SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...
Huizenmarkt # 106: Waar soms gewoon even niet betaald wordt
Huizenmarkt # 107: Nederland zit op lenen
Huizenmarkt # 108: Krimpregio's leidend in woningmarktCalm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
Huren is geld weggooien!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:23 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ze kunnen beter zeggen;
Pas op, huren is niet gratis!
Oke... duidelijk. Ik zal het voor mijzelf eens doorrekenen. Vooral de stookkosten en onderhoud zijn posten die discutabel zijn. Stoken om vorstvrij te houden is natuurlijk een stuk voordeliger dan stoken om er te wonen. Onderhoud plegen aan een pand dat je wilt verkopen? Eens vragen aan de WBV hoe zij daar over denkenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:10 schreef LXIV het volgende:
Het is rente (afhankelijk of je nog HRA hebt is dat 3,5 of 7%), plus OZB, verzekeringen, stookkosten, onderhoudskosten en belastingen. Ooit is dat hier ergens wel eens uitgerekend. Die 8% over de OZB-waarde klopt wel als vuistregel hoor.
Zolang er voldoende 'deelnemers' te vinden zijn die dat sprookje geloven en instappen is dat ook zo, zoals dat werkt voor ieder pyramidespelquote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:27 schreef BertV het volgende:
[..]
Huren is geld weggooien!
Dat is er nu wel ingehamerd. Er gaat geen verjaardag voorbij dat ik dat niet hoor, wees niet bang.
...gelijk ook de reden waarom die huizenmarkt-tulpenbol-crisis zo groot is in NL.
Je bent gek als je niet koopt! Leen, desnoods teveel, uiteindelijk stijgen de prijzen!
Het is meer elkaar moed inspreken.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zolang er voldoende 'deelnemers' te vinden zijn die dat sprookje geloven en instappen is dat ook zo, zoals dat werkt voor ieder pyramidespel
Tegen zoveel domheid is dan ook niets te doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:36 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik zie in mijn omgeving bijv. een jong stel die "kosten wat kost" wil verhuizen uit hun koopwoning. Ze hebben hun makelaars-kosten nog niet eens afbetaald en komen er nu achter dat ze in hun contract hebben staan dat ze ook nog een boete moeten betalen om bij de ING weg te komen.
Wat ze maar niet willen beseffen is dat na de verkoop van hun huis er opnieuw een hypotheek afgesloten moet worden, met nieuwe voorwaarden.
De kans bestaat dat ze nu zo weinig krijgen dat ze geen woning meer kunnen kopen.
lijkt me wel, helaas (in dit geval) wil de verkoop niet lukken...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:38 schreef HansvD het volgende:
[..]
Tegen zoveel domheid is dan ook niets te doen.
Gevalletje eigen schuld.
Verstandig is het niet, maar tot vlak voor de crisis was er wel heel veel mogelijk. De schuld ligt ook net zo goed bij de banken en de overheid. Ik ben juist zo'n tegenstander van de HRA en garantieregelingen als de NHG omdat het een 'moral hazard' met zich meebrengt. Mogelijk ooit bedacht als goed bedoelde regelingen zijn ze verworden tot de drijvende kracht achter perverse financiele producten en overwaardering op een ongezonde schaalgrootte.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:38 schreef HansvD het volgende:
[..]
Tegen zoveel domheid is dan ook niets te doen.
Gevalletje eigen schuld.
Een vriend van mij heeft vorige maand een woning gekocht van een stelletje dat uit elkaar ging. Ik vind dat hij nog een behoorlijke prijs voor de woning betaald heeft, maar hij wilde het graag en kan het goed betalen. De vorige eigenaar heeft echter wel even 26k moeten aftikken want ze woonden er net 2 jaar. Is dat zuur? Ja dat is zuur... vooral als je bedenkt dat je voor dat bedrag minstens 3 jaar een woning kan huren.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:40 schreef BertV het volgende:
[..]
lijkt me wel, helaas (in dit geval) wil de verkoop niet lukken...
Dan moet je ook maar geen auto kopen want er is een kans dat je hem total-loss rijdt.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:58 schreef xenobinol het volgende:
Een vriend van mij heeft vorige maand een woning gekocht van een stelletje dat uit elkaar ging. Ik vind dat hij nog een behoorlijke prijs voor de woning betaald heeft, maar hij wilde het graag en kan het goed betalen. De vorige eigenaar heeft echter wel even 26k moeten aftikken want ze woonden er net 2 jaar. Is dat zuur? Ja dat is zuur... vooral als je bedenkt dat je voor dat bedrag minstens 3 jaar een woning kan huren.
Komen ze nog goed weg. Mensen waar ik het huis van gekocht heb, hebben een restschuld van 80k en hebben er een jaar gewoond waarna het 9 maanden te koop stondquote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:58 schreef xenobinol het volgende:
De vorige eigenaar heeft echter wel even 26k moeten aftikken want ze woonden er net 2 jaar.
Een auto is natuurlijk altijd een slechtere investering dan een huis.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan moet je ook maar geen auto kopen want er is een kans dat je hem total-loss rijdt.
Lol. Ik heb mijn huis gekocht voor een stuk minder dan wat ze er voor vroegen. Huis heeft geloof ik een half jaar te koop gestaan. In mijn straat hebben nog meer huizen te koop gestaan, maar maar allemaal niet langer dan 2 weken. In 1 geval zag ik dat ze het bord 'Te Koop' neerzetten, en de dag erna was er 'Verkocht' overheen geplaktquote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:20 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Komen ze nog goed weg. Mensen waar ik het huis van gekocht heb, hebben een restschuld van 80k en hebben er een jaar gewoond waarna het 9 maanden te koop stond
(Je begrijpt dat ik het huis voor een mooi prijsje heb gekocht)
Hallo Nicole! We hebben hier een teringhekel aan spammers en blaatschapen en de huidige trend is om ze te cenzuuren. Dus ik neem aan dat de modjes dat ook bij jou doen. Alhoewel volgens sommige spamhoeren hier de modjes die-hard zeepbelbustersontkenners zijn, dus misschien valt het mee.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:29 schreef D.Nicole het volgende:
Hoi ik heb zojuist informatie gevonden over een dikke vette spam en wilde dit graag met je delen. Misschien heb je dit nodig als je klaar bent om een huis te kopen.
Veel plezier ermee!
Whuzz heeft mod aspiraties?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:33 schreef Whuzz het volgende:
Hallo Nicole! We hebben hier een teringhekel aan spammers en blaatschapen en de huidige trend is om ze te cenzuuren. Dus ik neem aan dat de modjes dat ook bij jou doen. Alhoewel volgens sommige spamhoeren hier de modjes die-hard zeepbelbustersontkenners zijn, dus misschien valt het mee.
Oh, en Xeno is nog vrijgezel en kan wel wat hypotheekadvies levenswijsheid vermaak gebruiken. Mail hem op mijndaklekt@huurkn3uz.nl!
Xeno heeft koop aspiraties? Zo ja, dan heeft nicole een mooie link voor je!quote:
Je huur niet betalen != geld verdienen....quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:13 schreef Asfyxia het volgende:
Heerlijk om wakker te worden op m'n vrije dag, me realiserend dat ik momenteel veel geld verdien door niks te doen en af te wachten.
Oh god, dit melkmuiltje komt ook net onder de tiet van z'n moeder vandaan gekropen. En dan kritiek hebben op Terrorizer dat die nog thuis woont.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:33 schreef CoolGuy het volgende:
Aangezien ik tot die tijd nog thuis woonde
Je huur niet betalen = geld verdienen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:14 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je huur niet betalen != geld verdienen....
Hoezo, net? Weet jij over welk jaar ik het heb dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:17 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Oh god, dit melkmuiltje komt ook net onder de tiet van z'n moeder vandaan gekropen. En dan kritiek hebben op Terrorizer dat die nog thuis woont.
Afijn, je hebt op het verkeerde moment gekocht en je gaat een hoop geld op je "investering" verliezen. Wen er maar aan, want dat is de realiteit.
Haha, ik heb zo het vermoeden dat ik al een stuk verder op weg ben dan jij in elk gevalquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:18 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Je huur niet betalen = geld verdienen.
Het kopen van een huis uitstellen = geld verdienen.
Kerel, jij zult nooit rijk worden.
Je huur niet betalen = geld niet uitgeven aan huur, waar dat geld wel voor bedoeld is.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:18 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Je huur niet betalen = geld verdienen.
Het kopen van een huis uitstellen = geld verdienen.
Kerel, jij zult nooit rijk worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |