ik ben niet echt een chef, maar kan de siroop i.c.m. de bramen niet wat ingekookt worden waardoor die wat dikker wordt?quote:Op zaterdag 19 november 2011 08:15 schreef Bleie het volgende:
Terug ontopic dan: ik heb in de voorraadkast nog een potje bramen op siroop staan. Dat kan ik vast wel als topping gebruiken, maar op welke manier? Kan ik van die siroop iets gelei-achtigs maken door er gelatine doorheen te gooien? En dat dan op de afgekoelde cheesecake storten voordat-ie de koelkast in gaat? (Ik ga verder het 'basisrecept' van Marty maken)
Gelukkig was het toch nog een succes... Zit nu al te denken welke taart ik de volgende keer zal makenquote:Op vrijdag 18 november 2011 15:09 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Wil ik hem in de oven zetten, valt de hele bodem eruit......................![]()
![]()
![]()
Dus even naar de supermarkt, en opnieuw maar weer.
Balen zeg... aan de andere kant, meer voor jezelf!quote:Op maandag 21 november 2011 12:08 schreef Bleie het volgende:
Had ik dus toch maar die cheesecake gemaakt zaterdag, belde m'n schoonouders zondag af vanwege de mist... Dus nu moeten we hem zelf opeten. Heb een deel maar ingevroren, benieuwd of dat goed gaat.
Hij is wel weer erg lekker, maar ook deze keer kwam er een barst in. Volgens mij pas bij het afkoelen (in de oven, ik draai alleen de oven uit, en doe verder niets). Hoe kan ik dat voorkomen?
Ik ga hem maken deze week voor mijn verjaardagsfeest. Ben alleen benieuwd hoe lang de cheesecake moet bakken als ik maar de helft maak, en hoe lang de red velvet moet als je hem in één springvorm bakt in plaats van twee. Vind het zo'n onzin dat in elk recept dat ik tegenkom beide helften apart worden gebakken, ik snijd mijn taarten altijd gewoon in tweeën als ik een vulling ertussen wilquote:Op maandag 14 november 2011 17:53 schreef Dragonberry het volgende:
Dit lijkt me echt super lekker! Een red velvet cake met cheesecake in het midden!!![]()
Mijn twee favoriete dingen gecombineerd![]()
[ afbeelding ]
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet zeker dat je hier iets lekkers uit kan vinden: http://foodgawker.com/?s=pumpkin+cheesecake !quote:Op maandag 21 november 2011 16:03 schreef Marijevdh het volgende:
Hi,
mijn man viert zaterdag zijn verjaardag. En aangezien hij heel erg van pompoen houdt en zin heeft in cheesecake wil hij een pompoen-cheesecake maken. Ik heb dat eigenlijk nog nooit gemaakt.
Weet iemand daar nog een lekker recept voor?
oe...... dat ziet er goed uit!!! Krijg er nu al zin in!!quote:Op maandag 21 november 2011 16:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet zeker dat je hier iets lekkers uit kan vinden: http://foodgawker.com/?s=pumpkin+cheesecake !
Sowieso de meestquote:Op maandag 21 november 2011 16:07 schreef Marijevdh het volgende:
[..]
oe...... dat ziet er goed uit!!! Krijg er nu al zin in!!
Een grote red velvet cake moet volgens mij 50-60 minuten, dus het dubbele gewoonquote:Op maandag 21 november 2011 15:49 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik ga hem maken deze week voor mijn verjaardagsfeest. Ben alleen benieuwd hoe lang de cheesecake moet bakken als ik maar de helft maak, en hoe lang de red velvet moet als je hem in één springvorm bakt in plaats van twee. Vind het zo'n onzin dat in elk recept dat ik tegenkom beide helften apart worden gebakken, ik snijd mijn taarten altijd gewoon in tweeën als ik een vulling ertussen wil. Wordt gewoon een hoop testen op gaarheid tijdens het bakken bij beide denk ik.
Thx!quote:Op maandag 21 november 2011 16:30 schreef Dragonberry het volgende:
Een grote red velvet cake moet volgens mij 50-60 minuten, dus het dubbele gewoon
En ik wil inderdaad ook weleens weten hoeveel bakpannen de gemiddelde Amerikaan wel niet in huis zal hebben
Allereerst, ik heb laatst een beslag van een cheesecake verdubbeld, aangezien ik een grotere wilde maken dan de 20 cm waarvoor het beslag voor bedoeld was. Uiteindelijk hield ik mega veel over, en heb ik een hele cheesecake extra gemaakt en ingevoren. Taart kun je er uithalen, in de koelkast zetten 's morgens en dan is hij 's avonds prima te etenquote:Op maandag 21 november 2011 12:08 schreef Bleie het volgende:
Had ik dus toch maar die cheesecake gemaakt zaterdag, belde m'n schoonouders zondag af vanwege de mist... Dus nu moeten we hem zelf opeten. Heb een deel maar ingevroren, benieuwd of dat goed gaat.
Hij is wel weer erg lekker, maar ook deze keer kwam er een barst in. Volgens mij pas bij het afkoelen (in de oven, ik draai alleen de oven uit, en doe verder niets). Hoe kan ik dat voorkomen?
Wat een leuk idee om lemoncurd te combineren met cheesecake! Ik wil al tijden een keer lemon curd gebruiken voor iets, omdat ik het nog nooit gegeten heb. En ik denk dat het in combinatie met het romige van de cheesecake perfect is. Bedankt voor het idee!quote:Op donderdag 15 december 2011 13:58 schreef Dragonberry het volgende:
Gisteren een cheesecake met lemoncurd topping gemaakt en net geproefdlekkere dikke koekjesbodem!
En niet gebarsten trouwens! voor de eerste keer
cheesecake brownies 2 keer gemaakt. Zijnquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:18 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Schop!!
Deze week weer cheesecake maken. Zit te denken aan een chocolade variant (of een andere niet fruitige variant), heeft iemand nog een goed recept?
Ga ik ondertussen ff dit topic doorspitten....
Aiiii ik vond deze ergens in dit topic... jammie.... http://www.butcherbakerbl(...)cheesecake-brownies/
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:24 schreef The_Hives het volgende:
Vraagje, ik heb vaker een cheesecake gebakken in een normale oven. Nu ben ik echter overgeleverd aan een combi-magnetron.
De New York Cheescake die ik wil maken moet eerst op 240 graden en na een tijdje de temperatuur verlagen tot 110 graden. Dit kan echter niet met mijn combi.
De binnentemperatuur moet eerst verlaagd zijn tot 110 graden voordat ik hem weer kan aanzetten.
Wat raden jullie aan? Eerst 10 minuten op 240, oven uit, wachten totdat de temp verlaagd is naar 110 graden en dan weer aanzetten? Of kan ik het beter op een andere manier doen?
Is het bijvoorbeeld beter om hem dan vanaf het begin op 110 graden te zetten en dan gewoon langer? En is het effect dan hetzelfde?
En als ik het op de eerste manier doe, zal hij dan wel lukken?![]()
Misschien ervaringsdeskundigen of tips?
ps: ik wil wel een baked cheesecake maken, weet ook dat het zonder bakken kan maar dat wil ik niet
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:21 schreef The_Hives het volgende:
[..]
in een ander recept zie ik 2 uur op 130 graden, misschien moet ik dan 1 uur 45 op 140 graden? Kan alleen 120 of 140 graden kiezenen dat pruts ding zal trouwens ook wel ff koeler of heter zijn dan de aangegeven temperatuur....
Gebruik je dan een cakeblik?quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:36 schreef The_Hives het volgende:
[..]
cheesecake brownies 2 keer gemaakt. Zijn
Ik zou voor de eerste optie gaan, is vast een reden voor die temperatuurverschillen. Maar heb het zelf nog nooit geprobeerd...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |