SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...
Huizenmarkt # 106: Waar soms gewoon even niet betaald wordt
Huizenmarkt # 107: Nederland zit op lenen
Huizenmarkt # 108: Krimpregio's leidend in woningmarkt
Huizenmarkt # 109: Waar de banksters -2% voorspellen voor 2011
Huizenmarkt # 110: huizenkopers, van hero to zero en weer terug?
Huizenmarkt # 111: Waar de coalitie de macht kwijtraakt
Huizenmarkt # 112: Raakt de zeep op?
Huizenmarkt # 113: Waar huurders het zeepje oprapen
Huizenmarkt # 114: Waar de Fundateller een nieuw hoogtepunt bereikt?Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
Oh mijn god, als dat leergeld was voor je naïviteit, beschouwende hoeveel naïviteit er nog bij je over is... ik hoop dat je een dikke bankrekening hebt! Of mogen wij opdraaien voor de rest van het leergeldquote:Op woensdag 16 maart 2011 12:43 schreef xenobinol het volgende:
Ik zie het als leergeld voor mijn eigen naïviteit
Begin jij nou maar eerst eens je eigen rente verplichting te betalenquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:26 schreef Whuzz het volgende:
Oh mijn god, als dat leergeld was voor je naïviteit, beschouwende hoeveel naïviteit er nog bij je over is... ik hoop dat je een dikke bankrekening hebt! Of mogen wij opdraaien voor de rest van het leergeld![]()
![]()
Dat doe ik al hoor, netjes elke maandquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Begin jij nou maar eerst eens je eigen rente verplichting te betalen
Hoezo? Ze kunnen toch gewoon stoppen met erfpacht betalen? Of met de hypotheekrente betalen. Lekker gratis wonenquote:Op woensdag 16 maart 2011 14:51 schreef Asfyxia het volgende:
Ja, op erfpacht (particulier of niet particulier) zit nu een hele grote smet. Wel sneu voor de mensen die nu aan zo'n huis vast zitten. Maar ook wel een beetje dom en naïef hoor.
En slapend rijk worden! Immers, als je financiele verplichtingen niet voldoet, dan wordt je slapend rijkquote:Op woensdag 16 maart 2011 14:54 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hoezo? Ze kunnen toch gewoon stoppen met erfpacht betalen? Of met de hypotheekrente betalen. Lekker gratis wonen
Als je huis dan niks meer waard is, zou ik ook gewoon stoppen met betalenquote:Op woensdag 16 maart 2011 14:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En slapend rijk worden! Immers, als je financiele verplichtingen niet voldoet, dan wordt je slapend rijkwant dat geld kun je allemaal sparen
Ja natuurlijk, gewoon stoppen met betalen maar wel daar blijven wonen natuurlijk. En dan heel verontwaardigd zijn als ze je dr uit komen flikkeren, en daar sta je dan met al je shit op straatquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:00 schreef antfukker het volgende:
[..]
Als je huis dan niks meer waard is, zou ik ook gewoon stoppen met betalen. Laat de banksters het huis dan maar verkopen
Dat kan alleen als je huurt. En als je nog in de jaren '90 zou leven.quote:Op woensdag 16 maart 2011 14:54 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hoezo? Ze kunnen toch gewoon stoppen met erfpacht betalen? Of met de hypotheekrente betalen. Lekker gratis wonen
Kun je tenminste naar een ander huisquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, gewoon stoppen met betalen maar wel daar blijven wonen natuurlijk. En dan heel verontwaardigd zijn als ze je dr uit komen flikkeren, en daar sta je dan met al je shit op straat
Wanbetalende kopers kunnen ook niet gaan huren want die woningen worden door de xeno's en asfyxia's van de wereld bezet gehoudenquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:14 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dat kan alleen als je huurt. En als je nog in de jaren '90 zou leven.
Dat wordt dus een enkeltje Limburg voor al die arme drommels.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wanbetalende kopers kunnen ook niet gaan huren want die woningen worden door de xeno's en asfyxia's van de wereld bezet gehouden
Zelfs ik vind dat vrij ver gaanquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:40 schreef Asfyxia het volgende:
Dat wordt dus een enkeltje Limburg voor al die arme drommels.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
Ik woon niet zo heel ver van Limburg vandaan en het is er best mooi hoor. En lekker bier. En vrij veel lekkere wijven. Zolang ze hun mond maar houden en je dat dialect niet hoortquote:
Ik ken dat, ik had best een 'leuke buurvrouw'... alleen kwam ze uit Almeloquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:56 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik woon niet zo heel ver van Limburg vandaan en het is er best mooi hoor. En lekker bier. En vrij veel lekkere wijven. Zolang ze hun mond maar houden en je dat dialect niet hoort![]()
Limburg is best mooi, Drente en Overijssel ookquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:40 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dat wordt dus een enkeltje Limburg voor al die arme drommels.
Zeker waar, sterker nogquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat doe ik al hoor, netjes elke maand
Ik ben Asfyxia niet...
quote:Aardbeienjam
Voor ca. 4 potjes; Bereidingstijd:
Circa 40 minuten, de rusttijd voor de aardbeien niet meegerekend
Bereidingstijd:30-60 minuten
Ingredienten
1 kilo rijpe aardbeien (bij voorkeur niet te groot)
sap van 1 citroen
1 kilo geleisuiker (of 500 gram geleisuiker speciaal)
1 theelepel boter
Voorbereiding
Was de aardbeien, laat ze uitlekken en verwijder de kroontjes. Doe ze in een grote schaal, bedruppel ze met het citroensap en bestrooi ze met de suiker. Laat ze afgedekt met een doek een paar uur, maar liever nog een hele nacht, staan. Hierdoor wordt vocht aan de aardbeien onttrokken en blijven ze heel in de jam.
Bereidingswijze
Spoel de schone jampotten in heet water en laat ze omgekeerd op een schone theedoek uitlekken. Doe de aardbeien met het sap en de suiker in een grote pan met een dikke bodem en zet de pan op laag vuur. Roer af en toe tot de suiker is gesmolten. De jam mag nu nog niet koken. Roer er de boter door, om de schuimvorming te stoppen, draai het vuur hoog en breng de jam aan de kook. Zet de kookwekker op 4 minuten en laat de jam borrelend koken. Neem de pan van het vuur, schep er met een schuimspaan het eventueel gevormde schuim af en laat 10 minuten staan om te voorkomen dat de hele aardbeien in de pot naar boven komen. Schep de jam met een soeplepel in de hete potten en vul ze tot aan de rand. Schroef de deksels op de potten en laat afkoelen. Plak er een etiketje op met het opschrift aardbeienjam en de datum. Bewaar op een donkere en koele plaats. Jam die met geleisuiker speciaal wordt gemaakt, is korter houdbaar. Raadpleeg de verpakking.
Ik gebruik liever kookroom dan boter.quote:
Heerlijk al die onverstaanbare PVV-ers in limboland...quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:06 schreef meth77 het volgende:
[..]
Limburg is best mooi, Drente en Overijssel ook
Ja, want die Friezen spreken pas echt verstaanbaar.... Soepel volk ook.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:58 schreef Censuur-152 het volgende:
Heerlijk al die onverstaanbare PVV-ers in limboland...
Boven de rivieren, het land van de Friezen en de Saksen moet je natuurlijk zijn.
Alles beter dan Limburgers. PVV kneusjes...quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, want die Friezen spreken pas echt verstaanbaar.... Soepel volk ook.
Nou dan lijkt me jouw probleem wel opgelost. Koop jij een huis in Friesland of Scandinavië, daar zijn ze namelijk lekker goedkoop want daar wil voor zijn verdriet verder toch niemand wonen, en dan betalen de gezellige mensen wel wat meer voor een huis elders in NL.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:15 schreef Censuur-152 het volgende:
Alles beter dan Limburgers. PVV kneusjes...
yep, probeer Stockholm eens. Zelfs zonder HRA duurder dan A'dam. Wie moet je dan de schuld geven....?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou dan lijkt me jouw probleem wel opgelost. Koop jij een huis in Friesland of Scandinavië, daar zijn ze namelijk lekker goedkoop want daar wil voor zijn verdriet verder toch niemand wonen, en dan betalen de gezellige mensen wel wat meer voor een huis elders in NL.
Zijn logica kennende..... Ehmmmm... Dat wordt dan de hout- of betonmaffia.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
yep, probeer Stockholm eens. Zelfs zonder HRA duurder dan A'dam. Wie moet je dan de schuld geven....?
Hebben ze vandaag de HRA afgeschaft in Zweden of weet jij niet waar je over praat?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
yep, probeer Stockholm eens. Zelfs zonder HRA duurder dan A'dam. Wie moet je dan de schuld geven....?
Volgens Dino is er geen zeepbel want al die dure huizen staan op unieke locatiesquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:53 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Hebben ze vandaag de HRA afgeschaft in Zweden of weet jij niet waar je over praat?
Iedereen een uniek huis!quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Volgens Dino is er geen zeepbel want al die dure huizen staan op unieke locaties
beetje moeite om toe te geven dat er massa's plekken ter wereld zijn waar huizenprijzen zowel absoluut als relatief hoger zijn dan in Nederland, zonder of met beperkte HRA en met inkomens die lager liggen dan in Nederland? Bor-de -wolf gedrag. Staat vast ook op wiki.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:53 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Hebben ze vandaag de HRA afgeschaft in Zweden of weet jij niet waar je over praat?
zeg jij maar waarom huizen in pakweg Stockholm, London, Mumbai of Sydney een veelvoud van die in Nederland kosten, zelfs zonder alle vermaledijde subsidies.....quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Volgens Dino is er geen zeepbel want al die dure huizen staan op unieke locaties
juist ja, je zat er weer compleet naast. Je hoeft niet een heel verhaal op te hangen hoor...quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
beetje moeite om toe te geven dat er massa's plekken ter wereld zijn waar huizenprijzen zowel absoluut als relatief hoger zijn dan in Nederland, zonder of met beperkte HRA en met inkomens die lager liggen dan in Nederland? Bor-de -wolf gedrag. Staat vast ook op wiki.
HRA is natuurlijk niet de enige prijsbepalende factor.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zeg jij maar waarom huizen in pakweg Stockholm, London, Mumbai of Sydney een veelvoud van die in Nederland kosten, zelfs zonder alle vermaledijde subsidies.....
Ik vraag me trouwens nog steeds af wanneer jij een huis nu als fatsoenlijk kwalificeert
Licht mij de staar, svp.
welke volgens jou nog meer?quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
HRA is natuurlijk niet de enige prijsbepalende factor.
De grondprijs (en die hangt ook weer af van vraag/aanbod), de kosten van het bouwen van een huis en de vraag/aanbod van bestaande huizen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
welke volgens jou nog meer?
(ps: volstrekt me je eens hoor)
Elk huis is natuurlijk ook uniekquote:Op woensdag 16 maart 2011 20:05 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Iedereen een uniek huis!
[ afbeelding ]
Ik denk met name schaarste en trend (als in bereidheid om % inkomen te verwonen). Want in pakweg Mumbai en Sydney zijn de inkomens lager dan in NL, en geen fiscale faciliteiten, maar huizenprijzen stukken hoger. Waarom? Schaarste (m.n. kwalitatief qua locatie), en men is simpelweg bereid een groter deel van inkomen te verwonen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
De grondprijs (en die hangt ook weer af van vraag/aanbod), de kosten van het bouwen van een huis en de vraag/aanbod van bestaande huizen.
De HRA is een component in de financiële polstok van de vragers. Niets meer en niets minder.
je hoeft niet zo te ontwijken hoor.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:30 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
juist ja, je zat er weer compleet naast. Je hoeft niet een heel verhaal op te hangen hoor...
Op zijn minst moeten vastgoed en grondspeculanten er niet asociaal aan verdient hebben. M.a.w. de prijs moet dicht tegen de intrinsieke kosten aan zitten, componenten als de HRA en te goedkoop geld hebben de marges laten exploderen en daarmee de vastgoedmaffia en banksters gespekt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
true!
en wat maakt een huis nu fatsoenlijk?
groep? Getver, klef.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:52 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind het overigens wel gezellig met Dino weer in de groep, ik was al bang dat ik hem drie jaar moest missen![]()
Dus onder fatsoenlijk versta jij: het dak mag lek zijn, de kozijnen rot, de vloer vermolmd, geen cv en de voegen mogen er spontaan uit vallen zolang er maar niemand aan verdiend heeft?quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:51 schreef xenobinol het volgende:
Op zijn minst moeten vastgoed en grondspeculanten er niet asociaal aan verdient hebben. M.a.w. de prijs moet dicht tegen de intrinsieke kosten aan zitten, componenten als de HRA en te goedkoop geld hebben de marges laten exploderen en daarmee de vastgoedmaffia en banksters gespekt.
probleem: wat is de intrinsieke waarde van grond? Zou dat dan inhouden dat grond hartje A'dam hetzelfde kost dan Winschoterdiep?quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Op zijn minst moeten vastgoed en grondspeculanten er niet asociaal aan verdient hebben. M.a.w. de prijs moet dicht tegen de intrinsieke kosten aan zitten, componenten als de HRA en te goedkoop geld hebben de marges laten exploderen en daarmee de vastgoedmaffia en banksters gespekt.
Ook HRA (30) , extreem lage rente, kort gefinancierd, schaarste, locatie, geloof in het huizensprookje. tot voor kort 100%hypotheken, nu 85%...quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zeg jij maar waarom huizen in Stockholm een veelvoud van die in Nederland kosten, zelfs zonder alle vermaledijde subsidies.....
welkom in de wereld. Same goes for Sydney, Mumbai, Singapore etc.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:00 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Ook HRA (30) , extreem lage rente, kort gefinancierd, schaarste, locatie, geloof in het huizensprookje. tot voor kort 100%hypotheken, nu 85%...
Wedden dat ze er een stuk minder voor over hebben zonder HRA en hogere rentestandenquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
welkom in de wereld. Same goes for Sydney, Mumbai, Singapore etc.
Waarom dan je kruistocht jegens Nederlandse huizenbezitters? Dit is simpelweg een modern land, veilig, met een keur aan voorzieningen en infrastructuur. Jij noemt het een huizensprookje. Ik noem het een plek waar simpelweg veel mensen graag willen wonen. En daar dus een bedrag voor over hebben. Mag dat?
true, maar dat wil niet zeggen dat huizen in NL nu 'duur' zijn. Dat zegt enkel dat jij denkt en hoopt dat ze goedkoper worden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wedden dat ze er een stuk minder voor over hebben zonder HRA en hogere rentestanden![]()
Subsidies, goedkoop geld.... het zijn de ingredienten van speculatieve zeepbellen.![]()
Jouw argumenten als locatie en dergelijken zijn waar maar als er geen subsidie is en geld kost een stuk meer dan gaan ze toch echt minder doekoes neertellen voor het stukje ba(n)ksteen
Ze hebben er veel voor over, maar ze hebben niets... (de starters onderaan de piramide)quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik noem het een plek waar simpelweg veel mensen graag willen wonen. En daar dus een bedrag voor over hebben. Mag dat?
Misschien niet perse 'duur' maar wel 'duurder dan nodig' door de subsidies.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
true, maar dat wil niet zeggen dat huizen in NL nu 'duur' zijn. Dat zegt enkel dat jij denkt en
hoopt dat ze goedkoper worden.
In NL is het dus bovengenoemde factoren + subsidies.quote:Wat zou kunnen, historie leert dat prijzen vooral bepaald worden door inkomen, inkomenszekerheid, financieringsrente, en trend (hoe belangrijk is wonen, en daarvan afgeleid hoeveel willen we daarvoor uitgeven).
maar je stopt het niet door huizen goedkoper te wensen, ook een goedkoper huis wordt gefinancieerd zonder te sparen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:37 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Ze hebben er veel voor over, maar ze hebben niets... (de starters onderaan de piramide)
Een gevaarlijk leenspel dus, dat veel levens gaat ruïneren en dus gestopt moet worden.
Het bedrag dat iemand over heeft voor wonen wordt o.a. bepaald door de leencapaciteit en die is met HRA hoger dan zonder HRA.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
welkom in de wereld. Same goes for Sydney, Mumbai, Singapore etc.
Waarom dan je kruistocht jegens Nederlandse huizenbezitters? Dit is simpelweg een modern land, veilig, met een keur aan voorzieningen en infrastructuur. Jij noemt het een huizensprookje. Ik noem het een plek waar simpelweg veel mensen graag willen wonen. En daar dus een bedrag voor over hebben. Mag dat?
quote:In de gemeente zijn daarom vijf locatiesaangewezen waar mensen zelf hun woning kunnen bouwen: Jubbega, De Akkers, Nieuwehorne, Gedempte Molenwijk en Skoatterwâld. De woonmogelijkheden gaan van `betaalbaar wonen (en werken) midden in het centrum tot `wonen aan groene lanen in een huis met een tuin’. Wonen in een rij of liever vrijstaand? Heerenveen biedt mogelijkheden voor starters, gezinnen, jong en oud(er)!
Wat moet een mens in Heerenveen???quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:16 schreef michaelmoore het volgende:
mooi initiatief in Heerenveen
Klein budget, toch je eigen huis bouwen in Heerenveen met een bouwgroep
[..]
Schaatsen ??quote:Op donderdag 17 maart 2011 04:53 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Wat moet een mens in Heerenveen???
Prachtig, die voedselbankmentaliteit (3x woordwaarde) van huurdersquote:Op donderdag 17 maart 2011 00:49 schreef droom_econoom8 het volgende:
Binnenkort weer Open Huizendag. Waar gaan jullie gratis appeltaart scoren dit jaar?
Ongeveer hetzelfde als in Drontenquote:Op donderdag 17 maart 2011 04:53 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Wat moet een mens in Heerenveen???
Is natuurlijk niets nieuws en Heerenveen is verre van de eerste hiermee. In Duitsland heb je al lange tijd de baugruppe en werkt perfect. Almere is al heel veer met bouwgroepen en hiernaast zijn er genoeg CPO initiatieven aan te wijzen die eigenlijk hetzelfde zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:16 schreef michaelmoore het volgende:
mooi initiatief in Heerenveen
Klein budget, toch je eigen huis bouwen in Heerenveen met een bouwgroep
[..]
Asociale huiseigenaren ten voeten uit.... beetje klagen over de troep van een gestorven man die zij de laatste maanden van zijn leven aan zijn lot hebben overgelaten. Als ze zich meer om de zieke man bekommert hadden dan was er geen sprake geweest van deze situatie.... bah.... asociale PVV Hagenezenquote:Betalen voor dode buurman
DEN HAAG - Bewoners van het Gagelplein in Den Haag zijn diep geschokt omdat zij van de gemeente te horen hebben gekregen dat zij moeten opdraaien voor het reinigen van het zwaar vervuilde huis van een overleden buurman.
De 70-jarige Hagenaar Reginald Struik overleed een half jaar geleden na een ziekbed. Volgens zijn buurvrouw Ineke Kalberg leed hij aan slokdarmkanker. Hij was eenzaam. Hij heeft me wel eens verteld dat hij een zoon had in Duitsland, maar daar leek hij geen contact mee te hebben.
Na zijn overlijden bleek dat de ernstig zieke Reginald zijn huis had verslonsd. Zijn directe buren trokken bij de gemeente aan de bel vanwege het ongedierte dat op het smerige appartement afkwam. Mijn partner heeft een dode muis gevonden in de slaapkamer van onze dochter. Ze durft niet meer in haar kamer te slapen, omdat zij het ongedierte in de muren en het plafond hoort lopen, meldt buurman Dennis de Jong.
Tot grote ergernis geeft de gemeente Den Haag niet thuis. Ik geloof dat ik ondertussen wel 30 tot 40 keer heb gebeld, verzucht ook Lieke de Reus. Ik ben zelfs doorverwezen naar het ministerie van Financiën en de rechtbank!
De tot wanhoop gedreven buren legden uiteindelijk de kwestie voor aan hun wijkagent. Die verwees hen door naar het meldpunt woonoverlast van de gemeente. Dit meldpunt heeft mij laten weten niets te kunnen doen, omdat er niemand is waar de rekening naartoe kan, foetert De Reus. Aangezien wij als buren last hebben van de situatie in de woning van de overleden buurman geeft de gemeente aan dat wij dus zelf maar op moeten draaien voor de kosten voor het schoonmaken.
Gotspe
De PVV, die door de ziedende buren is ingeschakeld, vindt het een gotspe. Het is onacceptabel dat deze buren nu blijkbaar verantwoordelijk zijn voor het gedrag van de buurman, briest raadslid Bart Brands. Dit kan de Vereniging Van Eigenaren wel tienduizenden euros gaan kosten!
Volgens de gemeente is de affaire erg complex. De gemeente kan zon huis niet zomaar binnenvallen, laat wethouder Rabin Baldewsingh via zijn woordvoerster weten. In principe zijn het de nabestaanden die verantwoordelijk zijn voor zon woning. Maar als die er niet blijken te zijn, of als zij afstand doen van de erfenis, kan dit een heel lange juridische nasleep hebben.
Of de buren daadwerkelijk met de schoonmaakrekening worden opgezadeld kon de woordvoerster gisteren nog niet bevestigen. Dat wordt vandaag door ambtenaren uitgezocht.
De buren laten in ieder geval weten daar geen genoegen mee te nemen. De Reus: Voor dit soort gevallen hebben wij een overheid. Hiervoor betalen wij allemaal belasting.
bron: Telegraaf
Helemaal mee eens. Walgelijk volk, die huiseigenaren in de grote stad. Ikke ikke ikke en de buurman kan stikken.quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Asociale huiseigenaren ten voeten uit.... beetje klagen over de troep van een gestorven man die zij de laatste maanden van zijn leven aan zijn lot hebben overgelaten. Als ze zich meer om de zieke man bekommert hadden dan was er geen sprake geweest van deze situatie.... bah.... asociale PVV Hagenezen
Precies... en ondertussen is ook nog 1 van de dochters doodsbang voor een muisquote:Op donderdag 17 maart 2011 09:58 schreef Asfyxia het volgende:
Helemaal mee eens. Walgelijk volk, die huiseigenaren in de grote stad. Ikke ikke ikke en de buurman kan stikken.
Dat ze de gemeenschap willen laten opdraaien voor hun eigen asociale gedrag vind ik ronduit schokkend.
Typisch ook weer dat de PVV het heeft over "het gedrag van de buurman". Met "gedrag" heeft het weinig te maken. Die man was gewoon doodziek en z'n fijne buurtjes hebben hem gewoon dood laten gaan, zonder zich om hem te bekommeren.
Hoezo niet duur? De marges zijn waanzinnig hoog. Mensen kijken tegenwoordig naar hun maandlasten.... het lijken wel leenverslaafde huurkopersquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
true, maar dat wil niet zeggen dat huizen in NL nu 'duur' zijn. Dat zegt enkel dat jij denkt en hoopt dat ze goedkoper worden.
Wonen is echt niet belangrijker geworden als vroeger, toen wilden de mensen ook leuk wonen. Het enige verschil is de virtuele welvaart die wij bij elkaar geleend hebben doordat de rentestanden steeds lager werden.quote:Wat zou kunnen, historie leert dat prijzen vooral bepaald worden door inkomen, inkomenszekerheid, financieringsrente, en trend (hoe belangrijk is wonen, en daarvan afgeleid hoeveel willen we daarvoor uitgeven).
De arbeidsparticipatie heeft gewoon alle kostenplaatjes verschoven, niet meer dan dat. Tegenwoordig krijgen jonge ouders toeslagen voor de kinderopvang terwijl je dit vroeger niet nodig had omdat je je eigen kinderen opvingquote:In de jaren '90 en '00 is de arbeidsparticipatie verhoogd (dito invloed op gezinsinkomen), zijn salarissen sterk gestegen, en de werkloosheid waanzinnig laag geworden, de rente sterk gedaald, en is het belang van 'wonen' sterk gestegen. Daar zit geen kwaad genius achter, dat zijn normale sociale ontwikkelingen. Wellicht dat de komende jaren we andere ontwikkelingen zien. Ik denk bijvoorbeeld dat veiligheid een belangrijk motief gaat worden.
Sure..... er zullen banen voor het oprapen liggen, maar de kosten voor de vergrijzing komen gewoon op de schouders van die mensen te liggen... boy ooh boy wat zullen we in welvaart levenquote:Ik denk ook dat we een krimpende beroepsbevolking gaan krijgen en dat jonge mensen een erg riante positie op de arbeidsmarkt gaan krijgen.
De tweedeling is het gevolg van de economische slavernij... de haves zullen de have not's misbruiken ten behoeve van hun eigen zelfverrijking... dat heeft alles te maken met banksters en kapitalisten die geld uit het niets toveren.quote:Maar niet iedereen, een tweedeling in wie mee kan en wie niet mee kan. Dat soort dingen gaan de woningmarkt misschien wel meer beinvloeden dan je denkt. Ik denk dat de huizenmarkt daar een afspiegeling zal zijn, een tweedeling dus, tussen stad en periferie, tussen upmarket en downmarket.Dat is namelijk volgens mij ook de reden waarom huizenprijzen zijn zoals ze zijn in steden als Sydney, Mumbai, Chennai of Singapore. Want ik kan dat niet verklaren aan de hand van HRA, banksters, vastgoedmaffia, of zelfs ook maar inkomen.
Mensen zijn aan het indikken, ook op kantoren zie je flexplekken en thuiswerken toenemen, en op woongebied zie je mensen die een bed inde randstad hebben om door de weeks te zijn en met het gezin mooi in limburg, overijssel,zeeland of zelfs duitsland wonen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wonen is echt niet belangrijker geworden als vroeger, toen wilden de mensen ook leuk wonen. Het enige verschil is de virtuele welvaart die wij bij elkaar geleend hebben doordat de rentestanden steeds lager werden.
Precies! Zeg Xeno, wanneer kom jij met je have-not bezempje nou eidelijk mijn have-oprit vegen?quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:32 schreef xenobinol het volgende:
De tweedeling is het gevolg van de economische slavernij... de haves zullen de have not's misbruiken ten behoeve van hun eigen zelfverrijking...
Heb je een lekkere vrouw/vriendin?quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Precies! Zeg Xeno, wanneer kom jij met je have-not bezempje nou eidelijk mijn have-oprit vegen?
Een hoop bankmedewerkers zijn in feite gewoon ambtenaren die enkel bestaan bij de inkomsten gegenereerd uit de productieve sector. Doordat de overheid het faciliteert dat er jaarlijks 13 miljard extra richting de banken kan hebben mensen als Dino een Melkert baanquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:40 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Misschien niet perse 'duur' maar wel 'duurder dan nodig' door de subsidies.
[..]
In NL is het dus bovengenoemde factoren + subsidies.
Kun je net zo goed in Dronten komen wonenquote:
Meestal 'doen' ze de pool cleaning guy tochquote:
Ik vind het schokkend dat jij weigert je betalingsverplichtingen na te komen maar wel de mond vol hebt over asociaal gedrag van anderen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:58 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dat ze de gemeenschap willen laten opdraaien voor hun eigen asociale gedrag vind ik ronduit schokkend.
Het draait bij jouw alleen maar om geld? Ik heb liever een stelletje sociale krakers naast mij wonen dan van die asociale tweeverdieners die enkel maar naar zichzelf om kijkenquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vind het schokkend dat jij weigert je betalingsverplichtingen na te komen maar wel de mond vol hebt over asociaal gedrag van anderen.
Als Whuzz een lekkere vrouw/vriendin heeft, wil ik wel even haar pool komen cleanen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Meestal 'doen' ze de pool cleaning guy toch
Wel goed schrobben hèquote:Op donderdag 17 maart 2011 11:03 schreef Asfyxia het volgende:
Als Whuzz een lekkere vrouw/vriendin heeft, wil ik wel even haar pool komen cleanen.
Nee, waar het om gaat is dat iemand die zelf niet doet zoals het hoort wel veroordelend praat over andere mensen die niet doen hoe het hoort. Dat heeft verder helemaal niks te maken met dat het mij alleen maar om geld gaat.quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het draait bij jouw alleen maar om geld? Ik heb liever een stelletje sociale krakers naast mij wonen dan van die asociale tweeverdieners die enkel maar naar zichzelf om kijken
Ja. Die terwijl ik aan het werk was dinsdag de achtertuin heeft opgeruimd en het terras heeft geveegdquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:45 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Heb je een lekkere vrouw/vriendin?
Stijgende rente, stijgende werkeloosheid en een stijgende Fundateller... rara.... wat zullen de prijzen doenquote:Werkloosheid stijgt weer
De werkloosheid daalt niet meer, sterker nog, hij stijgt.
+20.000
In februari zaten 430.000 mensen zonder werk. Dat is ruim 20.000 meer dan de maand ervoor. In vergelijking met februari vorig jaar is de werkloosheid wél gedaald. De nieuwe werklozen zijn vooral mannen. Onder vrouwen is nog wel sprake van daling van de werkloosheid.
Bouw
Opvallend is dat er in februari minder werkzoekenden waren met een bouw-beroep. De bouw gaat door een diep dal.
© RTLZ.nl
quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:24 schreef CoolGuy het volgende:
Nee, waar het om gaat is dat iemand die zelf niet doet zoals het hoort wel veroordelend praat over andere mensen die niet doen hoe het hoort. Dat heeft verder helemaal niks te maken met dat het mij alleen maar om geld gaat.
Geld is een machtsmiddel dat word misbruikt door de banksters en financiele mafffia. Het gaat mij niet om het geld an sich... het gaat mij om de negatieve invloed die zij uitoefenen m.b.v. dit zelf gecreerde geld. Dat er mensen in de shit komen lijkt mij niet meer dan voorspelbaar. Wat ik hoop of wat ik volgens jou meen te hopen is niet relevant. Deze mensen hebben zichzelf in een ongunstige positie gemanoeuvreerd, daar hebben ze mij niet voor nodig gehadquote:Wel grappig dat je dat zegt trouwens. Want volgens mij gaat het jou om geld. Je hebt het alleen maar over geld, en vooral dat het allemaal maar lucht is, en nep, en voor grote problemen gaat zorgen, bij voorkeur bij mensen die een hypotheek hebben. Je roept wel dat het je gaat om de financiele instellingen, maar in werkelijkheid zijn je posts doorspekt van hoop dat de mensen die een hypotheek hebben in de shit komen. Kun je ontkennen, maar dat doet niets af aan dat 't wel zo is.
Dat zorgt ervoor dat je als potentiële koper straks de sprong naar een koopwoning alleen nog maar kunt maken met behulp van een polsstok.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:26 schreef xenobinol het volgende:
Stijgende rente, stijgende werkeloosheid en een stijgende Fundateller... rara.... wat zullen de prijzen doen
...daar mag je niks van zeggen anders is het jaloezie.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:43 schreef Bayswater het volgende:
De top van ING kan nog een aardig hypotheekbedrag krijgen las ik.
Je snapt 't wel.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
[..]
Geld is een machtsmiddel dat word misbruikt door de banksters en financiele mafffia. Het gaat mij niet om het geld an sich... het gaat mij om de negatieve invloed die zij uitoefenen m.b.v. dit zelf gecreerde geld. Dat er mensen in de shit komen lijkt mij niet meer dan voorspelbaar. Wat ik hoop of wat ik volgens jou meen te hopen is niet relevant. Deze mensen hebben zichzelf in een ongunstige positie gemanoeuvreerd, daar hebben ze mij niet voor nodig gehad
of als je ouders of je buren garant willen staan, daar is de RABO druk meequote:Op donderdag 17 maart 2011 13:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zorgt ervoor dat je als potentiële koper straks de sprong naar een koopwoning alleen nog maar kunt maken met behulp van een polsstok.
Nee echt niet... ik ben je volkomen kwijt[/quote]quote:
Dat heb je met speculatieve zeepbellen, begin je nu te begrijpen waarom zoiets gevaarlijk en niet in het belang van de maatschappij is?quote:Dat er mensen in de shit komen lijkt mij ook niet meer dan voorspelbaar. Maar dat is een open deur intrappen, en heeft niet per se met de banken te maken. Bijvoorbeeld ook mensen die een relatie hebben, een huis kopen op beide salarissen en daarna uit elkaar gaan waardoor elk van hun alleen de hypotheek niet meer kan opbrengen, zitten met problemen.
OMG... neem jij dat serieusquote:Dat is wel relevant, omdat dat de insteek is waarmee jij hier reageert. Al jouw posts druipen van het plezier om de problemen die mensen volgens jou gaan krijgen als het fout loopt. Kijk maar naar wat je zegt over Whuzz nu net bijvoorbeeld.
Op fok blaten kan anders wel tot een revolutie leiden toch?quote:Wat nog minder van belang is wat jij hoopt dat er gaat gebeuren. Er gebeurd wat er gebeurd, niet wat jij graag wil of hoopt dat er gebeurd. En hier op fok! al 2 jaar ofzo in deze topics hetzelfde zeurverhaaltje ophangen gaat ook niet bewerkstelligen dat wat jij hoopt gebeurd. Je hebt het dan wel over een 'revolutie' maar doet niet meer dan op Fok wat zitten blaten.
Nee, dat heeft geen fluit te maken met speculatieve zeepbellen. Ik snap heel goed wat je bedoeld. Ik ben het alleen niet met je eens. Als een stel uit elkaar gaat en dan dus niet meer de kosten op kan brengen dan is dat niet de schuld van de financiele instelling die hun die hypotheek gegeven heeft, maar een gevolg van de keuze van die mensen om op beide salarissen een hypotheek te nemen. Dát is het gevaar. Je kunt de schuld voor je eigen keuzes niet bij iemand anders leggen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee echt niet... ik ben je volkomen kwijt
[..]
Dat heb je met speculatieve zeepbellen, begin je nu te begrijpen waarom zoiets gevaarlijk en niet in het belang van de maatschappij is?
[..]
OMG... neem jij dat serieus
[..]
Op fok blaten kan anders wel tot een revolutie leiden toch?
Uit 'afgunst' heb ik jaren geleden al mijn doekoes daar al weg gehaald. Aan mij zal het dus niet gelegen hebbenquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:45 schreef BertV het volgende:
[..]
...daar mag je niks van zeggen anders is het jaloezie.
Die mensen nemen een hypotheek op beide salarissen om deel te mogen nemen aan de speculatieve zeepbel. Als het mis gaat krijg je als bankster dan gewoon een bail out.... zie daar... je kan wel degelijk de gevolgen van je eigen keuzes afschuiven... kwestie van schaalgrote.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:22 schreef CoolGuy het volgende:
Nee, dat heeft geen fluit te maken met speculatieve zeepbellen. Ik snap heel goed wat je bedoeld. Ik ben het alleen niet met je eens. Als een stel uit elkaar gaat en dan dus niet meer de kosten op kan brengen dan is dat niet de schuld van de financiele instelling die hun die hypotheek gegeven heeft, maar een gevolg van de keuze van die mensen om op beide salarissen een hypotheek te nemen. Dát is het gevaar. Je kunt de schuld voor je eigen keuzes niet bij iemand anders leggen.
De banken zijn kennelijk ook te dom om adem te halen, want zij zijn degenen die deze speculatieve zeepbel van brandstof voorzien. Maar ja.. dat kan omdat ze toch weten dat ze een bail out krijgen, dus voor de banksters zijn er geen risico's.quote:De financiele instelling is niet geinteresseerd in de relatie. Zij stellen een bedrag ter beschikking als degene die dat geld wil lenen kan aantonen dat ze dat kunnen betalen. Als mensen hun gezamenlijke inkomen daarvoor willen gebruiken is dat hun eigen keuze. Iedere debiel snapt dat het gevaar daarvan is dat als je uit elkaar gaat, elk van de partners in hun eentje de kosten niet op zal kunnen brengen. Daar hoeft die financiele instelling je niet voor bij het handje te pakken, dat weten die mensen ook wel. Als die mensen dat niet weten, dan zijn ze nog te dom om adem te halen, en als het dan mis gaat, dan moeten ze dat lekker bij zichzelf zoeken, immers, zij zijn willens en wetens dat risico aan gegaan.
Dus ik moet het allemaal maar goedkeuren omdat ze veel mensen dat doen? Ik ben geen schaapquote:Wat jij doet is stellen dat de grote boze bank dan dus geen lening aan zo'n stel had moeten verstrekken. Welkom in de grote mensen wereld Xeno, zo werkt het dus niet. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen handelen en zijn eigen keuzes. Wat jij doet is jammeren en met het vingertje wijzen. Dat deed je vroeger op het speelplein toen je 5 was, inmiddels ben je volwassen geworden.
De kosten van de schuldsanering worden hoe dan ook afgewenteld op de maatschappij, liever zie ik dus dat er aan preventie word gedaan. Het opblazen van een huizenmarkt zeepbel is niet in het belang van de maatschappij, het zijn hebberige individuen die zich proberen te verrijken.quote:Overigens neem ik die opmerking over Whuzz niet serieus, en als het nou 1x zou zijn, oke, maar alle posts die ik nu van jou heb meegemaakt zijn doordrenkt van hoop dat mensen in de problemen komen, moet je nu niet doen alsof je neus bloedt
Nee, die mensen nemen een hypotheek op beide salarissen omdat ze dan een groter huis kunnen kopen. De banken dwingen hun daar niet toe, die mensen kiezen daar zelf voor. En dat doen ze, uit hebzucht. Immers, als ze op basis van 1 salaris een huis kunnen kopen zullen ze dat niet doen, immers, o.b.v. 2 salarissen kunnen ze een groter huis kopen. Nee je kunt die niet afschuiven, want je zou niet in die hele situatie zitten als je je handtekening niet had gezet. Alles staat en valt met je eigen keuzes. Dat schijn je niet te willen accepteren, en dat snap ik wel, want als je dat doet, dan moet je de schuld bij jezelf zoeken, en dat is heel vervelend.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die mensen nemen een hypotheek op beide salarissen om deel te mogen nemen aan de speculatieve zeepbel. Als het mis gaat krijg je als bankster dan gewoon een bail out.... zie daar... je kan wel degelijk de gevolgen van je eigen keuzes afschuiven... kwestie van schaalgrote.
[..]
Precies, die risico's zijn er niet, en als het hele verhaal van bail-outs niet aan de orde was, dan werd zo'n klant volledig uitgekleed als ze niet meer kunnen betalen. Maar daarvoor heeft die klant wel zijn handtekening gezet, en als het goed is heeft hij alle lettertjes gelezen, dus weet hij dat dat het risico is van het aangaan van een dergelijk contract.quote:De banken zijn kennelijk ook te dom om adem te halen, want zij zijn degenen die deze speculatieve zeepbel van brandstof voorzien. Maar ja.. dat kan omdat ze toch weten dat ze een bail out krijgen, dus voor de banksters zijn er geen risico's.
Nou je blaat anders wel net zo dom als een schaap.quote:Dus ik moet het allemaal maar goedkeuren omdat ze veel mensen dat doen? Ik ben geen schaap
Ja, en die hebberige individuen zitten eerder in de keten al. Dat begint bij de klant. Daar hebben we de Gouden Bergen weer. Net als bij aandelen. Er zitten risico's in, maar die worden op de koop toe genomen omdat die Gouden Bergen zo mooi klinken. En dan toch je handtekening zetten, en als het achteraf mis loopt dan gaan huilen. Dat terwijl iedereen met ook maar 1 gram gezond verstand kan beredeneren dat als iets een risico heeft, dat ook risico ook serieus genomen dient te worden.quote:De kosten van de schuldsanering worden hoe dan ook afgewenteld op de maatschappij, liever zie ik dus dat er aan preventie word gedaan. Het opblazen van een huizenmarkt zeepbel is niet in het belang van de maatschappij, het zijn hebberige individuen die zich proberen te verrijken.
Ja man! En het mooie is: het werkt!quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:37 schreef xenobinol het volgende: het zijn hebberige individuen die zich proberen te verrijken.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:53 schreef BertV het volgende:
Uit onderzoek is gebleken dat meer geld boven een bepaald bedrag per jaar niet gelukkiger maakt.
Volgens mij ging het om twee tot driemaal modaal, even omgerekend uit een Amerikaans-onderzoek incl. big-mac index berekening.
Ik kan je vertellen dat die ING-topman daar al ver boven zit. Dus deze communist ziet het liever anders.
Weet jij veel wat het schaap blaat? Misschien probeert ze je wel ergens voor te waarschuwenquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:48 schreef CoolGuy het volgende:
Nou je blaat anders wel net zo dom als een schaap.
Geld op zich maakt hoe dan ook niet gelukkig. Geld is geen doel. Geld is een middel om in je behoeften te kunnen voorzien. En hoe beter je in staat bent om in je behoeften kunt voorzien, hoe gelukkiger je bent. Immers, als je vanalles wil, maar niks kunt omdat je geen cent te makken hebt moet je steeds maar 'nee' verkopen aan jezelf, omdat je geen keuze hebt. Daar wordt je echt niet gelukkiger van.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:53 schreef BertV het volgende:
Uit onderzoek is gebleken dat meer geld boven een bepaald bedrag per jaar niet gelukkiger maakt.
Volgens mij ging het om twee tot driemaal modaal, even omgerekend uit een Amerikaans-onderzoek incl. big-mac index berekening.
Ik kan je vertellen dat die ING-topman daar al ver boven zit. Dus deze communist ziet het liever anders.
Ja, maar als het schaap kletsverhalen verkoopt, dan hoef ik dat niet serieus te nemen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Weet jij veel wat het schaap blaat? Misschien probeert ze je wel ergens voor te waarschuwen
Met de stijgende rente en overige kosten zal heet steeds moeilijker worden om in 'de behoeften' te voorzienquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:56 schreef CoolGuy het volgende:
Geld op zich maakt hoe dan ook niet gelukkig. Geld is geen doel. Geld is een middel om in je behoeften te kunnen voorzien. En hoe beter je in staat bent om in je behoeften kunt voorzien, hoe gelukkiger je bent. Immers, als je vanalles wil, maar niks kunt omdat je geen cent te makken hebt moet je steeds maar 'nee' verkopen aan jezelf, omdat je geen keuze hebt. Daar wordt je echt niet gelukkiger van.
Kijk maar naar de eisen die mensen heden ten dage stellen aan woningen, en vergelijk die gerust met vroegerquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:32 schreef xenobinol het volgende:Wonen is echt niet belangrijker geworden als vroeger, toen wilden de mensen ook leuk wonen. Het enige verschil is de virtuele welvaart die wij bij elkaar geleend hebben doordat de rentestanden steeds lager werden.
Tuurlijk heeft het allemaal weer met iemand anders te maken, de Grote Vijand.quote:De tweedeling is het gevolg van de economische slavernij... de haves zullen de have not's misbruiken ten behoeve van hun eigen zelfverrijking... dat heeft alles te maken met banksters en kapitalisten die geld uit het niets toveren.
heeft geen baan, hoeft geen baan, wil geen baanquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een hoop bankmedewerkers zijn in feite gewoon ambtenaren die enkel bestaan bij de inkomsten gegenereerd uit de productieve sector. Doordat de overheid het faciliteert dat er jaarlijks 13 miljard extra richting de banken kan hebben mensen als Dino een Melkert baan
Ik kan je vertellen dat Hommen niet voor de centjes ING uit de stront probeert te trekken.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:53 schreef BertV het volgende:
Je dacht van, op de rest van de vorige post kan ik niets anders zeggen dan 'ja dat is inderdaad zo' dus doe ik het af met 1 regel op iets waar ik wel met eenquote:Op donderdag 17 maart 2011 15:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Met de stijgende rente en overige kosten zal heet steeds moeilijker worden om in 'de behoeften' te voorzien![]()
OMG wat druipt daar weer van af dat ik mensen wil zien falen.![]()
All those beautiful people
I want to have them all
All those porcelain models
If only I could make them fall
Inderdaad!quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kijk maar naar de eisen die mensen heden ten dage stellen aan woningen, en vergelijk die gerust met vroeger
We willen het allemaal, en we willen het NU!
Exact. Want dat is makkelijk. Afschuiven, zodat je zelf 0 verantwoordelijkheid hoeft te nemen.quote:Tuurlijk heeft het allemaal weer met iemand anders te maken, de Grote Vijand.![]()
Want we hebben natuurlijk heulemaal niks meer te vertellen over ons eigen leven, en ambitie, alles moet ons aangereikt of ons overkomen. Van derden, door derden. Die we vervolgens als kleuters overal de schuld van kunnen geven. Boehoe......snotter! ;{
Nee, inderdaad. Geld interesseert hem als bankier helemaal niks en hij doet het omdat hij graag voor Sinterklaas speelt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat Hommen niet voor de centjes ING uit de stront probeert te trekken.
Je moet het zien als sociale dienstverleningquote:Op donderdag 17 maart 2011 15:29 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Geld interesseert hem als bankier helemaal niks en hij doet het omdat hij graag voor Sinterklaas speelt.
(Hou nou toch op met die onzin man...)
Dan moeten mensen hun behoeften bij gaan stellen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Met de stijgende rente en overige kosten zal heet steeds moeilijker worden om in 'de behoeften' te voorzien![]()
Volgens mij zijn het nu juist de banken die bij elk risico lopen te snotteren dat de overheid garant moet staan?! Nu weer met huizen op erfpacht-grond. Wel lusten, niet de lasten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft het allemaal weer met iemand anders te maken, de Grote Vijand.![]()
Want we hebben natuurlijk heulemaal niks meer te vertellen over ons eigen leven, en ambitie, alles moet ons aangereikt of ons overkomen. Van derden, door derden. Die we vervolgens als kleuters overal de schuld van kunnen geven. Boehoe......snotter! ;{
Dat valt wel mee. Banken overwegen om dat niet meer te financieren. Het is de overheid die daar over begint te zeuren dat dat allemaal niet kan, bla, bla, bla. Wil de overheid dat dit financierbaar blijft en dat het risico binnen de perken blijft, dan zullen ze inderdaad garant moeten staan.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het nu juist de banken die bij elk risico lopen te snotteren dat de overheid garant moet staan?! Nu weer met huizen op erfpacht-grond. Wel lusten, niet de lasten.
Het is niet de overheid die daar over begint te zeuren,het zijn de eigenaren van deze prachtige, unieke en vooral overgewaardeerde stukje banksteen die dat doenquote:Op donderdag 17 maart 2011 15:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Banken overwegen om dat niet meer te financieren. Het is de overheid die daar over begint te zeuren dat dat allemaal niet kan, bla, bla, bla. Wil de overheid dat dit financierbaar blijft en dat het risico binnen de perken blijft, dan zullen ze inderdaad garant moeten staan.
Banken snotteren altijd als er gedreigd word met maatregelen die hun verdiensten in gevaar brengen. Daarom ben ik ook voorstander van maatregelen waarvan ze gaan huilen, dat snotteren ben ik ondertussen zatquote:Op donderdag 17 maart 2011 15:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het nu juist de banken die bij elk risico lopen te snotteren dat de overheid garant moet staan?! Nu weer met huizen op erfpacht-grond. Wel lusten, niet de lasten.
Dat doe ik ook. Dan zal ik dus ook niet helemaal jofel zijn zeker?quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:53 schreef xenobinol het volgende:
Banken snotteren altijd als er gedreigd word met maatregelen die hun verdiensten in gevaar brengen.
En dat is stemvolk en dus wil de overheid hen tevreden houden. Heel Amsterdam is toch zowat gebouwd op erfpacht?quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is niet de overheid die daar over begint te zeuren,het zijn de eigenaren van deze prachtige, unieke en vooral overgewaardeerde stukje banksteen die dat doen
Als je een nuttige baan hebt dan zal het wel loslopen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat doe ik ook. Dan zal ik dus ook niet helemaal jofel zijn zeker?
Tijd om me zorgen te gaan maken dus.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:55 schreef xenobinol het volgende:
Als je een nuttige baan hebt dan zal het wel loslopen.
Who cares wat die 125k aan huurgrondkneuzen vinden? Dat is toch geen meerderheid? Als de meltdown verder doorzet is het ieder voor zich.... let maar opquote:Op donderdag 17 maart 2011 15:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dat is stemvolk en dus wil de overheid hen tevreden houden. Heel Amsterdam is toch zowat gebouwd op erfpacht?
Och... iemand met jou capaciteiten hoeft zich toch geen zorgen te makenquote:Op donderdag 17 maart 2011 15:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Tijd om me zorgen te gaan maken dus.
Iedereen snottert als zijn verdiensten in gevaar worden gebracht door maatregelen. Jij huilt en snottert ook om alles waar jij geen voordeel van hebt (en anderen wel).quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Banken snotteren altijd als er gedreigd word met maatregelen die hun verdiensten in gevaar brengen. Daarom ben ik ook voorstander van maatregelen waarvan ze gaan huilen, dat snotteren ben ik ondertussen zat
De politiek is nogal gevoelig voor dit soort zaken. Helaas.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Who cares wat die 125k aan huurgrondkneuzen vinden? Dat is toch geen meerderheid? Als de meltdown verder doorzet is het ieder voor zich.... let maar op
Ik heb geen enkele capaciteit. Ik heb wel veel weerstand, en trek als een magneet problemen aan.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:59 schreef xenobinol het volgende:
Och... iemand met jou capaciteiten hoeft zich toch geen zorgen te maken
quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Och... iemand met jouw capaciteiten hoeft zich toch geen zorgen te maken
Tja.... als twee vossen en een kip op democratische manier moeten beslissen wat er vanavond op het menu staatquote:Op donderdag 17 maart 2011 16:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
De politiek is nogal gevoelig voor dit soort zaken. Helaas.
Gemeentes zijn geldwolven en hebben geen medelijden met stadsgenoten die vanhen afhankelijk zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
De politiek is nogal gevoelig voor dit soort zaken. Helaas.
Zo eenvoudig werkt het helaas niet in de Nederlandse politiek. Een gemeente heeft er ook belang bij. Niet alleen die huurgrondkneuzen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja.... als twee vossen en een kip op democratische manier moeten beslissen wat er vanavond op het menu staat
Verrek ja... over het hoofd gezien, als je maar begrijpt wat ik bedoelquote:
Als er 1 vos en 2 kippen zijn is het voor de vos de kunst om 1 van beide kippen te laten stemmen voor kip op het menu... kippen zijn tenslotte allesetersquote:Op donderdag 17 maart 2011 16:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo eenvoudig werkt het helaas niet in de Nederlandse politiek. Een gemeente heeft er ook belang bij. Niet alleen die huurgrondkneuzen.
Zodra er in Nederland 1 kip moeilijk begint te doen over het opruimen van een rottend ei, wordt er geen probleem opgelost. Wellicht dat er wordt geopperd om het rottende ei te gedogen, luchtverfrisser aan te schaffen of het rottende ei gefaseerd op te ruimen, maar spijkers met koppen worden er niet geslagen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als er 1 vos en 2 kippen zijn is het voor de vos de kunst om 1 van beide kippen te laten stemmen voor kip op het menu... kippen zijn tenslotte alleseters
Ik heb echt nooit begrepen waarom mensen een huis kopen met een erfpacht constructie. Je kunt je huis niet echt op de rug nemen als er iets gebeurt met de grondquote:Op donderdag 17 maart 2011 16:09 schreef meth77 het volgende:
[..]
Gemeentes zijn geldwolven en hebben geen medelijden met stadsgenoten die vanhen afhankelijk zijn.
Goede raad erfpacht:: Blijf ervan af
Mooi he, dat polderen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zodra er in Nederland 1 kip moeilijk begint te doen over het opruimen van een rottend ei, wordt er geen probleem opgelost. Wellicht dat er wordt geopperd om het rottende ei te gedogen, luchtverfrisser aan te schaffen of het rottende ei gefaseerd op te ruimen, maar spijkers met koppen worden er niet geslagen.
Dat heb ik ook nooit begrepen, erfpacht is handig voor landbouw en campings maar niet om een huis op te bouwen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik heb echt nooit begrepen waarom mensen een huis kopen met een erfpacht constructie. Je kunt je huis niet echt op de rug nemen als er iets gebeurt met de grond
Dus jij stelt voor om de hele binnenstad van Amsterdam maar met de grond gelijk te maken? Het is immers niet handig dat daar mensen wonen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:15 schreef lutser.com het volgende:
Dat heb ik ook nooit begrepen, erfpacht is handig voor landbouw en campings maar niet om een huis op te bouwen.
het is niet erg als je een vaste prijsafspraak hebt voor 50 jaarquote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:15 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit begrepen, erfpacht is handig voor landbouw en campings maar niet om een huis op te bouwen.
Op zich wel. Bij wet is geregeld dat als de erfpacht wordt beeindigd, de erfpachter een redelijke vergoeding voor de opstallen moet betalen. Er is dus iets wat als zekerheid kan dienen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:15 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Maar mensen mogen best bij zichzelf te raden gaan over een erfpacht constructie. Dat de banken er nu geen hypotheek meer op geven is een keuze van de banken. De mensen die gekozen hebben voor een erfpacht constructie draaien dan ook geheel op voor de kosten. Het is een risico wat ze bewust genomen hebben. Ik snap niet goed waarom ze nu naar de overheid kijken om in te grijpen of te compenseren.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus jij stelt voor om de hele binnenstad van Amsterdam maar met de grond gelijk te maken? Het is immers niet handig dat daar mensen wonen?
Begrijpelijk is het wel, een groot deel van de mensen die nu geconfronteerd word met een onverkoopbare woning had hier niet op gerekend. Uiteraard is het geen zaak van de overheid om hier iets mee te doen. De overheid heeft nl. in het verleden vooral meegewerkt aan het zo onbetaalbaar mogelijk houden van huisvesting.... dit past dus al reeds in het bestaande beleidquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Maar mensen mogen best bij zichzelf te raden gaan over een erfpacht constructie. Dat de banken er nu geen hypotheek meer op geven is een keuze van de banken. De mensen die gekozen hebben voor een erfpacht constructie draaien dan ook geheel op voor de kosten. Het is een risico wat ze bewust genomen hebben. Ik snap niet goed waarom ze nu naar de overheid kijken om in te grijpen of te compenseren.
jij manipulant zou anders een prima bankster zijn: geen sprake van een groot deel, en al helemaal niet van een onverkoopbare woning. Als ergens de huizenmarkt solide en booming is, is het wel in Amsterdam waar nagenoeg alles erfpacht is. Boefjequote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Begrijpelijk is het wel, een groot deel van de mensen die nu geconfronteerd word met een onverkoopbare woning had hier niet op gerekend. Uiteraard is het geen zaak van de overheid om hier iets mee te doen. De overheid heeft nl. in het verleden vooral meegewerkt aan het zo onbetaalbaar mogelijk houden van huisvesting.... dit past dus al reeds in het bestaande beleid
Waarom zou de erfpachter een vergoeding voor zijn eigen opstallen moeten betalen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Op zich wel. Bij wet is geregeld dat als de erfpacht wordt beeindigd, de erfpachter een redelijke vergoeding voor de opstallen moet betalen. Er is dus iets wat als zekerheid kan dienen.
godsamme. lees de wet.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:42 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Waarom zou de erfpachter een vergoeding voor zijn eigen opstallen moeten betalen?
Een antwoord dat past bij de vraag.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:48 schreef Asfyxia het volgende:
Wat is dit nou weer voor een dom antwoord?
De erfpachter, dat is degene die het land pacht van de verpachter. Waarom zou die erfpachter bij beëindiging van de erfpacht een redelijke "vergoeding" moeten betalen voor de opstallen die hij daar zelf heeft neergezet en die zijn eigendom zijn?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Op zich wel. Bij wet is geregeld dat als de erfpacht wordt beeindigd, de erfpachter een redelijke vergoeding voor de opstallen moet betalen.
Zekerheid waarvoor? Dat je als erfpachter hoe dan ook uiteindelijk keihard genaaid wordt???quote:Er is dus iets wat als zekerheid kan dienen.
Oh, hij bedoelt volgens jou de verpachter. En hoe verklaar je dit dan?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een antwoord dat past bij de vraag.
Althans, ik ga er vanuit dat je best begrijpt dat Dino i.p.v. erfpachter het woord erfverpachter bedoelt.
Me dunkt dat daar dus uitdrukkelijk in de erfpachtovereenkomst staat vermeld dat in tegenstelling tot de gebruikelijke gang van zaken bij beëindiging van de overeenkomst de grond schoon opgeleverd dient te worden?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:04 schreef Asfyxia het volgende:
Oh, hij bedoelt volgens jou de verpachter. En hoe verklaar je dit dan?
Hier is helemaal geen "redelijke vergoeding" verschuldigd door de verpachter. Sterker nog, de erfpachter wordt op hoge kosten gejaagd, omdat deze verplicht wordt op eigen kosten z'n eigen woning te slopen.
LOL ja maar het staat toch in de wet?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Me dunkt dat daar dus uitdrukkelijk in de erfpachtovereenkomst staat vermeld dat in tegenstelling tot de gebruikelijke gang van zaken bij beëindiging van de overeenkomst de grond schoon opgeleverd dient te worden?
Ik ken het wetsartikel verder niet, en heb ook geen zin om het burgerlijk wetboek te gaan doorzoeken. Maar het een sluit het ander niet uit. Als je als partijen vooraf nadrukkelijk overeenkomt om de overeenkomst af te laten wijken is er toch geen probleem?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:09 schreef Asfyxia het volgende:
LOL ja maar het staat toch in de wet?
Laat maar zien dan, dat wetsartikel. Erg bindend is het blijkbaar niet, als er door onze eigen overheid zo makkelijk vanaf kan worden geweken.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:06 schreef Asfyxia het volgende:
Afijn, al die verhaaltjes van Dino... hij weet hoe het allemaal werkt en hij kent iemand en hij kent die en die en het staat allemaal in de wet... allemaal gelul. Waarschijnlijk heeft hij zelf gewoon een huis op erfpachtgrond en is hij binnenkort gewoon zelf de Sjaak.
Zodra zijn erfpacht afloopt gaat de eigenaar gewoon de canon opnieuw vaststellen.... gezien de unieke locatie, locatie, locatie dient er de hoofdprijs betaald te worden..... logisch toch.... het is tenslotte een toplocatie en die huisbezitters kunnen geen kant meer op. Banken weten dit ook (het zijn tenslotte banksters) en willen zich niet in de val laten lokken. Face it.... als je de grond huurt onder je koopwoning ben je gewoon dik de lul als je wilt verkopenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:06 schreef Asfyxia het volgende:
Afijn, al die verhaaltjes van Dino... hij weet hoe het allemaal werkt en hij kent iemand en hij kent die en die en het staat allemaal in de wet... allemaal gelul. Waarschijnlijk heeft hij zelf gewoon een huis op erfpachtgrond en is hij binnenkort gewoon zelf de Sjaak.
De banksjaak, makelaar en notaris wisten allemaal waar Sjaak zijn kruisje moest zettenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Sjaak zal het een biet zijn, die hoeft en wil niet te hopen op ellende van een ander
Dat gaat wat ver. Maar ik denk dat degenen die zo stom zijn geweest om een woning te kopen op grond van een ander een fors probleem hebben. Ik kan werkelijk niemand aanraden om daarin te tuinen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus jij stelt voor om de hele binnenstad van Amsterdam maar met de grond gelijk te maken? Het is immers niet handig dat daar mensen wonen?
Sjaak zanikte niet, maar hoefde ook nergens zijn kruisje te zetten, hoefde zich nooit te laten knechten. Al helemaal niet bij zijn huurbaas, alwaar deze hem vroeg hem een blanco cheque voor toekomstige huurverhogingen te tekenen. In tegenstelling tot Xeno.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De banksjaak, makelaar en notaris wisten allemaal waar Sjaak zijn kruisje moest zetten
Wel mooi hoe je elke keer weer iets in iemand's schoenen wil schuiven... En hoe je vanalles toewenst aan mensen. Gelukkig heb jij het beter voor elkaarquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:06 schreef Asfyxia het volgende:
Klopt, net zoals hurenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:13 schreef xenobinol het volgende:
Erfpacht == je geld over de schutting gooien
En als je echt geld over de balk wil smijten, koop je woning in tijden dat de prijzen zinken als een baksteen.quote:
Toch vertrouwt geen bank meer die erfpacht.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:57 schreef LXIV het volgende:
Zo'n erfpacht klinkt allemaal wel heel dramatisch, maar vergis je niet in je beperkte rechten wanneer je wel 'eigenaar' van de grond bent. Ook dan kan je er zo afgetrapt worden wanneer dit in het belang van de staat is. Eigenlijk kun je in Nederland nooit écht eigenaar van de grond zijn!
Als ik fikse korting zou kunnen krijgen op een stuk onroerend goed, met 50 jaar erfpacht afgekocht, dan zou ik dat zeker overwegen. Waarom niet? Over 50 jaar heb ik die grond toch niet meer nodig. Wat dat betreft heb je alles maar te huur of te leen. Want je kunt sowieso helemaal niks meenemen, je laatste broek heeft geen zakken.
Ik heb toch liever dat als ik er niet meer ben de woning naar mijn kind gaat, dan dat een of andere verpachtjostie ermee aan de haal gaat.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:57 schreef LXIV het volgende:
Als ik fikse korting zou kunnen krijgen op een stuk onroerend goed, met 50 jaar erfpacht afgekocht, dan zou ik dat zeker overwegen. Waarom niet? Over 50 jaar heb ik die grond toch niet meer nodig. Wat dat betreft heb je alles maar te huur of te leen. Want je kunt sowieso helemaal niks meenemen, je laatste broek heeft geen zakken.
Als ik mijn* aluhoedje even opzet, zou ik toch bijna gaan denken dat er een afspraak is gemaakt tussen de banken om op die manier een deel van de koopmarkt uit te wissen waardoor het aanbod kunstmatig laag blijft uit angst dat de prijzen mogelijk gaan zakken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:43 schreef droom_econoom8 het volgende:
Toch vertrouwt geen bank meer die erfpacht.
Erfpacht van een particulier, of meen je dat geen enkele woning in A'dam meer gefiancieerd wordtquote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:43 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Toch vertrouwt geen bank meer die erfpacht.
niet iedereen is lastig geboren, hequote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:36 schreef xenobinol het volgende:
De Jager voorziet lastig voorjaar
En dat ziet hij nu pas
Verwijzen naar een niet-bestaand wetsartikel om je leugens kracht bij te zetten, is dat jouw manier om aan te geven dat je compleet uitgeluld bent? Met je "erfpachters die volgens de wet een redelijke vergoeding voor de opstallen moeten betalen"?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wetten.overheid.nl , veel plezier met zoeken. Is wellicht wat handig dan die losse flodders die je doorlopend afschiet.
Kan wezen. Maar bij onteigening dien je volgens de wet dus wel schadeloos gesteld te worden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:57 schreef LXIV het volgende:
Zo'n erfpacht klinkt allemaal wel heel dramatisch, maar vergis je niet in je beperkte rechten wanneer je wel 'eigenaar' van de grond bent. Ook dan kan je er zo afgetrapt worden wanneer dit in het belang van de staat is. Eigenlijk kun je in Nederland nooit écht eigenaar van de grond zijn!
Als je dit nou zo'n belangrijk punt vindt, had je ook zelf even kunnen lezen. BW Boek 5 Titel 7 Artikel 99:quote:Op zaterdag 19 maart 2011 08:48 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Verwijzen naar een niet-bestaand wetsartikel om je leugens kracht bij te zetten, is dat jouw manier om aan te geven dat je compleet uitgeluld bent? Met je "erfpachters die volgens de wet een redelijke vergoeding voor de opstallen moeten betalen"?
gelukkig kun je nog om jezelf lachenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 08:48 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Verwijzen naar een niet-bestaand wetsartikel om je leugens kracht bij te zetten, is dat jouw manier om aan te geven dat je compleet uitgeluld bent? Met je "erfpachters die volgens de wet een redelijke vergoeding voor de opstallen moeten betalen"?
Plaats dan ook meteen het hele artikel:quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:17 schreef snabbi het volgende:
[..]
Als je dit nou zo'n belangrijk punt vindt, had je ook zelf even kunnen lezen. BW Boek 5 Titel 7 Artikel 99:
1. Na het einde van de erfpacht heeft de voormalige erfpachter recht op vergoeding van de waarde van nog aanwezige gebouwen, werken en beplantingen, die door hemzelf of een rechtsvoorganger zijn aangebracht of van de eigenaar tegen vergoeding der waarde zijn overgenomen.
Oftewel: een grote dikke wassen neus, die hele "redelijke vergoeding". Als de verpachter zonder kosten van jou en je huis af wil, dan kan dat gewoon. Gewoon een kwestie van de erfpacht opzeggen en aangeven dat je je huis mee mag nemen. Hoe je dat dan verder doet, zoek je zelf maar uit.quote:Artikel 99
1. Na het einde van de erfpacht heeft de voormalige erfpachter recht op vergoeding van de waarde van nog aanwezige gebouwen, werken en beplantingen, die door hemzelf of een rechtsvoorganger zijn aangebracht of van de eigenaar tegen vergoeding der waarde zijn overgenomen.
2. In de akte van vestiging kan worden bepaald dat de erfpachter geen recht heeft op de in het eerste lid bedoelde vergoeding:
a. indien de in erfpacht gegeven grond een andere bestemming had dan die van woningbouw;
b. indien de erfpachter de gebouwen, werken en beplantingen niet zelf heeft bekostigd;
c. indien de erfpacht geëindigd is door opzegging door de erfpachter;
d. voor zover de gebouwen, werken en beplantingen onverplicht waren aangebracht en hij ze bij het einde van de erfpacht mocht wegnemen.
3. De eigenaar is bevoegd van de door hem ingevolge dit artikel verschuldigde vergoeding af te houden hetgeen hij uit hoofde van de erfpacht van de erfpachter te vorderen heeft.
Inderdaad, dus koop nooit een woning als je niet eigenaar van de grond bent, want hij kan de grond onder je huis gewoon doorverkopen aan louche kareltje en partnersquote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:43 schreef Asfyxia het volgende:
. Gewoon een kwestie van de erfpacht opzeggen en aangeven dat je je huis mee mag nemen. Hoe je dat dan verder doet, zoek je zelf maar uit.
En dus is alles afhankelijk van wat er in de erfpachtovereenkomst staat:quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:43 schreef Asfyxia het volgende:
Oftewel: een grote dikke wassen neus, die hele "redelijke vergoeding". Als de verpachter zonder kosten van jou en je huis af wil, dan kan dat gewoon. Gewoon een kwestie van de erfpacht opzeggen en aangeven dat je je huis mee mag nemen. Hoe je dat dan verder doet, zoek je zelf maar uit.
Je hebt dus wel degelijk recht op een vergoeding tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen.quote:2. In de akte van vestiging kan worden bepaald dat de erfpachter geen recht heeft op de in het eerste lid bedoelde vergoeding:
dat is ook zo, maar dat komt niet zo in de kraam van de twee paniekzaaiende heren hierboven te pas..... over louche kareltje en partners gesproken..... (kun je nagaan, dat je als huurder trouwens nog minder rechten hebtquote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En dus is alles afhankelijk van wat er in de erfpachtovereenkomst staat:
[..]
Je hebt dus wel degelijk recht op een vergoeding tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen.
Althans, zo lees ik het.
de Jager is gewoon een geboren leugenaarquote:Op zaterdag 19 maart 2011 07:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
niet iedereen is lastig geboren, he
daar moet ik je helaaas gelijk in gevenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
de Jager is gewoon een geboren leugenaar
Ja.... maar lees lid 2 D ook evenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:17 schreef snabbi het volgende:
[..]
Als je dit nou zo'n belangrijk punt vindt, had je ook zelf even kunnen lezen. BW Boek 5 Titel 7 Artikel 99:
giant marshmellows think alike?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja.... maar lees lid 2 D ook even
Aah.... ik lees dat Asfyxia het ook al heeft gepost.... GMTA![]()
Hint: Ze noemen het 2D omdat die 'D' bij 2 hoort.quote:
En we hebben de laatste jaren genoeg voorbeelden gezien van hoe goed mensen zijn in het lezen van overeenkomsten en kleine regeltjes. Dus het zal wel wat meevallen met die vergoedingen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En dus is alles afhankelijk van wat er in de erfpachtovereenkomst staat:
[..]
Je hebt dus wel degelijk recht op een vergoeding tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen.
Althans, zo lees ik het.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hint: Ze noemen het 2D omdat die 'D' bij 2 hoort.
Ik heb geen enkel inzicht in hoeveel aktes deze clausule is opgenomen, laat staan hoeveel mensen ermee akkoord zijn gegaan. En jij waarschijnlijk ook niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
En we hebben de laatste jaren genoeg voorbeelden gezien van hoe goed mensen zijn in het lezen van overeenkomsten en kleine regeltjes. Dus het zal wel wat meevallen met die vergoedingen.
Deze is best interessant:quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En we hebben de laatste jaren genoeg voorbeelden gezien van hoe goed mensen zijn in het lezen van overeenkomsten en kleine regeltjes. Dus het zal wel wat meevallen met die vergoedingen.
Welnee.... de geschiedenis heeft uitgewezen dat de meeste mensen gewoon een kruisje zetten als iemand met blauwe ogen beweert dat het allemaal in orde isquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel inzicht in hoeveel aktes deze clausule is opgenomen, laat staan hoeveel mensen ermee akkoord zijn gegaan. En jij waarschijnlijk ook niet.
Maar een clausule waarin staat dat na beëindiging van de pacht de woning dient te worden afgebroken of afgestaan aan de verpachter valt toch wel enigzins op dunkt me.
marshmallowsquote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
giant marshmellows think alike?
nog een paar post omlaag lezen
Precies.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welnee.... de geschiedenis heeft uitgewezen dat de meeste mensen gewoon een kruisje zetten als iemand met blauwe ogen beweert dat het allemaal in orde is
Gelezen. Artikel 20: als je de bodem verontreinigt, ben je aansprakelijk voor de schade. Newsflash: dat ben je al van rechtswege, en dat ben je als eigenaar en als huurder ook.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Deze is best interessant:
http://www.amsterdam.nl/p(...)de_erfpacht_2000.pdf
Even artikel 20 en 23 lezen, feitelijk kan de gemeente je gewoon heel hard naaien
ja, ik begrijp dat je die appeltaart zo langzaam wel zat word.quote:
Ik zou er m'n handtekening in elk geval niet onder zetten. 34 pagina's aan regeltjes, dat is natuurlijk gewoon de goden verzoeken om vroeg of laat een keer genaaid te worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Gelezen. Artikel 20: als je de bodem verontreinigt, ben je aansprakelijk voor de schade. Newsflash: dat ben je al van rechtswege, en dat ben je als eigenaar en als huurder ook.
Artikel 23: Vanwege redenen van algemeen belang kan je onteigend worden, waarbij artikel 24 overigens regelt dat je cf. de onteigeningswet schadeloos wordt gesteld. Newflash 2: exact, maar dan ook exact hetzelfde als bij huurwoningen en recht-toe-recht-aan eigenaarschap.
Dus waar wijkt dit nu helemaal af van huur of reguliere koop? Nergens.
Daar heb je gelijk in, daar hebben we beide geen cijfers van. Maar meestal is de ontvangende partijd degene die aan het kortste eind trektquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel inzicht in hoeveel aktes deze clausule is opgenomen, laat staan hoeveel mensen ermee akkoord zijn gegaan. En jij waarschijnlijk ook niet.
Maar een clausule waarin staat dat na beëindiging van de pacht de woning dient te worden afgebroken of afgestaan aan de verpachter valt toch wel enigzins op dunkt me.
Steeds minder mensen doe er aan mee, bij mij in de buurt nauwelijks nog, soms vragen de makelaars wel 200 euro per keer, das lekker als je ook op vakantie wilquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ja, ik begrijp dat je die appeltaart zo langzaam wel zat word.
Moet jij niet naar wat open huizen?
200 euro per keer. Wat een tuig is het toch ook.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Steeds minder mensen doe er aan mee, bij mij in de buurt nauwelijks nog, soms vragen de makelaars wel 200 euro per keer, das lekker als je ook op vakantie wil
Zoals hierboven ook staat: artikel 2 zegt niets meer dan dat je anders overeen kunt komen. Dat lijkt mij logisch.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:43 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Plaats dan ook meteen het hele artikel:
[..]
Oftewel: een grote dikke wassen neus, die hele "redelijke vergoeding". Als de verpachter zonder kosten van jou en je huis af wil, dan kan dat gewoon. Gewoon een kwestie van de erfpacht opzeggen en aangeven dat je je huis mee mag nemen. Hoe je dat dan verder doet, zoek je zelf maar uit.
Artikel 20 geeft juist aan dat je ook aansprakelijk bent wanneer een derde deze verontreiniging veroorzaakt. Het zorgt er dus juist voor dat jij weer geluk moet hebben de daadwerkelijke dader op te sporen en deze zelf aansprakelijk moet stellen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Gelezen. Artikel 20: als je de bodem verontreinigt, ben je aansprakelijk voor de schade. Newsflash: dat ben je al van rechtswege, en dat ben je als eigenaar en als huurder ook.
maar ook daarvoor geldt dat jij als gebruiker (erfpachter, huurder, eigenaar), in principe altijd als eerste in de prijzenkast staat, tenzij je de aansprakelijkheid op een ander kunt verhalen, omdat deze veroorzaker is. Als jij geen veroorzaker bent, noch aan gevaarzetting gedaan hebt, zou ik niet weten waar je schadeplichtig door zou kunnen worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:22 schreef snabbi het volgende:
[..]
Artikel 20 geeft juist aan dat je ook aansprakelijk bent wanneer een derde deze verontreiniging veroorzaakt. Het zorgt er dus juist voor dat jij weer geluk moet hebben de daadwerkelijke dader op te sporen en deze zelf aansprakelijk moet stellen.
Overigens geldt hier ook gewoon weer de redelijkheid bij de rechtbank natuurlijk.
Kun je nagaan die 30 delen aan wetteksten, waar je zelfs zonder te tekenen al aan gebonden bent..... slapeloze nachten.....quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:43 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik zou er m'n handtekening in elk geval niet onder zetten. 34 pagina's aan regeltjes, dat is natuurlijk gewoon de goden verzoeken om vroeg of laat een keer genaaid te worden.
Je huurcontract was waarschijnlijk maar een pagina's of 5 en daar kon je je al niet aan houdenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:43 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik zou er m'n handtekening in elk geval niet onder zetten. 34 pagina's aan regeltjes, dat is natuurlijk gewoon de goden verzoeken om vroeg of laat een keer genaaid te worden.
Dan moeten ze achteraf ook niet zeuren.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welnee.... de geschiedenis heeft uitgewezen dat de meeste mensen gewoon een kruisje zetten als iemand met blauwe ogen beweert dat het allemaal in orde is
vroeger als je een hypotheek afsloot bij de Giro, dan tekende je zondermeer, want het was allemaal wel goed.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moeten ze achteraf ook niet zeuren.
Survival of the smartestquote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vroeger als je een hypotheek afsloot bij de Giro, dan tekende je zondermeer, want het was allemaal wel goed.
Tegenwoordig met de marktwerking kun je geen bank of stroomleverancier meer vertrouwen, trieste zaak
Zelfs gemeentes zijn er vanwege het marktdenken op uit om je te tillen
Gewoon goed lezen voor je iets tekent dus.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vroeger als je een hypotheek afsloot bij de Giro, dan tekende je zondermeer, want het was allemaal wel goed.
Tegenwoordig met de marktwerking kun je geen bank of stroomleverancier meer vertrouwen, trieste zaak
Zelfs gemeentes zijn er vanwege het marktdenken op uit om je te tillen
Je lacht erom.. maar inderdaad.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kun je nagaan die 30 delen aan wetteksten, waar je zelfs zonder te tekenen al aan gebonden bent..... slapeloze nachten.....
hehehehehquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:34 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je huurcontract was waarschijnlijk maar een pagina's of 5 en daar kon je je al niet aan houden
Het zijn gewoon overbodige parasieten in een kansloze dienstensector. Gelukkig komen zelf ook wel aan de beurt, de ene gaat nu/straks failliet en de andere wordt in elkaar getrapt of als NSB-er nagekeken.quote:
Ik voorzie deze ellende al sinds een jaar of 20, helaas ben ik er nooit een website over begonnenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:28 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Het zijn gewoon overbodige parasieten in een kansloze dienstensector. Gelukkig komen zelf ook wel aan de beurt, de ene gaat nu/straks failliet en de andere wordt in elkaar getrapt of als NSB-er nagekeken.
Er wordt overigens op enkele websites al jaren voor gewaarschuwd ;-)
Vanzelfsprekend. Maar met doorverwijzingen wordt het doorlezen als een stuk lastiger, zo voor leken. Het is onmogelijk alles van a tot z te begrijpen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gewoon goed lezen voor je iets tekent dus.
Wat een onzin. Lees jij ook de produkt-, leverings-, en garantievoorwaarden voordat je een nieuwe televisie of computer aanschaft? Nee, natuurlijk niet. Het produkt moet gewoon deugen, zo staat het ook in de wet. Dat dat voor financiële produkten blijkbaar niet hoeft te gelden, zegt alleen iets over de macht van de banken binnen onze samenleving. Levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gewoon goed lezen voor je iets tekent dus.
Internet? Google? Tja.... dat bestaat natuurlijk al sinds mensen zich kunnen herinnerenquote:Op zondag 20 maart 2011 00:54 schreef Bayswater het volgende:
Met een beetje googlen had je destijds ook gewoon een goed product kunnen nemen Xeno. Maar eens met het feit dat vele tussenpersonen veelal meewerkten uit eigenbelang aan de bankenstrategie om consumenten uit te melken. En nog steeds trouwens.
Precies bankiers en verzekeraars zijn criminelen die parasiteren op de samenleving. Walgelijk volkquote:Op zondag 20 maart 2011 00:57 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Wat een onzin. Lees jij ook de produkt-, leverings-, en garantievoorwaarden voordat je een nieuwe televisie of computer aanschaft? Nee, natuurlijk niet. Het produkt moet gewoon deugen, zo staat het ook in de wet. Dat dat voor financiële produkten blijkbaar niet hoeft te gelden, zegt alleen iets over de macht van de banken binnen onze samenleving. Levensgevaarlijk.
Daarom. Mee eens. Je gaat toch vanuit als je een stoel koopt dat je erop kan zitten en je vraagt toch niet naar de maximale (en nominale) belasting in combinatie met een levensduur als je een stoel koopt?quote:Op zondag 20 maart 2011 00:57 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Wat een onzin. Lees jij ook de produkt-, leverings-, en garantievoorwaarden voordat je een nieuwe televisie of computer aanschaft? Nee, natuurlijk niet. Het produkt moet gewoon deugen, zo staat het ook in de wet. Dat dat voor financiële produkten blijkbaar niet hoeft te gelden, zegt alleen iets over de macht van de banken binnen onze samenleving. Levensgevaarlijk.
Bankiers, verzekeraars en financiele goochelaars welquote:Op zondag 20 maart 2011 01:04 schreef skrn het volgende:
[..]
Daarom. Mee eens. Je gaat toch vanuit als je een stoel koopt dat je erop kan zitten en je vraagt toch niet naar de maximale (en nominale) belasting in combinatie met een levensduur als je een stoel koopt?
De ellende begon zo rond de tijd dat google opgericht werd, 1997 dus.quote:Op zondag 20 maart 2011 01:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Internet? Google? Tja.... dat bestaat natuurlijk al sinds mensen zich kunnen herinneren
Met een auto lees ik al wat verder, laat staan met een hypotheek op een woning.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:57 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ben je bang dat de dealer enkel een set winterbanden levertquote:Op zondag 20 maart 2011 01:09 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Met een auto lees ik al wat verder, laat staan met een hypotheek op een woning.
Winterbanden zijn voor mietjes.quote:Op zondag 20 maart 2011 01:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ben je bang dat de dealer enkel een set winterbanden levert
Ja.... het zal wel... en hoeveel mensen zaten er toen al op het net? Laat staan dat ze ervaring over banksters en verzekeraars aan het uitwisselen warenquote:Op zondag 20 maart 2011 01:08 schreef Bayswater het volgende:
[..]
De ellende begon zo rond de tijd dat google opgericht werd, 1997 dus.
Je moet inderdaad over flinke kuiten beschikken om je auto uit de sloot te duwenquote:
Liggen er meer met winterbanden in een greppel omdat die lui denken dat ze met ijzel ook werken.quote:Op zondag 20 maart 2011 01:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je moet inderdaad over flinke kuiten beschikken om je auto uit de sloot te duwen
Als jij het zegt zal het wel zo zijnquote:Op zondag 20 maart 2011 01:14 schreef Bayswater het volgende:
Liggen er meer met winterbanden in een greppel omdat die lui denken dat ze met ijzel ook werken.
Daarnaast is weer 7 + graden![]()
Zou je het kunnen inscannen? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.quote:Op zondag 20 maart 2011 02:54 schreef WammesWaggel het volgende:
In Het Parool van Zaterdag stonden er mensen met woningen die +6 maanden in de verkoop staan
Echt, mies doen dat je de woning die je 13 jaar geleden gekocht hebt voor 130.000 maar niet kwijtraakt voor (ik meen) 550.000 en nu dus alweer in de verkoop staat voor 499.000 euro
Gaat prima met echte winterbandenquote:Op zondag 20 maart 2011 01:14 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Liggen er meer met winterbanden in een greppel omdat die lui denken dat ze met ijzel ook werken.
Daarnaast is weer 7 + graden![]()
Die mogen niet van de mietjes van rijkswaterstaat..... schijnt het zoab naar de klote te helpenquote:Op zondag 20 maart 2011 10:17 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Gaat prima met echte winterbanden
[ afbeelding ]
men denkt nog steeds hoe langer we wachten hoe veel te beter, ondertussen licht de grond er renteloos bij, omdat men niet het supervermogen kan verdienen wat gedacht wasquote:Op zondag 20 maart 2011 11:47 schreef Asfyxia het volgende:
Hoe zou het inmiddels staan met de verkoop van de superduperdeluxe woningen in the gated community Park Bloeyendael? De bouw zou volgens de eigen website binnenkort al, in juli 2011, van start moeten gaan. Daarentegen beweren andere bronnen dat de bouw op zijn vroegst in 2012 begint, wanneer minimaal 50% van het park is verkocht. Het zal mij echter verbazen als er überhaupt één schop de grond in gaat, maar we gaan het komend jaar zien.
Afijn, je wilt er toch niet dood gevonden worden?
Nee.... daar beginnen ze niet aan, deze unieke grond en locatie is het nu eenmaal gewoon waard. locatie, locatie, locatie..... dat is de enige factor die van belang is voor de prijsvorming....quote:Op zondag 20 maart 2011 11:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men denkt nog steeds hoe langer we wachten hoe veel te beter, ondertussen licht de grond er renteloos bij, omdat men niet het supervermogen kan verdienen wat gedacht was
Lijkt me beter als ze de woningen maar drie slagen eenvoudiger maken en er normale woningen komen, die zijn wel te verkopen, zeker op fietsafstand van de U.U. en Rijnsweerd
waarde is een relatief begripquote:Op zondag 20 maart 2011 12:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee.... daar beginnen ze niet aan, deze unieke grond en locatie is het nu eenmaal gewoon waard.
Helaas heb ik geen scannerquote:Op zondag 20 maart 2011 10:09 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Zou je het kunnen inscannen? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Trouwens, +6 maanden, wat is dat nou eigenlijk? Ik ken diverse mensen met een woning die +3 jaar in de verkoop staat.
Ik hoor eigenlijk weinig over woning-leners die net hun huis hebben verkocht en er nu achter komen dat ze geen hypotheek kunnen afsluiten voor een gelijkwaardig huis?quote:Op maandag 21 maart 2011 08:30 schreef droom_econoom8 het volgende:
Afgelopen december zou er een eindspurt zijn van leenkneusjes die dit jaar niet meer genoeg mogen lenen om een huis te kopen (omdat dat voor hen onverstandig is).
Goh, nu je het zegt, hoe zou dat toch komen. Misschien omdat er bijna niks meer verkocht wordt?quote:Op maandag 21 maart 2011 08:35 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik hoor eigenlijk weinig over woning-leners die net hun huis hebben verkocht en er nu achter komen dat ze geen hypotheek kunnen afsluiten voor een gelijkwaardig huis?
Maar wel genoeg mensen die een huis kopen toch? Ik kan in mijn omgeving heel wat mensen aanwijzen die in het afgelopen jaar een huis hebben gekocht. Dan is er ook een verkopende partij natuurlijk he..quote:Op maandag 21 maart 2011 08:37 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Goh, nu je het zegt, hoe zou dat toch komen. Misschien omdat er bijna niks meer verkocht wordt?
Je zult ze de kost moeten geven, eerst het huis gaan verkopen, om vervolgens te informeren naar de nieuwe hypotheek-regels.quote:Op maandag 21 maart 2011 08:37 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Goh, nu je het zegt, hoe zou dat toch komen. Misschien omdat er bijna niks meer verkocht wordt?
quote:Op maandag 21 maart 2011 08:30 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze verder dalen. Maar het zou zomaar kunnen zijn dat die stuiptrekking van afgelopen december in de cijfers te zien is.
Ja? Ik merk er persoonlijk weinig van, zie hier in mijn omgeving ook al jaren dezelfde woningen te koop staan (toegegeven, het betreft hier wel de wat duurdere categorie boven 4 ton).quote:Op maandag 21 maart 2011 08:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar wel genoeg mensen die een huis kopen toch?
Uiteraard. Als dat zo is, is er ook een verkopende partij.quote:Ik kan in mijn omgeving heel wat mensen aanwijzen die in het afgelopen jaar een huis hebben gekocht. Dan is er ook een verkopende partij natuurlijk he..
Jij was toch van de stagnatie?quote:Op maandag 21 maart 2011 08:47 schreef Whuzz het volgende:
Ik ben het met je eens, ik denk ook dat het gaat stijgen of dalen!
Ik ken ook wat 020'ers met onverkoopbare pandjes.... ondanks de unieke toplocatie, gestegen prijzen en aangetrokken markt. Wel veel kijkers maar niet kopersquote:Op maandag 21 maart 2011 08:48 schreef Asfyxia het volgende:
Zelfs een bevriend stel gaat er nu van pure ellende toe over hun al enige tijd in Amsterdam (naar eigen zeggen op een toplocatie) te koop staande appartement te verhuren, omdat ze de dubbele lasten niet meer trekken.
Ik zie het wel. In mijn wijk staan huizen van ruim boven de 4 ton, en die zijn heel rap gegaan. In mijn straat hebben ook verschillende te koop gestaan maar die zijn net zo rap gegaan, op 1 na, en dat is zelfverkoop volgens mij.quote:Op maandag 21 maart 2011 08:48 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ja? Ik merk er persoonlijk weinig van, zie hier in mijn omgeving ook al jaren dezelfde woningen te koop staan (toegegeven, het betreft hier wel de wat duurdere categorie boven 4 ton).
Zelfs een bevriend stel gaat er nu van pure ellende toe over hun al enige tijd in Amsterdam (naar eigen zeggen op een toplocatie) te koop staande appartement te verhuren, omdat ze de dubbele lasten niet meer trekken.
[..]
Uiteraard. Als dat zo is, is er ook een verkopende partij.
Ok, weet je wat... ik denk dat het stagneert, maar dat er ook factoren zijn die zouden kunnen zorgen voor een daling. Daarnaast kan het zijn dat er zaken in de cijfers zijn meegenomen die voor een stijging zorgen.quote:
Zelfde verhaal bij dat stelletje dat ik ken inderdaad. Kijken kijken nie kopen.quote:Op maandag 21 maart 2011 09:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ken ook wat 020'ers met onverkoopbare pandjes.... ondanks de unieke toplocatie, gestegen prijzen en aangetrokken markt. Wel veel kijkers maar niet kopers
kom maar op met de adressen/links zal wel weer niet, hequote:Op maandag 21 maart 2011 09:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ken ook wat 020'ers met onverkoopbare pandjes.... ondanks de unieke toplocatie, gestegen prijzen en aangetrokken markt. Wel veel kijkers maar niet kopers
Erger nog, ik ken zelfs panden die op het hoogtepunt van de markt vier jaar te koop stonden. In tegenstelling tot 2007 en eerder ken ik echter niemand die eerst een huis koopt, en vervolgens zijn huidige huis verkoopt, wel alles in omgekeerde variant (eerst verkopen, dan kopen). Wat ik trouwens altijd al de juiste volgorde vond, zelfs in een oplopende markt...quote:Op maandag 21 maart 2011 08:48 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ja? Ik merk er persoonlijk weinig van, zie hier in mijn omgeving ook al jaren dezelfde woningen te koop staan (toegegeven, het betreft hier wel de wat duurdere categorie boven 4 ton).
[..]
Uiteraard. Als dat zo is, is er ook een verkopende partij.
Ja, doh, want als je het verkeerd om doet zit je met dubbele lasten te kijken. Dan ben je dom bezig. Nu heb ik wel begrepen dat je de verantwoordelijk altijd ergens anders neer kunt leggen, dus het was dan vast niet de schuld van die verkopende mensen zelf, om alvast een nieuw huis te kopen. Dat lag vast aan iemand anders ofzo.quote:Op maandag 21 maart 2011 09:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Erger nog, ik ken zelfs panden die op het hoogtepunt van de markt vier jaar te koop stonden. In tegenstelling tot 2007 en eerder ken ik echter niemand die eerst een huis koopt, en vervolgens zijn huidige huis verkoopt, wel alles in omgekeerde variant (eerst verkopen, dan kopen). Wat ik trouwens altijd al de juiste volgorde vond, zelfs in een oplopende markt...
Ik weet natuurlijk niet waar jij woont (gokje: Utrecht/'t Gooi of ergens in die regio?). Ikzelf woon in een plattelandsgemeente in ZHZ, met relatief veel duurdere woningen die bewoond worden door relatief rijke babyboomers (opvallend veel X5-rijders hier). Die denken allemaal nog de hoofdprijs te kunnen vangen voor hun stulpje, maar met massaal wegtrekkende jongeren en zonder nieuwe aanwas zie ik dat niet snel meer gebeuren.quote:Op maandag 21 maart 2011 09:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zie het wel. In mijn wijk staan huizen van ruim boven de 4 ton, en die zijn heel rap gegaan. In mijn straat hebben ook verschillende te koop gestaan maar die zijn net zo rap gegaan, op 1 na, en dat is zelfverkoop volgens mij.
En dan is er nog een bevriend stel van mijn ouders, die in de rijkste wijk van de omgeving wonen, en het huis naast hun heeft een paar maanden geleden te koop gestaan voor meer dan 2 miljoen, ongeveer een week heeft het te koop gestaan, toen was het weg (maar dat is natuurlijk wel een hele andere categorie dan waar starters wonen, dus die vergelijking is niet eerlijk).
Maar er zijn natuurlijk ook huizen die heel lang te koop staan. Overigens, toen ik mijn huis kocht was ik ontzettend kritisch, en als ik een huis het niet waard vond betaalde ik 't ook niet. Mijn huidige huis is het 4e huis waar ik naar ben gaan kijken. Ik maakte het mezelf wel moeilijk, want ik ben lang bezig geweest met kopen, omdat ik per se alleen maar in deze wijk wilde wonen
Wat hebben wegtrekkende jongeren te maken met de verkoop van rijke-X5-rijdende-babyboomers-huizen te makenquote:Op maandag 21 maart 2011 09:50 schreef Asfyxia het volgende:
rijke babyboomers (opvallend veel X5-rijders hier). Die denken allemaal nog de hoofdprijs te kunnen vangen voor hun stulpje, maar met massaal wegtrekkende jongeren en zonder nieuwe aanwas zie ik dat niet snel meer gebeuren.
Dat er op termijn waarschijnlijk bevolkingskrimp zal zijn, iets waar de politiek het hier overigens al veelvuldig over heeft. Daar reageert men dan op door te willen bijbouwen, met de gedachte "als we eerst die huizen maar neerzetten, dan komen de mensen vanzelf", maar volgens mij is dat de verkeerde reactie. Op een markt met een krimpende vraag moet je niet reageren door het aanbod te vergroten.quote:Op maandag 21 maart 2011 09:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wat hebben wegtrekkende jongeren te maken met de verkoop van rijke-X5-rijdende-babyboomers-huizen te maken
Eh ja!quote:Op zondag 20 maart 2011 00:57 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Wat denk je van al die banen van die pensionado die opgevuld gaan worden door die jongeren? Dat er teveel woningen zullen zijn ben ik met je eens (was hier laatst bij een bijeenkomst in het dorp, en wat een hoop grijze koppen), maar om kwaliteit zal imho verhevigd geconcurreerd worden. Nee, niet om Leidsche Rijn, Almere, Dronten en aanverwantenquote:Op maandag 21 maart 2011 09:57 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dat er op termijn waarschijnlijk bevolkingskrimp zal zijn, iets waar de politiek het hier overigens al veelvuldig over heeft. Daar reageert men dan op door te willen bijbouwen, met de gedachte "als we eerst die huizen maar neerzetten, dan komen de mensen vanzelf", maar volgens mij is dat de verkeerde reactie. Op een markt met een krimpende vraag moet je niet reageren door het aanbod te vergroten.
Die babyboomers zullen de komende 20 jaar redelijk massaal het loodje leggen (gebeurt nu al). Dat betekent dat er steeds meer van die dure woningen te koop zullen komen. Zonder nieuwe aanwas en zonder doorstroming van onderaf (waar je dus die jongeren voor nodig hebt), zie ik niet hoe men die woningen kwijt zal raken zonder niet eerst de prijs substantieel te verlagen.
sterker nog, een tv van 500 euro durf ik best te kopen zonder de voorwaarden te bestuderen, maar voor een financieel product van 500.000 euro zou ik me helemaal niet hoeven te verdiepen? Juist wel dus.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:06 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Eh ja!
Sinds wanneer hoeven we ons verstand niet te gebruiken, alles wordt verplicht geregeld en beschermt.
We raken ons gezond verstand kwijt en weten niet eens meer waarom bepaalde zaken zo zijn omdat we dit niet zelf hebben kunnen/mogen bepalen.
Jij denkt dat die opgevuld gaan worden in krimpgebieden? Ik moet dat nog zien. Het gaat hier om merendeels rijke boeren en andere ondernemers in de agrarische sector en alles wat daar tegenaan hangt. Niet echt sexy, volgens mij staan jongeren niet te trappelen om in die sector aan de slag te gaan. Die trekken hier massaal weg tussen hun 16de en 20ste (gaan "studeren"), om vervolgens nooit meer terug te keren.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat denk je van al die banen van die pensionado die opgevuld gaan worden door die jongeren?
Kwaliteit zat hier, daar zal het niet aan liggen.quote:Dat er teveel woningen zullen zijn ben ik met je eens (was hier laatst bij een bijeenkomst in het dorp, en wat een hoop grijze koppen), maar om kwaliteit zal imho verhevigd geconcurreerd worden. Nee, niet om Leidsche Rijn, Almere, Dronten en aanverwanten
Ik beweer ook nergens dat je dat niet zou hoeven doen, integendeel. Uiteraard zou ik dat zelf ook doen, van A tot Z.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:17 schreef Whuzz het volgende:
Een TV vergelijken met een huis
Ik heb van mijn TV niet eens de handleiding gelezen, laat staan de rest het papierwerk.
Ik heb tijdens het aankooptraject van mijn huis élke letter van élk document gelezen en waar nodig extra informatie ingewonnen als iets niet helemaal duidelijk was.
ik verwacht dat de prijsdalingen dit jaar harder gaan dan vorig jaarquote:Op maandag 21 maart 2011 10:03 schreef Bayswater het volgende:
Prijzen koopwoningen opnieuw lager
Verkochte bestaande koopwoningen waren in februari gemiddeld 1,5% goedkoper dan in februari 2010. Deze prijsdaling is groter dan in januari, toen de verkoopprijzen 1,1 % lager waren dan een jaar eerder. Dit blijkt uit de ontwikkeling van de prijsindex bestaande koopwoningen van het CBS en het Kadaster.
Alle woningtypen waren in februari goedkoper dan een jaar eerder. Vrijstaande woningen daalden met 3,4% het meest in prijs, hoekwoningen en appartementen met 0,8% het minst.
In alle provincies daalden de prijzen, met uitzondering van Groningen en Noord-Holland. Het grootst was de prijsdaling in Friesland en Noord-Brabant met 3,4%.In Groningen stegen de prijzen met 1,0%, in Noord-Holland waren de woningen even duur als een jaar eerder.
bron Kadaster
Die X5 is gefinancierd met overwaarde en de jongeren moeten dus die X5 gaan betalen binnekort, alleen die hebben daar geen zin inquote:Op maandag 21 maart 2011 09:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wat hebben wegtrekkende jongeren te maken met de verkoop van rijke-X5-rijdende-babyboomers-huizen te maken
Let wel:quote:Op maandag 21 maart 2011 10:43 schreef Whuzz het volgende:
Als ik een huis had dat ik wilde verkopen, maar wat niet lukte, dan begon ik er een hotel in. Hotelkamers in NL schijnen nu gemiddeld de duurste in de wereld te zijn. Gouden business!
pfff. /carequote:Op maandag 21 maart 2011 10:45 schreef BertV het volgende:
[..]
Let wel:
Je bent verplicht om kamerverhuur aan te geven bij de bank waar de lening loopt.
Een zolderkamer verhuren, keukentje plaatsen, kan er voor zorgen dat je je maandelijkse hypotheekkosten er al uit hebt. (mits grotere stad)quote:Op maandag 21 maart 2011 10:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
pfff. /care
Als je een huis huurt ben je ook verplicht om huur te betalen. Ik doe gewoon een Asfyxiatje. Sim-pel.
Ik denk dat ze dat ook hard nodig hebben, gezien de kostenquote:Op maandag 21 maart 2011 10:43 schreef Whuzz het volgende:
Als ik een huis had dat ik wilde verkopen, maar wat niet lukte, dan begon ik er een hotel in. Hotelkamers in NL schijnen nu gemiddeld de duurste in de wereld te zijn. Gouden business!
Precies... The Force is strong with you young Skywalker. But you are not a Jedi yet.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
pfff. /care
Als je een huis huurt ben je ook verplicht om huur te betalen. Ik doe gewoon een Asfyxiatje. Sim-pel.
Met andere woorden; hij stal gewoon want als hij niet het billijk vond betaalde hij niet. Dus een TV of een auto werd gewoon gestolen? Abonnementen werden aangegaan en als hij het pas na 4 maande ntijd vond om een keer te betalen dan gebeurde dat gewoon?quote:Op maandag 21 maart 2011 10:52 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Precies... The Force is strong with you young Skywalker. But you are not a Jedi yet.
Ik heb wat dat betreft veel geleerd van mijn vader. Die maakte zich nooit druk om de dag van morgen en betaalde alleen als hij het billijk vond en het hem uitkwam. Naast een zorgeloos leven heeft hem dat ook in financiële zin opvallend veel gebracht.
Da's toch apart. Als een marokkaan er dezelfde mentaliteit op na houdt heet hij ineens:quote:Op maandag 21 maart 2011 10:52 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Precies... The Force is strong with you young Skywalker. But you are not a Jedi yet.
Ik heb wat dat betreft veel geleerd van mijn vader. Die maakte zich nooit druk om de dag van morgen en betaalde alleen als hij het billijk vond en het hem uitkwam. Naast een zorgeloos leven heeft hem dat ook in financiële zin opvallend veel gebracht.
Als jij met een serieuze kopers op de proppen komt voor deze unieke toplocaties zal wel weer niet, hèquote:Op maandag 21 maart 2011 09:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
kom maar op met de adressen/links zal wel weer niet, he![]()
Voor een TV of auto betalen is natuurlijk wel billijk.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Met andere woorden; hij stal gewoon want als hij niet het billijk vond betaalde hij niet. Dus een TV of een auto werd gewoon gestolen?
Hier begint inderdaad het grijze gebied. Als hij zich door de één of andere mooiprater onder valse voorwendselen (lees: verbale leugens) een abonnement had aan laten smeren (wat regelmatig gebeurde), waar hij al vrij snel spijt van kreeg omdat het niet om het beloofde geweldige product bleek te gaan maar om aperte rotzooi, dan betaalde hij inderdaad gewoon niet.quote:Abonnementen werden aangegaan en als hij het pas na 4 maande ntijd vond om een keer te betalen dan gebeurde dat gewoon?
In elk geval niet zoals je het je hierboven voorstelt, want arm is hij als volwassene nooit geweest. Maar hij nam het niet zo nauw met betalingsmoraal, vooral niet in gevallen waarbij hij het gevoel had dat hem een oor aangenaaid was.quote:Aanmaningen waren bij jullie dan aan de orde van de dag? Of hoe moet ik dat nou zien? Mensen die genoeg geld hebben hebben geen moeite met rekeningen te betalen wanneer ze dat moeten. Alleen mensen die het ene gat moeten dichten met het andere hanteren een werkwijze als door jou beschreven.
Hoe moet ik me dat nou voorstellen, wat je nou schrijft?
Noord Brabant -3,4%quote:Op maandag 21 maart 2011 10:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nee, niet om Leidsche Rijn, Almere, Dronten en aanverwanten
Inderdaad.... onbegrijpelijk.quote:
Ja sorry hoor, maar dan was je vader misschien niet zo'n helder licht. Als je je keer op keer maar wat aan laat smeren, dan ben je niet al te snugger bezig. Dus hij geloofde in de Gouden Bergen die beloofd werden maar als dan de aap uit de mouw kwam (serieus, hoe kun je hier nou meerdere keren intrappen?) dan hield hij gewoon op met betalen? Kwalijke zaak.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:15 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Voor een TV of auto betalen is natuurlijk wel billijk.
[..]
Hier begint inderdaad het grijze gebied. Als hij zich door de één of andere mooiprater onder valse voorwendselen (lees: verbale leugens) een abonnement had aan laten smeren (wat regelmatig gebeurde), waar hij al vrij snel spijt van kreeg omdat het niet om het beloofde geweldige product bleek te gaan maar om aperte rotzooi, dan betaalde hij inderdaad gewoon niet.
[..]
Ja, dat kun je overal bij zeggen. Je legt de verantwoordelijkheid wel weer heel leuk bij de verkopende partij, maar jouw vader ging er met open ogen in en daarna hield hij op met betalen. Dat kun je mooi inpakken, maar het komt er op neer dat hij dus een wanbetaler was.quote:In elk geval niet zoals je het je hierboven voorstelt, want arm is hij als volwassene nooit geweest. Maar hij nam het niet zo nauw met betalingsmoraal, vooral niet in gevallen waarbij hij het gevoel had dat hem een oor aangenaaid was.
Ah, moreel verwerpelijk. Wel de zooi houden, maar niet betalen. Dat is volgens mij een vorm van stelen. Maar ik begrijp wel dat dit soort dingen dus met regelmaat gebeurden. Wat vreemd joh, want ik heb dat soort dingen niet. Ik krijg geen zooi van een muntenhuis of wat dan ook, en 'mooipraters' druipen ook af, waarna ik niet vastzit aan allerlei toestanden. Ik denk niet dat het probleem bij die 'mooipraters' lag Asfyxia...quote:Om nog een voorbeeldje te geven: als de één of andere "boekenclub" of "muntenhuis" hem troep begon te sturen waar hij niet héél expliciet om gevraagd had, dan hield hij die troep wel, maar betaalde hij daar gewoon niet voor. Dat hij daar volgens het betreffende mailorderbedrijf impliciet wel toestemming voor had gegeven (bijvoorbeeld door iets niet terug te sturen) boeide hem absoluut niet. En van dreigementen met deurwaarders was hij ook totaal niet onder de indruk.
hoe kan ik nou serieuze kopers aanleveren voor imaginaire plekken?quote:Op maandag 21 maart 2011 11:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als jij met een serieuze kopers op de proppen komt voor deze unieke toplocaties zal wel weer niet, hè![]()
Nou volgens mij kreeg hij vooral door dat deze bedrijven leugens verkondigden en zich van oplichterspraktijken bedienden, en zag hij daarin een kans om gratis producten toegestuurd te krijgen.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar dan was je vader misschien niet zo'n helder licht. Als je je keer op keer maar wat aan laat smeren, dan ben je niet al te snugger bezig. Dus hij geloofde in de Gouden Bergen die beloofd werden maar als dan de aap uit de mouw kwam (serieus, hoe kun je hier nou meerdere keren intrappen?) dan hield hij gewoon op met betalen? Kwalijke zaak.
Noem het zoals je wilt, hij leeft toch niet meer.quote:Ja, dat kun je overal bij zeggen. Je legt de verantwoordelijkheid wel weer heel leuk bij de verkopende partij, maar jouw vader ging er met open ogen in en daarna hield hij op met betalen. Dat kun je mooi inpakken, maar het komt er op neer dat hij dus een wanbetaler was.
Welk 'probleem'? Die ouwe van mij had geen probleem hoor, die genoot er alleen maar van.quote:Ah, moreel verwerpelijk. Wel de zooi houden, maar niet betalen. Dat is volgens mij een vorm van stelen. Maar ik begrijp wel dat dit soort dingen dus met regelmaat gebeurden. Wat vreemd joh, want ik heb dat soort dingen niet. Ik krijg geen zooi van een muntenhuis of wat dan ook, en 'mooipraters' druipen ook af, waarna ik niet vastzit aan allerlei toestanden. Ik denk niet dat het probleem bij die 'mooipraters' lag Asfyxia...
Mijn vader kreeg ook eens ongevraagd spullen opgestuurd van zo'n toko waar hij ooit in het verleden eens wat besteld had. Zat er een brief bij dat ze het hem hadden opgestuurd omdat ze wel vonden dat het bij zijn interesses paste. Mijn vader heeft het natuurlijk nooit betaald, gewoon een belletje gegeven dat ze hun eigendom gewoon mogen komen ophalenquote:Op maandag 21 maart 2011 11:15 schreef Asfyxia het volgende:
Om nog een voorbeeldje te geven: als de één of andere "boekenclub" of "muntenhuis" hem troep begon te sturen waar hij niet héél expliciet om gevraagd had, dan hield hij die troep wel, maar betaalde hij daar gewoon niet voor. Dat hij daar volgens het betreffende mailorderbedrijf impliciet wel toestemming voor had gegeven (bijvoorbeeld door iets niet terug te sturen) boeide hem absoluut niet. En van dreigementen met deurwaarders was hij ook totaal niet onder de indruk.
Dat is wat tokkies ook altijd roepen. "Ik heb geen problemen".quote:Op maandag 21 maart 2011 11:32 schreef Asfyxia het volgende:
Welk 'probleem'? Die ouwe van mij had geen probleem hoor, die genoot er alleen maar van.
Total bullshit natuurlijk.... zooi ongevraagd opsturen in de hoop dat mensen er voor gaan betalen...quote:Op maandag 21 maart 2011 11:24 schreef CoolGuy het volgende:
Ah, moreel verwerpelijk. Wel de zooi houden, maar niet betalen. Dat is volgens mij een vorm van stelen. Maar ik begrijp wel dat dit soort dingen dus met regelmaat gebeurden. Wat vreemd joh, want ik heb dat soort dingen niet. Ik krijg geen zooi van een muntenhuis of wat dan ook, en 'mooipraters' druipen ook af, waarna ik niet vastzit aan allerlei toestanden. Ik denk niet dat het probleem bij die 'mooipraters' lag Asfyxia...
LOL heb jij soms medelijden met dergelijke mailorderbedrijven die zich bedienen van praktijken die op het randje van oplichting balanceren?quote:Op maandag 21 maart 2011 11:36 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat is wat tokkies ook altijd roepen. "Ik heb geen problemen".
Dat klopt, omdat het resultaat van hun gedrag bij anderen komt te liggen. Maar goed, het heeft weinig zin om dat aan een tokkie uit te leggen, net zoals het weinig zin om aan jou of je vader uit te leggen dat niet betalen voor diensten die je afneemt gewoon asociaal is.
Ik weet het, mensen die dat wel doen zijn in jouw ogen gewoon te braaf en "niet cool" enzo.
Ja dat wat UPC deed ja, met die modems bedoel je? Maar, ik heb dat nooit, dat ik rotzooi toegestuurd krijg. Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten doen om dat toegestuurd te krijgen.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Total bullshit natuurlijk.... zooi ongevraagd opsturen in de hoop dat mensen er voor gaan betalen...
Als er niet geleverd word wat je belooft is dan is het ontbinden van de overeenkomst volkomen legaal.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:38 schreef Whuzz het volgende:
Overigens is het houden van spullen die je ongevraagd worden toegezonden gewoon toegestaan. Vraag maar aan UPC, die zijn nog een boel modems kwijt die ze ongevraag aan mensen stuurden
Maar dat is nog steeds wat anders dan een overeenkomst met iemand sluiten en daarna weigeren te betalen...
Het zijn inderdaad dat soort bedrijven die zich van deze 'verkooptechniek' bedienenquote:Op maandag 21 maart 2011 11:39 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
LOL heb jij soms medelijden met dergelijke mailorderbedrijven die zich bedienen van praktijken die op het randje van oplichting balanceren?
Nouja, je weet vast wel hoe dat soort bedrijven opereren. Ze halen je eerst over met een "gratis en geheel vrijblijvend kennismakingsaanbod". En als je vervolgens niet heel snel en expliciet door middel van een aangetekende brief duidelijk maakt dat het wat jou betreft daarbij zal moeten blijven, krijg je vanzelf de hele collectie thuisgestuurd.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Total bullshit natuurlijk.... zooi ongevraagd opsturen in de hoop dat mensen er voor gaan betalen...
Die actie ken ik, ik heb gewoon de boel geweigerd. Ruzie met UPC is gewoon klote als je van ze afhankelijk bent voor andere diensten. Gelukkig heb ik zojuist bericht gekregen van UPC dat mijn diensten volgende maand beeindigt wordenquote:Op maandag 21 maart 2011 11:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja dat wat UPC deed ja, met die modems bedoel je? Maar, ik heb dat nooit, dat ik rotzooi toegestuurd krijg. Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten doen om dat toegestuurd te krijgen.
Volgens mij was dat niet helemaal waarover de discussie begon.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als er niet geleverd word wat je belooft is dan is het ontbinden van de overeenkomst volkomen legaal.
Ik kan het je wel vertellen hoor, wat je dan moet doen. Allereerst die "NEE NEE"-sticker weghalen op je brievenbus. Vervolgens gewoon ingaan op een "eenmalig aanbod dat je niet kunt weigeren" van één of ander muntenhuis, desnoods via een advertentie op televisie of in de krant. De rest gaat helemaal vanzelf.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja dat wat UPC deed ja, met die modems bedoel je? Maar, ik heb dat nooit, dat ik rotzooi toegestuurd krijg. Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten doen om dat toegestuurd te krijgen.
Omdat je prima kan fokken tijdens het runnen van simulaties en in de gaten houden van meetapparatuurquote:Op maandag 21 maart 2011 11:45 schreef Whuzz het volgende:
Ik vraag me af wanneer Xeno's werkgever beseft dat hij niet hoeft te betalen voor een FoK-ende werknemen...
Dat vindt jij. Maar vindt je baas dat ook?quote:Op maandag 21 maart 2011 11:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Omdat je prima kan fokken tijdens het runnen van simulaties en in de gaten houden van meetapparatuur
quote:Op maandag 21 maart 2011 11:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Omdat je prima kan fokken tijdens het runnen van simulaties en in de gaten houden van meetapparatuur
Mijn baas vindt niet zo snel een vervanger die bereid is om harder te werken voor dit salarisquote:Op maandag 21 maart 2011 11:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat vindt jij. Maar vindt je baas dat ook?
Ik mag misschien niet zo hard werken, maar wat ik aan werk aflever is van bovengemiddelde kwaliteit.... al zeg ik het zelfquote:
in tegenstelling tot je schrijfsels op dit forumquote:Op maandag 21 maart 2011 12:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik mag misschien niet zo hard werken, maar wat ik aan werk aflever is van bovengemiddelde kwaliteit.... al zeg ik het zelf
Tuurlijk wel. Polen zat. En dat waren volgens jou toch allemaal zulke harder werkers?quote:Op maandag 21 maart 2011 12:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mijn baas vindt niet zo snel een vervanger die bereid is om harder te werken voor dit salaris
Dan verdien je dus gewoon niet zoveelquote:Op maandag 21 maart 2011 12:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mijn baas vindt niet zo snel een vervanger die bereid is om harder te werken voor dit salaris
Dat was toch al bekend? Hij woont in Flevoland.quote:Op maandag 21 maart 2011 13:30 schreef antfukker het volgende:
[..]
Dan verdien je dus gewoon niet zoveel
Gemiddeld zullen de salarissen daar wat lager liggen, maar hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat voor hem geldquote:Op maandag 21 maart 2011 13:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat was toch al bekend? Hij woont in Flevoland.
Alsof iemand die genoeg verdiend om ergens anders een huis koopt vrijwillig in flevoland gaat wonenquote:Op maandag 21 maart 2011 13:39 schreef antfukker het volgende:
[..]
Gemiddeld zullen de salarissen daar wat lager liggen, maar hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat voor hem geld
Leg mij eens uit waarom ik op papier per week armer wordt?quote:Op maandag 21 maart 2011 13:49 schreef Asfyxia het volgende:
Ik snap best dat het lastig te verkroppen is dat je op papier per week zo'n beetje ¤1000 armer wordt. Maar accepteer dat dan tenminste als een vent.
Ja.... in het jongste stukje Nederland zijn de salarissen lager, echter de prijzen van de huizen zijn dat ook. Huren is hier wel vrij duur, vandaar dat ze het liefst verhuren aan asociale scheefhuurders en uitkeringsgerechtigden met dikke huursubsidiequote:Op maandag 21 maart 2011 13:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat was toch al bekend? Hij woont in Flevoland.
Met de dalende waarde van je woning gooi jij iedere maand weer geld over de schuttingquote:Op maandag 21 maart 2011 13:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom ik op papier per week armer wordt?
De woning blijft gewoon staan waar hij staat hoor. Jouw huur daarentegen.... Die is wel weg.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:13 schreef xenobinol het volgende:
Met de dalende waarde van je woning gooi jij iedere maand weer geld over de schutting
Mja dat dacht een man uit dat stukje in Het Parool ook en wilde er nu vanaf, zelfs zijn unieke plek aan de Amstel a 250 euro per nacht was al rap het slachtoffer van chocolade op de lakens etcquote:Op maandag 21 maart 2011 10:43 schreef Whuzz het volgende:
Nee, zelfs met een dalende waarde van mijn woning bouw ik elke maand wat op. Die opbouw zal meer of minder zijn, naar gelang de waarde van mijn woning, maar even er van uitgaande dat mijn woning niet besluit te verhuizen naar Flevoland of door marsmannetjes wordt gevaporized zal er altijd een stuk waarde opbouw zijn.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Met de dalende waarde van je woning gooi jij iedere maand weer geld over de schutting
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |