abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:57:38 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94309070
Zo'n erfpacht klinkt allemaal wel heel dramatisch, maar vergis je niet in je beperkte rechten wanneer je wel 'eigenaar' van de grond bent. Ook dan kan je er zo afgetrapt worden wanneer dit in het belang van de staat is. Eigenlijk kun je in Nederland nooit écht eigenaar van de grond zijn!

Als ik fikse korting zou kunnen krijgen op een stuk onroerend goed, met 50 jaar erfpacht afgekocht, dan zou ik dat zeker overwegen. Waarom niet? Over 50 jaar heb ik die grond toch niet meer nodig. Wat dat betreft heb je alles maar te huur of te leen. Want je kunt sowieso helemaal niks meenemen, je laatste broek heeft geen zakken.
The End Times are wild
pi_94314793
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:06 schreef Asfyxia het volgende:
Afijn, al die verhaaltjes van Dino... hij weet hoe het allemaal werkt en hij kent iemand en hij kent die en die en het staat allemaal in de wet... allemaal gelul. Waarschijnlijk heeft hij zelf gewoon een huis op erfpachtgrond en is hij binnenkort gewoon zelf de Sjaak. :Y)
Wel mooi hoe je elke keer weer iets in iemand's schoenen wil schuiven... En hoe je vanalles toewenst aan mensen. Gelukkig heb jij het beter voor elkaar :')
pi_94314898
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:13 schreef xenobinol het volgende:
Erfpacht == je geld over de schutting gooien :Y)
Klopt, net zoals huren :)
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:41:46 #154
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_94315715
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:27 schreef Emu het volgende:

[..]

Klopt, net zoals huren :)
En als je echt geld over de balk wil smijten, koop je woning in tijden dat de prijzen zinken als een baksteen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:43:12 #155
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_94315796
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:57 schreef LXIV het volgende:
Zo'n erfpacht klinkt allemaal wel heel dramatisch, maar vergis je niet in je beperkte rechten wanneer je wel 'eigenaar' van de grond bent. Ook dan kan je er zo afgetrapt worden wanneer dit in het belang van de staat is. Eigenlijk kun je in Nederland nooit écht eigenaar van de grond zijn!

Als ik fikse korting zou kunnen krijgen op een stuk onroerend goed, met 50 jaar erfpacht afgekocht, dan zou ik dat zeker overwegen. Waarom niet? Over 50 jaar heb ik die grond toch niet meer nodig. Wat dat betreft heb je alles maar te huur of te leen. Want je kunt sowieso helemaal niks meenemen, je laatste broek heeft geen zakken.
Toch vertrouwt geen bank meer die erfpacht.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_94316662
quote:
Ik heb toch liever dat als ik er niet meer ben de woning naar mijn kind gaat, dan dat een of andere verpachtjostie ermee aan de haal gaat. -O-
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_94316851
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:43 schreef droom_econoom8 het volgende:
Als ik mijn* aluhoedje even opzet, zou ik toch bijna gaan denken dat er een afspraak is gemaakt tussen de banken om op die manier een deel van de koopmarkt uit te wissen waardoor het aanbod kunstmatig laag blijft uit angst dat de prijzen mogelijk gaan zakken.

* Niet echt van mij natuurlijk, even van Xeno geleend... :+
pi_94318288
De Jager voorziet lastig voorjaar

En dat ziet hij nu pas :?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94325024
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:43 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Erfpacht van een particulier, of meen je dat geen enkele woning in A'dam meer gefiancieerd wordt :D

In een huizenmarkt die zakt als een baksteen hoef je toch niet dit soort onwaarheden/bluf te suggeren :)
pi_94325026
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 23:36 schreef xenobinol het volgende:
De Jager voorziet lastig voorjaar

En dat ziet hij nu pas :?
niet iedereen is lastig geboren, he
pi_94325392
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

:D

wetten.overheid.nl , veel plezier met zoeken. Is wellicht wat handig dan die losse flodders die je doorlopend afschiet.
Verwijzen naar een niet-bestaand wetsartikel om je leugens kracht bij te zetten, is dat jouw manier om aan te geven dat je compleet uitgeluld bent? Met je "erfpachters die volgens de wet een redelijke vergoeding voor de opstallen moeten betalen"? _O-
pi_94325425
quote:
Kan wezen. Maar bij onteigening dien je volgens de wet dus wel schadeloos gesteld te worden.

Bij erfpacht hoeft die schadeloosstelling dus helemaal niet, zoals ik hierboven al aangetoond heb. Daar word je van het land getrapt en mag je ook nog eens op eigen kosten je eigen woning slopen. _O-
pi_94326376
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 08:48 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Verwijzen naar een niet-bestaand wetsartikel om je leugens kracht bij te zetten, is dat jouw manier om aan te geven dat je compleet uitgeluld bent? Met je "erfpachters die volgens de wet een redelijke vergoeding voor de opstallen moeten betalen"? _O-
Als je dit nou zo'n belangrijk punt vindt, had je ook zelf even kunnen lezen. BW Boek 5 Titel 7 Artikel 99:
1. Na het einde van de erfpacht heeft de voormalige erfpachter recht op vergoeding van de waarde van nog aanwezige gebouwen, werken en beplantingen, die door hemzelf of een rechtsvoorganger zijn aangebracht of van de eigenaar tegen vergoeding der waarde zijn overgenomen.
pi_94327207
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 08:48 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

gelukkig kun je nog om jezelf lachen :)

misschien wat minder bluffen, wat minder halve suggesties, en wat meer feitenkennis?
pi_94330032
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 10:17 schreef snabbi het volgende:

[..]

Als je dit nou zo'n belangrijk punt vindt, had je ook zelf even kunnen lezen. BW Boek 5 Titel 7 Artikel 99:
1. Na het einde van de erfpacht heeft de voormalige erfpachter recht op vergoeding van de waarde van nog aanwezige gebouwen, werken en beplantingen, die door hemzelf of een rechtsvoorganger zijn aangebracht of van de eigenaar tegen vergoeding der waarde zijn overgenomen.
Plaats dan ook meteen het hele artikel:
quote:
Artikel 99
2. In de akte van vestiging kan worden bepaald dat de erfpachter geen recht heeft op de in het eerste lid bedoelde vergoeding:
a. indien de in erfpacht gegeven grond een andere bestemming had dan die van woningbouw;
b. indien de erfpachter de gebouwen, werken en beplantingen niet zelf heeft bekostigd;
c. indien de erfpacht geëindigd is door opzegging door de erfpachter;
d. voor zover de gebouwen, werken en beplantingen onverplicht waren aangebracht en hij ze bij het einde van de erfpacht mocht wegnemen.
3. De eigenaar is bevoegd van de door hem ingevolge dit artikel verschuldigde vergoeding af te houden hetgeen hij uit hoofde van de erfpacht van de erfpachter te vorderen heeft.
Oftewel: een grote dikke wassen neus, die hele "redelijke vergoeding". Als de verpachter zonder kosten van jou en je huis af wil, dan kan dat gewoon. Gewoon een kwestie van de erfpacht opzeggen en aangeven dat je je huis mee mag nemen. Hoe je dat dan verder doet, zoek je zelf maar uit.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 12:47:47 #166
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_94330170
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:43 schreef Asfyxia het volgende:
. Gewoon een kwestie van de erfpacht opzeggen en aangeven dat je je huis mee mag nemen. Hoe je dat dan verder doet, zoek je zelf maar uit.
Inderdaad, dus koop nooit een woning als je niet eigenaar van de grond bent, want hij kan de grond onder je huis gewoon doorverkopen aan louche kareltje en partners
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94330177
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:43 schreef Asfyxia het volgende:
Oftewel: een grote dikke wassen neus, die hele "redelijke vergoeding". Als de verpachter zonder kosten van jou en je huis af wil, dan kan dat gewoon. Gewoon een kwestie van de erfpacht opzeggen en aangeven dat je je huis mee mag nemen. Hoe je dat dan verder doet, zoek je zelf maar uit.
En dus is alles afhankelijk van wat er in de erfpachtovereenkomst staat:

quote:
2. In de akte van vestiging kan worden bepaald dat de erfpachter geen recht heeft op de in het eerste lid bedoelde vergoeding:
Je hebt dus wel degelijk recht op een vergoeding tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen.

Althans, zo lees ik het.
pi_94330271
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

Je hebt dus wel degelijk recht op een vergoeding tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen.

Althans, zo lees ik het.
dat is ook zo, maar dat komt niet zo in de kraam van de twee paniekzaaiende heren hierboven te pas..... over louche kareltje en partners gesproken..... (kun je nagaan, dat je als huurder trouwens nog minder rechten hebt :) )

En nu wat meer mensen de moeite gedaan hebben om te begrijpen wat erfpacht precies is, begrijp je ook welke soorten erfpacht banken liever geen hypotheek voor verstrekken: die waarin vage voorwaarden staan, in afwijking van de hoofdregel in de wet, de gevallen louche kareltje en partners dus. :)

Storm - Glas - Water. Maar wel weer aardig om een draai aan te geven :)
pi_94330324
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 07:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

niet iedereen is lastig geboren, he
de Jager is gewoon een geboren leugenaar :7
I'll sing you a lullaby.
pi_94330378
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

de Jager is gewoon een geboren leugenaar :7
daar moet ik je helaaas gelijk in geven :)

Zijn vriendjes zijn nog erger trouwens :D
Die combineren huichelaarij en volslagen incompetentie naar kunstzinnige niveaus
pi_94330477
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 10:17 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ja.... maar lees lid 2 D ook even :)

Aah.... ik lees dat Asfyxia het ook al heeft gepost.... GMTA :D
I'll sing you a lullaby.
pi_94330532
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:57 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Aah.... ik lees dat Asfyxia het ook al heeft gepost.... GMTA :D
giant marshmellows think alike? :D

nog een paar post omlaag lezen :)
pi_94330955
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:57 schreef xenobinol het volgende:
Hint: Ze noemen het 2D omdat die 'D' bij 2 hoort. :{w
pi_94331052
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

Althans, zo lees ik het.
En we hebben de laatste jaren genoeg voorbeelden gezien van hoe goed mensen zijn in het lezen van overeenkomsten en kleine regeltjes. Dus het zal wel wat meevallen met die vergoedingen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_94331096
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hint: Ze noemen het 2D omdat die 'D' bij 2 hoort. :{w
:')
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties