abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93124615

Welkom in hét Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Het topic heeft een flink aantal vaste posters, elk met hun eigen standpunten en veelal verdeeld in twee "kampen" te weten de huurders en de kopers met her en der een realist die het geheel met lede ogen aanziet. Gelukkig gaat dit alles gepaard met wederzijds respect en zinvolle discussies en argumentatie! ;)

Deze topicreeks loopt al meer dan 100 delen. Ruim 30000 posts vol met voorspellingen, interessante (al dan niet onderbouwde) meningen en vurige betogen.
Hier is een overzicht van de hele reeks, voor zover bekend.

De eerste 100 topics (min of meer):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...
Huizenmarkt # 106: Waar soms gewoon even niet betaald wordt

[ Bericht 0% gewijzigd door xenobinol op 21-02-2011 22:04:39 ]
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93124761
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:08 schreef xenobinol het volgende:
Ik praat ook tegen mezelf, maakt niet uit. Het laten behandelen kost teveel :')
Kun je dat niet samen met iemand anders betalen? Gaat 1 van jullie in therapie, en dan deel je de ervaringen via een weblog ofzo. Daar komen dan vanzelf andere patiënten mensen op af en dan kunnen jullie met zijn allen elkaar moed inspreken. :Y

^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93125276
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kun je dat niet samen met iemand anders betalen? Gaat 1 van jullie in therapie, en dan deel je de ervaringen via een weblog ofzo. Daar komen dan vanzelf andere patiënten mensen op af en dan kunnen jullie met zijn allen elkaar moed inspreken. :Y

^O^
Als uniek mens wens ik geen kuddegedrag te gaan vertonen, ik ben toch geen schaap :{w
I'll sing you a lullaby.
pi_93125378
Overigens vond ik het huilie gehalte meevallen. Wel mensen die een illusie armer waren. Ach ja.... leergeld..... meer dan wel een hele berg :|W w/
I'll sing you a lullaby.
  maandag 21 februari 2011 @ 21:58:57 #5
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_93125471
HERSTEL: Ik zie dat ik de geschiedenis toch zie als ik op "spoiler" klik
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_93125490
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:57 schreef xenobinol het volgende:
Overigens vond ik het huilie gehalte meevallen. Wel mensen die een illusie armer waren. Ach ja.... leergeld..... meer dan wel een hele berg :|W w/
Verkeerde topic?
pi_93125587
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:58 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ik begrijp de spoiler-knop niet....
Daar kun je op klikken...

Graag gedaan
  maandag 21 februari 2011 @ 22:01:26 #8
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93125684
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:58 schreef droom_econoom8 het volgende:
HERSTEL: Ik zie dat ik de geschiedenis toch zie als ik op "spoiler" klik
Deze ontbreekt:
Starters kunnen voorlopig beter wachten met een koophuis.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  maandag 21 februari 2011 @ 22:02:37 #9
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_93125790
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_93125902
quote:
Die ontbreekt niet. Die maakt helemaal geen deel uit van de reeks.
pi_93126347
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Die ontbreekt niet.
Inderdaad.
I'll sing you a lullaby.
pi_93126998
Brand in hoofdkantoor Rabobank aangestoken

Een actie van een ontevreden klant?
I'll sing you a lullaby.
  maandag 21 februari 2011 @ 22:36:03 #13
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93128630
Wat ik niet goed begrijp is waarom je met een (bruto)maandlast van bijv 750 euro pm wel een woning kunt kopen in een door jouw gewenste buurt, maar je voor datzelfde bedrag 8 jaar op een huur-wachtlijst moet staan. En dan in een kut buurt terecht komt.

Hoe kan dat?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_93129564
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:36 schreef capricia het volgende:
Wat ik niet goed begrijp is waarom je met een (bruto)maandlast van bijv 750 euro pm wel een woning kunt kopen in een door jouw gewenste buurt, maar je voor datzelfde bedrag 8 jaar op een huur-wachtlijst moet staan. En dan in een kut buurt terecht komt.

Hoe kan dat?
Hoe kan het dat het allemaal zo duur is?
pi_93129936
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:49 schreef antfukker het volgende:

[..]

Hoe kan het dat het allemaal zo duur is?
Huurwoningen zijn dan kennelijk dus niet marktconform geprijst? En dus is het gevolg een wachtlijst..omdat ze niet kunnen kopen ofzo?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_93138643
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Huurwoningen zijn dan kennelijk dus niet marktconform geprijst?
Precies. Sociale huurwoningen zijn niet marktconform geprijst. En dat hoeven ze ook niet te zijn, want die zijn nu juist bedoeld om mensen die niet marktconform kúnnen betalen toch fatsoenlijk onderdak te geven.

Alleen zijn we in Nederland op alle fronten doorgeslagen op de woningmarkt. Iedereen die meer dan een minimum inkomen verdient vind dat hij/zij daarmee recht heeft op een groot huis met een tuin. Maar hey, die kan hij/zij niet betalen in de vrije huursector. Dus schrijf je je in bij de WBV, wacht je 10 jaar en neem je een groot huurhuis. Dat je salaris in die 10 jaar zo ver is gestegen dat je nu best vrije sector kunt huren doet er niet meer toe, want het kan immers spotgoedkoop via de WBV. Dat die starter (die nu in de positie zit waar hij/zij 10 jaar terug in zat) daardoor moet wachten is niet hun probleem.

Iedereen met een inkomen rond modaal vind dat hij/zij recht heeft op een flinke koopwoning in een mooie buurt. Maar hey, hij/zij kan voor het geld van hun sociale huurwoning alleen een flatje in de bijlmer kopen. Maar dát willen we niet. Dus gaan we voor een 125% aflossingsvrije hypotheek en kunnen ze tóch dat leuke huisje in die leuke wijk kopen voor nauwelijke meer maandlasten dan die sociale huurwoning.

Zoals al eerder voorgesteld door mij:
- HRA alleen nog op lineaire/annuiteiten hypotheken en alleen op het niet-aflossingsvrije deel (en daarnaast wellicht afbouwen over X-jaar)
- Sociale huurwoningen alleen nog voor gezinnen die flink onder modaal verdienen. Dit als een glijdende schaal toepassen om armoedeval te voorkomen. Dus als je meer verdient ga je langzaamaan ook meer betalen, tot het langzaam duurder wordt in die sociale huurwoning dan in de vrije sector.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 08:41:51 #18
324665 meth77
to do or not to do
pi_93138989
Juist, en dat die melanie Schultz van Haegen bij PenW gisteren een huis koopt voor 215.000 euro en nu een hypotheek heeft van ruim 600.000 is dus onterechte villasubsidie en maakt dat de overheid er helemaal mee gaat stoppen en terecht

Als ik het even uitreken, dan betaalt de overheid dus haar totale woonlasten.
het is voor haar te hopen dat ze het extra opgenomen geld niet in easylife of KPN aandelen heeft gestopt in 1999
pi_93139008
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:41 schreef meth77 het volgende:
Juist, en dat die melanie Schultz van Haegen bij PenW gisteren een huis koopt voor 215.000 euro en nu een hypotheek heeft van ruim 600.000 is dus onterechte villasubsidie en maakt dat de overheid er helemaal mee gaat stoppen en terecht
The fuck :o :?
Dat heb ik even gemist. Hoe zit dat in elkaar?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 08:45:06 #20
324665 meth77
to do or not to do
pi_93139032
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:43 schreef Whuzz het volgende:

[..]

The fuck :o :?
Dat heb ik even gemist. Hoe zit dat in elkaar?
http://player.omroep.nl/?aflID=12170692
e.e.a. volgens Jan Nagel, maar eenvoudig zelf te controleren, wat ik zal doen
pi_93139053
Ik zit op mijn werk en kan ff geen video's bekijken :'(
Korte samenvatting van hoe ik een hypotheek van 600k op mijn huis kan krijgen en zo Xeno verder kan kaalplukken? :P
  dinsdag 22 februari 2011 @ 08:50:27 #22
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93139095
quote:
11s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:16 schreef xenobinol het volgende:
Brand in hoofdkantoor Rabobank aangestoken

Een actie van een ontevreden klant?
Tuurlijk niet, iedereen slikt het boerenleenbanksprookje.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_93139149
Is vast aangestoken door een scheefhuurder toen die hoorde dat hij geen hypotheek kon krijgen voor een huis van 300k (want zijn neef had dat ook, dus hebbehebbehebbe) met zijn model inkomen.
pi_93139165
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:05 schreef Whuzz het volgende:
- HRA alleen nog op lineaire/annuiteiten hypotheken en alleen op het niet-aflossingsvrije deel (en daarnaast wellicht afbouwen over X-jaar)
- Sociale huurwoningen alleen nog voor gezinnen die flink onder modaal verdienen. Dit als een glijdende schaal toepassen om armoedeval te voorkomen. Dus als je meer verdient ga je langzaamaan ook meer betalen, tot het langzaam duurder wordt in die sociale huurwoning dan in de vrije sector.
Eens, met dien verstande dat de HRA nog tot een max van 350.000 euro wordt verstrekt.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:06:31 #25
324665 meth77
to do or not to do
pi_93139382
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:47 schreef Whuzz het volgende:
Korte samenvatting van hoe ik een hypotheek van 600k op mijn huis kan krijgen en zo Xeno verder kan kaalplukken? :P
moet je wel heel erg goed met je bank zijn
maximaal 112,5 % zoals de AFM wil is dus een goede zaak
pi_93139465
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Huurwoningen zijn dan kennelijk dus niet marktconform geprijst? En dus is het gevolg een wachtlijst..omdat ze niet kunnen kopen ofzo?
De koopmarkt is een zeepbel, koopwoningen kunnen zulke hoge prijzen aannemen doordat er een aantal marktverstorende elementen zijn die de prijs opdrijven. Koopwoningen zijn dus niet marktconform geprijsd. Erger nog is dat deze situatie de prijzen van sociale huurwoningen mee omhoog getrokken heeft. Beiden zijn dus niet marktconform geprijsd en zwaar overgewaardeerd. Tijd voor een correctie imo.
I'll sing you a lullaby.
pi_93139543
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 08:05 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Precies. Sociale huurwoningen zijn niet marktconform geprijst. En dat hoeven ze ook niet te zijn, want die zijn nu juist bedoeld om mensen die niet marktconform kúnnen betalen toch fatsoenlijk onderdak te geven.

Sociale huurwoningen zijn in de grote steden te goedkoop, vrije sector huurwoningen zijn te duur(want geen HRA).
pi_93139605
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:05 schreef Whuzz het volgende:

Onzin Whuzz... jij weet net zo goed dat door de HRA de prijzen op de koopmarkt niet marktconform zijn.

quote:
Alleen zijn we in Nederland op alle fronten doorgeslagen op de woningmarkt. Iedereen die meer dan een minimum inkomen verdient vind dat hij/zij daarmee recht heeft op een groot huis met een tuin. Maar hey, die kan hij/zij niet betalen in de vrije huursector. Dus schrijf je je in bij de WBV, wacht je 10 jaar en neem je een groot huurhuis. Dat je salaris in die 10 jaar zo ver is gestegen dat je nu best vrije sector kunt huren doet er niet meer toe, want het kan immers spotgoedkoop via de WBV. Dat die starter (die nu in de positie zit waar hij/zij 10 jaar terug in zat) daardoor moet wachten is niet hun probleem.
Ga eens kijken hoeveel mensen daadwerkelijk in een groot huis + tuin wonen. Dan mag je toch constateren dat niet iedereen daar recht op heeft.

quote:
Iedereen met een inkomen rond modaal vind dat hij/zij recht heeft op een flinke koopwoning in een mooie buurt. Maar hey, hij/zij kan voor het geld van hun sociale huurwoning alleen een flatje in de bijlmer kopen. Maar dát willen we niet. Dus gaan we voor een 125% aflossingsvrije hypotheek en kunnen ze tóch dat leuke huisje in die leuke wijk kopen voor nauwelijke meer maandlasten dan die sociale huurwoning.
Zie daar de kanker van de koopwoningmarkt nl. de HRA
Je ziet het probleem wel maar kan kennelijk niet analyseren waardoor ze veroorzaakt wordt.

quote:
Gewoon de HRA afschaffen, dan maakt het mij niet meer uit welke hypotheek mensen nemen. Want wie neemt er nog een AVH zonder de HRA? Zonder de HRA loopt de zeepbel leeg ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_93139638
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:47 schreef Whuzz het volgende:
_O-

quote:
Waarschijnlijk ben je te laat ingestapt vanuit je vrije sector woning om nog dik te lenen i.v.m. je overwaarde. Het woord voor de komende 10 jaar: "onderwaarde" :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93139657
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:50 schreef BertV het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, iedereen slikt het boerenleenbanksprookje.
Hitsig stelletje banksters dan die vlam gevat hebben?
I'll sing you a lullaby.
pi_93140016
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:19 schreef xenobinol het volgende:
Onzin Whuzz... jij weet net zo goed dat door de HRA de prijzen op de koopmarkt niet marktconform zijn.
De prijzen op de koopmarkt zijn áltijd marktconform. Koopmarkt. Snap je?

quote:
Ga eens kijken hoeveel mensen daadwerkelijk in een groot huis + tuin wonen. Dan mag je toch constateren dat niet iedereen daar recht op heeft.
Ik weet dat niet iedereen daar recht op heeft. Jij weet dat niet iedereen daar recht op heeft. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die daar niet in woont daar zo over denkt. Er zijn zat lui (waaronder jijzelf) die vinden dat ze "groot" moeten kunnen wonen voor een minimale prijs.
Jij weet dat je eigenlijk te weinig betaalt voor je woning. Dat sommige koopwoningen te duur worden aangeboden (en daardoor niet verkocht.. marktwerking je weet togggg) zal best, maar daar staat tegenover dat teveel huren te laag zijn. En dat gat moet aan beide kanten gedicht worden.

quote:
Zie daar de kanker van de koopwoningmarkt nl. de HRA
Jij weet net zo goed (mag ik toch hopen) dat de HRA niet de enige prijsopdrijvende factor in de markt is geweest...

quote:
Je ziet het probleem wel maar kan kennelijk niet analyseren waardoor ze veroorzaakt wordt.
Ik ben iig niet degene die constant debiele en ononderbouwde stellingen poneert gebaseerd op een alu-hoedjes weblog ;)

quote:
Gewoon de HRA afschaffen, dan maakt het mij niet meer uit welke hypotheek mensen nemen. Want wie neemt er nog een AVH zonder de HRA? Zonder de HRA loopt de zeepbel leeg ^O^
Zonder de HRA is een koopwoning nog net zo onbetaalbaar. ALs je morgen de HRA afschaft weet je één ding zeker: Geen starter die nog een woning kan kopen. Of en hoe snel de markt dan bijtrekt moet je dan nog afwachten, maar je hebt het dan in elk geval per direct onmogelijk gemaakt voor iedereen die zijn eerste huis wil gaan kopen. Daar zullen ze blij mee zijn.
pi_93140269
Xeno die een ander beschuldigt van het niet kunnen analyseren van de woningmarkt. Het is alsof je tering hoort roepen dat kanker een erge ziekte is, hoe dom kan je zijn als huurtokkie.
pi_93140280
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 09:39 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Zolang er zoveel regelgeving is, hra en andere subsidies is er natuurlijk geen sprake van een.echte.vrije markt.
pi_93140337
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:39 schreef Whuzz het volgende:

HRA subsidiemarkt zul je bedoelen _O-

quote:
Ik weet dat niet iedereen daar recht op heeft. Jij weet dat niet iedereen daar recht op heeft. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die daar niet in woont daar zo over denkt. Er zijn zat lui (waaronder jijzelf) die vinden dat ze "groot" moeten kunnen wonen voor een minimale prijs.
Jij weet dat je eigenlijk te weinig betaalt voor je woning. Dat sommige koopwoningen te duur worden aangeboden (en daardoor niet verkocht.. marktwerking je weet togggg) zal best, maar daar staat tegenover dat teveel huren te laag zijn. En dat gat moet aan beide kanten gedicht worden.

Onzin Whuzz... huurders hebben geen recht op HRA maar betalen wel een premium vanwege deze prijsopdrijvende maatregel. Vandaar... weg met dit gedrocht.

quote:
Jij weet net zo goed (mag ik toch hopen) dat de HRA niet de enige prijsopdrijvende factor in de markt is geweest...

Te goedkoop geld is een probleem, maar de HRA werkt vervolgens ook nog eens als een multiplier

quote:
Ik ben iig niet degene die constant debiele en ononderbouwde stellingen poneert gebaseerd op een alu-hoedjes weblog ;)

Tja..... gooi maar weer met alu hoedjes om je eigen cognitieve dissonantie te rechtvaardigen :W

quote:
Zonder de HRA is een koopwoning nog net zo onbetaalbaar. ALs je morgen de HRA afschaft weet je één ding zeker: Geen starter die nog een woning kan kopen. Of en hoe snel de markt dan bijtrekt moet je dan nog afwachten, maar je hebt het dan in elk geval per direct onmogelijk gemaakt voor iedereen die zijn eerste huis wil gaan kopen. Daar zullen ze blij mee zijn.
Zonder HRA word het interessant om weet te sparen en dus een kleiner deel te financieren. Het gevolg daarvan is lagere prijzen en veel minder risico's voor de belastingbetaler en koper.
Het zal je verbazen hoe snel een markt kan herstellen zodra leenkneuzen hun verlies nemen en gewoon lekker blijven. Ze zijn immers toch niet voor niets in hun paleisje gaan wonen? Waarom zouden ze weg willen? Bouwen voor mensen die een woning nodig hebben tegen normale prijzen wtf ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_93140357
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:47 schreef Scorpie het volgende:
Xeno die een ander beschuldigt van het niet kunnen analyseren van de woningmarkt. Het is alsof je tering hoort roepen dat kanker een erge ziekte is, hoe dom kan je zijn als huurtokkie.
Inhoudelijk discussieren was al nooit 'je ding' _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_93140370
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:48 schreef insaniac_2oo1 het volgende:

[..]

Zolang er zoveel regelgeving is, hra en andere subsidies is er natuurlijk geen sprake van een.echte.vrije markt.
Het is alsof je tegen een blindstomme muur staat te preken ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_93140394
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Inhoudelijk discussieren was al nooit 'je ding' _O-
En wederom, pot verwijt de ketel. Geef me 1 reden om inhoudelijk te willen discussieren met iemand die ik minacht.
pi_93140396
Maar zo raar is dat ook niet Scorpie en Whuzz zitten tot hun oogkassen toe gefinancierd in hun overgewaardeerde woning. Tja... met zoveel belangenverstrengeling kan het nooit goed komen met het gezonde verstand. Cognitieve dissonantie all the way w/
I'll sing you a lullaby.
pi_93140444
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:52 schreef xenobinol het volgende:
Maar zo raar is dat ook niet Scorpie en Whuzz zitten tot hun oogkassen toe gefinancierd in hun overgewaardeerde woning. Tja... met zoveel belangenverstrengeling kan het nooit goed komen met het gezonde verstand. Cognitieve dissonantie all the way w/
En dan waag je het over inhoudelijk discussieren te hebben? Echt, iemand, geef deze jongen een virtueel spuitje, hij begint te raaskallen.
Daarnaast weet je allang de persoonlijke situaties van mij en Whuzz, misschien dat je daarom zo reageert?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2011 09:54:08 ]
pi_93140450
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En wederom, pot verwijt de ketel. Geef me 1 reden om inhoudelijk te willen discussieren met iemand die ik minacht.
Omdat jullie het pyramidespel willen voortzetten onder voor leenkneuzen gunstige spelregels. Waarom kan de HRA niet per direct afgeschaft worden?

in koor: "omdat dan half NL failliet gaat" w/

Geen WK voetbal, wel WK lenen _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_93140479
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Omdat jullie het pyramidespel willen voortzetten onder voor leenkneuzen gunstige spelregels. Waarom kan de HRA niet per direct afgeschaft worden?

in koor: "omdat dan half NL failliet gaat" w/

Geen WK voetbal, wel WK lenen _O-
En weer laat je zien dat lezen niet je sterkste kant is. Nu snap ik steeds beter waarom je geen hypotheek kan krijgen......Zelfbescherming, Google it _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2011 09:55:03 ]
pi_93140483
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:53 schreef Scorpie het volgende:

Daarnaast weet je allang de persoonlijke situaties van mij en Whuzz, misschien dat je daarom zo reageert?
:P
I'll sing you a lullaby.
pi_93140516
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:52 schreef xenobinol het volgende:
Maar zo raar is dat ook niet Scorpie en Whuzz zitten tot hun oogkassen toe gefinancierd in hun overgewaardeerde woning.
Hier zag je anders zelf al dat dat nogal meeviel...
pi_93140534
Nou... ik ben best trots hoor op NL. Tenslotte zijn we WK lenen. Helaas ben ik zelf niet zo goed in lenen :'(
I'll sing you a lullaby.
pi_93140554
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

:P
Ik snap het wel Xeno. Het moet best pijn doen om in Dronten te wonen en te zien hoe de rest van de wereld erop vooruit gaat, terwijl je zelf eigenlijk een soort van gevangen zit in een huurcelletje, met uitzichtloze baan, geen auto, elke avond thuis moeten komen in een koud donker huis, zonder lieve vriendin die op je wacht. Dat moet je verbitteren tot op het bot. Ik kan me dan ook voorstellen dat je op een gegeven moment een soort dader moet aanwijzen, en in jouw geval is dat dan de huiseigenaar die naast je woont en wel het geluk heeft om geslaagd te zijn in de wereld. Je moet toch ergens de frustraties van je mislukte leven op afreageren, ik snap het wel.
pi_93140653
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:57 schreef Scorpie het volgende:
geen auto
Leugens! Hij heeft een starlet :P
Voor de rest denk ik eerlijk gezegd dat Xeno's situatie allemaal wel meevalt. Hij is alleen een beetje een blaatschaapje dat vrolijk achter Zuur aanmekkert. En dáár zit de échte verbitterde Huurpruim... die heeft echt ergens een enorm trauma opgelopen door iets van DSB of bedrogen en verlaten door een partner met een enorme restschuld ofzo iets.
Met Xeno komt het ooit nog wel goed.

Mag ik voorstellen om op therapeutische basis mijn oprit te vegen Xeno? ;)
pi_93140681
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:00 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Leugens! Hij heeft een starlet :P
Voor de rest denk ik eerlijk gezegd dat Xeno's situatie allemaal wel meevalt. Hij is alleen een beetje een blaatschaapje dat vrolijk achter Zuur aanmekkert. En dáár zit de échte verbitterde Huurpruim... die heeft echt ergens een enorm trauma opgelopen door iets van DSB of bedrogen en verlaten door een partner met een enorme restschuld ofzo iets.
Met Xeno komt het ooit nog wel goed.

Mag ik voorstellen om op therapeutische basis mijn oprit te vegen Xeno? ;)
Ik heb eerlijk gezegd de hoop opgegeven met Xeno. Hij lijkt wel zo`n Duracell poppetje dat maar domme dingen blijft roepen, en roepen, en roepen, en roepen........terwijl de rest allang gestopt is!

Misschien moet Xeno een keer goed van bil, ziet hij daarna de dingen wat duidelijker en minder....gefrustreerd?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2011 10:01:55 ]
pi_93140722
@Xeno, ooit wel eens gehoord van de term 'Blauwe Ballen' ? Je hebt dezelfde syndromen.
pi_93140780
Xeno wordt elke maand genaaid door zijn WBV en vervolgens door heel HRA ontvangend Nederland. En daarna ook nog eens door het hele kabinet met een 5% huurverhoging. Dus het lijkt me dat Xeno in elk geval aan de "ontvangende kant" niets te klagen heeft _O-
pi_93140852
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:04 schreef Whuzz het volgende:
Xeno wordt elke maand genaaid door zijn WBV en vervolgens door heel HRA ontvangend Nederland. En daarna ook nog eens door het hele kabinet met een 5% huurverhoging. Dus het lijkt me dat Xeno in elk geval aan de "ontvangende kant" niets te klagen heeft _O-
Hij ziet de rest van Nederland uitdelen, en hij maar bukken, en bukken, en bukken........arme Xeno, gedoemd te slikken als de virtuele zaadhoer huurder die hij is, tot het einde der tijden :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')