Hoogtswaarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:28 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat bewapenen meer zin heeft dan een no-fly zone. Zeker nu ze zelf vliegtuigen hebben.
"the Court considers that in customary international law the provision of arms to the opposition in another State does not constitute an armed attack on that State."quote:
Klopt ook wel, al hoewel je daarvan de legaliteit van kunt betwisten door als staten zaken te doen met burgers inzake het leveren van zware munitie. Al hoewel ik in dit geval mijzelf daarvoor wel in kan vinden om voorstander te zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:35 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
"the Court considers that in customary international law the provision of arms to the opposition in another State does not constitute an armed attack on that State."
CASE CONCERNING THE MILITARY AND PARAMILITARY ACTIVITIES
IN AND AGAINST NICARAGUA (NICARAGUA v. UNITED STATES OF AMERICA)
(MERITS) International Court of Justice
Het is in ieder geval geen "act of war" en dat is tot nu toe de grootste barriere in de VN vergaderingen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Klopt ook wel, al hoewel je daarvan de legaliteit van kunt betwisten door als staten zaken te doen met burgers inzake het leveren van zware munitie. Al hoewel ik in dit geval mijzelf daarvoor wel kan pochen om voorstander te zijn.
Dit is eigenlijk gewoon helemaal niet relevant, net zoals elk ander internationaal recht of verdrag.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:35 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
"the Court considers that in customary international law the provision of arms to the opposition in another State does not constitute an armed attack on that State."
case concerning the military and paramilitary activities in and against Nicaragua (NICARAGUA v. UNITED STATES OF AMERICA)
International Court of Justice
@AlArabiya_Engquote:Gaddafi's son Saif al-Islam says troops are near #Benghazi and "all will be over within 48 hours" #alarabiya #Gaddafi #Tripoli #Feb17
Kijk dat begint erop te lijkenquote:Op woensdag 16 maart 2011 11:06 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
lebeeya 7 fighter jets from Gaddafi's side landed in Benghazi and have joined the freedom fighters. Allahu Akbar!
Vrijheid van meningsuiting is zeer belangrijk, het is echter geen eerste levensbehoefte. Het is iedereen gegund en iedereen zou het ook moeten hebben, maar met geld kun je veel mensen hun mond laten houden. Daarnaast zonder dat ik dictators wil verheerlijken, hebben ze vaak charisma en zijn in staat om veel mensen op de been te krijgen en echt niet alllemaalmet een wapen in de nek. Ik ben er zelf ook wel gevoelig vor als ik van die militaire parades zie en als je belang hebt bij het aanblijven van een dictator kiezen veel mensen eieren voor hun geld.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk gewoon helemaal niet relevant, net zoals elk ander internationaal recht of verdrag.
De meeste mensen daar zijn geboren in onderdrukking en armoede, en verdwijning of excecutie was een logisch gevolg bij het uitspreken van eigen mening. Die mensen daar vechten met hun leven voor wat zij nooit hebben gehad, idealen die hier fundamentele rechten zijn; iets wat wij hier al tijden hebben en ook proberen in stand te houden. En hoewel de verschillen tussen onze culturen misschien heel groot zijn, maakt dit ons in principe hetzelfde.
Het zou heel wat over onze samenleving zeggen, als wij de mensen daar niet zouden steunen.
quote:Kim Willsher in Paris and Ian Black in Tripoli
guardian.co.uk, Wednesday 16 March 2011 12.01 GMT
Colonel Muammar Gaddafi's son has claimed Libya helped finance Nicolas Sarkozy's successful re-election campaign in 2007 and wants the French president to give the money back.
In an interview with the Euronews TV channel, Saif al-Islam said the Libyan regime had details of bank transfers and was ready to make them public in a move designed to punish Sarkozy for throwing his weight behind the opposition forces in Libya.
Asked what he felt about Sarkozy's unsuccessful efforts to muster international support for military intervention against the regime in Tripoli, Saif said: "Sarkozy must first give back the money he took from Libya to finance his electoral campaign.
"We funded it. We have all the details and are ready to reveal everything. The first thing we want this clown to do is to give the money back to the Libyan people. He was given the assistance so he could help them but he has disappointed us. Give us back our money."
The Libyan regime has yet to release any incriminating documentary evidence.
A spokeswoman for the lyse Palace told the Guardian she had no information or comment about the claims.
Libyan sources have separately told the Guardian that substantial funds were paid into accounts to fund Sarkozy's presidential campaign in 2007. Sources in Tripoli have made clear that the leak of this information is direct retaliation for France's leading role in a diplomatic campaign to impose a no-fly zone over Libya and its unique recognition of the Benghazi-based rebel Libyan national council.
The Guardian has been unable to confirm the claims independently.
"Sarkozy is playing dirty, so we are playing dirty too," said a well-placed Libyan source.
French law places strict limits on party donations to candidates. Last year, Sarkozy was rocked by a political scandal involving alleged illegal donations to his party funds by France's richest woman, Liliane Bettencourt.
quote:March 16 2011 at 12:55pm
By Graeme Hosken and Phill Makagoe - IOL News
Libyan freedom fighters listen to retired instructors during a basic military training session at a secret location in Benghazi. Recruits will be trained to master weapons ranging from recoilless 120mm canons to RPGS. Photo: Phill Magakoe
At a secret location in Benghazi tens of thousands of young men are being trained daily to defend their capital, themselves, their families, neighbours and now their new-found freedom.
quote:On Wednesday 16th March 2011, @SaloumehZ said:
3:47pm #Libya Al Jazeera's Tony Birtley reports from Benghazi:
I think [Gaddafi's statements about marching on Benghazi shortly are] probably talk, we don't get a feeling here that there is any looming threat to Benghazi. We're not hearing the sound of his aircraft in action, we're not hearing any artillery, we're not hearing any defences going up. So we've heard a lot of bravado and a lot of talk about 'liberation', but that's probably for public consumption and depending on which side of the fence you're on ... people here are still concerned about a fight that's going about 160km down the road in Ajdabiyah. It's not always clear exactly what's going on but we do understand that the rebels ... are still in control, but there's still heavy fighting going on around it
"Benghazi poses a completely different kind of target for Gaddafi and his forces and some are questioning whether or not he has the reinforcements and he has the supply chain necessary at this stage to make any kind of credible threat against the city.
"This is a city of 800,000 people. A lot of them are armed now, unlike February the 17th when the rebellion began, most of these people have looted weapons from army barracks and depots, and they are well-armed. And they know there's not many places left for them to go anymore. So unless they run to Egypt, this is going to be their last stand." @AJELive
Knap dat jij de waarheid in pacht hebt. Twijfel is er wel degelijk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:38 schreef jamesstewart het volgende:
Gaddafi gaat winnen, daar is geen twijfel over mogelijk.
ik quote het maar even voordat mensen weer andere dingen gaan denkenquote:Op woensdag 16 maart 2011 12:04 schreef rakotto het volgende:
Iedereen moet weten dat Kazafi juist niet aan het winnen is. Zagen jullie gisteren niet hoe hij erbij zat? En vergeten jullie weer hoe zij met propoganda omgaan? Steeds claimen dat zij wat hebben en iedereen kopieert het nieuws... Terwijl dat allemaal niet zo is.
Ik vind het onderstaande plaatje van Wikipedia (2011 Libyan uprising) wel illustratief, het wordt elke dag geupdated:quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:28 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Er is geen peil op te trekken op dit moment wie er aan de winnende hand is, bronnen zijn niet of slecht te controleren, live beelden zoals Al Jazeera in Egypte is bijna niet mogelijk en veel berichten zijn waarheidshalve moeilijk vast te stellen.
Da's niet waar, slecht het vliegveld is bezet door voormalige Gaddafi troepen die zijn overgelopen naar de rebellen. Wat de rest betreft is de situatie tamelijk wanhopig voor de rebellen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:08 schreef rakotto het volgende:
Slechte kaart juist. O_o Ze zeggen dat Ajbadijah controlled is door anti en Benghazi heeft gevechten.... Sirt is namelijk ook ingenomen door rebellen...
Hij kan dit nu alles eindigen en zichzelf tot leider benoemen, als hij bovenstaand waar maakt, de gevechten per direct stopt, en z'n vader een nekschot geeft.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:14 schreef druide het volgende:
De zoon van Khaddafi, Saif al Islam, had net als de zoon van Moebarak kunnen vluchten naar een veilig land, maar heeft door zijn optredens in de afgelopen weken enig gezag, erkenning en legitimiteit verdiend. Hij is niet slechts 'de zoon van' maar een verstandige bestuurder. Als hij zijn vader opvolgt, zal niemand raar opkijken.
In interviews geeft hij voortdurend aan voor democratische, liberale waarden te staan. De tijd zal uitwijzen of hij dat echt meent en of de lokale realiteit van tribale stamverbanden dat berhaupt mogelijk maken.
Waar is alleen de vliegveld bezet?quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:12 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Da's niet waar, slecht het vliegveld is bezet door voormalige Gaddafi troepen die zijn overgelopen naar de rebellen. Wat de rest betreft is de situatie tamelijk wanhopig voor de rebellen.
Deze is beterquote:Op woensdag 16 maart 2011 16:06 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik vind het onderstaande plaatje van Wikipedia (2011 Libyan uprising) wel illustratief, het wordt elke dag geupdated:
[ afbeelding ]
Groen: Cities controlled by pro-Gaddafi forces
Geel: Cities controlled by anti-Gaddafi forces
Bruin: Ongoing fighting/unclear situation
Paar weken geleden was het helemaal bruin t/m Misurata (behalve Sirt en Bin Jawad) en veel stadjes om Tripoli heen. Nu is het compleet omgeslagen.
Had dit niet gezien.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:59 schreef shomila het volgende:
gpdMiddleEast GPD Middle East
Onderstaande quotes dus afkomstig van gesprek dat ik zojuist had met Mustafa Gheriani in Bengazi. Hij heeft trouwens een Nederlandse vrouw.
1 minute ago
"Weet ook niet waarom westen niet ingrijpt? Moet het hier eerst net zo bloedig worden als Rwanda?"
4 minutes ago Favorite Retweet Reply
"we hebben nu een kleine luchtmacht.Tenminste een kadhafipiloot heeft toestel vanochtend aan grond gezet in Bengazi en zich overgegeven"
6 minutes ago
Gheriani zei tegen me: "Situatie Benghazi is nog onder controle. Zware bombardementen door Kadhafi-troepen van Ajdabiya..."
11 minutes ago Favorite Retweet Reply
Zojuist over telefoon gesproken met Mustafa Gheriani in #Benghazi, woordvoerder van de rebellen en interimregering...
13 minutes ago
Is dit de man van Hounda misschien?
Yushquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:06 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Begrijp ik het goed dat Ajdabiya nog in handen is van de rebellen?
Als dit waar is wordt vannacht nog de Gadaffi-vlag gehesen in Ajdabiya.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:06 schreef shomila het volgende:
NicRobertsonCNN Nic Robertson
On outskirts pf Ajdabiya, massive Army presence: 1000's soldiers, dozns trucksall kinds ammo, tanks, heavy armour -- waiting to roll in
2 minutes ago
Nee, is bevestigd door raistlin6 dat ze echt is.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:06 schreef rakotto het volgende:
Was Houda toch geen fake account?![]()
Ik weet niet waarom, maar ik heb het niet zo met berichten van GPD.
Goh, waar zijn toch alle figuren in dit topic gebleven die bij hoog en laag zaten te beweren dat het afgelopen was met Gadaffi, en die keihard riepen dat alternatieve scenario's (Gadaffi wint) niet aan de orde waren.quote:
Ziet er slecht uit.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:06 schreef shomila het volgende:
NicRobertsonCNN Nic Robertson
On outskirts pf Ajdabiya, massive Army presence: 1000's soldiers, dozns trucksall kinds ammo, tanks, heavy armour -- waiting to roll in
2 minutes ago
Vroeg ik me ook af, er zijn natuurlijk niet heel veel Nederlandse vrouwen in Benghazi, maar geen idee natuurlijk of Houda de enige is.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:04 schreef Bartholomaeus het volgende:
Onderstaande quotes dus afkomstig van gesprek dat ik zojuist had met Mustafa Gheriani in Bengazi. Hij heeft trouwens een Nederlandse vrouw.
Kan dit Houda zijn???
Papierversnipperaar heeft een tijdelijke banquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Goh, waar zijn toch alle figuren in dit topic gebleven die bij hoog en laag zaten te beweren dat het afgelopen was met Gadaffi, en die keihard riepen dat alternatieve scenario's (Gadaffi wint) niet aan de orde waren.
Triest hoor hoeveel doden gaan daar nog vallen en dan allemaal voor niks.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:13 schreef Bartholomaeus het volgende:
Al Jazeera English AJEnglish
Gaddafi's son: Battle for Libya almost over: Saif al-Islam says campaign against rebels will be over in 48 hours... http://aje.me/gKaCt3
Daaruit kom je opmaken dat vannacht of morgen het, laatste, offensief gaat beginnen....
Houda had het er toen over dat haar man er wel erg dicht bij betrokken was. Dus het zou best wel de man van Houda kunnen zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:14 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook af, er zijn natuurlijk niet heel veel Nederlandse vrouwen in Benghazi, maar geen idee natuurlijk of Houda de enige is.
[..]
Papierversnipperaar heeft een tijdelijke ban![]()
Ik blijf echter wel volhouden dat de rebellen nog niet verloren zijn. Staatstv heeft veel leugens verspreid, Ghadaffi ook.. Misschien is de CNN meneer (bewust) verkeerd geinformeerd.
Daarvan was ik niet op de hoogte, maar het is een teken aan de wand dat je hem meteen aanspreekt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:14 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Papierversnipperaar heeft een tijdelijke ban![]()
Ik blijf echter wel volhouden dat de rebellen nog niet verloren zijn. Staatstv heeft veel leugens verspreid, Ghadaffi ook.. Misschien is de CNN meneer (bewust) verkeerd geinformeerd.
Alleen een no-fly zone, heeft dat berhaupt wel zin? Hoe effectief is de luchtmacht van Gadaffi berhaupt, want zoveel valt er toch niet te bombarderen? Schakelt die luchtmacht echt commandocentra en zware wapens van de rebellen uit? Zo goed zijn de rebellen toch niet georganiseerd, dat ze een "echte" militaire structuur hebben die je kan bombarderen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:15 schreef Clondijk het volgende:
Het trieste is dat als de UN nu nog effectief wil ingrijpen ze wel moet de laarzen op de grond moeten komen. Ik kreeg eerder het idee dat ze goedkoop uit wilden zijn en de rebellen het werk wilden laten doen, zonder risico's.
Maar Gaddafi laten winnen is daarentegen ook niet acceptabel, ja voor Rusland en China niet die vinden het geen probleem lijkt het. Maja mijn punt is al het getreuzel zorgt er alleen maar voor dat het vereiste ingrijpen zwaarder zal moeten worden.
Zo slecht georganiseerd zijn die volgens mij niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:34 schreef svann het volgende:
Al die buitenlandse soldaten die Gaddafi weet te werven dankzij zijn enorme rijkdom en inzet tegen zijn eigen volk, kun je toch bijna niet meer beschouwen als een libisch leger?
quote:According to the Military Balance published by the International Institute for Strategic Studies, the force was organized into one armored, one infantry, and one paratroop/commando brigade. It has been supplied with T-54 and T-55 tanks, armored personnel carriers, and EE-9 armored cars.
Turkije is tegen iedere inmenging, dus zal wel weer No Action Talk Only worden.quote:En nu gaan we zien of er daadwerkelijk wat daadkracht in de VN danwel NAVO zit.
Ik doelde er meer op dat zijn leger lijkt bestaan uit grote hoeveelheden buitenlandse huurlingen en dat daar, ook gezien hun meedogenloze houding tegenover de bevolking, weinig libisch aan is eigenlijk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:35 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Zo slecht georganiseerd zijn die volgens mij niet.
Hier. Alle overwinningen die Ghadaffi boekt zijn hooguit tijdelijk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Goh, waar zijn toch alle figuren in dit topic gebleven die bij hoog en laag zaten te beweren dat het afgelopen was met Gadaffi, en die keihard riepen dat alternatieve scenario's (Gadaffi wint) niet aan de orde waren.
Want, kan je dat beargumenteren? Denk jij dat de rebellen nog militair gezien een kans maken, zo ja, waarom?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:23 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Hier. Alle overwinningen die Ghadaffi boekt zijn hooguit tijdelijk.
Hierquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, de rebellen groeien alleen maar in aantallen terwijl Gadhaffi's leger krimpt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Want, kan je dat beargumenteren? Denk jij dat de rebellen nog militair gezien een kans maken, zo ja, waarom?
Of zou jij nog eens 5 jaar Ghadaffi-regering ook als "tijdelijk" zien?
Omdat Ghadaffi niet alleen een rebellenleger tegen zich heeft, maar een bevolking. Een die niet bang meer is voor hem. Dan kan hij nog even heel gewelddadig zijn troepen door het land sturen maar uiteindelijk kan hij dat niet volhouden. Ik kan mij geen situatie herinneren waarin een dictator dat wel voor elkaar gekregen heeft.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Want, kan je dat beargumenteren? Denk jij dat de rebellen nog militair gezien een kans maken, zo ja, waarom?
Die kansen zijn net aandelenkoersen: Ze zijn beinvloed door goed nieuws en veranderen om het uur.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:33 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Von Preussen heeft wel een punt. Zonder buitenlandse interventie lijkt de kans steeds groter dat Gadaffi overwint.
Degene die er het meest om geven, winnen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is een kwestie van tijd, voor zijn ware gezicht totaal onthuld wordt aan de gehele bevolking.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:33 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Von Preussen heeft wel een punt. Zonder buitenlandse interventie lijkt de kans steeds groter dat Gadaffi overwint.
Volgens het kaartje van de Guardian is Adabiyya in handen van Gadaffi?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:41 schreef BeSimple het volgende:
Toch wil ik wel even melden dat Kadafi gister al zei dat ajdabiya al in zijn handen was. Het resultaat van de gevechter gister waren dat de rebellen 7 tanks van Kadafi strijders innamen. En nu staat er een 'klein' leger van 1.000 man klaar om Ajdabiya in te nemen. Ik ben nog niet onder de indruk, al denk ik wel dat ze ajdabiya innemen, denk ik niet dat Kadafi dit gaat winnen.
's avonds zijn de gevechten. Nieuwe strategie van de rebellen. Lekker guerilla, zoals het hoort tegen dictators.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:41 schreef BeSimple het volgende:
Toch wil ik wel even melden dat Kadafi gister al zei dat ajdabiya al in zijn handen was. Het resultaat van de gevechter gister waren dat de rebellen 7 tanks van Kadafi strijders innamen. En nu staat er een 'klein' leger van 1.000 man klaar om Ajdabiya in te nemen. Ik ben nog niet onder de indruk, al denk ik wel dat ze ajdabiya innemen, denk ik niet dat Kadafi dit gaat winnen.
Is moeilijk te zeggen, net zoals Misurata.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:42 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Volgens het kaartje van de Guardian is Adabiyya in handen van Gadaffi?
Ja kaartjes zijn leuk ;-) jammer dat deze meestal maar door 1 persoon worden gemaakt. Daarnaast geeft twitter onduidelijke berichten aan over de status van Adabiya. Ik zou het zelf op geel neerzetten. Geel van onduidelijk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:42 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Volgens het kaartje van de Guardian is Adabiyya in handen van Gadaffi?
Ben benieuwd, thanks!quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:44 schreef BeSimple het volgende:
EDIT: Weetje wat ik ga maar een beetje wat info inwinnen over Ajdabiya
Laat ik een Saddam Hussein noemen, die vreselijk bruut zijn bevolking heeft onderdrukt (Shiiten in het zuiden en Koerden in het noorden). Die man heeft het toch 12 jaar lang nog uitgehouden, inclusief sancties en no-fly zone.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:34 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Omdat Ghadaffi niet alleen een rebellenleger tegen zich heeft, maar een bevolking. Een die niet bang meer is voor hem. Dan kan hij nog even heel gewelddadig zijn troepen door het land sturen maar uiteindelijk kan hij dat niet volhouden. Ik kan mij geen situatie herinneren waarin een dictator dat wel voor elkaar gekregen heeft.
Waar krijgen de rebellen die wapens dan vandaan?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:32 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ja, de rebellen groeien alleen maar in aantallen terwijl Gadhaffi's leger krimpt.
Waar Gadhaffi's leger eerst een volledige overmacht, vooral de afgelopen dagen, zijn nu de rebellen beter bewapend.
Castro heeft vele moordaanslagen van de CIA overleefd, Saddam Hussein had zijn volk ook bruut onderdrukt en wist ook allerlei moordaanslagen te ontwijken.quote:Gadhaffi houd het nog geen 5 jaar uit, de eerste serieuze moordaanslag is geweest en er komen nog velen.
Jouw eerste punt is per definitie niet waar, daarom voer ik ook het voorbeeld van de opstand jegens Saddam Hussein aan. Die is kneitershard neergeslagen en heeft niet tot de val van het regime geleid.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:35 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Degene die er het meest om geven, winnen.
De rebellen denken geen twee keer na om hun leven op het spel te zetten voor dit. Terwijl Ghadaffi zich verschuilt en zich niet eens in het openbaar durft te laten zien. Zijn tijd is geweest.
Saddam heeft niet in deze situatie gezeten. De bevolking van Irak was voor een groot deel nog bang voor hem of steunde hem.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laat ik een Saddam Hussein noemen, die vreselijk bruut zijn bevolking heeft onderdrukt (Shiiten in het zuiden en Koerden in het noorden). Die man heeft het toch 12 jaar lang nog uitgehouden, inclusief sancties en no-fly zone.
[..]
Waar krijgen de rebellen die wapens dan vandaan?
[..]
Castro heeft vele moordaanslagen van de CIA overleefd, Saddam Hussein had zijn volk ook bruut onderdrukt en wist ook allerlei moordaanslagen te ontwijken.
Dus dat er moordaanslagen worden gepleegd / beraamd zou ik niet direct als hard feit gebruiken om zijn toekomst te bepalen.
Dat met die angst viel enorm mee, vooral omdat de Amerikanen toen ik de buurt zaten. Vooral de Shiiten in het zuiden dachten dat de Amerikanen wel eventjes doorstoten richting Bagdad (dat deden ze pas in 2003) en kwamen toen in opstand.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:01 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Saddam heeft niet in deze situatie gezeten. De bevolking van Irak was voor een groot deel nog bang voor hem of steunde hem.
Ja, maar dat was al sinds weken zo. Dus ik zie niet in waarom je dit als "nieuw" feit zou willen presenteren.quote:En de rebellen krijgen de wapens van overgelopen delen van het leger en veroverde opslagplaatsen.
Uiteindelijk wel. Saddam is dood.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jouw eerste punt is per definitie niet waar, daarom voer ik ook het voorbeeld van de opstand jegens Saddam Hussein aan. Die is kneitershard neergeslagen en heeft niet tot de val van het regime geleid.
Ik zeg niet dat Ghadaffi gaat winnen, alleen weiger ik mij om me vast te leggen op een bepaald scenario (dat hij hoe dan ook zal omvallen).
Ja, maar wel door een interventie van buitenaf, niet door rebellen of een opstand in het eigen land.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:05 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel. Saddam is dood.
Volgens 'betrouwbare' twitters is het rebellenleger de laatste week in bezit gekomen van meerdere voertuigen en vliegtuigen. Met die laatste zijn drie oorlogsschepen van Ghadaffi mee gebombardeerd. Hoeveel er nog vliegen is me onduidelijk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat met die angst viel enorm mee, vooral omdat de Amerikanen toen ik de buurt zaten. Vooral de Shiiten in het zuiden dachten dat de Amerikanen wel eventjes doorstoten richting Bagdad (dat deden ze pas in 2003) en kwamen toen in opstand.
De enige kliek die Saddam ooit gesteund heeft was zijn eigen groep (soenieten), voor de rest had hij vrij weinig steun, al helemaal na een oorlog met Iran die veel ellende met zich meebracht. En er werden ook moordaanslagen op hem en zijn zonen uitgeoefend, echter nooit zonder resultaat.
[..]
Ja, maar dat was al sinds weken zo. Dus ik zie niet in waarom je dit als "nieuw" feit zou willen presenteren.
Kan je mij ook vertellen of de rebellen de beschikking hebben over zware wapens (tanks, pantservoertuigen, artillerie, vliegtuigen / heli's, schepen)?
Juist niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, maar wel door een interventie van buitenaf, niet door rebellen of een opstand in het eigen land.
Waarmee je in feite aangeeft dat de rebellen zonder interventie vanuit het westen kansloos zijn.
Dat is interessant, hoe zijn ze in bezit gekomen van deze units, en wat voor units zijn het?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:08 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Volgens 'betrouwbare' twitters is het rebellenleger de laatste week in bezit gekomen van meerdere voertuigen en vliegtuigen. Met die laatste zijn drie oorlogsschepen van Ghadaffi mee gebombardeerd. Hoeveel er nog vliegen is me onduidelijk.
Jij bent ook wel erg goedgelovig, is het niet?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:10 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Juist niet.
Als de rebellen verliezen, beginnen de verdwijningen en massamoorden. Dit zal de aanleiding tot interventie van het westen, en afzetting van Ghadaffi.
Nou, aangezien hij er nog 12 jaar gezeten heeft en de opstand jaren vrijwel niks van zich heeft laten horen viel het met die angst dus niet mee. Zeker niet toen bleek dat de Amerikanen niet mee gingen helpen. In Libi hebben de mensen geen angst en dat zonder de nabijheid van een buitenlands leger. Dus er is ook geen buitenlands leger dat weg kan vallen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat met die angst viel enorm mee, vooral omdat de Amerikanen toen ik de buurt zaten. Vooral de Shiiten in het zuiden dachten dat de Amerikanen wel eventjes doorstoten richting Bagdad (dat deden ze pas in 2003) en kwamen toen in opstand.
De enige kliek die Saddam ooit gesteund heeft was zijn eigen groep (soenieten), voor de rest had hij vrij weinig steun, al helemaal na een oorlog met Iran die veel ellende met zich meebracht. En er werden ook moordaanslagen op hem en zijn zonen uitgeoefend, echter nooit zonder resultaat.
[..]
Ja, maar dat was al sinds weken zo. Dus ik zie niet in waarom je dit als "nieuw" feit zou willen presenteren.
Kan je mij ook vertellen of de rebellen de beschikking hebben over zware wapens (tanks, pantservoertuigen, artillerie, vliegtuigen / heli's, schepen)?
Hey snip, welcome back.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Avond
Nog bevestigde berichten over de geheimzinnige superkrachten van de oppositie?
piloten van Ghadaffi krijgen geen parachute en maar weinig brandstof mee, om te voorkomen dat ze deserteren.quote:Bab al-Azizia, Tripoli, main militairy base location of Ghadaffi
March 15, 2011
Muhammad Mokhtar Osman, a pilot defecting from the Libyan Airforce, unloaded all of his ordinance onto the compound and crashed into it as a suicide attack.
Thanks.quote:
Denk je dat Europa en de VS zitten te wachten op Chinese invloed en Chinese veiligheidsdiensten die nu vanuit Libie kunnen opereren, in de buurt van de Golfstaten? Dat hele gebied heeft zo'n strategisch belang, en dan heb ik het nog niet eens over olie, dat de EU alleen al daarom ervoor moet zorgen dat het ze goedgezind blijft.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij bent ook wel erg goedgelovig, is het niet?
Jarenlang kon het het westen geen ne flikker schelen wat er in Libi gebeurde, want massamoorden en verdwijningen zijn in dat land niets nieuws. Dacht je nu echt dat het westen zich er dan mee gaan bemoeien? Die hebben met Irak en Afghanistan genoeg gezeik aan hun hoofd en gaan niet nog een keer een dergelijk avontuur aan.
De opstand in Irak in 1991 had veel weg van de huidige in Libi, het feit dat je er niets van hebt gehoord komt doordat er bijna geen journalisten waren die er verslag van konden doen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:13 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nou, aangezien hij er nog 12 jaar gezeten heeft en de opstand jaren vrijwel niks van zich heeft laten horen viel het met die angst dus niet mee. Zeker niet toen bleek dat de Amerikanen niet mee gingen helpen. In Libi hebben de mensen geen angst en dat zonder de nabijheid van een buitenlands leger. Dus er is ook geen buitenlands leger dat weg kan vallen.
En de rebellen hebben beschikking over tanks, pantservoertuigen, artillerie, vliegtuigen en heli's. Schepen weet ik niet.
quote:ChangeInLibya Mhalwes Guy
Breaking news from Misrata that the complete Air Academy is surrounded now, not only the snipers. Khamis brigade morale low. #libya #feb17
Qua olieproductie is Libi niet zo sterk van belang voor Europa, het zijn vooral enkele Zuid-Europese landen die er veel gebruik van maken. De bulk van onze oliebehoefte wordt echter voorzien vanuit andere landen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:20 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Denk je dat Europa en de VS zitten te wachten op Chinese invloed en Chinese veiligheidsdiensten die nu vanuit Libie kunnen opereren, in de buurt van de Golfstaten? Dat hele gebied heeft zo'n strategisch belang, en dan heb ik het nog niet eens over olie, dat de EU alleen al daarom ervoor moet zorgen dat het ze goedgezind blijft.
Zit die brigade vast gepind door de oppositie?quote:
Welkom terugquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk trouwens dat Frankrijk snel de kant van de winnaar heeft gekozen i.v.m toekomstige olie-deals.
Yes!quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zit die brigade vast gepind door de oppositie?
quote:feb17libya Feb17Libya
AJA caller: None of the clashes took place inside #Misrata, all attacks by #Gaddafi forces were in the outskirts and we pushed them out.
achja, tam oil doet het goed hequote:Op woensdag 16 maart 2011 19:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk trouwens dat Frankrijk snel de kant van de winnaar heeft gekozen i.v.m toekomstige olie-deals.
De Fransen spelen wat dat aangaat wel het meest vuile spel, zie ook Irak waar ze na de Golfoorlog (1991) tot aan de 2e Golfoorlog (2003) goed geld verdienden aan oliecontracten die ze met het regime van Saddam Hussein hadden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hij kan het vergeten dat het westen op korte termijn ingrijpt, hiervoor is teveel tijd aan intentioneel lobbyen nodig. Eenzijdig ingrijpen van het westen ligt nu te gevoelig in de Arabische wereld, maar ook bij andere landen in de VN.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:04 schreef Bartholomaeus het volgende:
van gpdMiddleEast:
Zojuist over telefoon gesproken met Mustafa Gheriani in #Benghazi, woordvoerder van de rebellen en interimregering...
Gheriani zei tegen me: "Situatie Benghazi is nog onder controle. Zware bombardementen door Kadhafi-troepen van Ajdabiya..."
"Weet ook niet waarom westen niet ingrijpt? Moet het hier eerst net zo bloedig worden als Rwanda?"
Kan dit Houda zijn???
Thanksquote:
Het volk.Het kan lang duren (40-50 jaar?) en veel bloed kosten, maar uiteindelijk wint het volk. Tenzij je echt massa-slachtingen aan richt.quote:Wie is in jouw ogen de winnaar?
Dat weten we niet. We wisten ook niet dat ze vliegtuigen hadden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:32 schreef haan33 het volgende:
maarja zehebben geen zwaar geschut die rebellen, dus volgende maand zijn ze verslagen
Maar Kadaffi zal ongetwijfeld wel een keer zijn 'trouwe volk' zat zijnquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat weten we niet. We wisten ook niet dat ze vliegtuigen hadden.
Ik gok op wel. " De martelaar" plus berichten over brand plus belangrijke mensen in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:35 schreef Mr_Memory het volgende:
Is die kamikaze aanval van die piloot nu wel of niet gebeurt![]()
Ik heb er op alle zenders geen woord over gehoord
Je gelooft echt dat dat hij zich tot nu toe heeft ingehouden?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:37 schreef haan33 het volgende:
[..]
Maar Kadaffi zal ongetwijfeld wel een keer zijn 'trouwe volk' zat zijn
Thanks, het blijft dus een beetje gissen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik gok op wel. " De martelaar" plus berichten over brand plus belangrijke mensen in het ziekenhuis.
De normale media weten nu niets.
Nee maar hij is tot veel meer in staat denk ikquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je gelooft echt dat dat hij zich tot nu toe heeft ingehouden?
Hij is tot veel meer in staat die gekquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je gelooft echt dat dat hij zich tot nu toe heeft ingehouden?
Dan is ie veel te laat. Ik geloof er niks van.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:39 schreef haan33 het volgende:
[..]
Nee maar hij is tot veel meer in staat denk ik
We zullen het zien, en in turkye gaat het ook fout nu..quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan is ie veel te laat. Ik geloof er niks van.
Ik denk het wel. De reden dat je het niet in de media hoort is waarschijnlijk omdat ze door een gebrek aan journalisten in het gebied nu vooral Staats-tv overnemen. En Staats-tv zal weinig anders verspreiden dan leugens, om geen angst onder de pro's te creren.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:35 schreef Mr_Memory het volgende:
Is die kamikaze aanval van die piloot nu wel of niet gebeurt![]()
Ik heb er op alle zenders geen woord over gehoord
Dan wat? De situatie is niet echt bekend daar.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:39 schreef haan33 het volgende:
[..]
Nee maar hij is tot veel meer in staat denk ik
Hij is bang, omdat hij zijn einde ziet naderenquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:41 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Ik denk het wel. De reden dat je het niet in de media hoort is waarschijnlijk omdat ze door een gebrek aan journalisten in het gebied nu vooral Staats-tv overnemen. En Staats-tv zal weinig anders verspreiden dan leugens, om geen angst onder de pro's te creren.
Gisteravond waren er ook mensen die ervan spraken dat Ghadaffi nu in een bunker zit. Dit door bepaalde aanwijzingen in het filmpje, dingen die ik zelf nooit zou zien
Ja heb ook steeds problemen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:20 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Iemand nog meer problemen met twitter? werkt al bijna een kwartier geen enkele meer bij mij
quote:NEAR AJDABIYAH, Libya | Wed Mar 16, 2011 12:39pm EDT
NEAR AJDABIYAH, Libya (Reuters) - Libyan soldiers said on Wednesday they had met resistance from rebels near the eastern city of Ajdabiyah.
A group of journalists was taken by the Libyan government to a location west of Ajdabiyah, a crucial city serving as a gateway to the rebel stronghold of Benghazi.
Reuters photographer Ahmed Jadallah said he saw a number of tanks deployed along the coastal road as well as tank carriers returning empty from the frontline.
He said several soldiers, looking tired as they returned on rotation, said rebel fighters had returned fire from their positions near the city.
Three or four charred bodies were lying on the side of the main road and there were up to 50 burned cars. Rocket launchers, armored personnel carriers and about 20 ambulances were also seen along the road.
Outside Ajdabiyah, soldiers fired into the air in celebration and said the city was under their control. The journalists were not taken into the city.
Almost no civilians could be seen. About 50 trucks loaded with food, weapons and petrol were also parked along the road.
Another Reuters correspondent, Khaled al-Ramahi, said he saw a lot of damaged buildings in the city of Brega, now under government control.
"We saw a lot of damage in Brega. The city was empty, all the shops were closed," he said, adding that green flags indicating loyalty to Libyan leader Muammar Gaddafi were hung around the city.
(Reporting by Khaled al Ramahi and Ahmed Jadallah, Writing by Maria Golovnina; editing by Elizabeth Piper)
ik hoor ze ook in dit filmpje nietquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:32 schreef MangoTree het volgende:
Gunshots during Gaddafi's speech
Sweat began dripping from his forehead
Cut off by His speech
Ging het zo gister? Toen had ik die knallen niet gehoord.
quote:[ ... ]
Discontinue the broadcasting of all of the Gaddafi regimes satellite channels, in particular the Jamahirya satellite channel, that are being broadcast by your satellites.
[ ... ]
Nee.quote:
Ik weet het niet hoor.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:21 schreef MangoTree het volgende:
Russian military exposes the globalists, United States and NATO for attempting to deceive the world.
Russian satellites confirm the western media attempted to deceive the world with their claim that Libya was bombing it's own people.
RT News
RT is a 24/7 English-language news channel. From our central Moscow headquarters and bureaus all over the world, we are set to show you how any story can be another story altogether. Broadcasting over six continents and 100 countries, our coverage focuses on international headlines, giving an innovative angle set to challenge viewers worldwide.
werd paar weken geleden ookal om gevraagd om nilesat te vragen te stoppen met Lybian State TV uit te zenden , heb toen ook gemaild , maar ik zie nieuwe email adressen staan .. gooi ik er nog wel paar emails uitquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:42 schreef svann het volgende:
Email-verzoek aan providers om Libische staatstelevisie van de satelliet te halen:
https://www.facebook.com/(...)53226449493&comments
Ik vind het een heel vaag bericht. We hebben toch beelden gezien, weliswaar misschien niet van directe beschietingen maar wel overvliegende straaljagers.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:47 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor.
Waar is dan die no-fly-zone voor, van zowel de Golfstaten als de EU?
vanaf het begin tot 0:12 hoor ik 5 klappen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:37 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik hoor ze ook in dit filmpje niet
Ze hebben GILL anti-tankwapens nodigquote:Op woensdag 16 maart 2011 22:04 schreef Clondijk het volgende:
De zgn. Palmaria's het is dat ze ze op een grote afstand neerzetten anders zou je denken dat die tankwagen er gevaarlijk dichtbij staat om toevallig geraakt te worden.
[ afbeelding ]
Zonder NFZ of de FAFL denk ik niet dat ze deze jongens uitschakelen of buitmaken.
Ghadaffi was toch aan het verliezen, waarom zouden de rebellen dan hulp nodig hebben? /ironiequote:Op woensdag 16 maart 2011 22:21 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Het is echt hopen op interventie van de Arabische wereld, of een ammo drop in ieder geval. Het westen is te verdeeld en gaat volgens mij gewoon echt niks doen.
Als hij alles vernietigd wat hij tegenkomt, rebellen inclusief, wat moet hem dan nog tot val brengen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:26 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
De rebellen winnen ook, ongetwijfeld.
Punt is wel dat ik wens dat er zo weinig mogelijk slachtoffers vallen, en laat Ghadaffi nou net een handje hebben van het laten verdwijnen van oppositie. Hij gaat niet opgeven zonder slag of stoot, en ik zie em zelfs nog complete vernietiging aanbrengen aan alles wat hij onderweg tegenkomt, eer dat hij ten val wordt gebracht.
Fokkers.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als hij alles vernietigd wat hij tegenkomt, rebellen inclusief, wat moet hem dan nog tot val brengen?
Dat zegt niet zo veel. Zo'n houwitser is een stuk kwetsbaarder dan een tank. Ze staan op afstand en worden beschermd door andere troepen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:10 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Ze hebben GILL anti-tankwapens nodig![]()
Zodra het volk laat zien dat het ook maar een zo'n howitzer kunnen slopen, zal nog een groter deel van Ghadaffi's leger buigen voor ze.
Deze opstand zal het echter niet redden, het vrijheidsideaal moeten de Libirs bewaren voor een eventuele toekomstige opstand, want je kan niet onder de feiten uit dat het er voor de rebellen momenteel slecht uitziet en ze zonder steun verpletterd zullen worden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:32 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Het idee van vrijheid, dat doorstaat tijd en is niet aantastbaar door wapens waar Ghadaffi over beschikt.
Bovendien is dit ideaal zo besmettelijk, dat het zich al over de hele wereld heeft verspreid en nog steeds aan het verspreiden is. Het is onontkoombaar.
Die indruk krijg ik momenteel ook, dan gaan ze heel hard roepen dat Ghadaffi zo onrechtvaardig is en dat "vrijheid" zich niet laat onderdrukken, en dan geloven ze zelf ook nog in die kreten.quote:
Het klopt wat je zegt, een howitser staat op enkele kilometers van het front omdat het (anders dan een tank) indirect vuursteun levert aan de troepen aan het front.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zegt niet zo veel. Zo'n houwitser is een stuk kwetsbaarder dan een tank. Ze staan op afstand en worden beschermd door andere troepen.
Als je een stad belegerd met infanterie an tanks, kan je met geschut lekker op afstand blijven knallen.
quote:After two weeks of reporting in the eastern Libyan city of Benghazi, FRANCE 24s Cyril Vanier began to witness the diminishing popular support for the insurgency in the rebel stronghold.
Ze geven dus toe dat ze zwak staan. Anders hadden ze het verzet gewoon opgerold.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ultimatum door het regime, een oorlogsverklaring.
Jij zou als analist voor het instituut Clingendael moeten gaan werken, jouw scherpzinnige analyses overtreffen echt alles.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze geven dus toe dat ze zwak staan. Anders hadden ze het verzet gewoon opgerold.
Dat instituut is te minderwaardig voor mijn intellect.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij zou als analist voor het instituut Clingendael moeten gaan werken, jouw scherpzinnige analyses overtreffen echt alles.
De hoop is maar dat de rebellen dit ook beseffen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze hebber vanaf het begin alles uit de kast gedaan om de opstand te killen. Ze hebben gruwelijk huisgehouden. In de afgelopen weken zijn ze gaan onderhandelen en beloven. Dus staan ze zwak.
En ik heb juist de indruk dat ze eerst krachten hebben verzameld (eventueel ook uit het buitenland), en nu pas de afgelopen 2 weken zijn begonnen met de zaak succesvol op te rollen. Dat ze nu zo'n grote bek hebben en daarvoor (toen het echt kiele kiele was voor Ghadaffi) niet is voor mij juist een teken dat ze sterk staan en weten dat de overwinning in de komende weken nabij is.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze hebber vanaf het begin alles uit de kast gedaan om de opstand te killen. Ze hebben gruwelijk huisgehouden. In de afgelopen weken zijn ze gaan onderhandelen en beloven. Dus staan ze zwak.
quote:GADDAFI TELLS LEBANON'S LBC TV HE DOESN'T EXPECT BATTLE IN BENGH
Wed Mar 16, 2011 10:02pm GMT
GADDAFI TELLS LEBANON'S LBC TV HE DOESN'T EXPECT BATTLE IN BENGHAZI; SAYS LIBYAN PEOPLE HAVE BEEN HELPING GET RID OF "AL QAEDA" ELEMENTS
Inderdaad, dictators doen namelijk geen beloftes.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:31 schreef rakotto het volgende:
Gazafi is inderdaad aan het verliezen. Zodra hij die beloftes gaf, liet hij zien dat het minder ging met hem + de massale propoganda.
En zijn zielige gezeur dat ie in de steek is gelaten door het westen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:31 schreef rakotto het volgende:
Gazafi is inderdaad aan het verliezen. Zodra hij die beloftes gaf, liet hij zien dat het minder ging met hem + de massale propoganda.
Met Mubarak duurde het ook even. Het gaat ook niet om Ghaddafi zelf, maar om de kliek om hem heen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:32 schreef von_Preussen het volgende:
Dat Ghadaffi aan het verliezen is horen we nu al sinds weken, toch zit hij er nog steeds.....
quote:Herbert Visser - 01.03.2011 - 18:47
Bizar,
De oude grote zender van de MEBO-II, die al heel lang in Benghazi staat en
met 100 Kilowatt uitzendt op de 675 AM, wordt nu gebruikt voor Radio Free
Libya. En de clan rond Ghadaffi, die die zender juist destijds naar Libie
haalde, probeert 'm nu te storen. Grappig trouwens dat in het artikel hier
ook echt wordt gesproken over 'mediumwave-transmitters, some dating back to
the 1960's'. En dat is natuurlijk ook zo. Ongelofelijk dat die oude
AM-zender(s) waar wij zoveel plezier aan beleefden destijds, nu voor het
goede doel worden gebruikt :-)
http://www.cnbc.com/id/41796616
Herbert Visser
Een paar weken terug hoorde je dat zijn "kliek" hem massaal in de steek liet (ambassadeurs in het buitenland, onderdelen van het leger, mensen uit zijn regering). Ook daar hoor ik nu niets meer over, als Ghadaffi op het randje van de afgrond staat zou je toch verwachten dan juist dan z'n getrouwen hem in de steek laten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met Mubarak duurde het ook even. Het gaat ook niet om Ghaddafi zelf, maar om de kliek om hem heen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |