Dat vind ik juist wel lekkerquote:Op zondag 23 september 2012 10:07 schreef FutureFairytale het volgende:
mmmmmmmmmm ziet er heerlijk uit! Is ie wel helemaal gaar?
Ziet er heerlijk uit! Heb je hier een recept van?quote:Op maandag 24 september 2012 10:51 schreef MonkNL het volgende:
Mijn laatste creatie. Digestive bodem, monchou roomkaas gebruikt. Was erg lekker!
[ afbeelding ]
Tuurlijk:quote:Op maandag 24 september 2012 16:25 schreef md89 het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uit! Heb je hier een recept van?
Super, ga hem snel eens maken! Bedankt!quote:Op maandag 24 september 2012 19:12 schreef MonkNL het volgende:
[..]
Tuurlijk:
200g digestive
50gr boter
ong 400/500 gram Mon Chou
3 eieren
50g creme fraiche
150gr suiker
1 tl vanille essence
geraspte schil van een citroen
50gr bloem
Oven moet je even mee expirementeren. In het originele recept staat 40 min op 160 graden. Bij mij bakt ie dan wel goed alleen scheurt ie open aan de bovenkant tijdens het afkoelen in de oven. Mijn oven verlaag/zet ik tijdens het bakken van de cheesecake zelf rond de 130 en bak hem dan op gevoel af, totdat ie lichtbruin van kleur is.
- Verkuimel digestive koekjes en meng met de zachte boter.
- Mengsel in een kleine taartvorm doen op de bodem en aandrukken. Daarna afbakken in de oven op 160 graden. Ik doe dit overigens meestal niet en bak de cheesecake in 1 keer.
- Roomkaas kloppen met de eieren, creme fraiche, suiker, vanille essence en de geraspte schil. Als alles mooi glad en romig is voeg je de bloem toe en mix je dat tot een glad en romig geheel.
- Mengsel op de bodem storten en dan afbakken tot ie geel/goud van kleur is. Bij mij rond de 45/50 min.
- Laat de taart afkoelen in de oven!
- Topping, 1 blaadje gelatine wellen in koud water. 2 eetlepels goede aardbeien jam verwarmen in een pannetje, daar de aardbeien desert saus bij doen. Gelatine toevoegen en laten smelten. Dan een beetje af laten koelen en dan over de taart heen scheppen. Taart dan nog even de koelkast in.
Komt een beetje gevoel bij kijken. Als ie lukt, en dat moet echt goed komen, dan is ie echt verrukkelijk!
Edit: Vet je taartvorm in en doe dan aan de zijkanten een bakpapiertje die een paar cm aan de bovenkant uitsteekt! Komt ie mooier en beter los.
Toevallig gisteren gemaakt, wel de slagroom weggelaten (en geen key limes gebruikt maar gewone citroen en limoen). Lijkt inderdaad best veel op de citroencheesecake die ik maak!quote:Op maandag 24 september 2012 17:14 schreef Catch22- het volgende:
wat tegen de Cheesecake aanhangt en ook erg lekker is, is de keylime pie, iemand dat wel eens gemaakt?
Voor het eerst in Miami gegeten, was heerlijk. Vriendinlief heeft t later nog eens gemaakt en ook toen was het echt lekker.
of vraag een kopje suiker bij de burenquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:13 schreef GimmeGore het volgende:
We gebruiken het verder nooit, het gaat me niet om het geld, maar meer om de totale verspilling van 870 gram suiker.
Dan ga ik wel suikerklontjes plat slaan.
Ik neem altijd de meest goedkope in zoeen bakje, nooit problemen mee gehadquote:Op maandag 1 oktober 2012 13:51 schreef Taartje het volgende:
Wanneer jullie een cheesecake maken, gebruiken jullie dan roomkaas uit een bakje (met zo'n dekseltje) of uit een pakje (waar dus alleen een folietje omheen zit)? Ik stond er vandaag pas bij stil dat roomkaas uit zo'n bakje veel meer vocht bevat. Maar wat is nu beter voor een cheesecake, die met of zonder vocht?
Oeh, 65 cent maar? Hier bij de Coop zijn ze 99 cent, waar haal jij die roomkaas dan?quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:47 schreef Bortecinem het volgende:
Hoe duur zijn die bakjes? Ik heb altijd 300 gram nodig en in die bakjes zit altijd net te weinig waardoor ik er twee moet kopen en wat dan overblijft word uiteindelijk weggegooid omdat toch niemand dat opeet. Die kleine 100 gram pakjes van Mon Chou kosten 65 cent p.s. En ik heb precies genoeg.
Oh en er staat een wortel cheesecake op te stijven in de koelkast, gemaakt met Mon Chou.
Bij Lidl zijn ze uit de koeling 69 ctquote:Op maandag 1 oktober 2012 18:47 schreef Taartje het volgende:
[..]
Oeh, 65 cent maar? Hier bij de Coop zijn ze 99 cent, waar haal jij die roomkaas dan?
Nu vraag ik mij af of ik wel goed zit. Ik weet iig wel dat het een hele lange tijd 99 cent was, maar dat ze het later hebben verlaagd - naar, ik meen, iets van 65 cent was. Ik heb even de Plus website gecheckt maar daar staat 'ie nog steeds voor 99 cent. Misschien zit ik er toch naast? Morgen maar eens kijken.quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:47 schreef Taartje het volgende:
[..]
Oeh, 65 cent maar? Hier bij de Coop zijn ze 99 cent, waar haal jij die roomkaas dan?
Klopt. Erg lekker.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:47 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Deze is echt geniaalHulde!_O_
Die kleurDie geur
Die smaak
Post je adres, dan stuur ik een krat bier doosje bonbons op!
[ afbeelding ]
Niet meer dan mijquote:Op zondag 14 juli 2013 19:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik heb nu zoóooooooooooooo'n zin in Cheesecake dat wil je niet weten
Ik ga morgen cheesecake kopen in elk gevalquote:
Waar...? Ik wil ook kopen om te vergelijken. Ga niet zeggen Hemaquote:Op zondag 14 juli 2013 19:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ga morgen cheesecake kopen in elk gevalmaken komt nog wel een keer, eerst eens
rustig dat topic lezen
Nee, warme bakkerquote:Op zondag 14 juli 2013 19:38 schreef Che_ het volgende:
[..]
Waar...? Ik wil ook kopen om te vergelijken. Ga niet zeggen Hema
In omgeving Amsterdam moet toch wel ergens te koop zijnquote:Op zondag 14 juli 2013 19:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee, warme bakkerik zal even kijken morgen, als het lekker is zet ik hier wel neer waar
ik het gekocht heb, als het niet lekker was ook
Kiek dan!quote:Op zondag 14 juli 2013 19:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
In omgeving Amsterdam moet toch wel ergens te koop zijn. Anders open ik gewoon franchise
Is dat die ekte ekte us shit?quote:Op zondag 14 juli 2013 19:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Kiek dan!
http://www.yelp.nl/search(...)dam%2C+Noord-Holland
adresjes zat!
Géén idee, ik ga gewoon ergens een paar stukkies halenquote:Op zondag 14 juli 2013 19:47 schreef Che_ het volgende:
[..]
Is dat die ekte ekte us shit?
bij B&J's ook...
Ok, morgen kan ik dus een complete top5 lijst van je verwachten incl. beoordeling van smaak met details en al. Alvast bedankt!quote:Op zondag 14 juli 2013 19:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Géén idee, ik ga gewoon ergens een paar stukkies halen![]()
als ze veel sterren hebben zal het wel goed zijn
Maakt niet uit, gaan beide over Che_esecake.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
we zitten in het verkeerde topic, ik dacht dat we in dat andere topic zaten
![]()
Thanks, ga ik proberen.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:51 schreef Caithlinn het volgende:
De cheesecake van de Bakkerswinkel moet je proberen, das de ekte ekte
K heb nooit een barst in de cheesecake gehad. ik bak hem sowieso lang op laag temperatuur ( volgens mij 1,5 uur op 100 of 120 graden zo uit mijn hoofd) en als t klaar is laat ik hem stap voor stap afvkoelen : k doe eerst de deur van de oven open en laat de taart een tijdje zo staan voordat ik hem uit de oven haal om hem vervolgens op t aanrecht verder af te laten koelen .quote:Op maandag 21 november 2011 12:08 schreef Bleie het volgende:
Had ik dus toch maar die cheesecake gemaakt zaterdag, belde m'n schoonouders zondag af vanwege de mist... Dus nu moeten we hem zelf opeten. Heb een deel maar ingevroren, benieuwd of dat goed gaat.
Hij is wel weer erg lekker, maar ook deze keer kwam er een barst in. Volgens mij pas bij het afkoelen (in de oven, ik draai alleen de oven uit, en doe verder niets). Hoe kan ik dat voorkomen?
Geeft niet, ik kan t altijd eens proberen!quote:Op maandag 15 juli 2013 23:14 schreef madeliefff het volgende:
[..]
K heb nooit een barst in de cheesecake gehad. ik bak hem sowieso lang op laag temperatuur ( volgens mij 1,5 uur op 100 of 120 graden zo uit mijn hoofd) en als t klaar is laat ik hem stap voor stap afvkoelen : k doe eerst de deur van de oven open en laat de taart een tijdje zo staan voordat ik hem uit de oven haal om hem vervolgens op t aanrecht verder af te laten koelen .
Edit : o k zie dat dit een oud bericht is
k heb nog ffe gekeken: 120 graden, maar ik heb wel een andere cheesecake dan jij dan gemaakt. maar dat van t afkoelen geld bij elke cheesecake.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:15 schreef Bleie het volgende:
[..]
Geeft niet, ik kan t altijd eens proberen!
ik zou het gewoon weglaten en anders is het vaak wel te vinden bij de toko.quote:Op zondag 4 augustus 2013 16:54 schreef RenRen- het volgende:
Heeft iemand een goed gebakken kwarktaartrecept? Grapje, staat genoeg in dit topic. Maar is dat Cream of Tartar niet nog met iets anders te vervangen?
CUL / Cheesecake deel 3!
Deze leek me heerlijk, maar ik heb geen Cream of Tartar, en dat lijkt heel moeilijk te krijgen bij ons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |