abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96262006
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:08 schreef waht het volgende:

[..]

Mooi.
is altijd weer indrukwekkend op de hy way ineens boem stop/ uitstappen en 2 min stilte.
pi_96266083
laat maar . ik heb het geprobeerd moussie maar aan je reakties keer op keer te zien heb het geen enkelen zin om dat te discuseren .het heb gewoon geen nut.je kom met dingen aanzetten die er a niet zij b oude koek is en c na 71 topics zit jij nog op de zelfde ding te zeuren , daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen ik heb namelijk beteren dingen te doen .
kijk dat de setelers wat minder flexible zijn ok daar heb je gelijk in ,maar om een terror bende te gelijk te stellen zoals jij doe gaat mij te ver .dit getuigd mij op eenzijdigen kijk en daar schiet niemand wat mee op .
een discussie is oke maar dit no thanks . als je wat nieuws heb laat maar horen daar sta ik graag voor open ,,,tot dan thanks

[ Bericht 46% gewijzigd door C_N op 02-05-2011 20:32:34 ]
pi_96272067
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:24 schreef C_N het volgende:
laat maar . ik heb het geprobeerd moussie maar aan je reakties keer op keer te zien heb het geen enkelen zin om dat te discuseren .het heb gewoon geen nut.je kom met dingen aanzetten die er a niet zij b oude koek is en c na 71 topics zit jij nog op de zelfde ding te zeuren , daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen ik heb namelijk beteren dingen te doen .
kijk dat de setelers wat minder flexible zijn ok daar heb je gelijk in ,maar om een terror bende te gelijk te stellen zoals jij doe gaat mij te ver .dit getuigd mij op eenzijdigen kijk en daar schiet niemand wat mee op .
een discussie is oke maar dit no thanks . als je wat nieuws heb laat maar horen daar sta ik graag voor open ,,,tot dan thanks
Wat minder flexibel noemt die dat .. omg .. je ziet wel de splinter van de ander maar de balk voor je eigen ogen, die zie je niet.

En oude koek .. oh zo .. het is na decennia ellende eindelijk een klein beetje beter geworden, dus laten we nu maar ophouden met dat oude zeer .. zoiets?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nogal raar vind overkomen, gezien het feit dat juist die grond geclaimd wordt op basis van oud zeer dat na 2000 jaar nog niet vergeten is en een stukje koek van nog een paar eeuwen ouder.

Misschien moet je wat dat aangaat eens je fanboys aanspreken, dat ze op moeten zouten met de kaarten van de koninkrijken van 2500 jaar geleden en die dan aanvoeren als 'zie je wel dat die claim rechtvaardig is'. Er is niets rechtvaardig aan die hele claim, het is een doodordinaire veroveringsoorlog van een stuk grond waarvan het vrij snel duidelijk was dat je er niet welkom bent, in zulke grote aantallen en met een eigen staat .. toch is die keuze zo gemaakt en door de strot van de Palestijnen gedouwd, de gevolgen daarvan zijn bekend.

En uiteraard snap ik waarom dat allemaal zo is gegaan, dat is op zich meer dan begrijpelijk, maar dan nog blijft het jouw bed dat jij zo hebt opgemaakt .. denken dat de plaatselijke bevolking voor je opzij gaat omdat <vul hier je keuze in> is absurd.

/edit .. ik zie de pm nu pas .. nee C_N, ik ben niet ziek.ziek .. en met die suggestie laat je je wel erg in de kaart kijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door moussie op 02-05-2011 22:11:35 ]
pleased to meet you
  maandag 2 mei 2011 @ 22:37:27 #229
176916 Karrs
2007-2017
pi_96274378
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:02 schreef moussie het volgende:
Het blijft bizar hoe Nederlanders een Israëliër vertellen hoe het zit. Waar haal je de stuitende arrogantie vandaan...?

Oh, ja, ik weet het alweer.
quote:
/edit .. ik zie de pm nu pas .. nee C_N, ik ben niet ziek.ziek .. en met die suggestie laat je je wel erg in de kaart kijken.
Sorry, maar als hij iets zei in de trant van: "jij bent ziek in je hoofd", dan ben ik geneigd hem gelijk te geven. Ik denk dat je haat wel degelijk onder een (geestes)ziekte kunt plaatsen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_96282270
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:02 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als je er geboren bent dan wat mij betreft zeker. En verder als de mensen die er al wonen besluiten dat je er welkom bent.

Ik weet dat je geobsedeerd bent met zionisme, maar ik kijk liever naar de toekomst ipv het verleden.
Als je er geboren bent! En als mensen die er al wonen besluiten dat je welkom bent.

Daar kan ik het wel gedeeltelijk mee eens zijn. En vooral dat welkom zijn spreekt me wel aan.

Maar als je dat serieus meent, dan kunnen zionisten toch niet menen recht te hebben op Palestina.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_96282316
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:37 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het blijft bizar hoe Nederlanders een Israëliër vertellen hoe het zit. Waar haal je de stuitende arrogantie vandaan...?
Het is maar een mening van een persoon hoor, hij heeft de wijsheid niet in pacht. Wat bizar is is dat je zijn mening ophemelt maar die van andere Israëliërs afwijst, die wonen daar immers ook.
En waar ik die stuitende arrogantie vandaan haal? Wou je me soms vertellen dat ik me niet mag bemoeien met mijn eigen volk, geen kritiek mag hebben op wat daar gebeurd al decennia lang?
Waar haal jij die arrogantie vandaan?

quote:

[..]

Sorry, maar als hij iets zei in de trant van: "jij bent ziek in je hoofd", dan ben ik geneigd hem gelijk te geven. Ik denk dat je haat wel degelijk onder een (geestes)ziekte kunt plaatsen.
oh ja natuurlijk, elke 'tegenstander' is geestesziek, die zijn we ook al eerder tegen gekomen ..
zelfs overlevenden van de holocaust die vrijwel hetzelfde zeggen als ik worden voor geestesziek uitgemaakt, dus ik bevind me in goed gezelschap.

Overigens is haat mi geen geestesziekte, net zomin als liefde, dat zijn gezonde emoties, het wordt pas ziek als het obsessief gedrag wordt waar een ander hinder van heeft. Maar dan is de obsessie de ziekte, en die kan heel wat meer oorzaken hebben als haat of liefde ..
in het kader van deze discussie bvb het verlangen naar een bepaald stukje grond door een groep religieuze fanatiekelingen .. het moet en het zal bij Israël horen al moeten ze elke Palestijn persoonlijk wegpesten (voorbeelden zat op youtube)

Na dit gezegd te hebben wil ik even opmerken dat mijn haat, in zoverre überhaupt aanwezig, zich beperkt tot die blinde plek waar sommigen last van hebben ..
je kan van alles en nog wat zeggen over de Palestijnen, over hun leiders, hun media, hun terroristen/vrijheidsstrijders en wat diens meer zij, maar dat verandert niets aan het feit dat Israël hier de veroveraar is en het Palestijnse volk zich daartegen verdedigt .. dat is en blijft de bottomline, en dat uitgangspunt wordt hier door velen doodleuk vergeten en/of genegeerd.
pleased to meet you
pi_96282397
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:37 schreef Karrs het volgende:

[..]

Haha, je vergist je mateloos in het wegzetten van moussie!
quote:
[..]

Kijk naar jezelf! En naar C_N zelf trouwens.

Wat is er eigenlijk over van dit onderwerp, anders dan op de man/ vrouw spelen?
Argumenten als: "Je bent ziek in je hoofd.", wat dragen die bij aan de inhoudelijke argumentatie?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:52:00 #233
176916 Karrs
2007-2017
pi_96285304
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 02:23 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is
Hohohohoho, ik heb geen behoefte aan een herhaling van stokpaardjes. Die kennen we nu wel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 02:31 schreef Kees22 het volgende:

Haha, je vergist je mateloos in het wegzetten van moussie!
Hahaha! :D

Nee.
quote:
Wat is er eigenlijk over van dit onderwerp, anders dan op de man/ vrouw spelen?
Argumenten als: "Je bent ziek in je hoofd.", wat dragen die bij aan de inhoudelijke argumentatie?
De inhoudelijke argumentatie in dit topic is allang irrelevant geworden. Zie de stokpaardjes-opmerking. Zoals ik in het vorige topic al zei, niemand gaat zijn mening wijzigen, wat voor berichtgeving er ook komt. Daarvoor is de voorkeur-voor-bevestiging (confirmation bias), compulsief gemaakt door haat, te sterk.

Ga maar na! Alleen discussietopics waarin haat een rol speelt, worden tot in het oneindige verlengd zonder dat de discussieerders bereid zijn toe te geven op hun standpunten. Wilders-topics, Marokkanen-topics, islamtopics en Israël-Palestinatopics. In deel 2 wordt door precies dezelfde mensen precies hetzelfde gezegd als in deel 72.

Het is alleen schokkend om te zien dat zélfs iemand die alles first hand ervaart, niets bij de haatdragenden hier kan bereiken. Een Palestijn in dit topic, dat zou goed zijn. Wij Nederlanders zouden dan eindelijk eens een beeld krijgen hoe beide partijen met elkaar omgaan.

En haters? Die moeten er zelf heen (ZONDER AK of bomgordel, graag) en het allemaal zelf ervaren. Kijken of hun stokpaardjes standhouden onder de ziedende haat en het dagelijkse leven van de personen aan beide zijden, die onder die constante dreiging een bestaan moeten opbouwen. Kom daar maar eens aan met je "Israël moet opgedoekt worden" of "Palestijnen horen in Jordanië thuis".
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_96287289
C_N is de enige hier die weet hoe het in het echt is, de selfclaimed palestijnen hier geloof ik niet. Simpel.
pi_96289875
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 09:52 schreef Karrs het volgende:

[..]

Hohohohoho, ik heb geen behoefte aan een herhaling van stokpaardjes. Die kennen we nu wel.
lol, je doet er echt alles aan om het bestaan van de in Israël wonende Israëliër die mijn mening deelt te blijven ontkennen ..

quote:
Hahaha! :D

Nee.
Ach, zoals ik al zei, je plaatst me wel in goed gezelschap ..

quote:
De inhoudelijke argumentatie in dit topic is allang irrelevant geworden. Zie de stokpaardjes-opmerking. Zoals ik in het vorige topic al zei, niemand gaat zijn mening wijzigen, wat voor berichtgeving er ook komt. Daarvoor is de voorkeur-voor-bevestiging (confirmation bias), compulsief gemaakt door haat, te sterk.

Ga maar na! Alleen discussietopics waarin haat een rol speelt, worden tot in het oneindige verlengd zonder dat de discussieerders bereid zijn toe te geven op hun standpunten. Wilders-topics, Marokkanen-topics, islamtopics en Israël-Palestinatopics. In deel 2 wordt door precies dezelfde mensen precies hetzelfde gezegd als in deel 72.
Is dit een analyse van je eigen insteek in dit topic?

quote:
Het is alleen schokkend om te zien dat zélfs iemand die alles first hand ervaart, niets bij de haatdragenden hier kan bereiken. Een Palestijn in dit topic, dat zou goed zijn. Wij Nederlanders zouden dan eindelijk eens een beeld krijgen hoe beide partijen met elkaar omgaan.
Lol, want een Palestijn in dit topic zou meteen duidelijk maken wat voor barbaren dat zijn?
En zijn first hand ervaring, die wordt vast net zoals de first hand ervaringen van de andere Israëliërs die jouw mening niet delen van tafel geveegd? Daarvoor is je voorkeur-voor-bevestiging (confirmation bias), compulsief gemaakt door haat, te sterk?

quote:
En haters? Die moeten er zelf heen (ZONDER AK of bomgordel, graag) en het allemaal zelf ervaren. Kijken of hun stokpaardjes standhouden onder de ziedende haat en het dagelijkse leven van de personen aan beide zijden, die onder die constante dreiging een bestaan moeten opbouwen. Kom daar maar eens aan met je "Israël moet opgedoekt worden" of "Palestijnen horen in Jordanië thuis".
Leuke retoriek weer, maar wat zeg je nu eigenlijk? De haat komt idd van de twee kanten, en wordt in leven gehouden door de constante dreiging .. in hoeverre zou het zelf ervaren van die haat, van beide kanten, ook maar iets veranderen aan de basale feiten, aan de geschiedenis die tot de huidige situatie heeft geleid? Is de Israëliër dan ineens niet meer de gehate veroveraar, de Palestijn niet meer de gehate terrorist die zijn grond terug wil hebben? Zou ik ineens meer begrip hebben voor de Jood die na eeuwen ellende in onze contreien alleen maar rust wil hebben in zijn eigen land? Of zou ik juist meer begrip hebben voor de Palestijn, als ik zijn machteloosheid tegenover een militaire overmacht aan eigen lijf heb ondervonden?

Of zou ik net als nu op zoek gaan naar de oorzaak van de haat, en proberen daar wat aan te doen .. door bvb 72 topics lang of langer te herhalen: het is een veroveringsoorlog, er bestaat geen goddelijk recht op een beloofd land en er bestaat geen historisch recht, niet op basis van koninkrijken van voor het jaar 0 en ook niet op basis van dat handjevol dat bij de heilige plaatsen woonde. Nogal wiedes dat de veroveraar gehaat wordt, wat had je dan verwacht?
pleased to meet you
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:59:55 #236
16715 Mylene
*schatje*
pi_96293615
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ben je al teruggekomen op je punt van dat er geen eten is in Gaza?? Volgens het Rode Kruis is er namelijk niets aan de hand en liggen de supermarkten vol.
Ik weet niet of je het hebt meegekregen, maar de Palestijnen hebben nogal last van zwaarlijvigheid. Ik denk dat het mede komt omdat ze gretig gebruik maken van een magnetron, een luxe die zo'n beetje iedere Palestijn in huis heeft staan.

Mijn mening is dat een hoop propaganda is. Voor het Westen moet nu eenmaal het beeld blijven bestaan dat Gaza een concentratiekamp is. Als het maar vaak genoeg wordt herhaald, wordt het vanzelf wel waarheid. Een afbeelding of een verhaal van Joodse kolonisten die olijfbomen plunderen, gesteund door het Israëlische leger. Een afbeelding van een flat in Gaza gebombardeerd. Hamas ligt er een knuffelbeurtje of wat babykleurtjes neer, en de plaatjes zijn klaar. Heel Gaza ligt in puin. Alle Joodse kolonisten zijn kwaadaardige mensen. Het IDF is er op uit om Palestijnse kinderen te doden. Generaliseren is waar het hier om draait. Pallywood gesteund door o.a. Reuters en de Guardian draait op volle toeren. Kreten als de Holocaust, de Palestijnen komen om van de honger vliegen je om de oren. Raporen van de VN, Amnesty en andere mensenrechtenorganisaties van Hamas medewerkers ter plekke vinden ook gretig aftrek.
pi_96295866
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:59 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het hebt meegekregen, maar de Palestijnen hebben nogal last van zwaarlijvigheid. Ik denk dat het mede komt omdat ze gretig gebruik maken van een magnetron, een luxe die zo'n beetje iedere Palestijn in huis heeft staan.

Mijn mening is dat een hoop propaganda is. Voor het Westen moet nu eenmaal het beeld blijven bestaan dat Gaza een concentratiekamp is. Als het maar vaak genoeg wordt herhaald, wordt het vanzelf wel waarheid. Een afbeelding of een verhaal van Joodse kolonisten die olijfbomen plunderen, gesteund door het Israëlische leger. Een afbeelding van een flat in Gaza gebombardeerd. Hamas ligt er een knuffelbeurtje of wat babykleurtjes neer, en de plaatjes zijn klaar. Heel Gaza ligt in puin. Alle Joodse kolonisten zijn kwaadaardige mensen. Het IDF is er op uit om Palestijnse kinderen te doden. Generaliseren is waar het hier om draait. Pallywood gesteund door o.a. Reuters en de Guardian draait op volle toeren. Kreten als de Holocaust, de Palestijnen komen om van de honger vliegen je om de oren. Raporen van de VN, Amnesty en andere mensenrechtenorganisaties van Hamas medewerkers ter plekke vinden ook gretig aftrek.
Je moet ook de verstandigere artikelen lezen, zoals deze bvb
http://www.washingtonpost(...)?sid=ST2010060204691
pleased to meet you
pi_96296287
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 14:52 schreef moussie het volgende:

[..]

Je moet ook de verstandigere artikelen lezen, zoals deze bvb
http://www.washingtonpost(...)?sid=ST2010060204691
Als het jouw uitkomt is dit dus verstandige media?? Het Rode Kruis is niet verstandig genoeg?? Laat het ze maar niet horen.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:38:45 #239
16715 Mylene
*schatje*
pi_96297810
C_N, wat is eigenlijk jouw mening bij deze foto's genomen in de Gazastrook? Hoe moet ik ze zien?

A Palestinian speaks with a vendor at a market in Gaza City August 9, 2010, as he shops before the holy month of Ramadan. Ramadan, the Muslim holy month where the devout fast by day and feast at night, is different in Gaza this year thanks to the partial relaxation of Israel's blockade, allowing shops to fill with special items for the occasion.

Palestinians shop in the popular Rafah market in preparation for the Muslim holy month of Ramadan. Southern Gaza Strip, Rafah, Palestinian Territory. 07/08/2010.

Palestinians prepare for the holy month of Ramadan in Gaza. Ramadan is a month where the devout fast by day and feast at night. Gaza, Palestinian Territory, 09/08/2010.

JABALIA, GAZA - JUNE 18: Palestinian Loay Shehata tends to plants in his green house, after importing all of the seeds through the underground tunnels in Rafah, at Jabalia area norther Gaza strip on June 18, 2010. Israel has maintained a tight blockade on Gaza since Hamas seized power in 2007, but with increasing pressure from the international community is considering easing the restrictions to allow essential goods, Israel pledged it will allow all goods into Gaza except weapons and items deemed to have a military use under its decision to ease its three-year-old blockade of the Palestinian territory.

Palestinian children dribble basketballs in an attempt to break the Guinness world record of 7,500 basketballs bounced simultaneously, in an event organized by the the United Nations Relief and Works Agency (UNRWA) in the southern Gaza Strip town of Rafah on July 22, 2010.

A Palestinian man sells suger candy on the beach in Gaza City on June 18, 2010, a day after Israel's approval of a plan to ease its blockade of the Hamas-run impoverished territory after weeks of international pressure, but without providing much detail on what new goods would be allowed in.

Palestinian boys play computer games in a cafe in the town of Rafah in the southern Gaza Strip on July 16 2010. France has launched in Gaza today a program aimed at developing information and communication technologies in the Palestinian Territories.

Palestinians shop in the popular Rafah market in preparation for the Muslim holy month of Ramadan. Southern Gaza Strip, Rafah, Palestinian Territory. 07/08/2010. Demotix.
pi_96299032
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als het jouw uitkomt is dit dus verstandige media?? Het Rode Kruis is niet verstandig genoeg?? Laat het ze maar niet horen.
Dit is een artikel uit 2010, een paar dagen na die flotilla, dus die uitspraak van die dame van het Rode Kruis is wel wat aan de late kant.
Overigens vind ik haar definitie van 'humanitarian crisis' wel wat beperkt, zij heeft het alleen over de aanwezigheid van voedsel, nogmaals, dat het er ligt wil niet zeggen dat het gros van de bevolking het ook kan kopen. De werkloosheid zal hopelijk wat teruglopen, nu er bouwmaterialen binnen worden gelaten en export mondjesmaat wordt toegestaan .. maar in dat artikel van vorig jaar lees je nog dat 80% van de bevolking afhankelijk is van de bedeling, die hebben dus geen geld voor al die goederen. Dan kan je wel met 100 foto's van afgeladen kraampjes komen, als er geen geld is houdt het gewoon op, niet waar?

Aan de abominabele toestand van de infrastructuur wordt slechts zijdelings gerefereerd, en ook aan het tekort aan bouwmateriaal om daar iets aan te kunnen doen (lekker, zo'n kapot riool, erg gezond ook) .. maar hé, er zijn wel restaurants voor die 20% die het wel kan betalen, en er is een mooi strand, helemaal gratis .. maak daar een mooie foto van met wat lachende kinderen en het is zowat een paradijs .. toch?

Songdowon beach - Noord Korea
pleased to meet you
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:41:53 #241
111528 Viajero
Who dares wins
pi_96308557
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 02:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je er geboren bent! En als mensen die er al wonen besluiten dat je welkom bent.

Daar kan ik het wel gedeeltelijk mee eens zijn. En vooral dat welkom zijn spreekt me wel aan.

Maar als je dat serieus meent, dan kunnen zionisten toch niet menen recht te hebben op Palestina.
Klopt. Maar we leven in 2011, en ik heb geen zin in onrecht terug te draaien tot 1948 of nog vroeger.

De zionisten en hun nakomelingen zijn er nou eenmaal, en het zal veel meer ellende opleveren als je die allemaal wil wegsturen.

Mijn oplossing:

- Beide kanten erkennen de grenzen van begin 1967, en erkennen elkaar.
- Oost Jerusalem wordt de nieuwe Palestijnse hoofdstad, West Jerusalem wordt de Israelische hoofdstad.
- De grootste nederzettingen, die dicht bij Israel liggen, worden geruild tegen land van gelijke waarde.
- Israel, Palestina, Jordanie en alle andere landen in de regio die willen sluiten een vrijhandelsverdag en garanderen vrij reizen en bescherming aan inwoners van alle deelnemende landen. Vrije handel betekent ook dat er geen religieuze, raciale of nationale restricties zijn op het kopen van land.
- Palestijnse vluchtelingen krijgen een eerlijke schadevergoeding, bepaald door een internationale comissie en uitgekeerd aan individuele personen, en niet aan regeringen.
- Waterrechten worden op basis van internationaal recht verdeeld.

Bedankt voor je serieuze reactie trouwens, de meesten hier zijn drukker bezig hun ideologische bijl te slijpen dan realistisch naar oplossingen te zoeken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:44:34 #242
111528 Viajero
Who dares wins
pi_96308704
Qua fotos moet ik trouwens Moussie gelijk geven. Fotos zeggen weinig. Ik heb ook mooie fotos gemaakt in Zimbabwe en Cuba, maar dat zegt echt heel weinig over hoe de gemiddelde persoon daar leeft.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_96314531
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat minder flexibel noemt die dat .. omg .. je ziet wel de splinter van de ander maar de balk voor je eigen ogen, die zie je niet.
Sorry maar jij move niet naar voren en blijf op een gedeelte door hameren ,
quote:
En oude koek .. oh zo .. het is na decennia ellende eindelijk een klein beetje beter geworden,
dit dus ,,je weet niet voor 10 % hoe het is dat zie ik aan deze opmerkingen
quote:
dus laten we nu maar ophouden met dat oude zeer .. zoiets?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nogal raar vind overkomen, gezien het feit dat juist die grond geclaimd wordt op basis van oud zeer dat na 2000 jaar nog niet vergeten is en een stukje koek van nog een paar eeuwen ouder.

Misschien moet je wat dat aangaat eens je fanboys aanspreken, dat ze op moeten zouten met de kaarten van de koninkrijken van 2500 jaar geleden en die dan aanvoeren als 'zie je wel dat die claim rechtvaardig is'. Er is niets rechtvaardig aan die hele claim, het is een doodordinaire veroveringsoorlog van een stuk grond waarvan het vrij snel duidelijk was dat je er niet welkom bent, in zulke grote aantallen en met een eigen staat .. toch is die keuze zo gemaakt en door de strot van de Palestijnen gedouwd, de gevolgen daarvan zijn bekend.
en dit dus
quote:
En uiteraard snap ik waarom dat allemaal zo is gegaan, dat is op zich meer dan begrijpelijk, maar dan nog blijft het jouw bed dat jij zo hebt opgemaakt .. denken dat de plaatselijke bevolking voor je opzij gaat omdat <vul hier je keuze in> is absurd.
en dit ,zo heb het iets zin om met jou in discussie te gaan denk het niet .jij verheerlijk terreurorganisaties open en bloot,
quote:
nou ik was wel ongerust , wand ik stond even raar te kijken dat gezonden mensen zo konde reageeren .
quote:
pi_96314649
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:38 schreef Mylene het volgende:
C_N, wat is eigenlijk jouw mening bij deze foto's genomen in de Gazastrook? Hoe moet ik ze zien?

[ afbeelding ]

A Palestinian speaks with a vendor at a market in Gaza City August 9, 2010, as he shops before the holy month of Ramadan. Ramadan, the Muslim holy month where the devout fast by day and feast at night, is different in Gaza this year thanks to the partial relaxation of Israel's blockade, allowing shops to fill with special items for the occasion.

[ afbeelding ]

Palestinians shop in the popular Rafah market in preparation for the Muslim holy month of Ramadan. Southern Gaza Strip, Rafah, Palestinian Territory. 07/08/2010.

[ afbeelding ]

Palestinians prepare for the holy month of Ramadan in Gaza. Ramadan is a month where the devout fast by day and feast at night. Gaza, Palestinian Territory, 09/08/2010.

[ afbeelding ]

JABALIA, GAZA - JUNE 18: Palestinian Loay Shehata tends to plants in his green house, after importing all of the seeds through the underground tunnels in Rafah, at Jabalia area norther Gaza strip on June 18, 2010. Israel has maintained a tight blockade on Gaza since Hamas seized power in 2007, but with increasing pressure from the international community is considering easing the restrictions to allow essential goods, Israel pledged it will allow all goods into Gaza except weapons and items deemed to have a military use under its decision to ease its three-year-old blockade of the Palestinian territory.

[ afbeelding ]

Palestinian children dribble basketballs in an attempt to break the Guinness world record of 7,500 basketballs bounced simultaneously, in an event organized by the the United Nations Relief and Works Agency (UNRWA) in the southern Gaza Strip town of Rafah on July 22, 2010.

[ afbeelding ]

A Palestinian man sells suger candy on the beach in Gaza City on June 18, 2010, a day after Israel's approval of a plan to ease its blockade of the Hamas-run impoverished territory after weeks of international pressure, but without providing much detail on what new goods would be allowed in.

[ afbeelding ]

Palestinian boys play computer games in a cafe in the town of Rafah in the southern Gaza Strip on July 16 2010. France has launched in Gaza today a program aimed at developing information and communication technologies in the Palestinian Territories.

[ afbeelding ]

Palestinians shop in the popular Rafah market in preparation for the Muslim holy month of Ramadan. Southern Gaza Strip, Rafah, Palestinian Territory. 07/08/2010. Demotix.
zo is de strook op dit momend en al een tijdje . er is genoeg eeten . werk is er niet genoeg maar dat heb zijn rede,
kleding enz geen gebrek . sorry maar het is niet anders.
pi_96314762
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Dit is een artikel uit 2010, een paar dagen na die flotilla, dus die uitspraak van die dame van het Rode Kruis is wel wat aan de late kant.
Overigens vind ik haar definitie van 'humanitarian crisis' wel wat beperkt, zij heeft het alleen over de aanwezigheid van voedsel, nogmaals, dat het er ligt wil niet zeggen dat het gros van de bevolking het ook kan kopen. De werkloosheid zal hopelijk wat teruglopen, nu er bouwmaterialen binnen worden gelaten en export mondjesmaat wordt toegestaan .. maar in dat artikel van vorig jaar lees je nog dat 80% van de bevolking afhankelijk is van de bedeling, die hebben dus geen geld voor al die goederen. Dan kan je wel met 100 foto's van afgeladen kraampjes komen, als er geen geld is houdt het gewoon op, niet waar?

Aan de abominabele toestand van de infrastructuur wordt slechts zijdelings gerefereerd, en ook aan het tekort aan bouwmateriaal om daar iets aan te kunnen doen (lekker, zo'n kapot riool, erg gezond ook) .. maar hé, er zijn wel restaurants voor die 20% die het wel kan betalen, en er is een mooi strand, helemaal gratis .. maak daar een mooie foto van met wat lachende kinderen en het is zowat een paradijs .. toch?

[ afbeelding ]
Songdowon beach - Noord Korea
er is een verschil jij beweer dat er is geen eeten geen bouw geen niets het is een concentratie kamp .dat is het niet en nog eens niet
pi_96315073
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Klopt. Maar we leven in 2011, en ik heb geen zin in onrecht terug te draaien tot 1948 of nog vroeger.

De zionisten en hun nakomelingen zijn er nou eenmaal, en het zal veel meer ellende opleveren als je die allemaal wil wegsturen.

Mijn oplossing:

- Beide kanten erkennen de grenzen van begin 1967, en erkennen elkaar.
- Oost Jerusalem wordt de nieuwe Palestijnse hoofdstad, West Jerusalem wordt de Israelische hoofdstad.
klinkt goed
quote:
- De grootste nederzettingen, die dicht bij Israel liggen, worden geruild tegen land van gelijke waarde.
was in een verdrag.
quote:
- Israel, Palestina, Jordanie en alle andere landen in de regio die willen sluiten een vrijhandelsverdag en garanderen vrij reizen en bescherming aan inwoners van alle deelnemende landen. Vrije handel betekent ook dat er geen religieuze, raciale of nationale restricties zijn op het kopen van land.
dit stuit op een probleem maar kan over gepraat worden .
quote:
- Palestijnse vluchtelingen krijgen een eerlijke schadevergoeding,
voor wat ..????
quote:
bepaald door een internationale comissie en uitgekeerd aan individuele personen, en niet aan regeringen.
en de palestijnen betalen israel gewonden invaliden etc etc een vergoeding .??
,, geen goed idee, dit werk niet
quote:
- Waterrechten worden op basis van internationaal recht verdeeld.
zij willen de westbank de strook en jerusalem . water is daar en ja kan het kopen .
quote:
je vergeet het belangerijkste ding in jou verdrag
de Israelishe veiligheid en hoe krijg je die ,

Bedankt voor je serieuze reactie trouwens, de meesten hier zijn drukker bezig hun ideologische bijl te slijpen dan realistisch naar oplossingen te zoeken.
een oplossing zoeken . wie en wat help het .ons niet . wand anders luisterde de hoge heren wel naar ons,
pi_96315194
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:44 schreef Viajero het volgende:
Qua fotos moet ik trouwens Moussie gelijk geven. Fotos zeggen weinig. Ik heb ook mooie fotos gemaakt in Zimbabwe en Cuba, maar dat zegt echt heel weinig over hoe de gemiddelde persoon daar leeft.
een foto zeg meer dan 1000 woorden .zeker als er word beweerd dat er in de strook honger is geen goede school voorzieningen enz enz enz enz wat trouwens door het rode kruis word tegen gesproken ,
  dinsdag 3 mei 2011 @ 21:36:45 #248
16715 Mylene
*schatje*
pi_96315311
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 21:25 schreef C_N het volgende:

[..]

zo is de strook op dit momend en al een tijdje . er is genoeg eeten . werk is er niet genoeg maar dat heb zijn rede,
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 21:25 schreef C_N het volgende:

[..]

Wat is volgens jou de reden dat er niet genoeg werk is? Toch de Israëlische blokkade? Ik snap alleen niet waar het geld dan vandaan komt dat de Palestijnen zich zo vet mesten.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 21:44:14 #249
111528 Viajero
Who dares wins
pi_96315784
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 21:32 schreef C_N het volgende:

[..]

klinkt goed

[..]

was in een verdrag.

[..]

dit stuit op een probleem maar kan over gepraat worden .

[..]
Een probleem maar?
Ik denk dat dit vele problemen gaat opleveren.

quote:
voor wat ..????

[..]
Voor huizen en grond waar ze van verdreven zijn.

quote:
en de palestijnen betalen israel gewonden invaliden etc etc een vergoeding .??
,, geen goed idee, dit werk niet

[..]
Nee, want ik heb het ook niet over vergoedingen voor Palestijnen die gewond of invalide zijn geraakt.

quote:
zij willen de westbank de strook en jerusalem . water is daar en ja kan het kopen .

[..]
Wie kan het kopen?

quote:
een oplossing zoeken . wie en wat help het .ons niet . wand anders luisterde de hoge heren wel naar ons,
Hoe meer mensen zich bezig houden met het zoeken naar oplossingen, hoe meer kans er is op een oplossing. Ik ben realistisch genoeg om te zien dat mijn oplossing niet op korte termijn ingevoerd gaat worden, maar het lijkt me positiever dan elkaar aan te vallen op ideologie en details.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 21:45:10 #250
16715 Mylene
*schatje*
pi_96315838
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 21:34 schreef C_N het volgende:

[..]

een foto zeg meer dan 1000 woorden .zeker als er word beweerd dat er in de strook honger is geen goede school voorzieningen enz enz enz enz wat trouwens door het rode kruis word tegen gesproken ,
Er verschijnen ook foto's van hoe slecht de Palestijnen het wel niet hebben. Foto's die zogenaamd het beeld zouden bevestigen dat Palestijnen omkomen van de honger en dat Gaza een concentratiekamp is. Foto's van zielige Palestijnse kinderen. Deze foto's worden wel als waarheid aangenomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')