SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
En 99 penissen in Xeno's oogkas voor het gezeik op kopers in de vorige honderd delen?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:51 schreef eleusis het volgende:
Een relevante penis in je oogkas met dat gezeik op huurders weer in de TT.
Een emmertje ongesteldheidsbloed dan.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:52 schreef Whuzz het volgende:
En 99 penissen in Xeno's oogkas voor het gezeik op kopers in de vorige honderd delen?
Schreeuwen vanaf de zijlijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:51 schreef eleusis het volgende:
Een relevante penis in je oogkas met dat gezeik op huurders weer in de TT.Zo wordt het ook niks.
Ik zal er eens op gaan letten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Schreeuwen vanaf de zijlijn.![]()
Open dan zelf een nieuw topic...![]()
Je huis bouwen op de grond van een ander met het geld van een anderquote:Oplossing ver weg bij erfpachtprobleem
Nederlandse banken weigeren sinds een jaar hypotheken te verstrekken op huizen die op de grond van een andere particulier staan. Wie dus in een huis woont met deze particuliere erfpacht krijgt het nooit meer verkocht.
In totaal gaat het daarbij in Nederland om 40.000 woningen. Gedupeerden en Vereniging Eigen Huis zijn al maanden in gesprek met de banken, maar die weigeren toe te geven. Zelfs op een ultimatum dat vorige week vrijdag afliep hebben de banken niets laten horen, zo staat op de site van EenVandaag.
Dat dit kan leiden tot schrijnende gevallen blijkt uit een reportage in EenVandaag waarin te zien is hoe een gehandicapte vrouw moet verhuizen naar een aangepaste woning, maar dit niet kan omdat haar eigen huis onverkoopbaar is geworden. En haar eigen huis aanpassen gaat ook niet, omdat de bank een tweede hypotheek, zelfs gefinancierd uit de overwaarde, niet wil verstrekken.
Maar ook als een stel gaat scheiden en de boedel moet worden verdeeld ontstaan er problemen. Een huis kan dan niet verkocht worden, en blijft noodgedwongen leeg staan of wordt verhuurd. In Amsterdam nemen makelaars woningen die op particuliere erfpacht staan niet eens meer in de verkoop.
Tienduizenden huishoudens in Nederland zitten daarom voor de rest van hun leven vast in hun huidige woning.
bron: NVM
Ik mis inderdaad een noot over scheefleners en hun geliefde HRA, komt vast goed in een vervolgdeeltjequote:
Niet zo huilie doen, huurdertje. Vorige 15 delen mocht je ook al de TT uitkiezen, dus je moet maar hetzelfde doen als met die 5% huurverhoging; bend over and embrace the pain!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik mis inderdaad een noot over scheefleners en hun geliefde HRA, komt vast goed in een vervolgdeeltje
Ah, dus daar gaat EénVandaag vanavond over. Maar idd, ik kan me wel voorstellen dat banken niet willen meewerken aan erfpachtconstructies.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je huis bouwen op de grond van een ander met het geld van een ander
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik mis inderdaad een noot over scheefleners en hun geliefde HRA, komt vast goed in een vervolgdeeltje
Staat er gewoon in hoor. En zoals je weet ben ik voorstander van afschaffing van de HRAquote:en wat gebeurt er met de HRA?
Gewoon in de fik laten steken als je 3 weken op vakantie bent. Opgelost. Slotje.quote:Tienduizenden huishoudens in Nederland zitten daarom voor de rest van hun leven vast in hun huidige woning.
bron: NVM
Overwaarde op iets dat onverkoopbaar isquote:[...] omdat haar eigen huis onverkoopbaar is geworden. En haar eigen huis aanpassen gaat ook niet, omdat de bank een tweede hypotheek, zelfs gefinancierd uit de overwaarde, niet wil verstrekken.
Niet huren, huren word gekenmerkt door de vrijheid die je hebtquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:22 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ah, dus daar gaat EénVandaag vanavond over. Maar idd, ik kan me wel voorstellen dat banken niet willen meewerken aan erfpachtconstructies.
"Ik wil graag een huis kopen, maar niet de grond waar het op staat. Die wil ik dan zegmaar huren."
Bank: "Ja daaaaaag!"
Geld waarschijnlijk voor 80% van de 220k woningen op fundaquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Overwaarde op iets dat onverkoopbaar is
Willen die allemaal een tweede hypotheek op hun huis?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Geld waarschijnlijk voor 80% van de 220k woningen op funda
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je huis bouwen op de grond van een ander met het geld van een ander
Goh, je begint het te snappen! Dat ik dat nog mag meemaken!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Overwaarde op iets dat onverkoopbaar is
Denk dat iedereen dat wel begrijpt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:45 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Goh, je begint het te snappen! Dat ik dat nog mag meemaken!
Nuance richting huurtokkies toe, alsof dat zal werken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:46 schreef HansvD het volgende:
[..]
Denk dat iedereen dat wel begrijpt.
Net zoals er wel huizen zijn met flinke overwaarde waardoor de bank zonder problemen een extra hypotheek verstrekt.
Dat kom je in je kennissenkring niet vaak tegen zeker?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:45 schreef Asfyxia het volgende:
Goh, je begint het te snappen! Dat ik dat nog mag meemaken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |