Oeh dat boekje heb ik vanmiddag van de bieb geleend. Lijkt me een lekker boekje.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:30 schreef Purdey het volgende:
*Blaast topic nieuw leven in met nieuwe creaties*
Een chocolade cheesecake, uit het boekje 500 taarten en cakes. Geweldig gelukt. Mooie volle chocoladesmaak door de tablet 72% cacao chocolade
Staan geweldige recepten in, die mij tot nu toe nog nooit mislukt zijn. Makkelijke ingrediënten, veel variatie. Echt een must voor de collectie kookboeken hier.quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:25 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Oeh dat boekje heb ik vanmiddag van de bieb geleend. Lijkt me een lekker boekje.
Omg!quote:Op maandag 14 november 2011 17:53 schreef Dragonberry het volgende:
Dit lijkt me echt super lekker! Een red velvet cake met cheesecake in het midden!!![]()
Mijn twee favoriete dingen gecombineerd![]()
[ afbeelding ]
What she said...quote:
Ik denk dat een goedkoper (huis)merk ook prima is. Ik gebruik meestal een goedkoper merl van Jumbo (weet de naam even niet). Ik heb alleen ooit de roomkaas linessa of zoiets van Lidl gebruikt en dat was echt vies, een chemische, plasticachtige bijsmaak.quote:Op donderdag 17 november 2011 10:16 schreef Dragonberry het volgende:
Welke soort roomkaas gebruiken jullie eigenlijk? Ik las ergens op een andere pagina dat er philadelphia word gebruikt. Wat is het verschil tussen Philadelphia en de goedkopere variant? Zelf vind ik vooral de prijs een groot verschil waardoor ik voor de goedkoopste kies en de cheesecake smaakt me goed daarmee!
Is er dus een goede rede om voor Philadelphia roomkaas te kiezen?
Ja die zal wel anders smaken dan die vieze die ik toen had. Ik denk dat deze eigenlijk gewoon vergelijkbaar is met elke andere normale (niet light) roomkaasquote:Op donderdag 17 november 2011 13:48 schreef Purdey het volgende:
Ik persoonlijk gebruik wel altijd het merk van Lidl. Maar niet die van Linessa, dat is light troep.
[ afbeelding ]
Deze dus. Ik vind het prima smaken. Zal 'm de volgende keer eens met Philadelhia maken, kijken of ik een enorm verschil proef.
Wow; YUM!quote:Op maandag 14 november 2011 17:53 schreef Dragonberry het volgende:
Dit lijkt me echt super lekker! Een red velvet cake met cheesecake in het midden!!![]()
Mijn twee favoriete dingen gecombineerd![]()
[ afbeelding ]
Ik zeg, gewoon doen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:27 schreef Bleie het volgende:
Het bereiden wel, maar dan moet-ie nog best lang in de oven, en nog helemaal afkoelen voor je hem in de koelkast kunt zetten (dus 't kan niet 's avonds na het eten, eigenlijk). Ik vind het best lastig inplannen in een dag, maar het wel zoooooo lekker.
lastig inplannen? Je hoeft alleen thuis te zijn op het moment dat de oven klaar is en als je de taart in de koelkast wilt zettenquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:27 schreef Bleie het volgende:
Het bereiden wel, maar dan moet-ie nog best lang in de oven, en nog helemaal afkoelen voor je hem in de koelkast kunt zetten (dus 't kan niet 's avonds na het eten, eigenlijk). Ik vind het best lastig inplannen in een dag, maar het wel zoooooo lekker.
Ehm, ik ben ook graag thuis als de oven aanstaat. En ik heb ook nog een gezin, en andere dingen te doen in het weekend. En de boodschappen moeten in huis worden gehaald.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:15 schreef Blik het volgende:
[..]
lastig inplannen? Je hoeft alleen thuis te zijn op het moment dat de oven klaar is en als je de taart in de koelkast wilt zetten
Wil ik hem in de oven zetten, valt de hele bodem eruit......................quote:Op vrijdag 18 november 2011 12:57 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ik zeg, gewoon doen.
Ik ga nu ook ff cheesecake maken, met witte chocolade en frambozen. Mmmm
tsjaa, ik heb ook een druk leven, maar als een half uur tijd uittrekken om een taart te maken al een probleem is...quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:18 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ehm, ik ben ook graag thuis als de oven aanstaat. En ik heb ook nog een gezin, en andere dingen te doen in het weekend. En de boodschappen moeten in huis worden gehaald.
Ik denk dat je in dit geval een beetje lange tenen hebt want volgens mij proberen mensen alleen maar met je mee te denken.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:47 schreef Bleie het volgende:
Sorry hoor, ik hoef hier toch niet te verdedigen waarom ik wel of geen tijd heb om een cheesecake te bakken.
Je hoeft je niet te verantwoorden, iedereen moet gewoon zelf weten wat die doet, je kunt ook gewoon een cheesecake kopen bij de plaatselijke bakker. Ik probeer alleen aan te geven dat het helemaal niet veel tijd kost.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:47 schreef Bleie het volgende:
Sorry hoor, ik hoef hier toch niet te verdedigen waarom ik wel of geen tijd heb om een cheesecake te bakken.
Of je die reactie dan ook daadwerkelijk moet geven vind ik een tweede. Als je vindt dat iemand zich aanstelt, kun je het ook gewoon negeren. Sommige mensen hebben het inderdaad echt zo druk, deal with it.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:52 schreef Blik het volgende:
Je hoeft je niet te verantwoorden, iedereen moet gewoon zelf weten wat die doet, je kunt ook gewoon een cheesecake kopen bij de plaatselijke bakker. Maar als je 3 posts in een topic zet waarin je aangeeft dat je graag een cheesecake wilt bakken, maar vervolgens allerlei (naar mijn mening) flutredenen gaat bedenken waarom het niet kan, dan kun je daarop een reactie verwachten.
vandaar mijn edit, vond het ook too much en not fairquote:Op vrijdag 18 november 2011 15:53 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Of je die reactie dan ook daadwerkelijk moet geven vind ik een tweede. Als je vindt dat iemand zich aanstelt, kun je het ook gewoon negeren. Sommige mensen hebben het inderdaad echt zo druk, deal with it.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |