Type in 'cheesecake swirl' op youtube, google of foodgawker en je komt heel veel foto's en how-to's tegen.quote:Op maandag 17 september 2012 11:55 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Haast zonde om op te eten, hoe maak je de swirls?
Ja ik ga hier toch op reageren....het water loopt mij gewoon in de mond als ik dit ziequote:Op zondag 20 maart 2011 13:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Hier deel 2: Cheesecake, deeltje 2
En dit was de laatst besproken taart:
[ afbeelding ]
![]()
quote:Op woensdag 19 september 2012 22:34 schreef PeterPastoor het volgende:
[..]
Ja ik ga hier toch op reageren....het water loopt mij gewoon in de mond als ik dit zie
Dat vind ik juist wel lekkerquote:Op zondag 23 september 2012 10:07 schreef FutureFairytale het volgende:
mmmmmmmmmm ziet er heerlijk uit! Is ie wel helemaal gaar?
Ziet er heerlijk uit! Heb je hier een recept van?quote:Op maandag 24 september 2012 10:51 schreef MonkNL het volgende:
Mijn laatste creatie. Digestive bodem, monchou roomkaas gebruikt. Was erg lekker!
[ afbeelding ]
Tuurlijk:quote:Op maandag 24 september 2012 16:25 schreef md89 het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uit! Heb je hier een recept van?
Super, ga hem snel eens maken! Bedankt!quote:Op maandag 24 september 2012 19:12 schreef MonkNL het volgende:
[..]
Tuurlijk:
200g digestive
50gr boter
ong 400/500 gram Mon Chou
3 eieren
50g creme fraiche
150gr suiker
1 tl vanille essence
geraspte schil van een citroen
50gr bloem
Oven moet je even mee expirementeren. In het originele recept staat 40 min op 160 graden. Bij mij bakt ie dan wel goed alleen scheurt ie open aan de bovenkant tijdens het afkoelen in de oven. Mijn oven verlaag/zet ik tijdens het bakken van de cheesecake zelf rond de 130 en bak hem dan op gevoel af, totdat ie lichtbruin van kleur is.
- Verkuimel digestive koekjes en meng met de zachte boter.
- Mengsel in een kleine taartvorm doen op de bodem en aandrukken. Daarna afbakken in de oven op 160 graden. Ik doe dit overigens meestal niet en bak de cheesecake in 1 keer.
- Roomkaas kloppen met de eieren, creme fraiche, suiker, vanille essence en de geraspte schil. Als alles mooi glad en romig is voeg je de bloem toe en mix je dat tot een glad en romig geheel.
- Mengsel op de bodem storten en dan afbakken tot ie geel/goud van kleur is. Bij mij rond de 45/50 min.
- Laat de taart afkoelen in de oven!
- Topping, 1 blaadje gelatine wellen in koud water. 2 eetlepels goede aardbeien jam verwarmen in een pannetje, daar de aardbeien desert saus bij doen. Gelatine toevoegen en laten smelten. Dan een beetje af laten koelen en dan over de taart heen scheppen. Taart dan nog even de koelkast in.
Komt een beetje gevoel bij kijken. Als ie lukt, en dat moet echt goed komen, dan is ie echt verrukkelijk!
Edit: Vet je taartvorm in en doe dan aan de zijkanten een bakpapiertje die een paar cm aan de bovenkant uitsteekt! Komt ie mooier en beter los.
Toevallig gisteren gemaakt, wel de slagroom weggelaten (en geen key limes gebruikt maar gewone citroen en limoen). Lijkt inderdaad best veel op de citroencheesecake die ik maak!quote:Op maandag 24 september 2012 17:14 schreef Catch22- het volgende:
wat tegen de Cheesecake aanhangt en ook erg lekker is, is de keylime pie, iemand dat wel eens gemaakt?
Voor het eerst in Miami gegeten, was heerlijk. Vriendinlief heeft t later nog eens gemaakt en ook toen was het echt lekker.
of vraag een kopje suiker bij de burenquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:13 schreef GimmeGore het volgende:
We gebruiken het verder nooit, het gaat me niet om het geld, maar meer om de totale verspilling van 870 gram suiker.
Dan ga ik wel suikerklontjes plat slaan.
Ik neem altijd de meest goedkope in zoeen bakje, nooit problemen mee gehadquote:Op maandag 1 oktober 2012 13:51 schreef Taartje het volgende:
Wanneer jullie een cheesecake maken, gebruiken jullie dan roomkaas uit een bakje (met zo'n dekseltje) of uit een pakje (waar dus alleen een folietje omheen zit)? Ik stond er vandaag pas bij stil dat roomkaas uit zo'n bakje veel meer vocht bevat. Maar wat is nu beter voor een cheesecake, die met of zonder vocht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |