Ik kan AJE alleen online zien, vandaar de paniek.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:08 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Arabisch zijn zou juist geweldig moeten zijn voor Gadaffi met zijn "pan-Arabische" denkbeelden. Onzin dus.
Die kwam volgens mij na het incident aan.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het sloeg gewoon nergens op. Terwijl er gewoon een Britse boot in de haven van Benghazi zit.
Er is inderdaad 2x #47.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Euh, moest dit 49 zijn?Wie was me aan het DMen?
Ja, ik zie het nu. We maken er een zooitje van.quote:
Ik ben een man van de inhoud.quote:
Tot morgen.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:21 schreef yavanna het volgende:
Hmm, wil eigenlijk wel weten hoe het nu precies zit met G's voorstel, maar ik moet echt eens een x vroeg naar bed gaan. So sweet dreams allen, hoop morgen hier van alles te lezen.![]()
quote:Op maandag 7 maart 2011 23:21 schreef yavanna het volgende:
Hmm, wil eigenlijk wel weten hoe het nu precies zit met G's voorstel, maar ik moet echt eens een x vroeg naar bed gaan. So sweet dreams allen, hoop morgen hier van alles te lezen.![]()
Als ik oppositie was stelde ik voor dat G naar Sirt kwam gelopen om daar gelynched te worden.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:17 schreef yavanna het volgende:
Al Jazeera says Gaddafi wants to meet rebels to step down
CAIRO (Reuters) - Al Jazeera television reported on Monday that Muammar Gaddafi has proposed to Libyan rebels to hold a meeting of the country's parliament to pave the way for him to step down with certain guarantees.
The television quoted sources for the report, which it ran as a flash on its news ticker during a broadcast. It gave no further details.
It said Gaddafi proposed the meeting of the General People's Congress, or parliament, to the interim council based in the rebel-controlled city of Benghazi.
Ik heb daar al een essay over staan in Feedbackquote:Op maandag 7 maart 2011 23:23 schreef horned_reaper het volgende:
Dit is dus deel 49!!! aangezien het vorige deel voor de tweede keer als deel 47 was geopend!
Danku
Dat gaat niet over de website. Dat is TV signaal voor die regio.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:25 schreef NorthernStar het volgende:
Al Jazeera has been suffering interference on its Arabsat satellite frequency. During jamming Al Jazeera English can be watched on Hotbird 13E Frequency: 11034 Vertical FEC: 3/4 Symbol rate: 27500; on Badr4/Eurobird 2 (26East) Frequency: 11680.8 Horizontal; SR: 27.5: FEC: 3/4; and on Nilesat/ Atlantic Bird4A (7West) Frequency: 11393 Vertical; SR:27.5; FEC: 3/4. Al Jazeera Arabic can be watched on Nilesat 7W Frequency: 11555 Vertical FEC: 3/4 Symbol rate: 27500.
Het is zelfs al aangepast!quote:Op maandag 7 maart 2011 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb daar al een essay over staan in Feedback
quote:Al Jazeera: Gadhafi overweegt vertrek
De Libische leider Moammar Gadhafi heeft volgens de Arabische nieuwszender Al Jazeera de rebellen in zijn land aangeboden om een volkscongres te houden om hem af te laten treden onder voorwaarden.
Volgens de Engelstalige Saudische krant Asharq al-Aswat heeft Gadhafi een delegatie voor onderhandelingen naar Benghazi gestuurd, waar een door de opstandelingen opgerichte Nationale Libische Raad zetelt. Gadhafi's eisenpakket zou onder meer een veilige aftocht en volledige bescherming voor zijn hele familie bevatten.
Ook wil Gadhafi dat de raad geen documenten overhandigt aan het Internationale Strafhof (ICC) in Den Haag, dat onderzoekt of de Libische leider wordt aangeklaagd wegens grootschalig geweld tegen de burgerbevolking.
Maar wat voor zin heeft het als zijn zoon het roer in handen neemt?quote:Op maandag 7 maart 2011 23:29 schreef Cobra4 het volgende:
Al-Jazeera: Kaddafi overweegt vertrek
TRIPOLI - De Libische leider Muammar Kaddafi heeft volgens de Arabische nieuwszender al-Jazeera de rebellen in zijn land aangeboden om een volkscongres te houden om hem af te laten treden onder voorwaarden.
Volgens de Engelstalige Saudische krant Asharq al-Aswat heeft Kaddafi een delegatie voor onderhandelingen naar Benghazi gestuurd, waar een door de opstandelingen opgerichte Nationale Libische Raad zetelt. Kaddafi's eisenpakket zou onder meer een veilige aftocht en volledige bescherming voor zijn hele familie bevatten. Ook wil Kaddafi dat de raad geen documenten overhandigt aan het Internationale Strafhof (ICC) in Den Haag, dat onderzoekt of de Libische leider wordt aangeklaagd wegens grootschalig geweld tegen de burgerbevolking.
Bron: www.telegraaf.nl
Zijn zoon hoort toch ook bij de 'hele familie'?quote:Op maandag 7 maart 2011 23:29 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Maar wat voor zin heeft het als zijn zoon het roer in handen neemt?
Remlof leest mee geloof ik, dat maakt het makkelijk.quote:
Ze zullen eisen gaan stellen. Ze kennen dit boek.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:29 schreef sunny16947 het volgende:
Waar de oppositie niet zomaar op toehapt. Zodra G in Benghazi is met zijn gevolg worden ze gelijk afgeschoten. Denk niet dat ze dat risico nemen.
quote:Op maandag 7 maart 2011 23:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze zullen eisen gaan stellen. Ze kennen dit boek.
Gene Sharp: Author of the nonviolent revolution rulebook
Hoodstuk 2: The dangers of negotiation.
yavanna zal verrast zijn!quote:Op maandag 7 maart 2011 23:33 schreef Dance99Vv het volgende:
het voorstel is al afgewezen door de oppositie
Is dat deel 2? hebbe hebbe hebbequote:Op maandag 7 maart 2011 23:38 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]twee weken geleden nog Waging Nonviolent Struggle van em gevonden
ik houd het graag simpel ben geen gadaffiquote:Op maandag 7 maart 2011 23:42 schreef MangoTree het volgende:
[..]
kunnen we er geen beter verhaal van bakken?
das slecht heel slecht nieuwsquote:Op maandag 7 maart 2011 23:45 schreef shomila het volgende:
Oya_libya Oya libya
#Azawiyah :the Pro-gaddafiwent in every house in the centre of Alzawiyah and forced them to hand in all mobile phones laptops sim cards
1 minute ago Favorite Retweet Reply
Oya_libya Oya libya
#Azawiyah:or they will shoot them dead including children, women, old women and old men..
1 minute ago
Ja, maar dat was mijn vraag niet. No offense verder.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:59 schreef Dance99Vv het volgende:
hij heeft geen keus meer er loopt al een onderzoek nu naar de misdaden van dit moment
nu.nl meld het. Bij paul en witteman kwam er zelfs een bericht tussendoor dacht ikquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:09 schreef raistlin6 het volgende:
Hoop dat 1 van jullie heeft opgelet. Waar komt dat bericht dat nu op de FP staat vandaan? Heeft Al Jazeera dit gemeld? Ik zie het namelijk niet terug in hun live-blog en ook niet op de nieuwsuitzending van 0.00 uur...
Al Jazeera: Gadhafi overweegt vertrek
en op de bbc staat dat het afgewezen isquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
nu.nl meld het. Bij paul en witteman kwam er zelfs een bericht tussendoor dacht ik
.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
nu.nl meld het. Bij paul en witteman kwam er zelfs een bericht tussendoor dacht ik
Het was alleen in de newsticker te zien, ze hadden het niet gemeld! Reuters had de update bijna tegelijk met het uitspreken van de afwijzing ervan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:11 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
.
Ja dat weet ik al wel. Maar ik bedoel meer dat ik niet geloof dat Al Jazeera dit als waarheid heeft gemeld en dat ik het nu niet op hun eigen website of uitzending terug kan vinden.
Ok dus het bericht dat hij onder voorwaarden af zou treden is niet afkomstig van AJ?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:13 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Het was alleen in de newsticker te zien, ze hadden het niet gemeld! Reuters had de update bijna tegelijk met het uitspreken van de afwijzing ervan.
Op Al-Jazeera Arabic vanmiddag. AJA sprak met iemand van de regering (geen idee wat zijn functie is)quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:09 schreef raistlin6 het volgende:
Hoop dat 1 van jullie heeft opgelet. Waar komt dat bericht dat nu op de FP staat vandaan? Heeft Al Jazeera dit gemeld? Ik zie het namelijk niet terug in hun live-blog en ook niet op de nieuwsuitzending van 0.00 uur...
Even kijken of ik het kan terugvinden..quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:13 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ok dus het bericht dat hij onder voorwaarden af zou treden is niet afkomstig van AJ?
Sorry, ik probeer een betrouwbare bron te vinden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:14 schreef Dance99Vv het volgende:
en de letterlijke tekst staat op de telegraaf site
Het gekke was dat de website van AJE ook een tijdje down was (connection error) ongeveer een uur en geen enkel officieel bericht. Beetje vreemd was het wel iig...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:14 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Sorry, ik probeer een betrouwbare bron te vinden.
Dank je wel.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:15 schreef MangoTree het volgende:
Update: Rebels Reject Offer; Latest Libya Development: Gaddafi Offers Rebels To Hold People's Congress To Let Him Step Down With Guarantees
Al Jazeera television reported on Monday that Muammar Gaddafi has proposed to Libyan rebels to hold a meeting of the country's parliament to pave the way for him to step down with certain guarantees.
The television quoted sources for the report, which it ran as a flash on its news ticker during a broadcast. It gave no further details.
It said Gaddafi proposed the meeting of the General People's Congress, or parliament, to the interim council based in the rebel-controlled city of Benghazi.
BBC:
#2248: The rebels rejected the deal as it would mean an "honourable" exit for Col Gaddafi, Reuters quotes the channel as saying.
Van wie wil hij die garantie? Er is voor zijn vertrek sowieso geen legitieme regering waarmee hij zo'n afspraak kan maken. En na zijn vertrek hoeft niemand hem meer consessies te doen.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:58 schreef Lagrinta het volgende:
Hoe gaat dat juridisch in zn werk als Gaddafi wil opstappen met garantie dat documenten niet aan het ICC worden overhandigd, weet iemand dat? Wat als een nieuwe regering het toch wel doet?
http://www.volkskrant.nl/(...)rweegt-vertrek.dhtmlquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:09 schreef raistlin6 het volgende:
ach oud nieuws alweerquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)rweegt-vertrek.dhtml
Dat lijkt mij dus ook, vandaar dat deze eis nergens op slaat.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Van wie wil hij die garantie? Er is voor zijn vertrek sowieso geen legitieme regering waarmee hij zo'n afspraak kan maken. En na zijn vertrek hoeft niemand hem meer consessies te doen.
Lijkt mij dus vrij onmogelijk. Met wie hij die regeling ook zou maken een nieuwe regering kan het zo weer ongedaan maken omdat nu niemand het mandaat heeft namens het Libische volk te spreken.
vertel je er dan ook effe bij dat hun website er een uur uit lag en nog niet helemaal stabiel isquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:24 schreef raistlin6 het volgende:
Zo dan dus maar:
[Upd] 'Gadhafi zou vertrek overwegen'
Update 0.22 uur
Al Jazeera meldt niks over bovenstaand bericht op hun website of tijdens de nieuwsuitzendingen. Veel bronnen melden dat Al Jazeera dit kortdurend zou hebben gezegd op maandagmiddag maar niet toegelicht. Al Jazeera meldt daarentegen wel een toename en uitbreiding van geweld in de verschillende grotere steden in het land.
De oppositie vanuit Benghazi heeft voor het geval dat bovenstaand bericht op waarheid zou berusten aangegeven niet op de eisen van Gadhafi in te gaan. Ze hadden anderhalve week geleden al aangegeven dat er niet over het aftreden van de Libische leider valt te onderhandelen.
Dat een website 'n uurtje offline was is nieuws?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:27 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
vertel je er dan ook effe bij dat hun website er een uur uit lag en nog niet helemaal stabiel is
Ik merk het.quote:
Neuh, dat vind ik niet zo interessant. Leuk voor complottheorien, maar kan oneindig veel oorzaken hebben, pas wanneer iemand daar een verklaring over zou doen is er mogelijk iets nieuwswaardigs aan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:27 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
vertel je er dan ook effe bij dat hun website er een uur uit lag en nog niet helemaal stabiel is
De sub was iets van "door: redactie" of iets wat daarop lijkt. Stond geen link / klik / bron toen ik het bericht kopieerde.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:09 schreef raistlin6 het volgende:
[Upd] 'Gadhafi zou vertrek overwegen'
Ik krijg de indruk dat Reuters net zo betrouwbaar is als de NOS.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:17 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Dank je wel.
Zucht
Ik blijf wel moe worden van Reuters en haar aanhang...
Lol jep. Ik geloof dat de NOS Reuters ook als bron gebruikt, en Reuters veelal Al Arabiya. Zo zat het toch?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat Reuters net zo betrouwbaar is als de NOS.
Geen idee, ik volg ze alle 3 nietquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:33 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Lol jep. Ik geloof dat de NOS Reuters ook als bron gebruikt, en Reuters veelal Al Arabiya. Zo zat het toch?
Hij kan niks officieels of formeels afspreken iig. Hij zou wat kunnen onderhandelen over of hij zijn tent en favoriete tapijt mag meenemen maar dan houdt het al snel op.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:25 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dus ook, vandaar dat deze eis nergens op slaat.
Plus, hij kan nu weer gaan roepen dat er niet met de terroristen valt te onderhandelen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:42 schreef Lagrinta het volgende:
Hij is gewoon weer aan het zieken, net als die eerste keer met die paraplu in dat golfkarretje.
Als hij korans moest verbanden om aan de macht te blijven zou hij het doen. Hij lijkt gek, is het ook, maar toch zit er een geraffineerde strategie achter al die wartaal die ie uitslaat. Ik heb dankzij hem wel 100 x al gedacht of het welicht toch Al Qaeda is.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:44 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Plus, hij kan nu weer gaan roepen dat er niet met de terroristen valt te onderhandelen.
In 1 van z'n belachelijke speeches kondigde hij vorige week een staakt-het-vuren aan 'om onderhandelingen een kans te geven'.
Dus zou een goede voorbereiding zijn om de aanvallen te verhevigen....
Ik hoop overigens dat ik hier verkeerd zit.
Dat zegt misschien meer over jou dan over Qhadaffi?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:00 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Als hij korans moest verbanden om aan de macht te blijven zou hij het doen. Hij lijkt gek, is het ook, maar toch zit er een geraffineerde strategie achter al die wartaal die ie uitslaat. Ik heb dankzij hem wel 100 x al gedacht of het welicht toch Al Qaeda is.
Als ik zo naar Libische militaire parades kijk, waar Gaddafi zijn shiny toys showt, zie ik grotendeels hetzelfde spulquote:Op dinsdag 8 maart 2011 02:04 schreef Im.Kant. het volgende:
Mooi uitgezocht! Maar je beseft je wel dat de beter uitgeruste onderdelen van het Libanese leger nog niet (vaak) gefotografeerd zijn(Khamis brigade)? Kan je dus denk ik niet meteen een vergelijking mee maken, want de zaken waar de rebellen nu mee vechten lijken voor een groot deel uit depots(reservematerieel dus) te komen ofwel van dienstplichtigen afhandig te zijn gemaakt...
Maar nu hebben we de helft van het plaatje al
Lijkt er wel op.quote:
Doet er niet toe.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:20 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Dat zegt misschien meer over jou dan over Qhadaffi?
Het staat je vrij om een balletje op te gooien.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 03:14 schreef truepositive het volgende:
Waarom zoveel geouwehoer over tankjes en geweren, zijn er niet belangrijkere aspecten van dit verhaal om over te discussieren?
Mogguhquote:
En dat heeft ook hele andere redenen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is ook een revolutie in Ivoorkust. Rebellen hem ondertussen 3 plaatsen veroverd. Maar dat is het MO niet.
Dat ging toch ook om verkiezingsfraude en iemand die de macht wilde houden?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En dat heeft ook hele andere redenen.
maar staat nu wel op de site van ajequote:Op dinsdag 8 maart 2011 07:19 schreef yavanna het volgende:
G'morning.![]()
Intressante info mbt de gebruikte wapens.![]()
Ik was inderdaad niet erg verrast dat G's voorstel is afgewezen.
6:04am
Libyan state television has denied a report by Al Jazeera and two Arab newspapers that Colonel Gaddafi has sought a deal with the rebels that would see him step down with certain guarentees.
It was reported that a Gaddafi representative made the proposal to the opposition's so-called "National Council" based in Benghazi. The council apparently rejected the offer.
BBC
#
2344: Reuters says that there is still no official confirmation on the offer Col Gaddafir is reported to have made to the rebels. But a source said to be close to the rebel council told the agency that "one formula being proposed by the other side would see Gaddafi hand power to the head of parliament and leave the country with a certain guaranteed sum of money".
#
2346: But a spokesman for the council told Reuters: "No such offer has been been put to the council as far as I am aware."
Ah, een raffinaderij. Daarom is Ras Lanuf zo belangrijk, hebben ze geen andere raffinaderijen in het oosten?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:29 schreef Dance99Vv het volgende:
panosharitos Refinary in Ras Lanuf working. Tracks transfering Fuel to Benghazy & other cities of East #Libya (via phone)
3 minutes ago via Twitter for iPhone
brega dusquote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ah, een raffinaderij. Daarom is Ras Lanuf zo belangrijk, hebben ze geen andere raffinaderijen in het oosten?
Als het klopt dat dit Tripoli is, dan is dit heel goed nieuws!!quote:
Ik heb geen MAG's gezienquote:Op dinsdag 8 maart 2011 08:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mogguh![]()
Ik dacht dat ik mensen met MAG's zag zeulen, of lijken die zo veel op deze Russische dingen?
Of je leest eens verdere postings.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:23 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
maar staat nu wel op de site van aje
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ah, een raffinaderij. Daarom is Ras Lanuf zo belangrijk, hebben ze geen andere raffinaderijen in het oosten?
Ik zag gisteren een reportage met een Libische overgelopen millitair in Benghazi, die de overvallen kazerne liet zien. Hij sleepte met iets dat leek op een MAG.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:11 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik heb geen MAG's gezien
Maar nu...
[ afbeelding ]
Kan best hoor, maar ben het nog niet tegengekomen bij het spittenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zag gisteren een reportage met een Libische overgelopen millitair in Benghazi, die de overvallen kazerne liet zien. Hij sleepte met iets dat leek op een MAG.
Nee, ze willen hem lynchen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:02 schreef sunny16947 het volgende:
feb17voices AJA Corr.: President of the Libyan Nat. Council [revolutionary]: The council is willing to NOT pursue Qadhafi if he steps down #libya #feb17
AWACS vliegen er alquote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
No-fly-zone boven Libie komt steeds dichterbij
#quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:02 schreef sunny16947 het volgende:
feb17voices AJA Corr.: President of the Libyan Nat. Council [revolutionary]: The council is willing to NOT pursue Qadhafi if he steps down #libya #feb17
Ze waren toch binnengevallen? Ze waren huizen langs aan het gaan om telefoons en laptops in te nemen? Waarom bombarderen ze dan?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:22 schreef yavanna het volgende:
Die NFZ, daar kletsen ze ook steeds anders over.
12:46pm
Gaddafi's forces launch a fresh artillery bombardment on Zawiyah and surrounded the town in the west of Libya. No further details available yet.
Die Amerikanen zijn de meest walgelijke terroristen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:43 schreef Dance99Vv het volgende:
richardengelnbc #libya.. US official worried al-qaeda is taking advantage of chaos in libya, collecting weapons
vast een ander deel van de stad maar onrustgevende berichten zowiezo uit die stad , daar zitten niet zo gek veel zwaarbewapende burgers naar mijn idee. zelfde verhaal als tripoli...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze waren toch binnengevallen? Ze waren huizen langs aan het gaan om telefoons en laptops in te nemen? Waarom bombarderen ze dan?
En zie daar, een tweede Afghanistanquote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die Amerikanen zijn de meest walgelijke terroristen.
ik las terroristen : toeristenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die Amerikanen zijn de meest walgelijke terroristen.
quote:10.46am: An update on the botched UK diplomacy mission to engage with the opposition leaders in Benghazi has been posted by my colleague Andrew Sparrow on the politics live blog:
In the Commons yesterday William Hague failed dismally to explain why the MI6/SAS team sent to Libya decided to land by helicopter at night, instead of just turning up at the rebel HQ in office hours, in the way that journalists have been doing. But Frank Gardner, the BBC's security correspondent, has got the answer. On the Today programme he said that the team were carrying "sensitive communications equipment" and that they did not want everyone in Benghazi to see it. Gardner said he does not know whether the equipment was for the rebels, or to establish a link with British assets in Libya. He also explained why the team got arrested. The British had been in contact with the rebels before they arrived. But, when they arrived, they were caught by a different group of rebels who did not know they were coming. It was "a complete mess-up" said Gardner. You can listen to Gardner's report on the Today website; it's in the second half of this 4min 22sec clip.
of hun eigen aanvallen te masceren door de media af te leiden?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als het van het regime komt is het alleen om tijd te winnen of de aanvallen van de oppositie af te zwakken.
Nu op AJE trouwens
Lijkt me toch ook sterk dat hij dan gewoon zo weg kan gaan en niet gestraft wordt voor wat hij heeft gedaan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:10 schreef Dance99Vv het volgende:
dat voorstel is nonsens, zal hooguit ter sprake zijn gekomen bij dat nieuwe zelfbenoemde oppositieraad, en de wereld in zijn gegaan gadaffi wil..., daar ook nog eens de regering het afdoet als nonsens.
internationaal gaat men daar ook niet mee akkoord natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:13 schreef shomila het volgende:
[..]
Lijkt me toch ook sterk dat hij dan gewoon zo weg kan gaan en niet gestraft wordt voor wat hij heeft gedaan.
Ik zou daar niet mee akkoord gaan zoveel mensen dood en dan vrolijk weggaan met al je geld.
quote:Libya foreign ministry official says reports that Gadhafi offered to step down as part of deal with rebels are 'absolute nonsense' - Reuters
Kan best zijn dat dat niet zo was, die Libya gasten tweeten vaak overdreven.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze waren toch binnengevallen? Ze waren huizen langs aan het gaan om telefoons en laptops in te nemen? Waarom bombarderen ze dan?
Die minister is natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig.quote:
Ook diverse uitspraken dat men niet eens iets overweegt tot hij weg is, 'alsof we gaan praten terwijl hij onze steden plat gooit en onze mensen vermoord'.quote:200: "He didn't send anyone. People put themselves forth as intermediaries to stop the flow of blood and to end what the people in (Libya's third city of) Misrata are being subjected to," the former justice minister told AFP. "We are of course with ending the bloodshed, but first he has to resign and then he has to leave and then we won't pursue him criminally."
Precies, dat vindt de media al helemaal niet interessant en ikzelf ook veel minder. Met de bevolking in Egypte/Libi associeren wij ons toch veel meer. Daar is ook mogelijk een behoorlijk welstandsniveau mogelijk, net als hier. Er is wel enigszis luxe, de maatschappij is georganiseerd. Ivoorkust, tsja da's een van de armste landen ter wereld.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is ook een revolutie in Ivoorkust. Rebellen hem ondertussen 3 plaatsen veroverd. Maar dat is het MO niet.
beetje lastig als er geen communicatie mogelijk is, zo zei GPD capu dat hij in het enige kamertje (voor journalisten) met internet zat.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:04 schreef yavanna het volgende:
Wat we hier missen zijn betrouwbare inwoners die tweeten. Op berichten van journo's ter plaatse na komt alles 'second hand', de 1 met nog wildere verhalen dan de ander.
inderdaad zo werd vanmorgen gemeld dat er 2 hotels in benghazi gebombardeerd waren,later werd dat lasnaruf en zo wordt hier en daar het wel erg aangediktquote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:04 schreef yavanna het volgende:
Wat we hier missen zijn betrouwbare inwoners die tweeten. Op berichten van journo's ter plaatse na komt alles 'second hand', de 1 met nog wildere verhalen dan de ander.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:26 schreef Dance99Vv het volgende:
Independence Flag Over the Libyan Embassy at The Hauge, Netherlands
Posted on March 8, 2011 by main
The independence flag was raised over the Libyan Embassy in The Hague, Netherlands today. The Hague happens to be the location of the International Criminal Court where, if the Libyan people decide to exercise the option in the UN resolution, Gaddafi and his close circle will be tried for the crimes they committed.
http://feb17.info/general(...)e-hauge-netherlands/
Gaddafi die zijn aftreden komt aankondigenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:33 schreef shomila het volgende:
richardengelnbc richard engel
#libya.. Reporters waiting for mystery guest http://yfrog.com/h3pviovj
2 minutes ago
[ link | afbeelding ]
Was het maar zo een feest.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:45 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Gaddafi die zijn aftreden komt aankondigen.
Komt in de buurt van mijn eisenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:46 schreef shomila het volgende:
LibyaFeb17_com LibyaFeb17.com
BREAKING: Gaddafi will not be pursued if he leaves in 72 hours - #feb17 #libya - libyafeb17.com/2011/03/breaki
4 minutes ago Favorite Retweet Reply
Mustafa Abdul Jalil, head of the Transitional Council in Libya has told Al Jazeera tha Gaddafi will not be pursued if he leaves and stops the bombings in 72 hours.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Eisen die ik als oppositie zou stellen:
- Onmiddellijk staken van geweld van de kant van het regime.
- Onmiddellijk toelaten van internationale waarnemers, humanitaire hulp en een no-fly zone
- Het regime stapt uiterlijk morgen op.
Waar zijn de paparazzi's?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:53 schreef shomila het volgende:
#libya.. Security tight before guest.. Told if we try to film from balconies 'we will be shot' by security
2 minutes ago
#libya.. The 'we would be shot' was a warning.. Don't surprise qaddafi's security detail.. Don't hide in bushes and try to film
1 minute ago
die gebruikt tie als human shieldquote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waar zijn de paparazzi's?
Ik vind 72 uur ook lang.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:11 schreef Dance99Vv het volgende:
snap niet dat gadaffi nog 72 uur heeft gekregen, wat mij betreft liever nu dan morgen , maar het klinkt ook een beetjeals spierballentaal.
Ik lig al 72 uur in m'n bed en het vergaat me prima tot dusverquote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind 72 uur ook lang.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:17 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik lig al 72 uur in m'n bed en het vergaat me prima tot dusver
Ja ik las van het weekend dat je in bed ging liggen.. Ben je ziek??quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:17 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik lig al 72 uur in m'n bed en het vergaat me prima tot dusver
Griepje, het schijnt te heerschen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:19 schreef tass het volgende:
[..]
Ja ik las van het weekend dat je in bed ging liggen.. Ben je ziek??
Zou ie gaan zeggen dat ie opstapt??? Oh als dat toch eens waar zou zijn!
Yup, maar dat maakt het 'missen' van snelle betrouwbare info niet minder.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:21 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
beetje lastig als er geen communicatie mogelijk is, zo zei GPD capu dat hij in het enige kamertje (voor journalisten) met internet zat.
Mis Houda al dagen , die zit ook in benghazi net als GPD
Revoluties heersen ook de afgelopen maanden, zeer besmettelijkquote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:21 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
nee he niet alweer he, liever een nieuwe revolutie
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:22 schreef yavanna het volgende:
[..]
Yup, maar dat maakt het 'missen' van snelle betrouwbare info niet minder.
Ik gok dat dit z'n laatste Mubarak-optreden is waar ie nog niet opstapt. "Ik ben jullie vader, hervormingen, ik laat jullie niet in de steek"quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:19 schreef tass het volgende:
[..]
Ja ik las van het weekend dat je in bed ging liggen.. Ben je ziek??
Zou ie gaan zeggen dat ie opstapt??? Oh als dat toch eens waar zou zijn!
zucht..... optimistquote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik gok dat dit z'n laatste Mubarak-optreden is waar ie nog niet opstapt. "Ik ben jullie vader, hervormingen, ik laat jullie niet in de steek"
Ik ben een uber-realist.quote:
zal wel in dat revolutie-boekje van je staan .....quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben een uber-realist.
Heel vervelend, ik weet het.
Het eerste boekje dat we verbranden wanneer we in Nederland in opstand komenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:28 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
zal wel in dat revolutie-boekje van je staan .....
Epic!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:34 schreef shomila het volgende:
#libya.. One of many portraits of 'the leader' in journo hotel lobby http://yfrog.com/h8zsiyrj
18 minutes ago
[ link | afbeelding ]
quote:Rebels will not pursue Libyan leader Muammar Gaddafi over crimes they say he has committed if he steps down from his post in the next 72 hours, the head of the rebel National Libyan Council has told Al Jazeera.
"If he leaves Libya immediately, during 72 hours, and stops the bombardment, we as Libyans will step back from pursuing him for crimes," Mustafa Abdel Jalil, head of the opposition National Council, told Al Jazeera on Tuesday.
He said the deadline would not be extended beyond 72 hours.
"Based on our love for our country we have proposed to the [Gaddafi's] indirect negotiators that a solution can be reached," Mustafa told Al Jazeera.
"Conditions are that firstly he stops all combat in the fields, secondly that his departure is within 72 hours; thirdly we may waive our right of domestic prosecution ... for the crimes of oppression, persecution, starvation and massacres.
"We will have to wait and see what the regime's response is."
Libyan state television on Tuesday denied reports that the Libyan leader tried to strike a deal with opposition forces seeking his removal. An official from the Libyan foreign ministry described the reports as "absolute nonsense".
However, a spokesman for the opposition National Council in the eastern rebel stronghold of Benghazi confirmed that a representative had sought to negotiate Gaddafi's exit.
Gaddafi was reported to have sent a representative to Benghazi on Sunday night to discuss a conditional plan to step down, Al Jazeera learned. The offer was provided on the condition that Gaddafi would be able to keep his assets and avoid prosecution.
The Libyan leader is said to be willing to step down in return for dropping war crimes charges against him and guaranteeing a safe exit for him and his family. He also reportedly wants guarantees from the UN that he will be allowed to keep his money.
Appeal for dialogue
On Monday evening, a leading member of the government appealed to rebel leaders for dialogue, another sign that Gaddafi may be ready to compromise with opponents challenging his rule.
Jadallah Azous Al-Talhi, a Libyan prime minister in the 1980s, appeared on state television on Monday reading an address to elders in Benghazi, asking them to "give a chance to national dialogue to resolve this crisis, to help stop the bloodshed, and not give a chance to foreigners to come and capture our country again".
The appeal did not detail any concessions that Gaddafi's administration would be prepared to make. The rebels said they will settle for nothing less than an end to Gaddafi's four decades in power.
The fact that Al-Talhi's appeal was broadcast on tightly-controlled state television indicated that it was officially endorsed.
Until now Gaddafi and his entourage have shown little public appetite for dialogue, describing the rebels as armed youths under the influence of drugs who have been manipulated by al-Qaeda and foreign powers.
Tripoli last week appointed an envoy to take humanitarian aid to Benghazi but it was not clear if the envoy had a mandate to negotiate with the rebels.
Strengthening military positions
Security forces loyal to Gaddafi have strengthened their military position in the last few days, squeezing rebel-held towns in the west and checking the advance of rebel militias westwards towards the capital, Tripoli.
There has also been fierce fighting in the eastern city of Misurata, located between Tripoli and Gaddafi's hometown Sirte, with reports of at least 18 people killed.
Families residing in Ras Lanuf began heading eastward in an apparent attempt to flee the fighting in that strategic port town, our correspondent there said. Several people were reported to have been killed in battles a day earlier, including a family trying to flee the fighting.
Gaddafi supporters moved eastward on Tuesday in an effort to push the rebels back and recapture fallen towns, with reports emerging that they have taken the central Libyan town of Bin Jawad.
Valerie Amos, UN under-secretary-general for humanitarian affairs and emergency relief co-ordinator, said in a statement that the Benghazi Red Crescent reported that Misurata was also under attack by government forces again.
"Humanitarian organisations need urgent access now,'' she said. "People are injured and dying and need help immediately."
Witnesses also told Al Jazeera that Az-Zawiyah, west of Tripoli, was under heavy attack by government forces.
For now, the Gaddafi government has managed to halt the rebel advance that began last week when fighters ventured beyond the opposition-controlled eastern half of the country.
Rebels plead for help
The rebel forces say they will be outgunned if the government continues to unleash its air attacks on them and are pleading for the international community to impose a no-fly zone to prevent this.
"We don't want a foreign military intervention, but we do want a no-fly zone," rebel fighter Ali Suleiman told AP.
"We are all waiting for one,'' he said. The rebels can take on "the rockets and the tanks, but not Gaddafi's air force''.
The US president said on Monday that the US and its NATO allies were still considering a military response to the violence even as Britain and France were drafting a UN resolution that would establish a no-fly zone.
Barack Obama said the US will stand with the Libyan people as they face "unacceptable'' violence. He also sent a strong message to Gaddafi, saying he and his supporters will be held responsible for the violence there.
Read more of our Libya coverage
William Hague, the UK foreign minister, said Britain is "working closely with partners on a contingency basis on elements of a resolution on a no-fly zone".
However, a British diplomat at the UN clarified that the draft resolution is being prepared in case it is needed but no decision has been made to introduce it at the Security Council.
The six US-allied Gulf Arab nations on Monday said they back a UN-enforced no-fly zone over Libya to protect civilians. The Gulf states also condemned the killings by pro-government forces in Libya as "massacres".
Arab foreign ministers are to hold crisis talks on Friday to discuss imposing a no-fly zone over Libya, Arab League
officials said.
Hundreds if not thousands of people have died since Libya's uprising began on February 14 in an effort to end Gaddafi's more than 41-year rule, although tight restrictions on media make it near impossible to get an accurate number.
The number of people who have fled the violence in Libya since last month has passed 215,000 according to the International Organisation for Migration, most of them foreign workers. The exodus is creating a humanitarian crisis across the border with Tunisia.
The UN refugee agency warned on Tuesday that there was a critical shortage of long haul flights to evacuate foreign migrants who have fled Libya to their home countries in Asia and Africa.
Ik ga snel mijn folders doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:11 schreef yavanna het volgende:
Zou het?!
AJELive
Reports coming in that Gaddafi is due to make a statement shortly.
was te verwachtenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:20 schreef shomila het volgende:
BREAKING: Revolutionaries totally refuse Council's granting Gaddafi 72 hours to leave without persecution #Libya #feb17
2 minutes ago
Rambo VI : Libyan uprisingquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:49 schreef Dance99Vv het volgende:
US marine chief greatest libian air trheat is helicopter forces (presstv)
Die speeches duren sowieso welquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:57 schreef Bartholomaeus het volgende:
Duurt nog wel even dus, die speech.
Die speech toen Suleiman het vertrek van Mubarak aankondigde, die duurde helemaal niet lang. Iets van 12 seconden of zo.quote:
Ah de russische Apache. Heeft Libi die?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:53 schreef Muridae het volgende:
[..]
Rambo VI : Libyan uprising
[ afbeelding ]
Mil Mi-24 "Hind"
Waarschijnlijk, maar misschien geen piloten. Uit die jachtbommenwerper vielen (onbevestigd) Soedanezen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah de russische Apache. Heeft Libi die?
Deze lijkt me anders wel vrij kut voor de rebellen:quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.globalsecurity.org/military/world/libya/af.htm
ik zie hier niets over heftig helikopter materieel.
Zou wel een bazenactie zijn om gewoon niet op te dagen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:11 schreef shomila het volgende:
#libya..the hours keep passing. No qaddafi, reporters sitting on the floor waiting
7 minutes ago Favorite Retweet Reply
#libya.. Its like house arrest now (hotel arrest) for reporters in tripoli. Penned in, controlled
7 minutes ago
Zit de hele pers in het hotel, kan ie lekker rustig verder moorden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:13 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Zou wel een bazenactie zijn om gewoon niet op te dagen.
Al zie ik die gek wel het hele zaaltje vergassen als farewell gift.
Yep, maar ik kan niet zo snel vinden dat ie ze ergens heeft staan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:11 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Deze lijkt me anders wel vrij kut voor de rebellen:
[ afbeelding ]
En ook gewoon de journalisten op de grond laten zitten deed hij verleden keer ook al.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:13 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Zou wel een bazenactie zijn om gewoon niet op te dagen.
Al zie ik die gek wel het hele zaaltje vergassen als farewell gift.
http://en.wikipedia.org/wiki/Libyan_Air_Forcequote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Yep, maar ik kan niet zo snel vinden dat ie ze ergens heeft staan.
quote:5.13pm: This is Matt Wells taking over from Haroon. Sky News is broadcasting a much-anticipated special report on Zawiyah. Sky is one of the few media organisations to have had a correspondent in the disputed city, Alex Crawford.
quote:5.17pm: In her dramatic report, Alex Crawford described how the she and her crew were trapped in Zawiyah as the Libyan army loyal to Gaddafi moved in to crush the rebels. In her accompanying web report, Crawford writes:
"We saw ambulances being driven at high speed to pick up the first casualties and they too were fired on. It was mayhem at the Zawiyah teaching hospital, as dozens of people were stretchered in by friends, colleagues and strangers. The injuries were appalling."
She quotes a doctor at the hospital who said there was a "shoot-to-kill" policy. Crawford, who was in Zawiaya from midday on Friday to Sunday afternoon and says "the people were under almost constant attack" in that time. And her eyewitness report gives the lie to Gaddafi's claims that his forces have not fired on peaceful fellow Libyans.
"We have seen with our own eyes Colonel Muammar Gaddafi's forces firing on peaceful protesters."
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:22 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Libyan_Air_Force
Hij heeft er 37.
Scroll ook ff helemaal naar beneden "captured aircraft"
Dat is niet best, die Hinds zijn een soort Apaches, maar dan groter en zwaarder.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:22 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Libyan_Air_Force
Hij heeft er 37.
quote:Scroll ook ff helemaal naar beneden "captured aircraft"
Er waren al berichten over contacten tussen Isral en Ghaddafi.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:35 schreef Dance99Vv het volgende:
libi4ever Misrata revolutiaires say some of Qadfi army weapon used against them last days were made in Israel#libya
6 minutes ago via Twitter for BlackBerry
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er waren al berichten over contacten tussen Isral en Ghaddafi.
Israel produceert de MAG in licentie dus dan weet jij ook gelijk het antwoord op jouw vraag van vanmiddagquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er waren al berichten over contacten tussen Isral en Ghaddafi.
Oh! Ik wil eerst bevestiging!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:45 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Israel produceert de MAG in licentie dus dan weet jij ook gelijk het antwoord op jouw vraag van vanmiddag
Sorry heb ik niet, negeer het maar allemaalquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh! Ik wil eerst bevestiging!
wat voor bevestiging? enn kogel van een MAG door je kopquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh! Ik wil eerst bevestiging!
ah dat zou ik jammer vindenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Sorry heb ik niet, negeer het maar allemaalmod mag mijn account verwijderd worden
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Sorry heb ik niet, negeer het maar allemaalmod mag mijn account verwijderd worden
Een prijskaartje van een Isralische fabriek?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:48 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
wat voor bevestiging? enn kogel van een MAG door je kop
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:52 schreef Nibb-it het volgende:
Oke, ik heb bewijs mag ik asjeblieft blijven?
[ afbeelding ]
Tja, ik lees net weer even bij... Maar als je wil dan roep ik er ff een modje bijquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik heb nog niets van een speech gezienquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:58 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Tja, ik lees net weer even bij... Maar als je wil dan roep ik er ff een modje bij![]()
Speech nu nog niet voorbij? Ik hoopte dat ik nu de samenvatting zou kunnen lezen.
Mitiga is toch Oost-Tripoli? Niet Oost Libi? Of is er nog een Mitiga?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:02 schreef Nibb-it het volgende:
Weten jullie of de stad Mitiga in het oosten bezet is door de rebellen of door Gaddafi's troepen?
Dat zou mooi zijn, want dat is waar de Hinds gestationeerd zijn.quote:2.49pm: Earlier we heard reports that the Mitiga airbase had defected to anti-Gaddafi supporters. Martin Chulov tweets to confirm:
@martinchulov The Mitiga air base is confirmed to have fallen in Tripoli. #Libya. #Ghaddafi. Planes that strafed citizens took off from here.
Ja, een paar kilometer van Tripoli dacht ikquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mitiga is toch Oost-Tripoli? Niet Oost Libi? Of is er nog een Mitiga?
Ah, juist.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:05 schreef Nibb-it het volgende:
Via the Guardian:
[..]
Dat zou mooi zijn, want dat is waar de Hinds gestationeerd zijn.
[..]
Ja, een paar kilometer van Tripoli dacht ik.
Ik postte half serieus ook al zoiets. En als Mitiga is gevallen, snap ik het gedoe van afgelopen paar dagen. Dat "feesten" en zo. Ze waren gewoon vet aan het vechten in Ghaddafi's bolwerk.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:01 schreef sunny16947 het volgende:
Het lijkt op een truc om de media te gijzelen, zodat ze niet naar het front kunnen om de werkelijke barbaarse toestand te verslaan. Er komt ook geen tweet of ander bericht binnen.
Dat bericht wat ik postte van the Guardian was al van de 25equote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik postte half serieus ook al zoiets. En als Mitiga is gevallen, snap ik het gedoe van afgelopen paar dagen. Dat "feesten" en zo. Ze waren gewoon vet aan het vechten in Ghaddafi's bolwerk.
Ohquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:16 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat bericht wat ik postte van the Guardian was al van de 25e
Geen bevestiging.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:16 schreef MangoTree het volgende:
Malik_73 #Libya. The gunfire in Tripoli on Sunday morning is reported to have been an attempted military uprising against Gaddafi.
Malik_73 #Libya. Sunday morning firing in Tripoli, then former PM on tv asking for talks, now reported exit deal. All linked.
Iemand meer hierover?Hallo allen weer.
Helemaal niksquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:34 schreef Dance99Vv het volgende:
was even eten ....nog nieuws van het front in libie en van die speech ?
nog iets gemist?
Die beelden als ze door het stadje rijden doen me aan Irak denken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:35 schreef shomila het volgende:
BREAKING: Sky News video report on Az Zawiya now online - #feb17 #libya - libyafeb17.com/2011/03/breaki
2 minutes ago
http://www.libyafeb17.com(...)g-shelled-right-now/
Geen koffie?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:41 schreef Bartholomaeus het volgende:
gpdMiddleEast
Zojuist kwamen er paar rebellen langs die kip met rijst uitdeelden aan de aanwezige journalisten. Iedereen zit nu te schransen. Lekker!
soms komt tie met echt nieuws maar hij is ook een mens (een hollanderquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:41 schreef Bartholomaeus het volgende:
gpdMiddleEast
Zit nu in het enige kamertje in #Benghazi waar er nog internet is. Soort van persruimte, naast het gebouw waar de rebellen vanuit opereren. Zojuist kwamen er paar rebellen langs die kip met rijst uitdeelden aan de aanwezige journalisten. Iedereen zit nu te schransen. Lekker! buiten nu de dagelijkse anti-Kadhafi demonstratie. Overal lopen jongens met vlaggen en geweren, iedereen draagt baret, lijkt op Che Guevara. Omdat er nauwelijks politie/gezag is in Benghazi zijn er inmiddels al vijf journalisten beroofd door criminelen.... ...Maar ik moet toegeven, die rebellen hier zijn uiterst vriendelijk. Nog nooit zoiets gezien. je hebt nergens toestemming voor nodig... ...je mag alles filmen, kunt zo naar frontlinie toerijden, je wordt niet gehinderd, mag iedereen interviewen, ieder kantoor binnenlopen... ...Zoveel openheid is echt heel uniek. geweldig! Wat een verschil met taliban of hezbollah die journalisten eindelooooooooooos tegenwerken. ...als ik thuis ben, ga ik weer eens 'Homage to Catalonia' van George Orwell herlezen...Barcelona 1937, Benghazi 2011...
Waar ik me aan stoor is dat 'ie doet alsof de anti's een soort van Hezbollah of Taliban zijn. Die 'rebellen' vechten voor hun vrijheid en deden dat eerst zonder geweld. Toen werden ze aangevallen door pro's en toen MOESTEN ze wel geweld terug gebruiken. Anders werd hun revolutie de kop in gedrukt en dan zou alles hetzelfde blijf als toen het al was. En dan zouden zeer waarschijnlijk de demonstranten een straf krijgen.
Ik heb gewoon tranen in me ogen van dat filmpje.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:39 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Die beelden als ze door het stadje rijden doen me aan Irak denken.
Het filmpje is nu vervangen voor een andere? Deze is heftiger, krijg er kippenvel vanquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:45 schreef shomila het volgende:
[..]
Ik heb gewoon tranen in me ogen van dat filmpje.
Ja ik ben een emo muts.
Ja die bedoel ik.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:49 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Het filmpje is nu vervangen voor een andere? Deze is heftiger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |