abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92816929

Welkom in hét Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Het topic heeft een flink aantal vaste posters, elk met hun eigen standpunten en veelal verdeeld in twee "kampen" te weten de huurders en de kopers met her en der een realist die het geheel met lede ogen aanziet. Gelukkig gaat dit alles gepaard met wederzijds respect en zinvolle discussies en argumentatie! ;)

Deze topicreeks loopt al meer dan 100 delen. Ruim 30000 posts vol met voorspellingen, interessante (al dan niet onderbouwde) meningen en vurige betogen.
Hier is een overzicht van de hele reeks, voor zover bekend.

De eerste 100 topics (min of meer):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_92817006
Als iemand nog mooie (nuttige) grafiekjes heeft, of lijstjes met relevante cijfers voor in de OP dan hoor ik het wel :)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:51:32 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92817059
Een relevante penis in je oogkas met dat gezeik op huurders weer in de TT. :') Zo wordt het ook niks.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_92817092
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:51 schreef eleusis het volgende:
Een relevante penis in je oogkas met dat gezeik op huurders weer in de TT. :')
En 99 penissen in Xeno's oogkas voor het gezeik op kopers in de vorige honderd delen? _O-
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:53:05 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92817127
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:52 schreef Whuzz het volgende:
En 99 penissen in Xeno's oogkas voor het gezeik op kopers in de vorige honderd delen? _O-
Een emmertje ongesteldheidsbloed dan.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_92817148
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:51 schreef eleusis het volgende:
Een relevante penis in je oogkas met dat gezeik op huurders weer in de TT. :') Zo wordt het ook niks.
Schreeuwen vanaf de zijlijn. ^O^

Open dan zelf een nieuw topic... :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:54:24 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92817184
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Schreeuwen vanaf de zijlijn. ^O^

Open dan zelf een nieuw topic... :+
Ik zal er eens op gaan letten.

Wel een prachtig tekstplaatje.
pi_92817466
@Whuzz: De OP is netjes geworden zo, lekker neutraal.

En de TT is ook niets mis mee. _O_
pi_92817956
Wat een vooroordelen weer :')

Mijn complimenten voor de OP ^O^

Alleen om nu de eerste 100 topics als 'spoiler' af te doen :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_92818216
De TT _O-
pi_92818228
quote:
Oplossing ver weg bij erfpachtprobleem

Nederlandse banken weigeren sinds een jaar hypotheken te verstrekken op huizen die op de grond van een andere particulier staan. Wie dus in een huis woont met deze particuliere erfpacht krijgt het nooit meer verkocht.

In totaal gaat het daarbij in Nederland om 40.000 woningen. Gedupeerden en Vereniging Eigen Huis zijn al maanden in gesprek met de banken, maar die weigeren toe te geven. Zelfs op een ultimatum dat vorige week vrijdag afliep hebben de banken niets laten horen, zo staat op de site van EenVandaag.

Dat dit kan leiden tot schrijnende gevallen blijkt uit een reportage in EenVandaag waarin te zien is hoe een gehandicapte vrouw moet verhuizen naar een aangepaste woning, maar dit niet kan omdat haar eigen huis onverkoopbaar is geworden. En haar eigen huis aanpassen gaat ook niet, omdat de bank een tweede hypotheek, zelfs gefinancierd uit de overwaarde, niet wil verstrekken.

Maar ook als een stel gaat scheiden en de boedel moet worden verdeeld ontstaan er problemen. Een huis kan dan niet verkocht worden, en blijft noodgedwongen leeg staan of wordt verhuurd. In Amsterdam nemen makelaars woningen die op particuliere erfpacht staan niet eens meer in de verkoop.

Tienduizenden huishoudens in Nederland zitten daarom voor de rest van hun leven vast in hun huidige woning.

bron: NVM
Je huis bouwen op de grond van een ander met het geld van een ander :')
I'll sing you a lullaby.
pi_92818270
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:17 schreef Scorpie het volgende:
De TT _O-
Ik mis inderdaad een noot over scheefleners en hun geliefde HRA, komt vast goed in een vervolgdeeltje ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_92818402
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik mis inderdaad een noot over scheefleners en hun geliefde HRA, komt vast goed in een vervolgdeeltje ;)
Niet zo huilie doen, huurdertje. Vorige 15 delen mocht je ook al de TT uitkiezen, dus je moet maar hetzelfde doen als met die 5% huurverhoging; bend over and embrace the pain!
pi_92818409
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ah, dus daar gaat EénVandaag vanavond over. Maar idd, ik kan me wel voorstellen dat banken niet willen meewerken aan erfpachtconstructies.

"Ik wil graag een huis kopen, maar niet de grond waar het op staat. Die wil ik dan zegmaar huren."
Bank: "Ja daaaaaag!"
pi_92818475
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

quote:
en wat gebeurt er met de HRA?
Staat er gewoon in hoor. En zoals je weet ben ik voorstander van afschaffing van de HRA :)
pi_92818513
quote:
Tienduizenden huishoudens in Nederland zitten daarom voor de rest van hun leven vast in hun huidige woning.

bron: NVM
Gewoon in de fik laten steken als je 3 weken op vakantie bent. Opgelost. Slotje. :o
pi_92818930
quote:
[...] omdat haar eigen huis onverkoopbaar is geworden. En haar eigen huis aanpassen gaat ook niet, omdat de bank een tweede hypotheek, zelfs gefinancierd uit de overwaarde, niet wil verstrekken.
Overwaarde op iets dat onverkoopbaar is :?
pi_92818953
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:22 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ah, dus daar gaat EénVandaag vanavond over. Maar idd, ik kan me wel voorstellen dat banken niet willen meewerken aan erfpachtconstructies.

"Ik wil graag een huis kopen, maar niet de grond waar het op staat. Die wil ik dan zegmaar huren."
Bank: "Ja daaaaaag!"
Niet huren, huren word gekenmerkt door de vrijheid die je hebt :)
I'll sing you a lullaby.
pi_92819018
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:33 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Geld waarschijnlijk voor 80% van de 220k woningen op funda :W
I'll sing you a lullaby.
pi_92819085
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Geld waarschijnlijk voor 80% van de 220k woningen op funda :W
Willen die allemaal een tweede hypotheek op hun huis? :o
pi_92819431
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

_O- wat een farce.

Man man man. Geweldig hoor, die erfpacht. Nu gaat het alleen nog maar om particuliere erfpacht, maar de volgende fase is natuurlijk gewoon álle erfpacht. Want die betrouwbare partner die altijd zijn afspraken nakomt, is de overheid allang niet meer.

En wederom laten de banken zich van hun allerbeste kant zien. Wanneer leren we nu eens dat bankiers niet te vertrouwen zijn en dat het tijd wordt om onze miljarden terug te eisen?
pi_92819476
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:33 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Goh, je begint het te snappen! Dat ik dat nog mag meemaken!
pi_92819532
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:45 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Denk dat iedereen dat wel begrijpt.

Net zoals er wel huizen zijn met flinke overwaarde waardoor de bank zonder problemen een extra hypotheek verstrekt.
pi_92819691
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:46 schreef HansvD het volgende:

[..]

Denk dat iedereen dat wel begrijpt.

Net zoals er wel huizen zijn met flinke overwaarde waardoor de bank zonder problemen een extra hypotheek verstrekt.
Nuance richting huurtokkies toe, alsof dat zal werken.
pi_92819758
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:45 schreef Asfyxia het volgende:
Dat kom je in je kennissenkring niet vaak tegen zeker? :+

Geintje hoor. Trek het je niet aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')