abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94213897
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

true, maar dat wil niet zeggen dat huizen in NL nu 'duur' zijn. Dat zegt enkel dat jij denkt en
hoopt dat ze goedkoper worden.
Misschien niet perse 'duur' maar wel 'duurder dan nodig' door de subsidies.

quote:
Wat zou kunnen, historie leert dat prijzen vooral bepaald worden door inkomen, inkomenszekerheid, financieringsrente, en trend (hoe belangrijk is wonen, en daarvan afgeleid hoeveel willen we daarvoor uitgeven).
In NL is het dus bovengenoemde factoren + subsidies.
pi_94213907
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:37 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Ze hebben er veel voor over, maar ze hebben niets... (de starters onderaan de piramide)
Een gevaarlijk leenspel dus, dat veel levens gaat ruïneren en dus gestopt moet worden.
maar je stopt het niet door huizen goedkoper te wensen, ook een goedkoper huis wordt gefinancieerd zonder te sparen.

En iedereen mag het risico nemen wat ie wil, je kan mensen alleen informeren over het risico. Toch? Ieder zijn eigen verantwoordelijkhid.

Ik ben persoonlijk wel voorstander van een systeem van fiscaal gefacilieerd bouwsparen als vervanger van hypotheekrenteaftrek. Zoals ze dat in Duitsland hebben. Want ik ben met je eens dat als je geen buffer hebt, je beter niet kan kopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 16-03-2011 21:48:13 ]
pi_94221552
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

welkom in de wereld. Same goes for Sydney, Mumbai, Singapore etc.

Waarom dan je kruistocht jegens Nederlandse huizenbezitters? Dit is simpelweg een modern land, veilig, met een keur aan voorzieningen en infrastructuur. Jij noemt het een huizensprookje. Ik noem het een plek waar simpelweg veel mensen graag willen wonen. En daar dus een bedrag voor over hebben. Mag dat?
Het bedrag dat iemand over heeft voor wonen wordt o.a. bepaald door de leencapaciteit en die is met HRA hoger dan zonder HRA.
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:16:25 #54
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94222414
mooi initiatief in Heerenveen
Klein budget, toch je eigen huis bouwen in Heerenveen met een bouwgroep

quote:
In de gemeente zijn daarom vijf locatiesaangewezen waar mensen zelf hun woning kunnen bouwen: Jubbega, De Akkers, Nieuwehorne, Gedempte Molenwijk en Skoatterwâld. De woonmogelijkheden gaan van `betaalbaar wonen (en werken) midden in het centrum tot `wonen aan groene lanen in een huis met een tuin’. Wonen in een rij of liever vrijstaand? Heerenveen biedt mogelijkheden voor starters, gezinnen, jong en oud(er)!
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:49:40 #55
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_94223566
Binnenkort weer Open Huizendag. Waar gaan jullie gratis appeltaart scoren dit jaar?
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_94226247
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Wat moet een mens in Heerenveen???
  donderdag 17 maart 2011 @ 08:48:08 #57
324665 meth77
to do or not to do
pi_94227429
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 04:53 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Schaatsen ??
  donderdag 17 maart 2011 @ 08:48:25 #58
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94227437
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:49 schreef droom_econoom8 het volgende:
Binnenkort weer Open Huizendag. Waar gaan jullie gratis appeltaart scoren dit jaar?
Prachtig, die voedselbankmentaliteit (3x woordwaarde) van huurders _O-
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  donderdag 17 maart 2011 @ 08:48:57 #59
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94227446
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 04:53 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ongeveer hetzelfde als in Dronten ;)
pi_94227459
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Is natuurlijk niets nieuws en Heerenveen is verre van de eerste hiermee. In Duitsland heb je al lange tijd de baugruppe en werkt perfect. Almere is al heel veer met bouwgroepen en hiernaast zijn er genoeg CPO initiatieven aan te wijzen die eigenlijk hetzelfde zijn.
pi_94228089
quote:
Betalen voor dode buurman

DEN HAAG - Bewoners van het Gagelplein in Den Haag zijn diep geschokt omdat zij van de gemeente te horen hebben gekregen dat zij moeten opdraaien voor het reinigen van het zwaar vervuilde huis van een overleden buurman.

De 70-jarige Hagenaar Reginald Struik overleed een half jaar geleden na een ziekbed. Volgens zijn buurvrouw Ineke Kalberg leed hij aan slokdarmkanker. Hij was eenzaam. Hij heeft me wel eens verteld dat hij een zoon had in Duitsland, maar daar leek hij geen contact mee te hebben.

Na zijn overlijden bleek dat de ernstig zieke Reginald zijn huis had verslonsd. Zijn directe buren trokken bij de gemeente aan de bel vanwege het ongedierte dat op het smerige appartement afkwam. Mijn partner heeft een dode muis gevonden in de slaapkamer van onze dochter. Ze durft niet meer in haar kamer te slapen, omdat zij het ongedierte in de muren en het plafond hoort lopen, meldt buurman Dennis de Jong.

Tot grote ergernis geeft de gemeente Den Haag niet thuis. Ik geloof dat ik ondertussen wel 30 tot 40 keer heb gebeld, verzucht ook Lieke de Reus. Ik ben zelfs doorverwezen naar het ministerie van Financiën en de rechtbank!

De tot wanhoop gedreven buren legden uiteindelijk de kwestie voor aan hun wijkagent. Die verwees hen door naar het meldpunt woonoverlast van de gemeente. Dit meldpunt heeft mij laten weten niets te kunnen doen, omdat er niemand is waar de rekening naartoe kan, foetert De Reus. Aangezien wij als buren last hebben van de situatie in de woning van de overleden buurman geeft de gemeente aan dat wij dus zelf maar op moeten draaien voor de kosten voor het schoonmaken.

Gotspe

De PVV, die door de ziedende buren is ingeschakeld, vindt het een gotspe. Het is onacceptabel dat deze buren nu blijkbaar verantwoordelijk zijn voor het gedrag van de buurman, briest raadslid Bart Brands. Dit kan de Vereniging Van Eigenaren wel tienduizenden euros gaan kosten!

Volgens de gemeente is de affaire erg complex. De gemeente kan zon huis niet zomaar binnenvallen, laat wethouder Rabin Baldewsingh via zijn woordvoerster weten. In principe zijn het de nabestaanden die verantwoordelijk zijn voor zon woning. Maar als die er niet blijken te zijn, of als zij afstand doen van de erfenis, kan dit een heel lange juridische nasleep hebben.

Of de buren daadwerkelijk met de schoonmaakrekening worden opgezadeld kon de woordvoerster gisteren nog niet bevestigen. Dat wordt vandaag door ambtenaren uitgezocht.

De buren laten in ieder geval weten daar geen genoegen mee te nemen. De Reus: Voor dit soort gevallen hebben wij een overheid. Hiervoor betalen wij allemaal belasting.

bron: Telegraaf
Asociale huiseigenaren ten voeten uit.... beetje klagen over de troep van een gestorven man die zij de laatste maanden van zijn leven aan zijn lot hebben overgelaten. Als ze zich meer om de zieke man bekommert hadden dan was er geen sprake geweest van deze situatie.... bah.... asociale PVV Hagenezen :r
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94228919
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Asociale huiseigenaren ten voeten uit.... beetje klagen over de troep van een gestorven man die zij de laatste maanden van zijn leven aan zijn lot hebben overgelaten. Als ze zich meer om de zieke man bekommert hadden dan was er geen sprake geweest van deze situatie.... bah.... asociale PVV Hagenezen :r
Helemaal mee eens. Walgelijk volk, die huiseigenaren in de grote stad. Ikke ikke ikke en de buurman kan stikken.

Dat ze de gemeenschap willen laten opdraaien voor hun eigen asociale gedrag vind ik ronduit schokkend.

Typisch ook weer dat de PVV het heeft over "het gedrag van de buurman". Met "gedrag" heeft het weinig te maken. Die man was gewoon doodziek en z'n fijne buurtjes hebben hem gewoon dood laten gaan, zonder zich om hem te bekommeren. :r
pi_94229665
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:58 schreef Asfyxia het volgende:

Helemaal mee eens. Walgelijk volk, die huiseigenaren in de grote stad. Ikke ikke ikke en de buurman kan stikken.

Dat ze de gemeenschap willen laten opdraaien voor hun eigen asociale gedrag vind ik ronduit schokkend.

Typisch ook weer dat de PVV het heeft over "het gedrag van de buurman". Met "gedrag" heeft het weinig te maken. Die man was gewoon doodziek en z'n fijne buurtjes hebben hem gewoon dood laten gaan, zonder zich om hem te bekommeren. :r
Precies... en ondertussen is ook nog 1 van de dochters doodsbang voor een muis :X

Maar goed.... als kopers sociaal zouden zijn dan zouden ze geen zeepbellen blazen, dan maakte ze zich juist druk over het betaalbaar houden van woonruimte :Y
Iedereen rijk op zijn eigen eilandje, wat een geestelijke armoede :|W
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:31:55 #64
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_94229903
Hagenezen ^O^ , zondag weer ADO op ongeveer een 1000 meter van mijn huisje :P
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_94229909
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

true, maar dat wil niet zeggen dat huizen in NL nu 'duur' zijn. Dat zegt enkel dat jij denkt en hoopt dat ze goedkoper worden.
Hoezo niet duur? De marges zijn waanzinnig hoog. Mensen kijken tegenwoordig naar hun maandlasten.... het lijken wel leenverslaafde huurkopers :X
quote:
Wat zou kunnen, historie leert dat prijzen vooral bepaald worden door inkomen, inkomenszekerheid, financieringsrente, en trend (hoe belangrijk is wonen, en daarvan afgeleid hoeveel willen we daarvoor uitgeven).
Wonen is echt niet belangrijker geworden als vroeger, toen wilden de mensen ook leuk wonen. Het enige verschil is de virtuele welvaart die wij bij elkaar geleend hebben doordat de rentestanden steeds lager werden.

quote:
In de jaren '90 en '00 is de arbeidsparticipatie verhoogd (dito invloed op gezinsinkomen), zijn salarissen sterk gestegen, en de werkloosheid waanzinnig laag geworden, de rente sterk gedaald, en is het belang van 'wonen' sterk gestegen. Daar zit geen kwaad genius achter, dat zijn normale sociale ontwikkelingen. Wellicht dat de komende jaren we andere ontwikkelingen zien. Ik denk bijvoorbeeld dat veiligheid een belangrijk motief gaat worden.
De arbeidsparticipatie heeft gewoon alle kostenplaatjes verschoven, niet meer dan dat. Tegenwoordig krijgen jonge ouders toeslagen voor de kinderopvang terwijl je dit vroeger niet nodig had omdat je je eigen kinderen opving :')
Nu willen zij daar alle belastingbetalers voor laten opdraaien, terwijl ook nog eens de kosten van basisvoorzieningen fors zijn opgelopen doordat tweeverdieners gezorgd hebben voor een forse inflatie -O-

quote:
Ik denk ook dat we een krimpende beroepsbevolking gaan krijgen en dat jonge mensen een erg riante positie op de arbeidsmarkt gaan krijgen.
Sure..... er zullen banen voor het oprapen liggen, maar de kosten voor de vergrijzing komen gewoon op de schouders van die mensen te liggen... boy ooh boy wat zullen we in welvaart leven :')

quote:
Maar niet iedereen, een tweedeling in wie mee kan en wie niet mee kan. Dat soort dingen gaan de woningmarkt misschien wel meer beinvloeden dan je denkt. Ik denk dat de huizenmarkt daar een afspiegeling zal zijn, een tweedeling dus, tussen stad en periferie, tussen upmarket en downmarket.Dat is namelijk volgens mij ook de reden waarom huizenprijzen zijn zoals ze zijn in steden als Sydney, Mumbai, Chennai of Singapore. Want ik kan dat niet verklaren aan de hand van HRA, banksters, vastgoedmaffia, of zelfs ook maar inkomen.
De tweedeling is het gevolg van de economische slavernij... de haves zullen de have not's misbruiken ten behoeve van hun eigen zelfverrijking... dat heeft alles te maken met banksters en kapitalisten die geld uit het niets toveren.
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:40:06 #66
324665 meth77
to do or not to do
pi_94230136
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Wonen is echt niet belangrijker geworden als vroeger, toen wilden de mensen ook leuk wonen. Het enige verschil is de virtuele welvaart die wij bij elkaar geleend hebben doordat de rentestanden steeds lager werden.
Mensen zijn aan het indikken, ook op kantoren zie je flexplekken en thuiswerken toenemen, en op woongebied zie je mensen die een bed inde randstad hebben om door de weeks te zijn en met het gezin mooi in limburg, overijssel,zeeland of zelfs duitsland wonen.
Ook mensen die slechts twee kamers nodig hebben en de bovenverdieping of en zolder verhuren
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:40:13 #67
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94230141
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:32 schreef xenobinol het volgende:

De tweedeling is het gevolg van de economische slavernij... de haves zullen de have not's misbruiken ten behoeve van hun eigen zelfverrijking...
Precies! Zeg Xeno, wanneer kom jij met je have-not bezempje nou eidelijk mijn have-oprit vegen? ~O>
pi_94230311
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:40 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Precies! Zeg Xeno, wanneer kom jij met je have-not bezempje nou eidelijk mijn have-oprit vegen? ~O>
Heb je een lekkere vrouw/vriendin?
pi_94230403
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:40 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Misschien niet perse 'duur' maar wel 'duurder dan nodig' door de subsidies.

[..]

In NL is het dus bovengenoemde factoren + subsidies.
Een hoop bankmedewerkers zijn in feite gewoon ambtenaren die enkel bestaan bij de inkomsten gegenereerd uit de productieve sector. Doordat de overheid het faciliteert dat er jaarlijks 13 miljard extra richting de banken kan hebben mensen als Dino een Melkert baan ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_94230512
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 08:48 schreef meth77 het volgende:

[..]

Schaatsen ??
[ afbeelding ]
Kun je net zo goed in Dronten komen wonen ;)

I'll sing you a lullaby.
pi_94230661
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:45 schreef Asfyxia het volgende:
Meestal 'doen' ze de pool cleaning guy toch :')
I'll sing you a lullaby.
  Moderator donderdag 17 maart 2011 @ 10:57:00 #72
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_94230719
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:58 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ik vind het schokkend dat jij weigert je betalingsverplichtingen na te komen maar wel de mond vol hebt over asociaal gedrag van anderen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_94230864
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:57 schreef CoolGuy het volgende:

Ik vind het schokkend dat jij weigert je betalingsverplichtingen na te komen maar wel de mond vol hebt over asociaal gedrag van anderen.
Het draait bij jouw alleen maar om geld? Ik heb liever een stelletje sociale krakers naast mij wonen dan van die asociale tweeverdieners die enkel maar naar zichzelf om kijken :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94230927
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Meestal 'doen' ze de pool cleaning guy toch :')
Als Whuzz een lekkere vrouw/vriendin heeft, wil ik wel even haar pool komen cleanen.
pi_94231061
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:03 schreef Asfyxia het volgende:

Als Whuzz een lekkere vrouw/vriendin heeft, wil ik wel even haar pool komen cleanen.
Wel goed schrobben hè w/
I'll sing you a lullaby.
  Moderator donderdag 17 maart 2011 @ 11:24:43 #76
16180 crew  CoolGuy
pi_94231673
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het draait bij jouw alleen maar om geld? Ik heb liever een stelletje sociale krakers naast mij wonen dan van die asociale tweeverdieners die enkel maar naar zichzelf om kijken :)
Nee, waar het om gaat is dat iemand die zelf niet doet zoals het hoort wel veroordelend praat over andere mensen die niet doen hoe het hoort. Dat heeft verder helemaal niks te maken met dat het mij alleen maar om geld gaat.

Wel grappig dat je dat zegt trouwens. Want volgens mij gaat het jou om geld. Je hebt het alleen maar over geld, en vooral dat het allemaal maar lucht is, en nep, en voor grote problemen gaat zorgen, bij voorkeur bij mensen die een hypotheek hebben. Je roept wel dat het je gaat om de financiele instellingen, maar in werkelijkheid zijn je posts doorspekt van hoop dat de mensen die een hypotheek hebben in de shit komen. Kun je ontkennen, maar dat doet niets af aan dat 't wel zo is.
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:29:23 #77
324665 meth77
to do or not to do
pi_94231827
Ik hoor hier veel goeds over
mooie ruime kavels en kant en klare vrijstaande woningen voor 200.000 met Nederlandse HRA
http://www.elsmannnieuwbo(...)nieuwbouw-aanbod.php

http://maps.google.co.uk/(...)ie=UTF-8&sa=N&tab=wl
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:59:41 #78
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94232825
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:45 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ja. Die terwijl ik aan het werk was dinsdag de achtertuin heeft opgeruimd en het terras heeft geveegd O+
Maar we hebben liever dat Xeno dat komt doen. Maakt hij zich nuttig als scheefhurende maatschappijprofiteur ;)
pi_94235848
Ik had het al eerder gemeld maar nu ook een berichtje op RTL Z....Whuzz zit binnenkort thuis terwijl zijn vrouwtje de centjes verdient :)

quote:
Werkloosheid stijgt weer

De werkloosheid daalt niet meer, sterker nog, hij stijgt.

+20.000
In februari zaten 430.000 mensen zonder werk. Dat is ruim 20.000 meer dan de maand ervoor. In vergelijking met februari vorig jaar is de werkloosheid wél gedaald. De nieuwe werklozen zijn vooral mannen. Onder vrouwen is nog wel sprake van daling van de werkloosheid.

Bouw
Opvallend is dat er in februari minder werkzoekenden waren met een bouw-beroep. De bouw gaat door een diep dal.

© RTLZ.nl
Stijgende rente, stijgende werkeloosheid en een stijgende Fundateller... rara.... wat zullen de prijzen doen :')
I'll sing you a lullaby.
pi_94236013
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:24 schreef CoolGuy het volgende:

Nee, waar het om gaat is dat iemand die zelf niet doet zoals het hoort wel veroordelend praat over andere mensen die niet doen hoe het hoort. Dat heeft verder helemaal niks te maken met dat het mij alleen maar om geld gaat.
:?

quote:
Wel grappig dat je dat zegt trouwens. Want volgens mij gaat het jou om geld. Je hebt het alleen maar over geld, en vooral dat het allemaal maar lucht is, en nep, en voor grote problemen gaat zorgen, bij voorkeur bij mensen die een hypotheek hebben. Je roept wel dat het je gaat om de financiele instellingen, maar in werkelijkheid zijn je posts doorspekt van hoop dat de mensen die een hypotheek hebben in de shit komen. Kun je ontkennen, maar dat doet niets af aan dat 't wel zo is.
Geld is een machtsmiddel dat word misbruikt door de banksters en financiele mafffia. Het gaat mij niet om het geld an sich... het gaat mij om de negatieve invloed die zij uitoefenen m.b.v. dit zelf gecreerde geld. Dat er mensen in de shit komen lijkt mij niet meer dan voorspelbaar. Wat ik hoop of wat ik volgens jou meen te hopen is niet relevant. Deze mensen hebben zichzelf in een ongunstige positie gemanoeuvreerd, daar hebben ze mij niet voor nodig gehad :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94236157
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:26 schreef xenobinol het volgende:
Stijgende rente, stijgende werkeloosheid en een stijgende Fundateller... rara.... wat zullen de prijzen doen :')
Dat zorgt ervoor dat je als potentiële koper straks de sprong naar een koopwoning alleen nog maar kunt maken met behulp van een polsstok.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:43:13 #82
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_94236445
De top van ING kan nog een aardig hypotheekbedrag krijgen las ik.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:45:10 #83
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94236518
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:43 schreef Bayswater het volgende:
De top van ING kan nog een aardig hypotheekbedrag krijgen las ik.
...daar mag je niks van zeggen anders is het jaloezie.

^O^
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  Moderator donderdag 17 maart 2011 @ 13:59:05 #84
16180 crew  CoolGuy
pi_94237035
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

:?

[..]

Geld is een machtsmiddel dat word misbruikt door de banksters en financiele mafffia. Het gaat mij niet om het geld an sich... het gaat mij om de negatieve invloed die zij uitoefenen m.b.v. dit zelf gecreerde geld. Dat er mensen in de shit komen lijkt mij niet meer dan voorspelbaar. Wat ik hoop of wat ik volgens jou meen te hopen is niet relevant. Deze mensen hebben zichzelf in een ongunstige positie gemanoeuvreerd, daar hebben ze mij niet voor nodig gehad :)
Je snapt 't wel.

Dat er mensen in de shit komen lijkt mij ook niet meer dan voorspelbaar. Maar dat is een open deur intrappen, en heeft niet per se met de banken te maken. Bijvoorbeeld ook mensen die een relatie hebben, een huis kopen op beide salarissen en daarna uit elkaar gaan waardoor elk van hun alleen de hypotheek niet meer kan opbrengen, zitten met problemen.

Dat is wel relevant, omdat dat de insteek is waarmee jij hier reageert. Al jouw posts druipen van het plezier om de problemen die mensen volgens jou gaan krijgen als het fout loopt. Kijk maar naar wat je zegt over Whuzz nu net bijvoorbeeld. Wat nog minder van belang is wat jij hoopt dat er gaat gebeuren. Er gebeurd wat er gebeurd, niet wat jij graag wil of hoopt dat er gebeurd. En hier op fok! al 2 jaar ofzo in deze topics hetzelfde zeurverhaaltje ophangen gaat ook niet bewerkstelligen dat wat jij hoopt gebeurd. Je hebt het dan wel over een 'revolutie' maar doet niet meer dan op Fok wat zitten blaten.
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:59:33 #85
324665 meth77
to do or not to do
pi_94237058
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat zorgt ervoor dat je als potentiële koper straks de sprong naar een koopwoning alleen nog maar kunt maken met behulp van een polsstok.
of als je ouders of je buren garant willen staan, daar is de RABO druk mee
pi_94237468
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:59 schreef CoolGuy het volgende:

Je snapt 't wel.
Nee echt niet... ik ben je volkomen kwijt[/quote]

quote:
Dat er mensen in de shit komen lijkt mij ook niet meer dan voorspelbaar. Maar dat is een open deur intrappen, en heeft niet per se met de banken te maken. Bijvoorbeeld ook mensen die een relatie hebben, een huis kopen op beide salarissen en daarna uit elkaar gaan waardoor elk van hun alleen de hypotheek niet meer kan opbrengen, zitten met problemen.
Dat heb je met speculatieve zeepbellen, begin je nu te begrijpen waarom zoiets gevaarlijk en niet in het belang van de maatschappij is?

quote:
Dat is wel relevant, omdat dat de insteek is waarmee jij hier reageert. Al jouw posts druipen van het plezier om de problemen die mensen volgens jou gaan krijgen als het fout loopt. Kijk maar naar wat je zegt over Whuzz nu net bijvoorbeeld.
OMG... neem jij dat serieus :D

quote:
Wat nog minder van belang is wat jij hoopt dat er gaat gebeuren. Er gebeurd wat er gebeurd, niet wat jij graag wil of hoopt dat er gebeurd. En hier op fok! al 2 jaar ofzo in deze topics hetzelfde zeurverhaaltje ophangen gaat ook niet bewerkstelligen dat wat jij hoopt gebeurd. Je hebt het dan wel over een 'revolutie' maar doet niet meer dan op Fok wat zitten blaten.
Op fok blaten kan anders wel tot een revolutie leiden toch? :')
I'll sing you a lullaby.
  Moderator donderdag 17 maart 2011 @ 14:22:26 #87
16180 crew  CoolGuy
pi_94237981
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:10 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee echt niet... ik ben je volkomen kwijt
[..]

Dat heb je met speculatieve zeepbellen, begin je nu te begrijpen waarom zoiets gevaarlijk en niet in het belang van de maatschappij is?

[..]

OMG... neem jij dat serieus :D

[..]

Op fok blaten kan anders wel tot een revolutie leiden toch? :')
Nee, dat heeft geen fluit te maken met speculatieve zeepbellen. Ik snap heel goed wat je bedoeld. Ik ben het alleen niet met je eens. Als een stel uit elkaar gaat en dan dus niet meer de kosten op kan brengen dan is dat niet de schuld van de financiele instelling die hun die hypotheek gegeven heeft, maar een gevolg van de keuze van die mensen om op beide salarissen een hypotheek te nemen. Dát is het gevaar. Je kunt de schuld voor je eigen keuzes niet bij iemand anders leggen.

De financiele instelling is niet geinteresseerd in de relatie. Zij stellen een bedrag ter beschikking als degene die dat geld wil lenen kan aantonen dat ze dat kunnen betalen. Als mensen hun gezamenlijke inkomen daarvoor willen gebruiken is dat hun eigen keuze. Iedere debiel snapt dat het gevaar daarvan is dat als je uit elkaar gaat, elk van de partners in hun eentje de kosten niet op zal kunnen brengen. Daar hoeft die financiele instelling je niet voor bij het handje te pakken, dat weten die mensen ook wel. Als die mensen dat niet weten, dan zijn ze nog te dom om adem te halen, en als het dan mis gaat, dan moeten ze dat lekker bij zichzelf zoeken, immers, zij zijn willens en wetens dat risico aan gegaan.

Wat jij doet is stellen dat de grote boze bank dan dus geen lening aan zo'n stel had moeten verstrekken. Welkom in de grote mensen wereld Xeno, zo werkt het dus niet. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen handelen en zijn eigen keuzes. Wat jij doet is jammeren en met het vingertje wijzen. Dat deed je vroeger op het speelplein toen je 5 was, inmiddels ben je volwassen geworden.

Overigens neem ik die opmerking over Whuzz niet serieus, en als het nou 1x zou zijn, oke, maar alle posts die ik nu van jou heb meegemaakt zijn doordrenkt van hoop dat mensen in de problemen komen, moet je nu niet doen alsof je neus bloedt :')
pi_94238074
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:45 schreef BertV het volgende:

[..]

...daar mag je niks van zeggen anders is het jaloezie.

^O^
Uit 'afgunst' heb ik jaren geleden al mijn doekoes daar al weg gehaald. Aan mij zal het dus niet gelegen hebben ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_94238603
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:22 schreef CoolGuy het volgende:

Nee, dat heeft geen fluit te maken met speculatieve zeepbellen. Ik snap heel goed wat je bedoeld. Ik ben het alleen niet met je eens. Als een stel uit elkaar gaat en dan dus niet meer de kosten op kan brengen dan is dat niet de schuld van de financiele instelling die hun die hypotheek gegeven heeft, maar een gevolg van de keuze van die mensen om op beide salarissen een hypotheek te nemen. Dát is het gevaar. Je kunt de schuld voor je eigen keuzes niet bij iemand anders leggen.
Die mensen nemen een hypotheek op beide salarissen om deel te mogen nemen aan de speculatieve zeepbel. Als het mis gaat krijg je als bankster dan gewoon een bail out.... zie daar... je kan wel degelijk de gevolgen van je eigen keuzes afschuiven... kwestie van schaalgrote.

quote:
De financiele instelling is niet geinteresseerd in de relatie. Zij stellen een bedrag ter beschikking als degene die dat geld wil lenen kan aantonen dat ze dat kunnen betalen. Als mensen hun gezamenlijke inkomen daarvoor willen gebruiken is dat hun eigen keuze. Iedere debiel snapt dat het gevaar daarvan is dat als je uit elkaar gaat, elk van de partners in hun eentje de kosten niet op zal kunnen brengen. Daar hoeft die financiele instelling je niet voor bij het handje te pakken, dat weten die mensen ook wel. Als die mensen dat niet weten, dan zijn ze nog te dom om adem te halen, en als het dan mis gaat, dan moeten ze dat lekker bij zichzelf zoeken, immers, zij zijn willens en wetens dat risico aan gegaan.
De banken zijn kennelijk ook te dom om adem te halen, want zij zijn degenen die deze speculatieve zeepbel van brandstof voorzien. Maar ja.. dat kan omdat ze toch weten dat ze een bail out krijgen, dus voor de banksters zijn er geen risico's.

quote:
Wat jij doet is stellen dat de grote boze bank dan dus geen lening aan zo'n stel had moeten verstrekken. Welkom in de grote mensen wereld Xeno, zo werkt het dus niet. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen handelen en zijn eigen keuzes. Wat jij doet is jammeren en met het vingertje wijzen. Dat deed je vroeger op het speelplein toen je 5 was, inmiddels ben je volwassen geworden.
Dus ik moet het allemaal maar goedkeuren omdat ze veel mensen dat doen? Ik ben geen schaap 8)7

quote:
Overigens neem ik die opmerking over Whuzz niet serieus, en als het nou 1x zou zijn, oke, maar alle posts die ik nu van jou heb meegemaakt zijn doordrenkt van hoop dat mensen in de problemen komen, moet je nu niet doen alsof je neus bloedt :')
De kosten van de schuldsanering worden hoe dan ook afgewenteld op de maatschappij, liever zie ik dus dat er aan preventie word gedaan. Het opblazen van een huizenmarkt zeepbel is niet in het belang van de maatschappij, het zijn hebberige individuen die zich proberen te verrijken.
I'll sing you a lullaby.
  Moderator donderdag 17 maart 2011 @ 14:48:56 #90
16180 crew  CoolGuy
pi_94239066
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die mensen nemen een hypotheek op beide salarissen om deel te mogen nemen aan de speculatieve zeepbel. Als het mis gaat krijg je als bankster dan gewoon een bail out.... zie daar... je kan wel degelijk de gevolgen van je eigen keuzes afschuiven... kwestie van schaalgrote.

[..]
Nee, die mensen nemen een hypotheek op beide salarissen omdat ze dan een groter huis kunnen kopen. De banken dwingen hun daar niet toe, die mensen kiezen daar zelf voor. En dat doen ze, uit hebzucht. Immers, als ze op basis van 1 salaris een huis kunnen kopen zullen ze dat niet doen, immers, o.b.v. 2 salarissen kunnen ze een groter huis kopen. Nee je kunt die niet afschuiven, want je zou niet in die hele situatie zitten als je je handtekening niet had gezet. Alles staat en valt met je eigen keuzes. Dat schijn je niet te willen accepteren, en dat snap ik wel, want als je dat doet, dan moet je de schuld bij jezelf zoeken, en dat is heel vervelend.

quote:
De banken zijn kennelijk ook te dom om adem te halen, want zij zijn degenen die deze speculatieve zeepbel van brandstof voorzien. Maar ja.. dat kan omdat ze toch weten dat ze een bail out krijgen, dus voor de banksters zijn er geen risico's.
Precies, die risico's zijn er niet, en als het hele verhaal van bail-outs niet aan de orde was, dan werd zo'n klant volledig uitgekleed als ze niet meer kunnen betalen. Maar daarvoor heeft die klant wel zijn handtekening gezet, en als het goed is heeft hij alle lettertjes gelezen, dus weet hij dat dat het risico is van het aangaan van een dergelijk contract.

quote:
Dus ik moet het allemaal maar goedkeuren omdat ze veel mensen dat doen? Ik ben geen schaap 8)7
Nou je blaat anders wel net zo dom als een schaap.

quote:
De kosten van de schuldsanering worden hoe dan ook afgewenteld op de maatschappij, liever zie ik dus dat er aan preventie word gedaan. Het opblazen van een huizenmarkt zeepbel is niet in het belang van de maatschappij, het zijn hebberige individuen die zich proberen te verrijken.
Ja, en die hebberige individuen zitten eerder in de keten al. Dat begint bij de klant. Daar hebben we de Gouden Bergen weer. Net als bij aandelen. Er zitten risico's in, maar die worden op de koop toe genomen omdat die Gouden Bergen zo mooi klinken. En dan toch je handtekening zetten, en als het achteraf mis loopt dan gaan huilen. Dat terwijl iedereen met ook maar 1 gram gezond verstand kan beredeneren dat als iets een risico heeft, dat ook risico ook serieus genomen dient te worden.
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:49:09 #91
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94239080
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:37 schreef xenobinol het volgende: het zijn hebberige individuen die zich proberen te verrijken.
Ja man! En het mooie is: het werkt! :D
Sinds mijn studie ben ik elk jaar rijker dan het jaar daarvoor tot nu toe. En dat was ik van plan nog wel even door te zetten :D

Raaaaaawr GELD! >:)
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:53:30 #92
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94239300
Uit onderzoek is gebleken dat meer geld boven een bepaald bedrag per jaar niet gelukkiger maakt.
Volgens mij ging het om twee tot driemaal modaal, even omgerekend uit een Amerikaans-onderzoek incl. big-mac index berekening.

Ik kan je vertellen dat die ING-topman daar al ver boven zit. Dus deze communist ziet het liever anders. :+
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_94239357
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:53 schreef BertV het volgende:
Uit onderzoek is gebleken dat meer geld boven een bepaald bedrag per jaar niet gelukkiger maakt.
Volgens mij ging het om twee tot driemaal modaal, even omgerekend uit een Amerikaans-onderzoek incl. big-mac index berekening.

Ik kan je vertellen dat die ING-topman daar al ver boven zit. Dus deze communist ziet het liever anders. :+
:Y)
I'll sing you a lullaby.
pi_94239392
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:48 schreef CoolGuy het volgende:

Nou je blaat anders wel net zo dom als een schaap.

Weet jij veel wat het schaap blaat? Misschien probeert ze je wel ergens voor te waarschuwen :')
I'll sing you a lullaby.
  Moderator donderdag 17 maart 2011 @ 14:56:10 #95
16180 crew  CoolGuy
pi_94239394
quote:

Geld op zich maakt hoe dan ook niet gelukkig. Geld is geen doel. Geld is een middel om in je behoeften te kunnen voorzien. En hoe beter je in staat bent om in je behoeften kunt voorzien, hoe gelukkiger je bent. Immers, als je vanalles wil, maar niks kunt omdat je geen cent te makken hebt moet je steeds maar 'nee' verkopen aan jezelf, omdat je geen keuze hebt. Daar wordt je echt niet gelukkiger van.
  Moderator donderdag 17 maart 2011 @ 14:57:43 #96
16180 crew  CoolGuy
pi_94239441
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Weet jij veel wat het schaap blaat? Misschien probeert ze je wel ergens voor te waarschuwen :')
Ja, maar als het schaap kletsverhalen verkoopt, dan hoef ik dat niet serieus te nemen. :')
pi_94239721
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:56 schreef CoolGuy het volgende:

Geld op zich maakt hoe dan ook niet gelukkig. Geld is geen doel. Geld is een middel om in je behoeften te kunnen voorzien. En hoe beter je in staat bent om in je behoeften kunt voorzien, hoe gelukkiger je bent. Immers, als je vanalles wil, maar niks kunt omdat je geen cent te makken hebt moet je steeds maar 'nee' verkopen aan jezelf, omdat je geen keuze hebt. Daar wordt je echt niet gelukkiger van.
Met de stijgende rente en overige kosten zal heet steeds moeilijker worden om in 'de behoeften' te voorzien :)

OMG wat druipt daar weer van af dat ik mensen wil zien falen. :')

All those beautiful people
I want to have them all
All those porcelain models
If only I could make them fall
I'll sing you a lullaby.
pi_94240036
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:32 schreef xenobinol het volgende:Wonen is echt niet belangrijker geworden als vroeger, toen wilden de mensen ook leuk wonen. Het enige verschil is de virtuele welvaart die wij bij elkaar geleend hebben doordat de rentestanden steeds lager werden.
Kijk maar naar de eisen die mensen heden ten dage stellen aan woningen, en vergelijk die gerust met vroeger :)
We willen het allemaal, en we willen het NU! :)

quote:
De tweedeling is het gevolg van de economische slavernij... de haves zullen de have not's misbruiken ten behoeve van hun eigen zelfverrijking... dat heeft alles te maken met banksters en kapitalisten die geld uit het niets toveren.
Tuurlijk heeft het allemaal weer met iemand anders te maken, de Grote Vijand. :)
Want we hebben natuurlijk heulemaal niks meer te vertellen over ons eigen leven, en ambitie, alles moet ons aangereikt of ons overkomen. Van derden, door derden. Die we vervolgens als kleuters overal de schuld van kunnen geven. Boehoe......snotter! ;{

quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:48 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een hoop bankmedewerkers zijn in feite gewoon ambtenaren die enkel bestaan bij de inkomsten gegenereerd uit de productieve sector. Doordat de overheid het faciliteert dat er jaarlijks 13 miljard extra richting de banken kan hebben mensen als Dino een Melkert baan ;)
heeft geen baan, hoeft geen baan, wil geen baan :W Maar jij mag 'm hebben hoor. :)
pi_94240096
quote:

Ik kan je vertellen dat Hommen niet voor de centjes ING uit de stront probeert te trekken. :) Hij kan best zelf een tankwagen azijn kopen en er in gaan liggen :)
  Moderator donderdag 17 maart 2011 @ 15:16:56 #100
16180 crew  CoolGuy
pi_94240153
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Met de stijgende rente en overige kosten zal heet steeds moeilijker worden om in 'de behoeften' te voorzien :)

OMG wat druipt daar weer van af dat ik mensen wil zien falen. :')

All those beautiful people
I want to have them all
All those porcelain models
If only I could make them fall

Je dacht van, op de rest van de vorige post kan ik niets anders zeggen dan 'ja dat is inderdaad zo' dus doe ik het af met 1 regel op iets waar ik wel met een :') kan reageren?

Nou, het leven is hoe dan ook duurder geworden alleen maar, maar dat is niet iets van de laatste 100 jaar ofzo, maar dat gaat al veel langer terug. Jij had gewoon als holbewoner geboren moeten worden. Als je iets wilde, dan pakte je dat gewoon, en dan hoefde je ook nog eens geen verantwoording af te leggen. Behalve dan aan degene die datzelfde ding ook wilde en jou op je muil kwam timmeren, om het vervolgens ook 'gewoon te pakken'.

Dat is afhankelijk van wat jij verstaat onder 'in je behoefte' voorzien, en dat is volledig subjectief. Als je behoefte is om elk jaar een nieuwe lamborghini te kopen maar je verdient maar 30.000 euro per jaar dan wordt dat een beetje lastig he.

Als jij in je behoeften kunt voorzien, ongeacht waar dat uit bestaat, is het toch goed, of niet dan? Blijven huilen dat dat in de loop der tijd steeds lastiger wordt...tja....je kunt natuurlijk altijd emigreren naar Afrika bv.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')