abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 maart 2011 @ 00:54:53 #201
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_94358785
Met een beetje googlen had je destijds ook gewoon een goed product kunnen nemen Xeno. Maar eens met het feit dat vele tussenpersonen veelal meewerkten uit eigenbelang aan de bankenstrategie om consumenten uit te melken. En nog steeds trouwens.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_94358894
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gewoon goed lezen voor je iets tekent dus.
Wat een onzin. Lees jij ook de produkt-, leverings-, en garantievoorwaarden voordat je een nieuwe televisie of computer aanschaft? Nee, natuurlijk niet. Het produkt moet gewoon deugen, zo staat het ook in de wet. Dat dat voor financiële produkten blijkbaar niet hoeft te gelden, zegt alleen iets over de macht van de banken binnen onze samenleving. Levensgevaarlijk.
pi_94359095
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:54 schreef Bayswater het volgende:
Met een beetje googlen had je destijds ook gewoon een goed product kunnen nemen Xeno. Maar eens met het feit dat vele tussenpersonen veelal meewerkten uit eigenbelang aan de bankenstrategie om consumenten uit te melken. En nog steeds trouwens.
Internet? Google? Tja.... dat bestaat natuurlijk al sinds mensen zich kunnen herinneren :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94359192
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:57 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Wat een onzin. Lees jij ook de produkt-, leverings-, en garantievoorwaarden voordat je een nieuwe televisie of computer aanschaft? Nee, natuurlijk niet. Het produkt moet gewoon deugen, zo staat het ook in de wet. Dat dat voor financiële produkten blijkbaar niet hoeft te gelden, zegt alleen iets over de macht van de banken binnen onze samenleving. Levensgevaarlijk.
Precies bankiers en verzekeraars zijn criminelen die parasiteren op de samenleving. Walgelijk volk :r
I'll sing you a lullaby.
pi_94359195
quote:

[..]

Daarom. Mee eens. Je gaat toch vanuit als je een stoel koopt dat je erop kan zitten en je vraagt toch niet naar de maximale (en nominale) belasting in combinatie met een levensduur als je een stoel koopt?
pi_94359242
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2011 01:04 schreef skrn het volgende:

[..]

Daarom. Mee eens. Je gaat toch vanuit als je een stoel koopt dat je erop kan zitten en je vraagt toch niet naar de maximale (en nominale) belasting in combinatie met een levensduur als je een stoel koopt?
Bankiers, verzekeraars en financiele goochelaars wel :')
I'll sing you a lullaby.
  zondag 20 maart 2011 @ 01:08:22 #207
43642 Bayswater
pi_94359329
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 01:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Internet? Google? Tja.... dat bestaat natuurlijk al sinds mensen zich kunnen herinneren :')
De ellende begon zo rond de tijd dat google opgericht werd, 1997 dus.
Life lies a slow suicide
  zondag 20 maart 2011 @ 01:09:47 #208
43642 Bayswater
pi_94359375
quote:

[..]

Met een auto lees ik al wat verder, laat staan met een hypotheek op een woning.
Life lies a slow suicide
pi_94359405
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 01:09 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Met een auto lees ik al wat verder, laat staan met een hypotheek op een woning.
Ben je bang dat de dealer enkel een set winterbanden levert :')
I'll sing you a lullaby.
  zondag 20 maart 2011 @ 01:12:08 #210
43642 Bayswater
pi_94359449
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 01:10 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ben je bang dat de dealer enkel een set winterbanden levert :')
Winterbanden zijn voor mietjes.
Life lies a slow suicide
pi_94359462
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 01:08 schreef Bayswater het volgende:

[..]

De ellende begon zo rond de tijd dat google opgericht werd, 1997 dus.
Ja.... het zal wel... en hoeveel mensen zaten er toen al op het net? Laat staan dat ze ervaring over banksters en verzekeraars aan het uitwisselen waren :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94359494
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 01:12 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Winterbanden zijn voor mietjes.
Je moet inderdaad over flinke kuiten beschikken om je auto uit de sloot te duwen _O-
I'll sing you a lullaby.
  zondag 20 maart 2011 @ 01:14:49 #213
43642 Bayswater
pi_94359564
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 01:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je moet inderdaad over flinke kuiten beschikken om je auto uit de sloot te duwen _O-
Liggen er meer met winterbanden in een greppel omdat die lui denken dat ze met ijzel ook werken. |:(

Daarnaast is weer 7 + graden :)
Life lies a slow suicide
pi_94359648
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 01:14 schreef Bayswater het volgende:

Liggen er meer met winterbanden in een greppel omdat die lui denken dat ze met ijzel ook werken. |:(

Als jij het zegt zal het wel zo zijn :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94359699
Ik wacht nog even met mijn andere setje overzetten, totdat de 'r' weer uit de maand is ;)
I'll sing you a lullaby.
  zondag 20 maart 2011 @ 01:23:49 #216
43642 Bayswater
pi_94359855
De benzinepomphouder zal blij met je zijn. :P
Life lies a slow suicide
pi_94362871
In Het Parool van Zaterdag stonden er mensen met woningen die +6 maanden in de verkoop staan :')

Echt, mies doen dat je de woning die je 13 jaar geleden gekocht hebt voor 130.000 maar niet kwijtraakt voor (ik meen) 550.000 en nu dus alweer in de verkoop staat voor 499.000 euro :')
pi_94366585
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 02:54 schreef WammesWaggel het volgende:
In Het Parool van Zaterdag stonden er mensen met woningen die +6 maanden in de verkoop staan :')

Echt, mies doen dat je de woning die je 13 jaar geleden gekocht hebt voor 130.000 maar niet kwijtraakt voor (ik meen) 550.000 en nu dus alweer in de verkoop staat voor 499.000 euro :')
Zou je het kunnen inscannen? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.

Trouwens, +6 maanden, wat is dat nou eigenlijk? Ik ken diverse mensen met een woning die +3 jaar in de verkoop staat.
  zondag 20 maart 2011 @ 10:17:13 #219
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94366714
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 01:14 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Gaat prima met echte winterbanden

De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_94368210
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 10:17 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Gaat prima met echte winterbanden

[ afbeelding ]
Die mogen niet van de mietjes van rijkswaterstaat..... schijnt het zoab naar de klote te helpen :')
I'll sing you a lullaby.
pi_94368686
Hoe zou het inmiddels staan met de verkoop van de superduperdeluxe woningen in the gated community Park Bloeyendael? De bouw zou volgens de eigen website binnenkort al, in juli 2011, van start moeten gaan. Daarentegen beweren andere bronnen dat de bouw op zijn vroegst in 2012 begint, wanneer minimaal 50% van het park is verkocht. Het zal mij echter verbazen als er überhaupt één schop de grond in gaat, maar we gaan het komend jaar zien.

Afijn, je wilt er toch niet dood gevonden worden?
  zondag 20 maart 2011 @ 11:55:00 #222
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_94368931
quote:
5s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:47 schreef Asfyxia het volgende:
Hoe zou het inmiddels staan met de verkoop van de superduperdeluxe woningen in the gated community Park Bloeyendael? De bouw zou volgens de eigen website binnenkort al, in juli 2011, van start moeten gaan. Daarentegen beweren andere bronnen dat de bouw op zijn vroegst in 2012 begint, wanneer minimaal 50% van het park is verkocht. Het zal mij echter verbazen als er überhaupt één schop de grond in gaat, maar we gaan het komend jaar zien.

Afijn, je wilt er toch niet dood gevonden worden?
men denkt nog steeds hoe langer we wachten hoe veel te beter, ondertussen licht de grond er renteloos bij, omdat men niet het supervermogen kan verdienen wat gedacht was

Lijkt me beter als ze de woningen maar drie slagen eenvoudiger maken en er normale woningen komen, die zijn wel te verkopen, zeker op fietsafstand van de U.U. en Rijnsweerd

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 20-03-2011 12:00:07 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94369213
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

men denkt nog steeds hoe langer we wachten hoe veel te beter, ondertussen licht de grond er renteloos bij, omdat men niet het supervermogen kan verdienen wat gedacht was

Lijkt me beter als ze de woningen maar drie slagen eenvoudiger maken en er normale woningen komen, die zijn wel te verkopen, zeker op fietsafstand van de U.U. en Rijnsweerd
Nee.... daar beginnen ze niet aan, deze unieke grond en locatie is het nu eenmaal gewoon waard. locatie, locatie, locatie..... dat is de enige factor die van belang is voor de prijsvorming....
Dit is unieke grond.... dus daar hoort een unieke prijs bij :7
I'll sing you a lullaby.
pi_94369397
Fundateller stijgt en de Vereniging geleend huis indicator is dalende:

http://www.eigenhuis.nl/tools/marktindicator/
I'll sing you a lullaby.
  zondag 20 maart 2011 @ 22:11:56 #225
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_94396505
quote:
10s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee.... daar beginnen ze niet aan, deze unieke grond en locatie is het nu eenmaal gewoon waard.
waarde is een relatief begrip
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94406486
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 10:09 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Zou je het kunnen inscannen? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.

Trouwens, +6 maanden, wat is dat nou eigenlijk? Ik ken diverse mensen met een woning die +3 jaar in de verkoop staat.
Helaas heb ik geen scanner :@
pi_94408785
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 02:02 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Helaas heb ik geen scanner :@
Daar hoef je je niet voor te schamen hoor. ;)
  maandag 21 maart 2011 @ 08:30:45 #228
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_94408887
Vandaag CBS-cijfers.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze verder dalen. Maar het zou zomaar kunnen zijn dat die stuiptrekking van afgelopen december in de cijfers te zien is. Het CBS meet immers de afgeronde transacties, en zo'n proces duurt een tijdje. And remember: Afgelopen december zou er een eindspurt zijn van leenkneusjes die dit jaar niet meer genoeg mogen lenen om een huis te kopen (omdat dat voor hen onverstandig is).

Dus het blijft spannend: Wat weegt zwaarder in de cijfers: de algemene malaise op de woningmarkt of de stuiptrekking van de leenkneusjes? Met dit soort lage verkoopaantallen, kunnen gemiddelde cijfers alle kanten uitvliegen :)
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_94408967
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 08:30 schreef droom_econoom8 het volgende:
Afgelopen december zou er een eindspurt zijn van leenkneusjes die dit jaar niet meer genoeg mogen lenen om een huis te kopen (omdat dat voor hen onverstandig is).
Ik hoor eigenlijk weinig over woning-leners die net hun huis hebben verkocht en er nu achter komen dat ze geen hypotheek kunnen afsluiten voor een gelijkwaardig huis?

- zit de boel zo op slot dat ze hun huis niet verkopen?
- slikken ze hun verlies en gaan ze kleiner wonen?
- wordt de soep niet zo heet gegeten?
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_94408980
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 08:35 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik hoor eigenlijk weinig over woning-leners die net hun huis hebben verkocht en er nu achter komen dat ze geen hypotheek kunnen afsluiten voor een gelijkwaardig huis?
Goh, nu je het zegt, hoe zou dat toch komen. Misschien omdat er bijna niks meer verkocht wordt? ;)
pi_94409034
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 08:37 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Goh, nu je het zegt, hoe zou dat toch komen. Misschien omdat er bijna niks meer verkocht wordt? ;)
Maar wel genoeg mensen die een huis kopen toch? Ik kan in mijn omgeving heel wat mensen aanwijzen die in het afgelopen jaar een huis hebben gekocht. Dan is er ook een verkopende partij natuurlijk he..
pi_94409055
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 08:37 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Je zult ze de kost moeten geven, eerst het huis gaan verkopen, om vervolgens te informeren naar de nieuwe hypotheek-regels.

Ik heb in mijn directe omgeving zo'n stelletje...
  maandag 21 maart 2011 @ 08:47:39 #233
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94409141
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 08:30 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze verder dalen. Maar het zou zomaar kunnen zijn dat die stuiptrekking van afgelopen december in de cijfers te zien is.
_O-
En uiteraard zeg je zometeen: "Zie je wel! Ik zei het toch!?" :D
Ik ben het met je eens, ik denk ook dat het gaat stijgen of dalen! :D
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_94409151
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 08:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar wel genoeg mensen die een huis kopen toch?
Ja? Ik merk er persoonlijk weinig van, zie hier in mijn omgeving ook al jaren dezelfde woningen te koop staan (toegegeven, het betreft hier wel de wat duurdere categorie boven 4 ton).

Zelfs een bevriend stel gaat er nu van pure ellende toe over hun al enige tijd in Amsterdam (naar eigen zeggen op een toplocatie :')) te koop staande appartement te verhuren, omdat ze de dubbele lasten niet meer trekken.
quote:
Ik kan in mijn omgeving heel wat mensen aanwijzen die in het afgelopen jaar een huis hebben gekocht. Dan is er ook een verkopende partij natuurlijk he..
Uiteraard. Als dat zo is, is er ook een verkopende partij.
pi_94409550
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 08:47 schreef Whuzz het volgende:

Ik ben het met je eens, ik denk ook dat het gaat stijgen of dalen! :D
Jij was toch van de stagnatie?
I'll sing you a lullaby.
pi_94409581
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 08:48 schreef Asfyxia het volgende:

Zelfs een bevriend stel gaat er nu van pure ellende toe over hun al enige tijd in Amsterdam (naar eigen zeggen op een toplocatie :')) te koop staande appartement te verhuren, omdat ze de dubbele lasten niet meer trekken.

Ik ken ook wat 020'ers met onverkoopbare pandjes.... ondanks de unieke toplocatie, gestegen prijzen en aangetrokken markt. Wel veel kijkers maar niet kopers :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94409585
quote:

[..]

Ja? Ik merk er persoonlijk weinig van, zie hier in mijn omgeving ook al jaren dezelfde woningen te koop staan (toegegeven, het betreft hier wel de wat duurdere categorie boven 4 ton).

[..]

Ik zie het wel. In mijn wijk staan huizen van ruim boven de 4 ton, en die zijn heel rap gegaan. In mijn straat hebben ook verschillende te koop gestaan maar die zijn net zo rap gegaan, op 1 na, en dat is zelfverkoop volgens mij.

En dan is er nog een bevriend stel van mijn ouders, die in de rijkste wijk van de omgeving wonen, en het huis naast hun heeft een paar maanden geleden te koop gestaan voor meer dan 2 miljoen, ongeveer een week heeft het te koop gestaan, toen was het weg (maar dat is natuurlijk wel een hele andere categorie dan waar starters wonen, dus die vergelijking is niet eerlijk).

Maar er zijn natuurlijk ook huizen die heel lang te koop staan. Overigens, toen ik mijn huis kocht was ik ontzettend kritisch, en als ik een huis het niet waard vond betaalde ik 't ook niet. Mijn huidige huis is het 4e huis waar ik naar ben gaan kijken. Ik maakte het mezelf wel moeilijk, want ik ben lang bezig geweest met kopen, omdat ik per se alleen maar in deze wijk wilde wonen :')
  maandag 21 maart 2011 @ 09:24:08 #238
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94409689
quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jij was toch van de stagnatie?
Ok, weet je wat... ik denk dat het stagneert, maar dat er ook factoren zijn die zouden kunnen zorgen voor een daling. Daarnaast kan het zijn dat er zaken in de cijfers zijn meegenomen die voor een stijging zorgen.

Hee, nu klink ik net als Kees Tekort :')
pi_94409756
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik ken ook wat 020'ers met onverkoopbare pandjes.... ondanks de unieke toplocatie, gestegen prijzen en aangetrokken markt. Wel veel kijkers maar niet kopers :)
Zelfde verhaal bij dat stelletje dat ik ken inderdaad. Kijken kijken nie kopen.
  maandag 21 maart 2011 @ 09:38:11 #240
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94409913
Ik ken ook <insert random example that supports your case>, waarbij <insert situation that supports your case>, dus <draw conclusion from used fictional example that is in line with your case>.

Ik heb Asfyxia en Xeno's basis argumenten even samengevat in een template. Ies handieg! :D
pi_94409950
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

kom maar op met de adressen/links zal wel weer niet, he :)
pi_94410025
quote:

[..]

[..]

Erger nog, ik ken zelfs panden die op het hoogtepunt van de markt vier jaar te koop stonden. In tegenstelling tot 2007 en eerder ken ik echter niemand die eerst een huis koopt, en vervolgens zijn huidige huis verkoopt, wel alles in omgekeerde variant (eerst verkopen, dan kopen). Wat ik trouwens altijd al de juiste volgorde vond, zelfs in een oplopende markt...
pi_94410051
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Erger nog, ik ken zelfs panden die op het hoogtepunt van de markt vier jaar te koop stonden. In tegenstelling tot 2007 en eerder ken ik echter niemand die eerst een huis koopt, en vervolgens zijn huidige huis verkoopt, wel alles in omgekeerde variant (eerst verkopen, dan kopen). Wat ik trouwens altijd al de juiste volgorde vond, zelfs in een oplopende markt...
Ja, doh, want als je het verkeerd om doet zit je met dubbele lasten te kijken. Dan ben je dom bezig. Nu heb ik wel begrepen dat je de verantwoordelijk altijd ergens anders neer kunt leggen, dus het was dan vast niet de schuld van die verkopende mensen zelf, om alvast een nieuw huis te kopen. Dat lag vast aan iemand anders ofzo.
  maandag 21 maart 2011 @ 09:43:28 #244
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94410055
Stats zijn binnen. Prijzen iets gedaald, aantal verkopen iets gestegen.
Zie je wel! Ik had gelijk! ;)
pi_94410225
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zie het wel. In mijn wijk staan huizen van ruim boven de 4 ton, en die zijn heel rap gegaan. In mijn straat hebben ook verschillende te koop gestaan maar die zijn net zo rap gegaan, op 1 na, en dat is zelfverkoop volgens mij.

En dan is er nog een bevriend stel van mijn ouders, die in de rijkste wijk van de omgeving wonen, en het huis naast hun heeft een paar maanden geleden te koop gestaan voor meer dan 2 miljoen, ongeveer een week heeft het te koop gestaan, toen was het weg (maar dat is natuurlijk wel een hele andere categorie dan waar starters wonen, dus die vergelijking is niet eerlijk).

Maar er zijn natuurlijk ook huizen die heel lang te koop staan. Overigens, toen ik mijn huis kocht was ik ontzettend kritisch, en als ik een huis het niet waard vond betaalde ik 't ook niet. Mijn huidige huis is het 4e huis waar ik naar ben gaan kijken. Ik maakte het mezelf wel moeilijk, want ik ben lang bezig geweest met kopen, omdat ik per se alleen maar in deze wijk wilde wonen :')
Ik weet natuurlijk niet waar jij woont (gokje: Utrecht/'t Gooi of ergens in die regio?). Ikzelf woon in een plattelandsgemeente in ZHZ, met relatief veel duurdere woningen die bewoond worden door relatief rijke babyboomers (opvallend veel X5-rijders hier). Die denken allemaal nog de hoofdprijs te kunnen vangen voor hun stulpje, maar met massaal wegtrekkende jongeren en zonder nieuwe aanwas zie ik dat niet snel meer gebeuren.
  maandag 21 maart 2011 @ 09:53:09 #246
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94410303
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:50 schreef Asfyxia het volgende:
rijke babyboomers (opvallend veel X5-rijders hier). Die denken allemaal nog de hoofdprijs te kunnen vangen voor hun stulpje, maar met massaal wegtrekkende jongeren en zonder nieuwe aanwas zie ik dat niet snel meer gebeuren.
Wat hebben wegtrekkende jongeren te maken met de verkoop van rijke-X5-rijdende-babyboomers-huizen te maken :?
pi_94410412
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:53 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Wat hebben wegtrekkende jongeren te maken met de verkoop van rijke-X5-rijdende-babyboomers-huizen te maken :?
Dat er op termijn waarschijnlijk bevolkingskrimp zal zijn, iets waar de politiek het hier overigens al veelvuldig over heeft. Daar reageert men dan op door te willen bijbouwen, met de gedachte "als we eerst die huizen maar neerzetten, dan komen de mensen vanzelf", maar volgens mij is dat de verkeerde reactie. Op een markt met een krimpende vraag moet je niet reageren door het aanbod te vergroten.

Die babyboomers zullen de komende 20 jaar redelijk massaal het loodje leggen (gebeurt nu al). Dat betekent dat er steeds meer van die dure woningen te koop zullen komen. Zonder nieuwe aanwas en zonder doorstroming van onderaf (waar je dus die jongeren voor nodig hebt), zie ik niet hoe men die woningen kwijt zal raken zonder niet eerst de prijs substantieel te verlagen.
  maandag 21 maart 2011 @ 10:03:36 #248
43642 Bayswater
pi_94410547
Prijzen koopwoningen opnieuw lager
Verkochte bestaande koopwoningen waren in februari gemiddeld 1,5% goedkoper dan in februari 2010. Deze prijsdaling is groter dan in januari, toen de verkoopprijzen 1,1 % lager waren dan een jaar eerder. Dit blijkt uit de ontwikkeling van de prijsindex bestaande koopwoningen van het CBS en het Kadaster.

Alle woningtypen waren in februari goedkoper dan een jaar eerder. Vrijstaande woningen daalden met 3,4% het meest in prijs, hoekwoningen en appartementen met 0,8% het minst.

In alle provincies daalden de prijzen, met uitzondering van Groningen en Noord-Holland. Het grootst was de prijsdaling in Friesland en Noord-Brabant met 3,4%.In Groningen stegen de prijzen met 1,0%, in Noord-Holland waren de woningen even duur als een jaar eerder.

bron Kadaster
Life lies a slow suicide
  maandag 21 maart 2011 @ 10:06:05 #249
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_94410589
quote:

[..]

Eh ja!
Sinds wanneer hoeven we ons verstand niet te gebruiken, alles wordt verplicht geregeld en beschermt.

We raken ons gezond verstand kwijt en weten niet eens meer waarom bepaalde zaken zo zijn omdat we dit niet zelf hebben kunnen/mogen bepalen.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_94410668
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:57 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Dat er op termijn waarschijnlijk bevolkingskrimp zal zijn, iets waar de politiek het hier overigens al veelvuldig over heeft. Daar reageert men dan op door te willen bijbouwen, met de gedachte "als we eerst die huizen maar neerzetten, dan komen de mensen vanzelf", maar volgens mij is dat de verkeerde reactie. Op een markt met een krimpende vraag moet je niet reageren door het aanbod te vergroten.

Die babyboomers zullen de komende 20 jaar redelijk massaal het loodje leggen (gebeurt nu al). Dat betekent dat er steeds meer van die dure woningen te koop zullen komen. Zonder nieuwe aanwas en zonder doorstroming van onderaf (waar je dus die jongeren voor nodig hebt), zie ik niet hoe men die woningen kwijt zal raken zonder niet eerst de prijs substantieel te verlagen.
Wat denk je van al die banen van die pensionado die opgevuld gaan worden door die jongeren? Dat er teveel woningen zullen zijn ben ik met je eens (was hier laatst bij een bijeenkomst in het dorp, en wat een hoop grijze koppen), maar om kwaliteit zal imho verhevigd geconcurreerd worden. Nee, niet om Leidsche Rijn, Almere, Dronten en aanverwanten :)
pi_94410725
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:06 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Eh ja!
Sinds wanneer hoeven we ons verstand niet te gebruiken, alles wordt verplicht geregeld en beschermt.

We raken ons gezond verstand kwijt en weten niet eens meer waarom bepaalde zaken zo zijn omdat we dit niet zelf hebben kunnen/mogen bepalen.
sterker nog, een tv van 500 euro durf ik best te kopen zonder de voorwaarden te bestuderen, maar voor een financieel product van 500.000 euro zou ik me helemaal niet hoeven te verdiepen? Juist wel dus.
  maandag 21 maart 2011 @ 10:17:46 #252
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94410851
Een TV vergelijken met een huis :')

Ik heb van mijn TV niet eens de handleiding gelezen, laat staan de rest het papierwerk.
Ik heb tijdens het aankooptraject van mijn huis élke letter van élk document gelezen en waar nodig extra informatie ingewonnen als iets niet helemaal duidelijk was.

Nogal een verschil; een TV van nog geen 1000 euro die hooguit een paar jaar mee moet gaan en die simpelweg vervangen wordt als hij de geest geeft/ik hem zat ben/er een WII-mote doorheen gaat of een huis waar ik minstens de komende 20 jaar in wil wonen en waarbij het financieel product dat er bij komt kijken een looptijd van 30 jaar heeft en per maand zowat hetzelfde kost als die TV...
pi_94411088
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Wat denk je van al die banen van die pensionado die opgevuld gaan worden door die jongeren?
Jij denkt dat die opgevuld gaan worden in krimpgebieden? Ik moet dat nog zien. Het gaat hier om merendeels rijke boeren en andere ondernemers in de agrarische sector en alles wat daar tegenaan hangt. Niet echt sexy, volgens mij staan jongeren niet te trappelen om in die sector aan de slag te gaan. Die trekken hier massaal weg tussen hun 16de en 20ste (gaan "studeren"), om vervolgens nooit meer terug te keren.

Maar wellicht ga je gelijk krijgen en keert de wal vanzelf het schip. :)
quote:
Dat er teveel woningen zullen zijn ben ik met je eens (was hier laatst bij een bijeenkomst in het dorp, en wat een hoop grijze koppen), maar om kwaliteit zal imho verhevigd geconcurreerd worden. Nee, niet om Leidsche Rijn, Almere, Dronten en aanverwanten :)
Kwaliteit zat hier, daar zal het niet aan liggen.
pi_94411366
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:17 schreef Whuzz het volgende:
Een TV vergelijken met een huis :')

Ik heb van mijn TV niet eens de handleiding gelezen, laat staan de rest het papierwerk.
Ik heb tijdens het aankooptraject van mijn huis élke letter van élk document gelezen en waar nodig extra informatie ingewonnen als iets niet helemaal duidelijk was.
Ik beweer ook nergens dat je dat niet zou hoeven doen, integendeel. Uiteraard zou ik dat zelf ook doen, van A tot Z. ;)

Wat ik wel heel vreemd vind, is dat consumenten wel een stevige wetsbescherming genieten bij de aankoop van een product met geen of zeer weinig (financieel) risico, zoals bijvoorbeeld een televisie, waardoor het eigenlijk totaal onnodig is geworden om de voorwaarden te lezen (want wat daar ook voor onzin in staat, de consumentenwetgeving gaat toch altijd vóór). Terwijl ze bij de aankoop van een woning met bijbehorende megaschuld, met alle grote risico's die daar uit voortvloeien, blijkbaar in de praktijk geen of nauwelijks enige bescherming genieten tegen allerlei wanproducten en wanpraktijken, zoals die gedurende de afgelopen 10 jaar veelvuldig door de financiële sector zijn verkocht en gebezigd.

Imho is dat de omgekeerde wereld.
  maandag 21 maart 2011 @ 10:41:36 #255
324665 meth77
to do or not to do
pi_94411514
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:03 schreef Bayswater het volgende:
Prijzen koopwoningen opnieuw lager
Verkochte bestaande koopwoningen waren in februari gemiddeld 1,5% goedkoper dan in februari 2010. Deze prijsdaling is groter dan in januari, toen de verkoopprijzen 1,1 % lager waren dan een jaar eerder. Dit blijkt uit de ontwikkeling van de prijsindex bestaande koopwoningen van het CBS en het Kadaster.

Alle woningtypen waren in februari goedkoper dan een jaar eerder. Vrijstaande woningen daalden met 3,4% het meest in prijs, hoekwoningen en appartementen met 0,8% het minst.

In alle provincies daalden de prijzen, met uitzondering van Groningen en Noord-Holland. Het grootst was de prijsdaling in Friesland en Noord-Brabant met 3,4%.In Groningen stegen de prijzen met 1,0%, in Noord-Holland waren de woningen even duur als een jaar eerder.

bron Kadaster
ik verwacht dat de prijsdalingen dit jaar harder gaan dan vorig jaar
  maandag 21 maart 2011 @ 10:43:18 #256
324665 meth77
to do or not to do
pi_94411562
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:53 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Die X5 is gefinancierd met overwaarde en de jongeren moeten dus die X5 gaan betalen binnekort, alleen die hebben daar geen zin in
  maandag 21 maart 2011 @ 10:43:29 #257
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94411569
Als ik een huis had dat ik wilde verkopen, maar wat niet lukte, dan begon ik er een hotel in. Hotelkamers in NL schijnen nu gemiddeld de duurste in de wereld te zijn. Gouden business! :D
pi_94411610
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:43 schreef Whuzz het volgende:
Als ik een huis had dat ik wilde verkopen, maar wat niet lukte, dan begon ik er een hotel in. Hotelkamers in NL schijnen nu gemiddeld de duurste in de wereld te zijn. Gouden business! :D
Let wel:
Je bent verplicht om kamerverhuur aan te geven bij de bank waar de lening loopt.
  maandag 21 maart 2011 @ 10:47:07 #259
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94411679
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:45 schreef BertV het volgende:

[..]

Let wel:
Je bent verplicht om kamerverhuur aan te geven bij de bank waar de lening loopt.
pfff. /care
Als je een huis huurt ben je ook verplicht om huur te betalen. Ik doe gewoon een Asfyxiatje. Sim-pel.
pi_94411697
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:47 schreef Whuzz het volgende:

[..]

pfff. /care
Als je een huis huurt ben je ook verplicht om huur te betalen. Ik doe gewoon een Asfyxiatje. Sim-pel.
Een zolderkamer verhuren, keukentje plaatsen, kan er voor zorgen dat je je maandelijkse hypotheekkosten er al uit hebt. (mits grotere stad)
:P
  maandag 21 maart 2011 @ 10:48:49 #261
324665 meth77
to do or not to do
pi_94411718
quote:
Ik denk dat ze dat ook hard nodig hebben, gezien de kosten
pi_94411821
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:47 schreef Whuzz het volgende:

[..]

pfff. /care
Precies... The Force is strong with you young Skywalker. But you are not a Jedi yet. ;)

Ik heb wat dat betreft veel geleerd van mijn vader. Die maakte zich nooit druk om de dag van morgen en betaalde alleen als hij het billijk vond en het hem uitkwam. Naast een zorgeloos leven heeft hem dat ook in financiële zin opvallend veel gebracht.
pi_94412121
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:52 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Precies... The Force is strong with you young Skywalker. But you are not a Jedi yet. ;)

Ik heb wat dat betreft veel geleerd van mijn vader. Die maakte zich nooit druk om de dag van morgen en betaalde alleen als hij het billijk vond en het hem uitkwam. Naast een zorgeloos leven heeft hem dat ook in financiële zin opvallend veel gebracht.
Met andere woorden; hij stal gewoon want als hij niet het billijk vond betaalde hij niet. Dus een TV of een auto werd gewoon gestolen? Abonnementen werden aangegaan en als hij het pas na 4 maande ntijd vond om een keer te betalen dan gebeurde dat gewoon?

Aanmaningen waren bij jullie dan aan de orde van de dag? Of hoe moet ik dat nou zien? Mensen die genoeg geld hebben hebben geen moeite met rekeningen te betalen wanneer ze dat moeten. Alleen mensen die het ene gat moeten dichten met het andere hanteren een werkwijze als door jou beschreven.

Hoe moet ik me dat nou voorstellen, wat je nou schrijft?
  maandag 21 maart 2011 @ 11:03:25 #264
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94412177
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:52 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Da's toch apart. Als een marokkaan er dezelfde mentaliteit op na houdt heet hij ineens:
- Winkeldief
- Scooterklauwer
- Straattuig

Als ik alleen betaalde wat ik billijk vondt dan:
- Betaalde ik maar 1/10 van mijn ziekenkostenverzekering
- Betaalde ik geen WW premie meer
- Betaalde ik zo'n 20% minder inkomstenbelasting

Als ik alleen zou betalen wat mij uitkwam... dan zouden een heeeeleboel instanties mij een boel brieven gaan sturen :P
pi_94412516
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

kom maar op met de adressen/links zal wel weer niet, he :)
Als jij met een serieuze kopers op de proppen komt voor deze unieke toplocaties zal wel weer niet, hè :D
I'll sing you a lullaby.
pi_94412536
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Met andere woorden; hij stal gewoon want als hij niet het billijk vond betaalde hij niet. Dus een TV of een auto werd gewoon gestolen?
Voor een TV of auto betalen is natuurlijk wel billijk.
quote:
Abonnementen werden aangegaan en als hij het pas na 4 maande ntijd vond om een keer te betalen dan gebeurde dat gewoon?
Hier begint inderdaad het grijze gebied. Als hij zich door de één of andere mooiprater onder valse voorwendselen (lees: verbale leugens) een abonnement had aan laten smeren (wat regelmatig gebeurde), waar hij al vrij snel spijt van kreeg omdat het niet om het beloofde geweldige product bleek te gaan maar om aperte rotzooi, dan betaalde hij inderdaad gewoon niet.
quote:
Aanmaningen waren bij jullie dan aan de orde van de dag? Of hoe moet ik dat nou zien? Mensen die genoeg geld hebben hebben geen moeite met rekeningen te betalen wanneer ze dat moeten. Alleen mensen die het ene gat moeten dichten met het andere hanteren een werkwijze als door jou beschreven.

Hoe moet ik me dat nou voorstellen, wat je nou schrijft?
In elk geval niet zoals je het je hierboven voorstelt, want arm is hij als volwassene nooit geweest. Maar hij nam het niet zo nauw met betalingsmoraal, vooral niet in gevallen waarbij hij het gevoel had dat hem een oor aangenaaid was.

Om nog een voorbeeldje te geven: als de één of andere "boekenclub" of "muntenhuis" hem troep begon te sturen waar hij niet héél expliciet om gevraagd had, dan hield hij die troep wel, maar betaalde hij daar gewoon niet voor. Dat hij daar volgens het betreffende mailorderbedrijf impliciet wel toestemming voor had gegeven (bijvoorbeeld door iets niet terug te sturen) boeide hem absoluut niet. En van dreigementen met deurwaarders was hij ook totaal niet onder de indruk.
pi_94412600
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nee, niet om Leidsche Rijn, Almere, Dronten en aanverwanten :)
Noord Brabant -3,4% _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_94412687
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:36 schreef Asfyxia het volgende:

Imho is dat de omgekeerde wereld.
Inderdaad.... onbegrijpelijk.
I'll sing you a lullaby.
pi_94412798
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:15 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Voor een TV of auto betalen is natuurlijk wel billijk.

[..]

Hier begint inderdaad het grijze gebied. Als hij zich door de één of andere mooiprater onder valse voorwendselen (lees: verbale leugens) een abonnement had aan laten smeren (wat regelmatig gebeurde), waar hij al vrij snel spijt van kreeg omdat het niet om het beloofde geweldige product bleek te gaan maar om aperte rotzooi, dan betaalde hij inderdaad gewoon niet.

[..]
Ja sorry hoor, maar dan was je vader misschien niet zo'n helder licht. Als je je keer op keer maar wat aan laat smeren, dan ben je niet al te snugger bezig. Dus hij geloofde in de Gouden Bergen die beloofd werden maar als dan de aap uit de mouw kwam (serieus, hoe kun je hier nou meerdere keren intrappen?) dan hield hij gewoon op met betalen? Kwalijke zaak.

quote:
In elk geval niet zoals je het je hierboven voorstelt, want arm is hij als volwassene nooit geweest. Maar hij nam het niet zo nauw met betalingsmoraal, vooral niet in gevallen waarbij hij het gevoel had dat hem een oor aangenaaid was.
Ja, dat kun je overal bij zeggen. Je legt de verantwoordelijkheid wel weer heel leuk bij de verkopende partij, maar jouw vader ging er met open ogen in en daarna hield hij op met betalen. Dat kun je mooi inpakken, maar het komt er op neer dat hij dus een wanbetaler was.

quote:
Om nog een voorbeeldje te geven: als de één of andere "boekenclub" of "muntenhuis" hem troep begon te sturen waar hij niet héél expliciet om gevraagd had, dan hield hij die troep wel, maar betaalde hij daar gewoon niet voor. Dat hij daar volgens het betreffende mailorderbedrijf impliciet wel toestemming voor had gegeven (bijvoorbeeld door iets niet terug te sturen) boeide hem absoluut niet. En van dreigementen met deurwaarders was hij ook totaal niet onder de indruk.
Ah, moreel verwerpelijk. Wel de zooi houden, maar niet betalen. Dat is volgens mij een vorm van stelen. Maar ik begrijp wel dat dit soort dingen dus met regelmaat gebeurden. Wat vreemd joh, want ik heb dat soort dingen niet. Ik krijg geen zooi van een muntenhuis of wat dan ook, en 'mooipraters' druipen ook af, waarna ik niet vastzit aan allerlei toestanden. Ik denk niet dat het probleem bij die 'mooipraters' lag Asfyxia...
pi_94412852
quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als jij met een serieuze kopers op de proppen komt voor deze unieke toplocaties zal wel weer niet, hè :D
hoe kan ik nou serieuze kopers aanleveren voor imaginaire plekken? :) Je mag ze ook PM'en hoor :)
pi_94413055
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar dan was je vader misschien niet zo'n helder licht. Als je je keer op keer maar wat aan laat smeren, dan ben je niet al te snugger bezig. Dus hij geloofde in de Gouden Bergen die beloofd werden maar als dan de aap uit de mouw kwam (serieus, hoe kun je hier nou meerdere keren intrappen?) dan hield hij gewoon op met betalen? Kwalijke zaak.
Nou volgens mij kreeg hij vooral door dat deze bedrijven leugens verkondigden en zich van oplichterspraktijken bedienden, en zag hij daarin een kans om gratis producten toegestuurd te krijgen. ;)
quote:
Ja, dat kun je overal bij zeggen. Je legt de verantwoordelijkheid wel weer heel leuk bij de verkopende partij, maar jouw vader ging er met open ogen in en daarna hield hij op met betalen. Dat kun je mooi inpakken, maar het komt er op neer dat hij dus een wanbetaler was.
Noem het zoals je wilt, hij leeft toch niet meer. ;) Gevolg van zijn "verzamelwoede" was wel dat ik na zijn overlijden hele verzamelingen (muntenverzamelingen, z'n verzameling "oorlogskranten", de halve collectie van Franklin Mint uit de jaren '80 en '90, 80-delige kookboekseries etc. etc.) op marktplaats heb mogen verkopen zonder dat hij daar zelf ooit een cent voor heeft betaald. Heeft me toch een aardig zakcentje opgeleverd. ;)
quote:
Ah, moreel verwerpelijk. Wel de zooi houden, maar niet betalen. Dat is volgens mij een vorm van stelen. Maar ik begrijp wel dat dit soort dingen dus met regelmaat gebeurden. Wat vreemd joh, want ik heb dat soort dingen niet. Ik krijg geen zooi van een muntenhuis of wat dan ook, en 'mooipraters' druipen ook af, waarna ik niet vastzit aan allerlei toestanden. Ik denk niet dat het probleem bij die 'mooipraters' lag Asfyxia...
Welk 'probleem'? Die ouwe van mij had geen probleem hoor, die genoot er alleen maar van.
pi_94413152
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:15 schreef Asfyxia het volgende:

Mijn vader kreeg ook eens ongevraagd spullen opgestuurd van zo'n toko waar hij ooit in het verleden eens wat besteld had. Zat er een brief bij dat ze het hem hadden opgestuurd omdat ze wel vonden dat het bij zijn interesses paste. Mijn vader heeft het natuurlijk nooit betaald, gewoon een belletje gegeven dat ze hun eigendom gewoon mogen komen ophalen :)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 21 maart 2011 @ 11:36:46 #273
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94413187
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:32 schreef Asfyxia het volgende:

Welk 'probleem'? Die ouwe van mij had geen probleem hoor, die genoot er alleen maar van.
Dat is wat tokkies ook altijd roepen. "Ik heb geen problemen".
Dat klopt, omdat het resultaat van hun gedrag bij anderen komt te liggen. Maar goed, het heeft weinig zin om dat aan een tokkie uit te leggen, net zoals het weinig zin om aan jou of je vader uit te leggen dat niet betalen voor diensten die je afneemt gewoon asociaal is.
Ik weet het, mensen die dat wel doen zijn in jouw ogen gewoon te braaf en "niet cool" enzo. ;)
pi_94413236
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:24 schreef CoolGuy het volgende:

Total bullshit natuurlijk.... zooi ongevraagd opsturen in de hoop dat mensen er voor gaan betalen... :')
I'll sing you a lullaby.
  maandag 21 maart 2011 @ 11:38:56 #275
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94413265
Overigens is het houden van spullen die je ongevraagd worden toegezonden gewoon toegestaan. Vraag maar aan UPC, die zijn nog een boel modems kwijt die ze ongevraag aan mensen stuurden :P

Maar dat is nog steeds wat anders dan een overeenkomst met iemand sluiten en daarna weigeren te betalen...
pi_94413290
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:36 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat is wat tokkies ook altijd roepen. "Ik heb geen problemen".
Dat klopt, omdat het resultaat van hun gedrag bij anderen komt te liggen. Maar goed, het heeft weinig zin om dat aan een tokkie uit te leggen, net zoals het weinig zin om aan jou of je vader uit te leggen dat niet betalen voor diensten die je afneemt gewoon asociaal is.
Ik weet het, mensen die dat wel doen zijn in jouw ogen gewoon te braaf en "niet cool" enzo. ;)
LOL heb jij soms medelijden met dergelijke mailorderbedrijven die zich bedienen van praktijken die op het randje van oplichting balanceren?
pi_94413305
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Total bullshit natuurlijk.... zooi ongevraagd opsturen in de hoop dat mensen er voor gaan betalen... :')
Ja dat wat UPC deed ja, met die modems bedoel je? Maar, ik heb dat nooit, dat ik rotzooi toegestuurd krijg. Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten doen om dat toegestuurd te krijgen.
pi_94413308
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:38 schreef Whuzz het volgende:
Overigens is het houden van spullen die je ongevraagd worden toegezonden gewoon toegestaan. Vraag maar aan UPC, die zijn nog een boel modems kwijt die ze ongevraag aan mensen stuurden :P

Maar dat is nog steeds wat anders dan een overeenkomst met iemand sluiten en daarna weigeren te betalen...
Als er niet geleverd word wat je belooft is dan is het ontbinden van de overeenkomst volkomen legaal.
I'll sing you a lullaby.
pi_94413340
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:39 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

LOL heb jij soms medelijden met dergelijke mailorderbedrijven die zich bedienen van praktijken die op het randje van oplichting balanceren?
Het zijn inderdaad dat soort bedrijven die zich van deze 'verkooptechniek' bedienen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94413369
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nouja, je weet vast wel hoe dat soort bedrijven opereren. Ze halen je eerst over met een "gratis en geheel vrijblijvend kennismakingsaanbod". En als je vervolgens niet heel snel en expliciet door middel van een aangetekende brief duidelijk maakt dat het wat jou betreft daarbij zal moeten blijven, krijg je vanzelf de hele collectie thuisgestuurd. :Y)
pi_94413399
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja dat wat UPC deed ja, met die modems bedoel je? Maar, ik heb dat nooit, dat ik rotzooi toegestuurd krijg. Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten doen om dat toegestuurd te krijgen.
Die actie ken ik, ik heb gewoon de boel geweigerd. Ruzie met UPC is gewoon klote als je van ze afhankelijk bent voor andere diensten. Gelukkig heb ik zojuist bericht gekregen van UPC dat mijn diensten volgende maand beeindigt worden :P
I'll sing you a lullaby.
  maandag 21 maart 2011 @ 11:45:18 #282
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94413479
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als er niet geleverd word wat je belooft is dan is het ontbinden van de overeenkomst volkomen legaal.
Volgens mij was dat niet helemaal waarover de discussie begon. ;)
Het begon allemaal vrij duidelijk over het moedwillig niet betalen van zaken die wél geleverd werden zoals overeengekomen. (Zoals een huurhuis met huurovereenkomst ;) )

Ik vraag me af wanneer Xeno's werkgever beseft dat hij niet hoeft te betalen voor een FoK-ende werknemen... ;)
pi_94413537
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik kan het je wel vertellen hoor, wat je dan moet doen. Allereerst die "NEE NEE"-sticker weghalen op je brievenbus. Vervolgens gewoon ingaan op een "eenmalig aanbod dat je niet kunt weigeren" van één of ander muntenhuis, desnoods via een advertentie op televisie of in de krant. De rest gaat helemaal vanzelf. :7

Als je eenmaal in het kringetje van mailorderbedrijven bekend bent, kan het vele jaren van wanbetaling duren voordat je weer uit hun bestanden wordt gewist. :P

Overigens is dit vooral iets van vóór het internettijdperk. Ik heb wel het idee dat er tegenwoordig minder van dit soort bedrijven zijn. :)
pi_94413697
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:45 schreef Whuzz het volgende:

Ik vraag me af wanneer Xeno's werkgever beseft dat hij niet hoeft te betalen voor een FoK-ende werknemen... ;)
Omdat je prima kan fokken tijdens het runnen van simulaties en in de gaten houden van meetapparatuur ;)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 21 maart 2011 @ 11:52:03 #285
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94413730
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Omdat je prima kan fokken tijdens het runnen van simulaties en in de gaten houden van meetapparatuur ;)
Dat vindt jij. Maar vindt je baas dat ook? ;)
pi_94413871
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

ondertussen in Borssele

:D
pi_94414417
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:52 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat vindt jij. Maar vindt je baas dat ook? ;)
Mijn baas vindt niet zo snel een vervanger die bereid is om harder te werken voor dit salaris ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_94414450
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:56 schreef BertV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ondertussen in Borssele

:D
Ik mag misschien niet zo hard werken, maar wat ik aan werk aflever is van bovengemiddelde kwaliteit.... al zeg ik het zelf :D
I'll sing you a lullaby.
pi_94415304
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik mag misschien niet zo hard werken, maar wat ik aan werk aflever is van bovengemiddelde kwaliteit.... al zeg ik het zelf :D
in tegenstelling tot je schrijfsels op dit forum :X
  maandag 21 maart 2011 @ 13:00:54 #290
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94415919
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mijn baas vindt niet zo snel een vervanger die bereid is om harder te werken voor dit salaris ;)
Tuurlijk wel. Polen zat. En dat waren volgens jou toch allemaal zulke harder werkers? ;)
(En kom niet aan met opleidingsniveau's en gebrek aan kennis in Polen, je zou versteld staan als je ziet wat ze daar aan high-tech industrie hebben...)
pi_94416936
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dan verdien je dus gewoon niet zoveel :P
  maandag 21 maart 2011 @ 13:33:06 #292
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94417016
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:30 schreef antfukker het volgende:

[..]

Dan verdien je dus gewoon niet zoveel :P
Dat was toch al bekend? Hij woont in Flevoland.
pi_94417225
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:33 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Gemiddeld zullen de salarissen daar wat lager liggen, maar hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat voor hem geld :P
  maandag 21 maart 2011 @ 13:46:27 #294
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94417525
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:39 schreef antfukker het volgende:

[..]

Gemiddeld zullen de salarissen daar wat lager liggen, maar hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat voor hem geld :P
Alsof iemand die genoeg verdiend om ergens anders een huis koopt vrijwillig in flevoland gaat wonen :? ;)
pi_94417664
LOL wat een zuur op de persoon weer. :')

Ik snap best dat het lastig te verkroppen is dat je op papier per week zo'n beetje ¤1000 armer wordt. Maar accepteer dat dan tenminste als een vent. :P
  maandag 21 maart 2011 @ 13:55:19 #296
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94417908
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:49 schreef Asfyxia het volgende:
Ik snap best dat het lastig te verkroppen is dat je op papier per week zo'n beetje ¤1000 armer wordt. Maar accepteer dat dan tenminste als een vent. :P
Leg mij eens uit waarom ik op papier per week armer wordt?
pi_94418586
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:33 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ja.... in het jongste stukje Nederland zijn de salarissen lager, echter de prijzen van de huizen zijn dat ook. Huren is hier wel vrij duur, vandaar dat ze het liefst verhuren aan asociale scheefhuurders en uitkeringsgerechtigden met dikke huursubsidie w/
I'll sing you a lullaby.
pi_94418618
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Leg mij eens uit waarom ik op papier per week armer wordt?
Met de dalende waarde van je woning gooi jij iedere maand weer geld over de schutting ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_94418795
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:13 schreef xenobinol het volgende:
Met de dalende waarde van je woning gooi jij iedere maand weer geld over de schutting ;)
De woning blijft gewoon staan waar hij staat hoor. Jouw huur daarentegen.... Die is wel weg. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_94418805
quote:
Mja dat dacht een man uit dat stukje in Het Parool ook en wilde er nu vanaf, zelfs zijn unieke plek aan de Amstel a 250 euro per nacht was al rap het slachtoffer van chocolade op de lakens etc :')

Hij was het zat, het gedoe met misdragende gasten :')

Die betreffende woning was trouwens nog eens in De TV-Makelaar maar is nog altijd niet verkocht, echt een aparte ruimte dat wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')