abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96249148
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 01:38 schreef inZanity het volgende:

[..]

Staat men dan ook gelijk stil bij de vele duizenden Palestijnse slachtoffers die er de afgelopen decennia zijn gevallen?
nee daar is een anderen dag voor ,
de herdenkings dag ben trouwens benieuwd of de palestijnen dit ook doen voor de ondschuldigen terror slagtoffers in Israel .
pi_96249257
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 01:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Israelische voorbijganger schiet in de lucht?
Heeft die een wapenvergunning dan?
Wordt hij vervolgens opgepakt wegens verboden wapenbezit?
_O- _O-
er hebben veel een wapen vergunning het is niet nederland kees .zelf verdedegingn van je familie die anders de kans loop om uitgemoord te worden .zoals de fam , vogel .en ja deze heb een wapen vergunning,sterker nog hij werd gekontroleerd door het leger. weet zelfs ik heb er een ,maar geen wapen . buiten een water pistooltje .
en eh ja je word opgepakt voor verboden wapen bezit de straffen zijn zelfs zeer hoog .ik dacht dat je dit wel wist kees .
pi_96249343
terreur groep hamas veroordeeld ten strengste de
dood van bin-laden
Hamas mourns bin Laden's death
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4063407,00.html
en er zijn mensen voor een grote steun voor deze terreur bende
De haatbaarden van Hamas laten hun ware aard zien, veroordelen dood Bin Laden. En de dwazen van de Gaza Vloot maar roepen hoe zielig ze zijn
http://vloggie.nl/2011/05(...)-hoe-zielig-ze-zijn/
demograties gekozen (regering ) dat zeg mij een hoop.

[ Bericht 16% gewijzigd door C_N op 02-05-2011 15:32:42 ]
pi_96249349
quote:
UN Workers "Adamantly Opposed" to Holocaust Education

Will "Confuse the Thinking" of Children

The UNRWA workers in Palestinian schools have announced their "adamant opposition" to teaching Palestinian children about "the Holocaust of the Jews." This announcement by the UNRWA Workers' Union was in response to UNRWA's decision to include Holocaust education in its curriculum in the topic of "human rights." According to the UNRWA Workers Union, teaching Palestinian children about the Holocaust will "confuse the thinking" of Palestinian children.

http://www.hudson-ny.org/(...)-holocaust-education
Laten we vooral die kindertjes niet in de war brengen, het zou hun opleiding tot terrorist in de weg kunnen staan.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 2 mei 2011 @ 14:52:53 #205
111528 Viajero
Who dares wins
pi_96249728
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 00:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jaja:
Ik citeer:

[..]

Vet van mij.
Was de laatste wens niet: "Volgend jaar in Jeruzalem?"
Waarom gaan vele duizenden dan het land uit om Pasen te vieren? Je zou daarentegen verwachten dat familie van buiten Israel naar binnen komt om Pasen te vieren.
Israelis zijn soms net mensen, en gaan soms op vacantie tijdens religieuze feestdagen. je verwart Israelis met fanatieke zionisten, die een minderheid zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 2 mei 2011 @ 14:56:11 #206
111528 Viajero
Who dares wins
pi_96249879
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom wordt dan zo'n belang gehecht aan Jeruzalem? En aan Groot-Israel?
En ik ken de regels niet, dus weet niet hoe schokkend die extra boterham is, maar om dan kennelijk met 80 % toch heel Jeruzalem te willen hebben???

En andersom: als Jood gaan goede vrijdag, pasen, hemelvaart en pinksteren je toch niet aan. Want het nieuwe testament is toch voorbij jouw geloof?
Omdat in Israel, net als in Palestina, degenen die het hardste schreeuwen het meest gehoord worden. De meerderheid van de Israelis en Palestijnen wil gewoon een goed leven, werk, een familie en een huis. De religieuze gekken zijn aan beide kanten in de minderheid, maar controleren de rest omdat ze nou eenmaal veel fanatieker zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 2 mei 2011 @ 14:59:53 #207
111528 Viajero
Who dares wins
pi_96250043
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 15:12 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Omdat het geloof de schuldige is, niet alleen dit conflict maar ook talloze anderen. Katholieke Spanjaarden tegen de Protestante Nederlanders? Kruistochten van christenen in Palestina, het vermoorden van miljoenen mensen omdat ze een ander geloof hebben, de haat tegen het westen etc.. Zonder heilige gronden, beloofden landen, heilige steden en dat soort onzin kan je niet eens bedenken dat er ooit een conflict geweest zou zijn in de Palestijnse gebieden. Geloof is al vanaf de oorsprong een van de grootste (zo niet dé grootste) boosdoener van al het kwade in de wereld.
Geloof is vaak slechts een excuus om macht te pakken. Ideologieen als Fascisme en Communisme hebben dezelfde functie.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:02:47 #208
111528 Viajero
Who dares wins
pi_96250157
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar dan is weer mijn vraag: waaraan ontleen je het recht om een stuk land jouw land te noemen?
Als je Kaninefaat bent, heb je dan automatisch recht op een stuk Hollands duin?
Als je Saks bent, mag je dan automatisch in de Achterhoek of Twente wonen?

Op die vraag wordt stelselmatig NIET ingegaan.
Als je er geboren bent dan wat mij betreft zeker. En verder als de mensen die er al wonen besluiten dat je er welkom bent.

Ik weet dat je geobsedeerd bent met zionisme, maar ik kijk liever naar de toekomst ipv het verleden.
pi_96251558
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:10 schreef Nibb-it het volgende:
Vandaag Yom Hashoah.
pi_96252582
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:43 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Laten we vooral die kindertjes niet in de war brengen, het zou hun opleiding tot terrorist in de weg kunnen staan.
de hamas was hier al op tegen 2 weken geleden .dat ze dit niet willen in de gazza-strook
pi_96252850
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:43 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Hmz, ik denk eerlijk gezegd dat het precies omgekeerd is.

De Palestijn, het Palestijnse volk, zij zijn niet diegenen die verantwoordelijk zijn voor de Shoa, maar ze betalen wel de prijs. Het is hun land dat werd ingepikt, en dat dan met de hulp van nou net die landen die de Joden door de eeuwen heen zaten vervolgen, uit te sluiten etc ..

Dus als je haat wil kweken, met name tegen de westerse wereld ...
pleased to meet you
pi_96252987
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 19:59 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

even weinig/veel als Israël

[..]

je veeg weer en draai er om heen .
waar hebben de palestijnen zich aan gehouden in het oslo accorden.
reageer nu eens normaal joh en veeg en draai niet zo .
pi_96253118
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Hmz, ik denk eerlijk gezegd dat het precies omgekeerd is.

De Palestijn, het Palestijnse volk, zij zijn niet diegenen die verantwoordelijk zijn voor de Shoa, maar ze betalen wel de prijs. Het is hun land dat werd ingepikt, en dat dan met de hulp van nou net die landen die de Joden door de eeuwen heen zaten vervolgen, uit te sluiten etc ..

Dus als je haat wil kweken, met name tegen de westerse wereld ...
ik heb veel reakties gezien en gehoord maar nu sta ik echt te denken dat er iets niet klopt
sorry u heb een pb .

[ Bericht 6% gewijzigd door C_N op 02-05-2011 16:18:07 ]
pi_96254038
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:05 schreef C_N het volgende:

[..]

je veeg weer en draai er om heen .
waar hebben de palestijnen zich aan gehouden in het oslo accorden.
reageer nu eens normaal joh en veeg en draai niet zo .
Hebben ze de vernietiging van Israël uit het handvest gehaald en de staat erkend?
pleased to meet you
pi_96254305
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:08 schreef C_N het volgende:

[..]

ik heb veel reakties gezien en gehoord maar nu sta ik echt te denken dat er iets niet klopt
sorry u heb een pb .
Dat jij over weinig empathie en inzicht in denkprocessen van anderen beschikt was al duidelijk.
Het is zo ongeveer hetzelfde als verplicht worden om je bord leeg te eten omdat de kindertjes in Afrika honger lijden .. wat heb jij daarmee te maken en waarom wordt jij daarvoor gestraft
pleased to meet you
pi_96255027
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat jij over weinig empathie en inzicht in denkprocessen van anderen beschikt was al duidelijk.
Het is zo ongeveer hetzelfde als verplicht worden om je bord leeg te eten omdat de kindertjes in Afrika honger lijden .. wat heb jij daarmee te maken en waarom wordt jij daarvoor gestraft
Ben je al teruggekomen op je punt van dat er geen eten is in Gaza?? Volgens het Rode Kruis is er namelijk niets aan de hand en liggen de supermarkten vol.
pi_96255342
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Hebben ze de vernietiging van Israël uit het handvest gehaald en de staat erkend?
ok goed ..
op papier op de grond iets van gemerkt ?/

citaat,oslo
Op 9 september 1993 schrijft Arafat een brief aan Rabin. De PLO erkent daarin het recht van de staat Israël in vrede en veiligheid te leven. De PLO erkent de VN-resoluties 242 en 338. De PLO verklaart zich gebonden aan het vredesproces en aan een ‘peaceful’ (vredige, rustige, kalme) oplossing van het conflict,,einde citaat.

niet veel van gemerkt.maar idd het begin was er en dat was goed.

citaat,oslo,,
,Alle lopende kwesties zullen door onderhandelingen worden opgelost. De artikelen in het handvest van de PLO waarin het bestaan van Israël wordt ontkend zijn niet langer geldig. Andere artikelen die niet overeenstemmen met de verplichtingen van de overeenkomst zijn achterhaald...
einde citaat,

,hier is nooit wat van gekomen wand thuis koos hij voor terreur.waar of niet.
zo wat heb het geholpen ??en met in het achterhoofd dat op het zelfde momend de autobussen bij bosjes in de lucht vlogen in Israel

citaat oslo .
ac,Op dezelfde dag stuurt Arafat een brief aan de minister van Buitenlandse Zaken van Noorwegen, Johan Jorgen Holst. Samen met Larsen en Juul heeft die een grote rol gespeeld bij de totstandkoming van het akkoord. Arafat bevestigt dat de PLO na ondertekening van de principeverklaring een beroep zal doen op het Palestijnse volk om het leven te normaliseren, geweld en terrorisme af te wijzen en actief deel te nemen aan samenwerking.einde citaat

moet nog gebeuren arafath is hier nooit mee gestart,,wand thuis koos hij voor terreur.

citaat oslo,,,
Ook op 9 september bevestigt Rabin in een brief aan Arafat dat, in het licht van de verplichtingen die de PLO in zijn brief is aangegaan, de regering van Israël heeft besloten de PLO te erkennen als vertegenwoordiger van het Palestijnse volk. Er zullen onderhandelingen met de PLO worden gestart.einde citaat

is gedaan door Israel zelfs toen de bussen in de lucht vlogen.
hierna rabien werd vermoord nadat de bussen bleven vliegen ,

Oslo-I:
13 september 1993 (Declaration of Principles (DOP), principeverklaring, beginselverklaring).
Israël erkent de PLO.
De PLO erkent Israël De vernietiging van de staat Israël zal uit het handvest van de PLO worden geschrapt.stop,,,einde citaat

is gedaan maar werkten niet.

oslo 1,
,Het Israelische leger trekt zich uit Gazastrook en Westbank terug.einde citaat

is gedaan door israel het heeft de strook gegeven als een good will gebaar om het verdrag op te starten en met op de zelfde dag qassam en geweervuur werd Israel in de rug geschoten,
veel de infra struktuur werd vernietigd landbouw kassen werden vernietigd. en so on.

oslo 1 ,Er wordt een Palestijnse Autoriteit geformeerd. De PA krijgt zelfbestuur over Gaza en de omgeving van Jerichstop..einde citaat.

dit hebben ze VOL zelf bestuur,sterker nog zelfs meer in de westbank zijn de meesten grooten plaatsen onder 100% zelfbestuur.

oslo 1
Na een interim-periode van vijf jaar zal verder worden onderhandeld over permanent Palestijns zelfbestuur
,wat niet door ging omdat . de terreur groep hamas tot de dag vanvandaag niet stopt met qasam en noem maar op..

oslo.
Belangrijke andere hangijzers, zoals de status van Jeruzalem, de nederzettingen, de vluchtelingen, grenzen en veiligheid, blijven met opzet buiten schot. Volgens velen is het akkoord een wassen neus. Toch zijn de meeste commentatoren het erover eens dat ‘Oslo’ een doorbraak is geweest. Partijen, die voordien deden alsof de ander niet bestond, hebben elkaars bestaan erkend en met elkaar gepraat.en tot dit bleef het.

Oslo-II: 28 september 1995.
· Stippelt de grote lijnen uit waarlangs de verdere onderhandelingen tussen Israël en de Palestijnen dienen plaats te vinden.
· Er wordt een tijdpad uitgezet: de onderhandelingen rond de definitieve status van de bezette gebieden moeten uiterlijk op 3 mei 1999 afgerond zijn. Deze deadline wordt later met ruim een jaar opgeschoven.

· Israël ontruimt de zeven grootste bevolkingscentra op de Westelijke Jordaanoever: eerst

Jericho daarna Hebron Jenin, Tulkarem, Qalqilya, Nabloes, Ramallah en Bethlehem.stop.

plaatden boven genoemd hebben zelf bestuur en er zijn meer plaatsen bij gekomen .

oslo
Hebron is medio 1997 voor viervijfde ontruimd.
· De gebieden worden opgedeeld en krijgen een A-, B- of C-status. A = volledige controle PA, B = militair bestuur Israël, burgerlijk bestuur Palestijnen en C = volledig bestuur Israël.
· De Gazastrook is opgedeeld in een gebied A (60%), waar ruim driekwart miljoen Palestijnen leven, en een gebied C (de resterende 40%), waar verspreid over 16 nederzettingen rond 6.000 joodse kolonisten wonen.

· Omdat het netelige kwesties betreft menen de leiders dat het beter is om eerst de eerste fase ten uitvoer te brengen en daarna pas de besprekingen voor de tweede fase te openen. Daar komt het echter niet van. Na de ondertekening van de Oslo-akkoorden neemt het geweld tussen de beide partijen weer toe.
· Op 4 november 1995 vermoordt de joodse extremist Yigal Air premier Rabin.
· Rabins opvolger is niet langer bereid deel te nemen aan besprekingen, nadat bij aanslagen in 1996 Israëliërs omkomen.
· In 1996 wordt Arafat als Palestijnse president gekozen.
· In hetzelfde jaar komt in Israël Benjamin Netanyahu aan de macht. Wegens blijvende aanslagen op Israëlische doelen weigert ook hij deel te nemen aan vredesbesprekingen.
· Pas in 1998 wordt een nieuwe overeenkomst over de uitvoering van de Oslo-akkoorden gesloten door Arafat en Netanyahu. Dat gebeurt in het Amerikaanse Wye. Dit akkoord gaat als het Wye-akkoord de geschiedenis in.
· De terugtrekking van Israël uit de Westelijke Jordaansoever wordt in het nieuwe akkoord geregeld. Ook wordt bepaald dat in het jaar 2000 de Oslo-akkoorden in werking moeten treden.
· In 1999 valt de regering-Netanyahu omdat men het niet eens wordt over de uitvoering van het Wye-akkoord. Netanyahu wordt opgevolgd door Ehud Barak.
· In het jaar 2000 vinden tussen Barak en Arafat besprekingen plaats onder leiding van de Amerikaanse president Bill Clinton in Camp David. Deze besprekingen gaan over de laatste fase van de Oslo-akkoorden.
· De besprekingen mislukken echter en daarmee mislukken ook de zeven jaar eerder gesloten Oslo-akkoorden.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
als de terreur gestopt had ,,dan had het oslo acoord een kans ..arafath kreeg een hoop meer dat hij ooit kan krijgen , nu kan hij niets meer krijgen nu hij dood is
zo waar vechten de palestijnen en Israel nu mee . idd de legancy van J -Arafath met als schuilnaam Israel.die zit zo diep geworteld dat het genaraties duurd om dat er uit te krijgen .
de palestijnen konden het beter hebben als arafath er hellemaal niet was geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door C_N op 02-05-2011 17:35:43 ]
pi_96255767
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:31 schreef moussie het volgende:

[..]

ok

[ Bericht 38% gewijzigd door C_N op 02-05-2011 17:17:14 ]
pi_96259695
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:51 schreef C_N het volgende:

als de terreur gestopt had ,,dan had het oslo acoord een kans ..arafath kreeg een hoop meer dat hij ooit kan krijgen , nu kan hij niets meer krijgen nu hij dood is
zo waar vechten de palestijnen en Israel nu mee . idd de legancy van J -Arafath met als schuilnaam Israel.die zit zo diep geworteld dat het genaraties duurd om dat er uit te krijgen .
de palestijnen konden het beter hebben als arafath er hellemaal niet was geweest.

Ik heb uiteraard weinig zin om Arafat hier te gaan verdedigen, maar die voorstelling van zaken is mij toch iets te simpel. Zoals ik al zei, ik heb de UN-rapporten van de weken daarvoor en daarna gelezen, hoeveel bomen en huizen op de Westbank plat gewalst zijn. Voor de Palestijn aan de grond betekende heel Oslo dus niets, want zijn huis en zijn inkomen gingen alsnog tegen de vlakte.

Of het allemaal beter was geweest zonder Arafat, ik durf het eigenlijk niet te zeggen, daarvoor is Israël teveel afspraken net zo goed niet nagekomen. En vergeet niet, ook aan die kant heb je van die mafketels die niets moeten hebben van vrede met de 'ander, de Baruch Goldstein's zeg maar. Neem bvb Hebron, zogenoemd 'ontruimd' maar ondertussen weer terug veroverd, met behulp van provocerende settlers die beschermd worden door de IDF.

Dankzij B'Tselem en hun camera's staan er nu ook opnames van dat gedrag online. Als ik die zo zie en me probeer voor te stellen dat ik zoiets dagelijks zou moeten slikken, dan weet ik ook hoe die haat die tot terrorisme voert gevoed wordt .. je moet wel een vreemd soort fatalist zijn als je zo'n behandeling over je kant laat gaan.

Maar ja, dat is dus iets wat ik al 71 topics lang zeg, dat soort kolonisten zullen met hun provocaties keer op keer zorgen voor een uitbarsting van geweld, en dat blijven ze doen tot hun droom van het land incluis Judea en Samaria een feit is .. en dat zijn niet mijn woorden maar die van een settler in Hebron. En deze vicieuze cirkel kan maar op een manier doorbroken worden, namelijk door hun verwijdering uit de Westbank.
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')