Volgens 'betrouwbare' twitters is het rebellenleger de laatste week in bezit gekomen van meerdere voertuigen en vliegtuigen. Met die laatste zijn drie oorlogsschepen van Ghadaffi mee gebombardeerd. Hoeveel er nog vliegen is me onduidelijk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat met die angst viel enorm mee, vooral omdat de Amerikanen toen ik de buurt zaten. Vooral de Shiiten in het zuiden dachten dat de Amerikanen wel eventjes doorstoten richting Bagdad (dat deden ze pas in 2003) en kwamen toen in opstand.
De enige kliek die Saddam ooit gesteund heeft was zijn eigen groep (soenieten), voor de rest had hij vrij weinig steun, al helemaal na een oorlog met Iran die veel ellende met zich meebracht. En er werden ook moordaanslagen op hem en zijn zonen uitgeoefend, echter nooit zonder resultaat.
[..]
Ja, maar dat was al sinds weken zo. Dus ik zie niet in waarom je dit als "nieuw" feit zou willen presenteren.
Kan je mij ook vertellen of de rebellen de beschikking hebben over zware wapens (tanks, pantservoertuigen, artillerie, vliegtuigen / heli's, schepen)?
Juist niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, maar wel door een interventie van buitenaf, niet door rebellen of een opstand in het eigen land.
Waarmee je in feite aangeeft dat de rebellen zonder interventie vanuit het westen kansloos zijn.
Dat is interessant, hoe zijn ze in bezit gekomen van deze units, en wat voor units zijn het?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:08 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Volgens 'betrouwbare' twitters is het rebellenleger de laatste week in bezit gekomen van meerdere voertuigen en vliegtuigen. Met die laatste zijn drie oorlogsschepen van Ghadaffi mee gebombardeerd. Hoeveel er nog vliegen is me onduidelijk.
Jij bent ook wel erg goedgelovig, is het niet?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:10 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Juist niet.
Als de rebellen verliezen, beginnen de verdwijningen en massamoorden. Dit zal de aanleiding tot interventie van het westen, en afzetting van Ghadaffi.
Nou, aangezien hij er nog 12 jaar gezeten heeft en de opstand jaren vrijwel niks van zich heeft laten horen viel het met die angst dus niet mee. Zeker niet toen bleek dat de Amerikanen niet mee gingen helpen. In Libië hebben de mensen geen angst en dat zonder de nabijheid van een buitenlands leger. Dus er is ook geen buitenlands leger dat weg kan vallen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat met die angst viel enorm mee, vooral omdat de Amerikanen toen ik de buurt zaten. Vooral de Shiiten in het zuiden dachten dat de Amerikanen wel eventjes doorstoten richting Bagdad (dat deden ze pas in 2003) en kwamen toen in opstand.
De enige kliek die Saddam ooit gesteund heeft was zijn eigen groep (soenieten), voor de rest had hij vrij weinig steun, al helemaal na een oorlog met Iran die veel ellende met zich meebracht. En er werden ook moordaanslagen op hem en zijn zonen uitgeoefend, echter nooit zonder resultaat.
[..]
Ja, maar dat was al sinds weken zo. Dus ik zie niet in waarom je dit als "nieuw" feit zou willen presenteren.
Kan je mij ook vertellen of de rebellen de beschikking hebben over zware wapens (tanks, pantservoertuigen, artillerie, vliegtuigen / heli's, schepen)?
Hey snip, welcome back.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Avond
Nog bevestigde berichten over de geheimzinnige superkrachten van de oppositie?
piloten van Ghadaffi krijgen geen parachute en maar weinig brandstof mee, om te voorkomen dat ze deserteren.quote:Bab al-Azizia, Tripoli, main militairy base location of Ghadaffi
March 15, 2011
Muhammad Mokhtar Osman, a pilot defecting from the Libyan Airforce, unloaded all of his ordinance onto the compound and crashed into it as a suicide attack.
Thanks.quote:
Denk je dat Europa en de VS zitten te wachten op Chinese invloed en Chinese veiligheidsdiensten die nu vanuit Libie kunnen opereren, in de buurt van de Golfstaten? Dat hele gebied heeft zo'n strategisch belang, en dan heb ik het nog niet eens over olie, dat de EU alleen al daarom ervoor moet zorgen dat het ze goedgezind blijft.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij bent ook wel erg goedgelovig, is het niet?
Jarenlang kon het het westen geen éne flikker schelen wat er in Libië gebeurde, want massamoorden en verdwijningen zijn in dat land niets nieuws. Dacht je nu echt dat het westen zich er dan mee gaan bemoeien? Die hebben met Irak en Afghanistan genoeg gezeik aan hun hoofd en gaan niet nog een keer een dergelijk avontuur aan.
De opstand in Irak in 1991 had veel weg van de huidige in Libië, het feit dat je er niets van hebt gehoord komt doordat er bijna geen journalisten waren die er verslag van konden doen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:13 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nou, aangezien hij er nog 12 jaar gezeten heeft en de opstand jaren vrijwel niks van zich heeft laten horen viel het met die angst dus niet mee. Zeker niet toen bleek dat de Amerikanen niet mee gingen helpen. In Libië hebben de mensen geen angst en dat zonder de nabijheid van een buitenlands leger. Dus er is ook geen buitenlands leger dat weg kan vallen.
En de rebellen hebben beschikking over tanks, pantservoertuigen, artillerie, vliegtuigen en heli's. Schepen weet ik niet.
quote:ChangeInLibya Mhalwes Guy
Breaking news from Misrata that the complete Air Academy is surrounded now, not only the snipers. Khamis brigade morale low. #libya #feb17
Qua olieproductie is Libië niet zo sterk van belang voor Europa, het zijn vooral enkele Zuid-Europese landen die er veel gebruik van maken. De bulk van onze oliebehoefte wordt echter voorzien vanuit andere landen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:20 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Denk je dat Europa en de VS zitten te wachten op Chinese invloed en Chinese veiligheidsdiensten die nu vanuit Libie kunnen opereren, in de buurt van de Golfstaten? Dat hele gebied heeft zo'n strategisch belang, en dan heb ik het nog niet eens over olie, dat de EU alleen al daarom ervoor moet zorgen dat het ze goedgezind blijft.
Zit die brigade vast gepind door de oppositie?quote:
Welkom terugquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk trouwens dat Frankrijk snel de kant van de winnaar heeft gekozen i.v.m toekomstige olie-deals.
Yes!quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zit die brigade vast gepind door de oppositie?
quote:feb17libya Feb17Libya
AJA caller: None of the clashes took place inside #Misrata, all attacks by #Gaddafi forces were in the outskirts and we pushed them out.
achja, tam oil doet het goed hequote:Op woensdag 16 maart 2011 19:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk trouwens dat Frankrijk snel de kant van de winnaar heeft gekozen i.v.m toekomstige olie-deals.
De Fransen spelen wat dat aangaat wel het meest vuile spel, zie ook Irak waar ze na de Golfoorlog (1991) tot aan de 2e Golfoorlog (2003) goed geld verdienden aan oliecontracten die ze met het regime van Saddam Hussein hadden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hij kan het vergeten dat het westen op korte termijn ingrijpt, hiervoor is teveel tijd aan intentioneel lobbyen nodig. Eenzijdig ingrijpen van het westen ligt nu te gevoelig in de Arabische wereld, maar ook bij andere landen in de VN.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:04 schreef Bartholomaeus het volgende:
van gpdMiddleEast:
Zojuist over telefoon gesproken met Mustafa Gheriani in #Benghazi, woordvoerder van de rebellen en interimregering...
Gheriani zei tegen me: "Situatie Benghazi is nog onder controle. Zware bombardementen door Kadhafi-troepen van Ajdabiya..."
"Weet ook niet waarom westen niet ingrijpt? Moet het hier eerst net zo bloedig worden als Rwanda?"
Onderstaande quotes dus afkomstig van gesprek dat ik zojuist had met Mustafa Gheriani in Bengazi. Hij heeft trouwens een Nederlandse vrouw.
Kan dit Houda zijn???
Thanksquote:
Het volk.Het kan lang duren (40-50 jaar?) en veel bloed kosten, maar uiteindelijk wint het volk. Tenzij je echt massa-slachtingen aan richt.quote:Wie is in jouw ogen de winnaar?
Dat weten we niet. We wisten ook niet dat ze vliegtuigen hadden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:32 schreef haan33 het volgende:
maarja zehebben geen zwaar geschut die rebellen, dus volgende maand zijn ze verslagen
Maar Kadaffi zal ongetwijfeld wel een keer zijn 'trouwe volk' zat zijnquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat weten we niet. We wisten ook niet dat ze vliegtuigen hadden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |