quote:Op zondag 27 maart 2011 22:30 schreef macferret het volgende:
druppels ingekookt frambozensap en dan met een sateprikker, spoortjes erin trekken.
Deze had ik vandaag voor een verjaardag gemaakt
limoen met witte chocolade erin verwerkt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze toch? http://www.donnahay.com.au/recipes/classic-baked-cheesecakequote:Op zondag 28 augustus 2011 13:06 schreef Tezz het volgende:
Joehoe! Er staat een cheesecake af te koelen op mijn aanrecht.... Vorige week was Donna Hay te gast bij Masterchef en ze maakte in een handomdraai een klassieke double baked cheesecake en ik dacht: dat kan ik vast ook wel!
Nu wil ik eigenlijk een topping maken van mooie glanzende zoete schijfjes citroen. Maar hoe moet dat? Citroenschijfjes opzetten met wat suiker? Ook water er bij? En hoe krijg ik ze mooi glanzend? Heeft er iemand tips voor mij................
Jep dat was ie. Mijn mengsel was ook erg vloeibaar toen ik het in de vorm goot (niet zo 'vast' als anders), maar de aangegeven bak- en rusttijd was prima.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:24 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Deze toch? http://www.donnahay.com.au/recipes/classic-baked-cheesecake
Heb ik ook gemaakt. Mengsel was te vloeibaar bij wel. Dus iets langer in de over gelaten.
Uiteindelijk was het wel lekker.
Deze is echt geniaalquote:Op maandag 21 mei 2007 17:08 schreef Marty het volgende:
Deze cheesecake maak ik altijd.![]()
![]()
En elke keer vragen mensen om het recept omdat hij zo lekker is.
Een echte cheesecake hoor je met Philadelphia te maken.
New York Cheesecake:
-Le recept-
Ziet er goed uit. Mag ik je recept van de frambozensaus?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef md89 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze van de week gemaakt..mini cheesecake met frambozensaus.Had wat netter gekund maar had nogal haast dus ze zijn een beetje ongelijk. Verder wel lekker!
Ik gebruik een Amerikaans recept dus daar werken ze met cups enz. Als je die niet thuis hebt kun je ook via Google even de hoeveelheid omrekenen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:08 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Mag ik je recept van de frambozensaus?
tnxxquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:24 schreef md89 het volgende:
[..]
Ik gebruik een Amerikaans recept dus daar werken ze met cups enz. Als je die niet thuis hebt kun je ook via Google even de hoeveelheid omrekenen.
2 cups frambozen (verse of diepvries)
1/4 cup suiker (Ik doe zelf altijd wat minder want ik hou niet zo van dat zoete)
2 tablespoons vers geperst sinaasappelsap
2 tablespoons maizena
1/2 cup water
- Het water met de maizena mengen.
- In een pannetje op het vuur de frambozen, suiker, sinaasappelsap en water/maizena mengen. - Ongeveer 5 minuten op het vuur laten terwijl je blijft roeren tot je de gewenste dikte ontstaat.
- Eventueel door een zeef halen als je de pitjes er niet in wil.
Heel simpel maar met de cheesecake erbij erg lekker!
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:43 schreef macferret het volgende:
nou vooruit dan maar,
2 die ik pas gemaakt heb
Guinness chocolade cheesecake
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De witte chocolade cheesecake aan het begin is heerlijk en hier nog nooit mislukt!quote:Op woensdag 21 september 2011 00:39 schreef stoeltafel het volgende:
Wil morgen mijn eerste cheesecake maken. Eet vaak cheesecake op vakamtie en wil nu eens mijn vriendin verrassen alleen weet iemand een leuk recept? Er is zoveel keus. Wil het vooral niet te moeilijk maken de eerste keer.
Hoe groot moet de bakvorm voor die taart?quote:Op woensdag 21 september 2011 07:19 schreef LieLie het volgende:
[..]
De witte chocolade cheesecake aan het begin is heerlijk en hier nog nooit mislukt!
Maakt niet zoveel uit. Bij een brede krijg je een lage taart en bij een smalle een hoge taartquote:Op woensdag 21 september 2011 17:00 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Hoe groot moet de bakvorm voor die taart?
Ik heb namelijk alleen een 24 cm bakvorm
Om nou te zeggen dat-ie er verrukkelijk uitziet, eerlijk gezegd niet, maar zou je misschien toch het recept even willen geven? Mijn man is gek op Guinness, ik zou het wel grappig vinden om deze taart een keer voor hem te maken.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:43 schreef macferret het volgende:
nou vooruit dan maar,
2 die ik pas gemaakt heb
Guinness chocolade cheesecake
[ afbeelding ]
Oké, thanks!quote:Op woensdag 21 september 2011 22:04 schreef macferret het volgende:
Recept van de Guinness cake staat op mijn blog
http://www.spiffsbbq.nl/search/label/mac%27s%20pie%20shack
Maar lees vooral het laatste stukje:
over de hoeveelheid sour creme en melkchocolade.
hij stijft nog verder op na het bakken in de koelkast he?quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:53 schreef royjn het volgende:
Ik heb nu een cheesecake in de oven staan volgens het recept van marty. Maar na de baktijd is hij nog steeds wiebelig, als in lijkt nog niet goed. Ik heb hem nu maar door laten bakken en af en toe controlleer ik hoe het gaat.
Btw het is nu ingesteld op hete lucht. Iemand nog tips?
Ik gebruikt voor de cheesecake een dubbelrecept bij vorm van 24 cm. Bij vorm van 18 cm is het recept wel ok, maar zou ik bodem iets minder doen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 16:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje: ik heb die witte chocolade cheesecake die hier veelvuldig is langsgekomen nu een keer of twee gemaakt en hij is elke keer heerlijk, maar het cheese gedeelte is altijd wel erg dun zeg maar, terwijl ik een normaal formaat taartvorm gebruik. Is dat bij anderen ook zo, of doe ik iets fout?
Het is overigens niet heel erg aangezien hij zo machtig is, maar ziet er iets minder uit.
Dat hoort zo en ik vind het juist heel lekker. De balans tussen bodem en cheese is dan helemaal goed.quote:Op zaterdag 24 september 2011 16:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje: ik heb die witte chocolade cheesecake die hier veelvuldig is langsgekomen nu een keer of twee gemaakt en hij is elke keer heerlijk, maar het cheese gedeelte is altijd wel erg dun zeg maar, terwijl ik een normaal formaat taartvorm gebruik. Is dat bij anderen ook zo, of doe ik iets fout?
Het is overigens niet heel erg aangezien hij zo machtig is, maar ziet er iets minder uit.
Was de eerst de keer dat ik een cheesecake maakte, hij is aardig gelukt.quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:08 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hij stijft nog verder op na het bakken in de koelkast he?
Die ziet er erg lekker uitquote:Op maandag 26 september 2011 18:53 schreef Bortecinem het volgende:
http://en.christinesrecip(...)e-fluffy-creamy.html
Ik ga zo dadelijk dit recept proberen (maar dan met minder eieren).
Ik heb 'm zonder bodem gemaakt.quote:Op maandag 26 september 2011 22:32 schreef FutureFairytale het volgende:
ziet er heel luchtig uit, kan daarvan wel 2 punten opwel een heel klein bodempje
haha het lijkt een heel dun laagjequote:Op maandag 26 september 2011 22:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb 'm zonder bodem gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |