Ik heb geen enkel inzicht in hoeveel aktes deze clausule is opgenomen, laat staan hoeveel mensen ermee akkoord zijn gegaan. En jij waarschijnlijk ook niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
En we hebben de laatste jaren genoeg voorbeelden gezien van hoe goed mensen zijn in het lezen van overeenkomsten en kleine regeltjes. Dus het zal wel wat meevallen met die vergoedingen.
Deze is best interessant:quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En we hebben de laatste jaren genoeg voorbeelden gezien van hoe goed mensen zijn in het lezen van overeenkomsten en kleine regeltjes. Dus het zal wel wat meevallen met die vergoedingen.
Welnee.... de geschiedenis heeft uitgewezen dat de meeste mensen gewoon een kruisje zetten als iemand met blauwe ogen beweert dat het allemaal in orde isquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel inzicht in hoeveel aktes deze clausule is opgenomen, laat staan hoeveel mensen ermee akkoord zijn gegaan. En jij waarschijnlijk ook niet.
Maar een clausule waarin staat dat na beëindiging van de pacht de woning dient te worden afgebroken of afgestaan aan de verpachter valt toch wel enigzins op dunkt me.
marshmallowsquote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
giant marshmellows think alike?
nog een paar post omlaag lezen
Precies.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welnee.... de geschiedenis heeft uitgewezen dat de meeste mensen gewoon een kruisje zetten als iemand met blauwe ogen beweert dat het allemaal in orde is
Gelezen. Artikel 20: als je de bodem verontreinigt, ben je aansprakelijk voor de schade. Newsflash: dat ben je al van rechtswege, en dat ben je als eigenaar en als huurder ook.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Deze is best interessant:
http://www.amsterdam.nl/p(...)de_erfpacht_2000.pdf
Even artikel 20 en 23 lezen, feitelijk kan de gemeente je gewoon heel hard naaien
ja, ik begrijp dat je die appeltaart zo langzaam wel zat word.quote:
Ik zou er m'n handtekening in elk geval niet onder zetten. 34 pagina's aan regeltjes, dat is natuurlijk gewoon de goden verzoeken om vroeg of laat een keer genaaid te worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Gelezen. Artikel 20: als je de bodem verontreinigt, ben je aansprakelijk voor de schade. Newsflash: dat ben je al van rechtswege, en dat ben je als eigenaar en als huurder ook.
Artikel 23: Vanwege redenen van algemeen belang kan je onteigend worden, waarbij artikel 24 overigens regelt dat je cf. de onteigeningswet schadeloos wordt gesteld. Newflash 2: exact, maar dan ook exact hetzelfde als bij huurwoningen en recht-toe-recht-aan eigenaarschap.
Dus waar wijkt dit nu helemaal af van huur of reguliere koop? Nergens.
Daar heb je gelijk in, daar hebben we beide geen cijfers van. Maar meestal is de ontvangende partijd degene die aan het kortste eind trektquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel inzicht in hoeveel aktes deze clausule is opgenomen, laat staan hoeveel mensen ermee akkoord zijn gegaan. En jij waarschijnlijk ook niet.
Maar een clausule waarin staat dat na beëindiging van de pacht de woning dient te worden afgebroken of afgestaan aan de verpachter valt toch wel enigzins op dunkt me.
Steeds minder mensen doe er aan mee, bij mij in de buurt nauwelijks nog, soms vragen de makelaars wel 200 euro per keer, das lekker als je ook op vakantie wilquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ja, ik begrijp dat je die appeltaart zo langzaam wel zat word.
Moet jij niet naar wat open huizen?
200 euro per keer. Wat een tuig is het toch ook.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Steeds minder mensen doe er aan mee, bij mij in de buurt nauwelijks nog, soms vragen de makelaars wel 200 euro per keer, das lekker als je ook op vakantie wil
Zoals hierboven ook staat: artikel 2 zegt niets meer dan dat je anders overeen kunt komen. Dat lijkt mij logisch.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:43 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Plaats dan ook meteen het hele artikel:
[..]
Oftewel: een grote dikke wassen neus, die hele "redelijke vergoeding". Als de verpachter zonder kosten van jou en je huis af wil, dan kan dat gewoon. Gewoon een kwestie van de erfpacht opzeggen en aangeven dat je je huis mee mag nemen. Hoe je dat dan verder doet, zoek je zelf maar uit.
Artikel 20 geeft juist aan dat je ook aansprakelijk bent wanneer een derde deze verontreiniging veroorzaakt. Het zorgt er dus juist voor dat jij weer geluk moet hebben de daadwerkelijke dader op te sporen en deze zelf aansprakelijk moet stellen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Gelezen. Artikel 20: als je de bodem verontreinigt, ben je aansprakelijk voor de schade. Newsflash: dat ben je al van rechtswege, en dat ben je als eigenaar en als huurder ook.
maar ook daarvoor geldt dat jij als gebruiker (erfpachter, huurder, eigenaar), in principe altijd als eerste in de prijzenkast staat, tenzij je de aansprakelijkheid op een ander kunt verhalen, omdat deze veroorzaker is. Als jij geen veroorzaker bent, noch aan gevaarzetting gedaan hebt, zou ik niet weten waar je schadeplichtig door zou kunnen worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:22 schreef snabbi het volgende:
[..]
Artikel 20 geeft juist aan dat je ook aansprakelijk bent wanneer een derde deze verontreiniging veroorzaakt. Het zorgt er dus juist voor dat jij weer geluk moet hebben de daadwerkelijke dader op te sporen en deze zelf aansprakelijk moet stellen.
Overigens geldt hier ook gewoon weer de redelijkheid bij de rechtbank natuurlijk.
Kun je nagaan die 30 delen aan wetteksten, waar je zelfs zonder te tekenen al aan gebonden bent..... slapeloze nachten.....quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:43 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik zou er m'n handtekening in elk geval niet onder zetten. 34 pagina's aan regeltjes, dat is natuurlijk gewoon de goden verzoeken om vroeg of laat een keer genaaid te worden.
Je huurcontract was waarschijnlijk maar een pagina's of 5 en daar kon je je al niet aan houdenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:43 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik zou er m'n handtekening in elk geval niet onder zetten. 34 pagina's aan regeltjes, dat is natuurlijk gewoon de goden verzoeken om vroeg of laat een keer genaaid te worden.
Dan moeten ze achteraf ook niet zeuren.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welnee.... de geschiedenis heeft uitgewezen dat de meeste mensen gewoon een kruisje zetten als iemand met blauwe ogen beweert dat het allemaal in orde is
vroeger als je een hypotheek afsloot bij de Giro, dan tekende je zondermeer, want het was allemaal wel goed.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moeten ze achteraf ook niet zeuren.
Survival of the smartestquote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vroeger als je een hypotheek afsloot bij de Giro, dan tekende je zondermeer, want het was allemaal wel goed.
Tegenwoordig met de marktwerking kun je geen bank of stroomleverancier meer vertrouwen, trieste zaak
Zelfs gemeentes zijn er vanwege het marktdenken op uit om je te tillen
Gewoon goed lezen voor je iets tekent dus.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vroeger als je een hypotheek afsloot bij de Giro, dan tekende je zondermeer, want het was allemaal wel goed.
Tegenwoordig met de marktwerking kun je geen bank of stroomleverancier meer vertrouwen, trieste zaak
Zelfs gemeentes zijn er vanwege het marktdenken op uit om je te tillen
Je lacht erom.. maar inderdaad.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kun je nagaan die 30 delen aan wetteksten, waar je zelfs zonder te tekenen al aan gebonden bent..... slapeloze nachten.....
hehehehehquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:34 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je huurcontract was waarschijnlijk maar een pagina's of 5 en daar kon je je al niet aan houden
Het zijn gewoon overbodige parasieten in een kansloze dienstensector. Gelukkig komen zelf ook wel aan de beurt, de ene gaat nu/straks failliet en de andere wordt in elkaar getrapt of als NSB-er nagekeken.quote:
Ik voorzie deze ellende al sinds een jaar of 20, helaas ben ik er nooit een website over begonnenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:28 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Het zijn gewoon overbodige parasieten in een kansloze dienstensector. Gelukkig komen zelf ook wel aan de beurt, de ene gaat nu/straks failliet en de andere wordt in elkaar getrapt of als NSB-er nagekeken.
Er wordt overigens op enkele websites al jaren voor gewaarschuwd ;-)
Vanzelfsprekend. Maar met doorverwijzingen wordt het doorlezen als een stuk lastiger, zo voor leken. Het is onmogelijk alles van a tot z te begrijpen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gewoon goed lezen voor je iets tekent dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |