abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94410725
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:06 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Eh ja!
Sinds wanneer hoeven we ons verstand niet te gebruiken, alles wordt verplicht geregeld en beschermt.

We raken ons gezond verstand kwijt en weten niet eens meer waarom bepaalde zaken zo zijn omdat we dit niet zelf hebben kunnen/mogen bepalen.
sterker nog, een tv van 500 euro durf ik best te kopen zonder de voorwaarden te bestuderen, maar voor een financieel product van 500.000 euro zou ik me helemaal niet hoeven te verdiepen? Juist wel dus.
  maandag 21 maart 2011 @ 10:17:46 #252
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94410851
Een TV vergelijken met een huis :')

Ik heb van mijn TV niet eens de handleiding gelezen, laat staan de rest het papierwerk.
Ik heb tijdens het aankooptraject van mijn huis élke letter van élk document gelezen en waar nodig extra informatie ingewonnen als iets niet helemaal duidelijk was.

Nogal een verschil; een TV van nog geen 1000 euro die hooguit een paar jaar mee moet gaan en die simpelweg vervangen wordt als hij de geest geeft/ik hem zat ben/er een WII-mote doorheen gaat of een huis waar ik minstens de komende 20 jaar in wil wonen en waarbij het financieel product dat er bij komt kijken een looptijd van 30 jaar heeft en per maand zowat hetzelfde kost als die TV...
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_94411088
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Wat denk je van al die banen van die pensionado die opgevuld gaan worden door die jongeren?
Jij denkt dat die opgevuld gaan worden in krimpgebieden? Ik moet dat nog zien. Het gaat hier om merendeels rijke boeren en andere ondernemers in de agrarische sector en alles wat daar tegenaan hangt. Niet echt sexy, volgens mij staan jongeren niet te trappelen om in die sector aan de slag te gaan. Die trekken hier massaal weg tussen hun 16de en 20ste (gaan "studeren"), om vervolgens nooit meer terug te keren.

Maar wellicht ga je gelijk krijgen en keert de wal vanzelf het schip. :)
quote:
Dat er teveel woningen zullen zijn ben ik met je eens (was hier laatst bij een bijeenkomst in het dorp, en wat een hoop grijze koppen), maar om kwaliteit zal imho verhevigd geconcurreerd worden. Nee, niet om Leidsche Rijn, Almere, Dronten en aanverwanten :)
Kwaliteit zat hier, daar zal het niet aan liggen.
pi_94411366
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:17 schreef Whuzz het volgende:
Een TV vergelijken met een huis :')

Ik heb van mijn TV niet eens de handleiding gelezen, laat staan de rest het papierwerk.
Ik heb tijdens het aankooptraject van mijn huis élke letter van élk document gelezen en waar nodig extra informatie ingewonnen als iets niet helemaal duidelijk was.
Ik beweer ook nergens dat je dat niet zou hoeven doen, integendeel. Uiteraard zou ik dat zelf ook doen, van A tot Z. ;)

Wat ik wel heel vreemd vind, is dat consumenten wel een stevige wetsbescherming genieten bij de aankoop van een product met geen of zeer weinig (financieel) risico, zoals bijvoorbeeld een televisie, waardoor het eigenlijk totaal onnodig is geworden om de voorwaarden te lezen (want wat daar ook voor onzin in staat, de consumentenwetgeving gaat toch altijd vóór). Terwijl ze bij de aankoop van een woning met bijbehorende megaschuld, met alle grote risico's die daar uit voortvloeien, blijkbaar in de praktijk geen of nauwelijks enige bescherming genieten tegen allerlei wanproducten en wanpraktijken, zoals die gedurende de afgelopen 10 jaar veelvuldig door de financiële sector zijn verkocht en gebezigd.

Imho is dat de omgekeerde wereld.
  maandag 21 maart 2011 @ 10:41:36 #255
324665 meth77
to do or not to do
pi_94411514
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:03 schreef Bayswater het volgende:
Prijzen koopwoningen opnieuw lager
Verkochte bestaande koopwoningen waren in februari gemiddeld 1,5% goedkoper dan in februari 2010. Deze prijsdaling is groter dan in januari, toen de verkoopprijzen 1,1 % lager waren dan een jaar eerder. Dit blijkt uit de ontwikkeling van de prijsindex bestaande koopwoningen van het CBS en het Kadaster.

Alle woningtypen waren in februari goedkoper dan een jaar eerder. Vrijstaande woningen daalden met 3,4% het meest in prijs, hoekwoningen en appartementen met 0,8% het minst.

In alle provincies daalden de prijzen, met uitzondering van Groningen en Noord-Holland. Het grootst was de prijsdaling in Friesland en Noord-Brabant met 3,4%.In Groningen stegen de prijzen met 1,0%, in Noord-Holland waren de woningen even duur als een jaar eerder.

bron Kadaster
ik verwacht dat de prijsdalingen dit jaar harder gaan dan vorig jaar
  maandag 21 maart 2011 @ 10:43:18 #256
324665 meth77
to do or not to do
pi_94411562
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:53 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Wat hebben wegtrekkende jongeren te maken met de verkoop van rijke-X5-rijdende-babyboomers-huizen te maken :?
Die X5 is gefinancierd met overwaarde en de jongeren moeten dus die X5 gaan betalen binnekort, alleen die hebben daar geen zin in
  maandag 21 maart 2011 @ 10:43:29 #257
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94411569
Als ik een huis had dat ik wilde verkopen, maar wat niet lukte, dan begon ik er een hotel in. Hotelkamers in NL schijnen nu gemiddeld de duurste in de wereld te zijn. Gouden business! :D
pi_94411610
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:43 schreef Whuzz het volgende:
Als ik een huis had dat ik wilde verkopen, maar wat niet lukte, dan begon ik er een hotel in. Hotelkamers in NL schijnen nu gemiddeld de duurste in de wereld te zijn. Gouden business! :D
Let wel:
Je bent verplicht om kamerverhuur aan te geven bij de bank waar de lening loopt.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  maandag 21 maart 2011 @ 10:47:07 #259
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94411679
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:45 schreef BertV het volgende:

[..]

Let wel:
Je bent verplicht om kamerverhuur aan te geven bij de bank waar de lening loopt.
pfff. /care
Als je een huis huurt ben je ook verplicht om huur te betalen. Ik doe gewoon een Asfyxiatje. Sim-pel.
pi_94411697
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:47 schreef Whuzz het volgende:

[..]

pfff. /care
Als je een huis huurt ben je ook verplicht om huur te betalen. Ik doe gewoon een Asfyxiatje. Sim-pel.
Een zolderkamer verhuren, keukentje plaatsen, kan er voor zorgen dat je je maandelijkse hypotheekkosten er al uit hebt. (mits grotere stad)
:P
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  maandag 21 maart 2011 @ 10:48:49 #261
324665 meth77
to do or not to do
pi_94411718
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:43 schreef Whuzz het volgende:
Ik denk dat ze dat ook hard nodig hebben, gezien de kosten
pi_94411821
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:47 schreef Whuzz het volgende:

[..]

pfff. /care
Precies... The Force is strong with you young Skywalker. But you are not a Jedi yet. ;)

Ik heb wat dat betreft veel geleerd van mijn vader. Die maakte zich nooit druk om de dag van morgen en betaalde alleen als hij het billijk vond en het hem uitkwam. Naast een zorgeloos leven heeft hem dat ook in financiële zin opvallend veel gebracht.
pi_94412121
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:52 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Precies... The Force is strong with you young Skywalker. But you are not a Jedi yet. ;)

Ik heb wat dat betreft veel geleerd van mijn vader. Die maakte zich nooit druk om de dag van morgen en betaalde alleen als hij het billijk vond en het hem uitkwam. Naast een zorgeloos leven heeft hem dat ook in financiële zin opvallend veel gebracht.
Met andere woorden; hij stal gewoon want als hij niet het billijk vond betaalde hij niet. Dus een TV of een auto werd gewoon gestolen? Abonnementen werden aangegaan en als hij het pas na 4 maande ntijd vond om een keer te betalen dan gebeurde dat gewoon?

Aanmaningen waren bij jullie dan aan de orde van de dag? Of hoe moet ik dat nou zien? Mensen die genoeg geld hebben hebben geen moeite met rekeningen te betalen wanneer ze dat moeten. Alleen mensen die het ene gat moeten dichten met het andere hanteren een werkwijze als door jou beschreven.

Hoe moet ik me dat nou voorstellen, wat je nou schrijft?
  maandag 21 maart 2011 @ 11:03:25 #264
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94412177
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:52 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Da's toch apart. Als een marokkaan er dezelfde mentaliteit op na houdt heet hij ineens:
- Winkeldief
- Scooterklauwer
- Straattuig

Als ik alleen betaalde wat ik billijk vondt dan:
- Betaalde ik maar 1/10 van mijn ziekenkostenverzekering
- Betaalde ik geen WW premie meer
- Betaalde ik zo'n 20% minder inkomstenbelasting

Als ik alleen zou betalen wat mij uitkwam... dan zouden een heeeeleboel instanties mij een boel brieven gaan sturen :P
pi_94412516
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

kom maar op met de adressen/links zal wel weer niet, he :)
Als jij met een serieuze kopers op de proppen komt voor deze unieke toplocaties zal wel weer niet, hè :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94412536
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Met andere woorden; hij stal gewoon want als hij niet het billijk vond betaalde hij niet. Dus een TV of een auto werd gewoon gestolen?
Voor een TV of auto betalen is natuurlijk wel billijk.
quote:
Abonnementen werden aangegaan en als hij het pas na 4 maande ntijd vond om een keer te betalen dan gebeurde dat gewoon?
Hier begint inderdaad het grijze gebied. Als hij zich door de één of andere mooiprater onder valse voorwendselen (lees: verbale leugens) een abonnement had aan laten smeren (wat regelmatig gebeurde), waar hij al vrij snel spijt van kreeg omdat het niet om het beloofde geweldige product bleek te gaan maar om aperte rotzooi, dan betaalde hij inderdaad gewoon niet.
quote:
Aanmaningen waren bij jullie dan aan de orde van de dag? Of hoe moet ik dat nou zien? Mensen die genoeg geld hebben hebben geen moeite met rekeningen te betalen wanneer ze dat moeten. Alleen mensen die het ene gat moeten dichten met het andere hanteren een werkwijze als door jou beschreven.

Hoe moet ik me dat nou voorstellen, wat je nou schrijft?
In elk geval niet zoals je het je hierboven voorstelt, want arm is hij als volwassene nooit geweest. Maar hij nam het niet zo nauw met betalingsmoraal, vooral niet in gevallen waarbij hij het gevoel had dat hem een oor aangenaaid was.

Om nog een voorbeeldje te geven: als de één of andere "boekenclub" of "muntenhuis" hem troep begon te sturen waar hij niet héél expliciet om gevraagd had, dan hield hij die troep wel, maar betaalde hij daar gewoon niet voor. Dat hij daar volgens het betreffende mailorderbedrijf impliciet wel toestemming voor had gegeven (bijvoorbeeld door iets niet terug te sturen) boeide hem absoluut niet. En van dreigementen met deurwaarders was hij ook totaal niet onder de indruk.
pi_94412600
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nee, niet om Leidsche Rijn, Almere, Dronten en aanverwanten :)
Noord Brabant -3,4% _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_94412687
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:36 schreef Asfyxia het volgende:

Imho is dat de omgekeerde wereld.
Inderdaad.... onbegrijpelijk.
I'll sing you a lullaby.
pi_94412798
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:15 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Voor een TV of auto betalen is natuurlijk wel billijk.

[..]

Hier begint inderdaad het grijze gebied. Als hij zich door de één of andere mooiprater onder valse voorwendselen (lees: verbale leugens) een abonnement had aan laten smeren (wat regelmatig gebeurde), waar hij al vrij snel spijt van kreeg omdat het niet om het beloofde geweldige product bleek te gaan maar om aperte rotzooi, dan betaalde hij inderdaad gewoon niet.

[..]
Ja sorry hoor, maar dan was je vader misschien niet zo'n helder licht. Als je je keer op keer maar wat aan laat smeren, dan ben je niet al te snugger bezig. Dus hij geloofde in de Gouden Bergen die beloofd werden maar als dan de aap uit de mouw kwam (serieus, hoe kun je hier nou meerdere keren intrappen?) dan hield hij gewoon op met betalen? Kwalijke zaak.

quote:
In elk geval niet zoals je het je hierboven voorstelt, want arm is hij als volwassene nooit geweest. Maar hij nam het niet zo nauw met betalingsmoraal, vooral niet in gevallen waarbij hij het gevoel had dat hem een oor aangenaaid was.
Ja, dat kun je overal bij zeggen. Je legt de verantwoordelijkheid wel weer heel leuk bij de verkopende partij, maar jouw vader ging er met open ogen in en daarna hield hij op met betalen. Dat kun je mooi inpakken, maar het komt er op neer dat hij dus een wanbetaler was.

quote:
Om nog een voorbeeldje te geven: als de één of andere "boekenclub" of "muntenhuis" hem troep begon te sturen waar hij niet héél expliciet om gevraagd had, dan hield hij die troep wel, maar betaalde hij daar gewoon niet voor. Dat hij daar volgens het betreffende mailorderbedrijf impliciet wel toestemming voor had gegeven (bijvoorbeeld door iets niet terug te sturen) boeide hem absoluut niet. En van dreigementen met deurwaarders was hij ook totaal niet onder de indruk.
Ah, moreel verwerpelijk. Wel de zooi houden, maar niet betalen. Dat is volgens mij een vorm van stelen. Maar ik begrijp wel dat dit soort dingen dus met regelmaat gebeurden. Wat vreemd joh, want ik heb dat soort dingen niet. Ik krijg geen zooi van een muntenhuis of wat dan ook, en 'mooipraters' druipen ook af, waarna ik niet vastzit aan allerlei toestanden. Ik denk niet dat het probleem bij die 'mooipraters' lag Asfyxia...
pi_94412852
quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als jij met een serieuze kopers op de proppen komt voor deze unieke toplocaties zal wel weer niet, hè :D
hoe kan ik nou serieuze kopers aanleveren voor imaginaire plekken? :) Je mag ze ook PM'en hoor :)
pi_94413055
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar dan was je vader misschien niet zo'n helder licht. Als je je keer op keer maar wat aan laat smeren, dan ben je niet al te snugger bezig. Dus hij geloofde in de Gouden Bergen die beloofd werden maar als dan de aap uit de mouw kwam (serieus, hoe kun je hier nou meerdere keren intrappen?) dan hield hij gewoon op met betalen? Kwalijke zaak.
Nou volgens mij kreeg hij vooral door dat deze bedrijven leugens verkondigden en zich van oplichterspraktijken bedienden, en zag hij daarin een kans om gratis producten toegestuurd te krijgen. ;)
quote:
Ja, dat kun je overal bij zeggen. Je legt de verantwoordelijkheid wel weer heel leuk bij de verkopende partij, maar jouw vader ging er met open ogen in en daarna hield hij op met betalen. Dat kun je mooi inpakken, maar het komt er op neer dat hij dus een wanbetaler was.
Noem het zoals je wilt, hij leeft toch niet meer. ;) Gevolg van zijn "verzamelwoede" was wel dat ik na zijn overlijden hele verzamelingen (muntenverzamelingen, z'n verzameling "oorlogskranten", de halve collectie van Franklin Mint uit de jaren '80 en '90, 80-delige kookboekseries etc. etc.) op marktplaats heb mogen verkopen zonder dat hij daar zelf ooit een cent voor heeft betaald. Heeft me toch een aardig zakcentje opgeleverd. ;)
quote:
Ah, moreel verwerpelijk. Wel de zooi houden, maar niet betalen. Dat is volgens mij een vorm van stelen. Maar ik begrijp wel dat dit soort dingen dus met regelmaat gebeurden. Wat vreemd joh, want ik heb dat soort dingen niet. Ik krijg geen zooi van een muntenhuis of wat dan ook, en 'mooipraters' druipen ook af, waarna ik niet vastzit aan allerlei toestanden. Ik denk niet dat het probleem bij die 'mooipraters' lag Asfyxia...
Welk 'probleem'? Die ouwe van mij had geen probleem hoor, die genoot er alleen maar van.
pi_94413152
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:15 schreef Asfyxia het volgende:

Mijn vader kreeg ook eens ongevraagd spullen opgestuurd van zo'n toko waar hij ooit in het verleden eens wat besteld had. Zat er een brief bij dat ze het hem hadden opgestuurd omdat ze wel vonden dat het bij zijn interesses paste. Mijn vader heeft het natuurlijk nooit betaald, gewoon een belletje gegeven dat ze hun eigendom gewoon mogen komen ophalen :)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 21 maart 2011 @ 11:36:46 #273
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94413187
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:32 schreef Asfyxia het volgende:

Welk 'probleem'? Die ouwe van mij had geen probleem hoor, die genoot er alleen maar van.
Dat is wat tokkies ook altijd roepen. "Ik heb geen problemen".
Dat klopt, omdat het resultaat van hun gedrag bij anderen komt te liggen. Maar goed, het heeft weinig zin om dat aan een tokkie uit te leggen, net zoals het weinig zin om aan jou of je vader uit te leggen dat niet betalen voor diensten die je afneemt gewoon asociaal is.
Ik weet het, mensen die dat wel doen zijn in jouw ogen gewoon te braaf en "niet cool" enzo. ;)
pi_94413236
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:24 schreef CoolGuy het volgende:

Total bullshit natuurlijk.... zooi ongevraagd opsturen in de hoop dat mensen er voor gaan betalen... :')
I'll sing you a lullaby.
  maandag 21 maart 2011 @ 11:38:56 #275
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94413265
Overigens is het houden van spullen die je ongevraagd worden toegezonden gewoon toegestaan. Vraag maar aan UPC, die zijn nog een boel modems kwijt die ze ongevraag aan mensen stuurden :P

Maar dat is nog steeds wat anders dan een overeenkomst met iemand sluiten en daarna weigeren te betalen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')