abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94213897
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

true, maar dat wil niet zeggen dat huizen in NL nu 'duur' zijn. Dat zegt enkel dat jij denkt en
hoopt dat ze goedkoper worden.
Misschien niet perse 'duur' maar wel 'duurder dan nodig' door de subsidies.

quote:
Wat zou kunnen, historie leert dat prijzen vooral bepaald worden door inkomen, inkomenszekerheid, financieringsrente, en trend (hoe belangrijk is wonen, en daarvan afgeleid hoeveel willen we daarvoor uitgeven).
In NL is het dus bovengenoemde factoren + subsidies.
pi_94213907
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:37 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Ze hebben er veel voor over, maar ze hebben niets... (de starters onderaan de piramide)
Een gevaarlijk leenspel dus, dat veel levens gaat ruïneren en dus gestopt moet worden.
maar je stopt het niet door huizen goedkoper te wensen, ook een goedkoper huis wordt gefinancieerd zonder te sparen.

En iedereen mag het risico nemen wat ie wil, je kan mensen alleen informeren over het risico. Toch? Ieder zijn eigen verantwoordelijkhid.

Ik ben persoonlijk wel voorstander van een systeem van fiscaal gefacilieerd bouwsparen als vervanger van hypotheekrenteaftrek. Zoals ze dat in Duitsland hebben. Want ik ben met je eens dat als je geen buffer hebt, je beter niet kan kopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 16-03-2011 21:48:13 ]
pi_94221552
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

welkom in de wereld. Same goes for Sydney, Mumbai, Singapore etc.

Waarom dan je kruistocht jegens Nederlandse huizenbezitters? Dit is simpelweg een modern land, veilig, met een keur aan voorzieningen en infrastructuur. Jij noemt het een huizensprookje. Ik noem het een plek waar simpelweg veel mensen graag willen wonen. En daar dus een bedrag voor over hebben. Mag dat?
Het bedrag dat iemand over heeft voor wonen wordt o.a. bepaald door de leencapaciteit en die is met HRA hoger dan zonder HRA.
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:16:25 #54
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94222414
mooi initiatief in Heerenveen
Klein budget, toch je eigen huis bouwen in Heerenveen met een bouwgroep

quote:
In de gemeente zijn daarom vijf locatiesaangewezen waar mensen zelf hun woning kunnen bouwen: Jubbega, De Akkers, Nieuwehorne, Gedempte Molenwijk en Skoatterwâld. De woonmogelijkheden gaan van `betaalbaar wonen (en werken) midden in het centrum tot `wonen aan groene lanen in een huis met een tuin’. Wonen in een rij of liever vrijstaand? Heerenveen biedt mogelijkheden voor starters, gezinnen, jong en oud(er)!
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:49:40 #55
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_94223566
Binnenkort weer Open Huizendag. Waar gaan jullie gratis appeltaart scoren dit jaar?
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_94226247
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Wat moet een mens in Heerenveen???
  donderdag 17 maart 2011 @ 08:48:08 #57
324665 meth77
to do or not to do
pi_94227429
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 04:53 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Schaatsen ??
  donderdag 17 maart 2011 @ 08:48:25 #58
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94227437
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:49 schreef droom_econoom8 het volgende:
Binnenkort weer Open Huizendag. Waar gaan jullie gratis appeltaart scoren dit jaar?
Prachtig, die voedselbankmentaliteit (3x woordwaarde) van huurders _O-
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  donderdag 17 maart 2011 @ 08:48:57 #59
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94227446
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 04:53 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ongeveer hetzelfde als in Dronten ;)
pi_94227459
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Is natuurlijk niets nieuws en Heerenveen is verre van de eerste hiermee. In Duitsland heb je al lange tijd de baugruppe en werkt perfect. Almere is al heel veer met bouwgroepen en hiernaast zijn er genoeg CPO initiatieven aan te wijzen die eigenlijk hetzelfde zijn.
pi_94228089
quote:
Betalen voor dode buurman

DEN HAAG - Bewoners van het Gagelplein in Den Haag zijn diep geschokt omdat zij van de gemeente te horen hebben gekregen dat zij moeten opdraaien voor het reinigen van het zwaar vervuilde huis van een overleden buurman.

De 70-jarige Hagenaar Reginald Struik overleed een half jaar geleden na een ziekbed. Volgens zijn buurvrouw Ineke Kalberg leed hij aan slokdarmkanker. Hij was eenzaam. Hij heeft me wel eens verteld dat hij een zoon had in Duitsland, maar daar leek hij geen contact mee te hebben.

Na zijn overlijden bleek dat de ernstig zieke Reginald zijn huis had verslonsd. Zijn directe buren trokken bij de gemeente aan de bel vanwege het ongedierte dat op het smerige appartement afkwam. Mijn partner heeft een dode muis gevonden in de slaapkamer van onze dochter. Ze durft niet meer in haar kamer te slapen, omdat zij het ongedierte in de muren en het plafond hoort lopen, meldt buurman Dennis de Jong.

Tot grote ergernis geeft de gemeente Den Haag niet thuis. Ik geloof dat ik ondertussen wel 30 tot 40 keer heb gebeld, verzucht ook Lieke de Reus. Ik ben zelfs doorverwezen naar het ministerie van Financiën en de rechtbank!

De tot wanhoop gedreven buren legden uiteindelijk de kwestie voor aan hun wijkagent. Die verwees hen door naar het meldpunt woonoverlast van de gemeente. Dit meldpunt heeft mij laten weten niets te kunnen doen, omdat er niemand is waar de rekening naartoe kan, foetert De Reus. Aangezien wij als buren last hebben van de situatie in de woning van de overleden buurman geeft de gemeente aan dat wij dus zelf maar op moeten draaien voor de kosten voor het schoonmaken.

Gotspe

De PVV, die door de ziedende buren is ingeschakeld, vindt het een gotspe. Het is onacceptabel dat deze buren nu blijkbaar verantwoordelijk zijn voor het gedrag van de buurman, briest raadslid Bart Brands. Dit kan de Vereniging Van Eigenaren wel tienduizenden euros gaan kosten!

Volgens de gemeente is de affaire erg complex. De gemeente kan zon huis niet zomaar binnenvallen, laat wethouder Rabin Baldewsingh via zijn woordvoerster weten. In principe zijn het de nabestaanden die verantwoordelijk zijn voor zon woning. Maar als die er niet blijken te zijn, of als zij afstand doen van de erfenis, kan dit een heel lange juridische nasleep hebben.

Of de buren daadwerkelijk met de schoonmaakrekening worden opgezadeld kon de woordvoerster gisteren nog niet bevestigen. Dat wordt vandaag door ambtenaren uitgezocht.

De buren laten in ieder geval weten daar geen genoegen mee te nemen. De Reus: Voor dit soort gevallen hebben wij een overheid. Hiervoor betalen wij allemaal belasting.

bron: Telegraaf
Asociale huiseigenaren ten voeten uit.... beetje klagen over de troep van een gestorven man die zij de laatste maanden van zijn leven aan zijn lot hebben overgelaten. Als ze zich meer om de zieke man bekommert hadden dan was er geen sprake geweest van deze situatie.... bah.... asociale PVV Hagenezen :r
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94228919
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Asociale huiseigenaren ten voeten uit.... beetje klagen over de troep van een gestorven man die zij de laatste maanden van zijn leven aan zijn lot hebben overgelaten. Als ze zich meer om de zieke man bekommert hadden dan was er geen sprake geweest van deze situatie.... bah.... asociale PVV Hagenezen :r
Helemaal mee eens. Walgelijk volk, die huiseigenaren in de grote stad. Ikke ikke ikke en de buurman kan stikken.

Dat ze de gemeenschap willen laten opdraaien voor hun eigen asociale gedrag vind ik ronduit schokkend.

Typisch ook weer dat de PVV het heeft over "het gedrag van de buurman". Met "gedrag" heeft het weinig te maken. Die man was gewoon doodziek en z'n fijne buurtjes hebben hem gewoon dood laten gaan, zonder zich om hem te bekommeren. :r
pi_94229665
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:58 schreef Asfyxia het volgende:

Helemaal mee eens. Walgelijk volk, die huiseigenaren in de grote stad. Ikke ikke ikke en de buurman kan stikken.

Dat ze de gemeenschap willen laten opdraaien voor hun eigen asociale gedrag vind ik ronduit schokkend.

Typisch ook weer dat de PVV het heeft over "het gedrag van de buurman". Met "gedrag" heeft het weinig te maken. Die man was gewoon doodziek en z'n fijne buurtjes hebben hem gewoon dood laten gaan, zonder zich om hem te bekommeren. :r
Precies... en ondertussen is ook nog 1 van de dochters doodsbang voor een muis :X

Maar goed.... als kopers sociaal zouden zijn dan zouden ze geen zeepbellen blazen, dan maakte ze zich juist druk over het betaalbaar houden van woonruimte :Y
Iedereen rijk op zijn eigen eilandje, wat een geestelijke armoede :|W
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:31:55 #64
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_94229903
Hagenezen ^O^ , zondag weer ADO op ongeveer een 1000 meter van mijn huisje :P
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_94229909
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

true, maar dat wil niet zeggen dat huizen in NL nu 'duur' zijn. Dat zegt enkel dat jij denkt en hoopt dat ze goedkoper worden.
Hoezo niet duur? De marges zijn waanzinnig hoog. Mensen kijken tegenwoordig naar hun maandlasten.... het lijken wel leenverslaafde huurkopers :X
quote:
Wat zou kunnen, historie leert dat prijzen vooral bepaald worden door inkomen, inkomenszekerheid, financieringsrente, en trend (hoe belangrijk is wonen, en daarvan afgeleid hoeveel willen we daarvoor uitgeven).
Wonen is echt niet belangrijker geworden als vroeger, toen wilden de mensen ook leuk wonen. Het enige verschil is de virtuele welvaart die wij bij elkaar geleend hebben doordat de rentestanden steeds lager werden.

quote:
In de jaren '90 en '00 is de arbeidsparticipatie verhoogd (dito invloed op gezinsinkomen), zijn salarissen sterk gestegen, en de werkloosheid waanzinnig laag geworden, de rente sterk gedaald, en is het belang van 'wonen' sterk gestegen. Daar zit geen kwaad genius achter, dat zijn normale sociale ontwikkelingen. Wellicht dat de komende jaren we andere ontwikkelingen zien. Ik denk bijvoorbeeld dat veiligheid een belangrijk motief gaat worden.
De arbeidsparticipatie heeft gewoon alle kostenplaatjes verschoven, niet meer dan dat. Tegenwoordig krijgen jonge ouders toeslagen voor de kinderopvang terwijl je dit vroeger niet nodig had omdat je je eigen kinderen opving :')
Nu willen zij daar alle belastingbetalers voor laten opdraaien, terwijl ook nog eens de kosten van basisvoorzieningen fors zijn opgelopen doordat tweeverdieners gezorgd hebben voor een forse inflatie -O-

quote:
Ik denk ook dat we een krimpende beroepsbevolking gaan krijgen en dat jonge mensen een erg riante positie op de arbeidsmarkt gaan krijgen.
Sure..... er zullen banen voor het oprapen liggen, maar de kosten voor de vergrijzing komen gewoon op de schouders van die mensen te liggen... boy ooh boy wat zullen we in welvaart leven :')

quote:
Maar niet iedereen, een tweedeling in wie mee kan en wie niet mee kan. Dat soort dingen gaan de woningmarkt misschien wel meer beinvloeden dan je denkt. Ik denk dat de huizenmarkt daar een afspiegeling zal zijn, een tweedeling dus, tussen stad en periferie, tussen upmarket en downmarket.Dat is namelijk volgens mij ook de reden waarom huizenprijzen zijn zoals ze zijn in steden als Sydney, Mumbai, Chennai of Singapore. Want ik kan dat niet verklaren aan de hand van HRA, banksters, vastgoedmaffia, of zelfs ook maar inkomen.
De tweedeling is het gevolg van de economische slavernij... de haves zullen de have not's misbruiken ten behoeve van hun eigen zelfverrijking... dat heeft alles te maken met banksters en kapitalisten die geld uit het niets toveren.
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:40:06 #66
324665 meth77
to do or not to do
pi_94230136
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Wonen is echt niet belangrijker geworden als vroeger, toen wilden de mensen ook leuk wonen. Het enige verschil is de virtuele welvaart die wij bij elkaar geleend hebben doordat de rentestanden steeds lager werden.
Mensen zijn aan het indikken, ook op kantoren zie je flexplekken en thuiswerken toenemen, en op woongebied zie je mensen die een bed inde randstad hebben om door de weeks te zijn en met het gezin mooi in limburg, overijssel,zeeland of zelfs duitsland wonen.
Ook mensen die slechts twee kamers nodig hebben en de bovenverdieping of en zolder verhuren
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:40:13 #67
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94230141
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:32 schreef xenobinol het volgende:

De tweedeling is het gevolg van de economische slavernij... de haves zullen de have not's misbruiken ten behoeve van hun eigen zelfverrijking...
Precies! Zeg Xeno, wanneer kom jij met je have-not bezempje nou eidelijk mijn have-oprit vegen? ~O>
pi_94230311
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:40 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Precies! Zeg Xeno, wanneer kom jij met je have-not bezempje nou eidelijk mijn have-oprit vegen? ~O>
Heb je een lekkere vrouw/vriendin?
pi_94230403
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:40 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Misschien niet perse 'duur' maar wel 'duurder dan nodig' door de subsidies.

[..]

In NL is het dus bovengenoemde factoren + subsidies.
Een hoop bankmedewerkers zijn in feite gewoon ambtenaren die enkel bestaan bij de inkomsten gegenereerd uit de productieve sector. Doordat de overheid het faciliteert dat er jaarlijks 13 miljard extra richting de banken kan hebben mensen als Dino een Melkert baan ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_94230512
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 08:48 schreef meth77 het volgende:

[..]

Schaatsen ??
[ afbeelding ]
Kun je net zo goed in Dronten komen wonen ;)

I'll sing you a lullaby.
pi_94230661
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:45 schreef Asfyxia het volgende:
Heb je een lekkere vrouw/vriendin?
Meestal 'doen' ze de pool cleaning guy toch :')
I'll sing you a lullaby.
  Moderator donderdag 17 maart 2011 @ 10:57:00 #72
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_94230719
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:58 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ik vind het schokkend dat jij weigert je betalingsverplichtingen na te komen maar wel de mond vol hebt over asociaal gedrag van anderen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_94230864
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:57 schreef CoolGuy het volgende:

Ik vind het schokkend dat jij weigert je betalingsverplichtingen na te komen maar wel de mond vol hebt over asociaal gedrag van anderen.
Het draait bij jouw alleen maar om geld? Ik heb liever een stelletje sociale krakers naast mij wonen dan van die asociale tweeverdieners die enkel maar naar zichzelf om kijken :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94230927
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Meestal 'doen' ze de pool cleaning guy toch :')
Als Whuzz een lekkere vrouw/vriendin heeft, wil ik wel even haar pool komen cleanen.
pi_94231061
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:03 schreef Asfyxia het volgende:

Als Whuzz een lekkere vrouw/vriendin heeft, wil ik wel even haar pool komen cleanen.
Wel goed schrobben hè w/
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')