Geeft niet, ik kan t altijd eens proberen!quote:Op maandag 15 juli 2013 23:14 schreef madeliefff het volgende:
[..]
K heb nooit een barst in de cheesecake gehad. ik bak hem sowieso lang op laag temperatuur ( volgens mij 1,5 uur op 100 of 120 graden zo uit mijn hoofd) en als t klaar is laat ik hem stap voor stap afvkoelen : k doe eerst de deur van de oven open en laat de taart een tijdje zo staan voordat ik hem uit de oven haal om hem vervolgens op t aanrecht verder af te laten koelen .
Edit : o k zie dat dit een oud bericht is
k heb nog ffe gekeken: 120 graden, maar ik heb wel een andere cheesecake dan jij dan gemaakt. maar dat van t afkoelen geld bij elke cheesecake.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:15 schreef Bleie het volgende:
[..]
Geeft niet, ik kan t altijd eens proberen!
ik zou het gewoon weglaten en anders is het vaak wel te vinden bij de toko.quote:Op zondag 4 augustus 2013 16:54 schreef RenRen- het volgende:
Heeft iemand een goed gebakken kwarktaartrecept? Grapje, staat genoeg in dit topic. Maar is dat Cream of Tartar niet nog met iets anders te vervangen?
CUL / Cheesecake deel 3!
Deze leek me heerlijk, maar ik heb geen Cream of Tartar, en dat lijkt heel moeilijk te krijgen bij ons.
Ik zal morgen eens kijken bij een toko of twee, maar meen me niet het ooit gezien te hebben. Proberen kan geen kwaad, thanksquote:Op zondag 4 augustus 2013 17:02 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
ik zou het gewoon weglaten en anders is het vaak wel te vinden bij de toko.
http://www.okokorecepten.(...)/new-york-cheesecake geen gedoe, overheerlijkquote:Op zondag 4 augustus 2013 17:03 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik zal morgen eens kijken bij een toko of twee, maar meen me niet het ooit gezien te hebben. Proberen kan geen kwaad, thanks
wow ziet er idd goed uit. Alleen hebben we die cream hier wss niet. ziet er dikker uit. jummiequote:Op zondag 4 augustus 2013 18:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Deze is makkelijk te bereiden en zó lekker!
Hoeveel gram kaas had je en hoeveel gram suiker?quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:43 schreef Sandous het volgende:
ik had laatst minicheesecakjes gemaakt (in muffinvormpjes).. maar dan met de zuivelspread/smeerkaas euroshopper AH... vond de kaasgehalte toch nog overheersen.. dat zurige/zoutige.. is dit normaal..?
Of was dat niet geschikt voor een cheesecake
smeerkaas? Zolang het naturel roomkaas is kan je het gebruiken voor cheesecake. Philadelphia zeg maar.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:43 schreef Sandous het volgende:
ik had laatst minicheesecakjes gemaakt (in muffinvormpjes).. maar dan met de zuivelspread/smeerkaas euroshopper AH... vond de kaasgehalte toch nog overheersen.. dat zurige/zoutige.. is dit normaal..?
toch geen smeerkaas hoop ik? gewoon roomkaas gebruiken, au naturelquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:43 schreef Sandous het volgende:
Lijkt me prima om te gebruiken. Wat was je recept?quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:34 schreef Sandous het volgende:
[ afbeelding ]
deze gebruikt, roomkaas philedelpia was er niet meer (naturel) wel met kruiden enzo
Ik ga zo even kijken naar hoeveel suiker en hoeveel kaas
Hier hetzelfde probleem. Weet niet meer welk recept ik van internet heb geplukt. Maar heb het gewoon met philledelpia gemaakt en ik vindt m echt te zurig. Manlief vondt hem wel lekker dus ik dacht, mischien hou ik wel gewoon niet van cheesecake. Weet dus ook niet hoe hij hoort te smakenquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:43 schreef Sandous het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn vanille cheesecake met Bastogne koekjes bodem
[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2013 12:46:38 ]
ik snijd zelf altijd normale punten, maar bepaalde mensen snappen niet hoe je mooi een punt moet snijden als je een kleiner stukje wiltquote:Op maandag 16 september 2013 13:19 schreef Myraela het volgende:
Eet jij gewoon zo uit de vorm, of snij je gewoon hele rare punten?
Bakpapier zou ik trouwens alleen op de bodem doen, aan de zijkanten is helemaal niet echt nodig, naar mijn weten. En zo krijg je nooit mooie randen.
Verder ziet die er wel lekker uit.
dat van t bakpapier zou zomaar kunnen kloppen. bij stevige taarten doe ik t wel alleen op de bodem. Doe jij dat bij cheesecake dan alleen op de bodem?quote:Op maandag 16 september 2013 13:19 schreef Myraela het volgende:
Eet jij gewoon zo uit de vorm, of snij je gewoon hele rare punten?
Bakpapier zou ik trouwens alleen op de bodem doen, aan de zijkanten is helemaal niet echt nodig, naar mijn weten. En zo krijg je nooit mooie randen.
Verder ziet die er wel lekker uit.
Ze hebben gewoon een puntjes gesneden, maar het puntje voor de helft laten zitten?quote:Op maandag 16 september 2013 13:28 schreef madeliefff het volgende:
[..]
ik snijd zelf altijd normale punten, maar bepaalde mensen snappen niet hoe je mooi een punt moet snijden als je een kleiner stukje wilt
Ja, heb het pas een paar keer gemaakt, maar ging eigenlijk altijd goed. Laat gewoon netjes los van de springvorm.quote:Op maandag 16 september 2013 13:47 schreef madeliefff het volgende:
[..]
dat van t bakpapier zou zomaar kunnen kloppen. bij stevige taarten doe ik t wel alleen op de bodem. Doe jij dat bij cheesecake dan alleen op de bodem?
Verder vind iedereen deze taart altijd erg lekker al zeg ik t zelf hehe
ik maak ze altijd met van die country cookies, erg lekkerquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:21 schreef dude1986 het volgende:
Ik ga Marty's cheesecake maar weer eens maken. Alleen wil ik de bodem vervangen door een andere. Heeft iemand een tip? Ik las hierboven iets over een Bastogne-bodem, is deze niet heel erg overheersend ? Zou ik em bodemloos kunnen maken? Of gaat alles dan plakken op de bodem.
O wat is dat? ken ik niet?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:38 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik maak ze altijd met van die country cookies, erg lekker
Hele lekkere koekjes en heb ik al een keer geprobeerd. maar idd niet wat ik zoek.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 08:21 schreef Myraela het volgende:
Café noir koekjes maken ook wel een lekkere bodem, maar dat zoek je ook niet als je iets neutraler wilt.
jummie!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:07 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ook nog maar
Met flinke barsten maar er moest gelukkig toch nog caramel op
klinkt goed. tnxquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:09 schreef Myraela het volgende:
Amandelmeel weet ik niet, maar misschien is spritsen iets? Die zijn lekker boterig en zoet, maar hebben geen aparte smaak.
sommige zweren bij lage temp (eerst hoog dan lager steeds en in oven laten als cake klaar is) en andere met waterbad. of combinatie van beide.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:46 schreef Blik het volgende:
Hoe zorg je er eigenlijk voor dat er geen barsten in de taart komen?
Die is flink hoog. Ik heb er ook weer één gemaakt van Marty's recept.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:07 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ook nog maar
Met flinke barsten maar er moest gelukkig toch nog caramel op
mmm lekker!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:37 schreef Soury het volgende:
[..]
Ze zijn altijd wat plat maar rete lekker![]()
Haha ik wat minder suiker en wat meer citroen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:05 schreef dude1986 het volgende:
[..]
mmm lekker!
ik doe er altijd wat meer creamcheese bij (en ook wat meer suiker), dan wordt ie wat hoger.
haha, ik bedoelde meer suiker omdat ik er meer creamcheese in doe.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Haha ik wat minder suiker en wat meer citroen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |