abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93124615

Welkom in hét Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Het topic heeft een flink aantal vaste posters, elk met hun eigen standpunten en veelal verdeeld in twee "kampen" te weten de huurders en de kopers met her en der een realist die het geheel met lede ogen aanziet. Gelukkig gaat dit alles gepaard met wederzijds respect en zinvolle discussies en argumentatie! ;)

Deze topicreeks loopt al meer dan 100 delen. Ruim 30000 posts vol met voorspellingen, interessante (al dan niet onderbouwde) meningen en vurige betogen.
Hier is een overzicht van de hele reeks, voor zover bekend.

De eerste 100 topics (min of meer):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...
Huizenmarkt # 106: Waar soms gewoon even niet betaald wordt

[ Bericht 0% gewijzigd door xenobinol op 21-02-2011 22:04:39 ]
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93124761
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:08 schreef xenobinol het volgende:
Ik praat ook tegen mezelf, maakt niet uit. Het laten behandelen kost teveel :')
Kun je dat niet samen met iemand anders betalen? Gaat 1 van jullie in therapie, en dan deel je de ervaringen via een weblog ofzo. Daar komen dan vanzelf andere patiënten mensen op af en dan kunnen jullie met zijn allen elkaar moed inspreken. :Y

^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93125276
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kun je dat niet samen met iemand anders betalen? Gaat 1 van jullie in therapie, en dan deel je de ervaringen via een weblog ofzo. Daar komen dan vanzelf andere patiënten mensen op af en dan kunnen jullie met zijn allen elkaar moed inspreken. :Y

^O^
Als uniek mens wens ik geen kuddegedrag te gaan vertonen, ik ben toch geen schaap :{w
I'll sing you a lullaby.
pi_93125378
Overigens vond ik het huilie gehalte meevallen. Wel mensen die een illusie armer waren. Ach ja.... leergeld..... meer dan wel een hele berg :|W w/
I'll sing you a lullaby.
  maandag 21 februari 2011 @ 21:58:57 #5
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_93125471
HERSTEL: Ik zie dat ik de geschiedenis toch zie als ik op "spoiler" klik
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_93125490
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:57 schreef xenobinol het volgende:
Overigens vond ik het huilie gehalte meevallen. Wel mensen die een illusie armer waren. Ach ja.... leergeld..... meer dan wel een hele berg :|W w/
Verkeerde topic?
pi_93125587
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:58 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ik begrijp de spoiler-knop niet....
Daar kun je op klikken...

Graag gedaan
  maandag 21 februari 2011 @ 22:01:26 #8
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93125684
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:58 schreef droom_econoom8 het volgende:
HERSTEL: Ik zie dat ik de geschiedenis toch zie als ik op "spoiler" klik
Deze ontbreekt:
Starters kunnen voorlopig beter wachten met een koophuis.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  maandag 21 februari 2011 @ 22:02:37 #9
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_93125790
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_93125902
quote:
Die ontbreekt niet. Die maakt helemaal geen deel uit van de reeks.
pi_93126347
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Die ontbreekt niet.
Inderdaad.
I'll sing you a lullaby.
pi_93126998
Brand in hoofdkantoor Rabobank aangestoken

Een actie van een ontevreden klant?
I'll sing you a lullaby.
  maandag 21 februari 2011 @ 22:36:03 #13
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93128630
Wat ik niet goed begrijp is waarom je met een (bruto)maandlast van bijv 750 euro pm wel een woning kunt kopen in een door jouw gewenste buurt, maar je voor datzelfde bedrag 8 jaar op een huur-wachtlijst moet staan. En dan in een kut buurt terecht komt.

Hoe kan dat?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_93129564
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:36 schreef capricia het volgende:
Wat ik niet goed begrijp is waarom je met een (bruto)maandlast van bijv 750 euro pm wel een woning kunt kopen in een door jouw gewenste buurt, maar je voor datzelfde bedrag 8 jaar op een huur-wachtlijst moet staan. En dan in een kut buurt terecht komt.

Hoe kan dat?
Hoe kan het dat het allemaal zo duur is?
pi_93129936
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:49 schreef antfukker het volgende:

[..]

Hoe kan het dat het allemaal zo duur is?
Huurwoningen zijn dan kennelijk dus niet marktconform geprijst? En dus is het gevolg een wachtlijst..omdat ze niet kunnen kopen ofzo?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_93138643
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Huurwoningen zijn dan kennelijk dus niet marktconform geprijst?
Precies. Sociale huurwoningen zijn niet marktconform geprijst. En dat hoeven ze ook niet te zijn, want die zijn nu juist bedoeld om mensen die niet marktconform kúnnen betalen toch fatsoenlijk onderdak te geven.

Alleen zijn we in Nederland op alle fronten doorgeslagen op de woningmarkt. Iedereen die meer dan een minimum inkomen verdient vind dat hij/zij daarmee recht heeft op een groot huis met een tuin. Maar hey, die kan hij/zij niet betalen in de vrije huursector. Dus schrijf je je in bij de WBV, wacht je 10 jaar en neem je een groot huurhuis. Dat je salaris in die 10 jaar zo ver is gestegen dat je nu best vrije sector kunt huren doet er niet meer toe, want het kan immers spotgoedkoop via de WBV. Dat die starter (die nu in de positie zit waar hij/zij 10 jaar terug in zat) daardoor moet wachten is niet hun probleem.

Iedereen met een inkomen rond modaal vind dat hij/zij recht heeft op een flinke koopwoning in een mooie buurt. Maar hey, hij/zij kan voor het geld van hun sociale huurwoning alleen een flatje in de bijlmer kopen. Maar dát willen we niet. Dus gaan we voor een 125% aflossingsvrije hypotheek en kunnen ze tóch dat leuke huisje in die leuke wijk kopen voor nauwelijke meer maandlasten dan die sociale huurwoning.

Zoals al eerder voorgesteld door mij:
- HRA alleen nog op lineaire/annuiteiten hypotheken en alleen op het niet-aflossingsvrije deel (en daarnaast wellicht afbouwen over X-jaar)
- Sociale huurwoningen alleen nog voor gezinnen die flink onder modaal verdienen. Dit als een glijdende schaal toepassen om armoedeval te voorkomen. Dus als je meer verdient ga je langzaamaan ook meer betalen, tot het langzaam duurder wordt in die sociale huurwoning dan in de vrije sector.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 08:41:51 #18
324665 meth77
to do or not to do
pi_93138989
Juist, en dat die melanie Schultz van Haegen bij PenW gisteren een huis koopt voor 215.000 euro en nu een hypotheek heeft van ruim 600.000 is dus onterechte villasubsidie en maakt dat de overheid er helemaal mee gaat stoppen en terecht

Als ik het even uitreken, dan betaalt de overheid dus haar totale woonlasten.
het is voor haar te hopen dat ze het extra opgenomen geld niet in easylife of KPN aandelen heeft gestopt in 1999
pi_93139008
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:41 schreef meth77 het volgende:
Juist, en dat die melanie Schultz van Haegen bij PenW gisteren een huis koopt voor 215.000 euro en nu een hypotheek heeft van ruim 600.000 is dus onterechte villasubsidie en maakt dat de overheid er helemaal mee gaat stoppen en terecht
The fuck :o :?
Dat heb ik even gemist. Hoe zit dat in elkaar?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 08:45:06 #20
324665 meth77
to do or not to do
pi_93139032
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:43 schreef Whuzz het volgende:

[..]

The fuck :o :?
Dat heb ik even gemist. Hoe zit dat in elkaar?
http://player.omroep.nl/?aflID=12170692
e.e.a. volgens Jan Nagel, maar eenvoudig zelf te controleren, wat ik zal doen
pi_93139053
Ik zit op mijn werk en kan ff geen video's bekijken :'(
Korte samenvatting van hoe ik een hypotheek van 600k op mijn huis kan krijgen en zo Xeno verder kan kaalplukken? :P
  dinsdag 22 februari 2011 @ 08:50:27 #22
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93139095
quote:
11s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:16 schreef xenobinol het volgende:
Brand in hoofdkantoor Rabobank aangestoken

Een actie van een ontevreden klant?
Tuurlijk niet, iedereen slikt het boerenleenbanksprookje.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_93139149
Is vast aangestoken door een scheefhuurder toen die hoorde dat hij geen hypotheek kon krijgen voor een huis van 300k (want zijn neef had dat ook, dus hebbehebbehebbe) met zijn model inkomen.
pi_93139165
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:05 schreef Whuzz het volgende:
Zoals al eerder voorgesteld door mij:
- HRA alleen nog op lineaire/annuiteiten hypotheken en alleen op het niet-aflossingsvrije deel (en daarnaast wellicht afbouwen over X-jaar)
- Sociale huurwoningen alleen nog voor gezinnen die flink onder modaal verdienen. Dit als een glijdende schaal toepassen om armoedeval te voorkomen. Dus als je meer verdient ga je langzaamaan ook meer betalen, tot het langzaam duurder wordt in die sociale huurwoning dan in de vrije sector.
Eens, met dien verstande dat de HRA nog tot een max van 350.000 euro wordt verstrekt.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:06:31 #25
324665 meth77
to do or not to do
pi_93139382
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:47 schreef Whuzz het volgende:
Ik zit op mijn werk en kan ff geen video's bekijken :'(
Korte samenvatting van hoe ik een hypotheek van 600k op mijn huis kan krijgen en zo Xeno verder kan kaalplukken? :P
moet je wel heel erg goed met je bank zijn
maximaal 112,5 % zoals de AFM wil is dus een goede zaak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')