SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...
Huizenmarkt # 106: Waar soms gewoon even niet betaald wordt
Huizenmarkt # 107: Nederland zit op lenen
Huizenmarkt # 108: Krimpregio's leidend in woningmarkt
Huizenmarkt # 109: Waar de banksters -2% voorspellen voor 2011
Huizenmarkt # 110: huizenkopers, van hero to zero en weer terug?
Huizenmarkt # 111: Waar de coalitie de macht kwijtraaktCalm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
Krakersquote:
GroenLinks: kraakverbod onhoudbaar
Oppositiepartij GroenLinks vindt dat het kraakverbod, dat op 1 oktober 2010 van kracht werd, onhoudbaar is geworden. Afgelopen woensdag deed de rechtbank Utrecht een uitspraak die ontruiming van gekraakte panden bij leegstand zo goed als onmogelijk maakt, zo meent GroenLinks-Kamerlid Linda Voortman. Na invoering van de antikraakwet zijn er al zon tientallen rechtszaken gestart. Voortman heeft hierover schriftelijke vragen aan minister Donner van Binnenlandse Zaken gesteld.
Afgelopen woensdag verbood de rechtbank in Utrecht de ontruiming van een gekraakt schoolpand in Utrecht. De rechter vond dat de officier van justitie geen deugdelijk onderzoek had verricht naar de bewering van de krakers dat zij toestemming van de gemeente Utrecht hebben gekregen om het pand te gebruiken. Hierdoor was de rechtmatigheid van de ontruiming niet voldoende bewezen, zo meende de rechter. Alleen een aangifte is niet voldoende voor het uitvoeren van een ontruiming.
Voortman: Het kraakverbod komt totaal niet uit de verf en dat is voor GroenLinks geen verrassing. De wet was bij aanname al een dode letter. Het laat de echte problemen van leegstand liggen en criminaliseert onnodig mensen.
Krakers krijgen van het OM een ontruimingsbesluit dat zij zelf weer kunnen laten toetsen door een rechter. Uit de verschillende rechterlijke uitspraken die zijn gedaan komt naar voren dat de belangen van de eigenaar tegen die van de krakers moeten worden afgewogen.
Rechters geven hiermee aan dat een eigenaar de plicht heeft om leegstand van zijn eigendom tegen te gaan. Verzuimt een eigenaar deze plicht dan weet hij dat leegstand niet per definitie meer een reden voor ontruiming is, aldus Voortman.
Bron: NVM
quote:Afgelopen woensdag deed de rechtbank Utrecht een uitspraak die ontruiming van gekraakte panden bij leegstand zo goed als onmogelijk maakt, zo meent GroenLinks-Kamerlid Linda Voortman.
quote:De rechter vond dat de officier van justitie geen deugdelijk onderzoek had verricht naar de bewering van de krakers dat zij toestemming van de gemeente Utrecht hebben gekregen om het pand te gebruiken.
Volgens mij heeft Voortman de melk horen klotsen maar weet ze niet waar de tepel hangt.quote:Rechters geven hiermee aan dat een eigenaar de plicht heeft om leegstand van zijn eigendom tegen te gaan. Verzuimt een eigenaar deze plicht dan weet hij dat leegstand niet per definitie meer een reden voor ontruiming is, aldus Voortman.
Te hoge kosten voor wonen?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:31 schreef TheQuestioner het volgende:
[..]
Is er een reden waarom jij brutale inbrekers die in iemands huis gaan wonen aanmoedigt?
Maar mijn overleden oma was geen onderdeel van een plan om veel geld te maken. Dat het niemands thuis zou zijn vindt ik dan niet echt een sterke reden.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Te hoge kosten voor wonen?
Als brutale vastgoedspeculanten hun pandjes leeg laten staan mogen andere mensen er gebruik van maken. Van huisvredebreuk is nl. geen sprake als het niemands thuis is
Hmm beetje gemengd gevoel over krakers...volgens mij kunnen ze beter wat nuttigs gaan doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:31 schreef TheQuestioner het volgende:
[..]
Is er een reden waarom jij brutale inbrekers die in iemands huis gaan wonen aanmoedigt?
Tja.... of je verhuurd die woning of iemand anders kraakt de woning terwijl de familie elkaar de pan uitvecht over de waarde van de woningquote:Op zondag 6 maart 2011 00:34 schreef TheQuestioner het volgende:
[..]
Maar mijn overleden oma was geen onderdeel van een plan om veel geld te maken. Dat het niemands thuis zou zijn vindt ik dan niet echt een sterke reden.
Och.... als die krakers voor de rest geen aanspraak maken op een uitkering of iets dergelijks vind ik het best. Huiseigenaren moeten gewoon geen huizen leeg laten staan. Stel je voor dat (buitenlandse) investeerders hier massaal huizen zouden opkopen voor de leegstand... nee.... kraken is een hele mooie stok achter de deurquote:Op zondag 6 maart 2011 04:57 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Hmm beetje gemengd gevoel over krakers...volgens mij kunnen ze beter wat nuttigs gaan doen.
Aan de andere kant, als een pand lang leeg staat en de eigenaar vraagt geen reeele prijs, laat die gasten zich uitleven, Een pand moet gewoon gebruikt worden, er is al zo'n tekort.
Maar waarom eigenlijk alleen bij huizen. Waarom niet boten, caravans, fietsen enz. En wat als dat jouw boot is Xenobinol? (gemakshalve ga ik er even van uit dat je die hebt)quote:Op zondag 6 maart 2011 11:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Och.... als die krakers voor de rest geen aanspraak maken op een uitkering of iets dergelijks vind ik het best. Huiseigenaren moeten gewoon geen huizen leeg laten staan. Stel je voor dat (buitenlandse) investeerders hier massaal huizen zouden opkopen voor de leegstand... nee.... kraken is een hele mooie stok achter de deur
Omdat mensen ergens moeten wonen, een boot is luxe net als een caravan en je kan altijd gaan lopen of de bus pakkenquote:Op zondag 6 maart 2011 11:30 schreef antfukker het volgende:
Maar waarom eigenlijk alleen bij huizen. Waarom niet boten, caravans, fietsen enz. En wat als dat jouw boot is Xenobinol? (gemakshalve ga ik er even van uit dat je die hebt)
Mensen moeten gewoon met hun poten van iemands bezit af blijven
Hoezo de komende week?quote:Op zondag 6 maart 2011 11:30 schreef xenobinol het volgende:
Whuzz heeft volgens mij al minstens de helft van zijn HRA teruggave opgezopen![]()
Ik verwacht niet dat we de komende week ook maar 1 intelligentie opmerking van hem mogen vernemen
Het was een opstekerquote:
Je bedoelt die 'bankster lover' die lid is van het CDA?quote:Op zondag 6 maart 2011 12:36 schreef Asfyxia het volgende:
Wat is dat voor een naar tuigbankiertje, dat nu bij Buitenhof zit?
Houd toch op! Het huis was NOOIT ook maar in de buurt van het budget van de krakers geweest.quote:Op zondag 6 maart 2011 11:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja.... of je verhuurd die woning of iemand anders kraakt de woning terwijl de familie elkaar de pan uitvecht over de waarde van de woning![]()
Elk huis is verkoopbaar zelfs in een crisis, kwestie van de juiste vraagprijs. Kennelijk zat er toch wel de nodige hebzucht
quote:Misschien valt er met de krakers te praten over huur? Het zou wel nl. wel erg asociaal zijn ze uit te zetten terwijl ze net lekker gesettled zijn![]()
Dus ik mag ook gewoon inbreken in een electriciteitshuisje? Daar woont immers ook niemand. Net zoals er in een bedrijf niemand woont.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Te hoge kosten voor wonen?
Als brutale vastgoedspeculanten hun pandjes leeg laten staan mogen andere mensen er gebruik van maken. Van huisvredebreuk is nl. geen sprake als het niemands thuis is
Hou toch op.... nu wonen ze er gratisquote:Op zondag 6 maart 2011 13:26 schreef TheQuestioner het volgende:
Houd toch op! Het huis was NOOIT ook maar in de buurt van het budget van de krakers geweest.![]()
Maar waarom hebben jullie het huis dan niet verkocht? Was er geen sprake van hebzucht? Er is vast wel een prijs te noemen waarvoor het huis binnen no time verkocht zou zijn.quote:Zo'n huis verhuren is eindeloos gedoe waar ook niemand op zit te wachten. Mensen eruit zetten duurt maanden en het geeft altijd schade. Het is gewoon onredelijk dat huizen worden bewoont door mensen die in hun hele leven nooit genoeg geld zullen hebben om deze te bezitten.
Een asociaal hoge prijs voor je leegstaande woning vragen trekt nu eenmaal asociale mensen aanquote:![]()
![]()
Zij zijn asociaal en zouden nooit een kwart van de normale huur kunnen opbrengen.
Beiden hebben geen woonbestemming.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:29 schreef Halcon het volgende:
Dus ik mag ook gewoon inbreken in een electriciteitshuisje? Daar woont immers ook niemand. Net zoals er in een bedrijf niemand woont.![]()
Lakeman is een held, waren er maar meer helden zoals hij dan kregen we de banken wel kleinquote:Wat er mis is met Lakeman? Vanalles, maar daar ging het nu niet om. Er zijn genoeg mensen mee bezig geweest, maar zelfs van DSB zit er nog niemand in de bajes. De stelling dat alle bankiers criminelen zijn is dan ook gewoon onzinnig.
Dat is waar. Maar enkel en alleen het feit dat iemand iets niet gebruikt waar het voor bedoeld is, zou je nog niet het recht moeten geven om het dan zelf maar te gaan gebruiken. Als jij 'n auto op de stoep hebt staan die je niet gebruikt, dan mag ik die ook niet gaan gebruiken om boodschappen te gaan doen.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Beiden hebben geen woonbestemming.
[..]
Lakeman is een held, waren er maar meer helden zoals hij dan kregen we de banken wel klein
Dat begrijp ik, maar ik heb een aantal posts geleden uitgelegd waarom voor huizen een uitzonderingspositie is gerechtvaardigd. Een auto is geen eerste levensbehoefte... onderdak wel.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:42 schreef Halcon het volgende:
Dat is waar. Maar enkel en alleen het feit dat iemand iets niet gebruikt waar het voor bedoeld is, zou je nog niet het recht moeten geven om het dan zelf maar te gaan gebruiken. Als jij 'n auto op de stoep hebt staan die je niet gebruikt, dan mag ik die ook niet gaan gebruiken om boodschappen te gaan doen.
Waarom is hij volgens jou een naar vervelend mannetje?quote:Waarom is Lakeman volgens jou een held?
Dat krakers vaak vies en vuig volk is zal ik niet ontkennen maar zij zullen hetzelfde vinden van vastgoedspeculanten. Die moet je zo spoedig mogelijk het kraakpand uit trappen, het liefst men onnodig veel geweldquote:Op zondag 6 maart 2011 13:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Over krakers kunnen we kort zijn: Dat is tuig dat meent recht te hebben op andermans eigendom. Net als de rest van de criminelen.
Krakers moet je net zo behandelen als elke andere inbreker: Z.s.m. je huis uittrappen en het liefst met onnodig veel geweld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |