen .
om een voorbeeld te noemen .. de vrouw van arafath denk je dat die recht heb op de huizen in Frankrijk Engeland de Zwitserse bankrekeningen wat van het volk is en in weelde leef en de palestijnen in veel mensen de woorden verhongeren ..buiten dat het de fatah en de hamas ook geen windeieren legt.this days.
Rare vraag .. zijn er dan mensen die dit soort despotisch gedrag goedkeuren? Ik vind het alleen jammer dat het niet eerder aan het licht gekomen is, anders had de tweede intifada weleens geheel anders kunnen verlopen.

quote:
2....
dat de palestijnen in de palestijnse gebieden worden vermoord, A omdat ze homo zijn B omdat ze niet 100% achter de regering staan .wat about mensen rechten ..
een voorbeeld vanvandaag
Report: Hamas executed man who aided Israel
Published: 05.04.11, 17:02 / Israel News
The Gaza interior ministry announced that Hamas had executed a Palestinian man convicted of aiding Israel, Turkish newspaper Hurriyet reported Wednesday.
According to the report, a Gaza military court convicted the man last month. He was shot to death by a firing squad on Wednesday..en velen zijn er gegaan voor minder.
hmz, deze vraag zou ik liefst willen opdelen .. A en B onder hetzelfde hoedje vangen is mi gezien de situatie niet mogelijk.
A. Dat er mensen vermoord worden voor hun seksuele geaardheid is natuurlijk absolute waanzin, maar het is wel een waanzin die zich niet beperkt tot de bezette gebieden, of meer algemeen tot islamitische landen, die kom je in andere geloven ook tegen .. tegenwoordig gelukkig niet meer zo extreem als vroeger, tegenwoordig hebben homo's ook rechten, maar ik ben nog opgegroeid in de tijd dat 'homo's meppen achter de Hortus' een geliefde bezigheid was van veel jonge lui zodra ze een slok op hadden .. en dat waren dus geen moslims, daarvan had je toen nog maar een handje vol.

B. Vind ik wat moeilijker te beantwoorden, zeker in de context waarin jij het plaatst met dat persbericht. Want al is er nooit oorlog verklaart, omdat het niet kan omdat er geen Palestijnse staat bestaat, het is wel een oorlogssituatie. En dan is iemand die de vijand helpt een verrader, een collaborateur, en daar staat de doodstraf op .. zover mij bekend ook hier in Nederland.

quote:
3..
en vind je het geen tijd woorden dat het palestijnse volk echt eens vrijheid krijg van de hamas en of de fatah ?
ik bedoel ik heb het nu even niet over israel o.k.
wand als we over mensenrechten praaten.van wat de palestijnen hebben aan rechten, van hun eigen regering , daar kom nog wel wat voor kijken denk ik zo.. denk je het is eens tijd voor een groten verandering inzagen de regering
Natuurlijk vind ik dat, die hele golf daar in het MO, schitterend. De ellende is alleen dat de onderdrukking van het gewone volk in de gehele regio gefaciliteerd wordt door de zakenbelangen van de, meest westers, wereld.

quote:
4..
en wat vind je van dat Gilat Shalit is nu al 5 jaar in handen van de hamas zonder bezoek van het rode kruis, en anderen mensenrechten organisaties., wat tegen de conventie van geneve is . waar iedereen zo op hamerden bij Israel in cast-lead.en geen gelijken behandeling krijg zoals de gevangenen in Israel die vak moord en doodslag op hun geweten hebben
Dat vind ik heel triest voor zowel hem alsook zijn familie, temeer omdat er in Israël een dienstplicht is en je dus geen idee kan hebben met hoeveel frisse (tegen)zin hij die plicht vervulde.
En dat gijzelen van mensen om iets af te dwingen, tja, dat is afschuwelijk

quote:
5..
en hoe zie jij je zelf,, ik bedoel als een verkondiger van het palestijnse vraag stuk eh wat zijn je intensies ooit weer bij het door jou gesteunde volk te gaan wonen om zo de support te geven inplaats dan op een forum je strijdvaardige weerwoord te laten horen .
ik denk dat jij meer kan doen in de strook als je daar gaat wonen kan je namelijk veel meer doen voor jou mondeling gesteund volk. denk je niet ..?
Het gaat mij niet zozeer om het Palestijnse volk aan zich, het gaat mij om het geheel, om het doorbreken van de vicieuze cirkel van reactie op reactie op reactie .. die komt aan beide kanten niet uit de lucht vallen en beide kanten dienen zich dan ook te bezinnen op hun eigen gedrag, zich af te vragen wat er aan het eigen gedrag moet veranderen om die cirkel te doorbreken ..

quote:
6..
en wat zijn jou reakties op de voorbeelden. die werden gesgetst op dit topic van een vredes verdrag in Israel met de palestijnen ,en hoe zou jij zon verdrag zien .
Zoals ik al zei, schitterend het plan van Viajero, maar op dit moment helaas nog toekomstmuziek.
Wat ik vooral belangrijk vind zijn die waterrechten, als dat niet asap geregeld wordt zie ik de toekomst van de hele regio namelijk somber in

quote:
7..
en hoe zie jij de move van de hamas en de fatah om vriendjes te woorden ..om zo een intern en burgeropstand met betrekking tot de corruptie het hoofd in te drukken .
en wat zit erachter denk je...
Logische move .. en zoals ik al zei, ik ben benieuwd hoe lang de gemeenschappelijke belangen zwaarder blijven wegen dan de onderlinge verschillen.
Vanuit historisch oogpunt bekeken zou dit een belangrijk keerpunt kunnen zijn .. als ze het volhouden ..

quote:
8..
wat vind je van de hamas zijn idee . om Israel kost wat het kost in de zee te drijven ..
en de staat israel niet herkent maar wel wil dat Israel een palestijnse staat wel moet erkennen ..?
ik bedoel klinkt raar,,, niet.?
Zover mij bekend heeft Hamas heel officieel meer dan eens verklaard zich neer te leggen bij de grenzen van 67 en is dat 'de zee in drijven' meer retoriek uit Iran en een paar extreme religieuze figuren. Wat dat aangaat vraag ik me weleens af of sommige reporters doelbewust op zoek gaan naar extremisten met zulke uitspraken
En ja, als je in Israël geboren bent klinkt dat heel raar, dan zie je je eigen staat als vanzelfsprekend. Maar voor de Palestijn ben jij nog steeds de veroveraar, en eigenlijk wil die gewoon zijn grondgebied terug

quote:
9..
en waarom is de blokkade kan je dat mij vertellen .
Om Hamas via de bevolking onder druk te zetten

quote:
10..
ik ben voor een palestijnse staat . zoals velen onder ons . maar wel met de securiteit van de staat israel..
wand ook de joden hebben recht op veiligheid zoals de palestijnen waar of niet.eerlijk is eerlijk .
zo denk je niet dat de hamas eens moet ophouden met burgers proberen te doden met projectielen afgeschoten uit de hamas terreur nest de gazza strook.en wat denk jij is dit geen schending van alle accordeon die er maar zijn voor bescherming van burgers , in israel in dit geval.
Nou haal dan als de wiede weerga op z'n minst die extreem orthodoxe settlers uit de Westbank, die olie op het vuur, die vossen in het hoenderhok.
Wat Gaza betreft .. je weet dat lang niet alles wat daar vandaan komt ook idd van Hamas afkomstig is? Zelfs al kappen die er voor 100% mee, dan heb je nog al die andere jihadisten die gaza illegaal binnen komen en in de massa verdwijnen. Hoe dat op te lossen is, ik zou het zo 1 2 3 niet weten, wat ik wel weet is dat de hele bevolking in gijzeling nemen en als drukmiddel tegen Hamas gebruiken eerder averechts werkt. En gezien de gemiddelde leeftijd op de strip (17,5 jaar) maak ik mij grote zorgen over de toekomst, zoveel jeugd die opgroeit zonder toekomstperspectief ..

quote:
11..
en dan de hamas zijn laatste reakties ,,,het wil vrede met israel ,,maar haal niet de totalen vernietiging van israel uit zijn grondvest .
ik bedoel is moeilijk te rijmen niet ,??
klinkt als,, jij ben mijn vriend maar blijf je op je bek slaan.....
Ik denk eerlijk gezegd dat dat pas bespreekbaar wordt op het moment dat er echt nederzettingen ontruimd worden op de Westbank, en vooral die kolonisten met hun 'huis voor huis verovering' het gebied verlaten hebben.
Neem bvb Hebron, zogenoemd onder controle van de PA, hoeveel Palestijnen zijn daar weggepest door settlers? Dus voor hun was het al van 'op papier is het van jou, maar in werkelijkheid gaat de verovering gewoon door' ..
Dus dat wantrouwen van 'eerst zien dan geloven' is op zich best te begrijpen toch?

quote:
12..
en in Israel we leven ons leven proberen er het mooiste van te maken . we geloven in het leven zelfs onder de omstandig heden dat er weer een oorlog kom.en velen papas en mamas en kinden hun love ones gaan verliezen aan beide kanten .
denk jij niet dat als zoals er eens een gezegde was van golda meier als de palestijnen hun love ones gaan houden dan kan er vrede komen .
ik bedoel de dood is een mooi gebeuren en als een marter te sterven is een hoop voor velen .denk je niet dat deze geloofskloof een groote reden is voor vrede in israel en zelfs europa met een kijk op de toekomst.
Mooi verhaal, maar weer ga je voorbij aan het gegeven dat jij de veroveraar bent. Kijk ik snap heus wel dat jij daar ook niet om gevraagd hebt, jij zit ook maar met de erfenis van de beslissingen die je voorouders hebben genomen, en of je die nou goed of verkeerd vindt zal helemaal niets veranderen aan de huidige situatie ..
Maar om de Palestijnen nou neer te zetten als een volk dat niet van zijn kinderen houd, dit emotioneel appel, hoe roerend dan ook, nou sorry hoor, dat vind ik ergens best wel stuitend. De boodschap hierachter is namelijk dat iedereen die zich verzet tegen een verovering niet van zijn kinderen houd. Kijk als die uitspraak nou vandaag de dag zou worden gedaan, zo'n 40 jaar later en inmiddels meer dan overduidelijk dat er niet te winnen is .. dan zou je idd zeggen 'in hemelsnaam, kap ermee, denk om de jeugd', maar gedaan in die tijd is die uitspraak best wel schijnheilig.
Immers, je hield zelf niet genoeg van je kinderen om deze verovering op te geven.

En ja, dat is simpel en grof door de bocht, dat besef ik, die keuze werd immers ook alleen maar gemaakt omdat elders in vrede leven onmogelijk was gebleken .. maar dat is dus niet het pakkie aan van de Palestijnen, die hebben daar niets mee te maken
pleased to meet you
pi_96395455
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Wie is die 'ze' in dit verhaal?
anderen gebruikers ...niet jij
quote:
[..]

Dank je. Dat ik begrijp waarom iemand op een bepaalde manier reageert maakt hem namelijk nog lang mijn vriend niet. Vergelijk het met de bully op school, die vertoont onuitstaanbaar gedrag en is zeker mijn vriend niet, maar als ik zijn vreselijk dominante vader met losse handjes leer kennen begrijp ik wel waar het vandaan komt.

[..]

Rare vraag .. zijn er dan mensen die dit soort despotisch gedrag goedkeuren? Ik vind het alleen jammer dat het niet eerder aan het licht gekomen is, anders had de tweede intifada weleens geheel anders kunnen verlopen.
mee eens maar denk je niet dat de palestijnen en in zekeren zin ook Israel op de legancie van arafat door hobbeld , en dat tijden zal duuren voor dat er uit is..
quote:
[..]

hmz, deze vraag zou ik liefst willen opdelen .. A en B onder hetzelfde hoedje vangen is mi gezien de situatie niet mogelijk.
A. Dat er mensen vermoord worden voor hun seksuele geaardheid is natuurlijk absolute waanzin, maar het is wel een waanzin die zich niet beperkt tot de bezette gebieden, of meer algemeen tot islamitische landen, die kom je in andere geloven ook tegen .. tegenwoordig gelukkig niet meer zo extreem als vroeger, tegenwoordig hebben homo's ook rechten, maar ik ben nog opgegroeid in de tijd dat 'homo's meppen achter de Hortus' een geliefde bezigheid was van veel jonge lui zodra ze een slok op hadden .. en dat waren dus geen moslims, daarvan had je toen nog maar een handje vol.
Eens
quote:
B. Vind ik wat moeilijker te beantwoorden, zeker in de context waarin jij het plaatst met dat persbericht. Want al is er nooit oorlog verklaart, omdat het niet kan omdat er geen Palestijnse staat bestaat, het is wel een oorlogssituatie. En dan is iemand die de vijand helpt een verrader, een collaborateur, en daar staat de doodstraf op .. zover mij bekend ook hier in Nederland.
ok je heb een punt.
maar in mijn ogen deze situatie kom voort uit de handelingen van de regering aan beide kanten .en de burgers gaan hun weg om een leven en hun ongenoegen te uiten de een doe dit door israel te helpen de ander door israel te beschadigen..een aanslag woord als goed gezien ,,en hulp aan israel het land die veel palestijnen ook help met A werk B socialen voorzieningen.wat wel aangenomen mag worden en dit land helpen met de terreur in te binden dan woord je vermoord .ik bedoel ik zie dit in mijn oogpunt.ik vind het krom klinken .

quote:
[..]

Natuurlijk vind ik dat, die hele golf daar in het MO, schitterend. De ellende is alleen dat de onderdrukking van het gewone volk in de gehele regio gefaciliteerd wordt door de zakenbelangen van de, meest westers, wereld.
zo wat de regering kan doen ten aan zien van de palestijnse burgers ,als ze daar uberhoubt aan denken ,wand ik denk het eigenbelang van de in de regering zijnde mensen gaat voor in de gebieden. en de levens kwalitijd van de palestijnen woord afgeschoven als een fout van israel
quote:
[..]

Dat vind ik heel triest voor zowel hem alsook zijn familie, temeer omdat er in Israël een dienstplicht is en je dus geen idee kan hebben met hoeveel frisse (tegen)zin hij die plicht vervulde.
En dat gijzelen van mensen om iets af te dwingen, tja, dat is afschuwelijk
als de hamas een zoals nu vrienden met de fatah en over peace wil praten denk je niet het is een goede zet om Gilat vrij te laten .israel erkent wat en tereur afzweer voor een bepaalde tijd .wand dit is israel zijn verzoek om aan de tafel te zitten .hoe je het went of keert israel laat zich niet door de hamas intimideren .en terecht vind ik en met mij velen .
quote:
[..]

Het gaat mij niet zozeer om het Palestijnse volk aan zich, het gaat mij om het geheel, om het doorbreken van de vicieuze cirkel van reactie op reactie op reactie .. die komt aan beide kanten niet uit de lucht vallen en beide kanten dienen zich dan ook te bezinnen op hun eigen gedrag, zich af te vragen wat er aan het eigen gedrag moet veranderen om die cirkel te doorbreken ..
zo israel moet zoals in de tijd met Rabin onder bus bommen onder handelen ??
wat is de opzet van vrede dan .wij geven en zij moorden israelish op de straat?/
quote:
[..]

Zoals ik al zei, schitterend het plan van Viajero, maar op dit moment helaas nog toekomstmuziek.
Wat ik vooral belangrijk vind zijn die waterrechten, als dat niet asap geregeld wordt zie ik de toekomst van de hele regio namelijk somber in
Ik vind een peace deal met de veiligheid van israel als een belangrijk struikel blok zonder een beveiliging deal geen eigen staat
quote:
[..]

Logische move .. en zoals ik al zei, ik ben benieuwd hoe lang de gemeenschappelijke belangen zwaarder blijven wegen dan de onderlinge verschillen.
Vanuit historisch oogpunt bekeken zou dit een belangrijk keerpunt kunnen zijn .. als ze het volhouden ..
nu zie je al de verschillen tussen de hamas en de fatah .de fatah zeg de hamas hoef niet de het niet erkenen van de staat israel te schrappen de hamas blijfd de leiders in de strook en de fatah in de westbank .......ik bedoel wat is the point ..niemand snij zichzelf in de vingers , zo er is een anderen rede ,en een daarvan is de ontevredenheid van de palestijnse bevolking omtrend de regering. de coruptie wat we zullen zien in september
quote:
[..]

Zover mij bekend heeft Hamas heel officieel meer dan eens verklaard zich neer te leggen bij de grenzen van 67 en is dat 'de zee in drijven' meer retoriek uit Iran en een paar extreme religieuze figuren. Wat dat aangaat vraag ik me weleens af of sommige reporters doelbewust op zoek gaan naar extremisten met zulke uitspraken
En ja, als je in Israël geboren bent klinkt dat heel raar, dan zie je je eigen staat als vanzelfsprekend. Maar voor de Palestijn ben jij nog steeds de veroveraar, en eigenlijk wil die gewoon zijn grondgebied terug
maar het erkent Israel niet....hier kunen we jaren over discuseren en het is idd een ja en nee reaktie die je alleen maar krijg.ik zie het Israel geef niets terug Israel geef de palestijnen
quote:
[..]

Om Hamas via de bevolking onder druk te zetten
jij ziet een enig veband met de materiaalen die worden gebruikt voor wapens te maken cq te invoeren voor aanvallen op Israel zijn burgers. ,ik bedoel in de westbank palestijnen lopen in het rond verplaatsen zich , met in sommigen gevallen controllen bij controllen posten die sterk verminderd zijn in de laatste jaren . en die van mij opgedoekt mogen worden zo snel er een vredes en beveiligings verdrag getekend is,
dit kon ook in de strook zijn palestijnen gaan de grens over om in israel te werken. maar door de hamas zijn beschietingen dit tegen woord gehouden ..
quote:
[..]

Nou haal dan als de wiede weerga op z'n minst die extreem orthodoxe settlers uit de Westbank, die olie op het vuur, die vossen in het hoenderhok.
er zijn extremen nederzettingen ontruimd en zijn nog steeds ontruimd.. maar met de handels wijze van de extremen orthodoxen setelers ben ik het ook niet mee eens water op het vuur gooien daar heb israel en zowel de palestijnen niets aan /
quote:
Wat Gaza betreft .. je weet dat lang niet alles wat daar vandaan komt ook idd van Hamas afkomstig is? Zelfs al kappen die er voor 100% mee, dan heb je nog al die andere jihadisten die gaza illegaal binnen komen en in de massa verdwijnen. Hoe dat op te lossen is, ik zou het zo 1 2 3 niet weten, wat ik wel weet is dat de hele bevolking in gijzeling nemen en als drukmiddel tegen Hamas gebruiken eerder averechts werkt. En gezien de gemiddelde leeftijd op de strip (17,5 jaar) maak ik mij grote zorgen over de toekomst, zoveel jeugd die opgroeit zonder toekomstperspectief
ik blijf erbij het is beter in de strook dan dat er gezegt word .
de staat israel gaat niet weg ,,zo de palestijnen kunnen kiezen in mijn ogen vrede of intifada na intifada en er is geen anderen optie voor een een eigen staat hebben ,maar met tereur krijgen ze niets in het verleden niet en nu niet ...
quote:
[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat dat pas bespreekbaar wordt op het moment dat er echt nederzettingen ontruimd worden op de Westbank, en vooral die kolonisten met hun 'huis voor huis verovering' het gebied verlaten hebben.
er is niet een huis veroverd voor de bouw van een nederzetting dat er wat moet gebeuren 100%gelijk in. er zullen nederzettingen moeten worden opgedoekt .en de grote nederzettingen zoals Ariel kinnen van mij blijven .met oost jerusalem als palestijnse hoofd stad ook goed voor mij maar met een security verdrag
quote:
Neem bvb Hebron, zogenoemd onder controle van de PA, hoeveel Palestijnen zijn daar weggepest door settlers? Dus voor hun was het al van 'op papier is het van jou, maar in werkelijkheid gaat de verovering gewoon door' ..
er zijn setelers in hebron er zijn maanden dar er in alle rust word geleeft tot de pleuris uit breekt door akties van een palestijn en of israeli. waneer gebeurd dit als er weer eens over het palestijns vraagstuk woord gepraat. , het is raar maar waar,

ze leven samen doen zelfs handel samen in hebron .eeten tot de kasher grens word van de palestijnen gekocht . de palestijnen werken in israelishe plaatsen in hebron . tot de vlam weer eens in de pan slaat en het over is voor een paar weken .
quote:
Dus dat wantrouwen van 'eerst zien dan geloven' is op zich best te begrijpen toch?
dit geld voor israel hezelfde
quote:
[..]

Mooi verhaal, maar weer ga je voorbij aan het gegeven dat jij de veroveraar bent. Kijk ik snap heus wel dat jij daar ook niet om gevraagd hebt, jij zit ook maar met de erfenis van de beslissingen die je voorouders hebben genomen, en of je die nou goed of verkeerd vindt zal helemaal niets veranderen aan de huidige situatie ..
Maar om de Palestijnen nou neer te zetten als een volk dat niet van zijn kinderen houd, dit emotioneel appel, hoe roerend dan ook, nou sorry hoor, dat vind ik ergens best wel stuitend. De boodschap hierachter is namelijk dat iedereen die zich verzet tegen een verovering niet van zijn kinderen houd.
quote:
zo ziet jij dat maar als een moeder zijn kinderen aanspoor voor een aanslag wat gebeurd is dan ja denk ik toch dat de dood meer betekend dan het leven , als er een stenen gooi partij is dan gaan in israel niet de moeders met hun kinderen de straat op om even naar de super te lopen en als er wat gebeurd israel word als kinder moordenaar neer gezet ?? [quote].praak nou vandaag de dag zou worden gedaan, zo'n 40 jaar later en inmiddels meer dan overduidelijk dat er niet te winnen is .. dan zou je idd zeggen 'in hemelsnaam, kap ermee, denk om de jeugd', maar gedaan in die tijd is die uitspraak best wel schijnheilig.
Immers, je hield zelf niet genoeg van je kinderen om deze verovering op te geven.
ik neem mijn kinderen niet mee maar de westbankwaar ze stene gooien en rond lopen te schieten sterker nog ik woonden in setelmend ishouve in hebreeuw ,,aleh-zahav (gouds blad) naast het palestijns plaatsje kvar-dik.ik had een riant huis 2 verdiepingen met zwembad en alles wat ik kon indenken , ik ben weggegaan na de geborten van mijn zoon mijn dochter was al geboren .waarom,,, voor de veilighied voor mijn kinderen ,later liepen die gevaar in telaviv ..ik ben weg gegaan niet voor de reden het is palestijns land , ik woonde ook niet daar voor de rede het is israels land .het is land dat nu bij israel hoord tot nu toe in mijn visie ,, of dat zo blijft dat betwijfeld ik voor de palestijnen hoop ik dat het naar hun word gegeven .onder de gebuikelijke voorwaarden. voor de vreden ja doe dit.
,ik ben weg gegaan voor de veiligheid van mijn familie .
ik had de keus om weg te gaan de palestijnen hebben die keus niet,maar die hoeven ook niet hun kinderen in de front linie te plaatsen en dan israel met het beschuldigende vingertje aan te wijzen. .
quote:
En ja, dat is simpel en grof door de bocht, dat besef ik, die keuze werd immers ook alleen maar gemaakt omdat elders in vrede leven onmogelijk was gebleken .. maar dat is dus niet het pakkie aan van de Palestijnen, die hebben daar niets mee te maken
ze konden in vrede leven ze konden hebben wat ze willen de strook en de westbank ze konden veel hebben maar ze kiezen ,,niet hun ,,, maar de regering kiest voor een anderen oplossing die op de dag vanvandaag niet werkt .
quote:
bedankt voor jou reakties moussie ^O^
nu mag jij 12 vragen aan mij stellen ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door C_N op 05-05-2011 17:38:46 ]
pi_96398043
Mashaal: Bin Laden's assassination a 'monstrous act'
Published: 05.05.11, 17:53 / Israel News

share
Hamas politburo chief Khaled Mashaal condemned the assassination of al-Qaeda leader Osama bin Laden, calling it a "monstrous" act.

"Arabs and Muslims are human beings, and the West must treat them with decency – whether they are supporters or objectors of bin Laden," Mashaal said in a statement

zelfs als ze duizende mensen vermoorden . is this the truth face ...?
pi_96417030
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:17 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Bijna.

De driehoek is:

1. Een joods land (joods: religieus, volk, cultuur, vul het zelf maar in, maar laat dat woordje 'ras' a.u.b. bij stormfront.nl thuis.)
2. Een democratisch land
3. Heel Israël van de zee tot de jordaan.

Tot slot, wie ben jij om te bepalen of iets overbodig is? Gek genoeg vinden miljoenen joden het helemaal niet overbodig om een eigen land te hebben.
OK, dat was jij dus. Ik vond je analyse wel inspirerend, moet ik zeggen. Met name omdat je de onmogelijkheid aantoonde dat alle drie de wensen tegelijk gerealiseerd kunnen worden.
Ras is inderdaad niet het juiste woord, want de genetische verwantschap met de Arabieren is zo groot, dat de joden niet onderscheiden kunnen worden. De genetische verschillen met westerlingen zijn veel groter.
Ik gebruikte het woord ook niet zo serieus, meer in de rij religie, secte, cultuur, stam, volk of hoe joden zichzelf ook willen aanduiden.

Er was overigens een andere gebruiker die het had over het feit dat joden zowel een volk zijn als een religieuze gemeenschap en dat ze vanwege die dubbele eigenschap meer rechten hebben dan andere volken of religieuze gemeenschappen. Dan wordt jouw driehoek dus een vierkant.

Over overbodig. Ik bepaal niks. Waht vroeg mij wat ik vind en ik vertelde wat herhaaldelijk in mij opkwam. Op dat moment kon ik niet veel beter reageren.
Het argument dat miljoenen het wel of niet met mij eens zijn, maakt geen indruk.Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen. Was dat goed?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_96417793
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Klopt. Maar we leven in 2011, en ik heb geen zin in onrecht terug te draaien tot 1948 of nog vroeger.

De zionisten en hun nakomelingen zijn er nou eenmaal, en het zal veel meer ellende opleveren als je die allemaal wil wegsturen.

Mijn oplossing:

- Beide kanten erkennen de grenzen van begin 1967, en erkennen elkaar.
- Oost Jerusalem wordt de nieuwe Palestijnse hoofdstad, West Jerusalem wordt de Israelische hoofdstad.
- De grootste nederzettingen, die dicht bij Israel liggen, worden geruild tegen land van gelijke waarde.
- Israel, Palestina, Jordanie en alle andere landen in de regio die willen sluiten een vrijhandelsverdag en garanderen vrij reizen en bescherming aan inwoners van alle deelnemende landen. Vrije handel betekent ook dat er geen religieuze, raciale of nationale restricties zijn op het kopen van land.
- Palestijnse vluchtelingen krijgen een eerlijke schadevergoeding, bepaald door een internationale comissie en uitgekeerd aan individuele personen, en niet aan regeringen.
- Waterrechten worden op basis van internationaal recht verdeeld.

Bedankt voor je serieuze reactie trouwens, de meesten hier zijn drukker bezig hun ideologische bijl te slijpen dan realistisch naar oplossingen te zoeken.
Ik heb moeten terugzoeken naar deze reactie, werd er op gewezen door een opmerking van moussie

Een merkwaardige oplossing, met punten die ik nergens eerder gehoord heb maar die wijzen op kennis van zaken.
Een beetje hetzelfde gevoel als bij de site vecip: om de andere zin beaming en kritiek. Ook bij de berichtgeving van de Volkskrant is dat een criterium: ongeveer evenveel mensen zijn het er mee eens en oneens.
Evenwichtig, dus.
Meest gevoelig: dat vrijhandelsverdrag.

Inderdaad: het inpikken van land van een ander is onrechtvaardig, maar uit de VSvA kun je ook niet meer alle importmensen verjagen. En dat geldt inmiddels ook voor Israel.
Dat is ook precies de reden dat bevolking van bezette gebieden door de VN verboden is.

Ik zoek naar het slijpen van mijn intellectuele en rechtvaardige bijlen. Ideologie vind ik niet zo interessant.
Maar de waardering is wederzijds: je denkt na en gunt de andere partij het hare.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:52:19 #294
93664 waht
Mushir
pi_96417817
Vandaag lijkt een joodse staat inderdaad overbodig, dat gaf ik ook al toe. Maar destijds, een aantal jaar na de holocaust, leek het heel anders. Ik denk dat niemand van ons, ik ook niet, kan bevatten hoe het is om als geheel volk slachtoffer te zijn. En dat na een zwarte periode het volk een land aangeboden krijgt waar het voor zichzelf kan beginnen. Dan grijp je die kans met beide handen aan. Ook al was dat land wellicht niet om aangeboden te worden.

De oorlogen die daarop volgden hebben de overtuiging van Israëliërs alleen maar versterkt. Resulterend in de minder dan ideale situatie van nu.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_96418588
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:39 schreef waht het volgende:

[..]

En wat vind je dan van een joodse staat?

Joden kunnen in principe in de VS en in Europa vrij leven (afgezien dan van wat kleingeestig tuig) maar in een eigen land heb je het zelf voor het zeggen. De ultieme soevereiniteit en zulks.
Je vraag maakt me los van de bekende geschiedenis van de zionistische ... tja wat is hier een goed neutraal woord voor... verovering/inbeslagname/overname/overspoeling.... van Palestina.
Want dan is het duidelijk: de staat Israel is hoogstens legaal volgens de grenzen van 1967. De rest (de muur, de nederzettingen) zijn illegaal.

Wat is het nut van een joodse staat?

Nihil, als je het mij vraagt.
Overbodig komt opnieuw in me op.
Een katholieke staat is overbodig, een hindoeïstische staat is overbodig, islamitische staten zijn overbodig.

Maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van mijn antwoord.
pi_96418817
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:52 schreef waht het volgende:
Vandaag lijkt een joodse staat inderdaad overbodig, dat gaf ik ook al toe. Maar destijds, een aantal jaar na de holocaust, leek het heel anders. Ik denk dat niemand van ons, ik ook niet, kan bevatten hoe het is om als geheel volk slachtoffer te zijn. En dat na een zwarte periode het volk een land aangeboden krijgt waar het voor zichzelf kan beginnen. Dan grijp je die kans met beide handen aan. Ook al was dat land wellicht niet om aangeboden te worden.

De oorlogen die daarop volgden hebben de overtuiging van Israëliërs alleen maar versterkt. Resulterend in de minder dan ideale situatie van nu.
We zaten tegelijk te schrijven, blijkbaar.
Ik ben met je eens: ik kan niet bevatten hoe het is om als geheel volk doodgewenst te worden.
En het is waar: het einde van de Tweede Wereldoorlog heeft het ontstaan van Israel wel een extra impuls gegeven.
Maar de zionistische beweging was al eerder aan de gang. En als je de bevolkingscijfers bekijkt, zie je waar onze nationale rattenvanger zijn idee van tsunami vandaan haalt.
De joden/Israeli noemen het ook alija, ofwel golven.

Sterke uitdrukking: Ook al was dat land wellicht niet om aangeboden te worden.

Ik heb meerdere mensen horen/zien beweren, dat de oorlog van 1967 de Israeli een sterk gevoel van triomf heeft gegeven. Ongezond.

Vraag is dan nu: hoe maken we van de huidige kutsituatie een toestand die voor alle betrokken partijen enigszins te pruimen is?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:34:58 #297
93664 waht
Mushir
pi_96423777
Dat plan van Viajero zal Israël nooit accepteren. De grenzen van begin 1967 zitten simpelweg te dicht tegen het hard van Israël aan. Garanties van omliggende landen heeft en krijgt Israël sowieso niet en de situatie is alleen maar verslechterd door de opstanden.

Ik stuitte laatst op onderstaand plaatje van het Allon plan. Als er dan twee staten moeten komen is oplossing zoals deze (maar misschien niet exact zoals deze) het hoogst haalbare. Dezelfde website (defensibleborders.org) legt tevens haarfijn uit waarom Israël de Westbank niet volledig op zal geven.

Uiteraard zal Israël ook water bij de wijn moeten doen, laat dat duidelijk zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:43:36 #298
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_96431672
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:27 schreef C_N het volgende:

[..]

respectloos smerig wijf.
Inmiddels is duidelijk geworden dat het toch ietsepietsie anders is gegaan dan men heeft doen vermoeden ;)
pi_96434625
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:43 schreef inZanity het volgende:

[..]

Inmiddels is duidelijk geworden dat het toch ietsepietsie anders is gegaan dan men heeft doen vermoeden ;)
quote:

[..]

blijf bij mijn mening een ziek kreng . ~O>
pi_96435053
quote:

[..]

Ja want Gretta zegt dat het niet waar was _O_ Gretta is een antisemiet... en als ze anders zegt geloof ik haar niet!

Ik gun mensen geen ongeluk...behalve Gretta... ik hoop dat deze antisemiet op de volgende demo boot meegaat en per ongeluk met haar kop tussen de motorbladen van een helicopter komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')