quote:Op zondag 27 maart 2011 22:30 schreef macferret het volgende:
druppels ingekookt frambozensap en dan met een sateprikker, spoortjes erin trekken.
Deze had ik vandaag voor een verjaardag gemaakt
limoen met witte chocolade erin verwerkt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze toch? http://www.donnahay.com.au/recipes/classic-baked-cheesecakequote:Op zondag 28 augustus 2011 13:06 schreef Tezz het volgende:
Joehoe! Er staat een cheesecake af te koelen op mijn aanrecht.... Vorige week was Donna Hay te gast bij Masterchef en ze maakte in een handomdraai een klassieke double baked cheesecake en ik dacht: dat kan ik vast ook wel!
Nu wil ik eigenlijk een topping maken van mooie glanzende zoete schijfjes citroen. Maar hoe moet dat? Citroenschijfjes opzetten met wat suiker? Ook water er bij? En hoe krijg ik ze mooi glanzend? Heeft er iemand tips voor mij................
Jep dat was ie. Mijn mengsel was ook erg vloeibaar toen ik het in de vorm goot (niet zo 'vast' als anders), maar de aangegeven bak- en rusttijd was prima.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:24 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Deze toch? http://www.donnahay.com.au/recipes/classic-baked-cheesecake
Heb ik ook gemaakt. Mengsel was te vloeibaar bij wel. Dus iets langer in de over gelaten.
Uiteindelijk was het wel lekker.
Deze is echt geniaalquote:Op maandag 21 mei 2007 17:08 schreef Marty het volgende:
Deze cheesecake maak ik altijd.![]()
![]()
En elke keer vragen mensen om het recept omdat hij zo lekker is.
Een echte cheesecake hoor je met Philadelphia te maken.
New York Cheesecake:
-Le recept-
Ziet er goed uit. Mag ik je recept van de frambozensaus?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef md89 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze van de week gemaakt..mini cheesecake met frambozensaus.Had wat netter gekund maar had nogal haast dus ze zijn een beetje ongelijk. Verder wel lekker!
Ik gebruik een Amerikaans recept dus daar werken ze met cups enz. Als je die niet thuis hebt kun je ook via Google even de hoeveelheid omrekenen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:08 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Mag ik je recept van de frambozensaus?
tnxxquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:24 schreef md89 het volgende:
[..]
Ik gebruik een Amerikaans recept dus daar werken ze met cups enz. Als je die niet thuis hebt kun je ook via Google even de hoeveelheid omrekenen.
2 cups frambozen (verse of diepvries)
1/4 cup suiker (Ik doe zelf altijd wat minder want ik hou niet zo van dat zoete)
2 tablespoons vers geperst sinaasappelsap
2 tablespoons maizena
1/2 cup water
- Het water met de maizena mengen.
- In een pannetje op het vuur de frambozen, suiker, sinaasappelsap en water/maizena mengen. - Ongeveer 5 minuten op het vuur laten terwijl je blijft roeren tot je de gewenste dikte ontstaat.
- Eventueel door een zeef halen als je de pitjes er niet in wil.
Heel simpel maar met de cheesecake erbij erg lekker!
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:43 schreef macferret het volgende:
nou vooruit dan maar,
2 die ik pas gemaakt heb
Guinness chocolade cheesecake
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De witte chocolade cheesecake aan het begin is heerlijk en hier nog nooit mislukt!quote:Op woensdag 21 september 2011 00:39 schreef stoeltafel het volgende:
Wil morgen mijn eerste cheesecake maken. Eet vaak cheesecake op vakamtie en wil nu eens mijn vriendin verrassen alleen weet iemand een leuk recept? Er is zoveel keus. Wil het vooral niet te moeilijk maken de eerste keer.
Hoe groot moet de bakvorm voor die taart?quote:Op woensdag 21 september 2011 07:19 schreef LieLie het volgende:
[..]
De witte chocolade cheesecake aan het begin is heerlijk en hier nog nooit mislukt!
Maakt niet zoveel uit. Bij een brede krijg je een lage taart en bij een smalle een hoge taartquote:Op woensdag 21 september 2011 17:00 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Hoe groot moet de bakvorm voor die taart?
Ik heb namelijk alleen een 24 cm bakvorm
Om nou te zeggen dat-ie er verrukkelijk uitziet, eerlijk gezegd niet, maar zou je misschien toch het recept even willen geven? Mijn man is gek op Guinness, ik zou het wel grappig vinden om deze taart een keer voor hem te maken.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:43 schreef macferret het volgende:
nou vooruit dan maar,
2 die ik pas gemaakt heb
Guinness chocolade cheesecake
[ afbeelding ]
Oké, thanks!quote:Op woensdag 21 september 2011 22:04 schreef macferret het volgende:
Recept van de Guinness cake staat op mijn blog
http://www.spiffsbbq.nl/search/label/mac%27s%20pie%20shack
Maar lees vooral het laatste stukje:
over de hoeveelheid sour creme en melkchocolade.
hij stijft nog verder op na het bakken in de koelkast he?quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:53 schreef royjn het volgende:
Ik heb nu een cheesecake in de oven staan volgens het recept van marty. Maar na de baktijd is hij nog steeds wiebelig, als in lijkt nog niet goed. Ik heb hem nu maar door laten bakken en af en toe controlleer ik hoe het gaat.
Btw het is nu ingesteld op hete lucht. Iemand nog tips?
Ik gebruikt voor de cheesecake een dubbelrecept bij vorm van 24 cm. Bij vorm van 18 cm is het recept wel ok, maar zou ik bodem iets minder doen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 16:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje: ik heb die witte chocolade cheesecake die hier veelvuldig is langsgekomen nu een keer of twee gemaakt en hij is elke keer heerlijk, maar het cheese gedeelte is altijd wel erg dun zeg maar, terwijl ik een normaal formaat taartvorm gebruik. Is dat bij anderen ook zo, of doe ik iets fout?
Het is overigens niet heel erg aangezien hij zo machtig is, maar ziet er iets minder uit.
Dat hoort zo en ik vind het juist heel lekker. De balans tussen bodem en cheese is dan helemaal goed.quote:Op zaterdag 24 september 2011 16:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje: ik heb die witte chocolade cheesecake die hier veelvuldig is langsgekomen nu een keer of twee gemaakt en hij is elke keer heerlijk, maar het cheese gedeelte is altijd wel erg dun zeg maar, terwijl ik een normaal formaat taartvorm gebruik. Is dat bij anderen ook zo, of doe ik iets fout?
Het is overigens niet heel erg aangezien hij zo machtig is, maar ziet er iets minder uit.
Was de eerst de keer dat ik een cheesecake maakte, hij is aardig gelukt.quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:08 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hij stijft nog verder op na het bakken in de koelkast he?
Die ziet er erg lekker uitquote:Op maandag 26 september 2011 18:53 schreef Bortecinem het volgende:
http://en.christinesrecip(...)e-fluffy-creamy.html
Ik ga zo dadelijk dit recept proberen (maar dan met minder eieren).
Ik heb 'm zonder bodem gemaakt.quote:Op maandag 26 september 2011 22:32 schreef FutureFairytale het volgende:
ziet er heel luchtig uit, kan daarvan wel 2 punten opwel een heel klein bodempje
haha het lijkt een heel dun laagjequote:Op maandag 26 september 2011 22:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb 'm zonder bodem gemaakt.
'Mijn' recept proberen?quote:Op maandag 26 september 2011 22:53 schreef stoeltafel het volgende:
Ziet er echt goed uit! Had afgelopen week mijn eerste cheesecake gemaakt maar hij was mislukt. Niemand vond het lekker en het leek meer op boter met een smaakje. Hij was vooral te dik.
Hoe krijg ik een luchtige cheesecake? Afgelopen jaar had ik een perfecte cake gegeten in Afrika. Hij was wit met een citroen smaakje en heel licht maar zo lekker.
Cream of tartar is trouwens wijnsteen in het nederlandsquote:Op dinsdag 27 september 2011 10:13 schreef stoeltafel het volgende:
Wil deze cake wel is maken, hij lijkt super!
4 eiwitten
4 eidooiers
Halve theelepel cream of tartar
4 eiwitten en eidooiers zijn toch gewoon vier eieren? En kan k tartar bjj de AH kopen?
Eidooier = eigeel. Dus ja, 4 eiwitten en 4 eidooiers zijn 4 eieren in totaal.quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:20 schreef stoeltafel het volgende:
Ja? Dat is niet te vinden op ah.nl
En zou een bodem van koekjes lekker op deze Japanse cake zijn?
Zijn er geen andere toko's in de buurt? Want ik weet niet of het wel lukt zonder de tartar.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:28 schreef stoeltafel het volgende:
Thnx ga gelijk even langs de toko, de rest heb k net gehaald.
Wat bedoel je trouwens met een waterbad?
Edit, ze hebben geen tartar meer, grrrrr
En?quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:12 schreef stoeltafel het volgende:
Hij is klaar! Nu ff de oven open laten staan en dan afkoelen. Over drie uurtjes is die klaar!
Volgens mij door te snel afkoelen. Ik laat de taart altijd een hele tijd in de oven staan nadat die uit gaat.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:27 schreef Purdey het volgende:
Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat er een barst/scheur in m'n cheesecake komt? Of waar dit door komt?
Ik doe dat nooit, en ik zet ook geen bakjes water in de oven. Maar dat kun je wel proberen natuurlijk.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:03 schreef Purdey het volgende:
Soms barst hij al tijdens het bakken. Ik heb begrepen nu dat bakken in een waterbad wel wil helpen?
Ik denk dat iedereen op dieet is ofzoquote:Op zondag 16 oktober 2011 10:01 schreef Bleie het volgende:
Is t topic dood? De cheesecake was in elk geval superlekker geworden, dank voor het recept Marty, die houden we erin!
Ja was hij goed? Fijnquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 07:51 schreef het-is-mij het volgende:
Ik heb vorige week de white chocolate cheesecake gemaakt,recept v.d taartjesfee en hij was in een x goed gelukt.
In de oven heb ik m af laten koelen.
Dát vooralquote:Op zondag 16 oktober 2011 20:19 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen op dieet is ofzo
Ik heb het met 1 theelepel vanille-aroma gedaan, en vond dat prima. Ik had wel ook iets minder roomkaas, geloof ik (3 pakjes Philadelphia). Mijn springvorm was 18 cm (da's best klein), en daarin werd hij mooi hoog. Bodem was wel wat dik, hoewel ik minder koekjes had gebruikt, omdat ik dat wel voelde aankomen. Voor een 'normaal' formaat springvorm (23 of 24 cm) zou ik dus de hoeveelheid koekjes gebruiken uit het recept, en ik denk wat meer van de vulling; ik hou wel van hoge cheesecake.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:45 schreef Ilse86 het volgende:
Dus na alle lovende kritieken wil ik ook een keer Marty's cheesecake proberen. Ik heb alleen, net zoals iedereen, een paar vragen (die volgens mij nog niet echt beantwoord zijn):
• Hoeveel is een buisje vanille aroma?
• Welke maat springvorm is hier geschikt voor?
Alvast bedankt
Beetje 'n smakeloze comment. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:10 schreef Catch22- het volgende:
-
Topic even naar mijn vriendin doorgestuurd.
Wat is het recept van deze?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:30 schreef macferret het volgende:
druppels ingekookt frambozensap en dan met een sateprikker, spoortjes erin trekken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ligt aan jou, is toch humorquote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:42 schreef Purdey het volgende:
[..]
Beetje 'n smakeloze comment. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Iemand dit recept??quote:Op zondag 27 maart 2011 22:30 schreef macferret het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het opgevat als slagroom, en hij smaakte heerlijkquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:40 schreef -Trinity- het volgende:
Vraagje over het cheesecakerecept van Marty: is met de verse room crème fraîche of slagroom bedoeld?
Dat sucks! Volgende keer bakpapier gebruiken?quote:En een limoen cheesecake met een oreo bodem. Heel erg lekker, alleen bleef de oreo bodem aan het aliminiumpapier plakken van de springvorm
Ik vet eigenlijk bijna altijd alleen de bodem in met een siliconenkwastje en margarine, werkt prima! Maar bakpapier is misschien handiger om de taart in één keer uit de vorm op een schaal ofzo te schuiven.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:08 schreef Purdey het volgende:
Ik heb de taart nu in 4 stukken losgepulkt van de springvorm bodem, maar 1 kwart flikkerde helemaal uit elkaar. Volgende keer inderdaad óf bakpapier gebruiken, óf meer koekjes waardoor er een dikkere en stevigere bodem ontstaat![]()
Ach, hij was er niet minder lekker om.
Oeh dat boekje heb ik vanmiddag van de bieb geleend. Lijkt me een lekker boekje.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:30 schreef Purdey het volgende:
*Blaast topic nieuw leven in met nieuwe creaties*
Een chocolade cheesecake, uit het boekje 500 taarten en cakes. Geweldig gelukt. Mooie volle chocoladesmaak door de tablet 72% cacao chocolade
Staan geweldige recepten in, die mij tot nu toe nog nooit mislukt zijn. Makkelijke ingrediënten, veel variatie. Echt een must voor de collectie kookboeken hier.quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:25 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Oeh dat boekje heb ik vanmiddag van de bieb geleend. Lijkt me een lekker boekje.
Omg!quote:Op maandag 14 november 2011 17:53 schreef Dragonberry het volgende:
Dit lijkt me echt super lekker! Een red velvet cake met cheesecake in het midden!!![]()
Mijn twee favoriete dingen gecombineerd![]()
[ afbeelding ]
What she said...quote:
Ik denk dat een goedkoper (huis)merk ook prima is. Ik gebruik meestal een goedkoper merl van Jumbo (weet de naam even niet). Ik heb alleen ooit de roomkaas linessa of zoiets van Lidl gebruikt en dat was echt vies, een chemische, plasticachtige bijsmaak.quote:Op donderdag 17 november 2011 10:16 schreef Dragonberry het volgende:
Welke soort roomkaas gebruiken jullie eigenlijk? Ik las ergens op een andere pagina dat er philadelphia word gebruikt. Wat is het verschil tussen Philadelphia en de goedkopere variant? Zelf vind ik vooral de prijs een groot verschil waardoor ik voor de goedkoopste kies en de cheesecake smaakt me goed daarmee!
Is er dus een goede rede om voor Philadelphia roomkaas te kiezen?
Ja die zal wel anders smaken dan die vieze die ik toen had. Ik denk dat deze eigenlijk gewoon vergelijkbaar is met elke andere normale (niet light) roomkaasquote:Op donderdag 17 november 2011 13:48 schreef Purdey het volgende:
Ik persoonlijk gebruik wel altijd het merk van Lidl. Maar niet die van Linessa, dat is light troep.
[ afbeelding ]
Deze dus. Ik vind het prima smaken. Zal 'm de volgende keer eens met Philadelhia maken, kijken of ik een enorm verschil proef.
Wow; YUM!quote:Op maandag 14 november 2011 17:53 schreef Dragonberry het volgende:
Dit lijkt me echt super lekker! Een red velvet cake met cheesecake in het midden!!![]()
[ afbeelding ]
Ik zeg, gewoon doen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:27 schreef Bleie het volgende:
Het bereiden wel, maar dan moet-ie nog best lang in de oven, en nog helemaal afkoelen voor je hem in de koelkast kunt zetten (dus 't kan niet 's avonds na het eten, eigenlijk). Ik vind het best lastig inplannen in een dag, maar het wel zoooooo lekker.
lastig inplannen? Je hoeft alleen thuis te zijn op het moment dat de oven klaar is en als je de taart in de koelkast wilt zettenquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:27 schreef Bleie het volgende:
Het bereiden wel, maar dan moet-ie nog best lang in de oven, en nog helemaal afkoelen voor je hem in de koelkast kunt zetten (dus 't kan niet 's avonds na het eten, eigenlijk). Ik vind het best lastig inplannen in een dag, maar het wel zoooooo lekker.
Ehm, ik ben ook graag thuis als de oven aanstaat. En ik heb ook nog een gezin, en andere dingen te doen in het weekend. En de boodschappen moeten in huis worden gehaald.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:15 schreef Blik het volgende:
[..]
lastig inplannen? Je hoeft alleen thuis te zijn op het moment dat de oven klaar is en als je de taart in de koelkast wilt zetten
Wil ik hem in de oven zetten, valt de hele bodem eruit......................quote:Op vrijdag 18 november 2011 12:57 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ik zeg, gewoon doen.
Ik ga nu ook ff cheesecake maken, met witte chocolade en frambozen. Mmmm
tsjaa, ik heb ook een druk leven, maar als een half uur tijd uittrekken om een taart te maken al een probleem is...quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:18 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ehm, ik ben ook graag thuis als de oven aanstaat. En ik heb ook nog een gezin, en andere dingen te doen in het weekend. En de boodschappen moeten in huis worden gehaald.
Ik denk dat je in dit geval een beetje lange tenen hebt want volgens mij proberen mensen alleen maar met je mee te denken.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:47 schreef Bleie het volgende:
Sorry hoor, ik hoef hier toch niet te verdedigen waarom ik wel of geen tijd heb om een cheesecake te bakken.
Je hoeft je niet te verantwoorden, iedereen moet gewoon zelf weten wat die doet, je kunt ook gewoon een cheesecake kopen bij de plaatselijke bakker. Ik probeer alleen aan te geven dat het helemaal niet veel tijd kost.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:47 schreef Bleie het volgende:
Sorry hoor, ik hoef hier toch niet te verdedigen waarom ik wel of geen tijd heb om een cheesecake te bakken.
Of je die reactie dan ook daadwerkelijk moet geven vind ik een tweede. Als je vindt dat iemand zich aanstelt, kun je het ook gewoon negeren. Sommige mensen hebben het inderdaad echt zo druk, deal with it.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:52 schreef Blik het volgende:
Je hoeft je niet te verantwoorden, iedereen moet gewoon zelf weten wat die doet, je kunt ook gewoon een cheesecake kopen bij de plaatselijke bakker. Maar als je 3 posts in een topic zet waarin je aangeeft dat je graag een cheesecake wilt bakken, maar vervolgens allerlei (naar mijn mening) flutredenen gaat bedenken waarom het niet kan, dan kun je daarop een reactie verwachten.
vandaar mijn edit, vond het ook too much en not fairquote:Op vrijdag 18 november 2011 15:53 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Of je die reactie dan ook daadwerkelijk moet geven vind ik een tweede. Als je vindt dat iemand zich aanstelt, kun je het ook gewoon negeren. Sommige mensen hebben het inderdaad echt zo druk, deal with it.
ik ben niet echt een chef, maar kan de siroop i.c.m. de bramen niet wat ingekookt worden waardoor die wat dikker wordt?quote:Op zaterdag 19 november 2011 08:15 schreef Bleie het volgende:
Terug ontopic dan: ik heb in de voorraadkast nog een potje bramen op siroop staan. Dat kan ik vast wel als topping gebruiken, maar op welke manier? Kan ik van die siroop iets gelei-achtigs maken door er gelatine doorheen te gooien? En dat dan op de afgekoelde cheesecake storten voordat-ie de koelkast in gaat? (Ik ga verder het 'basisrecept' van Marty maken)
Gelukkig was het toch nog een succes... Zit nu al te denken welke taart ik de volgende keer zal makenquote:Op vrijdag 18 november 2011 15:09 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Wil ik hem in de oven zetten, valt de hele bodem eruit......................![]()
![]()
![]()
Dus even naar de supermarkt, en opnieuw maar weer.
Balen zeg... aan de andere kant, meer voor jezelf!quote:Op maandag 21 november 2011 12:08 schreef Bleie het volgende:
Had ik dus toch maar die cheesecake gemaakt zaterdag, belde m'n schoonouders zondag af vanwege de mist... Dus nu moeten we hem zelf opeten. Heb een deel maar ingevroren, benieuwd of dat goed gaat.
Hij is wel weer erg lekker, maar ook deze keer kwam er een barst in. Volgens mij pas bij het afkoelen (in de oven, ik draai alleen de oven uit, en doe verder niets). Hoe kan ik dat voorkomen?
Ik ga hem maken deze week voor mijn verjaardagsfeest. Ben alleen benieuwd hoe lang de cheesecake moet bakken als ik maar de helft maak, en hoe lang de red velvet moet als je hem in één springvorm bakt in plaats van twee. Vind het zo'n onzin dat in elk recept dat ik tegenkom beide helften apart worden gebakken, ik snijd mijn taarten altijd gewoon in tweeën als ik een vulling ertussen wilquote:Op maandag 14 november 2011 17:53 schreef Dragonberry het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet zeker dat je hier iets lekkers uit kan vinden: http://foodgawker.com/?s=pumpkin+cheesecake !quote:Op maandag 21 november 2011 16:03 schreef Marijevdh het volgende:
Hi,
mijn man viert zaterdag zijn verjaardag. En aangezien hij heel erg van pompoen houdt en zin heeft in cheesecake wil hij een pompoen-cheesecake maken. Ik heb dat eigenlijk nog nooit gemaakt.
Weet iemand daar nog een lekker recept voor?
oe...... dat ziet er goed uit!!! Krijg er nu al zin in!!quote:Op maandag 21 november 2011 16:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet zeker dat je hier iets lekkers uit kan vinden: http://foodgawker.com/?s=pumpkin+cheesecake !
Sowieso de meestquote:Op maandag 21 november 2011 16:07 schreef Marijevdh het volgende:
[..]
oe...... dat ziet er goed uit!!! Krijg er nu al zin in!!
Een grote red velvet cake moet volgens mij 50-60 minuten, dus het dubbele gewoonquote:Op maandag 21 november 2011 15:49 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik ga hem maken deze week voor mijn verjaardagsfeest. Ben alleen benieuwd hoe lang de cheesecake moet bakken als ik maar de helft maak, en hoe lang de red velvet moet als je hem in één springvorm bakt in plaats van twee. Vind het zo'n onzin dat in elk recept dat ik tegenkom beide helften apart worden gebakken, ik snijd mijn taarten altijd gewoon in tweeën als ik een vulling ertussen wil. Wordt gewoon een hoop testen op gaarheid tijdens het bakken bij beide denk ik.
Thx!quote:Op maandag 21 november 2011 16:30 schreef Dragonberry het volgende:
Een grote red velvet cake moet volgens mij 50-60 minuten, dus het dubbele gewoon
En ik wil inderdaad ook weleens weten hoeveel bakpannen de gemiddelde Amerikaan wel niet in huis zal hebben
Allereerst, ik heb laatst een beslag van een cheesecake verdubbeld, aangezien ik een grotere wilde maken dan de 20 cm waarvoor het beslag voor bedoeld was. Uiteindelijk hield ik mega veel over, en heb ik een hele cheesecake extra gemaakt en ingevoren. Taart kun je er uithalen, in de koelkast zetten 's morgens en dan is hij 's avonds prima te etenquote:Op maandag 21 november 2011 12:08 schreef Bleie het volgende:
Had ik dus toch maar die cheesecake gemaakt zaterdag, belde m'n schoonouders zondag af vanwege de mist... Dus nu moeten we hem zelf opeten. Heb een deel maar ingevroren, benieuwd of dat goed gaat.
Hij is wel weer erg lekker, maar ook deze keer kwam er een barst in. Volgens mij pas bij het afkoelen (in de oven, ik draai alleen de oven uit, en doe verder niets). Hoe kan ik dat voorkomen?
Wat een leuk idee om lemoncurd te combineren met cheesecake! Ik wil al tijden een keer lemon curd gebruiken voor iets, omdat ik het nog nooit gegeten heb. En ik denk dat het in combinatie met het romige van de cheesecake perfect is. Bedankt voor het idee!quote:Op donderdag 15 december 2011 13:58 schreef Dragonberry het volgende:
Gisteren een cheesecake met lemoncurd topping gemaakt en net geproefdlekkere dikke koekjesbodem!
En niet gebarsten trouwens! voor de eerste keer
cheesecake brownies 2 keer gemaakt. Zijnquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:18 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Schop!!
Deze week weer cheesecake maken. Zit te denken aan een chocolade variant (of een andere niet fruitige variant), heeft iemand nog een goed recept?
Ga ik ondertussen ff dit topic doorspitten....
Aiiii ik vond deze ergens in dit topic... jammie.... http://www.butcherbakerbl(...)cheesecake-brownies/
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:24 schreef The_Hives het volgende:
Vraagje, ik heb vaker een cheesecake gebakken in een normale oven. Nu ben ik echter overgeleverd aan een combi-magnetron.
De New York Cheescake die ik wil maken moet eerst op 240 graden en na een tijdje de temperatuur verlagen tot 110 graden. Dit kan echter niet met mijn combi.
De binnentemperatuur moet eerst verlaagd zijn tot 110 graden voordat ik hem weer kan aanzetten.
Wat raden jullie aan? Eerst 10 minuten op 240, oven uit, wachten totdat de temp verlaagd is naar 110 graden en dan weer aanzetten? Of kan ik het beter op een andere manier doen?
Is het bijvoorbeeld beter om hem dan vanaf het begin op 110 graden te zetten en dan gewoon langer? En is het effect dan hetzelfde?
En als ik het op de eerste manier doe, zal hij dan wel lukken?![]()
Misschien ervaringsdeskundigen of tips?
ps: ik wil wel een baked cheesecake maken, weet ook dat het zonder bakken kan maar dat wil ik niet
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:21 schreef The_Hives het volgende:
[..]
in een ander recept zie ik 2 uur op 130 graden, misschien moet ik dan 1 uur 45 op 140 graden? Kan alleen 120 of 140 graden kiezenen dat pruts ding zal trouwens ook wel ff koeler of heter zijn dan de aangegeven temperatuur....
Gebruik je dan een cakeblik?quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:36 schreef The_Hives het volgende:
[..]
cheesecake brownies 2 keer gemaakt. Zijn
Ik zou voor de eerste optie gaan, is vast een reden voor die temperatuurverschillen. Maar heb het zelf nog nooit geprobeerd...quote:
nee, ik heb een lage vierkante bakvormquote:Op woensdag 7 maart 2012 15:30 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Gebruik je dan een cakeblik?
[..]
Ik zou voor de eerste optie gaan, is vast een reden voor die temperatuurverschillen. Maar heb het zelf nog nooit geprobeerd...
Ik heb zo geeen zin om nog weer een bakblik te kopen. Past niet meer in de kast. Dus ik denk dat het toch mijn (nog nooit gebruikte) cake blik wordt. Desnoods noem ik het cheesecake-cake.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:37 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nee, ik heb een lage vierkante bakvorm
Mijn vierkante ovenschaal heeft ronde hoeken.... Maar 't zou kunnen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:18 schreef The_Hives het volgende:
eventueel een vierkante of rechthoekige ovenschaal met daarin bakpapier om de plak eruit te halen of een vierkante springvorm (ook met bakpapier)
OMG recept pleasequote:Op donderdag 15 december 2011 13:58 schreef Dragonberry het volgende:
Gisteren een cheesecake met lemoncurd topping gemaakt en net geproefdlekkere dikke koekjesbodem!
En niet gebarsten trouwens! voor de eerste keer
zelf nooit geprobeerd bij Cheesecake, maar misschien alleen de eierdooiers met de andere ingrediënten mengen tot een gladde masse. De eiwitten opkloppen en dan er doorheen spatelen? Of probeer het eerst met bv 3 eiwitten (en dan natuurlijk de andere 2 door de massa mengen)quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:11 schreef SV-tje het volgende:
Vorige week m'n eerste gebakken cheesecake gemaakt. Maar we vonden 'm eigenlijk een beetje te vast. Iemand tips? Ik heb het volgende recept gebruikt (maar dan met frambozen ipv aardbei).
http://www.24kitchen.nl/recepten/strawberry-cheesecake
[ afbeelding ]
Heb je er citroen doorheen gedaan? dan is het al een wat minder vette smaak, lekker fris.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:14 schreef ZodiaX het volgende:
Laatst voor het eerst een cheesecake gemaakt.
Deze.
Nou was die ontzettend lekker maar ook enorm machtig, een echte vetbom, wat niet zo gek is met 750gr roomkaas.
Nu wil ik er weer 1 maken, maar dan minder machtig en vet.
Het hoeft niet helemaal mager maar gewoon iets minder machtig.
Ik heb de japanse cheesecake al gezien maar ben benieuwd of er nog andere versies zijn.
Oh en foto's zijn altijd leuk.
De cheesecake die ik toen heb gemaakt.
[ afbeelding ]
Citroenschil ja.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:17 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Heb je er citroen doorheen gedaan? dan is het al een wat minder vette smaak, lekker fris.
Kleiner stukje etenquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:25 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Citroenschil ja.
Aan de smaak lag het ook niet, die was prima, het was meer dat je de rest van de avond echt niets meer hoeft.
Volgens mij heb ik ze niet helemaal laten ontdooien. Ik haalde ze gewoon als ik begon uit de vriezer, en dan waren ze wel wat dooi, maar nog niet helemaal...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:42 schreef Bleie het volgende:
Schop!
Ik wil de chocolade-frambozencheesecake maken die hier weleens voorbij is gekomen (o.a. OP van deel 2), maar moet je de frambozen dan ontdooien van te voren of niet?
Dat is een snel antwoord! Dank, dan doe ik het ook zo.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:43 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ze niet helemaal laten ontdooien. Ik haalde ze gewoon als ik begon uit de vriezer, en dan waren ze wel wat dooi, maar nog niet helemaal...
Kun je dan niet beter een aantal grote cheesecakes maken, en ze dan uitsteken met uitsteekvormpjes?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:35 schreef Taartje het volgende:
Heeft er hier iemand wel eens kleine cheesecakes gemaakt in cupcakepapiertjes? Ik wil ermee aan de slag, maar zou voor de presentatie op mijn feestje de papiertjes er het liefst weer af halen. Wie kan me vertellen of dit gemakkelijk gaat?
Ik heb dat ooit een keer gedaan..papiertjes gingen er vrij makkelijk af als je een beetje voorzichtig doet.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:35 schreef Taartje het volgende:
Heeft er hier iemand wel eens kleine cheesecakes gemaakt in cupcakepapiertjes? Ik wil ermee aan de slag, maar zou voor de presentatie op mijn feestje de papiertjes er het liefst weer af halen. Wie kan me vertellen of dit gemakkelijk gaat?
Klinkt goed. Heb je daar een recept (&foto's) van?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:05 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ziet er heerlijk uit..
Ik heb vandaag frambozencheesecakebrownies gebakken...
Ik heb het recept hier vandaan: http://www.kayotic.nl/blog/raspberry-cheesecake-browniesquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Klinkt goed. Heb je daar een recept (&foto's) van?
Maak er in plaats daarvan een als verrassing voor je vriendinquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:06 schreef tech4u het volgende:
Ziet er lekker uit.Even dit topic naar mn vriendin mailen.
Mn vriendin is beter in zoetige dingen. Ik ben meer van het vlees bereiden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:08 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Maak er in plaats daarvan een als verrassing voor je vriendin
Zoiets bedoelde ik inderdaad, bedankt!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:19 schreef md89 het volgende:
[..]
Ik heb dat ooit een keer gedaan..papiertjes gingen er vrij makkelijk af als je een beetje voorzichtig doet.![]()
[ afbeelding ]
Hij zal vast wel lekker smaken toch?quote:Op maandag 10 september 2012 13:03 schreef Bleie het volgende:
Hij was mislukt... Na meer dan 2 uur in de oven en een nacht koelkast nog steeds niet stijf...
Deze heb ik gemaakt vandaag, oven net uitgezet en ik laat 'm nu in de oven afkoelenquote:
Haast zonde om op te eten, hoe maak je de swirls?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:53 schreef Bortecinem het volgende:
Ik zag dit topic verschijnen in MyAt en besefte dat het weer eens tijd werd om een cheesecake te bakken.
[ afbeelding ]
Een naturel cheesecake met frambozenswirls.
Type in 'cheesecake swirl' op youtube, google of foodgawker en je komt heel veel foto's en how-to's tegen.quote:Op maandag 17 september 2012 11:55 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Haast zonde om op te eten, hoe maak je de swirls?
Ja ik ga hier toch op reageren....het water loopt mij gewoon in de mond als ik dit ziequote:Op zondag 20 maart 2011 13:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Hier deel 2: Cheesecake, deeltje 2
En dit was de laatst besproken taart:
[ afbeelding ]
![]()
quote:Op woensdag 19 september 2012 22:34 schreef PeterPastoor het volgende:
[..]
Ja ik ga hier toch op reageren....het water loopt mij gewoon in de mond als ik dit zie
Dat vind ik juist wel lekkerquote:Op zondag 23 september 2012 10:07 schreef FutureFairytale het volgende:
mmmmmmmmmm ziet er heerlijk uit! Is ie wel helemaal gaar?
Ziet er heerlijk uit! Heb je hier een recept van?quote:Op maandag 24 september 2012 10:51 schreef MonkNL het volgende:
Mijn laatste creatie. Digestive bodem, monchou roomkaas gebruikt. Was erg lekker!
[ afbeelding ]
Tuurlijk:quote:Op maandag 24 september 2012 16:25 schreef md89 het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uit! Heb je hier een recept van?
Super, ga hem snel eens maken! Bedankt!quote:Op maandag 24 september 2012 19:12 schreef MonkNL het volgende:
[..]
Tuurlijk:
200g digestive
50gr boter
ong 400/500 gram Mon Chou
3 eieren
50g creme fraiche
150gr suiker
1 tl vanille essence
geraspte schil van een citroen
50gr bloem
Oven moet je even mee expirementeren. In het originele recept staat 40 min op 160 graden. Bij mij bakt ie dan wel goed alleen scheurt ie open aan de bovenkant tijdens het afkoelen in de oven. Mijn oven verlaag/zet ik tijdens het bakken van de cheesecake zelf rond de 130 en bak hem dan op gevoel af, totdat ie lichtbruin van kleur is.
- Verkuimel digestive koekjes en meng met de zachte boter.
- Mengsel in een kleine taartvorm doen op de bodem en aandrukken. Daarna afbakken in de oven op 160 graden. Ik doe dit overigens meestal niet en bak de cheesecake in 1 keer.
- Roomkaas kloppen met de eieren, creme fraiche, suiker, vanille essence en de geraspte schil. Als alles mooi glad en romig is voeg je de bloem toe en mix je dat tot een glad en romig geheel.
- Mengsel op de bodem storten en dan afbakken tot ie geel/goud van kleur is. Bij mij rond de 45/50 min.
- Laat de taart afkoelen in de oven!
- Topping, 1 blaadje gelatine wellen in koud water. 2 eetlepels goede aardbeien jam verwarmen in een pannetje, daar de aardbeien desert saus bij doen. Gelatine toevoegen en laten smelten. Dan een beetje af laten koelen en dan over de taart heen scheppen. Taart dan nog even de koelkast in.
Komt een beetje gevoel bij kijken. Als ie lukt, en dat moet echt goed komen, dan is ie echt verrukkelijk!
Edit: Vet je taartvorm in en doe dan aan de zijkanten een bakpapiertje die een paar cm aan de bovenkant uitsteekt! Komt ie mooier en beter los.
Toevallig gisteren gemaakt, wel de slagroom weggelaten (en geen key limes gebruikt maar gewone citroen en limoen). Lijkt inderdaad best veel op de citroencheesecake die ik maak!quote:Op maandag 24 september 2012 17:14 schreef Catch22- het volgende:
wat tegen de Cheesecake aanhangt en ook erg lekker is, is de keylime pie, iemand dat wel eens gemaakt?
Voor het eerst in Miami gegeten, was heerlijk. Vriendinlief heeft t later nog eens gemaakt en ook toen was het echt lekker.
of vraag een kopje suiker bij de burenquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:13 schreef GimmeGore het volgende:
We gebruiken het verder nooit, het gaat me niet om het geld, maar meer om de totale verspilling van 870 gram suiker.
Dan ga ik wel suikerklontjes plat slaan.
Ik neem altijd de meest goedkope in zoeen bakje, nooit problemen mee gehadquote:Op maandag 1 oktober 2012 13:51 schreef Taartje het volgende:
Wanneer jullie een cheesecake maken, gebruiken jullie dan roomkaas uit een bakje (met zo'n dekseltje) of uit een pakje (waar dus alleen een folietje omheen zit)? Ik stond er vandaag pas bij stil dat roomkaas uit zo'n bakje veel meer vocht bevat. Maar wat is nu beter voor een cheesecake, die met of zonder vocht?
Oeh, 65 cent maar? Hier bij de Coop zijn ze 99 cent, waar haal jij die roomkaas dan?quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:47 schreef Bortecinem het volgende:
Hoe duur zijn die bakjes? Ik heb altijd 300 gram nodig en in die bakjes zit altijd net te weinig waardoor ik er twee moet kopen en wat dan overblijft word uiteindelijk weggegooid omdat toch niemand dat opeet. Die kleine 100 gram pakjes van Mon Chou kosten 65 cent p.s. En ik heb precies genoeg.
Oh en er staat een wortel cheesecake op te stijven in de koelkast, gemaakt met Mon Chou.
Bij Lidl zijn ze uit de koeling 69 ctquote:Op maandag 1 oktober 2012 18:47 schreef Taartje het volgende:
[..]
Oeh, 65 cent maar? Hier bij de Coop zijn ze 99 cent, waar haal jij die roomkaas dan?
Nu vraag ik mij af of ik wel goed zit. Ik weet iig wel dat het een hele lange tijd 99 cent was, maar dat ze het later hebben verlaagd - naar, ik meen, iets van 65 cent was. Ik heb even de Plus website gecheckt maar daar staat 'ie nog steeds voor 99 cent. Misschien zit ik er toch naast? Morgen maar eens kijken.quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:47 schreef Taartje het volgende:
[..]
Oeh, 65 cent maar? Hier bij de Coop zijn ze 99 cent, waar haal jij die roomkaas dan?
Klopt. Erg lekker.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:47 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Deze is echt geniaalHulde!_O_
Die kleurDie geur
Die smaak
Post je adres, dan stuur ik een krat bier doosje bonbons op!
[ afbeelding ]
Niet meer dan mijquote:Op zondag 14 juli 2013 19:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik heb nu zoóooooooooooooo'n zin in Cheesecake dat wil je niet weten
Ik ga morgen cheesecake kopen in elk gevalquote:
Waar...? Ik wil ook kopen om te vergelijken. Ga niet zeggen Hemaquote:Op zondag 14 juli 2013 19:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ga morgen cheesecake kopen in elk gevalmaken komt nog wel een keer, eerst eens
rustig dat topic lezen
Nee, warme bakkerquote:Op zondag 14 juli 2013 19:38 schreef Che_ het volgende:
[..]
Waar...? Ik wil ook kopen om te vergelijken. Ga niet zeggen Hema
In omgeving Amsterdam moet toch wel ergens te koop zijnquote:Op zondag 14 juli 2013 19:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee, warme bakkerik zal even kijken morgen, als het lekker is zet ik hier wel neer waar
ik het gekocht heb, als het niet lekker was ook
Kiek dan!quote:Op zondag 14 juli 2013 19:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
In omgeving Amsterdam moet toch wel ergens te koop zijn. Anders open ik gewoon franchise
Is dat die ekte ekte us shit?quote:Op zondag 14 juli 2013 19:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Kiek dan!
http://www.yelp.nl/search(...)dam%2C+Noord-Holland
adresjes zat!
Géén idee, ik ga gewoon ergens een paar stukkies halenquote:Op zondag 14 juli 2013 19:47 schreef Che_ het volgende:
[..]
Is dat die ekte ekte us shit?
bij B&J's ook...
Ok, morgen kan ik dus een complete top5 lijst van je verwachten incl. beoordeling van smaak met details en al. Alvast bedankt!quote:Op zondag 14 juli 2013 19:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Géén idee, ik ga gewoon ergens een paar stukkies halen![]()
als ze veel sterren hebben zal het wel goed zijn
Maakt niet uit, gaan beide over Che_esecake.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
we zitten in het verkeerde topic, ik dacht dat we in dat andere topic zaten
![]()
Thanks, ga ik proberen.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:51 schreef Caithlinn het volgende:
De cheesecake van de Bakkerswinkel moet je proberen, das de ekte ekte
K heb nooit een barst in de cheesecake gehad. ik bak hem sowieso lang op laag temperatuur ( volgens mij 1,5 uur op 100 of 120 graden zo uit mijn hoofd) en als t klaar is laat ik hem stap voor stap afvkoelen : k doe eerst de deur van de oven open en laat de taart een tijdje zo staan voordat ik hem uit de oven haal om hem vervolgens op t aanrecht verder af te laten koelen .quote:Op maandag 21 november 2011 12:08 schreef Bleie het volgende:
Geeft niet, ik kan t altijd eens proberen!quote:Op maandag 15 juli 2013 23:14 schreef madeliefff het volgende:
[..]
K heb nooit een barst in de cheesecake gehad. ik bak hem sowieso lang op laag temperatuur ( volgens mij 1,5 uur op 100 of 120 graden zo uit mijn hoofd) en als t klaar is laat ik hem stap voor stap afvkoelen : k doe eerst de deur van de oven open en laat de taart een tijdje zo staan voordat ik hem uit de oven haal om hem vervolgens op t aanrecht verder af te laten koelen .
Edit : o k zie dat dit een oud bericht is
k heb nog ffe gekeken: 120 graden, maar ik heb wel een andere cheesecake dan jij dan gemaakt. maar dat van t afkoelen geld bij elke cheesecake.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:15 schreef Bleie het volgende:
[..]
Geeft niet, ik kan t altijd eens proberen!
ik zou het gewoon weglaten en anders is het vaak wel te vinden bij de toko.quote:Op zondag 4 augustus 2013 16:54 schreef RenRen- het volgende:
Heeft iemand een goed gebakken kwarktaartrecept? Grapje, staat genoeg in dit topic. Maar is dat Cream of Tartar niet nog met iets anders te vervangen?
CUL / Cheesecake deel 3!
Deze leek me heerlijk, maar ik heb geen Cream of Tartar, en dat lijkt heel moeilijk te krijgen bij ons.
Ik zal morgen eens kijken bij een toko of twee, maar meen me niet het ooit gezien te hebben. Proberen kan geen kwaad, thanksquote:Op zondag 4 augustus 2013 17:02 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
ik zou het gewoon weglaten en anders is het vaak wel te vinden bij de toko.
http://www.okokorecepten.(...)/new-york-cheesecake geen gedoe, overheerlijkquote:Op zondag 4 augustus 2013 17:03 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik zal morgen eens kijken bij een toko of twee, maar meen me niet het ooit gezien te hebben. Proberen kan geen kwaad, thanks
wow ziet er idd goed uit. Alleen hebben we die cream hier wss niet. ziet er dikker uit. jummiequote:Op zondag 4 augustus 2013 18:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Deze is makkelijk te bereiden en zó lekker!
Hoeveel gram kaas had je en hoeveel gram suiker?quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:43 schreef Sandous het volgende:
ik had laatst minicheesecakjes gemaakt (in muffinvormpjes).. maar dan met de zuivelspread/smeerkaas euroshopper AH... vond de kaasgehalte toch nog overheersen.. dat zurige/zoutige.. is dit normaal..?
Of was dat niet geschikt voor een cheesecake
smeerkaas? Zolang het naturel roomkaas is kan je het gebruiken voor cheesecake. Philadelphia zeg maar.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:43 schreef Sandous het volgende:
ik had laatst minicheesecakjes gemaakt (in muffinvormpjes).. maar dan met de zuivelspread/smeerkaas euroshopper AH... vond de kaasgehalte toch nog overheersen.. dat zurige/zoutige.. is dit normaal..?
toch geen smeerkaas hoop ik? gewoon roomkaas gebruiken, au naturelquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:43 schreef Sandous het volgende:
Lijkt me prima om te gebruiken. Wat was je recept?quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:34 schreef Sandous het volgende:
[ afbeelding ]
deze gebruikt, roomkaas philedelpia was er niet meer (naturel) wel met kruiden enzo
Ik ga zo even kijken naar hoeveel suiker en hoeveel kaas
Hier hetzelfde probleem. Weet niet meer welk recept ik van internet heb geplukt. Maar heb het gewoon met philledelpia gemaakt en ik vindt m echt te zurig. Manlief vondt hem wel lekker dus ik dacht, mischien hou ik wel gewoon niet van cheesecake. Weet dus ook niet hoe hij hoort te smakenquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:43 schreef Sandous het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn vanille cheesecake met Bastogne koekjes bodem
[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2013 12:46:38 ]
ik snijd zelf altijd normale punten, maar bepaalde mensen snappen niet hoe je mooi een punt moet snijden als je een kleiner stukje wiltquote:Op maandag 16 september 2013 13:19 schreef Myraela het volgende:
Eet jij gewoon zo uit de vorm, of snij je gewoon hele rare punten?
Bakpapier zou ik trouwens alleen op de bodem doen, aan de zijkanten is helemaal niet echt nodig, naar mijn weten. En zo krijg je nooit mooie randen.
Verder ziet die er wel lekker uit.
dat van t bakpapier zou zomaar kunnen kloppen. bij stevige taarten doe ik t wel alleen op de bodem. Doe jij dat bij cheesecake dan alleen op de bodem?quote:Op maandag 16 september 2013 13:19 schreef Myraela het volgende:
Eet jij gewoon zo uit de vorm, of snij je gewoon hele rare punten?
Bakpapier zou ik trouwens alleen op de bodem doen, aan de zijkanten is helemaal niet echt nodig, naar mijn weten. En zo krijg je nooit mooie randen.
Verder ziet die er wel lekker uit.
Ze hebben gewoon een puntjes gesneden, maar het puntje voor de helft laten zitten?quote:Op maandag 16 september 2013 13:28 schreef madeliefff het volgende:
[..]
ik snijd zelf altijd normale punten, maar bepaalde mensen snappen niet hoe je mooi een punt moet snijden als je een kleiner stukje wilt
Ja, heb het pas een paar keer gemaakt, maar ging eigenlijk altijd goed. Laat gewoon netjes los van de springvorm.quote:Op maandag 16 september 2013 13:47 schreef madeliefff het volgende:
[..]
dat van t bakpapier zou zomaar kunnen kloppen. bij stevige taarten doe ik t wel alleen op de bodem. Doe jij dat bij cheesecake dan alleen op de bodem?
Verder vind iedereen deze taart altijd erg lekker al zeg ik t zelf hehe
ik maak ze altijd met van die country cookies, erg lekkerquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:21 schreef dude1986 het volgende:
Ik ga Marty's cheesecake maar weer eens maken. Alleen wil ik de bodem vervangen door een andere. Heeft iemand een tip? Ik las hierboven iets over een Bastogne-bodem, is deze niet heel erg overheersend ? Zou ik em bodemloos kunnen maken? Of gaat alles dan plakken op de bodem.
O wat is dat? ken ik niet?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:38 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik maak ze altijd met van die country cookies, erg lekker
Hele lekkere koekjes en heb ik al een keer geprobeerd. maar idd niet wat ik zoek.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 08:21 schreef Myraela het volgende:
Café noir koekjes maken ook wel een lekkere bodem, maar dat zoek je ook niet als je iets neutraler wilt.
jummie!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:07 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ook nog maar
Met flinke barsten maar er moest gelukkig toch nog caramel op
klinkt goed. tnxquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:09 schreef Myraela het volgende:
Amandelmeel weet ik niet, maar misschien is spritsen iets? Die zijn lekker boterig en zoet, maar hebben geen aparte smaak.
sommige zweren bij lage temp (eerst hoog dan lager steeds en in oven laten als cake klaar is) en andere met waterbad. of combinatie van beide.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:46 schreef Blik het volgende:
Hoe zorg je er eigenlijk voor dat er geen barsten in de taart komen?
Die is flink hoog. Ik heb er ook weer één gemaakt van Marty's recept.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:07 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ook nog maar
Met flinke barsten maar er moest gelukkig toch nog caramel op
mmm lekker!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:37 schreef Soury het volgende:
[..]
Ze zijn altijd wat plat maar rete lekker![]()
Haha ik wat minder suiker en wat meer citroen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:05 schreef dude1986 het volgende:
[..]
mmm lekker!
ik doe er altijd wat meer creamcheese bij (en ook wat meer suiker), dan wordt ie wat hoger.
haha, ik bedoelde meer suiker omdat ik er meer creamcheese in doe.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Haha ik wat minder suiker en wat meer citroen.
Oh kut ik ben die hele vanille vergetenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:08 schreef dude1986 het volgende:
[..]
haha, ik bedoelde meer suiker omdat ik er meer creamcheese in doe.
Maar dan heb je een citroen-cheesecake, ook erg lekker.Ik hou het altijd bij vanille-standaard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |