abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94331125
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
En we hebben de laatste jaren genoeg voorbeelden gezien van hoe goed mensen zijn in het lezen van overeenkomsten en kleine regeltjes. Dus het zal wel wat meevallen met die vergoedingen.
Ik heb geen enkel inzicht in hoeveel aktes deze clausule is opgenomen, laat staan hoeveel mensen ermee akkoord zijn gegaan. En jij waarschijnlijk ook niet.

Maar een clausule waarin staat dat na beëindiging van de pacht de woning dient te worden afgebroken of afgestaan aan de verpachter valt toch wel enigzins op dunkt me.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_94331142
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En we hebben de laatste jaren genoeg voorbeelden gezien van hoe goed mensen zijn in het lezen van overeenkomsten en kleine regeltjes. Dus het zal wel wat meevallen met die vergoedingen.
Deze is best interessant:

http://www.amsterdam.nl/p(...)de_erfpacht_2000.pdf

Even artikel 20 en 23 lezen, feitelijk kan de gemeente je gewoon heel hard naaien :7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94331181
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik heb geen enkel inzicht in hoeveel aktes deze clausule is opgenomen, laat staan hoeveel mensen ermee akkoord zijn gegaan. En jij waarschijnlijk ook niet.

Maar een clausule waarin staat dat na beëindiging van de pacht de woning dient te worden afgebroken of afgestaan aan de verpachter valt toch wel enigzins op dunkt me.
Welnee.... de geschiedenis heeft uitgewezen dat de meeste mensen gewoon een kruisje zetten als iemand met blauwe ogen beweert dat het allemaal in orde is :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_94331235
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

giant marshmellows think alike? :D

nog een paar post omlaag lezen :)
marshmallows :9
I'll sing you a lullaby.
pi_94331363
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Welnee.... de geschiedenis heeft uitgewezen dat de meeste mensen gewoon een kruisje zetten als iemand met blauwe ogen beweert dat het allemaal in orde is :Y
Precies.
pi_94331641
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Deze is best interessant:

http://www.amsterdam.nl/p(...)de_erfpacht_2000.pdf

Even artikel 20 en 23 lezen, feitelijk kan de gemeente je gewoon heel hard naaien :7
Gelezen. Artikel 20: als je de bodem verontreinigt, ben je aansprakelijk voor de schade. Newsflash: dat ben je al van rechtswege, en dat ben je als eigenaar en als huurder ook.

Artikel 23: Vanwege redenen van algemeen belang kan je onteigend worden, waarbij artikel 24 overigens regelt dat je cf. de onteigeningswet schadeloos wordt gesteld. Newflash 2: exact, maar dan ook exact hetzelfde als bij huurwoningen en recht-toe-recht-aan eigenaarschap.

Dus waar wijkt dit nu helemaal af van huur of reguliere koop? Nergens.
pi_94331713
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

marshmallows :9
ja, ik begrijp dat je die appeltaart zo langzaam wel zat word.

Moet jij niet naar wat open huizen? :)
pi_94331893
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Gelezen. Artikel 20: als je de bodem verontreinigt, ben je aansprakelijk voor de schade. Newsflash: dat ben je al van rechtswege, en dat ben je als eigenaar en als huurder ook.

Artikel 23: Vanwege redenen van algemeen belang kan je onteigend worden, waarbij artikel 24 overigens regelt dat je cf. de onteigeningswet schadeloos wordt gesteld. Newflash 2: exact, maar dan ook exact hetzelfde als bij huurwoningen en recht-toe-recht-aan eigenaarschap.

Dus waar wijkt dit nu helemaal af van huur of reguliere koop? Nergens.
Ik zou er m'n handtekening in elk geval niet onder zetten. 34 pagina's aan regeltjes, dat is natuurlijk gewoon de goden verzoeken om vroeg of laat een keer genaaid te worden.
pi_94332373
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, daar hebben we beide geen cijfers van. Maar meestal is de ontvangende partijd degene die aan het kortste eind trekt
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 14:00:02 #185
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_94332388
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ja, ik begrijp dat je die appeltaart zo langzaam wel zat word.

Moet jij niet naar wat open huizen? :)
Steeds minder mensen doe er aan mee, bij mij in de buurt nauwelijks nog, soms vragen de makelaars wel 200 euro per keer, das lekker als je ook op vakantie wil
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94332511
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Steeds minder mensen doe er aan mee, bij mij in de buurt nauwelijks nog, soms vragen de makelaars wel 200 euro per keer, das lekker als je ook op vakantie wil
200 euro per keer. Wat een tuig is het toch ook.
pi_94332836
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:43 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Plaats dan ook meteen het hele artikel:

[..]

Oftewel: een grote dikke wassen neus, die hele "redelijke vergoeding". Als de verpachter zonder kosten van jou en je huis af wil, dan kan dat gewoon. Gewoon een kwestie van de erfpacht opzeggen en aangeven dat je je huis mee mag nemen. Hoe je dat dan verder doet, zoek je zelf maar uit.
Zoals hierboven ook staat: artikel 2 zegt niets meer dan dat je anders overeen kunt komen. Dat lijkt mij logisch.
Wat ik er nog aan toe wil voegen is dat een vergoeding inderdaad geen schadeloosstelling is, of de vraagprijs van de eigenaar van het gebouw.

Als je toch al volledig wilt zijn, er staan in de wet ook diverse bepalingen waarbij de pachter ook na het verlopen van de erfpacht overeenkomst nog (tijdelijk) gebruik kan blijven maken van de grond. Ook staat er in dat de rechter op basis van redelijkheid ongeveer het hele titel aan de kant mag schuiven.
pi_94332965
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Artikel 20 geeft juist aan dat je ook aansprakelijk bent wanneer een derde deze verontreiniging veroorzaakt. Het zorgt er dus juist voor dat jij weer geluk moet hebben de daadwerkelijke dader op te sporen en deze zelf aansprakelijk moet stellen.

Overigens geldt hier ook gewoon weer de redelijkheid bij de rechtbank natuurlijk.
pi_94333636
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:22 schreef snabbi het volgende:

[..]

Artikel 20 geeft juist aan dat je ook aansprakelijk bent wanneer een derde deze verontreiniging veroorzaakt. Het zorgt er dus juist voor dat jij weer geluk moet hebben de daadwerkelijke dader op te sporen en deze zelf aansprakelijk moet stellen.

Overigens geldt hier ook gewoon weer de redelijkheid bij de rechtbank natuurlijk.
maar ook daarvoor geldt dat jij als gebruiker (erfpachter, huurder, eigenaar), in principe altijd als eerste in de prijzenkast staat, tenzij je de aansprakelijkheid op een ander kunt verhalen, omdat deze veroorzaker is. Als jij geen veroorzaker bent, noch aan gevaarzetting gedaan hebt, zou ik niet weten waar je schadeplichtig door zou kunnen worden.

Ik zie nog steeds niet waarom deze voorwaarden (wat gesuggereerd wordt door een aantal) nou zoveel ongunstiger zijn dan een standaard eigenaar of huurder. Volgens mij is het niet zo boeiend wat er in staat.
pi_94333667
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:43 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ik zou er m'n handtekening in elk geval niet onder zetten. 34 pagina's aan regeltjes, dat is natuurlijk gewoon de goden verzoeken om vroeg of laat een keer genaaid te worden.
Kun je nagaan die 30 delen aan wetteksten, waar je zelfs zonder te tekenen al aan gebonden bent..... slapeloze nachten..... :)
  zaterdag 19 maart 2011 @ 18:34:35 #191
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94341555
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:43 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Je huurcontract was waarschijnlijk maar een pagina's of 5 en daar kon je je al niet aan houden ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_94344923
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dan moeten ze achteraf ook niet zeuren.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 20:24:02 #193
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_94345994
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan moeten ze achteraf ook niet zeuren.
vroeger als je een hypotheek afsloot bij de Giro, dan tekende je zondermeer, want het was allemaal wel goed.
Tegenwoordig met de marktwerking kun je geen bank of stroomleverancier meer vertrouwen, trieste zaak
Zelfs gemeentes zijn er vanwege het marktdenken op uit om je te tillen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 19 maart 2011 @ 20:39:33 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94346719
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

vroeger als je een hypotheek afsloot bij de Giro, dan tekende je zondermeer, want het was allemaal wel goed.
Tegenwoordig met de marktwerking kun je geen bank of stroomleverancier meer vertrouwen, trieste zaak
Survival of the smartest
The End Times are wild
pi_94347027
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Gewoon goed lezen voor je iets tekent dus.
pi_94347562
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Kun je nagaan die 30 delen aan wetteksten, waar je zelfs zonder te tekenen al aan gebonden bent..... slapeloze nachten..... :)
Je lacht erom.. maar inderdaad.
pi_94347616
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 18:34 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Je huurcontract was waarschijnlijk maar een pagina's of 5 en daar kon je je al niet aan houden ;)
heheheheh _O-
  zaterdag 19 maart 2011 @ 23:28:03 #198
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94354645
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Survival of the smartest
Het zijn gewoon overbodige parasieten in een kansloze dienstensector. Gelukkig komen zelf ook wel aan de beurt, de ene gaat nu/straks failliet en de andere wordt in elkaar getrapt of als NSB-er nagekeken.

Er wordt overigens op enkele websites al jaren voor gewaarschuwd ;-)
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_94357484
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:28 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Het zijn gewoon overbodige parasieten in een kansloze dienstensector. Gelukkig komen zelf ook wel aan de beurt, de ene gaat nu/straks failliet en de andere wordt in elkaar getrapt of als NSB-er nagekeken.

Er wordt overigens op enkele websites al jaren voor gewaarschuwd ;-)
Ik voorzie deze ellende al sinds een jaar of 20, helaas ben ik er nooit een website over begonnen :@
I'll sing you a lullaby.
pi_94358607
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gewoon goed lezen voor je iets tekent dus.
Vanzelfsprekend. Maar met doorverwijzingen wordt het doorlezen als een stuk lastiger, zo voor leken. Het is onmogelijk alles van a tot z te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')