yep, probeer Stockholm eens. Zelfs zonder HRA duurder dan A'dam. Wie moet je dan de schuld geven....?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou dan lijkt me jouw probleem wel opgelost. Koop jij een huis in Friesland of Scandinavië, daar zijn ze namelijk lekker goedkoop want daar wil voor zijn verdriet verder toch niemand wonen, en dan betalen de gezellige mensen wel wat meer voor een huis elders in NL.
Zijn logica kennende..... Ehmmmm... Dat wordt dan de hout- of betonmaffia.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
yep, probeer Stockholm eens. Zelfs zonder HRA duurder dan A'dam. Wie moet je dan de schuld geven....?
Hebben ze vandaag de HRA afgeschaft in Zweden of weet jij niet waar je over praat?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
yep, probeer Stockholm eens. Zelfs zonder HRA duurder dan A'dam. Wie moet je dan de schuld geven....?
Volgens Dino is er geen zeepbel want al die dure huizen staan op unieke locatiesquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:53 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Hebben ze vandaag de HRA afgeschaft in Zweden of weet jij niet waar je over praat?
Iedereen een uniek huis!quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Volgens Dino is er geen zeepbel want al die dure huizen staan op unieke locaties
beetje moeite om toe te geven dat er massa's plekken ter wereld zijn waar huizenprijzen zowel absoluut als relatief hoger zijn dan in Nederland, zonder of met beperkte HRA en met inkomens die lager liggen dan in Nederland? Bor-de -wolf gedrag. Staat vast ook op wiki.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:53 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Hebben ze vandaag de HRA afgeschaft in Zweden of weet jij niet waar je over praat?
zeg jij maar waarom huizen in pakweg Stockholm, London, Mumbai of Sydney een veelvoud van die in Nederland kosten, zelfs zonder alle vermaledijde subsidies.....quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Volgens Dino is er geen zeepbel want al die dure huizen staan op unieke locaties
juist ja, je zat er weer compleet naast. Je hoeft niet een heel verhaal op te hangen hoor...quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
beetje moeite om toe te geven dat er massa's plekken ter wereld zijn waar huizenprijzen zowel absoluut als relatief hoger zijn dan in Nederland, zonder of met beperkte HRA en met inkomens die lager liggen dan in Nederland? Bor-de -wolf gedrag. Staat vast ook op wiki.
HRA is natuurlijk niet de enige prijsbepalende factor.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zeg jij maar waarom huizen in pakweg Stockholm, London, Mumbai of Sydney een veelvoud van die in Nederland kosten, zelfs zonder alle vermaledijde subsidies.....
Ik vraag me trouwens nog steeds af wanneer jij een huis nu als fatsoenlijk kwalificeert
Licht mij de staar, svp.
welke volgens jou nog meer?quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
HRA is natuurlijk niet de enige prijsbepalende factor.
De grondprijs (en die hangt ook weer af van vraag/aanbod), de kosten van het bouwen van een huis en de vraag/aanbod van bestaande huizen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
welke volgens jou nog meer?
(ps: volstrekt me je eens hoor)
Elk huis is natuurlijk ook uniekquote:Op woensdag 16 maart 2011 20:05 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Iedereen een uniek huis!
[ afbeelding ]
Ik denk met name schaarste en trend (als in bereidheid om % inkomen te verwonen). Want in pakweg Mumbai en Sydney zijn de inkomens lager dan in NL, en geen fiscale faciliteiten, maar huizenprijzen stukken hoger. Waarom? Schaarste (m.n. kwalitatief qua locatie), en men is simpelweg bereid een groter deel van inkomen te verwonen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
De grondprijs (en die hangt ook weer af van vraag/aanbod), de kosten van het bouwen van een huis en de vraag/aanbod van bestaande huizen.
De HRA is een component in de financiële polstok van de vragers. Niets meer en niets minder.
je hoeft niet zo te ontwijken hoor.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:30 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
juist ja, je zat er weer compleet naast. Je hoeft niet een heel verhaal op te hangen hoor...
Op zijn minst moeten vastgoed en grondspeculanten er niet asociaal aan verdient hebben. M.a.w. de prijs moet dicht tegen de intrinsieke kosten aan zitten, componenten als de HRA en te goedkoop geld hebben de marges laten exploderen en daarmee de vastgoedmaffia en banksters gespekt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
true!
en wat maakt een huis nu fatsoenlijk?
groep? Getver, klef.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:52 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind het overigens wel gezellig met Dino weer in de groep, ik was al bang dat ik hem drie jaar moest missen![]()
Dus onder fatsoenlijk versta jij: het dak mag lek zijn, de kozijnen rot, de vloer vermolmd, geen cv en de voegen mogen er spontaan uit vallen zolang er maar niemand aan verdiend heeft?quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:51 schreef xenobinol het volgende:
Op zijn minst moeten vastgoed en grondspeculanten er niet asociaal aan verdient hebben. M.a.w. de prijs moet dicht tegen de intrinsieke kosten aan zitten, componenten als de HRA en te goedkoop geld hebben de marges laten exploderen en daarmee de vastgoedmaffia en banksters gespekt.
probleem: wat is de intrinsieke waarde van grond? Zou dat dan inhouden dat grond hartje A'dam hetzelfde kost dan Winschoterdiep?quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Op zijn minst moeten vastgoed en grondspeculanten er niet asociaal aan verdient hebben. M.a.w. de prijs moet dicht tegen de intrinsieke kosten aan zitten, componenten als de HRA en te goedkoop geld hebben de marges laten exploderen en daarmee de vastgoedmaffia en banksters gespekt.
Ook HRA (30) , extreem lage rente, kort gefinancierd, schaarste, locatie, geloof in het huizensprookje. tot voor kort 100%hypotheken, nu 85%...quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zeg jij maar waarom huizen in Stockholm een veelvoud van die in Nederland kosten, zelfs zonder alle vermaledijde subsidies.....
welkom in de wereld. Same goes for Sydney, Mumbai, Singapore etc.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:00 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Ook HRA (30) , extreem lage rente, kort gefinancierd, schaarste, locatie, geloof in het huizensprookje. tot voor kort 100%hypotheken, nu 85%...
Wedden dat ze er een stuk minder voor over hebben zonder HRA en hogere rentestandenquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
welkom in de wereld. Same goes for Sydney, Mumbai, Singapore etc.
Waarom dan je kruistocht jegens Nederlandse huizenbezitters? Dit is simpelweg een modern land, veilig, met een keur aan voorzieningen en infrastructuur. Jij noemt het een huizensprookje. Ik noem het een plek waar simpelweg veel mensen graag willen wonen. En daar dus een bedrag voor over hebben. Mag dat?
true, maar dat wil niet zeggen dat huizen in NL nu 'duur' zijn. Dat zegt enkel dat jij denkt en hoopt dat ze goedkoper worden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wedden dat ze er een stuk minder voor over hebben zonder HRA en hogere rentestanden![]()
Subsidies, goedkoop geld.... het zijn de ingredienten van speculatieve zeepbellen.![]()
Jouw argumenten als locatie en dergelijken zijn waar maar als er geen subsidie is en geld kost een stuk meer dan gaan ze toch echt minder doekoes neertellen voor het stukje ba(n)ksteen
Ze hebben er veel voor over, maar ze hebben niets... (de starters onderaan de piramide)quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik noem het een plek waar simpelweg veel mensen graag willen wonen. En daar dus een bedrag voor over hebben. Mag dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |