abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94198447
van gpdMiddleEast:

Zojuist over telefoon gesproken met Mustafa Gheriani in #Benghazi, woordvoerder van de rebellen en interimregering...

Gheriani zei tegen me: "Situatie Benghazi is nog onder controle. Zware bombardementen door Kadhafi-troepen van Ajdabiya..."

"Weet ook niet waarom westen niet ingrijpt? Moet het hier eerst net zo bloedig worden als Rwanda?"

Onderstaande quotes dus afkomstig van gesprek dat ik zojuist had met Mustafa Gheriani in Bengazi. Hij heeft trouwens een Nederlandse vrouw.

Kan dit Houda zijn???
Zoon van Tolmai.
pi_94198465
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:59 schreef shomila het volgende:
gpdMiddleEast GPD Middle East
Onderstaande quotes dus afkomstig van gesprek dat ik zojuist had met Mustafa Gheriani in Bengazi. Hij heeft trouwens een Nederlandse vrouw.
1 minute ago
»

"Weet ook niet waarom westen niet ingrijpt? Moet het hier eerst net zo bloedig worden als Rwanda?"
4 minutes ago Favorite Retweet Reply

"we hebben nu een kleine luchtmacht.Tenminste een kadhafipiloot heeft toestel vanochtend aan grond gezet in Bengazi en zich overgegeven"
6 minutes ago

Gheriani zei tegen me: "Situatie Benghazi is nog onder controle. Zware bombardementen door Kadhafi-troepen van Ajdabiya..."
11 minutes ago Favorite Retweet Reply

Zojuist over telefoon gesproken met Mustafa Gheriani in #Benghazi, woordvoerder van de rebellen en interimregering...
13 minutes ago

Is dit de man van Hounda misschien?
Had dit niet gezien. :@ Sorry.
Zoon van Tolmai.
pi_94198521
Begrijp ik het goed dat Ajdabiya nog in handen is van de rebellen?
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:06:26 #54
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_94198534
Was Houda toch geen fake account? :P

Ik weet niet waarom, maar ik heb het niet zo met berichten van GPD. :P
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:06:36 #55
137562 rakotto
pi_94198543
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:06 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Begrijp ik het goed dat Ajdabiya nog in handen is van de rebellen?
Yush
pi_94198548
NicRobertsonCNN Nic Robertson
On outskirts pf Ajdabiya, massive Army presence: 1000's soldiers, dozns trucks w/all kinds ammo, tanks, heavy armour -- waiting to roll in
2 minutes ago
pi_94198649
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:06 schreef shomila het volgende:
On outskirts pf Ajdabiya, massive Army presence: 1000's soldiers, dozns trucks w/all kinds ammo, tanks, heavy armour -- waiting to roll in
2 minutes ago
Als dit waar is wordt vannacht nog de Gadaffi-vlag gehesen in Ajdabiya. -O-
pi_94198687
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:06 schreef rakotto het volgende:
Was Houda toch geen fake account? :P

Ik weet niet waarom, maar ik heb het niet zo met berichten van GPD. :P
Nee, is bevestigd door raistlin6 dat ze echt is.
Zoon van Tolmai.
pi_94198705
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Hm. Gadaffi gaat winnen.
Goh, waar zijn toch alle figuren in dit topic gebleven die bij hoog en laag zaten te beweren dat het afgelopen was met Gadaffi, en die keihard riepen dat alternatieve scenario's (Gadaffi wint) niet aan de orde waren.
pi_94198710
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:06 schreef shomila het volgende:
2 minutes ago
Ziet er slecht uit.
Zoon van Tolmai.
pi_94198864
Al Jazeera English AJEnglish

Gaddafi's son: Battle for Libya almost over: Saif al-Islam says campaign against rebels will be over in 48 hours... http://aje.me/gKaCt3

Daaruit kom je opmaken dat vannacht of morgen het, laatste, offensief gaat beginnen....
Zoon van Tolmai.
pi_94198906
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:04 schreef Bartholomaeus het volgende:

Kan dit Houda zijn???
Vroeg ik me ook af, er zijn natuurlijk niet heel veel Nederlandse vrouwen in Benghazi, maar geen idee natuurlijk of Houda de enige is.
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:09 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Goh, waar zijn toch alle figuren in dit topic gebleven die bij hoog en laag zaten te beweren dat het afgelopen was met Gadaffi, en die keihard riepen dat alternatieve scenario's (Gadaffi wint) niet aan de orde waren.
Papierversnipperaar heeft een tijdelijke ban ;)

Ik blijf echter wel volhouden dat de rebellen nog niet verloren zijn. Staatstv heeft veel leugens verspreid, Ghadaffi ook.. Misschien is de CNN meneer (bewust) verkeerd geinformeerd.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_94198930
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:13 schreef Bartholomaeus het volgende:
Al Jazeera English AJEnglish

Gaddafi's son: Battle for Libya almost over: Saif al-Islam says campaign against rebels will be over in 48 hours... http://aje.me/gKaCt3

Daaruit kom je opmaken dat vannacht of morgen het, laatste, offensief gaat beginnen....
Triest hoor hoeveel doden gaan daar nog vallen en dan allemaal voor niks.
pi_94198940
Het trieste is dat als de UN nu nog effectief wil ingrijpen ze wel moet de laarzen op de grond moeten komen. Ik kreeg eerder het idee dat ze goedkoop uit wilden zijn en de rebellen het werk wilden laten doen, zonder risico's.

Maar Gaddafi laten winnen is daarentegen ook niet acceptabel, ja voor Rusland en China niet die vinden het geen probleem lijkt het. Maja mijn punt is al het getreuzel zorgt er alleen maar voor dat het vereiste ingrijpen zwaarder zal moeten worden.
pi_94198953
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:14 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Vroeg ik me ook af, er zijn natuurlijk niet heel veel Nederlandse vrouwen in Benghazi, maar geen idee natuurlijk of Houda de enige is.

[..]

Ik blijf echter wel volhouden dat de rebellen nog niet verloren zijn. Staatstv heeft veel leugens verspreid, Ghadaffi ook.. Misschien is de CNN meneer (bewust) verkeerd geinformeerd.
Houda had het er toen over dat haar man er wel erg dicht bij betrokken was. Dus het zou best wel de man van Houda kunnen zijn.
Zoon van Tolmai.
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:22:26 #66
2651 svann
night-hawk
pi_94199337
Misschien niet zo handig dit zo nadrukkelijk te vermelden?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:24:28 #67
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_94199451
En nu gaan we zien of er daadwerkelijk wat daadkracht in de VN danwel NAVO zit.
pi_94199520
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:14 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Daarvan was ik niet op de hoogte, maar het is een teken aan de wand dat je hem meteen aanspreekt. :P

De rebellen zijn weliswaar nog niet verloren, maar het gaat wel heel hard die kant op.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:15 schreef Clondijk het volgende:
Het trieste is dat als de UN nu nog effectief wil ingrijpen ze wel moet de laarzen op de grond moeten komen. Ik kreeg eerder het idee dat ze goedkoop uit wilden zijn en de rebellen het werk wilden laten doen, zonder risico's.

Maar Gaddafi laten winnen is daarentegen ook niet acceptabel, ja voor Rusland en China niet die vinden het geen probleem lijkt het. Maja mijn punt is al het getreuzel zorgt er alleen maar voor dat het vereiste ingrijpen zwaarder zal moeten worden.
Alleen een no-fly zone, heeft dat überhaupt wel zin? Hoe effectief is de luchtmacht van Gadaffi überhaupt, want zoveel valt er toch niet te bombarderen? Schakelt die luchtmacht echt commandocentra en zware wapens van de rebellen uit? Zo goed zijn de rebellen toch niet georganiseerd, dat ze een "echte" militaire structuur hebben die je kan bombarderen.

Het militaire succes lijkt me eerder te verklaren uit het feit dat hij nog een hele rits soldaten & pantsertroepen achter de hand had, want die zijn uiteindelijk degene die het verzet breken en ook een bepaalde plaats kunnen veroveren.

Overigens, hoe zit het nu met al die diplomaten die hun steun aan Gadaffi hebben opgezegd? Dat was nogal voorbarig, dus ze komen nu allemaal politiek asyl in het westen aanvragen?
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:32:29 #69
137562 rakotto
pi_94199865
1000 tanks buiten Albadiya en iedereen maar lullen gisteren dat het al overgenomen is. :')

Anyhoo, wat een bluf. 48 uur. :D De propoganda machine is op volle toeren. :P

Ik geloof er sterk in dat trouwens gisteren de 2 zonen zijn overleden in Ziekenhuis.
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:34:31 #70
2651 svann
night-hawk
pi_94199964
Al die buitenlandse soldaten die Gaddafi weet te werven dankzij zijn enorme rijkdom en inzet tegen zijn eigen volk, kun je toch bijna niet meer beschouwen als een libisch leger?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_94200039
quote:
15s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:34 schreef svann het volgende:
Al die buitenlandse soldaten die Gaddafi weet te werven dankzij zijn enorme rijkdom en inzet tegen zijn eigen volk, kun je toch bijna niet meer beschouwen als een libisch leger?
Zo slecht georganiseerd zijn die volgens mij niet.

quote:
According to the Military Balance published by the International Institute for Strategic Studies, the force was organized into one armored, one infantry, and one paratroop/commando brigade. It has been supplied with T-54 and T-55 tanks, armored personnel carriers, and EE-9 armored cars.
pi_94200045
quote:
En nu gaan we zien of er daadwerkelijk wat daadkracht in de VN danwel NAVO zit.
Turkije is tegen iedere inmenging, dus zal wel weer No Action Talk Only worden.
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:50:05 #73
2651 svann
night-hawk
pi_94200656
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:35 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

Zo slecht georganiseerd zijn die volgens mij niet.
Ik doelde er meer op dat zijn leger lijkt bestaan uit grote hoeveelheden buitenlandse huurlingen en dat daar, ook gezien hun meedogenloze houding tegenover de bevolking, weinig libisch aan is eigenlijk.
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:23:03 #74
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94202068
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:09 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hier. Alle overwinningen die Ghadaffi boekt zijn hooguit tijdelijk.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_94202081
degner Egypt Photographer
4 NYTimes journalists, including photographers Tyler Hicks and Lynsey Addario haven't been heard from in #Libya http://ow.ly/4fPIP
52 seconds ago Favorite Retweet Reply
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')