abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96216272
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:50 schreef waht het volgende:

[..]

Ha, dat is pas een stuk land.
we moeten maar naar die grenzen terug gaan . _O-
  zondag 1 mei 2011 @ 18:59:06 #182
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_96216394
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:54 schreef C_N het volgende:

[..]

dat hebben we nog steeds . morgen om 11.00 uur staat israel helemaal stil .
er is zelfs geen nationaal TV. buiten herdenking programma's en films .
Oke mooi, heel indrukwekkend vond ik dat.
pi_96216470
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:59 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Oke mooi, heel indrukwekkend vond ik dat.
Dat is het zeker,,morgen maken we er zoals ieder jaar fotos van .
ik denk dat ik dit keer naar de ayalon /rijksweg gaat .om fotos ervan te maken
pi_96218500
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:50 schreef C_N het volgende:

[..]

nee dit ontgaat mij niet maar voor G.L waren er al meer verdwenen dan na G.L maar wat jij beweer is honderde posten .noem ze alle honderd dan ..wand zoals jij ook weet ze habben allemaal namen ..mekudah
Want de cijfers kloppen niet als je de namen niet weet? Het waren er geen 380 in 2003 en geen 612 in 2007, ze bestaan pas echt als ik al die honderden namen kan noemen .. zoiets?

quote:
he tov bedankt voor jou aanbieding...als jij mij pb waar je woon kom ik het in dat diep donkere gat stoppen waar het hoord,, heb ik geeeeeen probleem mee. en vraag ik btselem om er een fototje van te maken .
woei, nog zo'n parel van beschaving ..

quote:
btselem is er voor een ding en ze zijn zich al velen keren tegen gekomen , dit is je even ontgaan denk ik .
Als je geconfronteerd wordt met een maatschappij die op alle slakken zout legt en je liefst wil verbieden kom je jezelf geregeld tegen .. dat zegt op zich weinig over het gelijk of ongelijk

quote:
veel palestijnse dorpen zijn beter af zonder de linksen idiooten die alleen maar onrust steeken . zijn niet mijn woorden maar de palestijnsen woorden .
Ja lol, vast van een Fatah-officieel die zijn steekpenningen niet meer in alle rust kan ontvangen.

Maar ja, je hebt wel gelijk tot bepaalde hoogte, soms draait een maatschappij beter op corruptie, als normaal verkeer van goederen niet mogelijk is bvb, en dan is zo'n linksig figuur dat je beschuldigt van het ontvangen van steekpenningen erg lastig, op meer dan een manier.

quote:
voor jou idd .....................
Er staan ook opnames van helmcamera's op youtube die niet vrijgegeven zijn via officiële kanalen, dus blijkbaar ben ik niet enige die daar zo over denkt

quote:
nog nooit een slachtoffer rol gespeeld dat doen de palestijnen ik heb nooit gezegt dat israel een slachtoffer is .en ik een slachtoffer ben .nee sterker nog de palestijnen zijn het slachtoffer .van hun eigen domheid/ tereur van de regering ...israel verdedigd zijn land en is bereid om wat land aan de palestijnen te geven onder voorwaarden . een daar van is een veiligheids vredes verdrag . willen ze dit niet jammer dan probeerd het nog eens in jordanie of mischien wel nederland... Israel is namelijk niet zo gek om dit voor een 2 de keer te doen . en ik geef ze met dit 100000000000000000000%gelijk.
en dat betselem ga ik niet verder op in dat is zonde van de tijd , en dat draai maar weer uit op een ja en nee verhaaltje . en filmpje hier en dan weer een filmpje zo daar zijn we aleens geweest dacht k zo btselem kom op iederen topic evan langs,
Jij begint toch met 'beelden vast niet betrouwbaar want', nou dat wordt over het algemeen kruipen in de slachtofferrol genoemd.

En het dringt gewoon niet door hé, niet alleen jij verdedigt jouw land, dat doen hun ook .. en jij bent in hun ogen de dief, de veroveraar.
Ik vraag het je nog een keer: vindt jij het niet een beetje vreemd dat een volk dat 2000 jaar gedroomd heeft van de terugkeer van het andere volk verwacht dat ze het na 50 jaar vergeten zijn?
Het zijn de nazaten van de andere stammen, ze zijn door hun bloed net zo goed gebonden aan thuis.

quote:
je val in herhaling . en wat about mijn vraagjes
net was het nog een vraag, inmiddels zijn het vraagjes .. nogmaals: welke

quote:
vraagje,,oslo waar hebben de palestijnen in dit acoord zich aan gehouden ?
even weinig/veel als Israël

Ik las trouwens iets interessants in een biografie over Sharon
quote:
On 26 July 2000, Arafat returns to Gaza as a hero. He had not given in on East Jerusalem and the Haram. But due to the failure of the peace talks in Camp David, the Palestinians remain under Israeli Occupation and a renewal of violence seems inevitable.

When Ehud Barak returns to Israel, he has to deal with a formidable opponent, opposition leader, Ariel Sharon. Sharon sets out to drive Barak from office for bargaining over Temple Mount. He says in a television interview: 'One man, the Prime Minister, without discussing the issue with the inner cabinet, without bringing it to the government, without bringing it to the Knesset, without asking anyone of the Jewish leaders around the world, decided to hand over the holiest place of the Jewish people. That is something that no one can understand.'

To make his point that Temple Mount belongs to the Jews, Ariel Sharon says he would take a public walk on Haram al-Sharif, around two of Islam's holiest mosques.

Ehud Barak: "Sharon wanted to show to the citizens of Israel that contrary to Barak, who, according to rumors that he tried to spread, gave away Temple Mount, he is the defender of our rights. Now, how is he going to show that? He could only exercise the legal right that everybody has to tour the Temple Mount. And therefore, as far as I was concerned, I had no special interest to seem as someone who stops him from making this political protest against me."

On 25 September 2000, Ehud Barak finally agrees to a face-to-face meeting with Arafat. A dinner is arranged at Barak's home. During this meeting, Barak and Arafat talk one on one and afterwards inform their negotiating teams that they can overcome the remaining obstacles to peace and sign an agreement within a week. Before he leaves, Arafat pleads with Barak to stop Sharon from coming to Haram al-Sharim (Temple Mount). He tells Barak that if Sharon visits there, it might destroy everything and Sharon would be the only person laughing in the months to come. Barak says there's nothing he can do about it, because anyone can visit Temple Mount, including Israeli MPs.

On 28 September 2000, just after dawn, Sharon enters the mosque enclave above Temple Mount. With him comes hundreds of police and security stuff.
http://www.ariel-sharon-l(...)e-Temple-Mount.shtml

De rest is geschiedenis.

[ Bericht 0% gewijzigd door moussie op 01-05-2011 20:05:29 (url vergeten) ]
pleased to meet you
pi_96218798
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 19:59 schreef moussie het volgende:

[..]

Want de cijfers kloppen niet als je de namen niet weet? Het waren er geen 380 in 2003 en geen 612 in 2007, ze bestaan pas echt als ik al die honderden namen kan noemen .. zoiets?

[..]

woei, nog zo'n parel van beschaving ..
het was geheel in jou stijl........
quote:
[..]

Als je geconfronteerd wordt met een maatschappij die op alle slakken zout legt en je liefst wil verbieden kom je jezelf geregeld tegen .. dat zegt op zich weinig over het gelijk of ongelijk

[..]

Ja lol, vast van een Fatah-officieel die zijn steekpenningen niet meer in alle rust kan ontvangen.

Maar ja, je hebt wel gelijk tot bepaalde hoogte, soms draait een maatschappij beter op corruptie, als normaal verkeer van goederen niet mogelijk is bvb, en dan is zo'n linksig figuur dat je beschuldigt van het ontvangen van steekpenningen erg lastig, op meer dan een manier.

[..]

Er staan ook opnames van helmcamera's op youtube die niet vrijgegeven zijn via officiële kanalen, dus blijkbaar ben ik niet enige die daar zo over denkt

[..]

Jij begint toch met 'beelden vast niet betrouwbaar want', nou dat wordt over het algemeen kruipen in de slachtofferrol genoemd.
verdraaien en mijn reaktieomgedraaid gebruiken voor jou doel,, thanks .

[ Bericht 17% gewijzigd door C_N op 01-05-2011 20:17:07 ]
pi_96219132
the live storry van Ariel Sharon., respekt voor die man .
natuurlijk zoeken sommigen de slechten dingen er uit,, maar dan nog een intresanten man met carisma en een man met ballen .
http://www.ariel-sharon-l(...)hood-and-Youth.shtml

bedankt Moussie

[ Bericht 0% gewijzigd door C_N op 01-05-2011 21:49:30 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 20:29:00 #187
16715 Mylene
*schatje*
pi_96219908
De Nederlandse regering heeft de IHH op de zwarte lijst gezet vanwege banden met Hamas. IHH is de organisatie achter de Freedom Flotilla boten. Binnenkort varen ze weer uit naar Gazastrook.

Dutch government places IHH on terror list
  zondag 1 mei 2011 @ 20:39:09 #188
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_96220411
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:29 schreef Mylene het volgende:
De Nederlandse regering heeft de IHH op de zwarte lijst gezet vanwege banden met Hamas. IHH is de organisatie achter de Freedom Flotilla boten. Binnenkort varen ze weer uit naar Gazastrook.

Dutch government places IHH on terror list
Deze organisatie is in Duitsland verboden omdat ze Hamas financieel steunden. De Nederlandse tak van IHH maakte geld over naar Duitsland.
pi_96224099
de flotilla heb geen connectie met de hamas terror org., of what so ever..
nou ik sta er niet gek van te kijken dat ze de flotilla zelf tot stand hebben gebracht
zeker nadat de halve straat bende van de hamas op een van de boten te vinden was,
ashdot is al klaar voor opvang van de boten in junie, want mei konden ze niet halen , ik denk de medicijnen die ze brengen waren in mei nog niet over de datum heen.

[ Bericht 15% gewijzigd door C_N op 01-05-2011 21:53:22 ]
  Oranje zondag 1 mei 2011 @ 22:08:07 #190
172019 Kees22
pi_96225547
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:47 schreef waht het volgende:

[..]

O.k., omdat het Koninginnedag is:
Er is nooit sprake geweest van het willen uitroeien van de Palestijnen.
Dat zal best wel waar zijn, maar verjagen dan toch wel. En daarbij zijn de gebruikelijke tchnieken niet geschuwd.
quote:
Beloofd door God in de ogen van sommige christenen en joden.
OK, dat weet ik.
Maar het gaat erom, of je je op dit soort argumenten gaat beroepen. Want die eisen een ander weerwoord dan:
quote:
Voor mij heeft die belofte geen speciale waarde maar voor anderen kennelijk wel. In mijn ogen heeft geen enkel volk waar dan ook ter wereld 'recht' op een bepaald deel van de aarde. Bezit van een stuk aarde geschiedt volgens het recht van de sterkste. In een andere wereld was Israël in 1948,1967 of 1973 van de kaart gevaagd. In deze wereld is het anders gelopen.

En uiteraard geldt dat recht voor beide kanten: Israël zoekt heil bij sterke bondgenoten zoals de VS, de Palestijnen zoeken heil bij de VN en Arabische staten, en die laatsten hebben nul komma nul interesse om de Palestijnen te helpen.
Opvallend is, dat de redeneringen niet geldig zijn op elkaars terrein. Je kunt de VN niet overtuigen met een religieus argument en een gelovige niet met juridische of politieke argumenten. Dus vandaar dat ik ze graag uit elkaar houd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Oranje zondag 1 mei 2011 @ 22:24:29 #191
172019 Kees22
pi_96226308
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 11:25 schreef moussie het volgende:

[..]

Klopt, geen uitroeiing, wel etnische zuivering .. al had Herzl het zich wat anders voorgesteld dan het uiteindelijk gebeurt is, die wou alleen de situatie zo manipuleren dat ze vanzelf weg gaan

[..]

Dan ben jij dus, net als ik, iemand van de minderheid die het conflict ziet als wat het is .. een doodordinaire veroveringsoorlog. En dan eentje waarin de oorspronkelijke bewoner van de regio, de verdedigende partij, zich blijkbaar niet mag verdedigen terwijl de aanvallende partij zichzelf presenteert als slachtoffer, en dat gaat erin als zoete broodjes.
Daar ben ik het inderdaad ook mee eens, maar dat streven om gewoon de bezette westelijke oever te veroveren, wordt steeds niet benoemd en de achtergrond al helemaal niet vaak. Tenminste niet hier.
Maar er is een rare vanzelfsprekendheid waarmee dat veroveren gebeurt en goedgepraat wordt enerzijds en anderzijds de expliciete ontkenning van die wens tot veroveren. Israel/het jodendom is niet op expansie gericht, is dan de stelling.
Dat geeft een rare smaak in de mond: dezelfde die ik krijg als ik iemand glashard hoor liegen.

Maar goed, dan nog is mijn stelling steeds, dat het recht van de sterkste door meer humane staten inmiddels wel aan banden gelegd is, zeker in theorie. Zie bijvoorbeeld de uitspraak van het Internationaal Hof dat de Isolatiemuur minstens deels illegaal is en dat de overspoeling van de bezette gebieden met kolonisten ook illegaal is.
Het moderne recht is er op gericht in een zeker evenwicht te krijgen in onderlinge krachten, zodat het recht van de sterkste niet meer blindelings geldt.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 1 mei 2011 @ 22:51:27 #192
93664 waht
Mushir
pi_96227602
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:08 schreef Kees22 het volgende:
Dat zal best wel waar zijn, maar verjagen dan toch wel. En daarbij zijn de gebruikelijke tchnieken niet geschuwd.
Na de zesdaagse oorlog zijn veel inwoners van de Westbank naar Jordanië gevlucht. Dat ligt meer aan de aard van een conflict in het algemeen dan specifieke tactieken om de inwoners te verdrijven.

quote:
OK, dat weet ik.
Maar het gaat erom, of je je op dit soort argumenten gaat beroepen. Want die eisen een ander weerwoord dan:

[..]

Opvallend is, dat de redeneringen niet geldig zijn op elkaars terrein. Je kunt de VN niet overtuigen met een religieus argument en een gelovige niet met juridische of politieke argumenten. Dus vandaar dat ik ze graag uit elkaar houd.
Maar uiteindelijk zul je die verschillende redeneringen wel tegenover elkaar moeten leggen wil je het conflict begrijpen. Beide kanten hebben religieuze argumenten, beide kanten hebben juridische en politieke argumenten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Oranje zondag 1 mei 2011 @ 22:58:54 #193
172019 Kees22
pi_96227979
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:05 schreef waht het volgende:

[..]

Ze mogen zichzelf wel verdedigen, en hebben dat ook gedaan. Ze hebben zelfs vele malen hulp gehad van omliggende landen. Te vergeefs.

En de situatie die door de internationale gemeenschap wordt afgedwongen is de oorzaak van de huidige vorm van bezetting. De animositeit aan beide kanten is sinds de laatste echte oorlog alleen maar gegroeid, de oorlog heeft met andere woorden geen duurzame resultaten opgeleverd. De enige overgebleven oplossing is één staat waar Palestijnen Israëliër worden of vertrekken.
Die oplossing is in strijd met de zin daarvoor: hoe kun je burger worden van een land dat jou verafschuwt en dat jij verafschuwt?
Bovendien zijn de Arabieren in Israel tweederangs burgers, dus dat is voor hen ook geen oplossing.
En ook voor Israel is dat geen aantrekkelijke optie, want dan haalt het land een groep weerspannige burgers binnen, die het niet vertrouwt. En: een grote groep ook nog, die het joodse karakter van de staat Israel binnen korte tijd zal ondergraven. Wat wordt de verhouding dan?
Gokje: joden: ca 5 miljoen, Arabieren: ? 1 miljoen nu al in Israel, pakweg 1,5 miljoen in Gaza, 1,5 tot 2 miljoen in de bezette gebieden.

Dus één staat? Ik zou dat niet willen als ik joodse Israeli was en ook niet als ik Palestijn was.
  Oranje zondag 1 mei 2011 @ 23:13:09 #194
172019 Kees22
pi_96228723
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:51 schreef waht het volgende:

[..]

Na de zesdaagse oorlog zijn veel inwoners van de Westbank naar Jordanië gevlucht. Dat ligt meer aan de aard van een conflict in het algemeen dan specifieke tactieken om de inwoners te verdrijven.
Dat is te eenvoudig voorgesteld. Er zijn wel degelijk Arabieren doelbewust verdreven, dorpen ontmanteld, vluchtelingen beroofd en dergelijke.
En ook de kolonisatie van de bezette gebieden is doelbewust om de Arabieren uiteindelijk te verdrijven. Misschien niet vanaf het begin vanuit de overheid gestimuleerd (om de redenering die ik eerder uitschreef), maar wel zo bedoeld door de fanatieke religieuzen en ook gefaciliteerd en later ondersteund door de overheid.
quote:
[..]

Maar uiteindelijk zul je die verschillende redeneringen wel tegenover elkaar moeten leggen wil je het conflict begrijpen. Beide kanten hebben religieuze argumenten, beide kanten hebben juridische en politieke argumenten.
Daar heb je gelijk in, maar je moet beide soorten argumenten niet door elkaar halen. Een soort scheiding van kerk en staat, zeg maar.
Daar is onder andere dit topic voor. En heel soms komt er ook een soort wederzijds begrip opduiken, als je daar moeite voor doet.
  maandag 2 mei 2011 @ 01:38:24 #195
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_96234279
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:54 schreef C_N het volgende:

[..]

dat hebben we nog steeds . morgen om 11.00 uur staat israel helemaal stil .
er is zelfs geen nationaal TV. buiten herdenking programma's en films .
Staat men dan ook gelijk stil bij de vele duizenden Palestijnse slachtoffers die er de afgelopen decennia zijn gevallen?
pi_96234373
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 11:40 schreef C_N het volgende:
palestijnse jongeren rellen weer eens twee dagen in silwan oost jerusalem .gooien stenen naar autos
steken vuilnisbakken in brand..Israelise voorbijganger schiet in de lucht na een aanval op zijn auto
fotos C_N
afbeelding ]
Israelische voorbijganger schiet in de lucht?
Heeft die een wapenvergunning dan?
Wordt hij vervolgens opgepakt wegens verboden wapenbezit?
pi_96239863
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:12 schreef C_N het volgende:
the live storry van Ariel Sharon., respekt voor die man .
natuurlijk zoeken sommigen de slechten dingen er uit,, maar dan nog een intresanten man met carisma en een man met ballen .
http://www.ariel-sharon-l(...)hood-and-Youth.shtml

bedankt Moussie
Dat er volgens die biografie zo goed als een vredesovereenkomst was en dat Sharon die getorpedeerd heeft zodat hij de verkiezingen kan winnen, so what?
pleased to meet you
  maandag 2 mei 2011 @ 10:43:33 #198
176916 Karrs
2007-2017
pi_96240158
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:12 schreef C_N het volgende:
natuurlijk zoeken sommigen de slechten dingen er uit,
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:30 schreef moussie het volgende:

Dat er volgens die biografie zo goed als een vredesovereenkomst was en dat Sharon die getorpedeerd heeft zodat hij de verkiezingen kan winnen, so what?
:')
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  maandag 2 mei 2011 @ 11:10:09 #199
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_96240899
Vandaag Yom Hashoah.
  maandag 2 mei 2011 @ 13:27:44 #200
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_96246152
Hamas veroordeelt de dood van Bin Laden
quote:
Hamas veroordeelt moord op 'heilige strijder'
GAZA-STAD - Ismail Haniyah, de leider van de strengislamitische Palestijnse Hamasbeweging, heeft maandag in scherpe bewoordingen uitgehaald naar de Verenigde Staten in verband met de dood van terreurleider Osama bin Laden.
Hij stelde dat een Arabische Heilige Strijder is geliquideerd.

[ Bericht 84% gewijzigd door Nibb-it op 02-05-2011 13:35:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')